وعده مخبر برای بهبود اوضاع اقتصادی تا پایان سال/ تشکیل پرونده برای روحانی/ توضیح سخنگوی دولت درباره «نفت در برابر غذا»

  4020524063 ۴۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

وعده مخبر برای بهبود اوضاع اقتصادی تا پایان سال/ تشکیل پرونده برای روحانی/ توضیح سخنگوی دولت درباره «نفت در برابر غذا»

وعده مخبر برای بهبود اوضاع اقتصادی تا پایان سال

به گزارش ایسنا، محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور در نخستین همایش ملی آموزش مدیران و کارشناسان حقوقی دستگاه‌های اجرایی با اشاره به حوادث پاییز ۱۴۰۱ گفت: ۵۰ هزار نفر در اغتشاشات سال گذشته با تامین هزینه اغتشاش کشور را دچار مشکلات متعددی کردند. ۴۰۰ میلیون دلار هم هزینه شد تا از طریق سلبریتی‌ها برای مدیریت اغتشاشات در ایران هزینه شود. این مبلغ افزون بر ۳۵۰ میلیون دلاری بود که صرف تجهیزات و سخت‌افزار مدیریت اغتشاشات شده بود.

مخبر خاطرنشان کرد: در همان زمان پیش بینی ارز ۷۰ هزار تومان و تورم‌های چند ۱۰ درصدی از سوی کارشناسان مطرح می‌شد اما دولت با تدابیری که مورد نقد منتقدان قرار داشت، تورم را مهار کرد. دولت تورم را در پایان سال ۱۴۰۱ به ۴۶ درصد کاهش داد آن هم با آن شرایط سیاسی و اقتصادی نابسامان سال ۱۴۰۱.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ از سوی مقام معظم رهبری گفت: ایشان هم صورت مسئله را مطرح کرد هم دو راهبرد داد و هم یک راه حل ارائه داد که راه حلش برای حل مشکلات اقتصادی، مردمی کردن اقتصاد بود. شاخص ارزیابی دولت در این حوزه نرخ تورمی است که در اسفند ۱۴۰۲ به دست خواهد آمد. کاملا مشخص است که چقدر از اقتصاد در اختیار دولت است و در پایان سال نشان خواهیم داد که چطور اقتصاد را اداره کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: روی مهار تورم متمرکز شده‌ایم که ناشی از ناترازی در بودجه، انرژی و بانکهاست. تصورمان این بود که تا پایان سال نرخ رشد نقدینگی به ۲۵ درصد برسد اما این اتفاق اکنون افتاده است که اتفاق بسیار بزرگی است. نرخ تورم از فروردین تا امروز به صورت مستمر و پیوسته رو به کاهش است.

***

تشکیل پرونده برای روحانی

به گزارش ایسنا، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر تخلفات حسن روحانی در مداخلات ارزی همچنین مداخلات در حوزه بورس، گفت: ایشان در کسوت روحانیت قرار دارد، پرونده‌هایی برای وی در دادستانی ویژه روحانیت با حفظ حوزه قضائی مربوطه تشکیل شده و مرجع مورد نظر باید پاسخگوی سوال باشد.

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده حسن میرکاظمی معروف به حسن رعیت در ارتباط با پرونده اکبر طبری و بانک سرمایه گفت: این فرد براساس دادنامه دیوان عالی به ۲۵ سال حبس محکوم شده و در حال حاضر در زندان است و به لحاظ تادیه حقوق متصوره اگر لازم باشد تحت‌الحفظ کارها را در بیرون زندان انجام می‌دهد.

 ستایشی در پاسخ به سوالی  درباره آخرین وضعیت  پرونده سوءقصد به معاون وزیر صمت گفت: برای مهاجم و سه نفر که آمریت داشتند،  قرار تامین قانونی صادر و بر اساس قوانین آزاد شده‌اند و در بازداشت نیستند. تحقیقات ادامه دارد و هنوز آخرین دفاع از متهمان گرفته نشده است. به محض پایان تحقیقات آخرین دفاع گرفته می شود و پرونده به مرجع دادگاه صالح ارجاع و مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

توضیح دفتر سخنگوی قوه قضائیه

به گزارش ایسنا، در پی پدید آمدن برخی ابهامات در فضای رسانه‌ای در خصوص موضوع تشکیل پرونده برای رئیس جمهور سابق به نقل از سخنگوی قوه قضائیه، دفتر حوزه سخنگویی قوه قضائیه جهت تنویر افکار عمومی، اطلاعیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

«سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری امروز سه شنبه ۲۴ مردادماه  در پاسخ به پرسشی در خصوص برخی اظهار نظرها پیرامون وجود پرونده برای حسن روحانی رئیس جمهور سابق اعلام داشت:

مرجع صالح اظهار نظر در مورد افراد برخوردار از کسوت روحانیت، دادسرای ویژه روحانیت است و لذا صرف نظر از صحت و سقم این موضوع، چنانچه پرونده ای برای وی تشکیل شده باشد، مرجع مذکور باید در این رابطه اظهار نظر نماید

بر این اساس سخنگوی قوه قضائیه اظهار نظری در خصوص تشکیل یا عدم تشکیل پرونده قضایی برای رییس جمهور سابق نداشته است.»

***

چرا دولت در ماجرای معاون وزیر کشور عقب نشینی کرد؟

فرهیختگان نوشت: «علاوه‌بر مجلس دولت هم در واکنش به حواشی ایجادشده پراشتباه عمل کرد. اولین اشتباه را شاید بتوان ابلاغیه اصلاحی وزیر کشور دانست، حتی اگر بپذیریم که بخشنامه اولیه ایراداتی داشته، لغو بدون قید و شرط بندهای مهم آن پیام بسیار بدی به مردم مخابره می‌کرد، به‌طور مثال در بندی از بخشنامه مذکور تاکید شده بود که به سفارش نمایندگان فعلی و سابق مجلس هیچ انتصابی صورت نگیرد و همه انتصابات براساس «شایسته‌گزینی بر مبنای گفتمان انقلاب و رویکرد مردمی و جهادی دولت» صورت گیرد.

آیا وزیر کشور متوجه بود که پس‌گرفتن بدون قید این بند چه پیامی جز این خواهد داشت که «براساس سفارش نمایندگان مدیر منصوب کنید.» آیا ایشان متوجه است که لغو کردن بندی که فرمانداران را از حضور درکنار نمایندگان در «جلسات با اهداف خاص» منع می‌کرد چه معنایی را در افکار عمومی متبادر می‌کند...

اما اشتباه بزرگ‌تر دولت و وزارت کشور برکناری غلامرضا بود. اگر مساله تنها این بخشنامه بوده که اکثر بندهای موثر آن ملغی شده بودند، پس چه نیازی به برکناری نفر اول ستاد انتخابات کشور آن هم تنها چند ماه مانده به اسفند وجود داشت.

بعید است مسئولان وزارت کشور متوجه نباشد که جایگزینی چنین مقام اجرایی مهم و خطیری پس از گذشتن چند ماه از آغاز فرآیندهای اجرایی انتخابات چه کار دشواری است و می‌تواند چه اثرات مخربی در فرآیند انتخابات داشته باشد...

 به‌نظر می‌رسد این اقدام دولت بیشتر از آنکه پاسخی به مشکل ایجاد شده باشد، پاک کردن صورت‌مساله بوده است. عقب‌نشینی از اقدامات و تمهیدات درنظر گرفته شده برای جلوگیری از شائبه دخالت دولت در انتخابات را چگونه می‌توان به «همکاری» تعبیر کرد؟

مگر غیر از این است که دولت به‌عنوان مجری انتخابات باید بیش از همه بر عدم دخالت خواسته یا ناخواسته نیروهای دولتی در امور انتخاباتی حساس باشد؟ اگر دولت مدعی است که ملاحظات نمایندگان را درک و براساس آن عمل کرده است، پس چرا نمایندگان مجلس متقابلا چنین ملاحظاتی را درک نمی‌کنند؟

این درک و اقدام یک‌طرفه هرچه باشد نامش «همکاری» و «همدلی» نیست. به همین دلیل چنین اقدامی از طرف دولت شائبه رسیدن دولت و مجلس به یک تعامل انتخاباتی را در اذهان عمومی ایجاد می‌کند.»

به‌زودی استیضاح وزیر کشور از دستور مجلس خارج می‌شود

احمد نادری  عضو هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح آخرین وضعیت استیضاح وزیر کشور گفت: قرار بر این شده شنبه هفته آینده جلسه‌ای با حضور آقای قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و باقی‌مانده نمایندگان متقاضی استیضاح برگزار شود تا مشکلات حل و فصل شود.

وی اظهار کرد: بر این اساس روند استیضاح وزیر کشور متوقف شده و ان‌شاءالله به زودی از دستور کار مجلس شورای اسلامی خارج می‌شود.

معاون سیاسی وزیر کشور منصوب شد
 
معاون سیاسی وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور با حکم احمد وحیدی وزیر کشور منصوب شد.

احمد وحیدی با تشکر و تقدیر از تلاش ها و خدمات محمد رضا غلامرضا ، طی حکمی سید محمد تقی شاهچراغی استاندار قم را به عنوان معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات منصوب کرد.

محمد تقی شاهچراغی متولد  ۱۳۴۰ شهرستان قم، دوازدهم آبان ۱۴۰۰ از هیات وزیران دولت سیزدهم به عنوان استاندار قم رأی اعتماد گرفت.

***

توضیح سخنگوی دولت درباره «نفت در برابر غذا»

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره موضع دولت در مقابل طرح موضوعاتی مثل صادرات نفت در برابر دریافت غذا، تصریح کرد: ما کشور بزرگی هستیم و ظرفیت‌های بیشماری داریم، با بیش از صد کشور هم مراودات تجاری و بازرگانی داریم. اساساً طرح موضوعاتی مثل نفت در برابر غذا در قبال کشور ما موضوعیت ندارد. عده‌ای ناراحت شدند اما افتخارات و موفقیت‌های مردم و دولت که دستاوردهای ملی است را نباید سیاسی تحلیل کرد.

بهادری جهرمی یادآور شد: بازگرداندن همه پول‌های ملی بدون هیچگونه عقب‌نشینی از مواضع اصولی دولت یک موفقیت است. آیا رکورد تجارت خارجی ۱۱۲ میلیارد دلاری کشور نتیجه نفت در برابر غذاست؟ آیا رشد صنعت و ماشین آلات، نفت در برابر غذاست؟ آیا جذب سرمایه‌گذاری خارجی با رشد دو برابری میزان سرمایه‌گذاری در دوره زمانی دولت سیزدهم نسبت به مدت مشابه قبل از آن، نفت در برابر غذا است؟

سخنگوی دولت یادآور شد: براساس آمار در زمینه سرمایه‌گذاری ماشین‌آلات و بخش ساختمان روند دهه ۹۰ تغییر یافت و در سال ۱۴۰۱ با حدود ۶.۷ رشد سرمایه‌گذاری مواجه بودیم که از این عدد ۱۵.۳ افزایش رشد تشکیل سرمایه ثابت در ماشین‌آلات و ۱.۲ درصد در حوزه ساختمان بوده است؛ اینها نفت در برابر غذا است؟

دبیر هیئت دولت تاکید کرد: البته در یک دوره‌ای با سازوکار اینستکس، نفت در برابر غذا دنبال می‌شد که هیچ خروجی هم نداشت.

بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی درباره واردات خودرو، اظهار کرد: دو موضوع در این زمینه در دولت مطرح است. یکی واردات خودروهای کارکرده برای بخش حمل‌ونقل اعم از کامیون و اتوبوس و ون و غیره که در حوزه حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌شوند. این موضوع اکنون در دولت جمع‌بندی شده و در دولت هم در چند جلسه مطرح شده و آیین‌نامه واردات خودروهای حمل‌ونقل عمومی در دستورکار جلسات آتی دولت است.

دبیر هیئت دولت یادآور شد: موضوع دیگر واردات خودروهای کارکرده به صورت عام است که پیشنهاد وزارت صمت در این رابطه در تاریخ ۲۳ خرداد به دفتر دولت واصل شد و در همان تاریخ هم به کمیسیون صنعت دفتر دولت ارسال شد که در هر حال بررسی در این کمیسیون است. البته متن پیشنهادی اشکالاتی داشت که بین کمیسیون و وزارت صمت رفت و برگشت هایی صورت گرفته و امیدواریم به زودی نهایی شود.

***

جزئیات جدید حادثه شاهچراغ از زبان فرمانده سپاه استان فارس

به گزارش فارس، سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس امروز در آیین تجلیل از خبرنگاران درباره تروریستی در حرم شاهچراغ با تأکید بر اینکه در این دست حوادث اینگونه نیست که یک نفر مامور شود این کار را انجام بدهد، افزود: این تروریست یک ماه در شیراز مستقر شده با پوشش در یک فاصله از حرم ساکن می‌شود، وی روز حادثه وارد خیابان فرعی می‌شود و قبل از اینکه به درب اصلی برسد اسلحه را درمی‌آورد و با حالت هجومی ورود می‌کند. 

فرماندهی سپاه فجر فارس، با بیان اینکه مدت زمان کامل این حادثه کمتر از ۴۰ ثانیه است، افزود: در این حادثه فرد با یک اسلحه باکیفیت به همراه ۸ خشاب و هر خشاب با ۳۰ تیر از سمت درمانگاه حرم که یکی از درب‌های فرعی است، حرکت می‌کند و با خارج کردن اسلحه یک تیر شلیک می‌کند. 

وی ادامه داد: فرد تروریست مستقیم مقابل درب خروجی قرار می‌گیرد؛ درب خروجی به دلیل خروج زوار همیشه باز است و یکی دو نفر از ماموران امنیتی و خدام برای راهنمایی جلوی درب حضور دارند. 

سردار بوعلی افزود: این تروریست اول به سمت این دو نیروی جلوی درب که یکی از خدام و دیگری نیروی امنیتی است شلیک می‌کند که خادم در دم شهید می‌شود و نیروی امنیتی ما محمد جهانگیری شب گذشته در بیمارستان به شهادت رسید.

وی ادامه داد: بعد از آن هم ۲ نفر دیگر یکی خادم و یکی محافظ تیر می‌خورند و پس از آن هنگام ورود به حرم با خانمی رو به رو می‌شود که در فاصله یکی دو متری به او هم تیر می‌زند. 

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه تمام تیرهای شلیک شده در راهرو و در گیت ورودی است، اظهار داشت: پس از ورود فرد تروریست به لایه دوم حفاظتی حرم، نیروهای امنیتی ما با لباس شخصی که در محدوده در حال گشت‌زنی هستند، با شنیدن صدای تیر به سمت محل حادثه حرکت می‌کنند.

سردار بوعلی با اشاره به اینکه این فرد ۲۴۰ تیر داشته و قصد ورود به ضریح را داشته، گفت: بعد از ورود به صحن تیر اول را یکی از ماموران ما به سمت تروریست شلیک می‌کند و سبب می‌شود مسیر وی عوض شود و شلیک دوم به او حواسش را پرت می‌کند، اینجاست که یک نیروی خدماتی حرم که بسیجی است شجاعانه از پشت به سمت او می‌رود و او را به زمین می‌زند و اینجا در فاصله ۴ ثانیه نیروهای امنیتی به محل زمین‌گیر شدن فرد تروریست می‌رسند فرایند دستگیری را تکمیل می‌کنند. 

وی تاکید کرد: همه این اتفاقات در کمتر از ۴۰ ثانیه رخ داده و در نهایت ۶ مجروح تیرخورده داشتیم و ۲ نفر مصدوم شدند. 

سردار بوعلی با اشاره به اینکه تروریست فندک و بنزین همراه خود داشته است، اضافه کرد: ۲ نفر از مجروحان از نیروهای امنیتی ما هستند که یک نفرشان شب گذشته به شهادت رسید و یک نفر در بیمارستان است. همچنین یک خادم به شهادت رسید و یک خادم نیز مجروح و در بیمارستان است.

***

علت شلوغی پمپ بنزین ها خرابی نازل‌های سوخت است

به گزارش تسنیم، یکی از مشکلات اساسی در سیستم توزیع بنزین کشور، نازل‌های از کار افتاده و خارج از مدار در جایگاه‌های عرضه سوخت است. این معضل زمانی بیشتر خودنمایی می‌کند که به‌هر‌دلیل، از جمله سفرهای نوروزی و یا تابستانی، مراجعه خودروها به جایگاه‌های عرضه سوخت افزایش یابد؛ در چنین شرایطی، از مدار خارج بودن نازل‌ها، منجر به افزایش طول صف و ایجاد ترافیک در پمپ بنزین‌ها می‌شود.

حدود 58 هزار نازل سوخت‌گیری در جایگاه‌های عرضه بنزین در سراسر کشور وجود دارد که از این تعداد هم‌اکنون 2 هزار و 900 دستگاه از مدار خارج هستند. دلیل خرابی این نازل‌های سوخت، عمدتا خرابی کارت‌خوان‌های نصب شده بر روی این نازل‌هاست.

اگرچه طبق آمار رسمی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، تنها 5 درصد نازل‌های سوخت جایگاه‌های عرضه بنزین در سراسر کشور از مدار خارج است، اما در برخی جایگاه‌ها به‌ویژه در کلانشهرهایی چون تهران که محور تردد و مراجعه خودروها برای سوخت‌گیری هستند، قطعی نازل‌های سوخت حتی تا یک سوم ظرفیت یک جایگاه را نیز شامل می‌شود که این موضوع عامل اصلی ایجاد صف در برخی پمپ بنزین ها است.

***

جبهه اصلاحات ایده ایجابی برای انتخابات ندارد

تسنیم نوشت: «اخبار رسیده از جریان اصلاحات حاکی از این است که هرچند طیف رادیکال معتقد است که استراتژی تحریم انتخابات شکست خورده اما با این حال هیچگونه ایده ایجابی برای حضور در عرصه انتخابات نداشته و صرفاً شرکت در پیش ثبت‌نام را به اختیار افراد واگذار کردند. 

نمایندگان احزابی همچون اعتماد ملی، سازندگی و ندای ایرانیان نیز تمایلی به حضور در جلسات جبهه اصلاحات بعد از انتخاب آذر منصوری به ریاست این تشکیلات را ندارند؛ هیئت رئیسه این جبهه در دور جدید هم چهره‌های تندرویی همچون محمود صادقی، محسن آرمین، جواد امام، و علی شکوری‌راد هستند.

حاکم شدن جو سکوت بر جلسات جبهه اصلاحات نشان می‌دهد فعلا احزاب و یا چهره‌هایی هم که وارد عرصه شدند تمایلی برای افشای نام خود ندارند تا از فشار احتمالی تندروها در امان بمانند اما هرچه هست در ایام منتهی به انتخابات شاهد بیرون آمدن لیست اصلاح‌طلبان به نام احزاب و نه نام کلی جریان خواهیم بود. »

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۸۹۳۷۴۲۰:۴۵:۵۸ ۱۴۰۲/۵/۲۴
دلار را دستکاری نکنید درست مسشه
ناشناس۳۱۸۹۷۲۹۰۸:۳۸:۱۷ ۱۴۰۲/۵/۲۵
بیش از دوسال از شروع تفحص از بورس توسط نماینده مجلس آقای موسوی لارگانی شروع شده چرا نتیجه آن اعلام نشده است
ناشناس۳۱۸۹۳۷۷۲۰:۴۸:۴۴ ۱۴۰۲/۵/۲۴
بعد از خروج ترامپ از برجام روحانی و ظریف بدنبال اینستکس یا همان نفت در برابر غذا بودند اما اروپایی ها حتی حاضر به پذیرش نفت در برابر غذا نشدند.
ناشناس۳۱۸۹۳۸۴۲۰:۵۲:۳۲ ۱۴۰۲/۵/۲۴
دولت روحانی 8 سال مذاکره کرد اما فقط 1/7 میلیارد دلار از اموال ایران ازاد شد دولت سیزدهم در مدت 2 سال بیش از 10 میلیارد دلار از اموال ایران را بدون باج دادن به دشمن و تخریب صنعت هسته ای با حفظ غنی سازی 60 درصدی رفع توقیف کرد به این میگن توافق برُد بُرد.
ناشناس۳۱۸۹۴۸۵۲۲:۳۲:۲۱ ۱۴۰۲/۵/۲۴
آقای معاون اول بورس را دریاب جمعیت زیادی از کشور با ریزش های دستکاری شده مخالف دولت میشوند و بر علیه شما پس بورس را دریابید
ناشناس۳۱۸۹۶۳۸۰۵:۵۰:۱۸ ۱۴۰۲/۵/۲۵
دولت رئیسی کدوم پول رو آزاد کرد ؟؟ فقط از یک بانک به یه بانک دیگه منتقل شد . باز پول در برابر دارو و غذا .
ناشناس۳۱۸۹۹۴۳۱۱:۰۳:۵۱ ۱۴۰۲/۵/۲۵
دولت قبل حتی برای خرید دارو و غذا هم نمی توانست نفت بفروشد.
ناشناس۳۱۸۹۹۷۵۱۱:۲۱:۵۹ ۱۴۰۲/۵/۲۵
دولت روحانی چرا توان نداشت برای خرید دارو و غذا پولها را از یک بانک به بانک دیگر منتقل بکند ؟!
طلب۳۱۸۹۶۹۵۰۷:۵۷:۳۱ ۱۴۰۲/۵/۲۵
طلب های نفتی ایران از همون اول هم کره ژاپن عراق و چین همیشه گفتن بیان همین الان بجاش کالای غیر تحریمی ببرین اما هم دولت رییسی و هم روحانی قبول نمیکردن و دنبال گرفتن پول نقد بودن الان هم بعد دست و پا زدن فراوان و دیدن کره و عراق تحت هیچ شرایط پول نقد نمیدن راضی شدن به نفت در برابر غذا ضمنا برجام تنها چیزی بود که در این مدت تونست نزدیک دو میلیارد دلار پول نقد وارد کشور بکنه
ناشناس۳۱۸۹۹۴۸۱۱:۰۸:۱۶ ۱۴۰۲/۵/۲۵
امریکا به هیچ وجه اجازه نمی داد اموال ایران رفع توقیف بشود حتی برای خرید کالاهای غیر تحریمی هم اجازه نمی دادند به همین خاطر در سال اخر دولت روحانی برای خرید نهاده های دامی و روغن و گندم پول نداشتند.
ناشناس۳۱۸۹۹۷۹۱۱:۲۴:۰۵ ۱۴۰۲/۵/۲۵
در سالهای 99 و 1400 روغن خوراکی مایع و جامد در فروشگاهها یافت نمی شد زیرا دولت روحانی توانایی نداشت این منابع مالی را برای خرید دارو و غذا ازاد بکند.
ناشناس۳۱۹۰۶۰۷۲۰:۲۰:۰۲ ۱۴۰۲/۵/۲۵
والا تا یادمونه ۹۹ و۱۴۰۰ با کارت ملی به هر نفر سه تا مرغ و ۱۰ کیلو برنج و همین طور روغن شکر میدادن یادمه سه تا مرغ میشد حدودا دویست سیصد تومن !! اما الان نه تنها از اون روش تحویل کالا خبری نیست بلکه هر عدد مرغ حداقل دویست تومنه !!
ناشناس۳۱۸۹۳۸۸۲۰:۵۶:۱۷ ۱۴۰۲/۵/۲۴
تخلفات حسن روحانی در مداخلات ارزی و بورس به میلیون ها ایرانی ضرر هنگفت وارد کرد محاکمه او یک مطالبه عمومی است امیدواریم که محقق بشود.
ناشناس۳۱۸۹۴۵۴۲۲:۰۹:۵۰ ۱۴۰۲/۵/۲۴
آقای آقا محمدی مشاور اقتصادی که هر شب در تلویزیون ظاهر میشد و مردم را به آوردن سرمایه های خود به بورس میکرد هم یکبار نا پدید شد ایشان هم مانند روحانی بخاطر ضربه بزرگی که به جمعیت عظیمی از کشور زدند و اعتماد عمومی را خدشه دار کردند باید محاکمه شود
ناشناس۳۱۸۹۹۸۲۱۱:۲۵:۲۶ ۱۴۰۲/۵/۲۵
روحانی و همتی مقصر اصلی بودند که برای جبران کسری بودجه مردم را به سرمایه گذاری در بورس ترغیب کردند.
ناشناس۳۱۹۰۰۴۹۱۲:۰۴:۲۶ ۱۴۰۲/۵/۲۵
در دوران روحانی بیش از 100 هزار نفر از مردم ایران در اثر کرونا فوت کردند او باید بدلیل ترک فعل در خرید واکسن محاکمه شود.
ناشناس۳۱۹۰۶۱۰۲۰:۲۲:۴۶ ۱۴۰۲/۵/۲۵
روحانی می خواست وارد کنه
ناشناس۳۱۸۹۳۹۱۲۰:۵۷:۵۸ ۱۴۰۲/۵/۲۴
اگر نفت در برابر غذا بد بود چرا ظریف و عراقچی و روحانی برای اینستکس یا همان نفت در برابر غذا التماس می کردند ؟!
ناشناس۳۱۸۹۳۹۳۲۰:۵۹:۱۷ ۱۴۰۲/۵/۲۴
ان شاءالله تا پایان سال اواربرداری کامل می شود و نرخ تورم کمتر از 20 درصد خواهد شد.
برادر۳۱۸۹۴۶۲۲۲:۱۵:۴۸ ۱۴۰۲/۵/۲۴
واقعا باعث تاسفه که فکر کنیم بدون برنامه ریزی و هدف گذاری های کارشناسانه ظرف ۷ ماه باقی مانده سال تورم به زیر ۲۰ درصد میرسد
ناشناس۳۱۸۹۵۲۱۲۳:۲۳:۲۸ ۱۴۰۲/۵/۲۴
تا مسئولین مخاطبانی اینچنینی دارند هر روز وعده می دهند.
محمد۳۱۸۹۴۱۵۲۱:۳۰:۰۱ ۱۴۰۲/۵/۲۴
اگر اصلاح طلبها روی کار بودند، خود شما حتما می گفتید که آن طرح نفت برابر غذاست و همه یکصدا دولت اصلاح طلب رو لعن و نفرین می کردند و این طرح را ذلت آور می دانستند.
ناشناس۳۱۸۹۹۵۵۱۱:۱۳:۱۳ ۱۴۰۲/۵/۲۵
اگر اصلاح طلب ها سرکار بودند غنی سازی 60 درصد و 20 درصد را تعلیق و ذخائر اورانیوم را اکسید و تاسیسات هسته ای را بتن ریزی می کردند تا 6 میلیارد دلار طلب مون از کره وصول بشه !
ناشناس۳۱۸۹۴۲۳۲۱:۳۹:۰۲ ۱۴۰۲/۵/۲۴
امیدوارم جناب مخبر نظرات مخاطبین الف رو مشاهده کنن
گمنام۳۱۸۹۷۴۹۰۸:۴۷:۳۴ ۱۴۰۲/۵/۲۵
کاملا موافقم ایشون در ایران زندگی نمیکنن وخبر از تورم 60 درصدی ندارند
ناشناس۳۱۸۹۴۵۶۲۲:۱۱:۱۷ ۱۴۰۲/۵/۲۴
روحانی فقط گفت بورس جای سرمایه گذاری هست نه دلار و طلا حرفش هم کاملا درست هیچ جای دنیا بورس همیشه مثبت نبوده ! اینو هر آدم عاقلی که تو بورس کار کرده باشه می‌دونه
ناشناس۳۱۸۹۵۶۰۰۰:۰۱:۵۳ ۱۴۰۲/۵/۲۵
فیلم حرفاش هست که گفت همه چیزتان را به بورس بسپارید از هفته ی بعد بورس ریزش کرد.
ناشناس۳۱۸۹۶۴۰۰۵:۵۵:۲۸ ۱۴۰۲/۵/۲۵
ملت ایران میخوان بدون زحمت و یکشبه پولدار شن .
ناشناس۳۱۸۹۵۵۹۰۰:۰۱:۴۴ ۱۴۰۲/۵/۲۵
آقای سخنگو! اگر داستان جدید دلارها نفت در بابر غذا نیست پس چرا وارد کشور نمیشود؟!
ناشناس۳۱۸۹۵۸۱۰۰:۵۹:۵۸ ۱۴۰۲/۵/۲۵
وعده مخبر براي بهبود اوضاع اقتصادي تا پايان سال ! ----------- مرحوم بابا طاهر : « همي وعده كني امروز و فردا ندونم ما كه فرداي تو كي بي » !!
ناشناس۳۱۸۹۶۳۴۰۵:۴۶:۴۵ ۱۴۰۲/۵/۲۵
دولت گرانی و بی مسئولیتی بهترین لقب دولت شما است
ناشناس۳۱۸۹۹۵۳۱۱:۱۰:۳۸ ۱۴۰۲/۵/۲۵
رکورد تورم در 75 سال اخیر 4 سال دوم دولت روحانی شکسته شد.
ناشناس۳۱۸۹۶۳۹۰۵:۵۴:۰۳ ۱۴۰۲/۵/۲۵
با وعده مخبر باز مردم ۷ ماه و نیم چشم به آسمون میدوزن که چی بباره ؟ سال بعد از امسال هم بدترِ . مثلا چه تغییری شده که آخر سال وضع مسکن و تورم و قدرت خرید مردم عوض بشه .
ناشناس۳۱۸۹۶۶۴۰۶:۴۷:۳۸ ۱۴۰۲/۵/۲۵
اگر نفت در برابر غذا نیست بفرمایید آیا می شود با این پول تکنولوژی وارد کرد؟ اصلا مگر پول را قرار است به شما بدهند؟ اجازه داده اند که پول به بانک های قطر یا عمان داده شود و شما با اجازه امریکا می توانید کالای غیر تحریمی دریافت کنید!!! خب چند سال پیش هم کره ای ها گفتند با این پول از ما لوازم خانگی و خودرو اقلام غیرتحریمی امریکا را بخرید که لوازم خانگی کره ای را تحریم کردید و کالا های چینی را روانه بازار کردید با قیمتی بیشتر از اجناس کره ای .
ناشناس۳۱۸۹۶۶۶۰۶:۵۷:۲۷ ۱۴۰۲/۵/۲۵
اقای مخبر مردم زیادوعده شنیدن ولی کمتروعده هارالمس کردن مثلاشما48ساعت مهلت دادیدکه برنج کشاورزان بانرخی که هم کشاورزوهم مصرف کننده راضی باشن خریدبشه ولی این اتفاق نیفتادچوب حراج زدن به مال کشاورز و کشاورز بخاطربدهی برنج راکیلویی60هزارتومان میده به دلال وان هم فقط یک هزینه انتقال میده میبره فروشگاه خداتومان میفروشه بعدمتوجه میشی که این دلال کیه همان واردکننده برنج اینادوسرسودمیکنن چون اصلانمیدانن که چطوروباچه هزینه ای تولیدشده فقط منافع خودشان رامیبینن شمانظارت برتولیدداشته باشیدوقیمت راتعیین وبه خریداراعلام کنید
ناشناس۳۱۸۹۶۶۹۰۷:۰۱:۵۶ ۱۴۰۲/۵/۲۵
نمی دونم چرا همه شاخص ها رو دولتی ها رو به رشد اعلام می کنند و تورم رو مهار شده پس چرا بنده به شخصه توی زندگیم چیزی رو حس نمی کنم روز به روز قدرت خریدم کاهش پیدا میکنه ! واقعا شرمنده زن و بچه هام شدم با حقوق 13 میلیون و سابقه 22 سال کار واقعا موندم چارباید بکنم؟!
ناشناس۳۱۸۹۶۷۷۰۷:۱۸:۴۴ ۱۴۰۲/۵/۲۵
این وعده مخبر هم مثل وعده های دیگر ایشان و سایر دولتمردان: ساخت یک میلیون مسکن سالانه، تک رقمی شدن تورم، پیش بینی پذیر شدن اقتصاد، ایجاد یک میلیون شغل، قلک نبودن بورس برای دولت، عدم فیلترینگ و...
ناشناس۳۱۸۹۷۲۴۰۸:۳۶:۰۸ ۱۴۰۲/۵/۲۵
اقایونی که برجام را مایه ننگ میدانستند چرا دنبال احیای آن هستند ؟
ناشناس۳۱۸۹۹۶۰۱۱:۱۵:۳۱ ۱۴۰۲/۵/۲۵
روحانی و ظریف در برجام امتیازات نقد دادند و وعده نسیه گرفتن مذاکرات برای پاس کردن چک برگشتی برجام است.
حسين۳۱۸۹۷۲۵۰۸:۳۶:۲۷ ۱۴۰۲/۵/۲۵
اخر سال ميگند دشمن نزاشت
ناشناس۳۱۸۹۷۴۱۰۸:۴۵:۰۵ ۱۴۰۲/۵/۲۵
نفت در برابر غذا ازاین بد تر جناب مخبر ؟؟
گمنام۳۱۸۹۷۴۲۰۸:۴۵:۱۴ ۱۴۰۲/۵/۲۵
کجا تورم مهار شده است روی هرکالا 50 تا 70 درصد افزایش نرخ وجود دارد تورم دقیق در کشور 60 تا 65 درصد است. حقوق کارگران وکارمندان خصوصی هم کفاف مشکلات مردم نمی ده فقط فقط حرف
حسین۳۱۸۹۸۷۰۱۰:۱۴:۲۳ ۱۴۰۲/۵/۲۵
مگر مساله ریاست جمهوری مساله شخصی است که در دادگاه روحانیت بررسی شود؟ اگر اینطور بود که کرباسچی هم روحانی بود
حسین۳۱۸۹۸۷۳۱۰:۱۵:۴۵ ۱۴۰۲/۵/۲۵
آقای مخبر بیایید و یک بار هم ملت را سورپرایز کنید وعده ندهید و فقط عمل کنید تا مردم حسابی خوشحال شوند نمی شود؟!
ناشناس۳۱۸۹۹۰۳۱۰:۳۸:۳۹ ۱۴۰۲/۵/۲۵
این همه وعده هاشون کدوم عملی شد.
محمد۳۱۹۰۱۰۸۱۲:۴۱:۳۳ ۱۴۰۲/۵/۲۵
اقای معاون رییس جمهور اقای مخبر بیاید توضیح بدهد برای مردم دقیقا کجا تورم را مهار کرده ویا کجا تورم کم شده.مردم را چی فرض کردند این اقایان روز بروز همه کالاها دارد گران میشود.یک کالا را مثال بزنید ارزان شده.
ناشناس۳۱۹۰۲۰۹۱۴:۰۷:۰۵ ۱۴۰۲/۵/۲۵
وعده های مخبر و رییسی را باور نمیکنم و اعتمادم از این دولت به طور کامل از بین رفته است.
ناشناس۳۱۹۰۲۶۷۱۴:۵۵:۲۵ ۱۴۰۲/۵/۲۵
متاسفانه از آذر سال قبل دلار از 26 هزار رفت رو کانال 60 هزار و حالا شده 50 هزار ، و همه چی تقریبا دو برابر شد در این 6 ماهه .یعنی مردم با تورم 100 درصدی در عرض 6 ماه مواجه شدن اما حقوق ها 20 درصد افزایش داشت .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. من عجله ندارم!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  10. دور باطلی که تمامی ندارد!

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  19. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  20. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  21. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین