روز جهانی امام حسين (ع)

محمدکاظم انبارلویی،   4020607087
 روز جهانی امام حسين (ع)

جهان، اين روزها شاهد بزرگترين تجمع و راهپيمايي انساني در حد فاصل نجف و كربلاست.

رسانه‌هاي جهان و قاب دوربين رسانه‌ها طي سال‌هاي گذشته اين حضور حماسي را سعي مي‌كردند سانسور كنند، اما امسال ده‌ها و صدها خبرنگار و اصحاب خبرگزاري‌ها به عراق آمده‌اند تا شاهد اين حضور حماسي و بي‌نظير باشند.نام حسين (ع) امروز چون نوري است كه به تاريكخانه شرك، كفر و الحاد جهاني تابيده و به‌زودي تمام گستره جهان را درهم مي‌نوردد.

بشريت امروز در رسيدن به قله «روز جهاني حسين (ع)» فقط چند متر فاصله دارد.۱۴۰۰ سال پيش امام حسين (ع) با يارانش و اهل بيت خود كه عدد شهداي آنها به ۷۲ نفر مي‌رسيد، ارتشي پديد آورد كه از طفل ۶ ماهه تا كودك ۳ ساله و تا پيرمرد ۷۵ ساله را دربرمي‌گرفت. امروز اين ارتش در پهناي مسير نجف تا كربلا به صورت ميليوني، گوشه‌اي از حضور خود را براي به زانو درآوردن ظالمين و ستمگران تاريخ معاصر نشان مي‌‌دهد.

لشكر پياده‌نظام امام حسين (ع) از طفل شيرخواره تا كودكان خردسال، جوانان رشيد تا پيرمرد و پيرزن و ميانسالان، سرتاسر شهرهاي كربلا و نجف و فاصله اين دوشهر را پر كرده‌اند.اين اجتماع عظيم انساني نه‌تنها شيعيان و اهل سنت بلكه مذاهب و اديان ديگر را دربرمي‌گيرد. چراكه منطق و گفتمان امام حسين (ع)، منطق و گفتمان همه انبياء و اولياء الهي و آزادگان جهان است. اين منطق، حيات طيبه را در همين كره خاكي نويد مي‌دهد.ايرانيان، بخش عظيمي از اين ارتش الهي را تشكيل مي‌دهند.آ‌ن‌ روزهاي حماسي دفاع مقدس كه رزمندگان اسلام نوحه «كربلا كربلا، ما داريم مي‌آييم» را مي‌خواندند، امروز در اربعين، خود را نشان مي‌دهد.

آن روزها كه امام (ره) فرياد مي‌زد؛- ما مي‌گوييم تا شرك و كفر هست مبارزه هست، تا مبارزه هست ما هستيم.- ما تصميم داريم پرچم لااله‌الاالله را بر قلل رفيع كرامت و بزرگواري به اهتزاز درآوريم.كسي فكر نمي كرد راهپيمايي اربعين، آمادگاه اين تصميم و آن مبارزه شود.ايرانيان در كنار مردم عراق، سوريه، افغانستان، پاكستان، هند و ديگر كشورها، سرتاسر اين حضور ميليوني را پر كرده‌اند تا گوشه‌اي از تحقق شعارهاي انقلاب و آرمان‌هاي امام را به تصوير بكشند.نام حسين (ع) امروز در ۵ قاره جهان حكايت از يك رستاخيز الهي براي نجات انسان‌ها دارد. نام حسين (ع) آتشي در انديشه‌ها افروخته كه با تندبادهايي كه از سوي رسانه‌هاي امپرياليستي مي‌آید، نه‌تنها خاموش نمي‌شود، بلكه شعله‌ورتر مي‌گردد.

خوبان عالم از چهار گوشه جهان به عراق آمده‌اند تا بگويند:اي رستخيزِ ناگهان، وي رحمت بي‌منتهااي آتشي افروخته در بيشه انديشه‌هاگذر زمان و سفاكي و بي‌رحمي حاكمان مستبد و خونخوار جهان نمي‌تواند ياد حسين (ع) و يارانش را از قلب‌ها و ذهن‌ها دور كند.

مفسران سياسي جهان، استراتژيست‌هاي نظامي و ناظران جهاني در حيرت اين جوشش انساني هستند و نمي‌توانند آن را تحليل كنند.

آنها در جستجوي يك پاسخ براي اين‌همه شوريدگي و حماسه عاشقي هستند.

تو ديدي هيچ عاشق را كه سيري بود از اين سودا؟!تو ديدي هيچ ماهي را كه او شد سير از اين دريا؟!حتي در جهان اسلام، مذاهب اسلامي در نگاه به اربعين دچار حيرت و بهت‌زدگي هستند و در رجوع به علماي خود به دنبال تفسير و تحليل اين شوريدگي هستند.

با پير خرد نهفته مي‌گفتم دوش

كز من سخن سرّ جهان هيچ مپوش

نرم نرمك مرا همي گفت به گوش

كاين ديد نيست، گفتني نيست خموش!

اربعين، امروز به صورت نماد قدرت اسلام در گردآوردن تمام اديان و مذاهب جهان درآمده است.

اربعين يك رزمايش ستم سوز است و قدرت‌هاي جهاني به‌ويژه آمريكا به‌شدت از آن وحشت دارند.از اربعين، بوي «حضور» و «ظهور» استشمام مي‌شود. اين چيزي نيست كه در شامّه تيز سرويس‌هاي اطلاعاتي و امنيتي استكبار جهاني استشمام نشود.

درود بر مردم عراق كه ميزبان چنين ضيافت الهي هستند و از هيچ خدمت و هزينه‌اي دريغ ندارند. آنها با زبان صدق مي گويند؛ به زوّار حسين به زبان همه دنيا خوشامد مي‌گوييم؛ به كربلا خوش آمديد! اين بيان در نوحه مداحان آنها و سينه‌زني جوانان آنان نیز ظهور دارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. من عجله ندارم!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  10. دور باطلی که تمامی ندارد!

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  19. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  20. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  21. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین