روایت امیرعبداللهیان از تاکید رهبری در سیاست خارجی/ واکنش مهاجرانی به یادداشت ظریف

  4020320089 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

روایت امیرعبداللهیان از تاکید رهبری در سیاست خارجی/ واکنش مهاجرانی به یادداشت ظریف

واکنش مهاجرانی به یادداشت ظریف

سیدعطاءالله مهاجرانی، وزیر فرهنگ دولت اصلاحات درباره دوگانه «تصمیم‌گیری بر مبنای امکانات یا آرزوها» که در یادداشت اخیر ظریف مطرح شد در اعتماد نوشت: «اين دوگانه با رويكردي يا رهيافتی كه طعم نقد تصميم‌گيری ها در كشور ما را داشت، مطرح شد. اين دوگانه با رويكردی يا رهيافتی كه طعم نقد تصميم‌گيری ها در كشور ما را داشت، مطرح شد. روايت شد كه «ما بر اساس آرزو‌ها تصميم مي‌گيريم و نه بر اساس امكانات.»

در واقع دوگانه آرزو- امكانات شكل گرفت. آرزو-  امري که خيالبافانه به نظر مي‌رسد- تفسير شد و امكانات هم به آنچه داريم، يعني داشته‌ها محدود شد. اين گزاره آرزو - امكانات، در نخستين گام تحريفی را البته ناخودآگاهانه به همراه دارد و آن پوشيده ماندن «آرمان»  است.

آرمان با آرزو متفاوت است. كسي كه افق روشنی را در پيش روی خود مي‌بيند و هدف‌گذاری مي‌كند و با تمام توان به سمت هدف يا آرمان خود حركت می كند، آرزوانديش نيست. كسي كه بليت بخت‌آزمايی مي‌خريد يا مي‌خرد و با خيال برنده شدن هفته‌ای را در خوش‌باشی و خوش‌خيالي سر می كند، آرزوانديش است. كسی كه با جدّ و جهد از تمام توان خود برای دستيابی به هدف استفاده مي‌كند، آرمان‌خواه است و كسي كه حواله به تقدير مي‌كند، آرزوانديش است...

آرزوانديشی در واقع موجب بر باد رفتن امكانات مي‌شود، اما «آرمان»خواهي خود ركن و بنيان امكانات است. نسبت آرمان و امكانات همانند نسبت ايمان و عمل صالح در قرآن مجيد است. ما در انقلاب اسلامي، در جمهوري اسلامي و در منطقه شاهد هر دو دوگانه «آرزوانديشی-  امكانات» و «آرمان‌خواهي- امكانات» بوده‌ايم...

آرمان، آفريننده امكانات است! آرمان به سخن و سلوك انسان و يك ملت جهت مي‌دهد. در حالي كه آرزو، انسان را سردرگم مي‌كند. ‌بايد مرز بين آرزو و آرمان را بشناسيم تا در دام، تسليم به وضع موجود و حركت يا تصميم‌گيري بر مبناي امكانات صرف نشويم.»

***

کارشکنی آمریکا دلیل اصلی عدم توافق است

به گزارش ایسنا، مجتبی توانگر نماینده تهران در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت:

«با وجود انجام مذاکراتی در نیویورک توافق قریب‌الوقوعی به دلیل کارشکنی آمریکا وجود ندارد.

‏- آمریکا در تلاش برای امتیازگیری هسته‌ای از ایران در ازای آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده است که این امر خلاف قانون و مغایر منافع ایران است.

- آمریکا همچنین درصدد کشاندن ایران به مذاکرات مستقیم رسمی است.

‏- دولت آمریکا حتی در زمینه مبادله زندانیان نیز جدی نبوده و آن را به غنی‌سازی مرتبط می‌کند.

‏-هدف از فضاسازی‌های رسانه‌ای در مقطع فعلی شرطی‌سازی فضای اقتصادی و وارد کردن شوک به بازار است.»

توافق محدود بهترین گزینه ایران در برابر آمریکاست

مجید شاکری، کارشناس مسائل اقتصاد سیاسی به فرهیختگان گفت: «دولت روحانی و دولت رئیسی از اسفند 1399 تا نیمه‌دوم سال 1401 بر سر برجام مذاکره نمی‌کردند، بلکه درباره معنای بازگشت آمریکا به برجام گفت‌وگوها ادامه پیدا کرده بود، ما نمی‌توانیم ماحصل مذاکره این مدت را با مذاکرات منتهی به برجام مقایسه کنیم؛ چراکه این دو، دو مذاکره متفاوت از یکدیگرند.

مذاکراتی که در این بازه زمانی برای بازگشت آمریکا به برجام صورت گرفت نمی‌توانست راه به جایی ببرد؛ چراکه بازگشت به برجام، به چند دلیل نمی‌توانست برای ایران انتفاعی به‌اندازه انتهای برجام یعنی 8 می ‌2018 ایجاد کند...

در نقطه مقابل طرح برجام، دیدگاه خردمندانه‌تری وجود دارد که شامل حفظ برجام با 1+4 در چهارچوب نظارتی سازمان ملل و رسیدن به یک توافق محدود یا توافق موقت با طرف آمریکایی با هدف کنترل تنش بوده و متمرکز بر انتفاع اقتصادی ایران است، یعنی به‌جای اینکه ایران تمرکز خود را بر برداشتن یا معافیت از تحریم‌هایی که ممکن بود منجر به انتفاع اقتصادی شود بگذارد، آن را بر انتفاع اقتصادی معطوف کند که مابه‌ازای سنجش‌پذیر در حوزه امنیتی و هسته‌ای دارد...

ما بین توافق موقت و محدود تفاوت‌هایی وجود دارد. توافق موقت توافقی زمانمند است که تنها دریک بازه زمانی خاص اعتبار دارد اما توافق محدود توافقی است که در آن می‌گوییم، تا وقتی که من این تعهد را انجام می‌دهم، شما تعهد مقابلش را انجام بده.

با آنکه هر دو اینها شکل‌هایی از «کمتر مقابل کمتر» است اما با هم متفاوت هستند. ضمانت این چهارچوب «فریز برای فریز» یا «توقف در مقابل توقف» می‌تواند ذیل هر دو این طرح‌ها قرار بگیرد اما از نظر من توافق محدود برای ایران درحال‌حاضر بهترین گزینه است.

آمریکا در دو سال گذشته مکررا درباره توافق محدود با ایران وارد گفت‌وگو شده، اما ایران به دو دلیل نمی‌توانست آن را قبول کند، اولین دلیل مربوط به فضای داخلی ایران بود، اما دلیل دوم این بود که ایران در این دوسال تمرکز خود را بر بازگشت آمریکا به برجام گذاشته بود و به‌دنبال راه‌حل جایگزین نبود.»

***

روایت امیرعبداللهیان از تاکید رهبری در سیاست خارجی

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه عصر جمعه در جمع اعضای شورای عالی جامعه مدرسین حاضر شد.

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در این دیدار، ارتباط سیاست خارجی و مسائل داخلی را ارتباطی دو‌سویه ارزیابی و اظهار کرد: سیاست خارجی ما با مسائل داخلی ارتباط تنگاتنگی دارد و به هر میزان که وضعیت داخلی ما منسجم‌تر باشد، سیاست خارجی بهتر و قوی‌تر عمل می‌کند و از طرف دیگر نیز، هر چه تلاش‌های شما در ارتباط با سایر کشورها موفقیت‌آمیزتر باشد، مردم در داخل دلگرم‌تر می‌شوند.

رئیس جامعه مدرسین ادامه داد: زمانی که رضایت‌مندی مردم بیشتر می‌شود، ادبیات سایر کشورها نیز در مواجهه با ما متفاوت می‌گردد؛ بنابراین میان این دو مسئله یک ارتباط دو سویه وجود دارد.

وی شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را نسبت به مسائل داخلی و خارجی کشور، دغدغه‌مند عنوان کرد و گفت: در تمامی جلسات، شاهد دغدغه اعضای محترم جامعه مدرسین نسبت به مسائل مختلف داخلی و خارجی هستیم.

در ادامه این جلسه حسین امیرعبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از تأییدات مقام معظم رهبری نسبت به رویکرد دولت سیزدهم در سیاست خارجی ابراز کرد: رهبرمعظم انقلاب از ابتدای تشکیل این دولت، بر رعایت توازن در سیاست خارجی و خودداری از گره زدن آن به یک موضوع تأکید داشتند.

وی توجه به منافع جمهوری اسلامی در تمامی کشورها با نگاه ویژه به آسیا و کشورهای جهان اسلام را از اصول سیاست خارجی در دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: سیاست خارجی ما با تمام ظرفیت خود برای بهبود اقتصاد و معیشت مردم تلاش می‌کند.

***

۲.۷ میلیارد دلار منابع ایران در عراق آزاد شد
 
منابع خبری از آزادسازی ۲.۷ میلیارد دلار از منابع ارزی ایران در عراق به عنوان بخشی از طلب پیشین خبر می دهند.

به گزارش ایسنا، آخرین اخبار حاکی از آن است که مجوز پرداخت ۲.۷ میلیارد دلار از طلب‌های ایران بابت خرید کالاهای اساسی توسط بانک TBI (بانک تجارت عراق) داده شده است.

در روزهای گذشته عملیات پرداخت بیش از ۲.۷ میلیارد دلار از منابع ارزی کشور در عراق بابت خرید کالاهای اساسی از جمله برنج، ذرت، دانه‌های روغنی و غیره انجام شده است. این اتفاق بعد از هماهنگی بانک مرکزی عراق با فدرال رزرو آمریکا صورت گرفته است و طی آن مجوز پرداخت ۲.۷ میلیارد دلار از طلب‌های ایران بابت خرید کالاهای اساسی توسط بانک TBI داده شده است.

***

طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی به مجلس برگشت

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان درباره طرح «مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی» توضیحاتی ارائه کرد که یخش هایی از آن به شرح زیر است:

شورای نگهبان پس از بررسی این طرح در چندین جلسه، آن را واجد ابهامات و اشکالاتی شناخت. از مهم‌ترین ایرادات شورای نگهبان به این مصوبه، می‌توان به موارد پیش‌رو اشاره کرد: در بند «ر» ماده ۸ طرح، کلیه اشخاص مکلف شده بودند تا صورتحساب هرگونه معامله خود از طریق اسناد عادی را با مراجعه به مشاوران املاک و یا شرکت‌های معتمد، صادر کنند که شورای نگهبان در راستای تسهیل امور مردم، الزام مراجعه به مشاوران املاک و شرکت‌های معتمد را مصداق تشکیلات غیرضرور دانسته و اعطای انحصاری صدور صورتحساب را مغایر بند ۱۰ اصل سوم قانون اساسی تشخیص داد.

همچنین شورای نگهبان تبصره‌های ۱ و ۲ ماده ۸، در خصوص برخی احکام صدور صورتحساب معاملات افراد را در راستای حمایت هرچه بیشتر از مؤدی، به جهت عدم پیش‌بینی موارد پذیرش عذر موجه در صورت انقضای مهلت‌های اعتراض و اقدام، مغایر شرع شناخت. به‌علاوه شورا در همین راستا، تبصره ۲ مذکور را به جهت اینکه مؤدی در آن به علت عدم صدور صورتحساب، حتی در شرایطی که شخص دیگری موظف به صدور آن باشد، مکلف به پرداخت جریمه شده است، مغایر اصل ۴۰ قانون اساسی دانست.

در کنار ایرادات مذکور باید به این نکته اشاره کرد که غالب ایرادات شورای نگهبان به «طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی»، ناظر به ابهاماتی بود که شورا مرتفع شدن آن‌ها توسط مجلس را برای اظهارنظر خود ضروری دانسته است...

بنابراین با توجه ‌به ابهامات و ایرادات شورای نگهبان به طرح «مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی»، این طرح به مجلس برگشت داده شد تا در صورت اعمال اصلاحات، مجدداً مورد بررسی شورای نگهبان قرار گیرد.

***

توضیح سازمان برنامه درباره  ادعای تورم ۷۲.۲۴ درصدی

به گزارش تسنیم، سازمان برنامه و بودجه در واکنش به گزارش مرکز پژوهش‌ها در خصوص تورم احساس شده توسط مردم، اعلام کرد: مرکز آمار ایران برای محاسبه نرخ تورم هر ماهه، قیمت 475 قلم کالا و خدمت را در نقاط شهری و روستایی 31 استان کشور گردآوری می‌کند، به طوری که ماهانه بیش از 400 هزار مظنّه قیمتی مبنای محاسبات نرخ تورم قرار می‌گیرد. همچنین برای به دست آوردن ضرایب اهمیت اقلام، طرح‌های جداگانه‌ای با عنوان هزینه و درآمد خانوار در نقاط شهری و روستایی کشور اجرا می‌شود.

برای محاسبه نرخ تورم سالانه نیز که بر طبق گزارش مرکز آمار ایران در اردیبهشت ماه 1402 به رقم 49.1 درصد رسیده، نیاز به دسترسی به داده‌های قیمتی 475 قلم کالا و خدمت مورد نظر در 24 ماه گذشته منتهی به ماه مورد نظر است که این امکان جز برای مرکز آمار ایران برای دستگاه و یا شخص دیگری وجود ندارد.

لذا ادعای محاسبه دقیق نرخ تورم، آن هم بدون دسترسی به داده‌های خام مظنه‌های قیمتی و همچنین اوزان این کالاها و خدمات در سبد مصرف‌کننده، به لحاظ فنی و کارشناسی غیر ممکن است.

***

نفوذی مرتبط با منافقین در مجلس چه اطلاعاتی را لو داده است؟

عوامل منافقین اطلاعات مربوط به ساختمان‌ها و مسیرهای ورود و خروج به مجلس را از طریق یک نفوذی به‌دست آورده و برای اجرای عملیات تروریستی در اختیار داعش قرار داده بودند.

فرد مرتبط با منافقین، از همراهان یکی از نمایندگان مجلس بوده که از طریق فضای مجازی با این گروهک تروریستی مرتبط شده و طی مدت ارتباط، اطلاعات طبقه‌بندی‌شده را در اختیار آنها قرار داده بود.

با این حال، جزئیات بیشتری از اطلاعاتی که این فرد به گروهک منافقین منتقل کرده است، به دست خبرنگار تسنیم رسیده است که نشان می‌دهد نقش او، محدود به عملیات تروریستی سال 96 نبوده و درواقع وی بخشی از پروژه نبرد ترکیبی علیه ایران بوده است.

بازیابی اطلاعات گوشی نفوذی منافقین در مجلس نشان می‌دهد که وی در مدت ارتباط با سرپل این گروهک، اطلاعات دارای طبقه‌بندی را برای آنها ارسال کرده است که بخش قابل‌توجهی از این اطلاعات مربوط به حوزه‌های اقتصادی بوده است،

به‌عنوان مثال اطلاعات مربوط به مسئولین حوزه‌های اقتصادی کشور شامل نام و نام خانوادگی، سمت، سازمان محل خدمت، شماره تماس و... را که در قالب دفترچه‌های دارای طبقه‌بندی در اختیار نمایندگان بوده است از طریق پیام‌رسان تلگرام برای سرپل منافقین ارسال کرده است،

این در حالی است که مسئولین حوزه اقتصادی، یکی از اهداف عمده منافقین برای تخلیه تلفنی و جمع‌آوری اطلاعات هستند که در نهایت برای اقداماتی همچون اعمال تحریم‌های آمریکا یا کشف مسیرهای تبادلات اقتصادی ایران با دیگر کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

غیر از اطلاعات حوزه اقتصادی، بولتن‌های مربوط به حوزه‌های سیاسی و امنیتی نیز توسط این عامل نفوذی منافقین برای سرپل این گروهک تروریستی ارسال شده است.

***

اصلاحات با ژنرال‌های خود وارد انتخابات خواهد شد

کمال‌الدین پیرمؤذن عضو جبهه اصلاحات و نماینده سابق و اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با فارس، با اشاره به کم و کیف ورود جریان اصلاحات به مجلس آینده و نحوه مشارکت مردم گفت: متأسفانه آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که درصد پایینی از مردم در انتخابات مشارکت خواهند داشت و این موضوع دلایل متعددی دارد.

پیرموذن در ادامه گفت:در داخل جریان اصلاح‌طلب تا آنجا که بنده اطلاع دارم، صرفا از حزب اتحاد ملت انتقاداتی نسبت به ورود در انتخابات دارند و نسبت به ورود در انتخابات نکاتی را مطرح می‌کنند وگرنه اکثر این جریان به دنبال حضور در انتخابات هستند.

پیرموذن افزود: به نظر بنده مشارکت در انتخابات بیش از 60 درصد خواهد بود و هدف‌گذاری ما در جبهه اصلاحات به دست آوردن 170 کرسی در مجلس است و جریان اصلاحات با ژنرال‌های خود در انتخابات حضور پیدا خواهد کرد. ما به دنبال این هستیم که با ورود به مجلس قوانین تأثیرگذار و به‌روز برای تحول در کشور ایجاد کنیم، قوانینی در عرصه تولید، قوانینی در عرصه مسائل دانش‌بنیان و از این قبیل می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند و به ارتقاء کیفیت زندگی ایرانی‌ها کمک کند.

پیرموذن در پایان گفت: بنده پیش‌بینی می‌کنم در شهرستان‌های کشور ما بیش از 60 الی 70 درصد مشارکت داشته باشیم و در تهران و شهرهای بزرگ امیدوارم مردم بدانند که باید از رأی‌شان و از حق تعیین سرنوشت‌شان و دفاع از وطن‌شان استفاده کنند و ما شاهد یک مشارکت بالا باشیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۸۸۱۹۱۲۰:۴۴:۳۵ ۱۴۰۲/۳/۲۰
عطا مهاجرانی برگرد ایران لازمت داریم
ناشناس۳۰۸۸۴۵۶۰۵:۴۸:۵۱ ۱۴۰۲/۳/۲۱
خوب جواب ظریف را داد دمش گرم.
ناشناس۳۰۸۸۴۶۳۰۶:۰۱:۱۰ ۱۴۰۲/۳/۲۱
نتیجه دیپلماسی التماسی ظریف افزایش بیش از 2 برابری تحریمها و افزایش 10 برابری نرخ ارز شد چرا سکوت نمی کند ؟!
ناشناس۳۰۸۸۴۸۳۰۶:۴۰:۲۶ ۱۴۰۲/۳/۲۱
با پول کی رفته تابعیت انگلستان را گرفته و از چی میترسه به ایران بر نمی گردد
ناشناس۳۰۸۸۷۳۴۱۰:۵۳:۱۱ ۱۴۰۲/۳/۲۱
رفته همانجایی که ظریف و عراقچی و تخته روانچی و نجفی و ... آرزو دارند و مدرک گرفتند خوب شد که همانجا ماند اونایی که برگشتند که بیچاره کردند کشور را تا الان هم اگر کشور سر پاست از صدقه سر مردم و عده ای از مسئولینی است که واقعا دارند کار می کنند نه عافیت طلبهای غرب گرا
ناشناس۳۰۸۸۶۹۳۱۰:۲۲:۰۶ ۱۴۰۲/۳/۲۱
مهاجرانی کنار زمین نشسته و میگه لنگش کن. رفته اون سر دنیا و داره عافیت طلبی میکنه و از اونجا داره حرف کسی را که 8 سال تمام توانش را برای سیاست خارجی گذاشته و بسیار آگاهتر از خودش هست نقد میکنه.
ایرانی۳۰۸۸۹۵۳۱۳:۲۶:۴۰ ۱۴۰۲/۳/۲۱
بله کیهان به شدت به او نیاز داره
ناشناس۳۰۸۸۲۱۶۲۱:۱۱:۰۵ ۱۴۰۲/۳/۲۰
نباید کشورهایی که به ایران بدهکارند پول نقد بدهند باید بخصوص کره باید لوازم خانگی و خودرو بدهد
ناشناس۳۰۸۸۲۱۸۲۱:۱۲:۱۵ ۱۴۰۲/۳/۲۰
چرا سربازان گمنام امام زمان این مهاجرانی را با چشم بند به کشور بر نمی گردانند
ناشناس۳۰۸۸۵۵۱۰۸:۲۶:۳۹ ۱۴۰۲/۳/۲۱
میشه توضیح بدین آقای مهاجرانی چه اختلاس یا جنایتی مرتکب شده که با چشم بند برشون گردونن.
ناشناس۳۰۸۸۲۴۸۲۱:۵۹:۴۴ ۱۴۰۲/۳/۲۰
این مهاجرانی به احتمال زیاد جاسوس باشد نهادهای امنیتی باید ایشان را به کشور بازگردانند و بازجویی های فنی نمایند
ناشناس۳۰۸۸۲۸۱۲۲:۳۳:۴۴ ۱۴۰۲/۳/۲۰
فعلا این نفوذی داخلی را محاکمه کنند!!
ناشناس۳۰۸۸۲۵۳۲۲:۰۱:۳۲ ۱۴۰۲/۳/۲۰
شرم آور هست در صورت این توافق
جواد۳۰۸۸۳۲۸۲۳:۲۹:۵۱ ۱۴۰۲/۳/۲۰
اینکه اقای مهاجرانی بازهم باواژگان به بازی می نشیند حرف جدیدی نیست اگر ظریف وامثال ایشان نتوانند کلمات رادرست استفاده نکنند وای به حال این ملت که همیشه برای بیان واقعیت یک ویراستار مثل مهاجرانی لازم داشته باشد.شایدهم اقای مهاجرانی میخواد اعلام کنه هنوز هستم!!!
ناشناس۳۰۸۸۴۴۹۰۵:۳۸:۳۱ ۱۴۰۲/۳/۲۱
مهاجرانی درست گفته اگر ما بر مبنای امکانات مون حرکت می کردیم به موشک هایپرسونیک فوق پیشرفته دست پیدا نمی کردیم ارمان ها باعث پیشرفت ها در صنایع هسته ای و موشکی و نانو و بیو تکنولوژی شد.
ناشناس۳۰۸۸۳۳۴۲۳:۳۷:۰۱ ۱۴۰۲/۳/۲۰
مهاجرانی هم از توبره میخوره هم از آخور.رو دل نکنه انشالله
ناشناس۳۰۸۸۴۸۷۰۷:۰۰:۳۴ ۱۴۰۲/۳/۲۱
درود بر مهاجرانی خوب پاسخی به ظریف داد.
حسین۳۰۸۸۸۴۷۱۲:۱۹:۴۸ ۱۴۰۲/۳/۲۱
بحثه دیگه زنده باد و مرده باد نداره که چرا ما هیچ ظرفیتی نداریم؟
مریم۳۰۸۸۴۴۶۰۵:۰۳:۴۲ ۱۴۰۲/۳/۲۱
آقای مهاجرانی بخاطر راحتی و رفاه خودش رفته لندن نشین شده و بدون اطلاع از مشکلات مردم برای خودش انشا مینویسه.
ناشناس۳۰۸۸۴۵۰۰۵:۴۰:۰۸ ۱۴۰۲/۳/۲۱
ظریف چرا جنجال افرینی می کند علت عصبانیت او چیست ؟!
ناشناس۳۰۸۸۶۸۲۱۰:۱۶:۲۳ ۱۴۰۲/۳/۲۱
بزودی محاکمه خواهد شد.
ناشناس۳۰۸۸۴۶۱۰۵:۵۹:۳۰ ۱۴۰۲/۳/۲۱
مسئولانی همچون ظریف که در 8 سال گذشته اقتصاد کشور را معطل لبخند کدخدا کردند و درد و رنج زیادی برای مردم به ارمغان اوردند در روز قیامت باید پاسخگو باشند.
ناشناس۳۰۸۸۴۷۲۰۶:۱۷:۰۴ ۱۴۰۲/۳/۲۱
آقای مهاجرانی دیگه تبعه ایران نیست. برای اعتلای پادشاهی بریتانیا قسم خورده ومهاجرت کرده.چطور مقالات ایشون رو درج می کنید وهنوز باور دارید که یک وطن پرسته ودرباره پیشرفت کشور قلم فرسایی می کنه؟؟؟
حسین۳۰۸۸۵۵۲۰۸:۲۸:۱۷ ۱۴۰۲/۳/۲۱
مگر آمریکا نبود که زد زیر میز برجام؟ ما الان برای چی باید دنبال برجام باشیم که آمریکا کارشکنی کند؟دولت فعلی در عمل بیشتر از دولت قبلی چشمش به غرب است !
ناشناس۳۰۸۸۶۳۰۰۹:۳۷:۰۶ ۱۴۰۲/۳/۲۱
آقای مهاجرانی نشسته تو لندن و راحت زندگی می کند .حیف سالهایی که برای امثال مهاجرانی کف می زدیم .
ناشناس۳۰۸۸۶۸۶۱۰:۱۸:۰۷ ۱۴۰۲/۳/۲۱
آقای ظریف فراموش نمیکنیم سخنان شما رو بر علیه سردار سلیمانی
ناشناس۳۰۸۹۲۵۰۱۶:۳۶:۴۵ ۱۴۰۲/۳/۲۱
بر علیه غلط است. علیه درست است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  6. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  7. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  8. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  9. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  10. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  11. دور باطلی که تمامی ندارد!

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  14. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  15. تضادی عجیب و پر ابهام!

  16. برای این عکس شما تیتر بزنید

  17. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  18. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  19. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  20. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  21. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  22. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  23. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  24. سقوط در آغوش پهلوی!

  25. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

پربحث‌های هفته

  1. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  5. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  6. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  7. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  8. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

  9. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  10. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  11. قوه قضائیه تصاویر و مستندات جدیدی از مرگ نیکا شاکرمی منتشر کرد

  12. پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!

  13. دروغگویی BBC برای خون‌شویی

  14. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  15. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  16. دولت با نظام بانکی شوخی ندارد

  17. طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

  18. جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت

  19. معلمان تلاش کنند گره ذهنی دانش آموزان باز شود

  20. دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند/مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای تعطیل شود

  21. وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است

  22. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  23. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  24. ۲۳دلیل برای اثبات دروغ بی‌بی‌سی

  25. فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد/ دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند اما این جور با آنها رفتار می‌شود

آخرین عناوین