یک نماینده: وزیر صمت مخالف تشکیل وزارت بازرگانی است

  4020517093

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از مخالفت وزیر صمت با لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در کمیسیون ویژه جهش تولید خبر داد.

یک نماینده: وزیر صمت مخالف تشکیل وزارت بازرگانی است

علی بابایی‌کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی و فراکسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، درباره جزئیات جلسه کمیسیون ویژه جهش تولید با وزیر صمت در خصوص بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی، گفت: کلیات لایحه تشکیل وزارت بازرگانی به تصویب رسیده اما در جزئیات و اختیاراتی که پس از تشکیل وزارتخانه از وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت انتزاع و به وزارت بازرگانی داده می‌شود، محل اختلاف وجود دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه اظهار کرد: به همین دلیل محور این جلسه بر سر این بود که آیا وزارت بازرگانی هماهنگ‌کننده است یا مدیریت کار بر عهده او است؟ به همین دلیل و در این راستا باید تصمیمات متناسب با آن گرفته شود که با تجمیع نظرات به این نتیجه رسیدیم که وزارت بازرگانی اختیارات کامل در حوزه واردات و صادرات کل کشور  داشته باشد.

 وی ادامه داد: البته از این منظر برای وزارت بازرگانی جای بحث است که آیا این تشکیل می‌تواند بخشی از مشکلات کشور را که امروز در جامعه وجود دارد را حل کند یا خیر؟ این موضوع موافقین و مخالفینی دارد.

عضو کمیسیون ویژه جهش تولید یادآور شد: اما به طور کلی همه احساس ناامنی می‌کنند که ما با این تشکیل یک دور باطل  با ایجاد وزارت بازرگانی ایجاد نکنیم.

بابایی‌کارنامی در ادامه درباره دلیل مخالفت‌های وزیر صمت در این جلسه توضیح داد: وزیر صمت معتقد است که در حال حاضر که یک سال و اندی از عمر دولت می‌گذرد، ما باید دو سال از وقت وزارت صمت را برای تشکیل وزارت بازرگانی و فراهم کردن امکانات، زیرساخت‌ها و تأمین نیروها بگذاریم و از سوی دیگر وزارت صمت متولی تولید کشور است و دغدغه تولید کشور را دارد، طبیعی است که تشکیل این وزارتخانه که با اشکالات و ایرادات فراوانی روبه‌رو است، عواقب سوء زیادی برای ما دارد.

وی افزود: وزیر صمت معتقد بود در شرایط حال حاضر که پایان دولت و مجلس است نباید وزارت بازرگانی تشکیل شود، هر چند بین علی‌آبادی و نماینده دولتی که در جلسه بود، هماهنگی وجود نداشت.

نماینده مجلس یازدهم در ادامه درباره نامه مسکوت ماندن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی گفت: معتقدم نامه مسکوت ماندن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی می‌تواند در صورت همکاری نمایندگان به نتیجه برسد، البته اگر دولت مخالفت نکند.

بابایی‌کارنامی تصریح کرد: معتقدم که باید وزارت صمت دست نخورده باقی بماند، هر چند قبول داریم که اشکالاتی در نحوه مدیریت وزارت صمت وجود دارد.

وی ادامه داد: انتزاع وزارت بازرگانی از وزارت صمت مشکلی را از کشور حل نخواهد کرد، ضمن اینکه بر مشکلات می‌افزاید و شرایط جدید، مشکلات جدید و دعواهای جدیدی را ایجاد خواهد کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه تشکیل وزارت بازرگانی، وزارت صمت را رو به روی دولت قرار خواهد داد، گفت: بحث تجارت و تولید در امتداد هم هستند و باید کمک کار هم باشند. این اختلافات باید در کشور زودتر حل شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. من عجله ندارم!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  10. دور باطلی که تمامی ندارد!

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  19. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  20. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  21. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین