دیجیتال مارکتینگ چیست؟ انواع آن به چند دسته تقسیم می شود؟

گزارش بازرگانی، 207611،   4020611014

در واقع، تا سال 2022، حدود 5.5 میلیارد کاربر اینترنت جهانی وجود دارد که 400 میلیون کاربر نسبت به سال 2021 افزایش یافته است. و اگرچه ما آن را زیاد می گوییم، نحوه خرید مردم نیز همراه با آن تغییر کرده است. . دیگر نمی‌توانید تنها استراتژی شما برای افزایش فروش باشد، و در کنار بازاریابی آفلاین از ابزارهای دیجیتال برای دیجتال مارکتینگ استفاده کنیم.

ما در این مقاله به بررسی انواع دیجتال مارکتینگ و تاثیر و کاربردی که دارد در ادامه صحبت خواهیم کرد.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ شامل برخی از اصول مشابه بارازاریابی سنتی است که با استفاده از کانال های دیجیتال برای بازاریابی محصولات و خدمات به مصرف کنندگان اشاره دارد.

دیجیتال مارکتینگ شامل استفاده از وب سایت ها، دستگاه های تلفن همراه، رسانه های اجتماعی، موتورهای جستجو و سایر کانال های مشابه است. بازاریابی دیجیتال با ظهور اینترنت در دهه 1990 رایج شد.

انواع دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی به طور سنتی از طریق چاپ (روزنامه ها و مجلات) و تبلیغات پخش (تلویزیون و رادیو) انجام می شد. این کانال ها هنوز هم وجود دارند و امروزه مورد استفاده قرار می گیرند. کانال های دیجیتال مارکتینگ تکامل یافته اند و همچنان ادامه دارند. در زیر هشت مورد از رایج‌ترین راه‌های دیجیتالی وجود دارد که شرکت‌ها می‌توانند برای تقویت تلاش‌های بازاریابی خود انتخاب کنند. به خاطر داشته باشید که برخی از شرکت ها ممکن است از چندین کانال در تلاش خود استفاده کنند.

1. سئو

سئو (SEO)، استراتژی ایجاد محتوا به گونه ای است که موتورهای جستجو مانند گوگل صفحه شما را در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) رتبه بندی کنند.

گوگل از الگوریتم هایی استفاده می کند تا تصمیم بگیرد که چقدر صفحه شما با کلمات کلیدی مورد جستجوی کاربر مرتبط است. این الگوریتم‌ها اغلب به‌روزرسانی می‌شوند و استراتژی‌های سئو باید به همان میزان منظم تنظیم شوند تا مؤثر باقی بمانند. جهت اطلاعات بیشتر از سئو می توانید به صفحه زیر مراجعه نمایید:

https://seokar.com/seo

2.تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) بازاریابان را قادر می سازد تا از طریق تبلیغات پولی به کاربران اینترنت در تعدادی از پلتفرم های دیجیتال دسترسی پیدا کنند. بازاریابان می توانند کمپین های PPC را در گوگل، بینگ، لینکدین، توییتر، پینترست و فیس بوک راه اندازی کنند و تبلیغات خود را به افرادی که در جستجوی عبارات مرتبط با محصولات یا خدمات هستند، نشان دهند.





3-بازاریابی محتوا

هدف بازاریابی محتوا دستیابی به مشتریان بالقوه از طریق استفاده از محتوای مورد علاقه آنهاست. محتوا معمولاً در یک وب سایت منتشر می شود و سپس از طریق رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، بهینه سازی موتورهای جستجو یا حتی کمپین های پرداخت به ازای کلیک تبلیغ می شود. ابزارهای بازاریابی محتوا شامل وبلاگ ها، کتاب های الکترونیکی، دوره های آنلاین، اینفوگرافیک ها، پادکست ها و وبینارها است.

4-بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی هنوز هم یکی از موثرترین کانال های بازاریابی دیجیتال است. بسیاری از افراد ایمیل مارکتینگ را با پیام های ایمیل اسپم اشتباه می گیرند، اما بازاریابی ایمیلی این نیست. این نوع بازاریابی به شرکت ها اجازه می دهد تا به مشتریان بالقوه و هر فرد دیگری که به برندها و محصولات آنها علاقه مند است دسترسی پیدا کنند.

5-بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

اهداف اولیه کمپین بازاریابی رسانه های اجتماعی ایجاد آگاهی از برند و ایجاد اعتماد اجتماعی است. همانطور که در بازاریابی رسانه های اجتماعی عمیق تر می شوید، می توانید از آن برای به دست آوردن سرنخ و به عنوان یک کانال بازاریابی یا فروش مستقیم استفاده کنید. پست ها و توییت های تبلیغاتی دو نمونه از بازاریابی رسانه های اجتماعی هستند.

6-بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته یکی از قدیمی ترین شکل های بازاریابی است و اینترنت جان تازه ای به آن بخشیده است. با بازاریابی وابسته، اینفلوئنسرها محصولات دیگران را تبلیغ می کنند و هر بار که فروش انجام می شود یا سرنخ معرفی می شود، کمیسیون دریافت می کنند. بسیاری از شرکت های معروف از جمله آمازون برنامه های وابسته دارند که میلیون ها دلار در ماه به وب سایت هایی که محصولات خود را می فروشند پرداخت می کنند.

7-بازاریابی ویدیویی

یوتیوب یکی از محبوب ترین موتورهای جستجو در جهان است. بسیاری از کاربران اینترنت قبل از تصمیم گیری برای خرید، برای یادگیری چیزی، خواندن نظر یا فقط برای استراحت به YouTube مراجعه می کنند.

بازاریابان می توانند از هر یک از چندین پلتفرم بازاریابی ویدیویی، از جمله ویدیوهای فیس بوک، اینستاگرام و تیک تاک برای اجرای کمپین بازاریابی ویدیویی استفاده کنند. شرکت‌ها بیشترین موفقیت را در ویدیو با ادغام آن با سئو، بازاریابی محتوا و کمپین‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی گسترده‌تر پیدا می‌کنند.

8-بازاریابی SMS

شرکت‌ها و سازمان‌های غیرانتفاعی نیز از پیام‌های متنی (به طور رسمی به عنوان پیام کوتاه یا سرویس پیام کوتاه شناخته می‌شوند) برای ارسال اطلاعات در مورد آخرین تبلیغات خود یا ارائه فرصت‌هایی به مشتریان مشتاق استفاده می‌کنند. نامزدهای سیاسی کاندیدای انتخابات نیز از کمپین های پیامکی برای انتشار اطلاعات مثبت در مورد پلتفرم های خود استفاده می کنند. با پیشرفت تکنولوژی، بسیاری از کمپین‌های ارسال متن به مشتریان نیز به مشتریان اجازه می‌دهند که مستقیماً از طریق یک پیام متنی ساده پرداخت کنند یا به آنها بدهند.

کاربرد دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال فرصت های جدیدی را برای شرکت به ارمغان می آورد تا از چند کاناله برای بازاریابی محصولات و خدمات استفاده کند. شرکت باید بازاریابی دیجیتال را به عنوان بخش مهمی از استراتژی بازاریابی خود در نظر بگیرد. رسانه های دیجیتال و فناوری می توانند به عنوان رسانه تبلیغاتی، رسانه پاسخ مستقیم، بستر معاملات فروش، روش تولید سرنخ، کانال توزیع، مکانیسم خدمات مشتری و رسانه ارتباط ساز باشند.



نتیجه گیری:

در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که آیا با تغییر کاربران اینترنت ، ما نیز باید روش بازاریابی خود را به این روند تغییر داد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت: بله ، همان طور که مشتریان راه های ارتباطیشان تغییر می کند صاحبان کسب و کار نیز باید مطابق با کانال های دیجیتال جدید در کنار بازاریابی سنتی از دیجیتال مارکتینگ نیز برای حفظ ارتباطشان با مشتریان اقدام کنند.

در این مقاله ما به بررسی انواع بازاریابی دیجیتال که شامل: سئو، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی محتوا و ... و درنهایت نیز به بررسی کاربردهای آن پرداختیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. من عجله ندارم!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  10. دور باطلی که تمامی ندارد!

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  19. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  20. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  21. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین