معجزه پهپادهای ایرانی                                                                             

گروه سیاسی الف،   4020428059 ۱۶۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

ایرانی که دهه‌ها قبل زیر یوغ تحریم‌های نظامی رفت و حتی در تامین اساسی‌ترین نیازهای نظامی خود عاجز بود، امروز قله‌های پیشرفت را درنوردیده و کشورهای مختلف برای پهپادهایش صف کشیده‌اند و این چیزی شبیه به معجزه است.

معجزه پهپادهای ایرانی                                                                             

به گزارش الف، توسعه صنایع پهپادی ایران علاوه بر تضمین امنیت و اقتدار نظامی کشور، موجب شده تا به هواخواهان این پهپادها اضافه و مشتریان متعددی برای خرید آن‌ها صف بکشند.

علاوه بر کشورهای شرق آسیا، آمریکای‌جنوبی، آفریقا، شرق اروپا و برخی همسایگان شمالی، گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای از این حکایت دارد که بعضی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس مثل عربستان هم به صف مشتریان پهپادها پیوسته‌اند؛ مسئله‌ای که صرفاً در حد گمانه‌زنی است و گذر زمان درست یا غلط بودن آن را اثبات خواهد کرد.

قدرت پهپادی در دنیا هستیم

امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی، امروز در حاشیه جلسه هیات‌دولت در جمع خبرنگاران، درباره پیشنهاد خرید پهپادهای ایران توسط عربستان اظهار داشت: « اینگونه نیست که بخواهیم کشور خاصی را مورد توجه قرار دهیم چرا که ما قدرت پهپادی در دنیا هستیم. قطعا پهپاد نقش مهمی در حوزه های رزمی، شناسایی و کشاورزی ، امور خدماتی و صنعتی دارد.»

وزیر دفاع ادامه داد: «جمهوری اسلامی این توانمندی را دارد و غالبا همه کشورها به‌دنبال این هستند که برای ارتقای توان دفاعی‌شان از پهپاد استفاده کنند.»

وی در پاسخ به این سوال که کدامیک از پهپادهای جمهوری اسلامی ایران مورد توجه قرار گرفته است، گفت: «همه پهپادهای ما مورد توجه هستند.»

ظهور رهبری جدید در عرصه جهانی

این واقعیتی غیرقابل انکار است که امروز پهپادهای ایرانی قدرت و کارآمدی خود را ثابت و در حال پیدا کردن جایگاه خود در بین کشورهای مختلف جهان است؛ آن هم هم در اوج تحریم‌ها، فشارهای مختلف، تنگناها و محدودیت‌های فراوان.

چندی پیش روزنامه انگلیسی گاردین به نقل از یک مقام اطلاعاتی آمریکا اذعان کرد که ایران به یک رهبر جهانی در تولید پهپادها تبدیل شده است.

در گزارش این روزنامه انگلیسی آمده بود: « در حالی که ایالات متحده به دنبال حمایت گسترده‌تر از تحریم ها علیه تهران است، اطلاعات از طبقه‌بندی خارج شده آمریکا نشان می‌دهد که ایران از تحولات جهانی به عنوان ویترینی برای فناوری های خود استفاده می‌کند و این کشور در حال ظهور به عنوان یک رهبر جهانی در تولید پهپادهای ارزان‌قیمت و قدرتمند است. تحلیلگران آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا اذعان کردند که چگونه ایران از یک بازیگر پهپادی منطقه‌ای در خاورمیانه به یک بازیگر جهانی تبدیل شده است.»

واقعیتی غیرقابل انکار

هر چند به اعتقاد عده‌ای از جمله برجامیون و شخص محمدجواد ظریف که روند برجسته‌سازی مولفه‌های نظامی و هسته‌ای ایران در غرب و رسانه‌های آنان را پازلی از پروژه «امنیتی‌سازی» ایران توسط غرب تلقی می‌کنند اما واقعیت آن است که این قدرت، غیرقابل انکار و مولفه‌ای امنیت‌ساز برای ایران است؛ ایرانی که دهه‌ها قبل به زیر یوغ تحریم‌های نظامی رفت و حتی در تامین اساسی‌ترین نیازهای نظامی خود برای دفاع مقابل عراق و رژیم بعثی صدام عاجز بود اما امروز به مدد همت دانشمندان و متخصصین و همچنین راهبرد حاکمیت در جهت خودکفایی در عرصه نظامی، قله‌های پیشرفت و افتخار را درنوردیده  و این چیزی شبیه به معجزه است.

این واقعیتی جدا از تفاسیر افرادی چون جواد ظریف و پروژه غربی‌ها در جهت امنیتی‌سازی ایران و ایجاد اجماع برای فشارهای جهانی علیه کشورمان است که باید در نظر گرفت.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۵۱۲۴۶۱۴:۱۱:۴۹ ۱۴۰۲/۴/۲۸
شما بهتر است معضل بیکاری جوانان و مشکلات معیشتی مردم را حل کنید
ناشناس۳۱۵۱۴۴۲۱۵:۴۳:۰۹ ۱۴۰۲/۴/۲۸
نويسنده محترم يك مقدار به اين چيزها توجه كن قدرت در جهان ديگر اسلحه انهم بهپاد نيست قدرت عبارت است از ١- رضايت مردم از حكمراني ٢- تامين معاش زندگي مردم در حد استاندارد جهانی ٤- ارزش پول ملي كشور ٥- پاكدست بودن مسئولان و مديران و جوابگو بودن هزينه هايشان و ثروتشان خودشان و فرزندانشان در حقيقت رسيدگي و نظارت بر ثروت مسئولين چيزي كه در جهان متداول و عادي است . ٦- توليدات استاندارد و مرغوب و قابل باور ٧- اشتغال و كاهش بيكاري ٨- ازدواج و راحت بودن آن ٩- نشاط و شادي ملي ١٠- اعتماد و اطمينان به آينده ١١- شفاف بودن درامد و هزينه هاي كشور ١٢- كمتر شعار دادن بيشتر كار كردن ١٣- دانستن و فهم منافع ملي و توان تعامل با همه كشورها با ديپلماسي هوشمند و قوي ١٤- پايين بودن ميزان پرونده هاي دادگستري و پايين بودن دعواهاي مردم ١5- ايجاد فرصتهاي برابر براي همه مردم در همه زمينه هاي تحصيلي علمي ورزشي كسب و كار و تجارت و صنعت و كشاورزي و همه امور بدون تبعيض و با عدالت
لبیک۳۱۵۱۵۲۳۱۶:۲۲:۱۴ ۱۴۰۲/۴/۲۸
اول باید قدرت داشته باشی تا بعد به رفاه برسی
ناشناس۳۱۵۱۷۲۷۱۸:۰۸:۵۷ ۱۴۰۲/۴/۲۸
قدرت از پشتوانه اقتصادی و مردمی می آید.از فرار مغزها و سرمایه ها نمیاد..
حمید۳۱۵۱۷۳۷۱۸:۱۷:۱۸ ۱۴۰۲/۴/۲۸
اول درایت وپشتوانه مردمی ورفاه نسبی همگانی ،چون بهترین دفاع برای یک ملت اتحاد ملیست
مانی۳۱۵۱۸۰۷۱۹:۰۰:۱۹ ۱۴۰۲/۴/۲۸
باید قدرت داشت ولی قدرت اقتصادی و اجتماعی،نه فقط قدرت امنیتی،که صرفا باعث حضور قدرت های نظامی در منطقه شود و رقابت تسلیحاتی را دامن بزند.
شوروی۳۱۵۱۸۱۸۱۹:۱۱:۵۱ ۱۴۰۲/۴/۲۸
شوروی ابرقدرت جهان بود ایا تونست به رفاه برسه و مردمش رو راضی نگهداری و عاقبتش چی شد؟
خالدی۳۱۵۲۲۰۶۲۳:۵۰:۳۳ ۱۴۰۲/۴/۲۸
ژاپن کجا به قدرت رسید بعد به رفا رسید ؟؟؟ لطفا احساسی قضاوت نکنید بالای ۹۰ درصد از قشر کارگر با شرمندگی شب می‌روند خونه هاشون . اولین کس که شرمنده زن و بچه هاش هست خودمم . روزی ۱۵ ساعت کار میکنم جواب نمیده .
ناشناس۳۱۵۲۳۱۱۰۱:۳۴:۴۳ ۱۴۰۲/۴/۲۹
نصف یشتر عمر ما رفتتتتتتتتتتتتتتت . پس کی؟
ناشناس۳۱۵۲۷۱۶۱۱:۲۶:۱۵ ۱۴۰۲/۴/۲۹
بدون قدرت نظامی کسی در این دنیا تره هم خورد برای ما نمیکنه. برای هیچ ملتی نمی‌کنند. بدون قدرت نه سیاست نه اقتصاد و نه عزت و نه ........وجود نخواهد داشت. اینها یک مشت همیشه طلبکار در رویا هستند که حتی به وقایع این چند سال در دنیا هم توجهی ندارند. البته در کشور ما خوشبختانه پیشرفت فقط در پهپاد نیست. در تمام موارد ما در حال پیشرفت هستیم. روزی نیست که در اخبار خبر یک پیشرفت و ساخت محصول یا فناوری اعلام نشود. مار بجایی رسیده که پزشکان ربات ایرانی جراح را از نمونه آمریکایی برتر میدانند.توریست سلامت از دهها کشور داریم. در صنعت نفت و پتروشیمی و ساخت پالایشگاه در صنعت برق و ساخت نیروگاه در انواع مختلف در صنایع ریلی در ساخت تجهیزات پزشکی و دارویی و انواع واکسن و ‌‌ ......‌‌ماجزو بهترین‌ها هستیم. صنعت ما فقط خودرو سازی رانتی نیست. ختی در صنعت لوازم خانگی و فرش ما حرف برای گفتن داریم. این فشارهای امروز همه بخاطر همین پیشرفتهاست. بنوعی درد زایمان هست.
ناشناس۳۱۵۵۷۹۱۰۸:۴۳:۴۷ ۱۴۰۲/۴/۳۱
اگه اینجوری هست که شما میگی پس رشد اقتصادی پایین دلیلش چیه؟
بهنام۳۱۵۳۸۸۸۰۴:۳۷:۵۶ ۱۴۰۲/۴/۳۰
با بی ارزشترین پول جهان و فقر مردم دیگه کم کم تو پارکینگ خونه هم امنیت نداریم .
ناشناس۳۱۵۴۸۴۲۱۵:۵۶:۰۰ ۱۴۰۲/۴/۳۰
هزینه های نظامی از جیب مردم، مالیاتها، درآمدهای عمومی و اختصاصی کشور هزینه میشه. مثال بارز این عدم توازن شوروی بود. نیروی نظامیش به چه درد خورد؟
ناشناس۳۱۵۱۵۴۶۱۶:۳۸:۰۷ ۱۴۰۲/۴/۲۸
سلام اینهایی که گفتی احساس رضایت از زندگی بهم میده ومتاسفانه پهپاد هیچ دردی از من را دوا نمیکند. چه کسی حرف ما را میشنود؟
ناشناس۳۱۵۲۷۲۴۱۱:۳۲:۰۷ ۱۴۰۲/۴/۲۹
تنبل ها همینطوری هستند. کم غیرتی هم همینطوری هستند . کسی به حرف شما نباید گوش بده چرا که آخر حرفهای شما وابستگی و بی عزتی هست. اگر سیصد هزار شهید این کشور مثل تو و امثال تو فکر میکردند الان چه میشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟. البته می‌دونم که اونم برات مهم نیست. آدم کم غیرت در تمام زمینه ها واداده هست.
ناشناس۳۱۵۲۷۵۵۱۱:۵۳:۱۱ ۱۴۰۲/۴/۲۹
یعنی وجود قدرت نظامی و امنیتی که داری و عزتی که کشور داره بتو هیچ احساسی نمیده؟؟ خوب عزیزم شما مشکل روانی داری و باید به پزشک مراجعه کنی.البته خوشی زیاد هم تاثیر گذاره. ...
سعید۳۱۵۱۵۴۹۱۶:۳۸:۳۸ ۱۴۰۲/۴/۲۸
جوری میگی رضایت مردم از حکم رانی انگار هر چیزی مردم خواستند حاکم باید بگه چشم. حتی اگر خلاف خواست خدا باشه.
ناشناس۳۱۵۱۸۳۶۱۹:۲۵:۲۴ ۱۴۰۲/۴/۲۸
اوکراین خیلی از اینها را داشته ولی توان دفاع از خود وحفظ آنچه را که داشته را نداشته در نتیجه ویران شد ،اقا مهندس،،،،
ناشناس۳۱۵۵۱۸۲۲۰:۱۹:۳۱ ۱۴۰۲/۴/۳۰
شما باید ببنید میتونید با پهباد به جنگ روسیه بروید؟
ناشناس۳۱۵۱۸۹۰۲۰:۰۱:۴۳ ۱۴۰۲/۴/۲۸
به سخنان حضرت علی رجوع کنید.
احمد۳۱۵۲۱۳۲۲۲:۵۳:۰۸ ۱۴۰۲/۴/۲۸
مگه تامین غذا و امرار معاش خلاف حکم خداست ؟
محمد۳۱۵۲۲۶۵۰۰:۳۲:۵۴ ۱۴۰۲/۴/۲۹
چرا شما فکر میکنید خواست مردم خلاف دین و خداست؟ اتفاقا اگر حکومت الهی باشد عدالت علوی باشد رضایت مردم به حد اعلا میرسد،فقط افراد شایسته بر سر کار باشند مردم راضی میشوند
امیر ارسلان۳۱۵۲۳۵۱۰۲:۱۶:۲۴ ۱۴۰۲/۴/۲۹
اونوقت خدا خواسته هاشو به تو گفته؟!! خواست خدا در خواست ملت تجلی پیدا میکنه. اگر جامعه در انحطاط باشد حتما امام زمان ظهور خواهد کرد. پس تا آنزمان هرچه ملت گفت خواست خداست، بعید میدونم از درکش عاجز باشی، بسیار ساده و منطقیست
ناشناس۳۱۵۲۳۹۴۰۵:۲۷:۲۱ ۱۴۰۲/۴/۲۹
وخواست خدا چیست ؟! می دانی برای پیاده کردن خواست خدا اگر همراهی مردم نباشد کاری پیش نمی رود؟! زمانی یک نظام می تواند خواست خدا را عملی کند که قدرت مردمی از او حمایت کند. پیامبرص وقتی تصمیم بر فتح مکه گرفت که حمایت بزرگ مردم مدینه و دیگر قبایل مسلمان شده را در پی تصمیم بزرگ خود که همان خواست خدا بود را دید!! وگرنه داشتن شمشیرهای متعدد اما بدون مبارز که کاری از پیش نمی برد !
نادر۳۱۵۲۳۹۵۰۵:۲۸:۴۵ ۱۴۰۲/۴/۲۹
خود خداوند متعال هم در قرآن بصراحت فرمودند که سرنوشت هر قومی را بدست خودشان هست نفرمودند .که خداوند یا پیغمبر ویا امام بگوید .حتی اگر اشتباه کنند .وظیفه پیامبر تذکر دادن است ودر امر دین نباید اجبار باشد ایمان باید قلبی باشد .در غیر اینصورت دین تحمیلی وارثی چه ارزشی دارد اگر الان شما در آفریقا بدنیا آمده بودید چه دینی داشتید
ناشناس۳۱۵۲۵۰۶۰۸:۳۳:۱۵ ۱۴۰۲/۴/۲۹
رفاه و حل مشکل معشیت و امثال این خلاف حکم خداست؟ فکر نکنم
مودب۳۱۵۱۶۰۳۱۷:۰۶:۵۲ ۱۴۰۲/۴/۲۸
جناب استاد ، این شرایطی که برای قدرت ! مرقوم فرمودید ، جملگی در کدامیک از کشور های مورد علاقه و یا تنفر برجامیون عزیز موجود میباشد ؟
کسرا۳۱۵۱۶۳۹۱۷:۲۸:۱۸ ۱۴۰۲/۴/۲۸
این متن مشخصه خیلی روی اصطلاحاتش کار کردین یا آلبانی نشینی یا اصلا نمیدونی پیش زمینه هر رفاهی قدرت بازدارندگیه من فقط در مورد اقتدار نظامی میگم اگر جزو بیست قدرت اقتصادی و رفاهی دنیا هم باشی مثل عربستان آخرش گاو شیرده میشی .... اگر اقتدار نداشته باشی جنگ بهت تحمیل میشه حتی کشورهای همسایه بهت رحم نمی‌کنند
ناشناس۳۱۵۲۰۳۱۲۱:۳۲:۳۹ ۱۴۰۲/۴/۲۸
خوب نام این کشورها را به یادت بسپار فنلاند سوئد سویس دانمارک نروژ کدام یک با پهباد وموشک در جهان برای خود اسم ورسمی پیدا کردند
جواد۳۱۵۲۲۹۹۰۱:۲۰:۴۷ ۱۴۰۲/۴/۲۹
کره شمالی با بمب هسته‌ای و موشک‌های بالستیک دارای رفاه کامل است ؟
ناشناس۳۱۵۲۳۹۹۰۵:۳۹:۴۸ ۱۴۰۲/۴/۲۹
جناب کسرا !! ما از دل انقلاب علیه حکومتی بر خواستیم که بزرگترین قدرت نظامی خلیج فارس و منطقه بود و از طرفی بزرگترین قدرت نظامی در گذشته وحال یعنی آمریکا هم از او حمایت می کرد اما چه چیز باعث شکست او شد ؟!! نارضایتی همان مردمی که مدعی حمایت از آنها بود !!
بهنام۳۱۵۳۸۸۹۰۴:۴۲:۴۵ ۱۴۰۲/۴/۳۰
آخه مرد حسابی بی ارزش ترین پول جهان رو دیگه این آقا مسببش نیست همین طرز فکر شماست که موجب فقر شده ؟
ناشناس۳۱۵۱۶۵۲۱۷:۳۳:۲۹ ۱۴۰۲/۴/۲۸
کا همه داستان همینی که شما می‌گفتی بود اما متاسفانه جنگ‌های کوچک و بزرگی که دور و نزدیک و هر از گاهی در اطراف ما اتفاق می‌افته خلاف گفته شما را ثابت می‌کنه!
ناشناس۳۱۵۱۶۵۶۱۷:۳۴:۳۱ ۱۴۰۲/۴/۲۸
اینایی که شما گفتی فقط عوض کردن موضوع هست! دشمنان ما زیر سایه پهپادهای ما هست که سر به زیر هستن
هموطن۳۱۵۱۹۱۳۲۰:۱۳:۴۸ ۱۴۰۲/۴/۲۸
شما خوب گفتی ولی ایا این باور رو داری که در جهان آری از جنگ زندگی نمیکنیم همه انهای که ما نداریم بخش اصلی آن بخاطر دشمنی نظام سلطه است شما دیدی که تا دیدن ایران اول انقلاب دست خالی عراق ترغیب به حمله به ایران کردن ولی با ایمان که رزمندهای ماداشتن ره بجای نیردن داشتن با تحریمها فروپاشی از داخل وبعد مثل عراق سوریه لیبی همین الان روسیه که داره در واقع با ناتو میجنگه بعد ناتو با ماحمله میکرد بعد اش هم جهان بینی که همش شکمی باشه تحلیل خروجیش میشه همین که فرمودی قدرت مولفه اصلیش عقلانیت و ضد ان جهل است یاعلی
لاروس۳۱۵۴۶۹۰۱۴:۳۴:۵۲ ۱۴۰۲/۴/۳۰
عزیز دلم اینکه قدرت بازدارندگی عامل اصلی حفظ استقلال یک ملته ولی هنر مدیریت جامعه هم به همون اندازه مهم و رکن رکین بقای یک ملته دوست خوبم اینگونه ماجرا رو تحلیل کردن و بدون نگاه نقادانه به حاکمان مسبب اصلی این نابسامانی های حاکم هست اگر واقعا دلسوز ملت و مملکت هستین بدون هیچ جانبداری صرفا از سر دغدغه داشتن بدون کمترین مصلحت اندیشی تیغ نقادی رو علیه مدیران بی کفایت بکار بگیرید هیچ فرد مومنی صداقت در بیان منویات اعتقادی نداره اگر پست و مسئولیتی رو قبول کرده که میدونه قادر به انجامش نیست نباید بپذیرند.
پیمان۳۱۵۲۰۴۸۲۱:۴۱:۵۶ ۱۴۰۲/۴/۲۸
سلام نظراتی را که فرمودید صد در صد درست و در راستای یک مدینه فاضله هستش یعنی انسانیت ،مهم نیست با چه دین و مذهبی ولی این نکته را هم توجه داشته باشید این نظرات و پیاده سازی آن لازم هست ولی بدون امنیت کافی نیست چون خیلی راحت توسط قدرتهای غربی به یغما برده میشود
سرباز۳۱۵۲۰۹۶۲۲:۲۹:۱۳ ۱۴۰۲/۴/۲۸
آرزوهاتو بیان کردی، بعد اونا رو از مولفه های قدرت قلمداد کردی؟؟
ناشناس۳۱۵۲۱۱۱۲۲:۳۸:۰۷ ۱۴۰۲/۴/۲۸
دمت گرم عجب ردیف کردی حرفهای قشگ رو خیلی هم با کلاس ایده آل ها رومطرح کردی ولی وقتی یه عده از همین مردم به اصطلاح روشنفکر با تبلیغات سنگین اصلاح طلبها در سه دوره ۸ساله رای به سرمایه داری و اقتصاد نئو کلاسیک با فرمون و دیپلماسی امثال ظریف دادند وهمه دستاوردهای چند ساله رو با لبخند ودیپلماسی سطحی تحویل گرگهای اروپایی در برجام دادند و با اون همه طمطراق در شیپور شکستن تحریمها صحبت کردند ولی در عمل با سیاستهای دولت لیبرال وحامی سرمایه داری وآب کردن ۸۰تن طلا وچاپ ۴۵۰هزار میلیارد پول وافزایش نقدینگی عملا باعث افت پول ملی کاهش درآمد های نفتی وافزایش فقر وطبقات اجتماعی وبه طبع کاهش شادی ملی وافزایش اعتراضات ملی ووووووووووو.......میوه های تلخی شدند که امروز مرد م در این باتلاق رها وگرفتار شدند چرا ریشه این گرفتاریها رو نمیگی خوش انصاف
ناشناس۳۱۵۲۱۷۵۲۳:۲۷:۳۳ ۱۴۰۲/۴/۲۸
دقیقا مثل اوکراین که بمب های اتمش را داد رفت!!! ببین چه قدرتی داره!!!
حمید۳۱۵۲۳۵۲۰۲:۱۷:۰۶ ۱۴۰۲/۴/۲۹
همه اینها زمانی خوبه که اول امنیت و اقتدار داشته باشی وگرنه همه اش به باد فنا میره.نمونه اش کویت که با طرفه العینی به فنا رفت درحالیکه در اوج رفاه بود،اصلا کویت بود کویت! ضمنا هیچ کشوری در دنیا همه این ها که نام بردید را باهم ندارد اما بسیاری دنبال ساخت یا خرید پهپاد و امثالهم که مولفه قدرت و کارت بازی در دنیا هستند میروندچون اهمیتش را می دانند.بخصوص وقتی مثل ما در منطقه پرتنشی مثل خاورمیانه باشی.
علی۳۱۵۴۲۰۱۱۰:۳۱:۴۲ ۱۴۰۲/۴/۳۰
کویت به فنا رفت ؟ اونی که به فنا رفت صدام و عراق بود وگرنه کویت همچنان در رفاه است
افشین۳۱۵۲۶۶۶۱۱:۰۱:۴۴ ۱۴۰۲/۴/۲۹
دیبا تفاسیر شما تمام دنیا از ما عقبتر هست. مخصوصا اروپا و آمریکا که از نظر اقتصادی مردمش دارن خورد میشن و مدیرانشان و سناتورهایشان و فرزندانشان همه مفسد هستند و سهامدار اسلحه سازی بگیر تا دیگر موارد. البته در کشور آنها نه افرادی مثل تو هستند که پروژه بگیر از اجنبی باشند و نه چهارصدتا رسانه دایم درحال گفتن شما بیچاره ترین هستید هستند. در کل این قدرت جگر شما را می‌سوزاند. ضمنا رضایت مردم با تمام این مشکلات که نتیجه درست انتخاب نکردن امثال شما و تحریم‌های ارباب شما هست را میتوانیم در مراسماتی همچون ۲۲بهمن و یا روز قدس و امثال آن ببینیم. بر خلاف سخنان شما مدیران ما مخصوصا در این دوره بمراتب از کشورهای دیگر پاکدست تر هستند و مخصوصا از کشورهای منطقه. دلیلی بر فاسد بودن همه نیست‌ . برو آمار بی خانمان های اربابت آمریکا رو بگیر و یا محتاجان به غذای رایگان را و ببین چه خبر هست. در هیچ کجای دنیا به آدم ولنگار و تنبل و بیسواد و بی خاصیت پول مفت نمی‌دن. ختی زن هم نمی‌دن. برای مقایسه بهتر هست وضعیبت مردم و کشور را با چهل سال پیش که در آن از جنگ تا انواع تخریم و فتنه امثال شما را داشتیم با قبلش مقایسه کنیم. البته بنده مثل شما تازه از شیر گرفته نشدم که سرم کلاه برود. هنوز یادم هست که در همه ایران پزشکان درجه چندم هندی و بنگلادشی ملت را ویزیت میکردند. یا ظرفیت یک کشور سی و شش میلیون نفری فقط پنجاه و شش هزار دانشجو بود. و صدها دلیل دیگر .امروز پیشرفت کشور فقط در مورد پهپاد نیست. در همه موارد بجز ایجاد عقلانیت در خود تحقیر هایی مثل تو پیشرفت داشتیم. متاسفانه امثال شما گویا ناف تون رو به طلبکاری بریدن. تا حالا چه سودی جز آشغال یک کد ملی برای این ملت و کشور داشتید؟؟ تو و همه این طلبکارهایی مثل تو؟ شرط می‌بندم حتی سربازی هم نرفتی و اگه رفتی در آلبانی بوده‌.
مهران ع۳۱۵۳۲۶۵۱۸:۲۱:۰۳ ۱۴۰۲/۴/۲۹
ای دمت گرم،که حق مطلب را ادا کردی،عزیز کسی که وطن خودشو تحقیر کنه،ول معطله،خاک آدم مادر آدمه،ناموسشه،مام میهن.کسیکه مادر خودشو میفروشه اصلا صلاحیتی برایش مترتب نیست که بخواهید جوابی بهش بدهید،تو رو خدا می‌بینید ما با کیا هشتاد و پنج میلیون نفر شدیم؟!! ولی از اونجایی که این کشور ,طبق نص صریح قانون اساسی متعلق به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف میباشد،پس خداوند را داریم،و تا خدا را داریم حتی اگر همه جمعیت هم منافق شوند،باز هم پیروزی از آن ایران است ،ما پیروزیم و پوزه استکبار و ایادی شیاطین را بخاک مالیده و خواهیم شکست.شک ندارم.
ناشناس۳۱۵۲۷۴۰۱۱:۳۸:۲۶ ۱۴۰۲/۴/۲۹
دوران مفتخوری در تمام دنیا تمام شده. باید کار کرد و درآمد خلق کرد. گذشته انزمانی که نفت صادر می‌شد و پولش میومد در کشور و هزینه میشد. البته آن‌زمان هم مردم مثل شما لاکچری زاده تنبل معاش نبودن . الان باید کار کرد. زحمت کشید تا بجایی رسید. از صفر شروع کردن را یاد بگیرید بجای حسادت و تهمت زدن به دیگران‌
ناشناس۳۱۵۲۷۸۰۱۲:۰۸:۴۶ ۱۴۰۲/۴/۲۹
ژاپن در اقتصاد خیلی پیشرفت کرد ولی بدون اجازه آمریکا مسئولینش آب هم نمی توانند بخورند.پایگاههای نظامی آمریکا در کشورش مستقرند به دختران ژاپنی تجاوز می کنند وحتی آنها را بعد از تجاوز می کشند ولی جرات اعتراض ندارند.این کشور مطلوب شماست
ناشناس۳۱۵۲۸۰۵۱۲:۲۳:۳۶ ۱۴۰۲/۴/۲۹
دقیقا مشخصه که از منافقین آلبانی نشین و یا برعن داران دوپیلی هستی و متن رو نشستی اماده کردی به جهت شبه افکنی. مثلا شفافیت در هزینه کشور. خوب بودجه برای همین هست و در دسترس همه. وضعیبت اقتصادی هم بمراتب از خیلی کشورها بهتر هست ‌‌تازه اونا تحریم‌های کمر شکن هم ندارن. اینکه نمیدونی امنییت برای همه موارد لازم هست خیلی جالبه. اینکه نمیدونی صنعت تسلیحات نظامی بعد از قاچاق مواد مخدر که ممنوع هست بالاترین درآمد رو داره هم عجیبه.
حمید۳۱۵۲۸۳۹۱۲:۵۱:۱۵ ۱۴۰۲/۴/۲۹
تمام اینها که گفتی درسته اما تا زمانی که امنیت ملی و قدرت نظامی نداشته باشی هیچکدام از اینها میسر نمیشود.چرا؟هیچ کس تا زمانی که احساس امنیت مالی نکنه سرمایش رو نمیاد جایی خرج کنه.چرا کشور افغانستان هشتاد ساله جنگه.یه مثال میزنم.انگار شما از جات بلند نشی بعد بگی برا رسیدن به مقصد مهم داشتن کفش خوبه.تغذیه مناسبه.و هزار چیز دیگه.امنیت جز ابتدایی ترین و مهم ترین مسئله برای رسیدن به هر نوع خواسته است.امنیت مالی.امنیت اجتمایی.همه وابسته به امنیت ملی است.و امنیت ملی جز با قدرت نظامی و پشتوانه مردم به وجود نمیاد
سجاد۳۱۵۲۸۶۴۱۳:۰۷:۰۷ ۱۴۰۲/۴/۲۹
حداقل در‌منطقه ما کدام کشور اینطور است همسایه ها نمونه‌اش حتی کشورهای پیشرفته هم حتی مثل ژاپن استعمار رسانه‌ای هستش بپرس که چرا یک شخص طبقه متوسط باید حداقل ۱۰ساعت کار میکنه با رسانه مردم ژاپن هم برده کردن کشور ثروتمند طرف آسایش نداره سنگاپور ببین سطح رفاه خانواده کجاست
ناشناس۳۱۵۳۷۰۴۲۳:۳۸:۲۸ ۱۴۰۲/۴/۲۹
قدرت یعنی داشتن امنیت ،حفاظت ازجان ،مال ، ناموس ، وطن ،دین و لا غیر
نوروز همتي۳۱۵۴۲۲۷۱۰:۴۶:۴۰ ۱۴۰۲/۴/۳۰
دیدگاه وجوابهای زیادی در مورد مطلبی که گذاشتید خوندم فقط کلاه خود را قاضی کنید وبگید حق با شماست یا حق با آنهایی است که می‌گویند درمقابل کشور های زور گو باید قدرت داشت .واینکه در یک کشور اگرقرار باشد انتظار داشته باشیم همه چیز آنطور که شما می‌گوید درست باشد. که مدینه فاضله هست واین در هیچ جای دنیا دیده نشده .
سعید۳۱۵۱۴۴۵۱۵:۴۵:۳۹ ۱۴۰۲/۴/۲۸
صنعت اسلحه سازی علاوه بر اقتدار و امنیت، بسیار درآمد زا هست. در بخش خودش اشتغال هم ایجاد میکنه.
ناشناس۳۱۵۱۵۲۴۱۶:۲۳:۲۹ ۱۴۰۲/۴/۲۸
نه برای کشوری که نمیتواند پول جابجا کند.
ناشناس۳۱۵۱۴۴۷۱۵:۴۵:۵۳ ۱۴۰۲/۴/۲۸
هرچیزی را در جای خودش دنبال کن .
ناشناس۳۱۵۱۶۹۷۱۷:۵۳:۵۵ ۱۴۰۲/۴/۲۸
امنیت پایه و رکن اقتصاد و رفاهه
ناشناس۳۱۵۲۰۶۸۲۲:۰۰:۴۸ ۱۴۰۲/۴/۲۸
خوب چرا امنیت داریم و قوی تر همه هستیم ولی رفاه ایجاد نمیشه
سعید۳۱۵۳۹۰۷۰۵:۴۱:۴۰ ۱۴۰۲/۴/۳۰
چون موضوعات نظامی را رئیس جمهورهایی با دیدگاههای متضاد و گاهی مغایر با منافع ملی اداره نمی‌کنند!
مهدی۳۱۵۱۷۳۸۱۸:۱۷:۲۰ ۱۴۰۲/۴/۲۸
جهان چون چشم و خط و خال و ابروست که هرچیزی به جای خویش نیکوست کسی منکر ضعف ها نیست، اما ندیدن قوتها هم خودباختگی است. باید این قوت ها را اهرم کنیم برای استفاده از فرصتهای بیرونی و بهبود و رفع نقاط ضعف، از جمله ضعف اقتصادی
ناشناس۳۱۵۱۸۳۴۱۹:۲۴:۰۲ ۱۴۰۲/۴/۲۸
شماهایک حرف کلیشه ای راحفظ کرده وفقط تکرارمیکنید کار زیاده فقط مردکار میخواد.درمنطقه ما خیلی از کارخانه هاوشرکتها دنبال کارگر دارند.
آلآمان۳۱۵۲۱۸۴۲۳:۴۰:۳۱ ۱۴۰۲/۴/۲۸
البته آمریکا باداشتن ارتش وامکانات نظامی قدرتمند که حالا درحال افول است نزیک یک قرن است که داردبردنیا آقائی می کند....کمی تفکر بدنیست اگراهل حق باشیم
ناشناس۳۱۵۲۲۴۴۰۰:۱۴:۳۷ ۱۴۰۲/۴/۲۹
شما در هر موضوعی که پبشرفت ایران را نشان میدهد مشکل اقتصاد را پیش میکشید و طوطی‌وار تکرار میکنید؛ که اهمیت آن پیشرفت را کم کنید حالا بماند که ریشه‌ی مشکلات اقتصادی یه عملکرد و راهبردهای اشتباه خود شما(غربگراها) بر میگردد که سکان اقتصاد متاسفانه تقریبا در تمام دوران بعد انقلاب در دست دوستان شما بوداست.
مهدی۳۱۵۲۳۳۴۰۱:۵۵:۴۲ ۱۴۰۲/۴/۲۹
یه بیکار معرفی کن جایزه بدن بهت شهرک های صنعتی دربه در دنبال نیرو میگردن اگر کسی واقعا عرضه کار کردن داشته باشه
ایرانی۳۱۵۳۵۹۵۲۲:۲۸:۵۹ ۱۴۰۲/۴/۲۹
توی کدوم شهر؟
افشین۳۱۵۲۶۹۵۱۱:۱۴:۵۵ ۱۴۰۲/۴/۲۹
معضل بیکاری جوانان حل شده هست. همین امروز در شهرک صنعتی شاید ده کارخانه بیشتر دیدم که بزرگ نوشته بودند نیازمند کارگر هستند. البته اونا نمی‌دونن که جوانان ما همه وزیر و وکیل بدنیا میان.معیشت مردم هم خوشبختانه در حال حل شدن هست البته به اندازه زحمتی که هر کس میکشد. البته تقصیر شما نیست ‌‌تقصیر مسئولین کشور هست که توقعات مردم رو بالا بردن. والا در کشوری که میلیونی صد میلیون تومان بلوکه میکنند برای نام نویسی خودرو و یا دو روز تعطیلی که هست تمام جاده ها قفل و تمام هتلها پر و در رستورانها صف میشه داشتن مشکل اقتصادی مثل جوک میمونه. اگه مشکلی هم هست متعلق به یه دهک اول هستش که در دهه گذشته شدید شد بخاطر آویزان شدن به برجام و مدیرانی که اشرافی بودن و غربگدا. جوانان عزیز فعلا وزیر و نماینده و مدیر ارشد تا جز نیازی نیست. مرد کار نیاز کشور هست. مردش هستید به شهرکهای صنعتی سر بزنید. شهرک نیست حداقل پیک موتوری بشید. روزی پانصد هزار به بالا درآمد داره. اهل کار نیستید مثل بعضی‌ها ....
ناشناس۳۱۵۲۷۳۳۱۱:۳۵:۲۸ ۱۴۰۲/۴/۲۹
ساخت و صادرات پهپاد هم در همین راستا هست. هم اشتغال داره و هم درآمد و هم صادرات و تازه ایجاد امنییت هم می‌کنه که البته برای امثال شماها خیلی مهم نیست. قلم آخرش برای وطنفروش و غربگدا جماعت اهمیتی نداره.
ناشناس۳۱۵۲۷۵۱۱۱:۴۸:۴۴ ۱۴۰۲/۴/۲۹
اگه بلد نیستی در کشوری که پول ریخته و فقط مرد میخواد برای جمع کردن کار کنی و پول در بیاری مشکل خودت هست. برو به کشوری که مال مفت بده بهت. اگه پیدا کردی به بقیه هم آدرس بده. یکسال پیش با سه میلیون تومان شروع به دستفروشی و بساط کردم در بازارهای محلی. منظور جمعه پنجشنبه شنبه بازار هست. الان پول پیش خونه رو اضافه کردم و یک ریو هم خریدم و خوب میخورم و خوب هم می‌پوشم و سفر هم رفتم. بیسواد هم نیستم. پس برای آدم اهلش هم کار هست و هم معییشت. تا چند روز دیگه هم گسترش میدم تا بیشتر درآمد داشته باشم و شما هم بشین تا برات حل کنند. ضمنا همه اینها در سایه امنیتی بوده که توسط همین مدیران و امیران و سرداران و حتی سربازان به پشتوانه غیرت شجاعت و البته پهپاد و موشک و .....تامین شده. والا مثل جنگ اول جهانی که انگلیس در ایران قحطی ایجاد کرد الان ما هم مثل احدادمان از گشنگی مرده بودیم.
کارگر۳۱۵۵۰۴۳۱۸:۲۵:۴۳ ۱۴۰۲/۴/۳۰
بله کارهست سربرج که حقوق میگیری ده درصد خرج زندگی راجواب نمیده حالا برو هی کارکن
علی۳۱۵۳۰۱۹۱۴:۴۳:۴۶ ۱۴۰۲/۴/۲۹
افتخارم ایران ابرویم ایرانه عشقم ایرانه قدرتم ایرانه دست همه دانشمندان ایرانو می بوسم که تمام دنیا حرف از قدرت عضمت ایران صحبت می کنند
ناشناس۳۱۵۱۲۵۸۱۴:۱۸:۱۹ ۱۴۰۲/۴/۲۸
اصلاح طلبها معتقدن امریکا با یه بمب کل ایران رو‌میتونه منفجر کنه ولی فرماندهان آمریکایی و ناتو موندن با یه پهپاد ساده ایرانی به نام شاهد چیکار کنند.
ناشناس۳۱۵۱۳۰۸۱۴:۴۰:۳۶ ۱۴۰۲/۴/۲۸
اصلاح طلبان غربگرا نشان دادند که برای اثبات نیاز ایران به غربی هایی که مقصد آرزوهایشان است از هیچ حرکتی کواتاه نمی آیند و این ننگ را در بین ملت ایران برای خود بیادگار گذاشتند .
ناشناس۳۱۵۱۶۴۵۱۷:۳۱:۰۵ ۱۴۰۲/۴/۲۸
رها کنید این جبهه سازی های اصلاح طلب اصول گرا
ناشناس۳۱۵۱۸۷۸۱۹:۵۶:۱۲ ۱۴۰۲/۴/۲۸
بله، من هم معتقدم این جبهه‌بندی‌ها کم ارزشند اما نوعِ تفکر سیاستمداران خیلی مهمه. برای من مهم نیست که جواد ظریف اصولگرا باشه یا اصلاحطلب یا هر اسم دیگه‌ای ولی اینکه برگرده بگه آمریکا با یه دکمه میتونه کل سیستم دفاعی ما رو نابود کنه، نه‌تنها حرف غلطیه، بلکه به من نشون میده که تفکر این آدم و ترسش از آمریکا بسیار خطرناکه و اگه این تفکر بر ما حاکم بشه هیچ چاره‌ای نخواهیم داشت که هم بشیم گاو شیرده!
یاسوج۳۱۵۱۹۳۳۲۰:۲۹:۰۷ ۱۴۰۲/۴/۲۸
فرق بین غربگرا وشرقگرا چه هست ؟
ناشناس۳۱۵۲۴۱۳۰۶:۰۷:۲۷ ۱۴۰۲/۴/۲۹
ول کن این اصلاح طلب اصولگرا رو مردم دیگه با هچکدوم اینا کار ندارن تو نشستی تو آلبانی فکر می کنی می تونی بحث رو به اینا دوتا بکشی.
ناشناس۳۱۵۱۳۱۶۱۴:۴۵:۱۶ ۱۴۰۲/۴/۲۸
کجایند آنان که شعار ما نمی توانیم را سر میدادند و رفع مشکلات کشور حتی کم آبی را به برجام خفت بار گره زده بودند .
محمد قاسمی۳۱۵۱۳۸۴۱۵:۱۴:۱۱ ۱۴۰۲/۴/۲۸
خب شما مشکل کم آبی رو حل کنید دستتون رو هم میبوسیم
رضا۳۱۵۱۶۲۱۱۷:۱۸:۳۳ ۱۴۰۲/۴/۲۸
مشکل کم آبی هم در دست اجرا میباشد و انشالله تا دو سه سال دیگر حل خواهد شد بیاری خدا.
پرویز۳۱۵۱۸۹۷۲۰:۰۴:۴۶ ۱۴۰۲/۴/۲۸
خیلی زود خیلی دیر میشود. مشکل اب بسیار خطرناکتر از بمب های اتمی هستند.
ناشناس۳۱۵۱۳۸۷۱۵:۱۵:۳۳ ۱۴۰۲/۴/۲۸
خوش باشین با داشتن پهپاد هاتون
ایرانی فولادی۳۱۵۱۶۳۲۱۷:۲۳:۴۵ ۱۴۰۲/۴/۲۸
بله، امام زمان۱۴۰۰سالِ پیش،نماینده فرستاد،،افرادی مانند شما که فقط قسمتِ کاملِ دنیا را دیدند،هم فرستاده را تنها گذاشتند هم سر امام زمانشان را بریدند. چون دنیا را میخواستند،نه اطاعت از امام زمانشان را،دنبال گندم ری بودند! حالا شما ردیف میکنی مال دنیا را،چخ فرقی داری با اهل کوفه!؟ ۸برادریم،یک شهید وچهار جانباز دادیم وراه بنیادشهید را بلد نیستیم، ما گوش به فرمانِ نائب امام زمان هستیم.
ناشناس۳۱۵۲۳۲۳۰۱:۴۳:۴۷ ۱۴۰۲/۴/۲۹
بعد از امام خمینی ره برخی مسولیین کشور دنیا طلب شدند و جیب خودشان را پر کردند مردم تغییر نکردند .
مهران عقدک۳۱۵۳۳۰۸۱۸:۴۷:۰۸ ۱۴۰۲/۴/۲۹
سلام و عرض ادب.ما افتخار میکنیم که هموطنان چنین ایثارگر و از جان گذشته ای چون شما و برادران شهید و مجاهدتان و صد البته آگاه و فهیم داریم،مسلما دست خداوند و رشادت‌ها و خون‌های جوانان عزیز وطنمان است که چنین شتابان و محیرالعقول اقتدار و آقایی را برای وطنمان به ارمغان آورده است،و مگر غیر از خواست خداوند ،اراده ای دیگر هم در دنیا وجود دارد که بخواهد نتیجه را تغییر دهد،در نهایت ما سرافرازیم و ایدیولوژی ماست که به یاری معصومین علیهم السلام و صد البته خواست حضرت حق،بر تمام دنیای کفر پیروز میشویم،و چقدر دلم میسوزد برای تحقیر شده های وطن فروشی که همه چیز خود را به شکم و ...بند زدند،و در نهایت بازنده ابدی هستند،باور کنید حتی خودشون هم نمی‌دونن که در نزد پروردگار از کافر حربی و از بی دین هم مغضوب تر هستند،خداوند با منافق شدید و غضبناک برخورد خواهد کرد.
ناشناس۳۱۵۱۶۳۵۱۷:۲۶:۲۱ ۱۴۰۲/۴/۲۸
با گدر زمان با همه چی خوش خواهیم بود یکی از ان سقوط دلار و افول امریکا تورم بالا و رکود و نا امنی در ایالات متحده است میخام بببنم اون موقع چی خواهید گفت دیر و زود داره فقط
ناشناس۳۱۵۱۶۵۷۱۷:۳۵:۳۹ ۱۴۰۲/۴/۲۸
تنها دلخوشی ما برجامه !!
پارسایی۳۱۵۱۷۹۶۱۸:۵۴:۳۰ ۱۴۰۲/۴/۲۸
تنها راه ایران برجام است
ناشناس۳۱۵۲۶۹۸۱۱:۱۷:۳۴ ۱۴۰۲/۴/۲۹
برجام بیراهه بود زیرا نه تنها باعث لغو تحریمها نشد بلکه سبب زیاده خواهی دشمن در مسائل موشکی و منطقه ای و تشدید تحریمها و فشار حداکثری شد.
ناشناس۳۱۵۱۳۴۷۱۴:۵۵:۵۹ ۱۴۰۲/۴/۲۸
درست هست که در زمینه نظامی پیشرفتهایی داشته ایم چنانچه تمامی کشورهای منطقه داشته اند...ولی طرح ادعاهایی از این دست با زیرساخت های صنعتی و تکنولوژیک ایران سازگادی ندارد
ناشناس۳۱۵۱۷۱۶۱۸:۰۱:۳۴ ۱۴۰۲/۴/۲۸
اولا باید با نکاه منصفانه تر دید. دوما تکنولوژیک نه، فناورانه.
ناشناس۳۱۵۲۰۴۳۲۱:۳۹:۰۴ ۱۴۰۲/۴/۲۸
من نمی فهمم چطوری در صنعت پهباد اول دنیا هستیم در صورتی که خیلی از بردهای الکترونیک و پردازشگر را نمی توانیم تولید کنیم؟
ناشناس۳۱۵۱۳۵۵۱۴:۵۷:۲۴ ۱۴۰۲/۴/۲۸
تو دنیایی که بر اساس قدرت نظامی بنا شده یا باید قدرت داشته باشید و یا اینکه مثل خیلی دیگر از کشورهای مثلا مستقل اختیار حسابهای بانکی خودتون رو هم نداشته باشید.
ناشناس۳۱۵۱۶۱۹۱۷:۱۸:۱۰ ۱۴۰۲/۴/۲۸
الان اختيار حسابهامون را داريم
فردین ناصری۳۱۵۲۰۰۰۲۱:۱۷:۴۲ ۱۴۰۲/۴/۲۸
ایران رو باید به اقتدار دورهای تاریخی هخامنش یا اشکانی یا ساسانی رساند
ناشناس۳۱۵۱۸۰۶۱۸:۵۹:۳۵ ۱۴۰۲/۴/۲۸
الان عراق برای پرداخت بدهیش به ایران از آمریکا اجازه میگیره یعنی ما روی حساب های بانکیمون اختیار داریم؟
علیرضا یگانه از تبریز ایران۳۱۵۱۳۹۶۱۵:۲۱:۰۴ ۱۴۰۲/۴/۲۸
یک سوال و دیگر هیچ : روسیه ای که ما برای تصاحب نسل جدید سوخو اش التماس می کنیم ، آیا توانایی تولید پهبادهای شاهد را ندارد ؟ به آفریقا هم که پهباد سمپاش خواهیم فروخت البته اگر بتواند پولش را پرداخت کند و بجایش موز ندهد!!!
ناشناس۳۱۵۲۰۴۴۲۱:۴۰:۰۳ ۱۴۰۲/۴/۲۸
ظاهرا روسیه قرار نیست سوخو بده. عربستان هم قرار است از ترکیه پهباد بگیره!!
ناشناس۳۱۵۲۵۶۹۰۹:۳۸:۳۰ ۱۴۰۲/۴/۲۹
روسیه تکنولوژی ساخت پهپاد ندارد و مجبور است از ایران خرید کند.
رحمانی۳۱۵۱۴۲۶۱۵:۳۶:۴۶ ۱۴۰۲/۴/۲۸
حسن روحانی یک شخص ترسو وبزدل و درواقع غربگراست. واقعا مملکت رو طول 8سال کاملا تعطیل ومختل کرد به بهانه برجام درطول حکومتش درهای اقتصادی نظامی وحتی بهداشت ودرمان روبست وبقول خودش چندسالی یک بار جمعه بیدار میشد
ناشناس۳۱۵۱۷۶۷۱۸:۳۲:۰۳ ۱۴۰۲/۴/۲۸
مخالفم شدیدا
ناشناس۳۱۵۲۵۸۸۰۹:۴۸:۲۱ ۱۴۰۲/۴/۲۹
حرف حق را بپذیرید حتی اگر به ضررتان باشد.
محمد۳۱۵۱۴۶۰۱۵:۵۲:۱۷ ۱۴۰۲/۴/۲۸
هنر نزد ایرانیان است بس
علی۳۱۵۱۴۹۲۱۶:۱۰:۰۶ ۱۴۰۲/۴/۲۸
ماشاالله آنقدر عینک بدبینی تان کدر و سیاه است که اگر قرار باشد راجع به لبنیات هم مطلب بنویسید حتماً باید گوشه ای به آقای ظریف هم بزنید. البته فرد وطن پرستی همچون ظریف که به زبان دیپلماسی دنیا، نه تنها مسلط بلکه سوار بود نه خواهد آمد و نه شبیهی خواهد داشت.
ناشناس۳۱۵۱۶۶۰۱۷:۳۷:۳۱ ۱۴۰۲/۴/۲۸
کاش دکتر ظریف یکبار برجام رو خونده بود که حداقل می‌دونست تحریم‌ها لغو شده یا تعلیق!!!
ناشناس۳۱۵۱۶۶۶۱۷:۳۹:۲۰ ۱۴۰۲/۴/۲۸
متاسفانه دکتر ظریف اینقدر دست و پای خودش رو درازتر از گلیمش توی هر موضوعی وارد کرده که ناخواسته این اتفاق می‌افته!!
ناشناس۳۱۵۱۵۰۲۱۶:۱۳:۰۵ ۱۴۰۲/۴/۲۸
کره شمالی هم انواع و اقسام سلاح های مختلف رو داره. موشک و تانک و...ولی مردمش گرسنه هستند
ناشناس۳۱۵۲۵۷۵۰۹:۴۰:۵۴ ۱۴۰۲/۴/۲۹
کره شمالی اگر موشک قاره پیما و سلاح اتمی نداشت تا حالا توسط امریکا نابود شده بود.
مصطفی۳۱۵۳۳۶۸۱۹:۴۶:۲۸ ۱۴۰۲/۴/۲۹
الان ب نظرت نابود نبست؟؟؟
ناشناس۳۱۵۱۵۰۸۱۶:۱۴:۵۵ ۱۴۰۲/۴/۲۸
روسیه که دومین قدرت نظامی دنیا بود در جنگ اوکراین چنان گرفتار شده که نه راه پس داره نه راه پیش.
ناشناس۳۱۵۲۵۷۹۰۹:۴۳:۰۹ ۱۴۰۲/۴/۲۹
روسیه 18 ماه در مقابل ناتو یعنی امریکا و غرب مقاومت کرده و بخش هایی از خاک اوکراین را هم تصرف کرده است.
ناشناس۳۱۵۲۷۵۰۱۱:۴۶:۰۲ ۱۴۰۲/۴/۲۹
کاری بدی کرده
ناشناس۳۱۵۱۵۳۲۱۶:۳۲:۰۹ ۱۴۰۲/۴/۲۸
پهپادهای و ضد پهپادهای دیگر کشورها را هم رصد کنید تا تفاوت را احساس کنید.
ناشناس۳۱۵۱۶۴۰۱۷:۲۸:۵۱ ۱۴۰۲/۴/۲۸
... تمام دنیا پهپاد و ضد پهپاد رصد میکنن که به این نتیحه رسیده اند اگر سواد مطالعه و دیدن رسانه های دنیا به زبان اصلی داسته باشیم خیلی چیزا دستگیر می شود
ناشناس۳۱۵۱۵۷۱۱۶:۵۵:۰۷ ۱۴۰۲/۴/۲۸
فعلا که دردنیا قانون جنگل حاکمه اگه قدرت نظامی نداشته باشی بلعیده میشی الان ازاوکراین یک زمین سوخته بیش نمونده وامریکا این کشورو قربانی دشمنیش با روسیه کرده ولی به کره شمتلی چون بمب اتم دهره کاری نداره الان فقط موشک وپهباد حرف اولو میزنن
ناشناس۳۱۵۱۵۹۰۱۷:۰۱:۳۹ ۱۴۰۲/۴/۲۸
اگر همین برجام نبود فروش پهپاد هم در کار نبود
ناشناس۳۱۵۲۵۸۱۰۹:۴۴:۱۹ ۱۴۰۲/۴/۲۹
به قول خود جان کری اگر برجام نبود دیوار تحریمهای ضد ایرانی فرو ریخته بود.
مهران۱۴۹۰۳۱۵۱۶۱۲۱۷:۱۳:۳۷ ۱۴۰۲/۴/۲۸
امیدواریم همه بخش های دولتی و حاکمیتی مثل شیرمردان حوزه دفاعی کار خود را درست انجام دهند این عزیزان با کمترین بودجه و امکانات خوش درخشیدند و از امنیت و استقلال ایران پاسداری می کنند
محمد۳۱۵۱۶۲۰۱۷:۱۸:۲۱ ۱۴۰۲/۴/۲۸
کره شمالی هم موشک قاره پیما و اتمی دارد اما مردمش در فقر و فلاکت زندگی میکنن.
حبیب۳۱۵۱۹۰۶۲۰:۱۰:۴۰ ۱۴۰۲/۴/۲۸
عوضش مثل اکراین زیر چکمه های سربازان دشمن جون نمی‌دن.
ناشناس۳۱۵۱۶۳۷۱۷:۲۷:۵۶ ۱۴۰۲/۴/۲۸
ایا پهپادی هم‌برای حل مشکل مسکن،تورم،بیکاری،بی عدالتی در بین تولیدات متنوع هست ، تا مردم با این اخبارخوشحال بشن؟؟؟
شهمیرزادی۳۱۵۱۶۶۵۱۷:۳۹:۱۶ ۱۴۰۲/۴/۲۸
اقتدار به داشتن فقط پهپاد نیست بلکه دارا بودن قدرت اقتصادی تجاری صادرات پول ملی صنعت نداشتن بیکاری احترام به عقاید مردم و نهایتا قوی بودن ارزش پاسپورت هم است
سرباز حاج قاسم۳۱۵۱۷۳۱۱۸:۱۱:۳۰ ۱۴۰۲/۴/۲۸
سلام اقای ناشناس... این شما هستید که دنیا را فقط مادی مینگرید.. یعنی. اگر نان و ابتان روبراه نباشددنیا هیچ نمیارزد... یادم هست سال 65 در جبهه دشمن انبار اذوقه گردان را زد یادم نیست ما چند روز فقط نان خشک و مربای هویج میخوردیم... ولی در این شاد و سرحال بودیم و گله ای نکردیم قابلمه غذا حدود 28 تا 30 سانتی ترکش خورده بود وقتی غذا ابکی بود غذای یک گردان در حد سوراخ ترکش بود وکسی گله نداشت و حتی در فکر تعویض قابلمه هم نبودیم ولی نیمه شب تا صبح گرییه و زاری بود برای شهادت و. حالا هم چشم مان خون است دلمان ریش ریش با این وضع حجاب و غیرت شوهران و پدر ها و برادرها. افسوس که شهید نشدیم و باید این زجرها را تحمل کنیم این یعنی..... در مسلخ عشق جز نکو را نکشند...... شما فکر مادیات هستید.. البته در شرایط عادی حق با شما ولی کشور در حال جنگ نامحسوس است که جانیان بر کشور و ملت تحمیل کرده اند.. افسوس که بعضی از مردم خیلی مادی نگر شدند و راحت طلب
ehsan۳۱۵۲۳۷۶۰۳:۲۴:۲۲ ۱۴۰۲/۴/۲۹
با احترام می خواستم بپرسم : آیا دلتان برای دیگر" معنویات" هم ریش است؟ بفرمایید: - چه کاری و اعتراضی تا به حال به بی عدالتی های شدید در جامعه داشته اید؟ - چه کاری و اعتراضی برای رانت خواری ها داشته اید؟ - برای اختلاس ها برای دروغ گویی ها , پاسخگو نبودن دولت ها برای دها امر معنوی دیگر تاکنون دلتان نشده شده است؟
سهیل۳۱۵۱۷۸۰۱۸:۴۲:۵۰ ۱۴۰۲/۴/۲۸
به وضعیت مردم نگاه کنید ... مقایسه مان کنیدباهمین همسایگانمان، آنهاچگونه ازمنابعشان سودبرده اند و ماچگونه ؟
ناشناس۳۱۵۲۵۸۵۰۹:۴۶:۵۴ ۱۴۰۲/۴/۲۹
ترکیه چرا تورم 85 درصدی داره؟!
ناشناس۳۱۵۱۷۹۱۱۸:۵۰:۳۲ ۱۴۰۲/۴/۲۸
امریکا اخرین تکنولزی تسلیحاتی را با احتیاط به اسراییل میدهد و ما به روسیه می دهیم که همین حالا با امارات در موضوع جزایر سه گانه همصدا شده است.
علی۳۱۵۱۸۰۴۱۸:۵۸:۴۹ ۱۴۰۲/۴/۲۸
شوروی هم از نظر نظامی بی همتا بود اما چه شد؟ تنها نباید به مولفه نظامی توجه کنید که این کاملا غلط است شاید مهمترین موضوع در جامعه اقتصاد و فرهنگ باشد بعد از آن نظامی گری
اکبر اسدی۳۱۵۱۸۱۳۱۹:۰۵:۵۸ ۱۴۰۲/۴/۲۸
پیشرفت های نظامی خوب و غیر قابل انکار است ولی ...... آیا کره شمالی با هزاران موشک قدرتمند است یا ژاپن؟! کدامیک را براحتی میتوان تحریم ،منزوی و حذف کرد؟! ما براحتی تحریم میشویم چون تاثیرگذاری نداریم؟! آیا عربستان قابل تحریم است؟ مسلما خیر چون کسی قادر به جایگزین کردن روزانه ۱۰میلیون بشکه نفت بجایش نیست نمیشود وقتی کم ارزش ترین پول و پاسپورت جهان و بالاترین نرخ تورم را داریم خودرا قدرتمند بنامیم توسعه نظامی و اقتصادی باید توام باشد
ناشناس۳۱۵۱۸۳۹۱۹:۲۸:۳۳ ۱۴۰۲/۴/۲۸
یکی دیگر از تاثیرات مثبت پیشرفت های پهبادی ایران باعث اعتبار بخشی به دیگر بخش های صنعتی ایران شده است.
ناشناس۳۱۵۱۸۴۶۱۹:۳۵:۰۰ ۱۴۰۲/۴/۲۸
ایران باهم کشورها فرق داره ما شیعه 12امامی هستیم امام حسین در اوج بزرگی در مظلومیت شهید شد ما از تبار این آقا هستیم دشمن زیاد داریم اگر امنیت نداشته باشیم نون خالیم نمی‌زارم بخوریم پهباد یک چیز کوچکی برای دفاع از خودمون داریم ...
عمران۳۱۵۱۸۵۱۱۹:۳۷:۲۰ ۱۴۰۲/۴/۲۸
قدرت نظامی قطعا افتخار آفرین است اما مشکلات داخلی و ساختاریمان نیر باید حل شده باشد تا امکان افتخار کردن به چنین دستاوردهایی را داشته باشیم.
صفا۳۱۵۱۸۸۳۱۹:۵۸:۲۹ ۱۴۰۲/۴/۲۸
با سلام و احترام! من یک شهروند افغانستانی هستم. کشور افغانستان در مدت ۲۳ سال گذشته در اشغال امریکا و اروپا تحت عنوان بشر دوستانه بود. در اول فکر می کردیم که افغانستان را بهشت دنیا می سازه ولی در این مدت یه روز هم رویی خوشبختی را ندیدم هر روز انتحار و گروه گرایی و فساد بود و نیز امروز تحت اشغال چین در آمدیم اگر ماه قدرت نظامی و سیاسی میداشتم اینگونه نبودیم ملت ایران افتخار کنید چنین استقلالیت و توامندی برای ملت ما یک آرزو است.
هلال محمدی۳۱۵۱۸۹۸۲۰:۰۵:۱۵ ۱۴۰۲/۴/۲۸
اقتدار نظامی و قدرت بازدارندگی هر کشوری هست که امنیت پایدار به مردمش هدیه میدهد ، رفاه مردم و حاکمان کویت را بیاد بیاورید که چگونه در عرض کمتر از ۲۴ساعت دود شد و به هوا رفت ، مسلمانان روهنگیا را دیدیم که بخاطر عدم تسلیح یک نسل کشته و آواره شد ، اما دنیای غرب وحشی که رحم و مروت ندارند نتوانستند بخاطر همین قدرت بازدارندگی جنگ دیگری به مملکتمان تحمیل کنند ، فقط پیاده نظام صهیونیست و آمریکا میتواند بر علیه کشور خود اقدام نموده و قدرتش را به سخره بگیرد.
ناشناس۳۱۵۱۹۲۷۲۰:۲۱:۴۳ ۱۴۰۲/۴/۲۸
مشکل اصلی عده ای اینه که ازگذشته کشوروظلم آشکار به ملت بی اطلاعند! ازحماسه سازی اقشارمستضعف ومحروم دربرهه ای از انقلاب وجنگ تحمیلی آگاهی ندارند،کشوری که از گذشته وابستگی تام داشته .........آیابایدچشم امیدش به یاری تبهکاران وطمعکاران دنیاباشد؟اجرایی کردن دستورات دین تاوان داره که مظلومان ملت دادند وآینده هم باعشق خواهندداد,همانهایی که سهمی درترقی و توسعه کشورومردم نداشتند، هم اکنون طلبکارترند!!!به وعده پیروزی حق باورداشته باشیم.اولین قدم تامین امنیت روانی کشورومردم هست و انشالله مراحل بعدبانصرت الهی و رهبری هوشمندانه نظام و صبرمردم باایمان مشکلات نیز مرتفع میگردد.
علی۳۱۵۱۹۳۴۲۰:۲۹:۲۴ ۱۴۰۲/۴/۲۸
نمیدونم عرق. به مملکتمون چرا کمرنگ شده ببینین کشورایی مثل اغغانستان مردمش چگونه به وطنشون عشق میورزن مشکلات هست به صورت خیلی عدیده ولی اول باید یاد بگیریم به خودمون متکی باشیم وهی ناله نکنیم که مشکلات با ناله حل نمیشه
ایران۳۱۵۱۹۳۵۲۰:۲۹:۴۶ ۱۴۰۲/۴/۲۸
کسی قدرت دفاعی نمی خواهد درک کند اگر فقط یک شب در امنیت نداشته باشد وسر گرم اینترآشقال من تو خواهد فهمید قدرتمند بودن یعنی چه جانم فدای رهبر و ایران و زن و مردان باغیرت اش یاعلی
ناشناس۳۱۵۱۹۴۴۲۰:۳۵:۱۳ ۱۴۰۲/۴/۲۸
آقایان نظامی این پهبادها رامفت به کسی ندهید
فربد۳۱۵۱۹۸۷۲۱:۰۸:۰۳ ۱۴۰۲/۴/۲۸
وقتی خوب نگاه میکنم به اکانتها متوجه می‌شوم تمامش در مورد آب و غذا هست و گرسنگی .طوری این سناریو را مینویسند که غریبه فکر می‌کنه ما کشوری آفریقایی هستیم و مردم ما با شکمهای باد کرده و پا برهنه و بدونه لباس ..دیده بشویم درحالی که همین مردم آنهایی هستن که در موشک بارانها هم بودن .در بمبارانها هم بودن .در کمک رسانی به جبهه ها هم بودن ..و حالا هم هستن ..حالا هم کمک میکنند .بیشتر از قبل هم کمک میکنند ..اما دشمن قوی تر شده با وسایل و رسانه های قوی ترش آمده تا اجازه ندهد کارهای ملت ما دیده بشه و جامعه جهانی مردم مارا نبینند ..در حالی که هستن و خوب هم هستن ..
حسین۳۱۵۲۰۶۳۲۱:۵۷:۴۶ ۱۴۰۲/۴/۲۸
من هم میدانم فقروبدبختی هست اما فقرا منتظر فردای روشن هستند ولی کسانی نق میزنند که همراه چندین میلیون هزینه بوتاکس ،تتو ،رنگ کردن مو،آرایشهای زننده وغلیظ وحیوانات خانگیشان مانندسگ وگربه میکنند
مهران۳۱۵۳۲۱۲۱۷:۴۷:۳۳ ۱۴۰۲/۴/۲۹
شیر مادرت حلالت که خیلی دقیق و درست گفتی خدایی.ناموسا من درآمدم در طول ماه فقط یارانه ام هست که حاضرم حتی اونم نداشته باشم ولی کشورم آزاد و مستقل باشه نه مثل قبل نوکر و سرسپرده
ناشناس۳۱۵۲۰۸۱۲۲:۱۵:۵۳ ۱۴۰۲/۴/۲۸
فقر و مشکلات اقتصادی انصافا هست و حس میشه اما تاریخ ثابت کرده نبود قدرت نظامی و وابسته بودن به کشور های دیگر خیلی سخت است مثلا کشور های قاره آفریقا که بیشترشون وضعشون از ما هم بدتره بحث قدرت نظامی و اقتصادی هردو مهمه هم باید قدرت نظامی و هم اقتصادی خوبی داشته باشیم البته اگه بزارن
جمالی۳۱۵۲۱۵۵۲۳:۱۱:۵۹ ۱۴۰۲/۴/۲۸
قدرت بهپادی خوبه ولی نفعش نباید به روسیه برسد میترسم بعد پایان جنگ اکراین مجبوربشیم خسارات روسیه به اکراین را بخاطر حضور بهپادهای ایرانی ما بپردازیم.مواظب باشید ...
علی۳۱۵۲۲۴۸۰۰:۱۶:۲۸ ۱۴۰۲/۴/۲۹
سلام و خداقوت،کسی که صنعت تکنولوژی پهبادی رو ارائه و به مرحله باروری رسانده دستش دردنکنه ممنونیم و غیدقابل انکار،آیاهویت دادن به یک کشور فقط نکنولوژی پهبادیه،نه بخدا ........................... از فقر از فشار اقتصادی تو رو خدا به داد این مردم برسید
علی۳۱۵۲۲۷۵۰۰:۴۰:۱۲ ۱۴۰۲/۴/۲۹
دو خبر در یکروز، پهپاد های پیشرفته ایران و پاسپورت سنگاپور. کدوم بهتره؟؟
رضا۳۱۵۲۲۹۱۰۰:۵۸:۱۹ ۱۴۰۲/۴/۲۹
باسلام‌:ای‌کاش‌اینقدرکه‌همت‌‌وتلاش‌عزیزانمان‌دراقتدارنظامی‌ در منطقه‌ و دنیا زبان‌زد خاص‌ وعام‌ومایه‌مباهات‌ مابوده‌وهست‌وخواهدبود،دربقیه‌ مواردنیزهماننداین‌عزیزان‌باهمت‌وتلاش‌ جهادی‌زمینه‌سازرفاه‌حال‌‌ وآسایش‌ مردم‌‌ کشورشان‌‌ می‌بودند،به‌امید فردایی‌ بهتر بالطف‌وعنایت‌ خداوندمتعال(والسلام)
هموطن۳۱۵۲۲۹۲۰۱:۰۲:۰۳ ۱۴۰۲/۴/۲۹
دنیای امروز به سمت جبهه سازی بین ابر قدرت‌ها پیش میره وهر جبهه از سمت قوی به سمت ضعیف چیده شده ...
سهرابی۳۱۵۲۴۷۰۰۷:۳۸:۵۱ ۱۴۰۲/۴/۲۹
سلام روحانی میگفت اب ما هم دست یانکی هاست بردارن بخدا منم ازوضعیت اقتصادی تحت فشار هستم فقط با یک مثال ببنید مصر با آمریکا دوست هست وما دشمن آنها چی دارن وما چی داریم کشوری که تحت شدید ترین تحریم هست موشک هایپر سونیک می‌سازه که در دنیا فقط ۴ کشور این فناوری رادارند این یعنی قدرت شک نکنید بعداز عراق به ما حمله می کردن چراحمله نمیکنن یک اسرائیل شخم زده وتمام پایگاه های آمریکا نابود ناو ها قرق دریا می‌شود وسلام
aly۳۱۵۲۶۲۰۱۰:۲۹:۴۸ ۱۴۰۲/۴/۲۹
وضعیت مردم هرچه زودتر رسیدگی شود
ناشناس۳۱۵۲۸۵۸۱۳:۰۳:۱۲ ۱۴۰۲/۴/۲۹
باارزسلام‌واحترام‌‌ به‌همه‌‌ خیلی‌خیلی‌خوبه‌ کشوراسقلال‌داره‌خیلی‌خوبه‌کشورموشک‌داره‌وقدرت‌نظامی‌‌خیلی‌خوبه‌ولی‌ای‌کاش‌چندتاچیزدیگه‌هم‌داشت‌ مثلاای‌کاش‌دولت‌ومسولین‌به‌فکرمردم.باشدبه‌فکراجاره‌خونه‌ها
علی۳۱۵۲۸۵۹۱۳:۰۳:۳۶ ۱۴۰۲/۴/۲۹
همش دست دولته اون کشوره.کشورای هم هستن ک قدرت نظامی ندارن ولی بهترین زندگیا رو دارن
ناشناس۳۱۵۵۲۷۵۲۱:۳۳:۲۸ ۱۴۰۲/۴/۳۰
هیچ کشوری نیست قشر بدبخت وطبقه پایین را نداشته باشد شما حتما از کسی شنیده ویا با تور مسافرتی به کشورها مسافرت کردی ویا پولدار خفنی هستی وگر نه در اروپا وآمریکا فقر بیداد میکند الان دیگر فضای مجازی تمامی دروغها را روکرده وپوشالی بودن دموکراسی در غرب وحتی سازمان ملل روشده حالا شما چه تخیلی داری نمیدانم
مهران۳۱۵۳۲۰۶۱۷:۴۱:۳۵ ۱۴۰۲/۴/۲۹
من به عنوان کسی که چهار پنج ساله بیکارم و غیر از یارانه مدیونم اگر درآمدی دیگه داشته باشم،حاضرم حتی همین یارانه را هم بدم ولی ایران با همین فرمون ادامه بدهد،که تازه بعد از صدها سال این خاک داره طعم آزادی حقیقی خودش و برده و نوکر غرب و شرق نبودن را میچشه.ای دم نیروهای مسلح و دانشمندان جوانمون گرم که عزت را بهمون برگردوندند،اصلا تحت تاثیر رسانه ها و تحلیل های خارجی و منافق داخلی هم قرار نگیرید،کسی که واقعا ایرانی باشه و آزادیخواه باشه،سرسپرده و مزدور و بی سواد نباشه،بسیار ساده متوجه میشه که ایران قدرتمند و رو به صعود این ایرانه ولاغیر.
ناشناس۳۱۵۴۲۳۳۱۰:۴۹:۱۰ ۱۴۰۲/۴/۳۰
فقط بگم دمت گرم
سید حمید حسینی۳۱۵۳۹۱۶۰۶:۲۳:۲۴ ۱۴۰۲/۴/۳۰
باسلام‌.آنهایی که شعور داشتن قدرت نظامی رو دارند که هیچ .ولی اونی که میگه شکم مهمتر باید بدونه که شکم پر هم آگه توان دفاع ازش نداشته باشی ، شکمت رو پاره پاره میکنن وتمام دارایی رو میبرند.اون دنیایی که تو میگی واعتقاد داری که قدرت نظامی لازم نداری،شیعه بهش میگه مدینه فاضله که فقط با ظهور منجی عالم تشکیل میشه،اگر ثروت ورفاه کافی بود،اولین کشورهای که باید تمام تسلیحات خود رو دور میریختن،آمریکاوانگلیس وفرانسه وامثالهم میبودن .
حمید۳۱۵۳۹۲۷۰۶:۴۹:۰۷ ۱۴۰۲/۴/۳۰
سلام.من نمیدونم چرا امروزه همه چیز رو از دولت میخواهیم؟دولت کار بده.دولت پول بده.دولت آب از آسمان بیاره.دولت جلوی گردوغبار عراق وعربستان رو بگیره. دولت جلو در خونمون رو جارو کنه.دولت خونه بسازد. دولت امنیت بده.دولت ماشین بده.دولت درآمدم رو زیاد کنه.ودولت.....!فکر نمیکنی تا چند سال پیش همه این کارها رو خودمان انجام میدادیم.حالا ۹۰ میلیون نفر نشستیم توقع داریم ۹۰ نفر همه اینها رو انجام بده.وماهم هرازگاهی به کمک دشمن میریم تا همین دولتی که همه چیز ازش میخواهیم رو نه تنها کمک نکنیم بلکه خراب کرده ومشغله اش رو زیاد کنیم.بابا جان یا اینوری یا اون وری.فکر کردن خرجی نداره......‌
محمد۳۱۵۳۹۴۰۰۷:۱۱:۴۴ ۱۴۰۲/۴/۳۰
امریکا اگر چنین روزی را حتی فکر میکرد هر سلاحی ایران میخواست میداد اما حالا تو باتلاقی که خودش درست کرده گیر کرده دیگه کشوری از امریکا پهباد نمیخواد براش خیلی زور داره که پهباد های ایران خریدار دارند .
علیرضای عزیز۳۱۵۴۰۱۸۰۸:۴۰:۴۷ ۱۴۰۲/۴/۳۰
فقط پهباد .فقط قدرت ..تمام دشمنان ایران نباید خواب راحت داشته باشند
ناشناس۳۱۵۴۰۵۹۰۹:۱۱:۰۳ ۱۴۰۲/۴/۳۰
خوب پهباد ساختی دمت گرم اما چه فایده برای مردم ایران داره به جای ساختن پهپاد به فکر مردم ایران و تعامل با دنیا باشید.
ناشناس۳۱۵۴۶۱۲۱۴:۰۱:۵۸ ۱۴۰۲/۴/۳۰
اگر به ظریف و اصلاح طلبان می گویید برجامیون باید به شما هم گفت تحریمیون.
مهدی۳۱۵۴۷۷۵۱۵:۲۱:۵۰ ۱۴۰۲/۴/۳۰
یک کلید واژه یاد گرفتید میگید دولت غرب گرا حالا شما قدرتمند و شرق گرا خوشحال از پیوستن به پیمان شانگهای چرا تورم تو این دولت انقلابی مهار نمی شود و روسیه اینبار بجای امریکا شما رو به امارا ت فروخت .
ناشناس۳۱۵۵۲۶۳۲۱:۲۵:۰۳ ۱۴۰۲/۴/۳۰
قابل توجه افراد غربزده که امکانات کامل زندگی را دارند تریبون فضای مجازی را بدست گرفته وبرای رسیدن به اهداف غربی واژه های فقر بیداد میکند چرا درختان زرد میشوند معشیت مردم را دریابید آمریکا حمله میکند اغتشاشات ازسختی است دموکراسی کجاست استفاده ومیخواهند جو به هم بزنند حالا چرا از پیشرفت کشور واستقلال آن ناراضی هستند بمانَد دیگر چرا جاسوسی میکنند وسنگ میاندازند ظریف و حسن و دوستانشان از نظر سیاسی پوچ و فقط کتاب میخوانند اما از واقعیت کشور بدورند
ناشناس۳۱۵۵۶۵۰۰۵:۰۳:۵۹ ۱۴۰۲/۴/۳۱
رفاه خوبه ولی درسایه امنیت .اگرمن روی طلا راه برم ونون وطلا بخورم ولی دورتادورم دزد وراهزن باشه آیا این رفاه برام لذت بخشه؟ به نظر شما اگرما قدرت نظامی نداشتیم دیگه همه چی درست میشد ؟رفاه درسایه امنیت بدست میاد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    4. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    5. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

    6. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    7. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    8. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

    9. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

    10. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

    11. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

    12. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

    13. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

    14. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

    15. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

    16. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

    17. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

    18. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

    19. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

    20. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

    21. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

    22. صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد

    23. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

    24. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

    25. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

    آخرین عناوین