واکنش شریعتمداری به اخراج برخی اساتید دانشگاه‌ / مخالفان عارف چه کسانی هستند؟/ پیشنهاد وزیر آموزش و پرورش برای حل مسئله مهاجرت نخبگان

  4020606061 ۳۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

واکنش شریعتمداری به اخراج برخی اساتید دانشگاه‌ / مخالفان عارف چه کسانی هستند؟/ پیشنهاد وزیر آموزش و پرورش برای حل مسئله مهاجرت نخبگان

واکنش شریعتمداری به اخراج برخی اساتید دانشگاه‌

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان در این روزنامه نوشت: «چند تن از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها که در جریان اغتشاشات پائیز سال گذشته نه فقط از اغتشاشات و اغتشاشگران حمایت کرده بودند بلکه در پاره‌ای از موارد با اراذل و اوباش اغتشاشگر در جنایت علیه مردم مظلوم این مرز و بوم همراه بوده‌اند، از دانشگاه اخراج شده‌اند و این کمترین و پیش‌پا افتاده‌ترین مجازات در مقابل اقدامات پلشت و غیر‌انسانی آنهاست.

آنها به وضوح می‌دانستند که آشوب‌ها از سوی دشمنان تابلودار نظام و مردم ایران طراحی شده و به صحنه آمده است. حمایت آشکار و بی‌پرده آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و مخصوصاً رژیم صهیونیستی از اغتشاشات، حتی برای کند ذهن‌ترین افراد نیز به آسانی قابل درک بود.

در کجای دنیا، آدم‌کشی، آتش‌زدن اموال عمومی، به آتش کشیدن قرآن کریم، متوقف کردن آمبولانس‌های حامل بیمار و به آتش کشیدن آنها، غارت فروشگاه‌ها، شکنجه و به شهادت رساندن شهید عجمیان‌ها و شهید علی‌وردی‌ها و شهید الداغی‌ها و نیروهای پلیس و بسیج و... اعتراض نامیده می‌شود؟! اگر فلان استاد در فلان دانشگاه آمریکا یا اروپا به جرم اعتراض به رژیم صهیونیستی اخراج شده است، این چند به اصطلاح استاد! با اجرای دستورالعمل صهیونیست‌ها علیه مردم کشورشان همراه بوده‌اند!

گلایه‌ای همراه با ملامت نیز از مسئولان دانشگاه‌های کشورمان در میان است که از اعلام صریح و رسمی جرم این چند تن برای افکار عمومی دریغ می‌ورزند و به کلیاتی نظیر، مدت قرارداد آنها پایان یافته بود! و... اکتفا می‌کنند!

و در نتیجه اصل ماجرا از نگاه مردم پنهان می‌ماند و به احزاب غربگرا که به سختی می‌توان در کارنامه آنها حتی یک نمونه از تفاوت مواضع آنها با دشمنان مردم را آدرس داد، اجازه می‌دهند تا از اقدام ضروری و مردم‌دوستانه مقامات مسئول در اخراج آنها روایت‌های غلط و تحریف‌شده‌ای ارائه بدهند.»

واکنش علی‌اکبر صالحی به  قطع همکاری با یک استاد  دانشگاه

علی اکبر صالحی، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی و عضو هیئت علمی دانشگاه شریف در گفت و گو با جماران، در پاسخ به سوالی در خصوص اخراج علی شریفی زارچی از این دانشگاه گفت: از ابتدای اعلام قطع همکاری با ایشان، با رئیس محترم دانشگاه جناب دکتر جلیلی تماس گرفتم و پیام فرستادم که در خصوص اینگونه مسائل با توجه به حساسیت شرایط، باید با تدبیر و سعه صدر و بررسی بیشتر و  همه جانبه تصمیم گرفته شود؛ ولو اینکه بر فرض طرف مقابل نسبت به برخی مقررات جاری دانشگاه اهمال و سهل انگاری کرده باشد.

وی افزود: به بقیه دوستان هم گفتم با ایشان تماس بگیرند و قضیه دکتر زارچی را پیگیری کنند. بعد از بررسی این پاسخ را گرفتم که ایشان علی رغم پیگیری چند باره دانشگاه، در پر کردن فرم تبدیل وضعیت مقداری اهمال کرده اند. البته بنده شخصا با دکتر زارچی صحبت نکردم و ممکن است روایتم یک طرفه باشد. من صرفا بر اساس صحبت با رئیس دانشگاه و افراد بی طرف نظر دادم و حق این است که برای قضاوت درست با شخص ایشان هم صحبت کنم. 

قائم مقام فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: من 46 سال است که در دانشگاه صنعتی شریف هستم و می دانم که برای ارتقاء و تبدیل وضعیت باید فرم هایی پر شود و امیدوارم که جناب دکتر زارچی چنین کرده باشد.  

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: من فرض می کنم اهمالی شده باشد، اما در اینجا مدیریت محترم دانشگاه باید با توجه به شرایط حساس کشور، انتخابات پیش رو و اتفاقات سال قبل، با درایت و سعه صدر و تدبیر بیشتر عمل کنند.

***

روایت یک نماینده از مشکلات و مصائب نمایندگان شهرستان‌ها

جلال رشیدی کوچی، نماینده مرودشت به شرق گفت: «نمایندگان شهرستان‌ها مشکلات عدیده‌ای دارند و همین مشکلات باعث می‌شود نتوانند به‌طور کامل وارد حوزه قانون‌گذاری شوند.

عمده وقت نمایندگان شهرستان‌ها صرف پیگیری مطالبات مردم حوزه انتخابیه می‌شود. اما آنچه در این نزدیک به چهار سال دیده‌ام این است که نمایندگان دغدغه دارند که بتوانند خدمتی به حوزه انتخابیه خود داشته باشند و مشکلات مردم را حل کنند.

شاید خیلی فرصت نشود به حوزه قانون‌گذاری و تقنین ورود کنند و این مشکل بزرگی است. به همین دلیل درگیر حواشی می‌شوند.

اینکه رهبری فرمودند نمایندگان سعی کنند در عزل‌ و نصب‌ها دخالت نکنند مگر اینکه از آنها مشورت خواسته شود، حرف بسیار درستی است. آنجایی که نمایندگان در عزل و نصب‌ها ورود کنند، قطعا دچار مشکل می‌شوند‌ اما شرایط نمایندگی در شهرستان‌ها به نحوی است که مردم شما را به سمت عزل و نصب‌ها هل می‌دهند.

مثلا رئیس فلان اداره در فلان شهرستان عوض می‌شود و این کار موافقان و مخالفانی دارد. کسانی که مخالف این جابه‌جایی هستند، می‌گویند نماینده چرا ورود نکرد و کسانی که موافق‌اند می‌گویند نماینده نتوانست جلوی تغییر نفر قبلی را بگیرد. کسی نمی‌گوید نماینده کار خوبی کرد در عزل و نصب‌ها دخالتی نکرد؛ این یعنی دو سر باخت برای نماینده.

بنابراین کسانی که ما را متهم می‌کنند، باید در نظر بگیرند که این موضوع برای نماینده شهرستان آسیب است. در حوزه مالی هم مثلا شخصا برای گروهی جوان پیگیر مجوز برگزاری کنسرت شدم، اما گفتند که هزینه برگزاری کنسرت برای آنها سنگین است و 50 میلیون تومان کمک مالی خواستند. یا فلان سازمان مردم‌نهاد توقع کمک مالی 30 میلیون تومان دارند یا مثلا در فلان شهر یا روستا جشن برگزار شده و از من تقاضای خرید سیستم صوتی دارند و مواردی از این دست که برای نماینده حوزه انتخابیه به معنای واقعی یک چالش است.

من تا چه زمانی می‌توانم به آنها نه بگویم؟ با این کار که همه را از خودم می‌رانم. تا این اندازه هم پول ندارم که به درخواست‌های مردم جواب مثبت بدهم، پس مجبور می‌شوم برای حفظ رضایتمندی آنها به کسانی که پول دارند، کارخانه دارند یا شرکت‌های دولتی بگویم در قالب فلان طرح به من پول بدهید تا به این افراد کمک کنم. آیا این کار خلاف نیست؟ رانت است یا نیست؟ فساد است یا نیست؟

باید این مسائل را تعریف کنیم. یعنی در کل باید امتیازی بدهید که امتیازی بگیرید. میهمان نمایندگان که از شهرستان‌ها می‌آیند هم یک چالش هستند. مثلا من جلال رشیدی اگر میهمانی را که از شهرستان پیش من می‌آید تحویل نگیرم و برای او محل اقامت نگیرم و ایاب و ذهابش را تقبل نکنم و در این وزارتخانه و آن وزارتخانه همراهی‌اش نکنم، معلوم است که رأی نمی‌آورم.

پس مجبور می‌شوم این کارها را انجام دهم. این موارد چالش‌ها و بخش کوچکی از مصائب نمایندگی است که کسی درباره آنها حرفی نمی‌زند. اما باید فکری برای این موضوعات بشود. قاطبه نمایندگان درگیر این موضوعات هستند. اگر کسی این کارها را انجام ندهد، قید دوره بعدی نمایندگی را باید بزند؛ بنابراین باید به جای پرداختن به موضوعاتی که جز یأس و ناامیدی برای جامعه آورده‌ای ندارد، به فکر حل ریشه‌ای مشکلات باشیم.»

***

پیشنهاد وزیر آموزش و پرورش برای حل مسئله مهاجرت نخبگان

رضامراد صحرایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره اینکه پس از اعلام نتایج کنکور ویدئویی منتشر که نفرات برتر اعلام کردند حتما به مهاجرت از خارج کشور فکر می‌کنند که برای وضعیت آموزش و پرورش کشور ناراحت‌کننده است و سوال اینجاست چه تدابیری باید اندیشه شود که افراد نخبه برای ماندن در کشور رغبت داشته باشند، گفت: موضوع مهاجرت دلایل متعددی دارد بالاخره آن کسی که رتبه برتر کنکور را آورده است یعنی این‌که خوب درس خوانده و مدرسه‌اش عموماً مدرسه خوبی بوده است و دلیل تصمیمش برای مهاجرت می‌تواند آموزش و پرورش لااقل نباشد و دلیلش چیزی دیگری است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که موضوع مهاجرت دلایل متعددی دارد، اظهار داشت: باید بر مسئله هویت و حب به وطن کار شود و یکی از دلایل مهاجرت به اعتقاد من این است که اگرچه دوره دبیرستان فرصت تربیتی گوهرباری است اما به دلیل کنکور این مهم را از دست داده‌ایم. 

وی خاطرنشان کرد: یعنی دانش‌آموزان نمی‌آیند مدرسه که درس‌ها را دریافت کنند عموماً حتی از مدرسه بی‌نیاز می‌شوند و می‌خواهند کلاس کنکور بروند. یکی از دلایل ضریب تحصیل قطعی همین بود که دانش‌آموز به مدرسه بیاید. 

صحرایی تاکید کرد: هنگامی که دانش‌آموز به مدرسه می‌رود، در معرض تربیت و برنامه درسی ملی قرار می‌گیرد و همین این‌ها هستند که هویت، حب به وطن، عشق به سرزمین و خانواده را در وی تقویت می‌کند که ما این اهداف را دنبال کرده‌ایم اما برای موفقیت در این راه باید دست به دست هم دهیم.

***

تعهد عراق برای خلع سلاح گروه‌های مسلح

به گزارش ایسنا ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری با اشاره به قرارداد امنیتی بین ایران و عراق در مورد خلع سلاح کردن گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب در منطقه مرزی ایران و اقلیم کردستان عراق گفت: مهلت اجرای این توافق ۲۸ شهریورماه است و این  مهلت به هیچ وجه تمدید نمی‌شود.

وی با بیان این که ما از دولت عراق انتظار داریم که به طور کامل این قرارداد را  اجرایی و عملیاتی کند، گفت: موضوع امنیت برای جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است و نسبت به این موضوع سهل انگاری نمی‌کنیم و در پایان فرصت مشخص شده اگر این توافق اجرایی نشود ما به مسئولیت خود در راستای تامین امنیت کشور عمل می‌کنیم .

کنعانی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود در این نشست گفت: رفع تحریم‌های ظالمانه برای ما یک اولویت است و ما از ظرفیت دیپلماتیک خود در این ارتباط استفاده می‌کنیم و به موازات آن به تلاش‌های خود برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها ادامه می‌دهیم.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آقای باقری روز پنجشنبه در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اعلام کردند که قرار است با طرف‌های مذاکرات احیای برجام رایزنی‌هایی را در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل داشته باشند. آیا جزئیات این مذاکرات مشخص است؟ گفت: همانطور که بارها گفته‌ایم ما به مسیر مذاکره و دیپلماسی برای رفع تحریم‌ها پایبند هستیم. ایران و جمهوری اسلامی ایران از فرصت‌های دیپلماتیک برای رفع تحریم‌های ظالمانه علیه خود استفاده می‌کنندو از آنها غفلت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: در سال گذشته در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با علاقه‌مندی طرف‌های مقابل و اهتمام ایران به ابراز علاقه‌مندی طرف‌های مقابل و همچنین اهتمام ایران برای بی اثر کردن تحریم‌ها گفت‌وگوهایی مستقیم با شرکای برجامی و گفت‌وگوهایی غیر مستقیم با آمریکا برگزار شد و اجلاس آتی سازمان ملل فرصت مناسبی است که گفت‌وگوهای دیپلماتیک در ارتباط با این موضوع در چارچوب گفت‌وگوهای قبلی انجام شود.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ایران از هیچ فرصت دیپلماتیکی برای رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران غفلت نمی‌کند و این یکی از کارویژه‌های دستگاه دیپلماسی ایران است.

***

مصوبه تبعیض‌آمیز کمیسیون تلفیق

رمضانعلی سنگدوینی عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مجلس در گفتگو با تسنیم، در تشریح آخر مصوبه این کمیسیون، اظهار داشت: به منظور جذب حفظ و نگهداشت نخبگان و ارتقای جایگاه علمی کشور در برنامه هفتم دولت موکلف شد از طریق دستگاههای ذی ربط اقداماتی انجام دهد.

وی افزود: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق برنامه اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی از سقف حداکثر حقوق مستثنی شدند و همچنین اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی از پرداخت مالیات پلکانی نیز مستثنی شدند.

***

در این زمینه به نظر می رسد بهتر است اعضای کمیسیون تلفیق به روشنی برای مردم توضیح دهند چرا به چنین حکم تبعیض‌آمیزی رای داده‌اند. مگر خون اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها از بقیه حقوق بگیران دولت رنگین‌تر است که هم سقف حداکثر حقوق نداشته باشند و هم از مالیات پلکانی معاف شوند؟

***

دفاع وزیر صمت از واردات خودرو

به گزارش ایسنا، صبح امروز عباس علی‌آبادی- وزیر صنعت، معدن و تجارت - با حضور در نمایشگاه روایت خدمت، وعده و وفا که روایت خدمات و دستاوردهای دوساله دولت مردمی است، اولین خودروهای وارداتی  را  تحویل متقاضیان داد. 

وی با اشاره به اینکه پیگیر تحویل خودروها هستیم، گفت: سیاست ما خروج از تصدی‌گری است؛ بنده از واردکنندگان مطالبه کردم تا در واردات خودرو تسریع ایجاد شود، امیدواریم ظرف چند ماه آینده تمام خودروهای ثبت‌نام شده وارد و تحویل متقاضیان شود.

وی ضمن تاکید بر هدف ایجاد رقابت در بازار خودرو، اظهار کرد: شرایطی فراهم شد تا در یک رقابت سالم و منطقی، بازار خودرو اصلاح شود؛ بنابراین واردات خودرو در دستور کار قرار گرفت. ‌خودروسازان ما باید بتوانند با واردکنندگان رقابت کرده و از منظر کیفیت و قیمت شرایط بهتری را برای مردم فراهم کنند.

وزیر صمت در پاسخ به احتمال حذف سامانه یکپارچه عرضه خودروها، تصریح کرد: این موضوع صحت ندارد؛ برنامه ما برای کنترل عرضه خودرو بر اساس سامانه یکپارچه خواهد بود.  هدف کاهش قیمت خودرو و انطباق آن با شرایط جهانی است؛ بنابراین به دنبال این هستیم تا مردم به بهترین خودروها دسترسی داشته باشند و بتوانند خودروهای خوب داخلی متناسب با قیمت‌های جهانی دریافت کنند.

علی آبادی در رابطه با احتمال کاهش تعرفه واردات خودروها، اظهار کرد: به اعتقاد بنده، تعرفه واردات خودروها هنوز جای بهبود دارد؛ برای واردات خودروهای برقی تعرفه بسیار کم در نظر گرفته‌ایم. پیشنهاد ما چهار درصد برای خودروهای برقی و  برای خودروهای هیبریدی چهار تا ۱۵ درصد است.

***

مخالفان عارف چه کسانی هستند؟

فردا نوشت: «مخالفان عارف را در دو دسته می‌توان جای داد؛ نخست رادیکال‌های اصلاح‌طلب. عارف همواره نیرویی میانه‌رو در میان اصلاح‌طلبان بوده است و همواره سعی کرده در چارچوب‌های رسمی به ادامه سیاست‌ورزی بپردازد. به همین دلیل طبیعی است که نیروهای تندرو در جبهه اصلاحات علیه او سخن بگویند؛ کمااینکه حتی همان زمان که عارف رئیس فراکسیون امید در مجلس دهم هم بود از گزند نقدها و بلکه حملات این نیروها در امان نبود. از سوی دیگر یک زمانی عارف نیرویی نزدیک به خاتمی فرض می‌شد اما حالا این اتحاد ملتی‌ها هستند که دور خاتمی حلقه زده‌اند؛ بنابراین او در سایه خاتمی هم نیست که مخالفان مراعات حالش را کنند.

طیف دوم نزدیکان روحانی‌اند؛ مشکل آنها به سال 92 برمی‌گردد؛ زمانی که عارف با دلخوری به نفع روحانی کنار کشید. روحانی هم هیچ مقامی در دولتش به او نداد. مشکل عارف و روحانی از آن زمان ادامه داشته است تا جایی که گفته می‌شود عارف پس از آن ارتباط چندانی با روحانی نداشت و حتی از افرادی که او را مجبور به انصراف کردند دلخورد شد. حالا هم نزدیکان روحانی موقعیت را مناسب دیده‌اند و علیه عارف موضع می‌گیرند.

افزون بر این عملکرد خود عارف به ویژه در دوران نمایندگی‌اش باعث شد هم‌جناحی‌هایش چندان دل خوشی از او نداشته باشند و همه این دلایل دست به دست هم داد تا عارف در سال‌های اخیر یکی از مغضوبان اصلاح‌طلبان و نزدیکان روحانی باشد. حالا گویا در آستانه انتخابات و داغ‌شدن فضای سیاسی عارف بار دیگر به موقعیت سابق خود برگشته و اصلاح‌طلبان بار دیگر متوجه او شده‌اند و توپخانه‌های نقدشان را علیه او روشن کرده‌اند.»

دیدگاه کاربران

عمران۳۲۰۴۷۲۰۲۲:۱۶:۰۵ ۱۴۰۲/۶/۶
آقای شریعتمداری، بیا دور بعدی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کن! من بهت رای میدم. کشور رو ببینم با این روش اداره کنی به کجا میرسیم.
ناشناس۳۲۰۴۹۰۰۰۷:۵۵:۲۹ ۱۴۰۲/۶/۷
نمایندگان مجلس توجه داشته باشند قانون جدید را هم اگر بدست دستگاه های متولی قبلی بدهید چون حقوق بگیر و بی انگیزه هستند و باری به هر جهت این قانون جدید را هم به باد فنا می دهند لازم است مجازات های سخت برای دستگاه های متولی که ترک فعل داشته باشند در قانون در نظر بگیرید
ا۳۲۰۴۹۲۱۰۸:۲۲:۵۸ ۱۴۰۲/۶/۷
آقای شریعتمداری به عنوان یک روزنامه نگار و ژورنالیست آزاد هستند نظرات شان را ابراز دارند گرچه اتهام زنی ها و ایراد تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی از ایشان مانند هر شخص دیگری هرگز پذیرفتنی نخواهد بود اما آنچه حساسیت ها را نسبت به ابراز نظرات مدیر مسئول کیهان صدچندان کرده است اینکه ایشان در واقع و رسما به عنوان مدیر مسئول روزنامه کثیرالانتشار کیهان متعلق به بیت المال در مقام ابراز نظرات غالبا بسیار تند و یکجانبه و یکسویه بر اساس قضاوت شخصی شان بوده و هستند که بهیچوجه پذیرفتنی نبوده، نیست و نخواهد هم بود.
ناشناس۳۲۰۵۰۷۶۱۰:۲۵:۰۲ ۱۴۰۲/۶/۷
درود بر حاج حسین شریعتمداری سردار قلم.
ناشناس۳۲۰۴۷۴۳۲۲:۳۸:۴۷ ۱۴۰۲/۶/۶
کشور فشل است، چون نمایندگان، فقط بفکر خود هستند که رأی بیاورند و نماینده بمانند. آنها آمده اند که به جیب خود و یک عده خاص خدمت کنند.
ناشناس۳۲۰۴۹۱۵۰۸:۱۲:۲۰ ۱۴۰۲/۶/۷
طبق نظر سنجی ها انتخاب مجدد نمایندگان فعلی مجلس بخاطر عملکرد ضعیف و فساد رانت خودرویی بسیار کم است
ناشناس۳۲۰۴۷۵۵۲۲:۵۷:۴۷ ۱۴۰۲/۶/۶
خوب خالص سازى در همه جا و همه سطوح هر كسى دوست نداره بره خيلى وقته كه تاكتيكشون اعلام شده همينه كه هست
ناشناس۳۲۰۴۹۱۷۰۸:۱۴:۲۳ ۱۴۰۲/۶/۷
حاج حسین شریعتمداری سلطان قلم و فردی که همه خائنین به انقلاب را به چالش میکشد
محمد۳۲۰۴۷۷۰۲۳:۱۱:۴۶ ۱۴۰۲/۶/۶
آقای وزیر، شما به جای اینکه بگویید که مشکل از دولتمردان است و دنبال جستجوی حل مشکل در خودتون باشید، مشکل مهاجرت نخبگان را دوست نداشتن وطن ربط دادید. کسانی که مهاجرت می کنند معمولا دنبال یک زندگی آرام بدون تغییرات شدید اقتصادی، سیاسی و اجتماعی هستند. اونها دنبال حقوق خیلی بالا هم نیستند. قبلا مهاجرت در نخبگان دیده می شد. الان آدم های کوچه و بازار هم دارند تلاش می کنند که بروند. این نسخه ها رو فقط برای مردم عادی می پیچید در حالی که فرزندان و عزیزان برخی مسئولان در خارج کشور تشریف دارند.
اصغر آقا !۳۲۰۴۷۸۲۲۳:۳۴:۴۹ ۱۴۰۲/۶/۶
واكنش جناب شريعتمداري كيهان به اخراج اساتيد دانشگاه چه بوده ؟ جناب شريعتمداري به همه چيز و همه كس واكنش نشان مي دهد و اين طور كه پيش مي رود ، نوبت به من و شما و خواجه حافظ شيرازي هم مي رسد كه مورد واكنش جناب حاج حسين قرار بگيريم !
ناشناس۳۲۰۵۳۱۳۱۳:۰۸:۵۷ ۱۴۰۲/۶/۷
اصلاً جناب حاج حسین شریعتمداری مگه اون استاد رو میشناختن که تهمت استاد نما میزنن؟ اصلا مصاحبه موجود در آپارات رو دیده ببینه چقدر پخته و خالص حرف میزد ایشون(دکتر شریفی)؟
ناشناس۳۲۰۴۷۸۴۲۳:۳۶:۰۳ ۱۴۰۲/۶/۶
چرا به اعضای هیات علمی این همه امتیاز دادن، چون قانونگذاران عزیز به لطف مدارک دکترای بی اعتبارشان از دانشگاه های بی اعتبار، اکثرا عضو هیات علمی هستن، گذشت زمانیکه رجایی ها و هیات دولتش کف حقوق رو می گرفتن.
ناشناس۳۲۰۵۰۱۵۰۹:۳۸:۳۴ ۱۴۰۲/۶/۷
اول متن را بخوانید بعد مثبت و منفی بدهید. این بنده خدا کاملا درست گفته تمام مسوولان و نمایندگان عضو هیات علمی دانشگاه هستند در حالیکه کار دانشگاهی یک کار تمام وقت است مدرس دانشگاه فقط باید در حال پژوهش و تدریس باشد. نه اینکه از سر کار دیگری بدون آمادگی سر کلاس برود.
ناشناس۳۲۰۴۷۹۷۰۰:۰۹:۵۰ ۱۴۰۲/۶/۷
خاتمی عارف آذر منصور باید سریعا به جرم تشویش افکار عمومی برای آشوب و براندازی نظام توسط مدعی العموم برای بازداشت و محاکمه دستگیر شوند
عمران۳۲۰۴۹۲۳۰۸:۲۴:۵۵ ۱۴۰۲/۶/۷
دستگیر کن محاکمه کن، چرا حرفش را میزنی عمل کن و نتیجه را هم ببین.
ناشناس۳۲۰۵۰۱۶۰۹:۴۰:۱۱ ۱۴۰۲/۶/۷
اگر رفتی دکتر بهت گفت قلبت ناراحته باید درمان کنی برو ازش شکایت کن چون افکارت را مشوش کرده.
صدای ملت۳۲۰۵۱۸۲۱۱:۳۷:۲۳ ۱۴۰۲/۶/۷
با سلام. دوست گرامی با این استدلا ل شما باید بیشتر ملت ایران را محاکمه ومجازات کنید زیرا اکثریت هم فکر شما نیستند . بجای آن افکار مختلف وحتی مخالف خود را بپذیرید و به آن احترام بگذارید ومیزان را رای اکثریت ملت بگذارید.
ناشناس۳۲۰۴۸۰۱۰۰:۱۷:۰۳ ۱۴۰۲/۶/۷
اتفاقا برعکس نظر وزیر، وقتی یکی برای رتبه بالا آوردن مجبوره ماهیانه چندین میلیون هزینه کنه. قطعا از رتبه خودش سهمی برای آموزش و پرورش قایل نیست. همین موضوع می‌تونه دلیل بر کم‌شدن حب وطن باشه.
ناشناس۳۲۰۴۸۱۹۰۰:۵۳:۵۸ ۱۴۰۲/۶/۷
چرا به چنین حکم تبعیض‌آمیزی رای داده‌اند. مگر خون اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها از بقیه حقوق بگیران دولت رنگین‌تر است که هم سقف حداکثر حقوق نداشته باشند و هم از مالیات پلکانی معاف شوند؟ ***
ناشناس۳۲۰۴۸۲۹۰۱:۳۱:۳۹ ۱۴۰۲/۶/۷
خب ، خداروشکر از دولت گرفته تا مجلس و وزارتخانه ها و حالا دانشگاهها و دستگاههای رسانه ای ،همه و همه یکدست و طبق سلیقه آقایان است،و دیگر بهانه ای مبنی بر غربگرایی و نفوذی و غیره ،در هیچ کجا معنا نداره، حالا ببینیم حاصل این یکدست بودن و هم جناح بودن ،کشور را به چه سمتی میبرد؟ و دوم اینکه پولهای بلوکه شده هم که در دسترس هستند،حالا مردم منتظر عملکرد دولت انقلابی ،از اقتصاد گرفته تا روابط خارجی هستند.
ناشناس۳۲۰۴۸۳۴۰۱:۴۵:۲۶ ۱۴۰۲/۶/۷
آن شخص دنبال حاشا بوده و رسانه ای کرده و الان ضد حرکت خورده و گوشه رینگ عارف هم همین طور مانند آن شخص هست و از ماموریتش هم گذشته دنبال حاشا و جوسازی دروغین هرچند هرکس علیه منافع ملی باشد در دم باید اخراج شوند
ناشناس۳۲۰۴۸۸۲۰۷:۱۲:۰۵ ۱۴۰۲/۶/۷
هر طور فکر می کنم نمیشود آقای شریعتمداری را مصلح و دلسوز مملکت بدانم. روش او برای نظام که خود را سخت مدافع آن می داند هم خطرناک است. او به دنبال تقابل سخت است که باعث تحریک می شود. کاش مسئولان به حرفهای او اعتنایی نکنند.
ناشناس۳۲۰۴۸۸۴۰۷:۱۸:۱۷ ۱۴۰۲/۶/۷
مسولان و سیاسیون سابق کشور که نان و نمک انقلاب را خورده و نمکدان شکسته و به حمایت از فرهنگ بی حجابی و برهنگی پرداخته و آب به آسیاب دشمنان ریخته و می ریزنند باید مجازات های اساسی بشوند تا درس عبرتی برای خود آنها و همپالگی های آنان بشود
ناشناس۳۲۰۴۸۹۱۰۷:۴۳:۲۳ ۱۴۰۲/۶/۷
دلیل مهاجرت خیلی ساده است. کسانی که مهاجرت می کنند امیدی به داشتن زندگی راحت و آینده ای خوب و مطمئن ندارند.
ناشناس۳۲۰۴۹۵۹۰۸:۴۹:۱۷ ۱۴۰۲/۶/۷
خیلی وقت ها شست وشوی مغزی هست
محمد۳۲۰۴۹۱۶۰۸:۱۳:۱۷ ۱۴۰۲/۶/۷
آقای شریعتمداری نگاه اصلاحی به مسائل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نداره. بیشتر نگاهی افراطی به مسائل دارند .
ناشناس۳۲۰۵۲۷۲۱۲:۴۶:۳۷ ۱۴۰۲/۶/۷
دست دوستان رو کردن که ناراحتی ندارد!
ناشناس۳۲۰۴۹۳۰۰۸:۲۹:۲۳ ۱۴۰۲/۶/۷
این شریعتمداری همه کاره است دانشمند فیلسوف دکتر مهندس و....
ناشناس۳۲۰۵۰۳۶۱۰:۰۱:۵۴ ۱۴۰۲/۶/۷
اول روی مساله حب وطن برای فرزندان خودتان و آقازاده ها کار کنین شاید یه چندتاییشون موندن
ناشناس۳۲۰۵۰۳۷۱۰:۰۲:۳۲ ۱۴۰۲/۶/۷
من با نظر نماینده مخالفم. صحیح نیست برای اینکه بعدا دوباره رای بیاوریم کاری که می دانیم اشتباه است را انجام دهیم وگرنه حضرت علی (ع) هم می توانست راحت با طلحه و زبیر سازش کند و می توانست راحت معاویه را شکست دهد.
ناشناس۳۲۰۵۰۴۸۱۰:۰۹:۳۲ ۱۴۰۲/۶/۷
کافیست به وضعیت محیط زیست و دریاچه ها و تالابها و شاخص آلودگی هوا در کشور نگاهی بیندازیم، یا کافیست به وضعیت صنعت نفت به عنوان شریان حیاتی اقتصاد کشور در قیاس با کشورهای منطقه بپردازیم، یا کافیست به وضعیت سرمایه گذاری داخلی و خارجی کشور نگاهی بیندازیم یا وضعیت آزادی بیان، یا وضعیت ارتباطات بانکی بین المللی، یا وضعیت مهاجرت نخبگان، یا وضعیت صنایع بزرگ مثل خودروسازی، یا وضعیت ورزش، یا وضعیت شاخصهای رفاه، یا شاخصهای فساد اداری و سیستماتیک. اینها مهمترین شاخصهای کارآمدی یک سیستم هستند .
ناشناس۳۲۰۵۰۶۳۱۰:۱۹:۴۰ ۱۴۰۲/۶/۷
بدترین نوع تبعیض در دنیا تبعیض قانونی است که در کشور ما زیاد است ودلیلش هم تعارض منافع است ، به لطف رانت قدرت بسیاری از مسئولین کشور دکترا گرفته و با فرزندانشان با توصیه و سفارش عضو هییئت علمی شده اند ومتاسفانه الان در جایگاه های قانونی حضور دارند ، خوب با این روش در واقع حقوق خود و خانوده اشان را زیاد می کنند ، والا چه دلیلی دارد که مالیات کمتری از اینها گرفته شود ، خوب اگر حقوقشان کم است حقوقشان را افزایش دهند ، و مثل سایر اقشار مالیاتش را بدهند این کار به نوعی دور زدن قانون توسط خودشان است
ناشناس۳۲۰۵۲۰۲۱۱:۵۷:۲۶ ۱۴۰۲/۶/۷
البته از شریعتمداری بیش از این انتظار نمیره که نخبگان علمی را نشناسد دکتر شریفی طلای المپیادجهانی کامپیوتر سال2000 را دارد و تاکنون بیش از 50 مقاله بین المللی چاپ شده دارد و آنقدر فداکار بوده که برعکس همکلاسهایش مهاجرت نکند
ناشناس۳۲۰۵۳۵۳۱۳:۳۵:۴۵ ۱۴۰۲/۶/۷
شخص می تواند در زمینه ای متخصص باشد و در زمینه های دیگر مانند سیاست بی اطلاع
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  17. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  18. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  19. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  22. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  23. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  24. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  25. یک سیلی برای تنبیه

آخرین عناوین