بازتاب اقتدار پهپادی ایران در رسانه‌های جهانی

  4020531088 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

رونمایی جمهوری اسلامی ایران از پهپاد «مهاجر۱۰» و الحاق موشک‌های «خرمشهر» و «حاج قاسم» نیروهای هوافضای سپاه بازتاب گسترده‌ای در رسانه های عربی داشته طوری که علاوه بر رسانه‌های کشورهای عربی، بخش عربی رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز این اتفاق را تهدیدی برای این رژیم جعلی ارزیابی کردند.

بازتاب اقتدار پهپادی ایران در رسانه‌های جهانی

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، سایت شبکه روسیا الیوم در این باره با ستایش توان پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران نوشت: «مهاجر ۱۰» دارای ظرفیت پرواز مداوم ۲۴ ساعته و برد عملیاتی تا ۲هزار کیلومتر است.

طبق گزارش این رسانه، حداکثر سرعت این پهپاد ۲۱۰ کیلومتر در ساعت است و توانایی حمل انواع مهمات از جمله بمب‌های «قائم»، «الماس» و «دستواره» را دارد و به سامانه های جنگ الکترونیک مجهز است.

روسیا الیوم همچنین گزارش داد: نیروهای مسلح ایران موشک‌های بالستیک تاکتیکی «خرمشهر» و «حاج قاسم» را دریافت و به نیروی هوافضای سپاه پاسداران اضافه کردند.

الجزیره: ایران از پهپاد پیشرفته رونمایی کرد

شبکه الجزیره در این باره با انتشار تصاویری از پهپاد مهاجر ۱۰ اعلام کرد: وزارت دفاع ایران امروز سه‌شنبه از پهپاد «مهاجر ۱۰» رونمایی کرد و موشک‌های بالستیک «خرمشهر» و «قاسم سلیمانی» را به نیروهای مسلح و نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ملحق کرد.

الجزیره در این باره گزارش داد که پهپاد مهاجر ۱۰ یک نسخه کاملا پیشرفته از پهپادهای ایرانی است که از قابلیت‌های بالایی نیز برخوردار است.

ارم نیوز: ایران از توان پهپادی جدید رونمایی کرد

در ادامه بازتاب رونمایی از پهپاد مهاجر ۱۰، سایت اماراتی «ارم نیوز» نیز نوشت که ایران در راستای به رخ کشیدن توان نظامی خود از پهپاد جدیدی رونمایی کرد.

ارم نیوز در این باره اعلام کرد: این پهپاد جدید «مهاجر ۱۰» نام دارد که برد و زمان پرواز قابل توجهی دارد و همچنین قادر به حمل محموله بزرگ‌تر در مقایسه با پهپادهای دیگر است.

این سایت در ادامه به تشریح جزئیات کامل این پهپاد پرداخته است.

روزنامه سعودی الشرق الاوسط نیز در این باره با پرداختن به ویژگی های منحصر به فرد پهپاد مهاجر ۱۰ نوشته است: این پهپاد جدید دارای برد عملیاتی 2هزار کیلومتر، قابلیت پرواز تا ۲۴ ساعت و حمل ۳۰۰ کیلوگرم وزن است که دو برابر ظرفیت پهپاد مهاجر ۶ است.

المیادین: ایران از جدیدترین پهپادش رونمایی کرد

شبکه خبری المیادین لبنان نیز در این باره گزارش داده است: سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران از این پهپاد که از قابلیت‌های منحصر به فردی از نظر طول و مدت پرواز و چه از نظر حمل مهمات برخوردار است رونمایی کرد.

این رسانه در ادامه نوشته است که نیروهای مسلح ایران در چارچوب تقویت توان دفاعی خود دو موشک بالستیک تاکتیکی «خرمشهر» و «حاج قاسم» را به نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی الحاق کرد.

رسانه صهیونیستی: مهاجر ۱۰ می تواند به اسرائیل برسد

در همین راستا، بخش عربی وبسایت صهیونیستی « i۲۴NEWS» واکنش متفاوتی نسبت به رونمایی از پهپاد مهاجر ۱۰ داشته است.

این رسانه صهیونیستی با انتشار تصاویری از این پهپاد نوشت: ایران از پهپاد مهاجر ۱۰ با قابلیت رسیدن به اسرائیل رونمایی کرد که حاوی یک تهدید صریح است.

این وبسایت همچنین اعلام کرد: در مراسم رونمایی که با حضور سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران برگزار شد، تهدیدی برای اسرائیل به نمایش گذاشته شد و عبارت «آماده سفر به عصر حجر شوید» به زبان عبری در آنجا مشاهده می‌شد.

مراسم گرامیداشت ۳۱ مرداد روز صنعت دفاعی و رونمایی از پهپاد «مهاجر ۱۰» با حضور آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد.

آیت الله سید ابراهیم روز سه شنبه و در حاشیه بازدید از نمایشگاه آخرین دستاوردهای فناورانه و پیشرفته وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، دستور آغاز الحاق و واگذاری انبوه موشک‌های راهبردی «خرمشهر» و «حاج قاسم» به نیروهای مسلح و نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را صادر کرد.

در این مراسم که با حضور امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح برگزار شد، رئیس جمهور ضمن گرامیداشت روز صنعت دفاعی و قدردانی از همه نیروهای پرتلاش صنایع دفاعی کشور اظهار امیدواری کرد که تلاش‌های همه ما باعث ارتقای بیش از پیش عزت، افتخار و اقتدار کشور شود.

رئیسی با رمز مبارک «یا حسین» دستور آغاز الحاق موشک راهبردی خرمشهر و حاج قاسم به نیروی هوافضای سپاه را صادر کرد.

بومی‌شدن صنعت نظامی و خودکفا شدن در تجهیزات دفاعی، نشان‌دهنده ناکامی غرب و تحقیر غرب‌گرایانی است که درصدد تحقیر ملت و تضعیف روحیه کار و امید در کشور بودند. امروز ایران به رتبه‌های بالایی در ساخت سلاح و تجهیزات نظامی رسیده است و می‌تواند در میدان ساخت هواپیمای مسافربری و خودرو نیز حماسه‌ساز شود.

واکنش رسانه‌های جهان به رونمایی از پهپاد «مهاجر-۱۰» در ایران
 
همزمان با رونمایی از پهپاد مهاجر ۱۰، رسانه‌های جهان به بررسی ویژگی‌های این هواپیمای بدون سرنشین پرداختند.

به گزارش ایسنا، پهپاد مهاجر ۱۰ صبح روز سه‌شنبه (۳۱ مرداد) با حضور «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در وزارت دفاع رونمایی شد. این پهپاد قابلیت ۲۴ ساعت پرواز مداوم در ارتفاع هفت هزار متری و شعاع عملیاتی ۲ هزار کیلومتر را دارد. این پهپاد مجهز به سامانه‌های جنگ الکترونیک و اشراف اطلاعاتی است.

خبرگزاری رویترز با انتشار خبر رونمایی از این پهپاد گزارش داد: ایران یک پهپاد بومی پیشرفته با برد پرواز و مدت زمان بیشتر و همچنین توانایی حمل بار بیشتری ساخته است. این پهپاد که مهاجر ۱۰ نامگذاری شده است، برد عملیاتی ۲۰۰۰ کیلومتر (۱۲۴۰ مایل) دارد و می‌تواند تا ۲۴ ساعت پرواز کند. محموله آن می تواند به ۳۰۰ کیلوگرم (۶۶۱ پوند) برسد که ۲ برابر ظرفیت پهپاد «مهاجر ۶» است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم در گزارشی تصریح کرد: وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه (امروز) از پهپادی شبیه پهپاد آمریکایی MQ-۹ Reaper رونمایی و اعلام کرد که این هواپیمای بدون سرنشین می‌تواند ۲۴ ساعت در هوا بماند و برد آن را دارد تا به دشمن اصلی‌اش، یعنی اسرائیل برسد.

آسوشیتدپرس در ادامه گزارش خود معنی کلمه مهاجر را به انگلیسی منتشر کرد و با ارائه جزئیات مربوط به قابلیت‌های این پهپاد نوشت: پهپاد مهاجر ۱۰ همچنین می‌تواند تجهیزات نظارت الکترونیکی و دوربین را حمل کند. سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران نیز روز سه‌شنبه همزمان با رونمایی این پهپاد از آن بازدید کرد.

 

همچنین شبکه بلومبرگ در گزارشی خبر رونمایی از پهپاد مهاجر ۱۰ را پوشش داد و خاطر نشان کرد که به گفته ایران، این پهپاد با برد ۲۰۰۰ کیلومتری خود می‌تواند به دشمن این کشور، یعنی اسرائیل برسد.

رسانه‌های صهیونیستی، از جمله روزنامه‌های تایمز اسرائیل و جروزالم پست و همچنین شبکه آی۲۴ نیوز به‌طور جداگانه خبر رونمایی از پهپاد بومی جدیدی ایران را منتشر کردند.

روزنامه جروزالم‌پست در این‌باره نوشت: دستیابی ایران به این پهپاد با برد دو هزار کیلومتری به این معناست که این کشور می‌تواند اسرائیل و نیروهای آمریکایی در منطقه را تهدید کند.

جروزالم پست ادامه داد، پهپاد جدید ایران شباهت‌هایی به پهپاد Reaper ساخت آمریکا و همچنین سایر پهپادهای مشابه در این کلاس از پهپادهای دوربرد دارد که می‌توانند محموله‌های سنگین مانند موشک را حمل کنند.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، ایران اخیراً به بازیگری در بازار هواپیماهای بدون سرنشین تبدیل شده و برد و نوع پهپادهای خود را افزایش داده است. ساخت پهپادهای ایران به دهه ۱۹۸۰ بازمی‌گردد اما این کشور در سال‌های اخیر پیشرفت‌هتی قابل توجهی در این زمینه داشته است. 

جزوزالم پست همچنین یادآور شد که حضور رئیس‌جمهوری ایران در مراسم رونمایی از مهاجر ۱۰ نشان دهنده اهمیت این پهپاد برای تهران است.

روزنامه هاآرتص نیز با اشاره به قابلیت‌های مهاجر ۱۰، این پهپاد را تهدیدی علیه رژیم صهیونیستی دانست و نوشت: ایران به طور جداگانه اعلام کرد که روز سه‌شنبه دو نوع موشک بالستیک در اختیار ارتش و سپاه خود قرار داده است که یکی از آنها به نام سلیمانی، نامگذاری شده است.

هاآرتص با اشاره به اینکه ساخت پهپادهای سری مهاجر از سال ۱۹۸۵ آغاز شده است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران طی چند سال گذشته از مجموعه‌ای از پهپادها رونمایی کرده است که به گفته مقامات این کشور قادر به پروازهای طولانی مدت و با برد بلند هستند.

خبرگزاری یاهونیوز، پایگاه خبری- تحلیلی میلیتری و بیزینس رکوردر، شبکه العربیه، روزنامه‌های عرب نیوز، هندوستان تایمز و نیو عرب از جمله دیگر رسانه‌هایی هستند که خبر رونمایی از پهپاد مهاجر ۱۰ وجزئیات مربوط به قابلیت‌های آن را منتشر کردند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۹۸۱۳۶۲۱:۴۷:۲۴ ۱۴۰۲/۵/۳۱
کی می شود جز اقتصاد های برتر باشیم
محمد۳۱۹۸۲۳۴۲۳:۴۸:۳۴ ۱۴۰۲/۵/۳۱
چه فایده ای داره؟
حسنی۳۱۹۸۳۲۰۰۴:۱۲:۰۳ ۱۴۰۲/۶/۱
با عرض خسته نباشید به تمام متخصصان و دست اندرکاران نظامی و پهبادی
ناشناس۳۱۹۸۳۴۳۰۶:۰۶:۴۳ ۱۴۰۲/۶/۱
به زندگی مردم برسید اقتدار پهبادی بجای خود ولی معیشت مردم از همه چیز مهمتر است ،اگر اینها ملاک بود کره شمالی الان مقتدرترین کشور جهان بود
ناشناس۳۱۹۸۳۷۰۰۷:۰۸:۲۷ ۱۴۰۲/۶/۱
خسته نباشید... فکری هم برای تورم و گرانی بکنید .
ناشناس۳۱۹۸۳۷۷۰۷:۱۲:۴۷ ۱۴۰۲/۶/۱
مشکل الان کشور اقتصاد و تحریم است .
ناشناس۳۱۹۸۳۷۹۰۷:۱۷:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۱
ریشه گرانی و تورم و بیکاری و فقر را بخشکانید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  18. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  23. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

آخرین عناوین