موضع متفاوت مرعشی درباره انتخابات مجلس/ کارت زرد مجلس به وزیر دادگستری / خاندوزی و منابع مسدودشده در چین

  4020517069 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

موضع متفاوت مرعشی درباره انتخابات مجلس/ کارت زرد مجلس به وزیر دادگستری / خاندوزی و منابع مسدودشده در چین

موضع متفاوت مرعشی درباره انتخابات مجلس

به گزارش ایسنا، سیدحسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران در جمع دبیران اول استان‌های حزب کارگزاران سازندگی ایران اظهار کرد: امروز هر کس دوست‌دار ایران، مردم و حتی نظام، امام و رهبری است، این را می‌داند که یک مجلس ملی، فراگیر و کارآمد می‌تواند خیلی از مشکلات کشور را حل کند و مسیر کشور را به سوی یک مسیر سازنده همراه با بهبودی عبور دهد. در ادوار گذشته هم، برگزاری انتخابات‌های رقابتی و پرشور خستگی را از تن مردم زدوده و نظام را به مسیر کارآمدی برده است. 

وی با انتقاد از اضافه کردن مرحله پیش ثبت نام به فرایند انتخابات پیش رو این اقدام را تصمیمی اشتباه دانست.

وی در عین حال در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری این‌که «علی‌رغم مشکلات موجود، انتخابات برگزار و مجلس دوازدهم تشکیل خواهد شد و بر تمام شئونات مردم اثر خواهد گذاشت» تاکید کرد: ما هنوز هم معتقدیم اگر ذی‌نفعان اجتماعی و صنوف مختلف به صحنه بیایند، اگر دانشجویان، ورزشکاران، پزشکان، صنعت‌گران، جوانان و زنان برای منافع صنفی به صحنه بیایند، می‌توانیم از یکدست شدن مجلس دوازدهم جلوگیری کنیم.

دبیرکل حزب سازندگی هم‌چنین با تاکید بر ضرورت «تشکیل مجلسی همگام با نظر اکثریت مردم» و با بیان این‌که «شاید بتوانیم با تشکیل یک مجلس فن‌گرا که اقشار و صنوف مختلف جامعه یا به عبارتی ذی‌نفعان اجتماعی را نمایندگی کند، از فشارها بر مردم کاست.» گفت: در این مقطع اعلام می‌کنیم که هنوز تصمیم‌گیری در مورد شرکت یا عدم شرکت در انتخابات زود است و هنوز باید منتظر کنشگری نخبگان در عرصه محلی و ملی باشیم و هنوز باید منتظر باشیم. همچنین باید دید روند اتفاقات به کدام سمت خواهد رفت. در این مقطع، از پیش‌ثبت‌نام شخصیت‌های محلی و ملی استقبال می‌کنیم تا فرصت‌های احتمالی آینده نسوزد. اما تصمیم‌گیری نهایی را به بعد از مشخص شدن فضا و ترجیحا با هماهنگی سایر احزاب همسو صورت خواهد گرفت. 

گفتنی است اخیرا جواد امام سخنگوی جبهه اصلاحات گفته بود: جبهه اصلاحات ایران همچنان درباره انتخابات هیچ‌ توصیه‌ای ندارد.

امام در پاسخ به این سوال که با این نظر یعنی اعضای جبهه در انتخابات شرکت می‌کنند یا خیر، گفت: به هرحال اینکه شرکت می‌کنند یا نمی‌کنند ما هنوز زمان داریم اما درباره پیش ثبت‌نام، در حال‌حاضر جبهه هیچ‌ توصیه‌ای درباره ثبت‌نام ندارد.

***

کارت زرد مجلس به وزیر دادگستری در موضوع جنجالی

محمود احمدی بیغش در جلسه علنی امروز مجلس در  سوالی از رحیمی وزیر دادگستری، دخالت در روند رسیدگی به پرونده قضایی را مغایر با اصل 160 قانون اساسی دانست.

به گزارش خانه ملت، امین‌حسین رحیمی،محمود احمدی بیغش در جریان سوال خود از رحیمی وزیر دادگستری گفت: بنده مخالفتی با گرفتن وقت از سوی وزیر برای فردی ندارم.

وی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:  آقای رحیمی اکنون سوال من از شما این است که شما در این ماجرا چه منفعتی دارید در حالی که در مملکت ما هزاران صنعت معیوب وجود دارد. لذا چرا اجازه ورود به این بحث ها را می دهید؟ هر چند من حاضرم مسائل پشت پرده را مطرح کنم، اما در جلسه ای که رئیس و آقای رحیمی حضور داشته باشند، بنابراین باز هم سوال می کنم چرا برای منافع خود، یک نماینده مجلس را وارد این بازی ها می کنید؟

محمدباقر قالیباف رییس مجلس درخصوص درخواست نماینده شازند برای برگزاری جلسه سه جانبه با حضور وی و وزیر دادگستری گفت: آقای بیغش این اختیار جنابعالی برای قانع شدن یا نشدن از توضیحات وزیر است، البته من آماده هستم که جلسه را برگزار کنم.

وزیر دادگستری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به سوال محمود احمدی بیغش نماینده شازند بیان کرد:یکی از نمایندگان تقاضا داشت که یکی از تولیدکنندگان که 50 سال سابقه تولید و تعداد زیادی تقدیرنامه از روسای جمهور دریافت کرده به دلیل شکایت از فرزند وی با رئیس مجتمع قضائی دیدار کند، در این موضوع خاص برای خود نماینده وقت دیدار گرفته شد هرچند که اگر فرد تولیدکننده نیز این تقاضا را انجام می داد آن را هماهنگ می کردیم. هر وکیل و قاضی که پرونده را ببیند متوجه می شود که دخالتی در آن صورت نگرفته است.

عضو کابینه دولت سیزدهم افزود: هیچ‌کس در پرونده‌های قضایی حتی شخص رئیس قوه قضائیه نمی‌تواند دخالتی انجام دهد زیرا قاضی مستقل است و نظر خود را اعلام می‌کند. ملاقات‌ها با مسئولین قضایی بوده است نه با قاضی شعبه و در این مورد نیز چنین اتفاقی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: آقای احمدی بیغش از ابتدای دوره نمایندگی با یکی از تولیدکنندگان بسیار خوب کشور درگیر شدند، این تولیدکننده که از پیش از انقلاب تولیدکننده بوده مجوز یک واحد پتروشیمی را دریافت کرده و در دولت یازدهم و دوازدهم با بیش از هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، بدون دریافت وام از دولت شروع به کار کرده است. اکنون نیز فاز اول به بهره‌برداری رسیده است، آقای بیغش اعلام می‌کند که این تولیدکننده باید جمع شود و مصاحبه انجام داده است، چرا با تولید این میزان دعوا دارید.

در نهایت  پس از عدم اقناع نماینده سوال کننده از توضیحات وزیر دادگستری با 80 رأی موافق، 140 رأی مخالف و 18 رأی ممتنع از مجموع 250 نماینده حاضر در صحن قانع نشده و بدین ترتیب وزیر مذکور از مجلس کارت زرد گرفت.

***

توضیح خاندوزی درباره منابع مسدودشده در چین

به گزارش ایسنا، سید احسان خاندوزی در جمع خبرنگاران درمورد اینکه آیا ایران پول بلوکه شده‌ای نزد چین دارد یا خیر؟ توضیح داد: هرچیزی که به عنوان منابع ایران در چین وجود دارد، فقط برای اجرای پروژه‌های فایننسی است که چینی‌ها در ایران انجام می‌دهند. در واقع یک سری از شرکت‌های چینی در بخش‌های مختلف راه، نفت و… پروژه‌هایی انجام می‌دهند و این مابه‌ازای هزینه‌هایی است که ایران قصد داشت بپردازد.

وی ادامه داد: این مسیر یک ورودی و یک خروجی دارد. یعنی هر ماه بانک مرکزی مبلغی را برای پروژه‌ها به این عدد اضافه و بابت پروژه‌ای که درحال انجام است بخشی را خرج می‌کند. این عدد هر روز فرق می‌کند.

وی بر این نکته تاکید کرد که هیچ طرحی مبنی بر افزایش قیمت بنزین در دولت وجود ندارد.

***

توضیح طحان‌نظیف درباره پیش‌ثبت‌نام انتخابات مجلس

به گزارش مهر، هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در جمع دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به اینکه در انتخابات سال ۹۸ حدود ۱۶ هزار نفر برای داوطلبی نمایندگی مجلس ثبت‌نام کردند، گفت: فارغ از قضاوت در مورد خوب و بد این میزان ثبت‌نام، زمان‌بندی و مهلت رسیدگی به این ثبت‌نام‌ها باید متناسب با تعداد باشد. متأسفانه در قانون قبلی موعد رسیدگی خیلی کم بود.

وی اضافه کرد: در قانون جدید فرآیند پیش‌ثبت‌نام در نظر گرفته شده تا کسانی که شرایط اولیه حضور در انتخابات مانند مدرک تحصیلی، سن لازم، عدم سو پیشینه مؤثر قضائی و امثال این‌ها را ندارد، وارد فرآیند نشوند تا وضعیت گذشته ساماندهی شود و افرادی که شرایط عینی و شکلی دارند با خیال آسوده‌تری ثبت‌نام کنند.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان طی کردن این فرآیند برای افراد را بسیار کم‌هزینه‌تر از نشستن مهر رد صلاحیت بر پیشانی آن‌ها دانست و خاطرنشان کرد: آنچه اصلاح شده به‌روزرسانی قانون انتخابات نسبت به تحولات و شرایط روز است و تا فراهم آمدن یک قانون کامل فاصله داریم.

طحان‌نظیف بیان کرد: شورای نگهبان در مرحله پیش ثبت‌نام وارد بحث بررسی صلاحیت‌ها نخواهد شد و تنها مدارک شکلی و عینی افراد توسط نهادهای مورد استعلام بررسی خواهد شد.

وی همچنین گفت: افرادی می‌توانند در مرحله بعد اقدام به ثبت‌نام کنند که مدارک‌شان در این مرحله تأیید شده باشد.

***

انتقاد یک نماینده از بررسی لایحه حجاب مطابق با اصل 85

غلامرضا نوری رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص گزارش ۷۰ ماده‌ای لایحه حجاب و عفاف که روز گذشته مجلس به صورت استمزاجی تصمیم به بررسی آن طبق اصل ۸۵ قانون اساسی گرفت و قرار است این مساله در صحن علنی مطرح شود، گفت: من به شخصه مخالف این گزارش ۷۰ ماده‌ای بودم و برای این گزارش هم پیشنهادات و اصلاحات زیادی داشتم، به‌تبع و اولی‌تر از آن با اصل ۸۵ی شدنش هم کاملا مخالفم چون این اتفاق فرصت بررسی و اصلاح را از نمایندگان و صحن مجلس می‌گیرد.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس درباره علت تعدد رجوع به اصل ۸۵ در مجلس یازدهم  عنوان کرد: به نظر من علت این است که در این مجلس موضوعات بحث برانگیزی مطرح می‌شود و علیرغم اینکه نمایندگان می‌دانند کار مفیدی نیست ولی قاطبه آن‌ها در عین حال نمی‌خواهند به این اذعان کنند که کار مفیدی نیست، یعنی به نوعی شتر سواری دولادولا را با استفاده از اصل ۸۵ در مجلس یازدهم دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: شما محتواهایی که به این شکل مطرح شد را ببینید همین حجاب، بحث صیانت یا جمعیت، این‌ها همه مسائلی هستند که بحث‌های زیادی نسبت به آن‌ها وجود دارد و تقریبا آحاد و اقشار جامعه یعنی تقریبا تمام جمعیت کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهند. خب موضوعی به این مهمی چرا در صحن علنی بررسی نشود؟ برای اینکه همه می‌دانند که این کار ایراد و اشکالات اساسی دارد ولی در عین حال نمی‌توانند آن اشکالات را بگویند.

رئیس فراکسیون مستقلین مجلس تصریح کرد: این باعث می‌شود که یک جوری از زیر آن در بروند یا همان تعبیر شتر سواری دولادولا که از یک طرف هم قانون شود و بعضی نهادها و بعضی اشخاص خوششان بیاید و از آن طرف هم مردم نشنوند و رأی ندهند. به همین خاطر یک حالت بینابینی پیدا شده به نام اصل ۸۵ که هر وقت موضوع مهم و پرهزینه‌ای است و آحاد جامعه با آن سروکار دارند چون ظاهرا تصمیم بر خلاف منافع جمع و جامعه گرفته می‌شود، از بیان آن‌ها و تکرار آن‌ها خودداری می‌شود.

***

تحسین علم‌الهدی توسط یک رسانه منتقد

عصرایران نوشت: « آیت الله سید احمد علم الهدی ، در سخنانی به مناسبت روز خبرنگار گفته است: تا کنون از هیچ رسانه‌ای شکایت نکرده‌ام، چراکه معتقدم رسانه اگر در محدودیت قرار گیرد نمی‌توان ادعای آزادی کرد.

این که اگر رسانه ها در محدودیت قرار گیرند، نمی توان ادعای آزادی بیان کرد، سخنی است کاملاً شایسته و سنجیده...

اما بخش دیگر سخن ایشان هم تا جایی که می دانیم مقرون به واقعیت است. آیت الله علم الهدی به خاطر موضع گیری های متعددی که دارد، بسیار مورد نقد رسانه ها قرار می گیرد و برخی نقدها نیز بسیار تند و صریح است.

اما باید منصفانه گفت که ایشان در مواجهه با این نقدها ، شکیبا بوده و در عمل قائل به نظریه "سخن در برابر سخن" است از این رو، گاهی اوقات جواب نقدها را در خطبه ها و سخنرانی ها می دهد و هیچ گاه اقدام به شکایت نکرده است. این در حالی است که داماد ایشان سال ها جزو مقامات عالی رتبه قضایی بود و اکنون رئیس جمهور است و امکان پیگیری برای برخورد بسیار سهل الوصول بوده و هست.

حتی گاهی برخی دوستان خیرخواه به ما در عصر ایران می گفتند که علم الهدی را نقد نکنید، کافی است به رئیسی بگوید که با فلان رسانه برخورد کن!

البته که ما آنچه را که حق می دانیم (نه این که حتما حق باشد) در قالب نقد نوشتیم و خیلی هم صریح نوشتیم و ایشان هم هرگز از حربه شکایت استفاده نکرد.»

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۷۹۹۶۰۲۰:۵۳:۱۳ ۱۴۰۲/۵/۱۷
مجلسی قوی باید انتخاب شود
ناشناس۳۱۸۰۳۸۴۰۵:۵۱:۳۶ ۱۴۰۲/۵/۱۸
نمایندگان مجلس فعلی کلا باید از خانه ملت به خانه های خود بروند
ناشناس۳۱۸۰۳۸۵۰۵:۵۴:۱۳ ۱۴۰۲/۵/۱۸
این مجلس چرا وزیر اقتصاد را استیضاح نمی کند این نشد دلیل چون ایشان قبلا نماینده بوده از رانت همکار بودن استفاده کرد و رای اعتماد گرفت حالا هم از رانت نماینده بودن استفاده میکنه برای عدم استیضاح
ناشناس۳۱۸۰۶۱۰۰۹:۱۵:۰۳ ۱۴۰۲/۵/۱۸
آقای مرعشی یک کار مفید در راستای حق مردم که توسط مجلس در سالهای گذشته انجام شده را بیان بفرمایید
ناشناس۳۱۸۰۶۶۰۰۹:۵۶:۰۶ ۱۴۰۲/۵/۱۸
واقعا باعث تعجب است نماینده مجلس اعلام کرده که چون لایحه حجاب بحث حقوقی دارد تمام نمایندگان نمی توانند در تصویب آن مشارکت کنند؟!!!!! همچنیم دلیل غیر علنی بودن بررسی این لایحه را هم امکان اعتراض به بندهای آن اعلام کرده اند. مگر می شود قانونی وضع کنید که نصف جمعیت کشور را مخاطب خودش دارند ولی آن را در پستو و در خفا تصویب کنید؟
ناشناس۳۱۸۰۷۵۶۱۰:۴۱:۳۶ ۱۴۰۲/۵/۱۸
به خاندوزی بگید چین از پول خودمون پروژه ها را فاینانس می کنه؟؟
ناشناس۳۱۸۰۷۹۳۱۱:۰۸:۲۶ ۱۴۰۲/۵/۱۸
مجلسی که مصوبه اش تثبیت ساعت بود و باعث دردسر 80 میلیون ایرانی شد نبودنش بهتر از بودنش است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  2. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  3. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  4. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  5. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  6. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  7. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  8. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  9. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  10. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  11. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  12. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  13. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  14. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  15. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  16. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  17. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  9. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  10. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  11. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  16. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  17. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  20. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  21. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  22. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  23. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

  24. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  25. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

آخرین عناوین