کاشت مو

گزارش بازرگانی، 198159،   4020514029

افراد به دلایل مختلفی مانند آلودگی هوا، سبک زندگی نامناسب و همچنین برخی از دلایل ارثی ممکن است دچار ریزش مو شوند. مشکل طاسی یا کم‌پشتی مو می‌تواند تاثیر مستقیمی بر اعتمادبه‌نفس افراد داشته باشد. کاشت مو امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و همچنین بهره‌مندی از روش‌های نوین درمان، به یکی از محبوب‌ترین جراحی‌های زیبایی در میان افراد تبدیل شده است.

در روش های کاشت مو، معمولا تارهای مو از بخش‌های دیگر سر که مقاوم به ژن طاسی هستند و ریزش ندارند، جدا می‌شوند و در ناحیه‌ای از سر که دچار ریزش شده، کاشته می شوند. به این ترتیب تمامی افراد می‌توانند موی از دست‌رفته سرشان را دوباره به‌دست آورند. آشنایی با هریک از روش‌های کاشت مو به افراد کمک می‌کند تا بتوانند بهترین انتخاب را برای درمان مشکل خود داشته باشند.

علت ریزش مو

عوامل گوناگونی مانند وراثت، استفاده بی‌رویه از سشوار و اتوی مو، استفاده از شامپوهای نامرغوب، استفاده بیش از حد از رنگ موهای قوی، بیماری، آلودگی هوا و همچنین سبک زندگی ناسالم می‌توانند باعث ریزش مو یا کم‌پشت‌شدن آن شوند. در ادامه به دیگر دلایل ریزش مو اشاره می‌کنیم.

  • تغییرات هورمونی

  • استفاده از داروهای مختلف

  • افزایش سن

  • استرس و فشارهای روحی

  • آسیب‌های جسمانی

  • مصرف زیاد ویتامین A

  • کمبود مواد معدنی

  • بستن غیراصولی مو

  • کم‌آبی بدن

  • مصرف مواد مخدر و الکل

کاشت مو چیست؟

کاشت مو را می‌توان یک فرآیند زیبایی دانست که در آن فولکیول‌های مو را از ناحیه‌ای از سر یا حتی بدن به نواحی کم‌پشت یا بدون مو انتقال می‌دهند. برای جراحی کاشت مو از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود که در طی آن بیمار کاملا هوشیار است و به همین دلیل نگرانی در مورد عوارض داروهای بیهوشی در آن وجود نخواهد داشت.

در کاشت موی طبیعی ابتدا موهای مناسب برای کاشت را از نواحی دیگر بدن مانند اطراف و پشت سر برمی‌دارند و سپس توسط میکروسکوپ سلامت آن را مورد بررسی قرار می دهند. پس از بررسی سلامت موها، پزشک متخصص با کمک تکنسین‌ها، موهای برداشته‌شده را برای عمل پیوند و کاشت مو آماده می‌کنند. پس از جراحی سر بیمار پانسمان شده و بیمار مرخص می‌شود.

مزایای کاشت موی طبیعی

کاشت پرتراکم مو را می‌توان تنها روش قطعی و دائمی برای بازگرداندن موهای از دست‌رفته دانست. این درمان که توسط پزشک متخصص با روش‌ خاصی انجام می‌شود دارای مزایای بسیاری است. در ادامه به برخی از مزایای استفاده از روش های کاشت مو اشاره می‌شود.

  • افزایش اعتمادبه‌نفس فرد

  • روشی دائمی و ماندگار

  • کمترین میزان تهاجم

  • عدم نیاز به بستری‌شدن بیمار

  • اتمام جراحی در طی یک الی 2 جلسه



انواع روش های کاشت مو

کاشت مو معمولا به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که انتخاب هریک از این روش‌ها بسته به شرایط فرد و تشخیص پزشک جراح دارد. تکنیک‌های مینی‌گرافت و میکروگرافت اولین تکنیک‌هایی بودند که برای کاشت مو توسط جراحان استفاده می‌شدند. این تکنیک‌ها هرچند باعث تحول عظیم در کاشت مو شدند اما دارای 2 مشکل اساسی بودند:

  • نتایج کاشت مو با این تکنیک‌ها خوب بود اما از آنجایی که اندازه گرافت‌ها از حالت طبیعی بزرگ‌تر بودند، جلوه طبیعی یا نچرال نداشت.

  • تعداد گرافت‌های قابل کاشت محدود بودند و به‌همین دلیل در یک جلسه تنها بین 400 تا 800 گرافت قابل برداشت و کاشت بود.

