باهنر: قصد نامزدی در انتخابات ندارم اما افراد دارای صلاحیت ثبت نام کنند

  4020514094

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت:بنده قصد ثبت‌نام در انتخابات ندارم، اما معتقدم هر کس تجربه بیشتری در مجلس داشته باشد، اثرگذاری بیشتری در مجلس خواهد داشت.

باهنر: قصد نامزدی در انتخابات ندارم اما افراد دارای صلاحیت ثبت نام کنند

به گزارش فارس محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در برنامه تلویزیونی «صف اول» با اشاره به نقش و جایگاه احزاب و جریان‌های سیاسی در انتخابات پیش رو، گفت: یک ابزار برنده دو طرفه هست، این دو مرحله‌ای شدن انتخابات و از یک جهت می‌تواند مفید باشد و یک نگرانی جدی هم بنده و بعضی از فعالین سیاسی دارند که این موضوع تقریبا فی‌البداهه و یک دفعه مطرح شد، خب کمی فضا را برای بعضی‌ها سخت کرد.

وی افزود: پیش‌بینی بنده این است که ثبت‌نام‌ها زیاد خواهد بود و انشاءالله بر انگیزه همه کسانی که در انتخابات شرکت می‌کنند، احترام قائلیم، اما جریان‌های نماینده‌شناس و کسانی که می‌توانند در مجلس مؤثر باشند، این‌ها که بنده با آن‌ها صحبت می‌کنم یک مقدار شوکه شده‌اند.

نماینده پیشین مجلس در ادامه گفت: بالاخره در بعضی از شهرهای بزرگ انتخابات لیستی است و احزاب و جریان‌های مختلف فعال می‌شوند و افراد طبیعتاً با خود می‌گویند اگر ما ثبت‌نام کنیم، آیا در لیستی خواهیم بود یا خیر!

باهنر خاطرنشان کرد: این موضوع پیش ثبت‌نام که به‌وجود آمد، باعث شد بعضی افراد زمان کافی برای اینکه جریانی را برای ثبت‌نام خودشان راضی کنند، نداشته باشند و طبق قانونی هم که ابلاغ شده، قاعدتا گریزی از این مسئله وجود ندارد.

وی تصریح کرد: به نظر بنده، این موضوع یک معضلی به‌وجود می‌آورد و یک عده زیادی که می‌توانند در مشارکت مردم تأثیرگذار  باشند، این‌ها در حال حاضر احتمالا مردد هستند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: بنده توصیه‌ام این است که هر کسی که خود را در راستای انتخاب شدن می‌بیند، ثبت‌نام و در انتخابات شرکت کند.

باهنر افزود: در بحث تأیید یا ردصلاحیت‌ها، بعضی‌ها بحث‌شان این است که ما باید یک اطمینانی داشته باشیم از اینکه این آدم‌هایی که می‌خواهیم معرفی یا از آن‌ها حمایت کنیم، آیا مورد تأیید نهایی شورای نگهبان قرار می‌گیرند یا نه؟

وی اضافه کرد: بنابراین این موضوع پیش‌ثبت‌نام یک کارد و چاقو دو لبه است و از این بابت یک مقدار بنده نگرانم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین  در ادامه با اشاره رویکرد صداوسیما در انتخابات پیش رو، گفت: اصولاً مزه انتخابات به رقابت جدی است، ابتدا بنده از بعضی دوستان خودم گلایه می‌کنم که بعضی از افرادی که علاقه‌مند هستند که به مجلس بروند، علاقه‌مند هستند که رقبای قدرشان به میدان نیایند و یا به صورتی حذف شوند.

وی افزود: افتخار این است که در رقابت، قَدَر و اصطلاحا در یک لیگی که همه رقبای قَدَر وجود دارند، فردی و یا گروه پیروز یک موضوع و یا مسابقه و انتخاباتی بشوند.

نایب رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: صداوسیما هم باید حداکثر تلاش خود را در مسئله بی‌طرفی در انتخابات در پیش بگیرد، حتی ما همان اوایل که مقام معظم رهبری بحث مشارکت را مطرح و خیلی زود این بحث را شروع کردند و این نشان از اهمیت این موضوع دارد و وظیفه صداوسیما در این زمینه خطیر است.

باهنر افزود: ما بعد از سخنان رهبر انقلاب و راهبردهایی که مطرح کردند، در بیانیه‌ها و مصاحبه‌هایی اعلام کردیم که رسانه‌ها و صداوسیما و احزاب در تجاوب خواسته‌های قانونی و شرعی رهبر انقلاب چه کرده‌ایم.

وی گفت: دست‌اندرکاران در تجاوب این مطالبه رهبر انقلاب برنامه‌هایشان را اعلام و جریان‌های مختلف سیاسی نیز دیدگاه‍‌های خود را بیان کنند، حالا حتی ممکن است یک عده به عملکرد مجلس، دولت و صداوسیما نقد داشته باشند، خب این‌ها باید بتوانند به راحتی نکات خود را مطرح کنند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: رهبر انقلاب در فضای اغتشاشات با توجه به فضای آن زمان، کلیدواژه جهاد تبیین را مطرح کردند و صداوسیما در این موضوع وظیفه به شدت خطیری دارد.

باهنر گفت: مسأله مشارکت واقع قضیه این دفعه برای اهم است و بنده در جایی گفته به زعم خودِ من، این دفعه میزان مشارکت اهم از نوع انتخاب است و این که چه کسی انتخاب بشود، در مرحله بعدی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه بعضی‌ها در فضای سیاسی علی‌رغم اینکه اعلام نمی‌کنند، اما مشخص است که به دنبال مشارکت حداقلی و انتخاب خودشان هستند و این یک حرکت ناصوابی است و خلاف رهنمودهای رهبر انقلاب است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: این افراد شعار خالص‌سازی می‌دهند و می‌گویند که خیلی باید اصولگرایی‌تان خالص باشد و باید خیلی حزب‌اللهی باشید و این‌ها امثال ماها را بیرون از دایره می‌بینند، البته ما هم پر از قصور هستیم.

باهنر خاطرنشان کرد: این افراد آن قدر با شعارهایی مثل شفافیت و عدالت‌خواهی سعی در حذف افراد مختلف دارند که بسیاری از نیروهای فعال سیاسی را از رده خارج می‌کنند.

وی گفت: این‌ها در ابتدا به رقیب‌شان در موضوع اعتقادی ایراد وارد می‌کنند، بعد می‌گویند ضد ولایت‌فقیه هم هستند؛ این افراد بعد هم طرف را نفوذی خطاب می‌کنند.

نایب رئیس پیشین مجلس در ادامه گفت: در بحث رقیب، ممکن است خیلی بنده‌ی نوعی را قبول نداشته باشند، اما من افرادی زیادی را در جریان مقابل می‌شناسم که اعتقاد زیادی به ایران و انقلاب اسلامی و ولایت دارند.

باهنر افزود: زمانی که رهبر انقلاب صحبت از مشارکت حداکثری می‌کنند، این به انسجام و اقتدار نظام کمک می‌کند.

وی با اشاره به فضای فعلی سیاسی کشور، گفت: مجلس در همه زمان‌ها موظف است از دولت مستقر حمایت کند، بله نقد هم وجود دارد، اما نگاه کلی باید نگاه حمایتی مجلس از دولت باشد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: در مجلس هم بسیاری از تصمیمات غیرجناحی و غیرسیاسی است و این کمک می‌کند که تأثیرگذاری مجلس نقش بیشتری در کشور داشته باشد.

وی در ادامه گفت: در دوره گذشته حدود ۱۵ هزار نفر ثبت‌نام کردند و در جریان انتخابات قاعدتا نمی‌شود همه افراد را به صداوسیما آورد، اما می‌شود جریان‌های سیاسی مطرح را دعوت کرد و برنامه‌ها و عملکردشان را مورد بررسی قرار داد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در ادامه گفت: انتخابات روندی است که به هرحال پیش می‌رود و به نتیجه می‌رسد، افرادی که احساس می‌کنند اگر در انتخابات شرکت نکنند، حق‌شان ذخیره می‌شود و بعداً در تصمیم‌گیری برای سرنوشت خود شرکت کنند، اشتباه است و اگر فردی در انتخابات شرکت نکند، خب افراد دیگر به جای او انتخاب می‌کنند.

باهنر خاطرنشان کرد: به فعالان سیاسی و هم انسان‌هایی که در جامعه نفوذ دارند، توصیه می‌کنم، حداکثر افراد را قانع کنند که در پیش‌ثبت‌نام حضور پیدا کنند و ما شاهد یک انتخابات پرشور باشیم.

وی در ادامه گفت: مجلس جایی برای آزمون و خطا نیست و در نظام‌های دموکراتیک، ابزار جدی کادرسازی احزاب هستند که در چارچوب قانون اساسی فعالیت کنند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود : مجلس ما نیاز به ۲۹۰ سردار حکمرانی مطلوب دارد و ما باید سعی کنیم که همه ۲۹۰ نماینده‌ای که در مجلس بعدی انتخاب می‌شوند، شاخص‌های مهمی در مسئله حکمرانی داشته باشند.

باهنر در پایان خاطرنشان کرد: بنده قصد ثبت‌نام در انتخابات ندارم، اما معتقدم هر کس تجربه بیشتری در مجلس داشته باشد، اثرگذاری بیشتری در مجلس خواهد داشت و مجلس باید ترکیبی از تجربه و تخصص و مدیریت کلان افراد باشد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  21. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  9. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  10. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  11. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  16. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  17. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  20. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  21. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  22. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

  23. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  24. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

  25. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

آخرین عناوین