سودجویان و دلالان مشغول کارند!

گروه اقتصادی الف،   4020613044 ۱۴۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

اتفاق روزهای اخیر و نجومی‌شدن قیمت خودروهای فرسوده نشان داد که سودجویان و دلالان همواره مشغول کارند و از کوچک‌ترین فرصت‌ها برای کسب منفعت خود استفاده خواهند کرد؛ حتی به‌قیمت متضررشدن بسیاری از مردم!

سودجویان و دلالان مشغول کارند!

به گزارش الف، چندروزی است که قیمت خودروهای فرسوده به ارقام گزافی رسیده و مشاهدات از قیمت‌های چندصدمیلیونی برای خودروهایی نظیر پیکان حکایت می‌کند! در آگهی‌های ارائه‌شده ارقام ارائه‌شده به 400 الی 450 میلیون‌تومان رسیده که قیمتی در حد خودروی 206 صفرکیلومتر است و این مسئله تعجب بسیاری را برانگیخته.

این افزایش قیمت نجومی، دلایل و پشت‌پرده‌ای دارد که بخش عمده آن به شایعات فضای‌مجازی و شبکه‌های اجتماعی بازمی‌گردد.

در روزهای اخیر شایعه شد که دارندگان خودروهای فرسوده و اسقاطی می‌توانند به واردات خودرو بپردازند و همین امر موجب نجومی‌شدن و قیمت‌های عجیب و غریب برای خودروهای اسقاطی شد؛ مسئله‌ای که کاملاً متفاوت با واقعیت‌های موجود است.

محمود مشهدی شریف، رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده به تشریح پشت پرده افزایش قیمت خودروهای فرسوده و اسقاطی پرداخت و گفت: «متاسفانه شایعه‌ای غلط پخش شد که صاحبان خودروهای فرسوده می‌تواند برای واردات خودرو اقدام کنند و بر این اساس افراد تشویق شدند تا خودروی فرسوده بخرند به امید آنکه بتوانند خودروی خارجی وارد کنند.»

وی تصریح کرد: «این درحالیست که حقیقت امر این است که برای واردات خودروها، ارائه "گواهی اسقاط" ضروری است. قیمت گواهی اسقاط هر خودروی سواری ۳۵ میلیون تومان است و افراد نیاز است که نصف این قیمت را بپردازند؛ بنابراین می‌توانند با ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان گواهی اسقاط دریافت و خودرو وارد کنند. برای این منظور افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز اسقاط اقدام به خرید گواهی اسقاط کنند.»

۴۰ هزار گواهی اسقاط موجود است

او اعلام کرد: «در حال حاضر  ۴۰ هزار گواهی اسقاط موجود داریم که با این میزان گواهی‌ها می‌توان حدود ۸۰ هزار خودرو وارد کشور کرد؛ بنابراین نگرانی از این حیث وجود نخواهد داشت. طبق آنچه که برنامه‌ریزی شده، قرار است که حداکثر ۱۰۰ هزار خودرو وارد کشور شود؛ بنابراین تنها ۲۰ هزار گواهی خودرو کمبود داریم که می‌توانیم این میزان را نیز تولید و فراهم کنیم. تا پایان سال  ۱۰ هزار خودروی دیگر گواهی اسقاط خواهند گرفت.»

مشهدی شریف ضمن اشاره به اینکه هنوز  مفاد آئین‌نامه به‌صورت شفاف بیان نشده است، گفت:  «برای واردات خودروهای خارجی ۵۰ درصد یک گواهی اسقاط کافی است؛ همانطور که اشاره شد، کمبودی به لحاظ گواهی اسقاط وجود ندارد، اگر هم گواهی اسقاط موجود نباشد، ۱.۵ درصد قیمت خودرو به صندوق ملی سازمان محیط زیست واریز می‌شود. این مبلغ صرف اعطای تسهیلات برای خرید خودروی داخلی خواهد شد.»

این مقام صنفی خاطرنشان کرد: «ما بایستی برای اسقاط خودروهای فرسوده تسهیلات در نظر بگیریم تا دارندگان آن‌ها تشویق به اسقاط شوند؛ این در حالیست که متاسفانه تمام اقدامات تنبیهی هستند. هر خودروی فرسوده به طور متوسط ۱۳۲ هزار تومان روزانه، سوخت (بنزین) بیشتری نسبت به یک خودروی نو مصرف می‌کند؛ این در حالیست که یک خودروی فرسوده سالانه ۵۰ میلیون لیتر مصرف بنزین بیشتری دارد.»

رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده ضمن تاکید بر اینکه خودروهای فرسوده برای کاهش تصادفات، اشتغال‌زایی و کاهش آلودگی هوا بایستی اسقاط شوند، اظهار کرد: «به‌صورت غیررسمی یک بند از آیین‌نامه‌ای که هنوز تصویب هم نشده، اعلام و اینگونه سبب التهابات بازار شد. این شایعه داشتن خودروی فرسوده برای واردات خودرو سبب شد تا مردم تصور کنند با داشتن خودروی فرسوده می‌توانند خودرو وارد کنند، بنابراین به یکباره قیمت خودروهای فرسوده غیرواقعی بالا رفت.»

ماده‌ای که دردسرساز شد!

هرچند هنوز به طور رسمی آئین‌نامه واردات خودروهای خارجی کارکرده تصویب و مفاد آن اعلام نشده اما اظهارنظر و توضیحات یکی از نمایندگان مجلس موجب برداشت‌ها و تفسیرهای متفاوتی از موضوع خودروهای فرسوده و واردات شد و همین امر مهم‌ترین علت دامن‌زدن به شایعات در فضای مجازی شد.

جلال رشیدی کوچی، چند روز قبل در اظهاراتی به بیان برخی مفاد آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده پرداخت و در توضیح یکی از بندهای این آیین‌نامه از لزوم اسقاط یک خودروی فرسوده به ازای هر خودروی کارکرده وارداتی صحبت به میان آمد که در اینجا یک سوءبرداشتی صورت گرفت و منظور از اسقاط، گواهی اسقاط بوده نه مالکیت خودروی فرسوده و اسقاط آن. همان‌گونه که رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده هم اعلام کرده، تعداد زیادی گواهی اسقاط موجود است و واردکنندگان می‌توانند آن به نرخ‌های مصوب خریداری کنند.

این اتفاق روزهای اخیر و نجومی‌شدن قیمت خودروهای فرسوده نشان داد که سودجویان و دلالان همواره مشغول کارند و از کوچک‌ترین فرصت‌ها برای کسب منفعت خود استفاده خواهند کرد؛ حتی به‌قیمت متضررشدن بسیاری از مردم!

 

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۱۶۲۰۲۰۹:۳۲:۲۵ ۱۴۰۲/۶/۱۶
تقصیر مردم هست وقتی برای همه چیز صف میکشند. من خودم برام ماشین داغون بفرسته لغو میکنم. مفت که سوار نمیشم
ناشناس۳۲۱۶۴۱۴۱۳:۲۶:۰۵ ۱۴۰۲/۶/۱۶
کسی که میخواد بنز سوار بشه باید هزینشو به کسی که پیکان داره بده !
ناشناس۳۲۱۶۴۸۸۱۵:۱۱:۰۳ ۱۴۰۲/۶/۱۶
حل مشکل خودرو راحته هرکسی میخواد وارد کنه در مقابل بجای تعرفه گمرک و... یک خوردو فرسوده اسقاط کنه و بنزین را هم لیتری ۲۰ تومن بزنه
قلی۳۲۱۶۵۹۶۱۸:۱۳:۰۸ ۱۴۰۲/۶/۱۶
بخاطر وارد کردن ۱۰۰ هزار خودرو یک مملکت ۹۰ میلیونی رو به بازی گرفتن یکی نیست بگه ۱۰۰ هزار خودرو وارد بشه چی میشه وارد نشه چی میشه که ۲ ساله مردم رو به بازی گرفتین چند برابر این تعداد را هم پیش فروش کردن ۵۰۰ میلیون هم گرفتن
ناشناس۳۲۱۶۷۹۰۲۲:۱۱:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۱۶
ماشین خارجی دست دومی را اجازه ورود بدهید که امکان تهیه قطعات یدکی آن وجود داشته باشد
ناشناس۳۲۱۶۲۰۴۰۹:۳۴:۴۵ ۱۴۰۲/۶/۱۶
آمار مصرف سالانه خودروی فرسوده ۵۰ میلیون لیتر غیرواقعی است مگر اینکه در درج رقم اشتباه کرده باشید، اینکه کسی یک ماشین فرسوده را به قیمتی بالاتر از نرخ واقعی اش بتواند بفروشد کجایش به ضرر مردم(مالک خودرو فرسوده) است ؟
سامان۳۲۱۶۶۷۸۱۹:۵۹:۰۹ ۱۴۰۲/۶/۱۶
راس میگه خودروی مردم رو نخرید برید ۱۸ تومن بیخود و بی جهت به یه کاغذ پول بدین تا ماشین مدل ۸۵ فرسوده هستش ولی چن ماه پیش واسه همون ماشین فرسوده قیمت ۱۵۰ میلیونی گذاشته بودن کارخونه هم نمیتونه به اندازه کافی خودرو تولید کنه و تماما بی کیفیته حالا اونایی که ۱۵۰ میلیون دادن ماشین فرسوده بیان بدن ۳۵ تومن بعد با ۳۵ تومن چی بگیرن اون خودرو های وارداتی که میگن بیش یک میلیارد قیمتشه از کجا بیاریم؟ نصف جوونامون تو اسنپ کار میکنن واسه اون طرحی ندارین؟
ناشناس۳۲۱۶۸۰۹۲۲:۳۱:۱۲ ۱۴۰۲/۶/۱۶
به ضرر اونیه که مشتری آخره و به امید وارد کردن خودرو خریده
قاسمی۳۲۱۷۹۹۲۰۱:۴۰:۵۸ ۱۴۰۲/۶/۱۸
تازه گفته ۵۰ میلیون لیتر بیشتر
سید۳۲۱۶۲۰۵۰۹:۳۶:۱۱ ۱۴۰۲/۶/۱۶
بنظرم این یکی از دستاورد های دولت هست چون من یک وانت پیکان دارم مدل 79 خراب هست و روشن نمیشه پول هم ندارم تعمیرش کنم . اگه خدا بخواهد چند روز دیگه قیمتش از یک میلیارد تومن هم عبور خواهد کرد و با پولش لامبورگینی یا پورشه میخرم میرم دور دور
ناشناس۳۲۱۶۸۲۴۲۲:۴۵:۱۱ ۱۴۰۲/۶/۱۶
رفتی دور دور؟؟؟؟؟
saeed۳۲۱۶۲۴۷۱۰:۱۹:۴۹ ۱۴۰۲/۶/۱۶
این آمار رو از کجا آوردین ؟! هر ماشین فرسوده 135 هزار تومان بیشتر از ماشین نو مصرف دارد؟! هر خودرو فرسوده سالانه 50.000.000 لیتر مصرف سوخت دارد؟؟؟؟!!! مگه داریم؟! مگه میشه؟!
ناشناس۳۲۱۶۲۶۱۱۰:۳۲:۳۵ ۱۴۰۲/۶/۱۶
چرا جلوي اين روش رو گرفتن وقتي سرعت اسقاط خودرو فرسوده چند برابر شده خوبه .مگر قيمت خودرو دست دو را كم كردن؟ حالا چه فرقي داره راننده يك تاكسي فرسوده 5 ميليون بفروشه يا 500 ميليون ! مهم اين بود .كه به افرادي كه هزينه ندارند ماشينشات را اسقاط كنند يك كمكي شده.يادتان نرود شهرهاي بزرگ در حال خفه شدن هستند از الودگي سوخت همين ماشينهاي فرسوده.چطور وقتي شركتهاي خودروساز قيمتشان محصولاتشان راچند برابركردن .وماشين ميارند درب خانه افراد به چند برابر قيمت .كسي حرف از سود جوئي نمي زند.
ناشناس۳۲۱۶۲۶۳۱۰:۳۳:۲۶ ۱۴۰۲/۶/۱۶
اگر دولت زودتر آیین نامه را تصویب و اجرا کند اینقدر بدبختی بوجود نمی‌آید
ناشناس۳۲۱۶۵۰۹۱۶:۰۳:۴۰ ۱۴۰۲/۶/۱۶
عزیزم دولت فقط وجه اسقاط خودرو رااز واردکننده می‌گیرد یعنی بدون خارج کردن خودرویی .اگردولت بفکرنوسازی وبهینه سازی خودروها بود اینگونه بخشنامه صادرنمیکرد که هرکسی می‌خواهد خودرووارد کند مبلغ۳۵ میلیون بحساب اسقاط خودرو واریزکند یعنی دولت پول می‌گیرد ولی بدون اینکه خودرویی اسقاط شود
ناشناس۳۲۱۶۲۶۴۱۰:۳۳:۳۰ ۱۴۰۲/۶/۱۶
اره دیگه موضوع اینکه تا مردم میخوان یک سودی ببرن دولت ناراحت میشه و جلوی این سود کردنهای مردم رو میگیره .چرا مردم سود ببرن بزا من سود ببرم موضوع فقط همینه
ناشناس۳۲۱۶۲۷۲۱۰:۴۵:۰۶ ۱۴۰۲/۶/۱۶
خوب اگه صدا و سیما و رسانه ها و سایتهای خبری اولین روز شایعه دلالها به این خبر می پرداختند و مردم رو آگاه میکردن خیلی از مردم ضرر نمیکردن بعد ۱۰ روز از شایعه سازی دلالان و زالوها و انگلهای اقتصادی و فرصت طلبان به این خبر پرداختن هنر نیست همیشه رسانه های ایران از همه چیز عقب هستن ...
ناشناس۳۲۱۶۵۷۷۱۷:۴۶:۳۹ ۱۴۰۲/۶/۱۶
کدوم دلال این حرف چیه خودت دولت یه کاغذ چاپ کرده میفروشه. ۱۷ ملیون میکه برو ماشین بیار هیچ اسقاطی در کار نیست
ساسانیان۳۲۱۷۰۷۷۱۱:۴۲:۳۲ ۱۴۰۲/۶/۱۷
عزیزم دلال کجا بود ؟دلال کیه؟اینا فقط بهانه است برای جلوگیری از ماشین داری قشر ضعیف مانند من وکمکی به خودیها .
سالار۳۲۱۷۲۸۸۱۶:۰۹:۱۷ ۱۴۰۲/۶/۱۷
تو چه ساده‌ای اینم کار خودشان بود گواهی سوخته به ملت فرو کنند مگه میشه اینقدر تابلو سر ملت کلاه بزاری هیچکس هم نفهمه
محمد۳۲۱۶۲۷۶۱۰:۵۱:۵۸ ۱۴۰۲/۶/۱۶
خیلی راحت ،طی چندین شب در تلویزیون ،میتونستند اغلام کنند تا اینهمه کلاه سر مردم نگذارند.مشکل اینه که دلالای اصلی،دمشون گلفته
ناشناس۳۲۱۶۲۸۰۱۰:۵۵:۵۶ ۱۴۰۲/۶/۱۶
مردم ضرر نمیدن دولت به فکر فروش خودروهای اسقاطی خودشه
محمدرضا۳۲۱۶۲۸۳۱۰:۵۷:۲۶ ۱۴۰۲/۶/۱۶
دلال؟ بابا اونی که پیکان و رنو و ماشین پراید صد سال پیش سوار می شه کجاش دلاله؟ کی دوست نداره ماشین نو سوار بشه!
ناشناس۳۲۱۶۶۰۳۱۸:۲۶:۰۴ ۱۴۰۲/۶/۱۶
فکر کردن با دادن یک پیکان میتونندپژو 0سواربشوند بعد هم متوجه شدن از احساسات. فقر شون سواستفاده شده وتمام حالا اینا بر اینکه این بازار را داغ نگه دارند .
علی۳۲۱۶۲۸۴۱۱:۰۱:۰۹ ۱۴۰۲/۶/۱۶
حالا تنها ارثی که به من رسیده یه پراید ۸۳ است چه ایرادی داره منی که ضعیف هستم یه کمکی بشم ، کسی که ماشین مدل ۸۳ به پایین داره احتمال زیاد وضعیت مالی خوبی نداره
ناشناس۳۲۱۶۲۸۷۱۱:۱۳:۱۶ ۱۴۰۲/۶/۱۶
خلایق هر چ لایق مثلا این عکس ملت نخرن
مهدی۳۲۱۶۲۹۸۱۱:۲۶:۴۸ ۱۴۰۲/۶/۱۶
سلام ودرود صحبت من با مسئولین و دلالان وآن دسته از افراد مغرضی است که مانع جمع آوری ونوسازی خودروهای فرسوده شده اند. لطفا ازشرایط بوجودآمده در خصوص طرح جایگزینی خودروهای فرسوده به نفع مردم وکشور که درگیرمعضل آلودگی هوا هستیم ،نهایتاستفاده شود و تلاش در راستای اجرای این طرح که به نفع مالکان خودرو های فرسوده باشدکه بتوانند به راحتی جهت اسقاط وجایگزینی اقدام کنند، لذا اگر درازای اسقاط خودروی فرسوده امتیازاتی قابل توجه تخصیص داده شود درکوتاهترین زمان ممکن به نتیجه مطلوب خواهیم رسید، به نظر بنده ودیگر صاحب‌نظران ،چه اشگالی دارد مالکان خودروهای فرسوده درازای واگزاری خودروی فرسوده به بالاترین قیمت پیشنهادی ،به راحتی بتواند خودرو بامدل بالا خریداری کند.
ناشناس۳۲۱۶۳۹۲۱۳:۱۱:۰۱ ۱۴۰۲/۶/۱۶
درسته واقعا چون بعضیا با اون خودرو امرار معاش هم میکنن
امیر۳۲۱۶۳۰۰۱۱:۳۰:۲۹ ۱۴۰۲/۶/۱۶
واردات را باید بی قید و شرط ازاد کنید تا مورد سوء استفاده قرار نگیرد
ناشناس۳۲۱۶۶۰۶۱۸:۳۰:۳۵ ۱۴۰۲/۶/۱۶
کی به فکر این مردم است تا سودی نباشه دولت ونماینده قدم بر نمی‌دارند بعدش روغن ریخته نذر مبکنند
ناشناس۳۲۱۶۳۰۷۱۱:۳۴:۲۹ ۱۴۰۲/۶/۱۶
چرا فقط به فکر سرمایه دار که میخواهد ماشین وارد کنه هستید خیلی مردم با پنج نفر نان خور دارای یک پیکان هستند اینها چطوری یک ماشین ایرانی بخرند حالا ماشین خارجی که عمرا
مهدی۳۲۱۶۳۰۹۱۱:۳۵:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۱۶
دولت فقط به فکر قشر پولدار .. یعنی اونهای که ماشین فرسوده سوارن باید تاابد توی این مملکت بسوزن
ناشناس۳۲۱۶۳۱۳۱۱:۳۸:۱۷ ۱۴۰۲/۶/۱۶
یک خودرو فرسوده 50میلیون لیتر بنزین بیشتر مصرف میکنه!!!!!!
ناشناس۳۲۱۶۳۹۸۱۳:۱۵:۲۷ ۱۴۰۲/۶/۱۶
نه منظورش احتمالا کل خودروهای فرسوده کشور بود
محمد۳۲۱۶۳۴۰۱۲:۱۰:۳۳ ۱۴۰۲/۶/۱۶
این در حالیست که یک خودروی فرسوده سالانه ۵۰ میلیون لیتر مصرف بنزین بیشتری دارد.»!!! چه معنی داره؟
محمد۳۲۱۶۳۴۳۱۲:۱۳:۵۵ ۱۴۰۲/۶/۱۶
گواهی اسقاط دیگه چه صیغه ایه بدون اسقاط یه خودرو؟
ناشناس۳۲۱۶۶۸۳۲۰:۰۴:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۱۶
اتفاقا دوست عزیز فکر خوبی است در صورتی که دولت اینجا به کمک قشر ضعیف جامعه بیاد و اونیکه یک ماشین مدل پایین اسقاطی داره و مخارج خانواده اش را تامین میکنه تحویل بگیره ویک خودرو جایگزین بهش بده یا اینکه وارد کننده وسیله اسقاطی را بخره هم کمک به اون قشر ضعیف میشه هم دولت در مصرف بنزین و آلودگی هوا موفق میشه دولت اینجا باید طرف قشر فقیر را بگیره
ناشناس۳۲۱۶۷۳۴۲۱:۲۵:۵۵ ۱۴۰۲/۶/۱۶
خودرو هایی که سالهای قبل اسقاط شده گواهی شو الان به قیمت ۱۷.۵۰۰ به قشر پولدار میدن راحت وارد کنه اینه سیاست دولت واسه قشر سرمایه دار ما اقشار بدبخت هم هر روز بیچاره تر
ناشناس۳۲۱۶۳۴۶۱۲:۲۰:۴۳ ۱۴۰۲/۶/۱۶
خیلیا مثل من نمیدوننستن که خودرو فرسوده ۵۰ میلیون لیتر سوخت بیشتری مصرف می‌کنه...!!!
رمو۳۲۱۶۳۵۵۱۲:۲۸:۳۳ ۱۴۰۲/۶/۱۶
چرا برنامه دیوار وشیپور را تعلیق نکردید که قیمت خودرو فرسوده را نجومی نمایش دادند؟؟
ناشناس۳۲۱۶۶۰۷۱۸:۳۱:۴۰ ۱۴۰۲/۶/۱۶
مگه چاقو دسته خودش را میبره
ناشناس۳۲۱۶۳۶۲۱۲:۳۶:۰۹ ۱۴۰۲/۶/۱۶
بگذارید یکبار گیر فقرا پول بیاید و واقعا خودرو های اسقاطی نابود شود و محیط زیست از این آلودگی رها شود
ناشناس۳۲۱۸۱۶۶۰۸:۰۹:۱۹ ۱۴۰۲/۶/۱۸
خلاصه همین مردم مستعضف هستند که حامی دولت محترم هستند هوای این ها داشته باش تا هواتو داشته باشن
ناشناس۳۲۱۸۴۴۱۱۰:۵۱:۴۹ ۱۴۰۲/۶/۱۸
با کمک پولدارا ماشین اسقاطی جمع میشه قدرت تعویض ماشین دارن ..هم پولدار ماشین خارجی بگیره
مصطفی۳۲۱۶۳۶۹۱۲:۴۷:۴۱ ۱۴۰۲/۶/۱۶
وقتی ماشین بازار ۹۰ میخرن مگه دیوانه ام برم بدم به ۴۵ شما اگه هنر دارین بازار ازاد با کارخونه یکی کنید
سید۳۲۱۶۳۷۰۱۲:۵۰:۱۶ ۱۴۰۲/۶/۱۶
هدف از اسقاط خودرو و جایگزینی با خودروهای خارجی چیست اولا جلوی افزایش بی رویه قیمت های ماشین مدل گرفته بشه دوما ماشین فرسوده از سطح شهر جمع بشه که هم مصرف بنزین و هم آلودگی کم بشه و چند دلیل دیگه در خصوص بند دو وقتی ۸۰ هزار گواهی اسقاط وجود داره یعنی ماشینی از سطح شهرها جمع نمیشه چون از قبل داریم و دولت با همین ها کاسبی میکنه همین الان هم این طرح شکست خوردست
پژمان۳۲۱۶۳۷۶۱۲:۵۸:۲۳ ۱۴۰۲/۶/۱۶
سالانه خودروی فرسوده ۵۰میلیون لیتر بنزین بیشتر ی مصرف می کند!!هر سال ۳۶۵ روز است هر روز بر فرض محال این خودرو فرسوده ۲۴ساعت هم کارکندکه نمی تواند وهر ساعت هم ۱۰ لیتر بنزین مصرف کند میشود روزانه۲۴۰ لیتر در سال می شود ۷۶۰۰ ۸لیتر. فقط ۴۹۹۱۲۴۰۰ لیتر زیاد گفته ....
ناشناس۳۲۱۶۴۱۸۱۳:۲۷:۳۷ ۱۴۰۲/۶/۱۶
با ۳۵ میلیون دیگه فرغون هم نمی‌دن ! قیمت خرید خودرو فرسوده عادلانه نیست ، کسی که میخواهد ماشین خوب سوار بشه باید هزینشو هم بده
ناشناس۳۲۱۶۴۳۲۱۳:۴۴:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۱۶
همانطور که پول های بلوکه شده کره بارها نرخ ارز را کنترل کرد، این ایین نامه واردات خودرو و اسقاط و بقیه حواشی هم قیمت خودرو را کنترل میکند
حمید۳۲۱۶۴۳۵۱۳:۴۹:۱۶ ۱۴۰۲/۶/۱۶
این رقم 50ملیون لیترروازکجاتون دراوردید مگرنه اینکه روزی 2لیترسهمیه بنزین دارند؟
پیکان مدل ۸۲تمیز۳۲۱۶۴۳۶۱۳:۴۹:۳۷ ۱۴۰۲/۶/۱۶
دروغ محض است فقط گفتنداماهیچکس بیشترازارزش ماشینت نخرید۲۰۰زدم نخریدند۱۰۰زدم بازهم نخر یدندالان ۶۵ زدم ببینم چه میشود
رضا رضایی۳۲۱۶۴۳۹۱۳:۵۴:۳۸ ۱۴۰۲/۶/۱۶
به نظر شما اونی که خودرو فرسوده داره دلال هست یا اونی که چند هزار تا گواهی اسقاط داره
حسن۳۲۱۶۴۴۲۱۴:۰۱:۵۴ ۱۴۰۲/۶/۱۶
به نظرم دولت وشرکتهای واردکننده ی خودرو باید خودرهای اسقاطی رابه قیمت روز ازمردم بخرن و تسهیلات بانکی باسوداسلامی دراختیارمردم بگذارد تااین قطار پر هزینه ازریل خارج شود
مدیر و تاجر۳۲۱۶۴۵۸۱۴:۲۶:۱۲ ۱۴۰۲/۶/۱۶
برادر وقتی ملت واسه درآوردن یه لقمه نون جون میدن باید دلالی کنن ، چکار کنن ، بشینن مرگ عزیزان و زجه زدنشون رو نگاه کنن !؟ وضعیت اقتصادی رو درست کنن ، تا همه چی درست شه
ناشناس۳۲۱۶۴۵۹۱۴:۳۴:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۱۶
من خودرو پژو ۲۰۶ سال ۸۵ دارم الحق از صفر بهتر راه میره و یا طرف تویوتا مدل ۲۰۰۷ داره که از صفر ایرانی بهتره تکلیف اینها چیه
ناشناس۳۲۱۶۴۶۰۱۴:۳۶:۳۲ ۱۴۰۲/۶/۱۶
حالا پیکان یکی شده 300 میلیون ناراحت شدید ؟
ناشناس۳۲۱۶۴۶۱۱۴:۴۰:۰۶ ۱۴۰۲/۶/۱۶
سلام خدمت همه اون دسته که بفکرمردم فقیرو بدبخت این کشورند من یه خانم هستم با شرایط خیلی سختی زندگی میکنم ماهانه 6میلیون اجاره خونه دارم با سه بچه دم بخت دخترم سه ساله عقد مردم نمیتونم جهیزیه شو فراهم کنم .الان با خبر اسقاطی پراید کمی امیدوارشدم من یک پراید مدل 81دارم که میتونستم باش کمی مشکلات زندگیم وجهیزیه دخترم رو حل کنم . اینکا رو به نفع مردم زجر کشیده وففیر این کشور بکنید نه به نفع مردم پولدار جامعه من که دلا ل نیستم ماشین ازخودمه والان به این نیازمندم .
ناشناس۳۲۱۶۴۶۴۱۴:۴۶:۰۶ ۱۴۰۲/۶/۱۶
باسلام یکبارم که شده بگذارید فقرا نجات پیدا کنند طعم زندگی رو بچشند
ناشناس۳۲۱۶۴۷۳۱۴:۵۶:۳۲ ۱۴۰۲/۶/۱۶
فقرا فقط خدا را دارند
مان۳۲۱۶۴۹۲۱۵:۱۳:۰۲ ۱۴۰۲/۶/۱۶
اینهمه ثروتمندا توی بازار بورس و سکه و طلا و ارز و رمزارز و مسکن خوردن و میلیاردی کیف کردن و صدایی از مسوولان در نیومد، همین یه دفعه که یه خیری میخواست برسه به اقشار کم درآمد و مستضعف جامعه ، بر نتابیدن و سریع دستور کله پا کردنشونو صادر کردن. حالا دیگه اسقاط خودرو هم لازم نیست و ماشین اوراقی میتونه آلایندگی ایجاد کنه و راست راست توی خیابونای کشور بچرخه، ولی بجاش گواهی اسقاط برای واریز کردن پولش به جیب دولت لازمه.
آزاده۳۲۱۶۵۰۲۱۵:۴۷:۱۲ ۱۴۰۲/۶/۱۶
کی گفته برای واردات سقف ۱۰۰هزار خودرو در سال را گذاشته اند . لطفا از خودتون اظهار نظر نکیند
مهدی۳۲۱۶۵۱۲۱۶:۰۵:۳۳ ۱۴۰۲/۶/۱۶
موضوع مهمتر ازاین نظرات است آمار عجیب و غریب مصرف سوخت دلیل بر این است مابقی نظرات هم مثل اماردادن مشکل دارد پیکان من شایددرماه 30 لیتر بیشتر مصرف کند واما خود مرکز مگر برای هر خودرو چقدر به مردم پول داده که حالا میخواهد با تخفیف 17 میلیون تومان بگیرد مهم ان است که سرمایه کشور از بین نرود والودگی کمتر شود ومردم کمتربه بیمارستان و دکتر مراجعه کنند ومشکل کمبود داروها حل شود.
مجتبی۳۲۱۶۵۳۸۱۶:۵۳:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۱۶
دولت و مجلس و وزیر صمت باید میگفتین برای وارد کردن هر خودرو دو عدد ماشین اسقاط بشه هم قشر ضعیف جامعه یک سود می‌کردند و هم ماشین ها نو میشود
ق ع۳۲۱۶۵۴۳۱۷:۰۰:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۱۶
باز هم میخواهید خودروهای فرسوده روی دست مردم که نمی توانند خودرو خود را تعویض یا خودرو خارجی وارد کنند . همچنان با خودرو های فرسوده خود در این شهر و کشور دست و پا بزنند. وای بر شما که نمی خواهید بیچاره‌ها خودرو نو داشته باشند. صد رحمت به روحانی که بسیاری از مردم را صاحب خودرو کرده آن هم بدون وجه نقدی فقط با اقساط آن هم با مبلغ کم
اریا۳۲۱۶۵۴۶۱۷:۰۷:۲۸ ۱۴۰۲/۶/۱۶
آقا قیمت فرسوده باید میلیاردی باشه تامن فقیر هم بتونم ماشین بهتر سوارشم
سعد۳۲۱۶۵۵۰۱۷:۱۹:۴۴ ۱۴۰۲/۶/۱۶
آونی که ماشین وارد می کند دوست دارید میلیارد میلیارد سود داشته باشد اما آن بدبخت که یک ماشین فرسوده دارد دوست ندارید سود داشته باشد .
فرزاد۳۲۱۶۵۵۵۱۷:۲۵:۰۵ ۱۴۰۲/۶/۱۶
یه بارهم به سودادمای بدبخت که نمیتونن ماشین نوبخرن کارکنید مگه چی میشه
مهدی۳۲۱۶۵۵۷۱۷:۲۶:۳۷ ۱۴۰۲/۶/۱۶
بخدا هیچی نمیشد اخه کدوم دلالی پیکان داره . اخه ی بارم بزارید منی ک پیکان مدل پایین دارم ماشین نو جایگزینش کنم چرا نشه
ابراهیم۳۲۱۶۵۶۴۱۷:۳۳:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۱۶
ماشینهای اسقاط دست آدمهای فقیره .محصول کشاورزی تا دست کشاورزه به مفت نمیارزه خلاصه نمی خواهند فقرا نفس بکشند..
جعفر۳۲۱۶۵۶۶۱۷:۳۴:۲۰ ۱۴۰۲/۶/۱۶
بند ی ماشین دارم مدل 1357 دولت میتونست در قبالش ماشین اسقاط میکنه وام بده به ما وگر نه ما توان خرید ماشین نو نداریم 35ملیون بابت ماشین میده 100ملیون وام بدن مابقی میتونستیم پولش بدیم. بهترین راکاره
ناشناس۳۲۱۶۵۷۴۱۷:۴۴:۵۲ ۱۴۰۲/۶/۱۶
بخدا قسم اگه این خودروهای داغون مردم به ی پولی بره از کسی چیزی کم نمیشه هیچ دلالی وجود نداره، چی میشه مگه ی پولی هم به جیب این ملت بدبخت بیچاره بره، چرا الکلی مغلطه سازی میکنند و میگن شایعه ی دلالان، نه اقا اینجا هیچ دلالی وجود نداره،این مردم بدبخت که یکم داشتن خوشحال میشدن که اونم نزاشتن،از دولت خواهش میکنم این خودروهارو جمع اوری کنه هم از آلودگی شهرها کم بشه، وهم خیابونا مون خوشگل بشه واینکه مردم قشر پایین هم یه ماشین تمیز سوار بشه چ اشکالی داره اینم کمکی از طرف دولت به مردم بشه.
ناشناس۳۲۱۶۵۸۲۱۷:۵۶:۱۵ ۱۴۰۲/۶/۱۶
آره چرا پیکان بتونه بفروشه. بذارید گواهی خودتون بگیرید تا بره توی جیب شما. چرا پیکان بدبخت و پراید بتونن ماشین عوض کنند.
ناشناس۳۲۱۶۵۸۵۱۷:۵۸:۳۷ ۱۴۰۲/۶/۱۶
ماشین های فرسوده خودراتحویل ندهیدمگرانکه بجاش ماشین صفربدند.
ناشناس۳۲۱۶۶۰۰۱۸:۲۳:۰۴ ۱۴۰۲/۶/۱۶
باسلام ، چی میشه ما فقرا هم یکبار یه ماشین مدل بالا سوارشیم ، چه چیزی ازشماکم میشه ، بابابه خداماهم ایرانی هستیم ،
داریوش۳۲۱۶۶۱۹۱۸:۴۰:۱۶ ۱۴۰۲/۶/۱۶
این بار اول هم از دستشون در رفت...منتهی واردکنندگان خودرو که اکثراً نورچشمی و آقازاده تشریف دارن،مطمئن باشید راه دروشو پیدا میکنن و طبق معمول غنی داراتر میشه و فقیر، فقیرتر...
بهنام۳۲۱۶۶۲۰۱۸:۴۰:۲۳ ۱۴۰۲/۶/۱۶
اینکه پول بدی برگه اسقاط بخری یعنی خود دولت داره سیستم طرح فرسوده رادور میزنه این روش فقط به نفع سرمایه دار هست با این وضع هیچ ماشین فرسوده از خیابانها جمع نمیشود فقیر پول کجا بود که قسط بده چه اشکال داره که یه سودی هم قشر کم درآمد ببره
امیری۳۲۱۶۶۲۸۱۸:۴۴:۵۸ ۱۴۰۲/۶/۱۶
۴۰هزارگواهی اسقاط دارین ۸۰هزارخودرومیتونین واردکنین اولا مگه باهرگواهی دوتاماشین میتونی بیاری با۲۰تامیتون مینی بوس بیاری دوماشماهیچ موقع به نفع مردم کارنمیکنین خصوصاقشرضعیف منتظرین خودروفرسودهافروش بره بعد ماشینهاروده برابرگرونتر میکنین.
مهدی۳۲۱۶۶۲۹۱۸:۴۵:۲۹ ۱۴۰۲/۶/۱۶
سلام اسقاط خودرو فرسوده = کاهش آلودگی هوا وکاهش مصرف بنزین .به نفع دولته کسی که با این قیمت پایین خودرووشو اسقاط نمیکنه ماشین های در حال تردد اسقاط کنید .
ناشناس۳۲۱۶۶۳۴۱۸:۴۸:۲۷ ۱۴۰۲/۶/۱۶
حالا فقیری یه ماشین اسقاطی داشته باشه و بتونه قیمت بالایی به آقازاده ها بفروشه کجایش اشکال داره.
محمد۳۲۱۶۶۴۳۱۹:۲۰:۴۱ ۱۴۰۲/۶/۱۶
باسلام آخه یکی نیست به این جناب رئیس اسقاط بگه کدوم آدم عاقلی خودرویی که داره باهاش امرار معاش میکنه رو به قیمت ۳۵ میلیون اسقاط کنه فکر کنم جناب مدیر در چند سال پیش داره به سر میبره نمیدونه قیمت خودروی صفر شده چند صد میلیون وتازه آلودگی خودروی صفر ایرانی بیشتر از قدیمی هست بدنه خودروی جدید با حلبی است ولی خودروی خارجی وایرانی قدیمی از فلز با کیفیت است. با ۳۵ میلیون دوچرخه بهت نمیدن خوب دارید چوب حراج به مال مردم می‌زنید.
حمید۳۲۱۶۶۴۹۱۹:۲۸:۵۱ ۱۴۰۲/۶/۱۶
یه سوال... گواهی اسقاط آیا از آلودگی هوا و مصرف سوخت وایمنی مسافرت‌ها وهزاران چیز دیگه جلوگیری هم میکنه ؟یا تنها نفعی که داره برای اون فردی که ماشین وارد کنه و سود چند میلیاردی ببره ،
ناشناس۳۲۱۶۶۶۰۱۹:۴۰:۳۳ ۱۴۰۲/۶/۱۶
آیا هر خودرو فرسوده سالانه 50میلیون لیتر بنزین مصرف میکنه.
ممدلو۳۲۱۶۶۶۱۱۹:۴۲:۲۳ ۱۴۰۲/۶/۱۶
۵۰ میلیون لیتری که گفته مربوط به مجموع مصرف تمامی خودروهای فرسوده کشور در ساله. تازه خیلی کم گفته. خودروی صفرش هم مثل فرسوده های خارجی بنزین میخوره دیگه فرسودش جای خود داره.
رامین۳۲۱۶۶۸۰۲۰:۰۰:۴۰ ۱۴۰۲/۶/۱۶
این دولت فقط به فکر خودشه حالا چ اشکالی داشت یکمم به این فقیرا کمک میشد اونی که پیکان سوار میشد میرفت ماشین بهتر میخرید
رضا طاهری۳۲۱۶۶۸۷۲۰:۰۹:۲۱ ۱۴۰۲/۶/۱۶
تو رو خدا ای دولت عزیز بزار خودرو فرسوده رو قیمت بالا بخرن بخدا اونا داران دلال اونا هسن نه اون کی خودرو فرسوده داره بزار بفروشیم خونه که نه حداقل پول پیش بدیم کرایه خونه ندیم بابا سخته ماهی سه الی چهار میلیون کرایه خونه
امیر۳۲۱۶۶۹۲۲۰:۱۲:۲۴ ۱۴۰۲/۶/۱۶
اره مردم سود جو هستن دولت اصلا سود جونیست اگر سود جو نبودین این کارو با مردم نمیکردین ی برگه بیا بهت میدم ۴۰میلیون بده این بهش نمیگن سود جو ولی مردم بدبخت حالا که می‌شد ماشین مدل بالا سوار بشن شما جلوشو گرفتین اسمش روگذاشتن سودجو سیاست به این میگن که پول بره توجیبشون نره تو جیب مردم هیچ کس ماشین این قیمت نده .
ناشناس۳۲۱۶۶۹۷۲۰:۱۷:۳۵ ۱۴۰۲/۶/۱۶
نزاشتین ماشین فرسوده از خیابونا جمع بشه .نمیزارید آدمای فقیر صاحب ماشین خوب بشن
فرشید۳۲۱۶۷۱۲۲۰:۴۴:۳۸ ۱۴۰۲/۶/۱۶
حالا چرا همه به ماشین فرسوده گیر دادن، چرا همین کسی که ماشین خارجی سوار میشه کسی بهش گیر نمیده پولش را از کجا آوردی ، غیر از گرون فروشی و کاسب تحریم و افزایش ارز هستن
محمد جاسم۳۲۱۶۷۱۳۲۰:۴۵:۳۰ ۱۴۰۲/۶/۱۶
حالا یک پولی هم گیربدبدبخت بیچارها میومدچی میشد
فرهاد۳۲۱۶۷۲۹۲۱:۲۱:۲۷ ۱۴۰۲/۶/۱۶
چطوردلال هابا بالا رفتن قیمت فرسوده سود میکنن ؟چطور گواهی های اقساط خودرو های فرسوده قدیمی رو دولت ۱۷.۵۰۰ میفروشه ؟اینطور باشه که مملکت پر از خودرو فرسوده است تکلیف اینا چی میشه!دولت راست میگه از این تاریخ اسقاط قبول کنه ن قدیمی ها روبفروشه ! منی که نمیتونم خودرو وارداتی سوار شم پراید ۸۵ یا پایین تر دارم چ اشکال داره ب کسی که توانایی داره بالا بفروشم اون وارد کنه منم آشغال داخلی مدل بالا بخرم
بیچاره۳۲۱۶۷۵۲۲۱:۳۹:۰۰ ۱۴۰۲/۶/۱۶
من پراید ۸۱ دارم بامسافرکشی خرج زندگیم در می آید سوختشم گاز سی انجی هست ماهی ۳۰لیترم بنزین نمی زنم میشه سالی ۳۶۰لیترنهایتن این ۵۰۰۰ لیترازکجاتون درمیان بعد اگه بنا براین باشه بدم دولت ۳۵۰۰۰ ملیون آتیشش بزنم کمتر دلم میسوزه یا بد مش اهن کهنه فروشی
یه ایرانی۳۲۱۶۷۶۲۲۱:۴۳:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۱۶
با سلام.چه ایرادی داشت این طرح عملی بشه،در کنار وارد کردن خودروهای لوکس این همه خودروی فرسوده هم جمع میشد.من نمیدونم واقعا این خبر شایعه بود یا حقیقت داشت ولی خدایش خیلی خوب میشد.
ناشناس۳۲۱۶۷۷۰۲۱:۵۳:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۱۶
مگه نباید گواهی اسقاط بنام طرفی باشه که میخواد خودرو واردکنه؟ گواهی هست به اندازه کافی یعنی چی؟
علیرضا۳۲۱۶۷۷۷۲۱:۵۹:۵۴ ۱۴۰۲/۶/۱۶
نتیجه این هستش که هیچ دردی از ترافیک ، حذف ماشینهای فرسوده و آلودگی هوا حل نخواهد شد چون همچنان خودروهای فرسوده با مصرف و آلودگی بالا و ناایمنی به خاطر فرسودگی در خیابانها تردد میکنند
ناشناس۳۲۱۶۷۸۲۲۲:۰۴:۰۷ ۱۴۰۲/۶/۱۶
سلام به مردم عزیز کشورم،ای کاش این شایعه درست باشه چرا که بهترین طرح برای جمع اوری خودروهای فرسوده هست.و از این جهت قشر کم درامد هم یه ماشین نو سوار شه،یا پولشو به یکی از زخم های زندگیش بزنه،عقلانه و درسترین طرح همینه که به ازای هر اسقاط خودروی فرسوده یه خودرو وارد شه یا ایران خودرو شرایط بزاره وام و خرید خودروی فرسوده فرد یه ۲۰۷ یا تارا تحویل بده.
م.ک۳۲۱۶۷۸۵۲۲:۰۵:۴۳ ۱۴۰۲/۶/۱۶
در حال حاضر هوا بسیار آلوده و با سرمای هوا در فصل زمستان آلودگی هوا به دلیل پدیده وارونگی بیشتر احساس میشود حالا یه سوال پیش میاد از اونجا که برگه های گواهی اسقاط که کمکی به کاهش آلودگی هوا نمیکنه؟ از طرفی کسی که میخواهد خورد وارداتی سوار بشه قطعا وضعیت مالی خوبی داره انشالله خدا بیشتر هم بهش بده حالا الان که فرصت وجود داره که یه بنده خدایی که یه خودرو فرسوده داره و تو خواب هم نمیبینه که بتونه ماشینش روعوض کنه الان با گرم شدن بازار فروش خودرو فرسوده فرصت براش مهیا شده یه مقدار از بدبختی هاش فاصله بگیره و با خرید خودرو بهتر هم خودش و هم مردم و هم آسمان شهر آلوده یه نفسی بکشه چرا اینجوری نشه پس متولیان این طرح اجازه بدهند تا این اتفاق بیفته ... به قول قدیمی تر های خودمون چرا همیشه رمضان یه دفعه هم شعبون ...
ناشناس۳۲۱۶۷۹۴۲۲:۱۶:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۱۶
این امار۵۰۰۰لیترچه جورمحاسبه میکنن من یه پراید ۸۱ دارم گاز سی ان جی مصرف میکنم ماهی سی بیارم مصرف بنزین ندارم میشه سالی ۳۶۰ لیترهیچ شغل دیگه هم ندارم مسافرکشی میکنم خرج بچم و خانم در میارم دولت ۳۵۰۰۰ملیون اسقاط ش کنه من بزن دزدی کنم با ۳۵ ملیون دوچرخه هم نمیدند
ناشناس۳۲۱۶۸۳۰۲۲:۴۸:۵۸ ۱۴۰۲/۶/۱۶
دم دولت گرم بعضی ها رفتن خودرو فرسوده رو از دست مردم بدبخت با قیمت پایین گرفتن؟؟؟
خوشگو۳۲۱۶۸۳۸۲۲:۵۳:۵۱ ۱۴۰۲/۶/۱۶
خوب چه میشد طرف ماشین مدل پائین خودش رامیفروخت یه مدل بالا میخرید به طور اتومات مدل پائین اسقاط میشدفشاری هم به دولت نمی آمد برگ اسقاط دیگه چیه پول بگیری برگه بدی پس محیط زیست آلودگی هوا همش حرفه مهم پوله نه مردم بهترین فرصت بود که به خودرو هابادست خود مردم اسقاط شه واسه کسی که ماشین انچنانی وارد کنه چهار صد پانصدم روش مهم نیست براش ادم ضعیف که نه پول داره خودرو وارد کنه نه بخره واسه پولدارش هم که مهم نیست ده تا کد ملی جمع میکنه ده تا ماشین وارد میکنه سودش راهم میکشه روش ،!!!!!؟؟؟؟؟
احمد۳۲۱۶۸۴۷۲۳:۰۰:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۱۶
چندهزارخودروچندسال پیش اسقاط کردی بازمیخوای ازانهابهربرداری کنی درصورتی که میلیونها خودروفرسوده درکشورهست که زمینه اسقاط بایدفراهم شودشرایط فراهم کنین که واردکننده ازقشرضعیف خودرو فرسوده باقیمتی مناسب خریداری کنه .
ناشناس۳۲۱۶۸۵۰۲۳:۱۲:۴۹ ۱۴۰۲/۶/۱۶
این هم برای ما فقیر فقرا مثل خوابیه که یک.....تاجر تعریف کنه یک بار مایی که ارزو داریم سوار یک ماشین صفر بشیم .....شدیم دلال ....تورا به خدا ماشین خارجی به درد ما که نمیخوره..بزارید یک ماشین داخلی حلبی سوارشیم .
سعید۳۲۱۶۸۵۵۲۳:۲۳:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۱۶
بزارن یک دفعه مردم سود کنن مگه چه میشه .
ناشناس۳۲۱۶۸۵۹۲۳:۲۷:۰۲ ۱۴۰۲/۶/۱۶
کسی که خودرو فرسوده داره چرا اجازه نمدهید ماشینشو یک بار هم شده به مقدار بالا بفروشه سریع جلوگیری کردید همش به فکر پولدار هستید. کجا صاحب ماشین فرسوده دلال است .
محمد۳۲۱۶۸۷۱۲۳:۴۵:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۱۶
عرضم‌این‌است‌من‌نه‌دلال‌هستم‌ونه‌هم‌می‌تونم‌ماشین‌ خارجی‌بگیرم‌ولی‌اگه‌شرایطی‌که‌الان‌حرفش‌است‌جایگزینی‌ ماشین‌فرسوده‌خیلی‌خوب‌میشه‌درکل‌اونی‌که‌ پولداره‌ میره‌دنبال‌خارجی‌وامثال‌من‌که‌چندین‌ سال‌ با‌ پیکان‌مدل‌پایین‌زندگی‌خودرا‌می‌گذرونه‌بتونه‌حداقل‌ مدل‌بالاتری‌بگیرا‌ خیلی‌خوب‌میشه‌ولی‌خیلی‌ها‌ناراضی‌این‌طرح‌هستند‌ شایدبه‌ضرر اونهااست‌.
ایران ی۳۲۱۶۸۷۲۲۳:۴۵:۲۹ ۱۴۰۲/۶/۱۶
هدف از این طرح مگه خارج کردن ماشینای که دودزا هستن و بامصرف بالا نیست ، پولدار مبلغی رو به فقیر میده و از اون میلیاردی سود میکنه ! درکنارش هم من فقیر باپول فروش ماشین مدل پایینم یه حرکتی میکنم ،مطمئن باشید بازم سرمایداری چاقتر میشه! اگه اجرایی بشه عالیه، درمقابل طرحی که گفتن ،اگه ماشین اسقاطی نبود ،۱/۵ برابر قیمت ماشین خارجی رو بحساب دولت بریزن همه چی حل میشه ، آخه مگه هدفتون خروج ماشین فرسوده نیست ، این خیلی دردناکه ، مصداق اینه، ازخلافکار مواد مخدر که هزاران نفر رو بیچاره کرد دستگیر میکنن ، بعد پول میگیرن آزاد میکنن، اون خلافکار دوباره میره دوبرابر خلاف میکنه. متاسفیم
بهمن۳۲۱۶۸۷۳۲۳:۴۵:۴۹ ۱۴۰۲/۶/۱۶
اونی که ماشین مدل پایین داره بنزین مصرف نمیکنه یکی من در ماه ۱۰لیتر میزنم بقیه با گاز میزنم ولی قبلا ماشین مدل بالا داشتم حدودا در ماه ۲۵۰الی۳۰۰لیتر بنزین میزدم .
ناشناس۳۲۱۶۸۸۴۰۰:۰۱:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۱۷
همه چیز فقط به نفع قشر پولداره وفقط حق قشر مظلوم وفقیر پایمال میشود اینا به فکر قشر ضعیف نیستن .
علی اکبر۳۲۱۶۸۹۰۰۰:۱۰:۰۴ ۱۴۰۲/۶/۱۷
اتفاقا خیلی طرح خوبی بود. خودروهای فرسوده همگی دست افرادضعیف و زحمتکش جامعه است.بااین طرح هم تعداد زیا دی خودروی فرسوده از رده خارج می شد. وهم تعداد زیادی از قشر ضعیف صاحب خودروی نو می شدند.اتفاقادلالهاوقشرضعیف کش با قدرت جلوی این طرح خوب ایستادند.
هیچکس۳۲۱۶۹۰۰۰۰:۲۹:۲۶ ۱۴۰۲/۶/۱۷
بنظرم قانونگذاراین طرح خودروهای فرسوده تمام هدفش این هست که اون بنده خدایی که یه پرایدمدل پایین داره فقط تورویاها ماشین حتی ایرانی مثل پارس سواربشه تعداداین افرادزیاده .پس به قانونگذارحواله کنیداون معامعله رو
ناشناس۳۲۱۶۹۰۲۰۰:۳۰:۰۴ ۱۴۰۲/۶/۱۷
مثل اینکه مصرف سوخت ماشین رو با حمل کشتی نفتکش اشتباه گرفتند
ناشناس۳۲۱۶۹۰۹۰۰:۳۸:۰۰ ۱۴۰۲/۶/۱۷
یعنی ریس مرکز اسقاط گفته برگه اسقاط داریم.متاسفم اگه برگه اسقاط مد نظر باشه پس کی میخواد این خودروهای فرسوده را از کف خیابان جمع کند .قیمت خودرو فرسوده باید یک میلیارد باشد چون امثال من طلاهای زنم را فروختم با 30میلیون هم قرض تونستم یه پراید کهنه بخرم
احمد۳۲۱۶۹۲۲۰۰:۴۵:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۱۷
در قانون جایگزینی چه ملکی باشد که در طرح عقب نشینی قرار دارد شهرداری به مالک یا زمینی به عنوان جایگزینی می دهد یا امتیازاتی مانند معاف از عوارض وامتیازاتی در ساخت به مالک می دهد ..در خودرو هم به خاطر این قیمت فرسوده بالا میرودچون امتیازاتی دارد به ارزش ۴۰۰ .۵۰۰ ملیون مانند معاف از عوارض گمرک ومالیات ودلار به نرخ دولتی همین ها سر جمع چقدر می شود از ۵۰۰ بالا می زند این که فرسوده ارزش پیدا می کند ..
رضا۳۲۱۶۹۴۶۰۱:۵۰:۵۵ ۱۴۰۲/۶/۱۷
مگه این مملکت جوان نداره این آدمها دل ندارن ماشین بروز سوار شن مگه از پولدار چی کم دارن ای دولت کمی به فکر قشر فقیر باش
بازنشسته ایرانی۳۲۱۶۹۵۳۰۲:۰۹:۴۴ ۱۴۰۲/۶/۱۷
پس مادارندگان خودروهای فرسوده (ملی)آرزوی داشتن مثلاً ۱۰ ده مدل بالاتر را باید به گورببرم به لطف دولت مردمی ومجلس انقلابی؟؟؟ بنده یک بازنشسته تأمین اجتماعی باکل حقوق و مزایای دریافتی که کمتراز ۸ میلیون تومان است چطوری میتونم یک خودرو داخلی مثال ۹۳ یا ۹۴ سالم داشته باشم؟؟ بنده وامثالهم ازنظرشماها دلالان سوداگر (صادرکننده گواهی اسقاط) چطوری شدیم شدیم دلال؟؟
ناشناس۳۲۱۶۹۵۹۰۲:۳۰:۰۵ ۱۴۰۲/۶/۱۷
سلام ببخشید من متوجه نشدم این مقاله بدنبال چی هست دنبال دفاع از حقوق خود شان یاحقوق قشر متوسط جامعه است میتونید آمارگیری کنید ببینید بنده و امثال من توی جامعه زیادن که حتی نمیتون ی مدل لباس برای خودشون عوض کنند تا برسه به ماشین من حدودا 17ساله ماشین اسقاط کردم به امید تعویض خودرو هروقت هم میرم دنبالش میگن هنوز برای جامانده ها چیزی اعلان نشده .
ناشناس۳۲۱۶۹۸۸۰۷:۲۵:۴۶ ۱۴۰۲/۶/۱۷
اتفاقا به نظر من این ماشینهای شاسی بلند و چند سیلندر هستند که مصرف بنزینشون زیاده و مثل آب بنزین میخورن ضمنا آقای دولت تو نمیخواد دلت برای مردم بسوزه هرجا که دلسوزی به حال ملت کردی پدر ملت و درآوردی کجای این به ضرر مردم هست که یه آدم بدبخت که با یه پراید درب و داغون چند سر عائله رو نون میده بتونه ماشین اسقاط رو به قیمت خوب بفروش و به نون و نوای اندکی برسه
ساسانیان۳۲۱۷۰۶۵۱۱:۳۷:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۱۷
دلال چیه؟ دلال کدومه؟یه بهونه الکی برای نگه داشتن مردم فقیر در همون سطح و ثروتمند شدن ثروتمندان میارید،،شما بجز مردم بخت برگشته ایران کس دیگه رو دیدید؟یکیش خودمن یعنی شما یک ساعته تحقیق کردید ونتیجش شد دلالی؟؟
۸۸۳۲۱۷۰۸۷۱۱:۵۳:۳۹ ۱۴۰۲/۶/۱۷
دوستان توجه کنید همین الان هم ۱۰هزار تا کم دارند مطمئن باشید خودرو فرسوده کم میارن فقط فقط اونایی دارند نگه دارند مفت اسقاط نکنند به وقتش با التماس میان سراغتون...
کاظم۳۲۱۷۰۹۲۱۲:۰۰:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۱۷
دولت خواست به این بهانه یه پولی به جیب بزنه که موفق شد
ناشناس۳۲۱۷۱۲۷۱۲:۴۷:۱۹ ۱۴۰۲/۶/۱۷
تا کی قراره این خودرو های فرسوده در خیابان ها باشن؟ باید برای هر واردات یک خودرو واقعا از چرخه خارج بشه، نه اینکه پول بده و حل بشه
علی۳۲۱۷۱۳۵۱۳:۰۴:۵۶ ۱۴۰۲/۶/۱۷
بابا چقدر ساده آید شایعه کار خود دولته تا بتونه برگه بنام اسقاط به مردم بفروشه بدون اسقاط ماشین
ناشناس۳۲۱۷۱۷۱۱۴:۰۵:۲۷ ۱۴۰۲/۶/۱۷
با درود به همه عزیزان آقای شریف شما نگران نباش بگذارید این موضوع تصویب بشه بعد بفرمایید بگید برگه اسقاط ۳۵ میلیون خب اگه قرار بود اوضاع اینطور که شما میگید باشه پس این همه تشریفات قانونی برای تصویب آیین نامه جدید چیه ؟بگذارید عده‌ای که توان مالی واسه داشتن یه خودرو نسبتا معمولی ندارن از این فرصت استفاده کنن امثال شما که واسطه مالکان خودرو فرسوده با واردکننده ها هستید هرگز از این آیین نامه حمایت نمی کنید بلکه با خبر های بی اساس این بازار بی سرو سامان رو به هم میریزید. باید واسطه در همه زمینه ها حذف بشه دنبال کار جدیدی باشید
ناشناس۳۲۱۷۱۸۱۱۴:۲۵:۵۴ ۱۴۰۲/۶/۱۷
دولت میتونست یه قیمت ثابت تعیین کنه که دارندگان ماشین اسقاطی هم میتونستن حداقل یک ماشین بالای 90سوار بشن،که صد البته هیچوقت به فکر قشر ضعیف نبودن فقط ب فکر پولدارها و جیب خودشونن.
رسول۳۲۱۷۲۱۵۱۵:۰۸:۵۴ ۱۴۰۲/۶/۱۷
مسئولان ما فقط به فکر جیب پولداران هستند به فکر هوای ناسالم و بیماران و به فکر مصرف اضافه ی بنزین توسط خودروهای فرسوده نیستند بابا یک فرصتی پیش آمده که این خودروها توسط خود مردم جمع آوری بشود پس چرا سنگ میاندازید
ناشناس۳۲۱۷۲۵۸۱۵:۴۵:۲۳ ۱۴۰۲/۶/۱۷
من یک پراید مدل ۷۶ دارم‌ انشالا با بهترین قیمت بفروشم ویک ماشین بخرم که اگه هوا سرد شد بخاری داشته باشه وصبح با یک استارت روشن بشه .................
ناشناس۳۲۱۷۲۹۳۱۶:۱۷:۵۶ ۱۴۰۲/۶/۱۷
آقایان محترم مسئول مملکت بیاییم هر کسی خود رو فرسوده داره بگیرین جای اون یک ماشین نو کم مصرف بدین در عرض یک سال هم آلودگی هوا کم میشه وهم برای همیشه پرونده خودرو های فرسوده از طریق صرفه جویی در بنزین مصرفی کشور بسته میشود مابه‌التفاوت صرفه جویی بنزین را صادر کنید .
خودم۳۲۱۷۴۰۸۱۷:۳۵:۱۵ ۱۴۰۲/۶/۱۷
فقط چیزی گیر مردم اونم از نوع مستضعف بیاد بعد هر چی شد خوبه
ناشناس۳۲۱۷۴۶۴۱۸:۲۲:۴۱ ۱۴۰۲/۶/۱۷
سلام من معتقدم ماشین های اسقاطی باید از رده خارج بشن . بخاطر امنیت مردم در جاده ها تا تصادف بوجود نیاید. حداقل قیمت بالای صد میلیون باشه برای اسقاط سپاسگذارم.
ناشناس۳۲۱۷۵۷۲۱۹:۵۱:۵۳ ۱۴۰۲/۶/۱۷
گواهی اسقاط یعنی باج.یعنی پول مفت.وگرنه ماشین اسقاطی سرجاشه.روشون نمیشه بگن باج بدین ماشین وارد کنین
ناشناس۳۲۱۷۶۰۶۲۰:۱۳:۲۹ ۱۴۰۲/۶/۱۷
حالا چی میشه یه ادمی که با یه ماشین مدل پا یین سوار میشه وقدرت خرید ماشین مدل بالاتره نداره یه سودی ببره
جعفر۳۲۱۷۶۵۲۲۰:۴۷:۰۲ ۱۴۰۲/۶/۱۷
سلام. فقط به نفع پولدارها است. ما فقیر ها. باید حسرت خودرو. خوب و ببینیم. چرا نگذارید همین خودرو ما رو بخرند. تا ما هم بتوانیم. یک ماشین سالم سوار شویم. دولت به فکر کیست.
دماوند۳۲۱۷۶۷۷۲۱:۱۹:۵۲ ۱۴۰۲/۶/۱۷
من متوجه نمیشم میفهمم ولی متوجه نمیشم دولت خودش گواهی اسقاط داره یعنی به ازای ماشین وارد کردن.، ماشینی که باید اسقاط بشه،، نمیشه، ولی خودش به وارد کننده گواهی اسقاط میده یعنی چه الان مثلا چه اتفاقی افتاد چه چیزی تغییر کرد بجز پر کردن جیب خودشون
ناشناس۳۲۱۷۷۱۳۲۱:۵۲:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۱۷
میخواستیدکاری کنیدهمین قراضه۸۴که سوارم رودیگه مفتم نخرن.
ناشناس۳۲۱۷۷۱۵۲۱:۵۴:۲۳ ۱۴۰۲/۶/۱۷
یک بار بزارید این دارندگان ماشینهای فرسوده یه چیزی گیرشون بیاد چرا همش بفکر تجار هستین حالا نه 400ملیون حداقل خودروی فرسوده را با قیمت 100ملیون بخرید چرا وقتی میدونی قیمت یک خودرو فرسوده 60ملیون هست 30ملیون قیمت گذاری میکنید این یعنی شما نمی خواهید به فکر مردم عزیز ایران باشید
احمدی۳۲۱۷۸۳۹۲۳:۲۳:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۱۷
واقعا یکبار به فکر این قشر باشید.
نادرادبی۳۲۱۷۸۴۳۲۳:۲۴:۴۳ ۱۴۰۲/۶/۱۷
یه کارشناس با سواد نداریم که علاج واقعه را قبل از وقوع بگیره
آذرگل۳۲۱۷۹۱۱۰۰:۲۶:۲۵ ۱۴۰۲/۶/۱۸
ازاین پاسخها معلومه که 80درصدمردم راضی به اسقاط خودرو هستن چون همه قشرضعیفن کسی دلال نیست ماشین دست مردمی هست که باچنک و دندون چسپیدن به ماشین مدل پایین
جهان۳۲۱۷۹۸۱۰۱:۲۶:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۱۸
بالاخره تا پایان سال گواهی کم میارید ،ما یک اردی داریم حالا ضرر نداره تا سال دیگه نگه میداریم .
امیرعلی۳۲۱۷۹۹۰۰۱:۳۶:۵۳ ۱۴۰۲/۶/۱۸
به نظرت کسی که خودرو فرسوده زیر پاشه منفعت طلبه یا از ناچاریه که سوارش بشه خب یه تسهیلاتی بدین ادم بتونه خودرو فرسودشو اسقاط کنه عوض کنه ۴۰ تومن پول یه موتورم نیس چه کاریه دارین با ملت میکنین
محمد جواد میرزایی۳۲۱۸۰۳۰۰۴:۰۳:۲۴ ۱۴۰۲/۶/۱۸
چرا شما که به میلیارد تومان میگید یه تومن اینقدر میسوزید مبلغ کمی هم گیر ما قشر ضعیف جامعه هستیم بیاد خجالت هم چیز خوبیه عقده‌ای های بی انصاف ما با هزاران بدبختی و گرفتاری زندگیمون میگذره.
ایمان محمدی۳۲۱۸۰۳۲۰۴:۱۲:۴۸ ۱۴۰۲/۶/۱۸
با سلام متأسفانه تا نوبت به قشر ضعیف جامعه میرسه ، آسمون و زمین بهم میرسن که ضعفا بدبخت و بیچاره تر بشن. ای کاش گواهی اسقاط خودرو اجباری بشه و جایگزین هم نداشته باشه تا یه بدبختی با پول ماشین اسقاطیش،یه گوشه از زندگیش و و مشکلاتش حل بشه. برای قشر بالادستی جامعه که امکان واردات خودرو رو دارن ، هم عددی نیست .
ناشناس۳۲۱۸۰۵۰۰۴:۴۷:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۱۸
فعلا که دولت میخواد گواهی های اسقاط خودروهای فرسوده سالهای پیش رو برای واردات خودروهای امسال بده. اگه دولت راست میگه و به فکر محیط زیست و تنفس مردمه، اون گواهی ها رو بزاره کنار و خودروهای فرسوده کنونی رو اسقاط کنه. اما دولت این کار رو نمیکنه چون براش نمیصرفه و دنبال پوله...
ناشناس۳۲۱۸۳۹۵۱۰:۲۴:۳۱ ۱۴۰۲/۶/۱۸
گواهی اسقاط چه جوری میفروشی بدون خودرو فرسوده مگر اینکه قانون دور بزنی اسقاط شده‌ای قبلی چجوری گواهی می‌گیرند
ایزدی۳۲۱۸۷۵۴۱۶:۰۴:۱۵ ۱۴۰۲/۶/۱۸
این بند باید به مردم فقیر که خودرو فرسوده دارن کمک کنه تا بتوانند خودرو خوب سوار بشوند نه که اوراق اسقاط فروخته شود همه چی به سود سرمایه دار که شد حالا حداقل بگذارید سرمایه دارخودرو اسقاط به نرخ بالا بخره که خداقل به سود صاحب خودرو فرسوده بشه که نمیتواند خودرو وارد کنه مگه چه ضرری به دولت میزنه همه چی به نفع جیب دولت که شد بازم با پول مشکل سرمایه دار حل شد هفده ونیم بدن مشکل حل هست پس خودرو اسقاط بازم در جامعه ماندگار هست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

آخرین عناوین