سازمان بازرسی کل کشور: موسسه سرم سازی رازی از مرگ میلیون‌ها نفر جلوگیری کرد

  4020418062

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ‌با بیان اینکه موسسه سرم سازی رازی در یک برهه زمانی به کمک مردم آمد و از مرگ میلیون‌ها نفر جلوگیری کرد، گفت: در آن زمان کشورهای دیگر درگیر مسائل خاص خود بودند و هیچ کمکی به مردم ما نمی کردند، در این میان اگر موسسه رازی فعال نبود ما با فاجعه انسانی روبه رو می شدیم، لذا همین امر نشان دهنده آن است که ارزش این موسسه را بدانیم.

موسسه سرم سازی رازی از مرگ میلیون‌ها نفر جلوگیری کرد

به گزارش ایسنا به نقل از  روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، ذبیح الله  خدائیان در جریان بازدید از موسسه سرم سازی رازی، به نقش مهم این موسسه در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: موسسه سرم سازی رازی با یک قرن قدمت از تجربیات گران بهایی برخوردار است و با توجه به نقش مهم این موسسه در حوزه سلامت باید حمایت از آن در دستور کار دستگاه‌های مرتبط قرار گیرد.

وی با بیان اینکه موسسه سرم سازی رازی در یک برهه زمانی به کمک مردم آمد و از مرگ میلیون‌ها نفر جلوگیری کرد، افزود: در آن زمان کشورهای دیگر درگیر مسائل خاص خود بودند و هیچ کمکی به مردم ما نمی کردند، در این میان اگر موسسه رازی فعال نبود ما با فاجعه انسانی روبه رو می شدیم، لذا همین امر نشان دهنده آن است که ارزش این موسسه را بدانیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به ضرورت همکاری تمامی دستگاه های مرتبط برای رونق تولید در این موسسه خواستار بهره گیری از تجربیات متخصصان سرم سازی رازی برای تربیت نیروهای متخصص دیگر شد و گفت: در کشور دانشگاه های زیادی چه در مباحث دامپزشکی و چه پزشکی داریم که خیلی از آنها بیشتر به آموزش های نظری می پردازند و کمتر با آزمایشگاه ها و... ارتباط دارند و این موسسه می تواند در کنار مراکز آموزشی به صورت تجربی و کاربردی نیروها را تربیت کند.

 خدائیان به نقش مهم موسسه سرم سازی رازی برای جلوگیری از خروج ارز اشاره کرد و ادامه داد: از بعد اقتصادی این موسسه نه تنها  از خروج میلیون ها دلار از کشور جلوگیری می کند بلکه برای کشور هم ارز آوری دارد.

وی به باز تولید سه واکسن پس از ۱۶ تا ۱۷ سال از توقف تولید با ورود سازمان بازرسی کل کشور اشاره کرد و گفت: با طرح موضوعاتی مبنی بر موانع پیش روی تولید سه نوع واکسن (دیفتری، کزاز و سیاه سرفه) ، رفع موانع در دستور کار قرار گرفت و با پیگیری های این سازمان تولید این سه واکسن از سر گرفته شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور هدف این سازمان را کمک به از سرگیری تولید واکسن دانست و تصریح کرد: هدف سازمان بازرسی مچ گیری نبوده بلکه هدف آن است تا موانع سد راه تولید این محصولات را پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: باید علت و مقصر توقف تولید سه نوع واکسن دیفتری ، کزاز و سیاه سرفه مشخص شود تا بتوان به بازتولید این محصولات کمک کرد و اگر همکاران سازمان بازرسی کل کشور در ضمن بررسی متوجه شوند کوتاهی هایی عمدی و غیر عمدی صورت گرفته و باعث توقف تولید بی‌جهت محصولی شده‌اند برخورد با مقصران در اولویت بعدی قرار دارد و اولویت اصلی کمک به مسئولانی است که با حسن نیت تلاش می‌کنند تا نسبت به رونق تولید در این موسسه اقدام نمایند.

 خدائیان با اظهار تاسف از اینکه چرا تولید یک محصول با قدمت زیاد باید متوقف شود؛ تاکید کرد: سازمان بازرسی کل کشور در وظایف محوله و با توجه به تاکیدات رئیس قوه قضاییه پیشگیری از وقوع تخلف و سوجریان را در دستور کار دارد و در این راستا اگر با کوتاهی عمدی و غیرعمدی روبه رو شود، به طور حتم بدون تعارف برخورد می کند.

وی اظهار کرد: طبق بررسی ها مشخص شد که موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی برای تولید برخی از واکسن‌ها با مشکل مواجه شده و متاسفانه تولید آن‌ها متوقف شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: با پیگیری‌های سازمان بازرسی کل کشور در راستای رفع موانع تولید، کمک مسئولان موسسه رازی و استقبال آنها از ورود این سازمان و پیگیری های وزارت جهاد کشاورزی در تامین اعتبار، شاهد باز تولید سه نوع واکسن‌ها دیفتری، کزاز، و سیاه سرفه هستیم.

وی در بخش پایانی صحبت های خود به مدیران این موسسه و دستگاه های مرتبط نیز توصیه هایی کرد و گفت: یکی از موضوعات مهم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب پدافند غیرعامل است از این رو توجه به این موضوع باید در دستور کار موسسه رازی باشد تا بتوان از حملات و تهدیدات بیولوژیک پیشگیری کرد و قطعا این موسسه می تواند تهدیدات را کم و از آنها جلوگیری کند.

توصیه دوم رئیس سازمان بازرسی کل کشور به مدیران این موسسه و سایر ارگان های ذیربط ایجاد سازوکارهایی برای صادرات محصولات این موسسه بود که بر ضرورت شناسایی بازارهای هدف و بازاریابی در این راستا تاکید کرد.

 خدائیان بیان کرد: باید در این موسسه از جدیدترین تجهیزات استفاده شود این موسسه یک موسسه قدیمی است که از تجربیات خوبی برخوردار است بر این اساس باید ایجاد فرآورده های جدید و تولید انبوه قیمت تمام شده محصول را کاهش دهیم و به صادرات روی بیاوریم.

وی گفت: با توجه به تجربیات موفق این موسسه، مدیران آن باید تلاش کنند تا وابستگی به بودجه دولتی با تولید محصولات جدید و صادرات کمتر شود.

 خدائیان در خصوص چالش های طرح شده از سوی مدیران این موسسه از جمله فرسودگی تجهیزات، فضای فیزیکی، قیمت گذاری دستوری و... نیز قول مساعد داد که سازمان بازرسی کل کشور در راستای انجام وظایف قانونی خود مسائل  را از دستگاه های ذیربط پیگیری خواهد کرد.

وی  بیان کرد: موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در لیست تحریم‌ها قرار گرفته است لذا در تامین مواد اولیه، واردات ماشین آلات به روز و نقل و انتقال ارز با مشکلاتی مواجه است که مسئولان امر در این خصوص باید به این موسسه کمک کنند.

علی اسحاقی رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی نیز در این بازدید چالش های پیش روی این موسسه از جمله فرسودگی تجهیزات، فضای فیزیکی، اعتبار و... مطرح کرد و خواستار همکاری سازمان بازرسی برای رفع آنها شد.

وی همچنین با اشاره به حمایت های سازمان بازرسی کل کشور پیرامون بازتولید واکسن سه گانه DTP افزود: برای بازتولید این واکسن ها کمک های بسیاری از طریق سازمان بازرسی کل کشور به این موسسه شد که به تنهایی قادر به حل مشکلات نبودیم، امیدوارم این همکاری ادامه پیدا کند و پس از سالها از توقف تولید بار دیگر شاهد بازتولید این سه واکسن هستیم.

در جریان ادامه  خدائیان از بخش های مختلف این موسسه بازدید کردند. در این بازدید اسدیان معاون تولیدی، مهدی بهادر مدیر کل حوزه ریاست، سعید بابازاده رئیس دفتر امور ویژه سازمان بازرسی و بازرس کل استان البرز وی را همراهی کردند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  4. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  5. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  6. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  7. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  8. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  9. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  10. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  11. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  12. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  13. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  14. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  15. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  16. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  17. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  18. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  19. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  20. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  21. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  22. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  23. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

  24. صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد

  25. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

آخرین عناوین