آغاز عملیات اجرایی یکی از بزرگترین تونل‌های شهری در تهران/ احداث یک پروژه بزرگ مشابه امام علی(ع) در پایتخت

  4020431029 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

شهردار تهران درباره اجرای یکی از بزرگترین تونل‌های شهری تحت عنوان "تونل شهید متوسلیان" به طول ۹.۸ کیلومتر و در مسیر انتهای صیاد شیرازی تا آزادگان توضیح داد.

آغاز عملیات اجرایی یکی از بزرگترین تونل‌های شهری در تهران/ احداث یک پروژه بزرگ مشابه امام علی(ع) در پایتخت

به گزارش

 

تسنیم، علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران صبح امروز در سومین نشست تخصصی خود در حوزه فنی ـ عمرانی شهر تهران که در محل احداث بزرگراه شهید بروجردی در منطقه 18 برگزار شد، اظهار کرد: نخستین نشست تخصصی ما در حوزه شهرسازی و دومین نشست تخصصی ما در حوزه حمل و نقل و امروز نیز سومین نشست در حوزه فنی عمرانی برگزار می شود؛ معاونت فنی و عمرانی مسئولیت‌های مشخصی را از جمله ترمیم، توسعه ابنیه و زیرساخت‌های شهری را برعهده دارد.

وی به موضوع نگهداشت شهر در بعد آسفالت اشاره کرد و گفت: تلاش می‌شود که در ارتباط با این حوزه اقدامات موثری صورت گیرد ضمن اینکه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در حوزه کلان نظارت را بر پروژه‌های محله‌ای و فرامنطقه‌ای به عهده دارد همچنین در ارتباط با پروژه‌های منطقه‌ای اقدامات، کمک‌ها و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانیدزاکانی: تفاهماتی با مسئولان عراقی برای تسهیل سفر زوار اربعین داشتیم
زاکانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در طی یک سال و 10 ماه و 20 روز از فعالیت دوره مدیریت جدید تصریح کرد: ما میراث‌دار 20 هزار میلیارد تومان پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه فنی و عمرانی بوده‌ایم که تا به امروز 10 هزار میلیارد تومان پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است؛ همچنین پروژه‌های جدیدی را نیز آغاز کرده‌ایم.

شهردار تهران ادامه داد: در حال حاضر 4 پروژه کلان‌مقیاس در حوزه فنی عمرانی پیگیری و دنبال می‌شود. 4 مجموعه بزرگراهی که عبارتند از یک آزادراه، دو بزرگراه و چهار کیلومتر کنارگذر آزادگان که این پروژه‌ها به صورت جدی پیگیری و دنبال می‌شود.

وی به آزادراه شهید شوشتری و طول مسیر آن اشاره و تصریح کرد: بیش از 16 کیلومتر مسیر این آزادراه است و قطعه اول آن در دست ساخت قرار دارد و انشاءالله طبق زمانبندی پیش‌بینی شده به بهره‌برداری خواهد رسید.

زاکانی درباره جزئیات آزادراه شهید شوشتری گفت: ویژگی‌های این آزادراه این است که جاده امام رضا(ع) از شهید رستگار به یاسینی متصل می‌شود و عملا 5.5 درصد ترافیک شرق تهران و 1.5 درصد ترافیک کل تهران را کاهش خواهد داد.

شهردار تهران افزود: در حال حاضر فاز اول این پروژه به طول 2.2 کیلومتر در دست اقدام قرار دارد.

وی به یکی دیگر از پروژه‌های عمرانی در سطح شهر تهران اشاره کرد و گفت: این پروژه به ادامه بزرگراه یادگار امام (بال غربی پروژه) مربوط می‌شود که عملاً این بزرگراه در گذشته تعطیل شده بود و در این دوره از مدیریت با توافقاتی که با نیروهای مسلح، وزارت دفاع انجام شد، عملیات اجرایی این پروژه کلید خورد و امیدواریم این بزرگراه طبق زمانبندی انجام شده به بهره‌برداری برسد و عملاً با اجرای بال غربی پروژه یادگار امام، این بزرگراه از بن‌بست خارج خواهد شد.

زاکانی در ادامه نشست خبری به بزرگراه شهید بروجردی اشاره و خاطرنشان کرد: این پروژه از سال 89 شروع شد و در دو فاز، تقسیم‌بندی شده است که فاز اول آن که عمده این بزرگراه محسوب می‌شود؛ طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی درباره بهره‌برداری از فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی گفت: زمانی که این پروژه به شورای ششم تحویل داده شد 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و در 22 ماه گذشته این پروژه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را داشته است.

شهردار تهران در ادامه به تکمیل کندروهای بزرگراه آزادگان اشاره کرد و افزود: این پروژه نیز بر اساس برنامه‌ریزی در دستور کار قرار گرفته است.

زاکانی در ادامه به یکی دیگر از پروژه‌های مهم سطح شهر تهران در بخش اصلاح تقاطع‌های غیرهمسطح در پایتخت اشاره و تصریح کرد: با اصلاح 98 تقاطع در سطح شهر تهران، 730 کیلومتر مسیر شهروندان تهرانی کاهش خواهد یافت و این امر می‌تواند باعث کاهش مصرف روزانه یک میلیون لیتر بنزین در سطح شهر تهران شود. همچنین اجرای 98 تقاطع اشاره شده می‌تواند منجر به کاهش آلودگی در سطح شهر تهران شود.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه معاونت فنی عمرانی جهت اصلاح 98 تقاطع در سطح شهر تهران گفت: اصلاح این تقاطع‌ها از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته به طوری که با اجرای 98 تقاطع اشاره شده مسیر 730 کیلومتری به 53 کیلومتر تقلیل پیدا خواهد کرد.

شهردار تهران بیان کرد: سال گذشته 11 تقاطع از 98 تقاطع اجرایی شد که این امر توانست 86 کیلومتر مسیر را کوتاه‌تر کند و امسال نیز هدف‌گذاری اجرای 23 تقاطع در دستور کار معاونت فنی عمرانی قرار گرفته است که قطعا 18 تقاطع از 23 تقاطع عملیاتی و اجرایی خواهد شد و 5 تقاطع دیگر به علت اینکه معارض دارند باید رفع معارض شوند و آنها نیز در یک بازه زمانی اجرایی خواهند شد.

زاکانی با اشاره به اینکه با اصلاح 18 تقاطع در سال جاری 186 کیلومتر مسیر کاهش پیدا خواهد کرد افزود: این اقدامات می‌تواند منجر به رضایتمندی شهروندان در شهر تهران شود و همچنین منجر به کاهش آلودگی در سطح شهر تهران خواهد شد.

وی در ادامه به پروژه تونل شهید متوسلیان و مشخصات اجرای این پروژه اشاره کرد و گفت: این پروژه از انتهای شهید صیاد آغاز و تا آزادگان ادامه خواهد داشت و مسیر این تونل 9.8 کیلومتر خواهد بود و میان شهر را نجات خواهد داد و اجرای این پروژه همانند پروژه امام علی خواهد بود و می‌تواند در سطح شهر تهران گره‌گشا باشد.

شهردار تهران در خصوص هزینه‌های اجرای پروژه شهید متوسلیان تصریح کرد: نزدیک به 25 تا 30 هزار میلیارد تومان هزینه این تونل خواهد بود و به لطف الهی گسترشی در سطح شهر تهران خواهد شد.

زاکانی با بیان اینکه مطالعات این پروژه انجام و در شورای ترافیک مطرح شده است، گفت: در برنامه چهارم توسعه و بودجه سال 1402 بر اجرای این پروژه تاکید شده است و منابع این پروژه از محل مولدسازی تامین خواهد شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۵۶۱۲۷۱۲:۲۵:۵۲ ۱۴۰۲/۴/۳۱
در این دوره از مدیریت با توافقاتی که با نیروهای مسلح، وزارت دفاع انجام شد ..اندر مزایای قدرت یکدست، سفره یکدست است! این مملکت 84 میلیون نفری بخش خصوصی درش باقی مانده یا خیر!
امید۳۱۵۶۲۷۳۱۳:۳۷:۱۱ ۱۴۰۲/۴/۳۱
بسم الله الرحمن الرحیم خدا قوت مرد میدان مبارزه با فساد و مرد میدان سازندگی
ناشناس۳۱۵۶۳۴۲۱۴:۲۸:۱۰ ۱۴۰۲/۴/۳۱
امروز در خبر های جهان خواندم که به شهرداری پاریس طرحی داده شده است که باید چه اقدام هایی انجام دهد تا در سال 2050 که دمای هوا همچنان گرمتر می شود پاریس برای داشتن دمای قابل زیست وابسته به عوامل ناپایدار (کولر و انرژی برق و گاز) نباشد! راهکار هم سرمایه گذاری در افزایش فضای سبز عمودی و افقی پاریس است، در واقع تولید سیستم هوای مطبوع پایدار برای مقابله با گرمایش کره زمین در یک ایر شهر!
ناشناس۳۱۵۶۴۴۳۱۵:۲۶:۱۱ ۱۴۰۲/۴/۳۱
بودجه و مولد سازی خیلی مهم است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. من عجله ندارم!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  10. دور باطلی که تمامی ندارد!

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  19. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  20. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  21. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین