رئیس ستاد انتخابات کشور: از آرای مردم در انتخابات صیانت می‌کنیم

  4020606091 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: تلاش خواهیم کرد با پاسداری و صیانت از آراء مردم جلوی هرگونه مصادیق سوءاستفاده‌های تبلیغاتی یا دور زدن قانون گرفته شود؛ البته برای بالا بردن ضریب اطمینان در این بخش، سایر دستگاه‌های متولی هم باید ورود کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور: از آرای مردم در انتخابات صیانت می‌کنیم

به گزارش ایسنا، محمدتقی شاهچراغی بر «حفظ حریم انتخابات»، «صیانت از آرای مردم»، «چهار اصل امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت در انتخابات» و نقش «نخبگان، حلقه‌های میانی و احزاب» در این رویداد مردمی تاکید کرد.

اهمیت برگزاری انتخابات حداکثری
شاهچراغی درباره برگزاری انتخابات حداکثری گفت: اعتقاد ما این است که انتخابات عرصه اجرای مردم‌سالاری دینی ملت بزرگ و قوی ایران است که بیش از چهار دهه برای حفظ عزت و کرامت و استمرار پیشرفت ملی خود در برابر زورگویی و زیاده‌خواهی‌های دشمنانش ایستادگی کرده است. همان‌طور که امامین انقلاب بارها فرموده‌اند مهمترین مسئله در انتخابات حضور عموم مردم و مشارکت ملی در انتخابات است که در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، این نمایش همبستگی ملی خود می‌تواند در سرعت بخشیدن به مسیر پیشرفت و آبادانی کشور کمک بسزایی کند.

انتخابات با شکوه مبتنی بر چهار اصل امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت
معاون سیاسی وزیر کشور انتخابات را «فرصتی برای همبستگی اجتماعی و عرضه سلایق سیاسی در چارچوب حکمرانی مردم سالارانه» دانست و افزود: تحقق سیاست‌های کلی انتخابات و فرامین رهبر معظم انقلاب در موضوع برگزاری انتخابات یعنی حفظ حریم انتخابات، تمکین همگان به قانون و اجرای انتخابات براساس قوانین و مقررات و چارچوب‌های قانونی کشور است. در اصل برگزاری انتخابات یک امانت در دست برگزار کنندگان است و به فرموده رهبری معظم انقلاب انتخابات حق الناس است و اجرای آن نیاز به همراهی تمامی نخبگان، دستگاه ها و نهادها براساس تقسیم کار صورت گرفته دارد. هر یک رسالت و وظایف خود را بطور دقیق به انجام برساند، به اصل وحدت و همبستگی ملی باید توجه شود و در این راستا هم‌افزایی میان دستگاهی ضروری است.
رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: بی‌شک امنیت و سلامت انتخابات به مجریان انتخابات بر می‌گردد و امانتی در دست ما است. وزارت کشور در اجرای ماموریت محوله مصمم است و تمامی فرآیندهای انتخابات متناسب با قانون و تقویم انتخابات اجرایی خواهد شد. همانند انتخابات‌های گذشته و برگزار شده مجلس شورای اسلامی، تلاش خواهد کرد که امنیت و سلامت انتخابات این دوره تضمین شود؛ با اینحال باید توجه داشت که در بخش‌های رقابت و مشارکت، نیاز به یک حرکت جمعی وجود دارد که در این مسیر هر اقدام و رفتاری که امید و ایمان ملت را به مسیری که در حال پیمودن است نشانه بگیرد، غلط است و از همین رو رسالت نخبگان، جریان‌های سیاسی و رسانه‌ها در حرکت در مسیر امید و ایمان بسیار حایز اهمیت است.

نقش رسانه‌ها در تحقق ۴ اصل کلیدی
شاهچراغی با تاکید بر ضرورت تحقق چهار اصل امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت، رسانه‌ها را «چشم بیدار جامعه» خواند که «مهمترین رسالت و تکلیف را در قبال مردم بر عهده دارند» و افزود: جامعه رسانه‌ای متعهد وظیفه دعوت همگانی برای شرکت در انتخابات، آگاهی بخشی عمومی نسبت به شاخصه‌های انتخاب اصلح با رعایت انصاف و عدالت را بر عهده دارد و رسانه‌های متعهد کشور در این زمینه ظرفیت‌های بالایی دارند که تحقق مشارکت عمومی در انتخابات نیاز به همراهی رسانه‌های کشور دارد. رویکرد جاری در وزارت کشور ارتباط با رسانه می‌باشد که ان‌شاءالله همین مسیر را دنبال می‌کند؛ انتظار از رسانه‌ها این است که در برهه اخیر، منافع ملی و آینده کشور را ترجیح و اولویت خود قرار دهند و رسانه خود را محدود به دعوای جناحی نکند. براساس قوانین و اقدامات صورت گرفته تفاوت این مرحله نسبت به مراحل اجرایی انتخابات‌های گذشته این است که پیش ثبت‌نام و ثبت‌نام‌ها، الکترونیکی انجام می‌شود و از رسانه ها درخواست داریم مطابق با تحولات جدید نسبت به فضاسازی لازم برای افزایش مشارکت و رقابت سالم ایفای نقش کنند.

 بایسته‌های صیانت از آرا در انتخابات
رئیس ستاد انتخابات کشور درباره الزامات حفظ و صیانت آرای مردم گفت: همانطور که رهبری بارها تاکید فرمودند جمهور اسلامی همواره در برگزاری انتخابات سربلند بوده و برگزاری انتخابات در همه دوره‌ها سالم بوده است. سلامت انتخابات قطعی است و البته برای بالابردن استانداردهای برگزاری انتخابات حد و مرز نمی‌شناسیم و تمامی تلاش خود را برای برگزاری یک انتخابات پرشور به کار خواهیم گرفت. در این مسیر حفظ حریم انتخابات وظیفه ماست و همانطور که بیان شد تحقق این مهم نیازمند اجرای دقیق مرّ قانون و چارچوب‌های قانونی پیش‌بینی شده در برگزاری انتخابات است.  

همه کنشگران از منظر منافع ملی و اولویت مشارکت فعال، به انتخابات ورود کنند
محمدتقی شاهچراغی ادامه داد: نکته دیگر اینکه نیاز است زمینه‌ها و بسترهای مشارکت حداکثری فراهم شود که آن هم تنها مربوط به دستگاه‌های مجری نمی‌شود، بلکه همه دستگاه‌ها، نهادها و احزاب و رسانه‌ها باید پای کار بیایند که اطمینان داریم با حضور همه‌جانبه متولیان و مجریان این امر محقق خواهد شد. همه کنشگران اعم از دستگاها، نهادها، احزاب و رسانه‌ها می‌بایست از منظر منافع ملی و اولویت دادن به مشارکت فعال، به انتخابات ورود کنند، چراکه این اتفاق بزرگ، تضمین کننده پیشرفت کشور و تامین‌کننده منافع مردم در ابعاد داخلی و بین‌المللی است.

مانع هرگونه سوءاستفاده‌های تبلیغاتی و یا دور زدن قانون می‌شویم
شاهچراغی درباره پاسداری و صیانت از آرا در انتخابات گفت: یکی از مهمترین سازوکارهای نظام انتخاباتی حاکم بر کشور، بخش های نظارتی آن است که قطعا تلاش خواهیم کرد با پاسداری و صیانت از آراء مردم جلوی هرگونه مصادیق سوء استفاده های تبلیغاتی و یا دور زدن قانون گرفته شود؛ البته برای بالا بردن ضریب اطمینان در این بخش، سایر دستگاه‌های متولی هم باید ورود کنند. در این زمینه نخبگان، رسانه ها و احزاب هم نقش مهمی دارند و با حضور سازنده خود می توانند به مجری انتخابات کمک کنند.
به گفته معاون سیاسی وزیر کشور، «نکته مهمتر اما رعایت قوانین و مقررات و قواعد حضور در عرصه انتخابات از سوی نامزدها و ستادهای انتخاباتی آنان است؛ این امر هم به آموزش نیاز دارد و هم به نظارت دائم  از سوی نامزدها در مرحله اول  و نیز نظارت دقیق از سوی متولیان امر که امیدواریم در انتخابات پیش‌رو به بهترین شکل ممکن و در شان و تراز جمهوری اسلامی شاهد انتخاباتی باشکوه باشیم.»

احزاب نقش اساسی به عنوان حلقه‌های میانی ایفا می‌کنند

معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: پایه و اساس برگزاری انتخابات با مردم است، می‌بینید در هیات‌های اجرایی، مجریان و اعضای شعبه از مردم هستند و این مردم هستند که انتخابات را اجرا می‌کنند و انتخابات در نظام جمهوری اسلامی نمایش مردم‌سالاری دینی و فرصتی برای گفتمان سازی به خصوص گفتمان گام دوم انقلاب اسلامی است. انتخابات را نباید صرفاً یک رقابت سیاسی تعریف کرد و در اصل انتخابات یک فرصتی برای گفت‌وگو درباره طرح ایده‌های حکمرانی و نقش‌آفرینی مردم در حرکت کشور و ایجاد یک اجماع نخبگانی برای آینده کشور است. انتخابات فرصتی طلایی برای مقابله با جنگ ترکیبی و شناختی دشمن و خط بطلانی بر تلاش آنها برای نشان دادن شکاف میان جامعه و حاکمیت است که در این بین، احزاب نقش اساسی به عنوان حلقه‌های میانی ایفا می‌کنند.
فعالیت احزاب را محدود به انتخابات نمی‌دانیم
شاهچراغی خاطرنشان کرد: با این حال فعالیت احزاب را محدود به دوره انتخابات نمی‌دانیم، تلاش می‌کنیم حداکثر زمینه‌های فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی در عرصه انتخابات فراهم شود. در شرایط پیش‌رو که دو انتخابات مهم و حساس را پیش روی داریم، انتظار می‌رود احزاب به صحنه بیایند و نقش‌آفرینی کنند.
وی افزود: نکته دیگری که در ارتباط با احزاب وجود دارد یکی فعالیت و کار در چارچوب قانون و عمل سیاسی متعهدانه و دیگری، حضور جدی و مستمر در صحنه اجتماعی کشور است. معتقدیم عمل و کارکرد فصلی نه مناسب تحزب است و نه سود و آورده‌ای برای جامعه دارد. ما از حضور جدی احزاب استقبال می‌کنیم و امیدواریم با دست پر وارد عرصه انتخابات شوند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۰۴۷۲۲۲۲:۱۷:۰۳ ۱۴۰۲/۶/۶
دیگه خودتون و خودتون
ناشناس۳۲۰۴۷۳۱۲۲:۲۴:۱۰ ۱۴۰۲/۶/۶
اگه مردم اومدن رای دادن شما صیانت کنید.
ناشناس۳۲۰۴۸۷۷۰۷:۰۴:۱۲ ۱۴۰۲/۶/۷
همیشه همینو میگن ، اما کار خودشان را میکنند.
ناشناس۳۲۰۴۸۹۳۰۷:۴۷:۰۱ ۱۴۰۲/۶/۷
شما ها نشان دارید که قائل به مردم سالاری نیستید.
ناشناس۳۲۰۴۹۰۱۰۷:۵۶:۰۶ ۱۴۰۲/۶/۷
حاکمیت یکدست، رای مردم را زینت المجالس می داند
ناشناس۳۲۰۵۰۱۳۰۹:۳۷:۱۱ ۱۴۰۲/۶/۷
تلاش میکنید که از آرای مردم صیانت کنید؟!تلاش نمی‌خواهد!قطعا از خودتان صیانت میکنید.
ناشناس۳۲۰۵۱۰۶۱۰:۴۷:۲۵ ۱۴۰۲/۶/۷
از چی صیانت میکنید؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  21. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  9. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  10. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  11. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  16. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  17. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  20. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  21. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  22. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

  23. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  24. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

  25. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

آخرین عناوین