دعوت وزیر اقتصاد از بخش خصوصی برای نقش‌آفرینی در تدوین برنامه هفتم

  4020323057

وزیر اقتصاد گفت: با توجه به فرصت برای نقش‌آفرینی بخش خصوصی در تدوین برنامه هفتم، اتاق‌های بازرگانی و اصناف و تعاون چه به شکل مستقل و یا به شکل مشترک احکام پیشنهادی خود را به دولت ارسال کنند تا این دیدگاه‌ها در برنامه هفتم منعکس شود.

دعوت وزیر اقتصاد از بخش خصوصی برای نقش‌آفرینی در تدوین برنامه هفتم

به گزارش تسنیم، احسان خاندوزی در یکصد و هفدمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به نوسانات ارزی اواخر سال 1401، گفت: یکی از مهمترین مسایلی که در ماه‌های گذشته و مشخصا از زمستان 1401 برای فعالان اقتصادی کشور بوجود آمد و موجب نااطمینانی‌ها و نوساناتی در شرایط اقتصادی کشور شد، مربوط به نوسانات ارزی بود.

وی با بیان اینکه امروز در شرایطی هستیم که مسئله نوسانات قیمتی ارز در اقتصاد ایران که یکی از سرچشمه‌های نااطمینانی نسبت به آینده و بالا بردن هزینه مبادله در فعالیت‌های اقتصادی محسوب می‌شد، توسط بانک مرکزی تحت کنترل بهتری قرار گرفته است، افزود: هرچند هنوز دسترسی فعالان اقتصادی به ارز و مسئله تخصیص و تامین ارز برای واردات با مسائل و چالش‌های متعددی مواجه است.

وزیر اقتصاد افزود: با توجه به حضور نمایندگان بانک مرکزی در این نشست، امیدوارم به جمع‌بندی خوبی برای حل مشکلات و چالش‌های مربوط به تخصیص و تامین مقداری ارز در اقتصاد کشور برسیم.

در ادامه این نشست فعالان اقتصادی حاضر در نشست مشکلات وارد کنندگان از جمله طولانی بودن مهلت تخصیص ارز و تمدید آن و مسدودسازی سپرده نزد بانک‌ها و همچنین مشکلات مربوط به صادرکنندگان فرش دستباف از جمله مشمولیت صادرکنندگان فرش دستباف به بازگشت ارز حاصل از صادرات، پس از نوسانات ارزی در سال 97 و الزام صادرکنندگان کالا و خدمات در رفع تعهدات ارزی جهت برخورداری از معافیت مالیاتی را مطرح کردند.

وزیر اقتصاد در ادامه و پس از استماع مشکلات و چالش‌های ارزی صادرکنندگان و فعالان اقتصادی کشور، گفت: در مراحل مختلف تهیه لایحه برنامه هفتم نامه‌های متعددی ارسال شد که اگر پیشنهاد گنجاندن احکام قانونی وجود دارد به سازمان برنامه ارسال شود و با توجه به وجود فرصت برای نقش‌آفرینی بخش خصوصی در تدوین برنامه هفتم، پیشنهاد می‌کنم اتاق‌های بازرگانی و اصناف و تعاون چه به شکل مستقل و یا به شکل مشترک احکام پیشنهادی خود را ارسال کنند.

خاندوزی افزود: دولت آماده است، در صورت لزوم با برگزاری یک جلسه فوریتی در این زمینه و با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تا قبل از ارسال نامه نهایی برنامه هفتم به مجلس از سوی رئیس جمهوری دیدگاه و نظرات نمایندگان بخش خصوصی را در برنامه هفتم توسعه کشور منعکس کند.

همچنین در ادامه این نشست، مقرر شد جلسه فوری دیگری با حضور رئیس کل بانک مرکزی کشور و نمایندگان بخش خصوصی به منظور طرح مشکلات و تصمیم‌گیری در خصوص مسائل و چالش‌های ارزی واردکنندگان و فعالان اقتصادی برگزار شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  4. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  5. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  7. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  8. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  9. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  10. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  11. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  12. دور باطلی که تمامی ندارد!

  13. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  14. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  15. تضادی عجیب و پر ابهام!

  16. برای این عکس شما تیتر بزنید

  17. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  18. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  19. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  20. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  21. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  22. سقوط در آغوش پهلوی!

  23. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  24. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

  25. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

آخرین عناوین