پاسخ دبیر به انتقادات از عملکرد تیم ملی کشتی آزاد

  4020630046 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس فدراسیون کشتی کشورمان پاسخ تندی به منتقدانی داد که به زعم او منصفانه حرف نزده و پای مسائل سیاسی و اعتقادی را وسط کشیدند.

پاسخ دبیر به انتقادات از عملکرد تیم ملی کشتی آزاد

به گزارش فارس، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی کشورمان در خصوص عملکرد آزادکاران ایرانی در مسابقات قهرمانی جهان 2023 اظهار داشت: من به مردم ایران این نایب قهرمانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تبریک می‌گویم و کاری هم به نقدهای  غیرمنصفانه ندارم، چون نه پیگیر این مسائل هستم و نه در تلفنم این چیزها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌بینم، اما اگر کسی قهرمان جهان باشد و نقد منصفانه‌ای مطرح کند، حتما آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌پذیرم، اما اینکه بگویند فلانی چون تسبیح داشته و نمازخوان هست، ‌باختند حرف غلطی است. چون اگر به این مسائل بود که ما باید قهرمان می‌شدیم! آقایان یادشان نرفته که چه تیمی به ما تحویل دادند، اما فردی که رزومه‌اش مشخص است با دلار 7 هزار تومانی فرار کرد و الان دلار 50 هزار تومان است. تیم یازدهم جهان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به من تحویل دادند و به همین خاطر کسانی که در فدراسیون قبل بودند، حرف بی‌ربط نزنند.

وی ادامه داد: توقعات از تیم ما بالا رفته و ما باید پاسخگوی مردم باشیم، اما چرا زمانی که تیم ایران 11 جهان می‌شد، کسی حرفی نمی‌زد؟ ما باید به مردم جواب بدهیم، چون توقعات از ما بالاست. اول خدا باید از ما راضی باشد و بعد مردم. ما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باید مسابقات یکی دو سال گذشته بسنجند. بله! ما نسبت به مسابقات 2021 عقب افتادیم و من خودم اولین نقد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به پژمان درستکار گفتم که چرا یک قهرمان جهان یا المپیک را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نبردیم. این نقد وارد است که چرا قهرمان المپیک یا جهان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نبردیم و به من می‌گویند باید کادر فنی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تقویت کرد، اما باید ببینیم چه کسی می‌تواند با این کادر فنی کار کند؛ چراکه این مسئله مهمی است، چون شاید فردی بیاید و تیم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بهم بریزد. اسم نمی‌آورم اما من هم قبول دارم سه چهار نفر در حد خودشان کشتی نگرفتند. خود من به پژمان درستکار گفتم که چرا یک قهرمان جهانی المپیک را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شکست ندادید؟

دبیر در خصوص اینکه برخی از کشتی‌گیران در ثانیه‌های پایانی نتیجه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ واگذار کردند، خاطرنشان کرد: اینکه ما در 5 ثانیه آخر باختیم، اتفاق نیست و کادر فنی و مربی بدنساز جوابگو باشند. البته این مسئله ریشه تاریخی دارد و بزرگ‌ترین ایراد کشتی ما این است که در ثانیه‌های آخر کشتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ واگذار کرد و در این 34 سالی که من در کشتی هستم، این موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بارها دیده‌ام. ما حتی روان‌شناس آوردیم تا این مسئله برطرف شود، اما هر کسی که می‌تواند در این خصوص به ما کمک کند، پای کار بیاید. من نخواستم بچه‌ها و ملی‌پوشان نماز شب بخوانند، اما آنها اگر خداترس باشند خدا کاری می‌کند بقیه از آنها بترسند. ما در سایر رشته‌ها مثل فوتبال و وزنه‌برداری هم این مشکل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داریم. اسم می‌آورم؛ رحمان عموزاد دو مشکل داشت، او چرا در رده‌بندی کم آورد؟ من معتقدم که او هر دو کشتی‌ای که باخت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌توانست برنده شود و یا مربی به او نگفته چه کند. یا مربی گفته و او گوش نداده است. مشکل منتقدان با من یا فنی است یا سیاسی؛ اگر سیاسی یا اعتقادی باشد که اصلاً گوش نمی‌دهم، اما اگر فنی باشد حرف آنها روی تخم چشم من جا دارد.

رئیس فدراسیون کشتی افزود: البته ما در برخی وزن‌ها قهرمانان بزرگ را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم شکست دادیم. امیرحسین زارع کشتی‌گیر بزرگی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شکست داد و او باید تا الان 4 مدال طلای جهانی داشته باشد و یا والی‌زاده که کشتی‌گیر جوانی هم هست، قهرمان اروپا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برد. ما از همین جا عازم مسابقات اسیایی می‌شویم و به اردو می‌رویم. از کادر فنی تشکر می‌کنم و تا مسابقات آسیایی محکم به کارشان ادامه خواهند داد، اما من در کارم با پدرم هم رودربایستی ندارم و تعارف نخواهم داشت. اگر نقدی منصفانه باشد، آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خواهم پذیرفت، اما اگر بی‌ادبی کنند، یا پای مسائل سیاسی و اعتقادی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ وسط بکشند، توجهی به این صحبت‌ها نخواهم داشت. خیلی خوب یاد گرفته‌ام که یکسری از آدم‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باید از زندگی پاک کرد.

دبیر تصریح کرد: اصل کار ما برای المپیک 2028 است، اما در المپیک 2024 هم محکم کار می‌کنیم و مردم امیدوار باشند. ما خوب هستیم.

وی در مورد کشتی حسن یزدانی و انتقادهایی که پس از شکست او در فینال مطرح شد، گفت: متأسفانه برخی‌ها حسادت دارند. کسانی که خودشان کشتی‌گیر بودند می‌دانند که وقتی مجری فن باشی و امتیاز را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به نفر دیگر بدهند یا اینکه یک اخطار اشتباه داده شود،‌ کشتی بهم می‌ریزد. البته تیلور هم کشتی‌گیر خوبی است و همین که حسن یزدانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شکست داده نشان می‌دهد که توانمند است، اما به حسن یزدانی هم تبریک می‌گویم که 9 مدال جهانی و المپیک دارد. این 9 مدال به کلام آسان است و واقعا کسب آن راحت نیست.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۳۱۹۳۰۱۵:۴۶:۴۱ ۱۴۰۲/۶/۳۰
مدیریت های اینگونه .. باعث خسارتهای بسیار بالایی برای کشور در تمام امور شده است.
ناشناس۳۲۳۲۰۹۰۲۰:۰۸:۴۱ ۱۴۰۲/۶/۳۰
مدیریتهای چگونه؟
ناشناس۳۲۳۲۲۳۶۰۴:۵۴:۱۷ ۱۴۰۲/۶/۳۱
سلطه لمپنیسم!
مهران۳۲۳۲۱۰۶۲۰:۳۸:۰۱ ۱۴۰۲/۶/۳۰
اگر ذره ای انصاف وجود داشته باشه با سند و مدرک حرف میزنیم تعداد مدال هایی که کشتی در دوره روسای مختلف فدراسیون کشتی گرفته مشخص هست و امار اقای دبیر بهترین امار هست مخصوصا نسبت به دوره خادم ، اما از نظر امکانات بهتره برید از کشتی گیران بپرسید دبیر چکار کرده برای کشتی و امکانات کشتی ، کشتی ای که تا قبل از دوره دبیر یادمون نرفته سر غذا هم بحث بوده اما امروز امکانات کمپ کشتی بر اساس حرف خود کشتی گیران عالی است ، هنوز دعوای دبیر با پولادی سر بودجه کشتی مشخص هست این فرد اگر ذره ای به فکر میز بود اینجوری پای بازیکن های کشتی و بودجه ورزش کشتی نمی ایستاد با خودش مشکل دارید داشته باشید ولی انصاف داشته باشید جالبه یکی از معدود مدیران ورزشی کشور و فدراسیون های ورزشی است که خودش یکی از بزرگترین قهرمان های این کشور هست .
نامی۳۲۳۲۰۶۹۱۹:۳۲:۴۷ ۱۴۰۲/۶/۳۰
یکی به این آقا بگه تیم ایران هیچوقت در رده یازدهم نبوده این چه رسم و راهیه که فقط دنبال توجیح و مقصر دونستن مدیر های قبلی اونم در گذشته بکردین؟ برای چی مدیر شدی که دائما بگی قبلی ها خوردن و بردن ! پس تو داری چکار میکنی ...
مهران۳۲۳۲۱۹۵۰۱:۰۹:۳۲ ۱۴۰۲/۶/۳۱
تو سال آخر ریاست خادم یعنی نود و هفت کشتی آزاد ششم جهان و کشتی فرنگی نهم شد
رضا۳۲۳۲۰۷۴۱۹:۳۹:۲۵ ۱۴۰۲/۶/۳۰
میخوایی تا ۲۰۲۸ بمونی آقای دبیر. بهتره خودت بری.
ناشناس۳۲۳۲۲۳۹۰۴:۵۹:۰۲ ۱۴۰۲/۶/۳۱
علیرضا دبیر یک مدیر در تراز جمهوری اسلامی است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  4. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  5. چرا این همه بد اخلاقی؟

  6. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  7. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  8. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  9. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  10. درباره توبه تتلو

  11. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  12. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  13. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  14. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  15. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  16. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  17. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  18. تضادی عجیب و پر ابهام!

  19. تنوری که هنوز سرد است...

  20. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  21. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  22. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  23. دو چالش بزرگ در حکمرانی ها

  24. پاسخ طحان‌نظیف به انتقادات روحانی از شورای نگهبان/ رقیب جدید قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم

  25. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

آخرین عناوین