اعلام نظر شورای نگهبان درباره انتخابات تناسبی/ نقد روزنامه اصولگرا به استفاده از شهید بهشتی برای تبلیغ حجاب

  4020403085 ۲۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

اعلام نظر شورای نگهبان درباره انتخابات تناسبی/ نقد روزنامه اصولگرا به استفاده از شهید بهشتی برای تبلیغ حجاب

اعلام نظر شورای نگهبان درباره انتخابات تناسبی

به گزارش ایسنا، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره برگزاری انتخابات تناسبی مجلس شورای اسلامی در تهران گفت: ما در مرحله قبل بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات، نسبت به اصل برگزاری انتخابات تناسبی ایرادی نداشتیم، اما ابهاماتی داشتیم که در رفت و آمد آن ابهام نیز برطرف شد. ما اکنون هیچگونه ایراد و ابهامی درباره برگزاری انتخابات تناسبی نداریم و با آن موافق هستیم؛ البته هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی انتخابات در مرحله قبل ایراداتی نسبت به این موضوع داشت، اما در این مرحله تاکنون نظری از مجمع دریافت نکرده‌ایم.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا شورای نگهبان برای حداکثری شدن تایید صلاحیت‌ها چارچوب جدیدی دارد؟ گفت: بررسی صلاحیت‌ها آغاز نشده است.  شورای نگهبان برای شنیدن نکات و انتقادات گوش شنوایی دارد و مردم و چهره‌ها با شورا تعامل دارند، نکات را می‌گویند و ما منعی نداریم. برخی به رسانه‌ها می گویند و برخی به شورای نگهبان می‌آیند. در شورا باز است. ما برای انتخابات پرشور و رقابتی و سالم حداکثر تلاش را می کنیم و برخی حرف‌هایی که می‌زنند بازارگرمی سیاسی است.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: در همه انتخابات سلایق مختلف است و هرجریانی که در چارچوب قانون عمل کند می تواند در انتخابات حضور داشته باشد و ما هم از حضور جریانات سیاسی استقبال می‌کنیم.

واکنش وزیر کشور به تصمیم مجلس برای برگزاری انتخابات تناسبی

احمد وحیدی وزیر کشور در گفت وگو با ایسنا درباره تصمیم نمایندگان مجلس برای برگزاری انتخابات تناسبی در تهران، اظهار کرد: ما تابع قانون هستیم ولی این طرح هنوز به قانون تبدیل نشده است. اگر طرح نمایندگان به قانون تبدیل شد، از آن تبعیت می‌کنیم.

وی درباره مخالفت خود با این طرح در جلسه هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: نه مخالفت نبود بلکه بابت شیوه اجرایی و شفاف‌تر شدن این طرح بود تا در اجرا دچار مشکل نشویم. ما در شیوه اجرا صحبت داشتیم ولی اینکه در چارچوب اسناد بالادستی است یا نه ورود نکردیم. برای ما مهم است که در اجرا، مشکل نداشته باشیم.

***

انتقاد روزنامه فرهیختگان از سپردن نظارت بر نمایش خانگی به صداوسیما

فرهیختگان نوشت: «در‌حالی‌که برای نزدیک به دو سال، اخباری از مذاکرات میان سازمان صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تعیین حدود نظارتی دو دستگاه در حوزه ویدئوهای اینترنتی به گوش می‌رسید، نتایج این مذاکرات به شورای عالی انقلاب فرهنگی سپرده شد تا با تصویب آن، محدوده قانونی نظارتی دو دستگاه روشن شود.

این شیوه مقررات‌گذاری که بارها از سوی فعالان این عرصه نقد شده است، از سویی جز دور زدن مجلس شورای اسلامی به‌عنوان قوه قانونگذار کشور معنایی ندارد و از سوی دیگر، شأن سیاستگذاری و راهبری کلان شورای عالی انقلاب فرهنگی را در حد تصویب یک تفاهمنامه میان دو دستگاه پایین آورد و همچنین،  در حوزه‌ای که به تصریح رهبر انقلاب، محدوده وظایف سیاستگذاری شورای عالی فضای مجازی است، دخالت شد.

مسیر غیرمتعارف تصویب این مقرره، از این نکته بیشتر روشن می‌شود که متنی بسیار شبیه به آن، در لایحه برنامه هفتم توسعه نیز وجود دارد و به‌نظر می‌رسد به پیشنهاد صداوسیما که زمانی در پی گنجاندن نام ساترا در قانون یک‌ساله بودجه بود و با شکست مواجه شد، دولت در قانون 5 ساله توسعه نیز این مقرره را آورده که البته به روشنی، جنس متفاوتی از قوانین توسعه دارد و مناسب این لایحه نیست.

گویی تمام مسیرهای نامتعارف تصویب قانون طی شده تا این مقرره از مسیر اصلی آن که مجلس شورای اسلامی است، عبور نکند!...

از لزوم وجود اصل تنظیم‌گری در فضای مجازی، نمی‌توان چیزی را نتیجه گرفت که قرار است در ایران اجرا شود. به معنای دیگر، هم مسیر دستیابی به مصوبه اخیر (که گفته شد) و هم نتیجه آن، منطق صحیح حکمرانی ندارد. مهم‌ترین نتیجه مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، نظارت سازمان صداوسیما (ساترا) بر سریال‌های نمایش‌خانگی است، امری که بارها گفته شده تعارض منافع ایجاد می‌کند؛ چراکه رقیب پلتفرم‌های نمایش‌خانگی، ناظر آنها شده است.»

واکنش جبلی به مسئولیت رسانه ملی برای نظارت بر شبکه نمایش خانگی

پیمان جبلی، رئیس صداوسیما در گفت‌وگو با ایلنا، درباره این‌که نظارت بر شبکه نمایش خانگی برعهده سازمان صدا و سیما قرار گرفته است، گفت: بر اساس قانون اساسی صداوسیما متولی صوت و تصویر فراگیر در تمام بسترها است و برای این‌که این موضوع تثبیت و بر مبنای قانونی‌اش تاکید شود، شورای عالی انقلاب فرهنگی همین را تصویب کرده است.

رئیس سازمان صداوسیما درباره اینکه مطرح می‌شود با وجود نظارت صداوسیما شبکه نمایش خانگی دچار ممیزی‌های زیادی می‌شود، بیان کرد: برای تولید محتوا در حوزه صوت و تصویر فراگیر باید به هر شکل نظارتی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: حتما باید یک هنجارهایی وجود داشته باشد، حتما باید یک مواردی رعایت شود که مسئول تشخیص و سیاست‌گذاری این حوزه به لحاظ جایگاه قانونی، سازمان صدا و سیماست. همچنین هنجارگذاری، نظارت، صدور مجوز تولید و انتشار برعهده صداوسیما است.

جزئیات تفاهم‌ ارشاد و صداوسیما درباره نمایش خانگی و فضای مجازی

طبق اطلاع خبرنگار ایسنا، جزییات حدود اختیار و تفکیک وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما در موضوعات مرتبط با صوت و تصویر فراگیر به شرح زیر است:

- صدور مجوز و نظارت بر حوزه کتاب، موسیقی، تبلیغات و بازی‌های رایانه‌ای در حوزه صوت و تصویر فراگیر به طور کلی برعهده وزارت ارشاد است.

- صدور مجوز و نظارت بر حوزه رسانه و خبرگزاری در حوزه صوت و تصویر فراگیر کما فی‌السابق برعهده وزارت ارشاد خواهد بود.

- صدور مجوز، نظارت و رگلاتوری رسانه‌های «کاربر محور» (مانند آپارات) و «ناشر محور» (VODها) و شبکه نمایش خانگی و مجوزها در زمینه تولید سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی برعهده صدا و سیما است.

- تولید و پخش زنده برنامه‌ها و اعطای مجوز و نظارت بر پخش زنده در فضای مجازی برعهده صدا و سیما خواهد بود.

***

ضرغامی: فرش‌های سعدآباد باید پیدا شود، نفیس و غیرنفیس ندارد

سیدعزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در گفت‌وگو با ایرنا درباره پرونده فرش‌های مفقودی سعدآباد (ساختمان حافظیه) گفت:‌ پرونده مفقود شدن فرش‌های ساختمان حافظیه در سعدآباد به وزارت میراث‌فرهنگی ارتباطی ندارد، اما موضوع اموال عمومی است، فرش و غیرفرش، نفیس و غیر نفیس ندارد، بیت‌المال یک ریال هم اهمیت دارد باید پیدا شود و حفظ شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار داشت:‌ من فرش‌های مفقودی سعدآباد را قبلا هم رویت نکرده بودم، الان هم اطلاع دقیقی از روند پرونده ندارم که چه اتفاقی برای این فرش‌ها افتاده است. فقط اینکه این اتفاق در این دو سال در دوره مسئولیت ما نیفتاده است، این مدت نه فرشی دزدیده شده نه فرشی جابه‌جا شده است، همه چیزهایی که می‌شنویم برای پیش از دولت سیزدهم است.

ضرغامی توضیح داد: مفقود شدن فرش‌های سعدآباد به وزارت میراث‌فرهنگی ربط ندارد و مربوط به نهادهای دیگر است، که این فرش‌ها را در اختیار داشتند، البته دستگاه های نظارتی همچنان در حال بررسی هستند که این فرش‌ها کجاست؟ در حال حاضر هم بیش از این اطلاعی ندارم.

وی گفت: البته به خاطر علاقه خودم از حراست وزارت میراث‌فرهنگی خواستم موضوع را تا انتها و دقیق پیگیری و گزارش کند که نتیجه این پرونده چه می‌شود و این فرش‌ها کجاست و دست کیست.

***

وعده وزیر نفت درباره فروش نفت در چند ماه آینده

به گزارش تسنیم، جواد اوجی، وزیر نفت درباره اظهارات رئیس‌جمهوری مبنی بر افزایش صادرات نفت در ماه می (اردیبهشت) به 1.9 میلیون بشکه در روز ‌به‌رغم تحریم‌ها گفت: در آغاز کار دولت سیزدهم ارقام صادرات نفت بسیار پایین بود اما خوشبختانه با شروع این دولت و اقدامات و رایزنی‌هایی که صورت گرفت، ظرفیت و بازارهای خوبی برای فروش نفت کشور شناسایی شد و توانستیم در ماه‌های ابتدایی شروع به کار دولت آمار صادرات نفت را صعودی کنیم.

وی در ادامه با اشاره به نکات مهم مطرح‌شده در نهمین گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس جمهور با مردم یادآور شد: کسری بودجه 480 هزار میلیارد تومانی یکی از موضوعاتی بود که آیت‌الله رئیسی به آن اشاره داشت؛ در آن شرایط از جمله اقدامات دولت برای ایجاد درآمد، صادرات نفت بود که دولت توانست میزان کسری بودجه را با صادرات نفت جبران کند و افزایش درآمدهای ارزی حاصل از صادرات نفت، گاز و میعانات کمک شایانی در جهت رفع کسری بودجه کرد.

وزیر نفت با بیان اینکه ایران با استفاده از ابزار دیپلماسی انرژی و تقویت روابط با کشورهای آمریکای لاتین، آسیایی و آفریقایی، بازارهای جدیدی را برای فروش نفت خود ایجاد کرده است، متذکر شد: با وجود تحریم‌ها فروش نفت نه‌تنها کاهش نیافت بلکه حتی تشدید هم شده است؛ تحریم‌های ظالمانه به‌نسبت روزهای اول سخت‌تر هم شده است اما به‌فضل الهی و با اقدامات مجاهدانه دولت ظرفیت تولید نفت و صادرات در کشور افزایش یافته است و بازارهای جدید را به دست آوردیم و طی ماه‌های آینده خبرهای خوبی در این حوزه خواهید شنید.

***

نقدی بر استفاده از شهید بهشتی برای تبلیغ حجاب

فرهیختگان نوشت: «شخصیت‌های تاریخی که دغدغه مسائل مختلف جامعه اعم از فرهنگی، اقتصادی و سیاسی را داشته‌اند و این دغدغه را نیز بدون منفعت‌طلبی و چشم‌داشت مادی مطرح می‌کرده‌اند، معمولا از خود وجهه‌ای ساخته‌اند که آیندگان از آنها به نیکی یاد می‌کنند.

این وجهه نیک اگرچه ظرفیت خوبی را برای بهبود اوضاع جامعه در اختیار قرار می‌دهد اما همواره این آفت را نیز خواهد داشت که گروه‌های مختلف این شخصیت‌ها را مصادره‌به‌مطلوب کرده و صرفا با استناد به برخی نظرات آنها، عقیده را خود صحیح جلوه دهند.

شهید بهشتی یکی از همین شخصیت‌های دلسوز و چندبعدی در تاریخ جمهوری اسلامی است که همواره علی‌رغم قاطعیت بر سر اصول، انتقاداتی را نیز نسبت به کژکارکردی‌های ساختاری و سوء عملکردها داشت. این ویژگی شهید بهشتی باعث شده تا باب تقطیع و تحریف صحبت‌های ایشان نیز باز بماند...

اینکه گروهی بدون توجه به شخصیت چندبعدی شهید بهشتی صرفا با هدف تحقق ایده خود چنین اظهاراتی را مورد توجه قرار داده و بیلبوردهای تبلیغاتی شهر را مملو از آن کند، باعث می‌شود تا شهید بهشتی از یک شخصیت پیچیده و مملو از تجربه در زمینه حکمرانی در اذهان عمومی به یک شخصیت تک‌بعدی تقلیل یابد.

تقلیل یافتن جایگاه شهید بهشتی از جایگاه یک شخصیت توانمند نظری و عملی در اذهان عمومی به یک شخصیت تک‌بعدی باعث می‌شود تا این شخصیت وجهه تاریخی خود را از دست داده و نظرات مصلحانه‌اش کمتر مرجعیت پیدا کند.

لذا چنین مواجهه‌ای اولا جفا در حق شخصیتی است که واجد یک منظومه فکری منسجم است و نظراتش می‌تواند در زمینه‌های مختلف کاربرد داشته باشد و ثانیا وجهه تاریخی این شخصیت را نیز خدشه‌دار کرده و با کاستن از اثر صحبت‌های وی، هدف مصادره‌کنندگان را نیز محقق نمی‌کند.»

***

در حوزه حجاب افراط کردیم

روزنامه جوان نوشت: «در حوزه حجاب و عفاف چه باید کرد؟

اولین مسئله ایجاد تعادل در پوشش است. رعایت تعادل در نوع پوشش می‌تواند اثرگذار باشد. یک زمانی سختگیری‌های بیش از اندازه و بی‌مورد به خرج دادیم. به عنوان مثال اگر یک دختر دانش‌آموز جوراب سفید می‌پوشید از مدرسه اخراج می‌شد.

این نوع افراط‌گری تأثیرات بدی در جامعه گذاشت. یا مثلاً تأکید می‌شد که مانتو‌ها هم از رنگ‌های تیره باشد. این رفتارها، تعادل را به هم زد و حالت بغض در جامعه ایجاد کرد.

این رفتار‌ها در حالی بود که اتفاقاً در دین ما بسیار تأکید به پوشیدن لباس روشن شده است؛ بنابراین ما در مسئله پوشش از نگاه‌های افراطی و تفریطی باید دوری کنیم. البته این مسئله تا حدود زیادی حل شده، اما کاش اصلاً اتفاق نمی‌افتاد...

ما دچار فقدان شادی در جامعه هستیم. متأسفانه برنامه و راهبرد مشخصی برای ایجاد شادی در جامعه نداریم. محتوا‌های شاد در رسانه‌ها کم داریم و همین امر باعث جذب مردم به رسانه‌های خارجی شده است.

بخش‌های زیادی از جامعه گرایش به محتوای غم انگیز دارند. در حوزه شاد کردن و شاد بودن مدارس و فضای سریال‌ها و فیلم‌ها اصحاب فرهنگ باید تلاش کنند. تولید محتوای شاد در جامعه ایران بسیار مهم است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در زمان پخش سریال‌های ماه مباک رمضان در سال‌های اوج این سریال‌ها مخاطبان شبکه‌های خارجی کاملاً کاهش پیدا می‌کرد.»

***

انتقاد رسانه نزدیک به دولت از مجلس

رجانیوز درباره بخشنامه اخیر وزارت کشور و اعتراض نمایندگان نوشت: «در نهایت، این دولت بود که برای نشان دادن حسن نیت خود و رفع آن چه وزیر کشور آن را «سوءتفاهم» نمایندگان می‌نامید، بندهایی از یخشنامه مذکور را لغو کرد، اما رویه سابق و فعلی برخی نمایندگان نشان از آن دارد که روند غلط و خلاف قانون اساسی، احتمالا قرار نیست در مجلس یازدهم به پایان برسد.
 
رفتارهای غلط برخی نمایندگان مجلس یازدهم در ابتدای دولت و ماجرای انتصابات استانداران و فرمانداران، موجب شد تا رهبر انقلاب بارها نسبت به این مساله به طور جدی و علنی تذکر دهند. ماجرا البته به همینجا ختم نشد و رهبر انقلاب در دیدار اخیر نیز نسبت به چگونگی استفاده (یا سوءاستفاده) نمایندگان از ابزارهای قانونی خود مانند سوال و استیضاح نیز اخطارهای صریحی خطاب به مجلس بیان داشتند.
 
به نظر می‌رسد این رفتارهای خلاف قانون اساسی که علیرغم تذکرهای صریح و چند باره رهبری همچنان در حال تکرار است، نیازمند ورود جدی نهادهای نظارتی درون و بیرون مجلس بوده تا اگر چرخه باطل این اقدامات در همین دوره متوقف نمی‌شود، لااقل با حذف چنین افراد و اقداماتی، مجلس دوازدهم در تراز بالاتری از احترام به قانون اساسی شکل بگیرد.»

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۱۲۲۹۷۲۳:۳۴:۵۰ ۱۴۰۲/۴/۳
قوه قضاییه به تاسی از شهید بهشتی هر چه سریعتر و بصورت انقلابی نسبت به ضابط قضایی نمودن بسیجیان اقدام نماید جامعه از هر نظر افسار گسیخته و یله و رها شده است
امیر حسین سلطان/تهران۳۱۱۲۴۶۲۰۷:۳۵:۰۸ ۱۴۰۲/۴/۴
اولا که خدا نکند جامعه این چنین افسار گسیخته و یله و رها! باشد. ثانیا حتی فرض بگیریم این نظر شما هم صد در صد عین واقعیت باشد(حالا فرض بگیریم گرچه چنین نیست و هیجوقت هم نبوده است و نخواهد هم بود) کافی است دست کم یک بار دیگر به نوشته روزنامه جوان در همین بسته ویژه خبری الف نظری بیافکنید که لااقل و به صراحت از اعمال شیوه های افراطی و تفریطی درباره پوشش در گذشته انتقاد کرده است و بنابراین چاره کار ادامه همان شیوه های غیرقابل دفاع و بعضا صد در صد اشتباه و پرخطای آزموده شده قبلی نخواهد بود چرا که به درستی گفته اند: آزموده را آزمودن خطاست! با پوزش
ناشناس۳۱۱۲۵۰۴۰۸:۱۴:۲۱ ۱۴۰۲/۴/۴
چرا تا پای اجرای قانون می آید صحبت از شیوه های افراطی می کنید آیا اگر شما قوانین رانندگی را رعایت نکنید و با شما برخورد شود افراطی می باشد رعایت عفاف و حجاب و مبارزه با فساد اقتصادی و هر نوع فساد از واجبات یک جامعه است و ما از قبل هم برای همه این موارد قانون داشته ایم لیکن افرادی با وقت کشی در پی تصویب قوانین جدیدی هستند
ناشناس۳۱۱۲۶۰۱۱۰:۳۶:۲۲ ۱۴۰۲/۴/۴
دوست عزیز رعایت قوانین رانندگی و مبارزه با دزدی و قتل و غارت و ...در تمام جوامع پذیرفته شده و لازم است وقتی ایت الله سیستانی و شیخ الازهر اجبار حجاب را جزو وظایف حاکمیت نمی دانند یعنی شرع در این میان اجبار نکرده است.
ناشناس۳۱۱۲۵۰۵۰۸:۱۶:۲۹ ۱۴۰۲/۴/۴
عفاف و حجاب تنها یکی از موارد قانونی است که رعایت آن بر همگان واجب و لازم الاجراست و تخطی از آن مانند سایر جرایم نیاز به برخورد قانونی دارد
ناشناس۳۱۱۲۵۶۰۰۹:۴۰:۲۱ ۱۴۰۲/۴/۴
بعضی ها برای کسب رای و مثبت گرفتن از وضعیت فعلی و آب گل آلود برای مطرح کردن خود سو استفاده میکنند .
ناشناس۳۱۱۲۴۸۰۰۷:۵۴:۱۳ ۱۴۰۲/۴/۴
یعنی برای نگهداشتن روسری بر سر زنان جنگ داخلی راه بیافتد ! در تمام محلات با حجاب و بی حجاب بدون تنش دارن با هم زندگی می کنن کسی هم معترض نیست چرا باید تنش ایجاد بشه ؟
ناشناس۳۱۱۲۶۷۱۱۱:۴۱:۳۳ ۱۴۰۲/۴/۴
تنش آن می شود در سقوط خانواده و زیر پوستی شهره همان طوری که چند دهه قبل بد پوشش کمتر و سقوط خانوده کمتر بود
ناشناس۳۱۱۲۷۰۶۱۲:۰۳:۳۳ ۱۴۰۲/۴/۴
یعنی در تمام کشورهای دوست و برادر و مسلمان که حجاب اختیاری دارند خانواده سقوط کرده و جامعه لبریز از فساد و تجاوز شده ؟؟
ناشناس۳۱۱۲۵۹۶۱۰:۳۴:۱۳ ۱۴۰۲/۴/۴
در اوج مذاکرات هسته ای در سالهای 92 تا 95 عده ای مشغول بردن فرش های نفیس و گران قیمت مجموعه سعد اباد بودند.
ناشناس۳۱۱۲۴۴۰۰۷:۰۷:۲۳ ۱۴۰۲/۴/۴
در مورد اصلاحات و اصولگرائی مردم دیگر هیچ خیری در این طیف بندیها نمی بینند و تنها تفاوت این دو گروه در اینست که یکی از دور قدرت خارج شده و دیگری قدرت راقبضه کرده و توهم این را دارد که بخاطر اقبال مردم است که در گردونه حضور دارد . در مورد سپردن نظارت سینمای خانگی به صدا و سیما هم باید تبریک گفت به دوستان که مدام با تنگ تر کردن فضا مشغول زدن گل به خودی هستند . ایشان فکر میکنند که مردم مجبورند از سلایقشان پیروی کنند غافل از اینکه در نبود هیچگونه امید و بی استعدادی مفرط حضرات اینکار فقط به روی آوری مردم به محصولات ترکی و آمریکایی منجر خواهد شد و جثه نیمه جان سریال و سینمای ایران را به کما خواهد برد.
mostafa.kamali95@yahoo.com۳۱۱۲۴۷۰۰۷:۴۳:۲۱ ۱۴۰۲/۴/۴
شورای محترم نگهبان لیست نمایندگان مجلسی را که خودروی رانتی گرفته اند ابتیاع نماید و برای دوره بعد اگر این افراد کاندید شدند رد صلاحیت نماید همچنین تفاوت قیمت خودرو ها با بازار آزاد از آنها گرفته و به حساب کمیته امداد حضرت امام خمینی و یا بهزیستی واریز شود تا هم چوب را خورده باشند و هم پیاز را .
ناشناس۳۱۱۲۴۷۳۰۷:۴۵:۴۰ ۱۴۰۲/۴/۴
امام خمینی :بهشتی مظلوم زیست و مظلوم شهید شد و خار چشم دشمنان شد
الفی از الفیون۳۱۱۲۴۷۴۰۷:۴۸:۵۸ ۱۴۰۲/۴/۴
قوه قضاییه بعد از چند سال از تصویب سند تحول قوه قضا نسبت به اجرایی کردن تمامی بندهای این سند اقدام جدی بنمایند .
ناشناس۳۱۱۲۴۷۸۰۷:۵۳:۳۷ ۱۴۰۲/۴/۴
حد اقل از چنددماه قبل از انتخابات باید لیست نمایندگان مجلس که خودرو رانتی گرفته اند مشخص و رسانه ایی شود تا مردم در انتخابات آتی بتوانند بهتر تصمیم بگیرند این حق مردم است لطفا این حق را از مردم لاپوشانی و کتمان نکنید تا مشارکت مردم هم در انتخابات بیشتر شود
ناشناس۳۱۱۲۴۸۳۰۷:۵۶:۳۱ ۱۴۰۲/۴/۴
قوه قضاییه طی یک دوره آموزشی و تبیین موازین نسبت به ضابط قضایی نمودن بسیجیان اقدام نماید تا از لحاظ حقوقی آنها در حکم ماموران قانون و امنیت جامعه از هر لحاظ قرار گیرند
ناشناس۳۱۱۲۵۴۴۰۹:۲۱:۴۳ ۱۴۰۲/۴/۴
روزنامه جوان عزیزم فقط در حوزه حجاب افراط نکردید در سیاست خارجی به مراتب بیشتر افراط کرده اید در حوزه سیاست گذاری در عین بی توجهی به سرنوشت میلیونها ایرانی هم به مراتب بیشتر افراط کرده اید در حوزه شعار دادن و رفتار غیرعقلایی هم به مراتب بیشتر افراط کرده اید.
ناشناس۳۱۱۲۵۹۰۱۰:۳۱:۴۳ ۱۴۰۲/۴/۴
وقتی 8 سال اقتصاد کشور و معیشت مردمو معطل لبخند کدخدا کردند به معنای افراط در سیاست خارجی بود.
ناشناس۳۱۱۲۵۶۱۰۹:۴۳:۰۷ ۱۴۰۲/۴/۴
خدارو شکر تکنولوژیهای روز دنیارو از سالیان قبل در کشف شناسایی افراد و چهره ها و غیره و ذالک در مکانهای مهم و عمومی داریم.
ناشناس۳۱۱۲۷۶۹۱۲:۵۲:۴۸ ۱۴۰۲/۴/۴
پسر دکتر بهشتی گفته پدرش با حجاب اجباری مخالف بود و این سخنان سخنان ایشان نیست.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  5. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  6. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  7. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  11. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  12. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. حضور حسن روحانی بر مزار والدین خود در سرخه

  17. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  18. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  19. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  20. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  21. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  9. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  10. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  11. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  19. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  20. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  21. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  22. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  23. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

آخرین عناوین