امروزه روش‌های دیگری برای کاشت مو ابداع شده‌اند که در آنها سعی شده تا مشکل تکنیک‌های قبل تا میزان قابل‌ ملاحظه‌ای کاهش پیدا کند. در ادامه به انواع روش‌ های کاشت مو اشاره می‌شود.

کاشت مو به روش fut

تا قبل از ابداع روش fut مشکل اصلی کاشت مو، نتایج مصنوعی آن بود. به این نتایج به اصطلاح نتایج عروسکی گفته می‌شد. دلیل این امر نیز شباهت زیاد آن به سر عروسک‌های قدیمی بود که در آن دسته‌هایی از 10 الی 20 تار مو با فواصل زیاد از هم روی سر عروسک قرار گرفته‌ بود.

ابداع روش fut در پی تلاش پزشکان برای رسیدن به نتایجی طبیعی بود و به‌همین دلیل با روی کار آمدن این روش تمامی روش‌های قبلی از رده خارج شدند. روش fut را می‌توان پایه تمامی روش‌های کاشت موی نوین دانست که هنوز هم به عنوان یکی از روش‌های اصلی کاشت مو در سراسر دنیا شناخته می‌شود.

در این روش گرافت‌های مو به‌صورت جداگانه برداشت نمی‌شوند بلکه به‌صورت یک نوار نازک از مو برداشت خواهند شد. پس از برداشت تعدادی از گرافت‌ مو از این نوار برش داده شده و در محل خالی سر پیوند داده می‌شوند.

مزایای روش fut

  • هزینه کمتر نسبت به دیگر روش‌ها

  • مدت‌زمان کوتاه قرارگیری گرافت‌ها در محیط بیرون و کاهش احتمال آسیب به آنها

  • کاهش خطای ناشی از جراحی

  • سرعت بالا در برداشت گرافت‌ها

  • بیشترین شانس در میان دیگر روش‌ها برای برداشت گرافت سالم از بانک مو

کاشت مو به روش fue

کاشت مو به روشfut را می‌توان یکی از پرطرفدارترین روش‌های کاشت مو دانست که باعث ایجاد تحولی عظیم در شیوه کاشت مو شد. اما این روش دارای مشکل بزرگ تهاجمی‌بودن بود. در روش fut باید روی پوست سر برشی ایجاد شود که همین امر باعث ایجاد زخم و خونریزی می‌شود. خطرات این جراحی و عوارضی که ممکن است در پی داشته باشد، باعث ابداع روش fue شد.

در روش fue که به آن کاشت موی بدون جراحی نیز گفته می‌شود، نیازی به برش و بخیه وجود ندارد و به‌همین دلیل درد و خونریزی این روش و همچنین عوارض آن نسبت به روش fut کمتر است.

در این روش برداشت موها از قسمت پشت سر به‌صورت تک‌به‌تک برداشت می‌شود و به‌همین دلیل هیچ اثری از خط ترسیم‌شده در پشت سر باقی نخواهد ماند. درد و خونریزی در این روش به‌دلیل استفاده از بی‌حسی موضعی به‌حداقل می‌رسد و بنابراین، عوارضی نیز در این روش مشاهده نمی‌شود.

روش fue پرطرفدارترین و جدیدترین روش پس از fut است و می‌توان آن را تکامل‌یافته روش fut دانست. از این روش به‌فراوانی در درمان طاسی سر و همچنین کم‌پشتی مو استفاده می‌شود.

مزایای روش fue

  • عدم درد و خونریزی و به‌جای نماندن جای زخم

  • امکان از سرگیری فعالیت‌های ورزشی چند روز پس از عمل

  • مناسب برای افراد دارای زخم‌های گوشتی یا پوست‌ سفت و نامنعطف

  • امکان استفاده از موهای بدن به‌عنوان بانک مو

  • دوره نقاهت و بهبودی کوتاه

جمع‌بندی

امروزه طاسی سر و ریزش مو دیگر یک معضل بزرگ به شمار نمی‌رود، بلکه می‌توان به‌سادگی و با استفاده از روش های کاشت مو آن را درمان کرد. روش‌های گوناگونی برای کاشت مو وجود دارند که انجام آن توسط یک پزشک و جراح متخصص می‌تواند تاثیر بسیاری در زیبایی افراد و بالارفتن اعتماد‌به‌نفس آنها داشته باشد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. من عجله ندارم!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  10. دور باطلی که تمامی ندارد!

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  19. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  20. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  21. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین