درخواست ۳۰ نماینده مجلس برای مسکوت ماندن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی  

  4020430064 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی از درخواست جمعی از نمایندگان برای مسکوت ماندن لایحه ۲ فوریتی تشکیل وزارت بازرگانی خبر داد.

درخواست ۳۰ نماینده مجلس برای مسکوت ماندن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی   

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، از درخواست 30 تن از نمایندگان برای مسکوت ماندن یک ساله لایحه تشکیل وزارت بازرگانی خبر داد.

وی افزود: این درخواست با استفاده از ظرفیت ماده 193 آیین‌نامه داخلی مطرح شده و نمایندگان خواستار مسکوت ماندن این لایحه برای بررسی بیشتر و کارشناسی ‌تر شده‌اند.

نماینده شاهین شهر در مجلس بیان کرد: البته طبق آیین‌نامه با توجه به اینکه نمایندگان خواستار مسکوت ماندن یک لایحه هستند ، لذا به جریان افتادن این درخواست نیاز به موافقت نماینده دولت(معاون پارلمانی رئیس جمهور) دارد که در صورتی که نماینده دولت با این طرح موافقت کند، بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی مسکوت می‌ماند.

حاجی‌دلیگانی بیان کرد:روز شنبه در این باره با معاون پارلمانی رئیس جمهور مذاکره‌ای خواهیم داشت که در صورت موافقت دولت، بررسی این لایحه مسکوت می‌ماند.

نماینده شاهین‌شهر خاطر نشان کرد: البته طبق آیین‌نامه امکان سلب فوریت بررسی از یک لایحه وجود دارد که این مورد نیز نیاز به موافقت نماینده دولت با این موضوع دارد.

به گزارش تسنیم، در ماده 193 آیین‌نامه داخلی مجلس آمده است، درصورتی که حداقل بیست و پنج نفر از نمایندگان تا قبل از اتمام رسیدگی نهایی در مجلس کتباً از مجلس تقاضا کنند که طرح یا لایحه قانونی واصل شده به مجلس برای‌ مدت معینی مسکوت بماند، پس از توضیح یکی از پیشنهاد دهندگان به مدت پنج دقیقه و پاسخ آن از طرف یک مخالف به‌ مدت حداکثر پنج دقیقه،‌رای گرفته می‌شود. تقاضای مسکوت ماندن لایحه بدون موافقت معاون حقوقی و امور مجلس رئیس جمهور یا وزیر یا معاون امور مجلس ذی‌ربط پذیرفته نخواهد شد. ‌تقاضای مسکوت ماندن در هر طرح و لایحه فقط برای یک مرتبه مجاز خواهد بود. هیات رئیسه موظف است پس از گذشت مدت مسکوت ماندن،‌طرح یا لایحه را مجدداً در دستور کار مجلس قرار دهد. ‌

همچنین طبق تبصره این ماده، چنانچه تقاضای مسکوت ماندن برای انجام اصلاحات طرح یا لایحه باشد پس از تصویب مسکوت ماندن به کمیسیون ذی‌ربط جهت‌ انجام اصلاحات ارجاع می‌گردد. نحوه رسیدگی به اصلاحات همچون رسیدگی در شور دوم طرح ها و لوایح خواهد بود.

لازم به ذکر است که کلیات لایحه 2 فوریتی تشکیل وزارت بازرگانی در جلسه علنی روز(یکشنبه 25 تیر ماه) با 129 رای موافق، 101 رای مخالف و 4 رای ممتنع از مجموع 238 نماینده حاضر در مجلس، به تصویب رسید و لایحه جهت بررسی جزئیات به کمیسیون تخصصی ارجاع شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۵۴۵۹۲۱۳:۵۳:۵۱ ۱۴۰۲/۴/۳۰
ملت ایران از رییس مجلس انتظار دارد اسامی نمایندگانی که بنام خود و دیگران خودرو رانتی گرفته اند را منتشر نمایند انتخابات مجلس نزدیک است این نمایندکان باید از خانه ملت به خانه های خود بروند و بشوند شهردار زنجان
ناشناس۳۱۵۴۷۱۷۱۴:۴۶:۴۱ ۱۴۰۲/۴/۳۰
مرحوم هاشمی رفسنجانی زمانی که در قدرت بود مثل مسوولان فعلی گوشی برای شنیدن نداشت و منتقدانش را متهم به بیسوادی می کرد و می گفت اقتصاد را با س می نویسند و می خواست با احداث یا راه اندازی هزار فروشگاه در سطح کشور اجناس با قیمت دولتی به دست مردم برساند.حال آنکه به فرض قبول نداشتن شبکه توزیع می توانست هزار چادر برپا کند.امروز هم اگ. دولت نیتش خیر باشد معاونت تجارت وزارت صمت را با شخص توانمند تمشیت و اختیارات لازم را به وی تفویض نماید و هزار میلیارد پیش بینی شده برای ایجاد وزارتخانه را پس انداز کند.
ناشناس۳۱۵۴۸۶۷۱۶:۱۱:۱۷ ۱۴۰۲/۴/۳۰
در خواست ملت ایران از ریاست مجلس برای اعلام اسامی نمایندگانی که خودروی رانتی بنام خود و یا دیگران گرفته اند می باشد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. من عجله ندارم!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  10. دور باطلی که تمامی ندارد!

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  19. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  20. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  21. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین