شرط مرتضوی برای بازنگری در حداقل حقوق کارگران/ پیشنهادات اسلامی برای دیپلماسی هسته‌ای/ احتمال رفع فیلتر برخی سایت‌ها

  4020605055 ۲۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

شرط مرتضوی برای بازنگری در حداقل حقوق کارگران/ پیشنهادات اسلامی برای دیپلماسی هسته‌ای/ احتمال رفع فیلتر برخی سایت‌ها

شرط مرتضوی برای بازنگری در حداقل حقوق کارگران

به گزارش تسنیم، ️صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اعضای شورای‌عالی کار می‌توانند درخواست بازنگری حداقل حقوق کارگران را داشته باشند؛ در صورت درخواست در دستور کار قرار می‌گیرد و در کمیسیون‌های کارشناسی مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر ضرورت داشته باشد در جلسه شورای‌عالی کار مطرح شود حتماً در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی در مورد طرح کالابرگ الکترونیکی گفت: این طرح کاملاً عملیاتی شده ولی با اقبال موردنظر همراه نبوده است، حسن کار کالابرگ الکترونیکی و مشمول شدن یارانه تشویقی این است که اجباری نیست.

مرتضوی افزود: طرح کالابرگ الکترونیکی طرح کاملاً موفقی است و بالغ بر 110 هزار فروشگاه در سراسر کشور به این سامانه متصل شده‌اند.

ترمیم دستمزد کارگران ضروری است

به گزارش ایلنا، ماه‌ها بعد از تصویب افزایش ناچیز ۲۷ درصدی دستمزد کارگران، در چهارم شهریور ماه، رعیتی فرد معاون روابط کار وزیر کار  آب پاکی را روی دست کارگران و علی‌الخصوص نمایندگان رسمی آن‌ها در شورایعالی کار ریخت و با قاطعیت گفت «مزد ترمیم نمی‌شود».

 وی درباره درخواست مجدد کارگران برای تشکیل شورای عالی کار و بررسی مجدد مزد گفت: «طبق قانون، شورای عالی کار یک‌بار حقوق و دستمزد را تعیین می کند.  دستمزد  ۱۴۰۲ به صورت سه جانبه گرایی بحث و بررسی شد و در نهایت دستمزد ۲۷ درصد افزایش یافت. دستمزد در سال ۱۴۰۱ حدود ۵۷ درصد افزایش یافت. در دوسال گذشته مجموع افزایش مزد کارگران حدود ۸۷ درصد بوده است.»

معاون روابط کار وزیر، بازهم شرط افزایش حقوق کارمندان برای ترمیم مزد کارگران را تکرار کرد، در حالی که اعضای کارگری مدعی هستند قول وزرای اقتصادی، کنترل تورم بوده و قرار بر این شده که اگر تورم مهار نشود که نشده، مزد کارگران دوباره ترمیم شود...

در مدت دو سال، یک تورم حداقل ۲۵۰ درصدی به سفره‌های زندگی مردم تحمیل شده است، در این شرایط، معاون وزیر کار افزایش ۸۷ درصدی دستمزد در این مدت را یک «دستاورد» دانسته است؛ چطور وقتی هزینه‌های زندگی از ۱۴۰۰ تا امروز حداقل ۲۵۰ درصد گران شده است، افزایش ۸۷ درصدی دستمزد، می‌تواند یک اتفاق قابل دفاع در رسانه‌ها باشد؟!

***

احتمال رفع فیلتر برخی سایت‌ها

حجت الاسلام مهدی باقری عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به گزارش ارائه شده از سوی کمیسیون صنایع مجلس درباره بررسی کیفیت اینترنت و اعلام اینکه «۶۴ درصد از کاربران از فیلترشکن استفاده می‌کنند»، اظهار کرد: برخی پایگاه‌های اینترنتی در زمان‌هایی بنا به اقتضائات مسدود شدند و رفع فیلتر نشدند؛ برای رفع فیلتر این پایگاه‌ها یک نهادی باید تقاضا دهد تا این اتفاق بیفتد و در جلسه‌ای که گزارش مربوطه در صحن مجلس ارائه شد، نظر وزیر ارتباطات این بود که برای رفع فیلتر برخی از این پایگاه‌ها اقدام خواهند کرد.

وی با بیان اینکه «وقتی نیازهای مردم مرتفع نشود، طبیعتاً تعدادی از آنها از فیلترشکن استفاده می‌کنند»، ادامه داد: وزیر ارتباطات و دوستان‌شان باید پیگیری کنند تا موضوع در کارگروه بررسی شود؛ قطعا آنهایی که ضرورت ندارد، رفع فیلتر می‌شوند.

باقری در ادامه درباره طرح موضوع رفع فیلتر پلتفرم‌های یوتیوب و توئیتر عنوان کرد: یوتیوب و بسیاری از سایت‌هایی که فیلتر هستند برای اقشاری نظیر دانشجویان، اساتید دانشگاه‌ها، بازرگانان و تمام کسانی که به لحاظ تخصصی به آن نیاز دارند، در دسترس است. کارگروه اجازه داده که وزارت علوم و تمامی مجموعه‌هایی که نیازمندی‌هایی دارند با قبول مسئولیت بدون محدودیت به این پلتفرم دسترسی داشته باشند؛ بنابراین امروز هیچ بازرگان، فعال اقتصادی، دانشمند، پژوهش‌گر و استاد دانشگاهی را پیدا نمی‌کنید که نیاز به دسترسی به این سایت داشته، درخواست داده و این درخواست از طریق نهادهای مرتبط نظیر وزارت علوم به کارگروه ارائه شده، مشکلی در دسترسی داشته باشند. یوتیوب یک پایگاه برای مسائل آموزشی است و به لحاظ قانونی این ظرفیت وجود دارد که کسی که باید به لحاظ تخصصی از آن استفاده کند، به آن دسترسی داشته باشد.

وی تاکید کرد: حرف ما این است که همان اقتضایی که باعث شده برخی سایت‌ها را فیلتر کنیم، همچنان باقی است مگر اینکه کارشناسان اعلام کنند که مشکل برطرف شده است؛ لکن نسبت به افرادی که نیارمندی ضروری برای دسترسی دارند، این مشکلات مرتفع شده است.

***

وعده قالیباف برای حل مشکل حق پخش فوتبال

به گزارش مهر، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در آئین افتتاح مجموعه‌های جدید اداری، رسانه‌ای، فرهنگی و ورزشی فدراسیون کشتی با اشاره به اهمیت بخش حرفه‌ای ورزش گفت: باید تلاش شود تا مردم وارد حوزه باشگاه داری شوند که در همین راستا در کمیسیون فرهنگی تصویب شد که ریاست فدراسیون‌ها یک جایگاه باشند و یک پست نباشند تا محدودیت در انتخاب افراد برداشته شود که در کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم نیز تصویب شد و قطعاً نمایندگان در صحن نیز همکاری خواهند کرد تا این موضوع به تصویب برسد.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در این بخش از سخنان خود با تأکید مجدد بر اینکه بخش خصوصی باید وارد حوزه ورزش قهرمانی شود، عنوان کرد: درباره گره همیشگی پخش تلویزیونی و مسابقات فدراسیون‌ها که در حوزه مالی است در برنامه هفتم تصمیم‌گیری شده تا حل و فصل شود.

***

بازگشت تورم به مدار صعودی؟

دنیای اقتصاد نوشت: «درحالی‌که انتظار می‌رفت مرکز آمار ایران گزارش مربوط به تورم مردادماه را منتشر کند، این اطلاعات از سوی یک خبرگزاری منتشر شد. پیش‌‎تر نیز آمارهای اقتصادی به جای آنکه از سوی مراجع آماری کشور و بر اساس تقویم آماری مشخص منتشر شوند، از سوی مسوولان در فضای مجازی اعلام می‌شدند.

تداوم این موضوع موجب از دست رفتن مرجعیت آماری نهادهای رسمی کشور می‌شود. از سوی دیگر به نظر می‌رسد که یکی از دلایل اصلی تاخیر مرکز آمار در انتشار گزارش تورم مردادماه، خروج تورم ماهانه از محدوده مجاز و بازگشت تورم نقطه به نقطه به مدار صعودی است.

پیش‌تر «دنیای‌اقتصاد» در گزارشی اعلام کرده بود که اگر طبق گفته رئیس کل بانک مرکزی قرار باشد تورم نقطه به نقطه اسفند ماه به ۳۰درصد برسد، سطح تورم ماهانه به‌طور متوسط طی ماه‌های باقی‌مانده از سال۱۴۰۲ نباید از سطح ۲درصد فراتر رود. با این حال اطلاعات منتشرشده نشان می‌دهد تورم ماهانه به ۴/ ۲درصد رسیده و تورم نقطه به نقطه با ثبت عدد ۸/ ۳۹درصد به مدار صعودی بازگشته است.

درحالی‌که مرکز آمار ایران آمار تورم مردادماه را اعلام نکرده است، اطلاعات منتشرشده از سوی خبرگزاری تسنیم حاکی از آن است که تورم نقطه به نقطه مردادماه افزایشی شده و به سطح 8/ 39درصد رسیده است. درحالی‌که مرکز آمار ایران مسوول قانونی ارائه آمار تورم است، این مرجع اقتصادی در ماه‌های اخیر در انتشار منظم و سر وقت اطلاعات تورم تعلل می‌ورزد و در آخرین اتفاق عجیب، داده‌های این مرکز پیش از انتشار در سایت رسمی آن سر از خبرگزاری درمی‌آورد.

به عبارت دیگر شاهد آن هستیم که مراجع آماری کشور در حال از دست دادن جایگاه خود هستند. اطلاعات منتشرشده نشان می‌دهد که تورم ماهانه در میانه تابستان بار دیگر افزایشی شده و به سطح 4/ 2درصد رسیده است. درحالی‌که تورم کشور پس از 14ماه در تیر ماه سال جاری به زیر 40درصد رسید، این روند کاهشی در مردادماه معکوس شد و افزایش 4/ 0واحد درصدی را برجای گذاشت. به نظر می‌رسد درصورت تداوم این وضعیت تحقق تورم 30درصدی در پایان سال دور از انتظار خواهد بود.»

***

پیش‌بینی یک نماینده مجلس از اجرای قانون حجاب

امیرحسین بانکی پور، نماینده اصفهان در جمع خبرنگاران در اصفهان با اشاره به ویژگی‌های لایحه «حجاب و عفاف» گفت: ۹۹ درصد مفاد لایحه حجاب و عفاف، جنسیتی نیست و در آن اشاره به زن یا مرد بودن نشده بلکه فقط موارد خاصی مانند کشف حجاب برای زنان مطرح شده است.

وی گفت: در مواردی مانند برهنگی یا بد پوششی هیچ جنسیتی مُراد ما نیست و برای همه مردان و زنان مطرح است بعنوان مثال الگوی لباس برای دانش آموزان دختر و پسر مطرح شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه پیش بینی ما این است که این قانون از مهر امسال اجرایی شود، تاکید کرد: در هفته‌های اخیر روایت سازی های متعددی از قانون حجاب و عفاف صورت گرفته که برخی از آنها بیشتر شبیه به لطیفه است اما آنچه در برخی رسانه‌ها تصویرسازی شده با اصل این قانون، بسیار متفاوت است.

وی همچنین گفت: بازدارندگی این قانون به حدی قوی است که پیش بینی می‌کنیم تا پاییز امسال عمده ساختارشکنی ها و ناهنجاری‌های اجتماعی در بخش حجاب و عفاف در جامعه برطرف خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه این قانون، بگیر و ببند نیست، اضافه کرد: در مواردی مشخص شده که از افرادی که مرتکب جرائم مربوط به این قانون شدند استفاده نشود اما این موضوع به معنی بگیر و ببند نیست بلکه باید افرادی که می‌توانند الگوهای خوبی برای جامعه باشند به کار گرفته شوند.

بانکی پور همچنین یادآور شد: ملاحظات ما در لایحه مذکور این بوده که هیچ تقابلی بین مردم با مردم رخ ندهد.

وی با بیان اینکه ۳۵ ماده اول این لایحه مربوط به ترویج فرهنگ حجاب و عفاف با تعیین تکالیف دستگاه‌های اجرایی مختلف است، گفت: نیمه دوم لایحه نیز مربوط به جرائم و جلوگیری از ترویج بدپوششی و برهنگی با مجازات‌های بازدارنده است.

***

فرد مدعی ارتباط با مسئولین عالی دستگاه قضایی دستگیر شد

به گزارش تسنیم، مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه شخصی که با ادعای انتساب به قوه قضاییه و سایر نهادهای دولتی ضمن ارتباط با مخاطبین، اقدام به سوءاستفاده مالی و غیراخلاقی از قربانیان می‌کرد را با استفاده از شگردهای پیچیده اطلاعاتی شناسایی و دستگیر کرد.

متهم مذکور تحت عنوان کارشناس قضایی دادستانی کل با انتشار لوح تقدیرهایی با جعل امضای مقامات عالی قضایی، لشگری و کشوری، اعتماد قربانیان را جلب کرده و ضمن ارتباط با مخاطبین در بستر اینستاگرام و ارائه شماره تماس، اهداف خود را اجرایی می‌کرد.

در پی بازداشت این متهم، اسناد و اوراق جعلی نظیر کارت شناسایی ضابط دادگستری، مدرک تحصیلی دکتری حقوق جزا، کیف ممهور به نشان ضابط ویژه و کارشناس قضایی دادستانی کل کشور، مهر پزشکی مربوط به متخصص بیماری اعصاب و روان و جراح پلاستیک ضبط شد.

***

یک پیشنهاد مهم درباره رسیدگی به زائران سفر اربعین

زهیر صیدانلو، فعال رسانه ای اربعین به تسنیم گفت: «متاسفانه در حال حاضر برخی موکب‌های کشورمان با همدیگر رقابت سنگین دارند در اینکه به عراق بروند که جایشان کجا باشد، کدام غذای بیشتری بدهد و ... سؤال این است که چرا موکبهای ایرانی که فعالیت‌ آنها مربوط به ایام اربعین است اصلا ساماندهی نمی‌شوند؟! در حالیکه باید پذیرایی با عراقی‌ها باشد و آنها خودشان مایل و آماده پذیرایی صددرصدی از زائران اربعین هستند.

در اصل باید اینگونه باشد که موکب‌های ایرانی که قرار است خدمات پذیرایی ارائه دهند، در مرزهای خودمان مستقر شوند؛ مگر هدف خدمت به زائر اباعبدالله نیست؟! پس چه فرقی بین مرز و مسیر نجف تا کربلا هست که بسیاری از موکب‌های کشورمان اصرار دارند که فقط در طریق نجف به کربلا یا در شهرهای نجف و کربلا مستقر شوند؟! ستاد مرکزی اربعین طی این سال‌ها وظیف ساماندهی صحیح این موکب‌ها را داشته است اما متاسفانه این کار مهم انجام نشده است.

نکته اینجاست که وقتی ستاد مرکزی اربعین می‌تواند موکبها را مستقلاً و از راس کار سازمان‌دهی کند واقعا چرا برای قبل و بعد مرز مجوز موکب‌ها را سازماندهی نمی‌کند؟

اصلا چرا باید موکب‌های ایرانی تجهیزات و اقلام از ایران ببرند به سمت عراق که به برخی دلایل این تجهیزات بخواهد پشت مرز گیر کند و مواد غذایی‌اش خراب شود؟ آیا این اقلام را نمی‌شود از داخل عراق تهیه کرد؟ حرف و هدفم این است که میزبانی و پذیرایی از زائران اربعین را به خواست خود آنها به عراقی‌ها بسپاریم و ما کارهای عقب افتاده و برزمین مانده در داخل کشورمان مانند توسعه جاده‌های منتهی به مرز، رسیدگی به شهرهای مرزی، ساماندهی مرزها، پذیرایی خوب و کافی از زائران در مسیرهای منتهی به مرز در داخل کشور و ... را به عهده بگیریم.»

***

پیشنهادات اسلامی برای دیپلماسی هسته ای

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی در نشست خبری در حاشیه نمایشگاه روایت خدمت درباره احتمال سفر گروسی به تهران گفت: تنظیمات ما با آژانس برقرار است و رفت و آمدها ادامه دارد. آقای کمالوندی اخیرا به وین سفر کردند و معاون آقای گروسی هم به ایران می‌آید و ما هم در کنفرانس عمومی سالانه آژانس در اواخر شهریور شرکت می‌کنیم و در حاشیه آن با اقای گروسی دیدار و گفت‌وگو خواهیم داشت.

اسلامی درباره نشست آتی شورای حکام اظهار کرد: روال جاری ما در نشست شورای حکام حفظ خواهد شد و فکر می‌کنم در گزارش درباره ایران این دوره هم  همان شرایطی که در گذشته بود کمی متفاوت‌تر را تجربه می‌کنیم.

اسلامی درباره نتایج مذاکرات ایران و آژانس و بررسی دو مکان باقی مانده پادمانی گفت: مذاکرات ما با ۱+۴ است و مسیر خودش با وزارت امور خارجه را طی می‌کند. موضوع ما با آژانس در چارچوب همکاری با آژانس است. چارچوب همکاری ما پادمان است و تعامل ها با آژانس در یک سال گذشته باعث شد چهار مکان به دو مکان کاهش یابد. در عین حال رفت و آمدها ادامه دارد و امیدواریم در ادامه مکان‌های دیگر هم حل و فصل شود.

وی درباره برخی ادعاها مبنی بر کاهش غنی‌سازی ایران اظهار کرد: غنی‌سازی بر اساس قانون اقدام راهبردی پیش می‌رود و در چارچوب تدابیر کلی نظام تدابیرش پیش می‌رود و ما هم طبق همان اقدام می‌کنیم.

اسلامی در پاسخ به سوالی دیگر گفت: یکی از نیازهای فوری این است که دیپلماسی هسته‌ای را برای کشورهای منطقه پایه‌ریزی کنیم و پیشنهاداتی دادیم که مورد استقبال وزارت خارجه قرار گرفته است. فکر می‌کنم با برقراری روابط در آستانه بازگشایی سفارتخانه روزنه‌های خوبی ایجاد می‌شود. اولا فهم از برنامه هسته‌ای مان را به یک فهم فراگیرتر تبدیل کنیم و تعاملاتی را پایه بگذاریم که بتواند روابط را تسهیل کند و در ادامه همکاری فراگیری را با کشورهای منطقه پایه گذاری کنیم.

 


 

دیدگاه کاربران

اصغر آقا !۳۲۰۳۴۸۱۲۰:۵۵:۳۳ ۱۴۰۲/۶/۵
شرط مرتضوي براي بازنگري در حداقل حقوق كار گران -------------------- حال كه صحبت از حقوق كارگران و حداقل حقوق اين قشر زحمت كش به ميان آمده است ، لازم است به يك خبر تكان دهنده از سايت وزين « مشرق » كه خوشبختانه سايت خودمان است و از سايت هاي معاند نيست ! به تاريخ 5 شهريور ١٤٠٢ ساعت ١٥ : ١٥ دقيقه ( يعني بعد از ظهر امروز ) توجه كنيم : خبر تكان دهنده : « 60 درصد از بازنشستگان كمتر از 5 ميليون حقوق مي گيرند » !!!!!! حالا ما كار نداريم كه بازنشسته كشوري و لشكري باشد يا بازنشسته تامين اجتماعي و يا بازنشسته كارگري ووو ... بالاخره بازنشسته ،باز نشسته است و از افراد همين آب و خاك ! حال اگر كسي در اين مقوله نظر بنده را بپرسد -- كه كسي نخواهد پرسيد ! --- در مورد اين خبر خواهم گفت كه : --- بدون شرح ... !!
ناشناس۳۲۰۳۷۸۲۰۷:۴۸:۳۰ ۱۴۰۲/۶/۶
قانون جدید عفاف و حجاب را اگر بدست دستگاه های متولی فشل و بی انگیزه حقوق بگیر قبلی بدهید همان بلای قوانین قبل را سر آن در می آورند و حجاب و عفاف افسار گسیخته تر و یله و رها خواهد شد .
ناشناس۳۲۰۳۸۳۰۰۸:۳۲:۰۱ ۱۴۰۲/۶/۶
با مسله عفاف و حجاب نباید دست و پا شکسته برخورد کرد باید با قاطعیت عمل نمود زیرا اگر مسله عفاف و حجاب لوث شود دیگر جمع کردن آن کار ساده ای نخواهد بود
ناشناس۳۲۰۳۴۹۳۲۱:۱۹:۳۴ ۱۴۰۲/۶/۵
شورای محترم نگهبان به این موضوع مهم برای تعیین صلاحیت های کاندیدهای نمایندگی توجه ویژه داشته باشد تعدادی از نمایندگان فعلی مجلس و تعدادی از کاندیدهای آزاد که با پشتوانه اشخاص خائن به انقلاب کاندید شده اند با سو استفاده از موقعیت فرهنگ بی حجابی و برهنگی و هرزگی و ولنگاری و بی بند باری قصد بدست آوردن رای دارند که در هر مرحله ای این موضوع آشکارا مشخص شد ضمن آنکه باید رد صلاحیت شوند باید به قوه قضاییه هم دلالت داده شوند تا به نیات پلید آنها رسیدگی قضایی شود
ناشناس۳۲۰۳۸۳۳۰۸:۳۶:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۶
قانون عفاف و حجاب را قبل از شروع سال تحصیلی اعلام کنید
ناشناس۳۲۰۳۵۰۸۲۱:۳۲:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۵
مجلس باید قانونی برای مجازات مسولان و متولیان گذشته دستگاه های امر عفاف و حجاب تصویب نماید که‌ با ترک فعل آنها به این وضعیت حجاب و عفاف رسیدیم و مجازات های سختی هم در قانون جدید برای بعد از این دستگاه های متولی امر حجاب و عفاف که ترک فعل نمایند در نظر گرفته شود
ناشناس۳۲۰۳۵۱۴۲۱:۳۷:۲۳ ۱۴۰۲/۶/۵
نیروهای امنیتی کشور توجه ویژه و برنامه ریزی لازم را بنمایند آشوب طلبان از خلا حضور امت حزب الله و خدا جو در مراسم اربعین حسینی سو استفاده نکنند به تصور اینکه شهرها از نیروهای مردمی خالی شده است
ناشناس۳۲۰۳۵۲۷۲۱:۴۸:۲۸ ۱۴۰۲/۶/۵
ترمیم حقوق از یک نظر اشتباه محض هست؟ بلافاصله تولید کنندگان قیمت اجناس را فراتر از ضریب افزایش حقوق بالا می برند. چرا که افزایش حقوق برای آنها نیز هزینه بر خواهد بود.
ناشناس۳۲۰۳۹۲۳۱۰:۱۸:۴۱ ۱۴۰۲/۶/۶
استاد چرا وقتی اضافه حقوق برای کارمندان اعمال میشه هیچ ایرادی نداره به کارگر که میرسه همش میشه عیب وایراد
ناشناس۳۲۰۳۹۲۵۱۰:۱۹:۵۲ ۱۴۰۲/۶/۶
افزایش قیمت اجناس توسط تولید کنند مطابق افزایش حقوق کارگران نبوده ونیست و تابع نرخ تورم است
نا امید۳۲۰۳۵۷۰۲۲:۵۴:۰۶ ۱۴۰۲/۶/۵
سلام ما امیدی به وزیر کار نداریم چون تورم را ایشان لمس نمی کند این کارگر وبازنشسته است با خون جگر لمس میکند یک نظر سنجی شود وزیری که درد ما را حس کند انتخاب شود
ناشناس۳۲۰۳۵۹۹۲۳:۳۸:۳۰ ۱۴۰۲/۶/۵
کانال تورم 30 درصدی با تورم 30 درصدی خیلی تفاوت دارد در ضمن مقداری بالا و پایین شدن را هم برای خودت نوسابه باز نکن!!
ثابتی۳۲۰۳۶۷۶۰۱:۳۷:۴۳ ۱۴۰۲/۶/۶
چاره ایی نیست وقتیکه وزیر کار و شورایعالی حقوق و دستمزد بخش کارگری کشور ، طبق قانون فقط یکبار تشکیل جلسه داده تا نرخ پایه حقوق و مزایای کارگران و به تبع ان بازنشستگان محترم تامین اجتماعی را که مجموعا بالغ بر اقتصاد خانواده بیش از میلیونها نفر به ان بستگی دارد ، کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی بهمراه شورایعالی کار در خواست حکم حکومتی از مقام معظم رهبری نموده و از ایشان درخواست استمداد و طلب یاری و مساعدت کنند. وگرنه اگر بخواهند از مجاری وزارت کار اقدامات بی نتیجه کنند ، آب در هاون کوبیدن است...‌
ناشناس۳۲۰۳۶۹۹۰۲:۳۵:۴۷ ۱۴۰۲/۶/۶
این‌وزیر‌کار‌باز‌دست‌همه‌رااز‌پشت‌بسته نمیدونم چرا‌هرکسی‌سر‌قدرت‌میرسه‌ برای‌کارگری‌وبازنشسته‌کارگری‌ هیچ کاری نمی کنه.
رضا۳۲۰۴۰۷۶۱۲:۵۲:۵۴ ۱۴۰۲/۶/۶
چون اگر عرضه زیاد نشود که الان بواسطه عدم سرمایه گزاری نمی شود، افزایش دستمزد فقط تبدیل به تورم میشود .
ناشناس۳۲۰۵۱۳۸۱۱:۰۲:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۷
مگه باید کاری کنه؟حقوق کارگری نمیگیره.تورم رو در زندگیش حس نمیکنه.
فقط خدا۳۲۰۳۷۲۶۰۵:۱۱:۲۰ ۱۴۰۲/۶/۶
عجب اگرضرورت داشته باشد.....یعنی بااین همه گرانی وتورم حق وحقوق کارگران برای شما ضرورت ندارد پس شماچطوروزیرکاری هستین که بفکرکارگرنیستین.....این یعنی چه؟؟؟؟؟ازروزشروع بکارشمافقط ازکارفرماحمایت کردین تاکارگر
حامد۳۲۰۳۷۲۹۰۵:۲۸:۳۷ ۱۴۰۲/۶/۶
درود بر رزمندگان اسلام سلام بر شهیدان.
ناشناس۳۲۰۳۷۶۷۰۷:۲۵:۱۰ ۱۴۰۲/۶/۶
جناب وزیر کار فیش حقوقیت رو اعلام کن؟
محمد۳۲۰۳۷۷۷۰۷:۴۲:۴۵ ۱۴۰۲/۶/۶
تا وقتی که وزیر و وکلای ملت بیشتر از حقوق رعیت دریافتی داشته باشند قطعا درد جامعه را درک نخواهند کرد با این حقوقی که نمی دانیم اجاره خونه رو بدیم یا اقساطی که بانک های ربوی به ما دادن یا خرید مایحتاج ضروری زندگی را داشته باشیم ، یا هزینه پوشاک رو به پردازیم ، یا هزینه ایاب و ذهاب ، یا هزینه تفریح ، یا هزینه .......
ناشناس۳۲۰۳۸۳۷۰۸:۴۹:۳۱ ۱۴۰۲/۶/۶
کارمندان و بازنشستگان با افزایش 20 درصد که در عمل 15 درصد هم نشد کاملا نابود شدند، چرا دولت مثلا محرومان؟؟ چنین جفایی در حق کارمندان و کارگران و بازنشستگان می کند؟
عمران۳۲۰۳۸۷۶۰۹:۳۳:۲۴ ۱۴۰۲/۶/۶
«بازدارندگی این قانون به حدی قوی است که پیش بینی می‌کنیم تا پاییز امسال عمده ساختارشکنی ها و ناهنجاری‌های اجتماعی در بخش حجاب و عفاف در جامعه برطرف خواهد شد.» بازدارندگی این قانون قوی است، بحران سازی آن چطور؟
ناشناس۳۲۰۳۹۴۰۱۰:۳۲:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۶
اگر جناب وزیر خیلی زور دارد همه اش را برای جلوگیری از حقوق ها بکار نبرد مقداری هم برای جلوگیری از افزایش تورم به کار بگیرد
محمد۳۲۰۳۹۸۵۱۱:۱۲:۰۸ ۱۴۰۲/۶/۶
اینا همش بازیه که مردم بدبختو روزبه روز گشنه تر کنن میدونن که بیشتر قشر کارگریه از عمد این حرکتا میزنن چطور واسه چیزای دیگه کاری دیگه سریع بودجه ردیف میشه فقط واسه کارگر بودجه نیست .
حسین۳۲۰۳۹۹۹۱۱:۳۲:۳۸ ۱۴۰۲/۶/۶
بنده فعال اقتصادی هستم با بیش از20 سال سابقه صادرات و واردات. ممکن است بفرمایید از کجا باید یوتیوب را بدون فیلترشکن باز کنم؟
بینام۳۲۰۴۶۳۹۲۰:۲۴:۴۹ ۱۴۰۲/۶/۶
حقوق امسال رو با تورم پارسال بستی اونم چهل درصد کمتر دوماه اول امسال ۷۲ درصد تورم بوده .تو دوسال تورم ۲۵۰درصد بوده حقوق ۸۵ درصد رفته بالا.اینا خودشان حقوق نجومی میگیرن که برای ما حقوق با یک در صد دو درصد چونه زدن ثبت کنن .راست میگن اونی که صد میلیون میگیره ۲۷ درصدش میشه ۲۷میلیون نه چهارو دویست بشه پنج وسیصد .
ناشناس۳۲۰۴۷۰۷۲۱:۴۸:۵۳ ۱۴۰۲/۶/۶
خدا کند که حقوق کارگران را اضافه کند خیلی سخت شده هرچه کار میکنم بازم جور نمیشه انشاالله که درست شود
مستمری بگیر۳۲۰۴۷۹۹۰۰:۱۳:۵۱ ۱۴۰۲/۶/۷
آقای مرتضوی؛ سید خدا؛ این شما نبودی که پس از تصویب ۲۷درصدافزایش برای حداقل بگیران تو روی ملت قول دادی اگر تورم بیش از این رقم بود دستمزد ها را ترمیم میکنی. ؟؟ اینجوری قول میدن؟
امید یاوری دارانی۳۲۰۵۱۸۰۱۱:۳۵:۲۶ ۱۴۰۲/۶/۷
تا زمانی که کارگران یک اتحادیه قوی و منسجم نداشته باشند که بتواند با اعمال قدرت نظریات خود را در مراجع تصمیم ساز و تصمیم گیر به تصویب برساند به حق خود نخواهند رسید. اقای وزیر کجا درک میکند که خجالت در برابر زن و فرزند یعنی چه ؟ صدای خرد شدن استخوان جامعه کارگری را بشنوید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  18. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  23. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

آخرین عناوین