نظر خاندوزی درباره وضعیت بورس/ راه‌حل قالیباف برای حل مشکلات اقتصادی/ واکنش محسن رضایی به شایعه کناره‌گیری از دولت

  4020220091 ۳۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

نظر خاندوزی درباره وضعیت بورس/ راه‌حل قالیباف برای حل مشکلات اقتصادی/ واکنش محسن رضایی به شایعه کناره‌گیری از دولت

راه‌حل قالیباف برای حل مشکلات اقتصادی

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در همایش بین‌المللی هندسه نظم جدید جهانی با تاکید بر این‌که باید نقاط ضعف و آسیب رسان را اصلاح کرد، اضافه کرد: یکی از نقاط ضعف ما عرصه اقتصادی است، باید تجدیدنظر جدی در حکمرانی اقتصادی صورت گیرد؛ دشمن ما در داخل و خارج بر مشکلات اقتصادی ما متمرکز شده، اشکال از جایی شروع می‌شود که ما از مبانی تحولی که امام در ایران به امت اسلامی قرار داده است، فاصله گرفته‌ایم. یکی از مبانی و قدرت انقلاب اسلامی متکی به مردم بودن و مردمی بودن است.

قالیباف یادآور شد: اگر در عرصه‌های بازدارندگی دفاعی و امنیتی در اوج قدرت هستیم و دشمنان تا دندان‌ مسلح بحث مربوط به حرکت نظامی را از میز تصمیم خود حذف کردند به خاطر این است که انقلاب اسلامی مردمی است پس ما باید اقتصاد را مردمی کنیم. نقطه تقابل در جایی است که ما اقتصاد را مردمی نکردیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امام خمینی (ره) معتقد بود که دخالت کارهای دولتی در حوزه اقتصاد مردم شرعا حرام است؛ اگر اقتصاد و حکمرانی اقتصاد ما مردمی بود حتما امروز شاهد گرفتاری‌هایی نبودیم. باید در داخل اقتصاد را محور کارها قرار داده و با اولویت در برنامه هفتم مدنظر قرار گیرد و در این محور حرکت کنیم باید ضمن توجه به تغییرات  در نظم جهانی و اتفاقات در منطقه و سطح بین‌المللی ضعف‌ها را برطرف کنیم حتی باید اولویت سیاست خارجی به جای سیاسی امنیتی توجه به مسائل سیاسی و تجارتی و تجارت بین‌المللی باشد.  

قالیباف ادامه داد: حربه دشمن نسبت به جبهه مقاومت و کشورهای اسلامی و ایران اسلامی موضوع اقتصاد است پس ما باید این بخش را به شدت تقویت کنیم.

***

واکنش محسن رضایی به شایعه کناره‌گیری از دولت

تسنیم نوشت :معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در پاسخ به سوال خبرنگاران پیرامون شایعه رفتنش از دولت گفت:همان اطلاعیه‌ای که دفترمان داد، درست است.

محسن رضایی معاون اقتصادی رییس‌جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوال خبرنگاران پیرامون شایعه رفتنش از دولت گفت: همان اطلاعیه‌ای که دفترمان داد، درست است.

در روزهای اخیر دفتر محسن رضایی اعلام کرده بود وی قصد ورود به انتخابات مجلس را ندارد.

***

«مردمی‌سازی آموزش و پرورش» اسم رمزی جدید برای توسعه مدارس پولی

به گزارش تسنیم، مردمی‌سازی آموزش و پرورش یکی از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم در حوزه آموزش است و بارها، وزیر و معاونان وزارت آموزش و پرورش از مردمی‌سازی سخن گفتند بدون آنکه ابعاد آن به‌شکلی دقیق تعریف شود.

از گفته‌های مختصر مسئولان این‌گونه به‌نظر می‌رسد که "مردمی‌سازی آموزش و پرورش" به‌دنبال توسعه مدارس غیردولتی وابسته به نهادهای مختلف و مدارس وقفی، توسعه مدارس هیئت امنایی در حوزه مدارس دولتی و برداشتن بخشی از بار دولت در حوزه مدرسه‌داری است!

سال‌هاست که بخش قابل‌توجهی از دغدغه دولت‌ها در حوزه آموزش و پرورش مسائل مالی است؛ دولت‌ها تصور می‌کنند بار سنگینی بر دوش آنها قرار دارد و باید آن را از دوش خود بردارند و هم‌اکنون این پرسش مطرح است؛ آیا سیاست‌گذاری‌های جدید دولت سیزدهم در حوزه آموزش و پرورش در ادامه سیاست دولت‌های قبل، منجر به گسترش بیشتر مدارس پولی و خصوصی‌سازی آموزش خواهد شد؟

***

تاکید وزیر ارتباطات بر توانایی فنی پیام‌رسان‌های داخلی

به گزارش ایسنا، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیأت دولت درباره توسعه پلتفرم‌های پیام رسان داخلی تصریح کرد:‌ وزارت ارتباطات موظف به فراهم کردن ابزارهای لازم برای تسهیل ارتباطات مردم است و زمانی که یک پیام‌رسان خارجی با محدودیت مواجه می‌شود، باید زمینه جایگزینی پیام‌رسان‌های داخلی را فراهم کنیم. اکنون پیام‌رسان‌های داخلی از بلوغ قابل قبولی برخوردار هستند و نزدیک ۴۰ میلیون کاربر در این پیام‌رسان‌ها فعالیت می‌کنند و روزبه‌روز کیفیت آنها بیشتر می‌شود.

زارع‌پور ادامه داد: ده‌ها پلتفرم خارجی برای ارتباط با خارج از کشور نظیر imessage ،FaceTime ،Imo ،Discord و اسکایپ و دیگر پیام‌رسان‌های خارجی برای ارتباط با خارج از کشور وجود دارد. حداکثر ۱۰ درصد نیاز کشور برای ارتباطات با خارج از کشور است و ۹۰ درصد نیاز کشور داخلی است و پلتفرم‌های داخلی نیز اکنون توانایی میزبانی از مردم را در پلتفرم‌های تعیین شده دارند.

***

تاکید رئیسی بر مقابله با هرگونه تبعیض و روابط ناسالم اداری

سید ابراهیم رئیسی در جلسه هیئت دولت، با اشاره به لزوم هماهنگی در «قیمت‌گذاری کالاها و خدمات» تاکید کرد: دستگاه‌ها در تعیین تعرفه کالا و خدمات با ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هماهنگ باشند تا در حق تولید کننده و همچنین مصرف کننده احجاف نشود.

رئیس جمهور همچنین با تاکید بر ضرورت «مبارزه با فساد» و مقابله با هرگونه «تبعیض و روابط ناسالم اداری» نظارت و پیشگیری را موثرترین و مهم‌ترین عامل مقابله با مفاسد دانست و تصریح کرد: مقابله با فساد زمانی موثر است که مردم در عمل احساس کنند دولت مردمی به تمام قوانین و ضوابط پایبند بوده و اجازه نمی‌دهد هیچ مدیر یا کارمندی از قدرت و منابعی که در اختیار دارد، سوءاستفاده کند.

رئیسی«صداقت» را از عناصر مهم حکمرانی دانست و با تاکید بر صادق‌الوعد بودن دولت و لزوم پیگیری به موقع کارها گفت: مردم از دولتمردان انتظار دارند علاوه بر صدق نیت، در گفتار و عمل هم صادق باشند و هرجا امکان انجام کاری را نداشتند، صادقانه علل آن را با مردم در میان بگذارند.

رئیس جمهور «حمایت از نخبگان» در همه دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی را ضروری دانست و تصریح کرد: حمایت از نخبگان مختص و منحصر به یک دستگاه نیست و همه ارکان دولت و حاکمیت باید در راستای تحقق انتظارات مقام معظم رهبری و بر اساس نیاز کشور به نخبگان توجه داشته باشند.

***

نظر خاندوزی درباره وضعیت بورس
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی با رد فرضیه حبابی بودن رشد بورس در ابتدای سال ۱۴۰۲ گفت: بورس در ماه‌های اخیر رشد سریعی داشته و ممکن است در این مسیر توقف‌هایی داشته باشد، اما در نهایت به مسیر خود ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، سید احسان خاندوزی با تاکید بر اینکه بورس حباب ندارد، اظهار کرد: هیچ کدام از شاخص‌های ریالی، ارزی و سایر شاخص‌های مدنظر برای تحلیل بازار، نگرانی درباره حبابی بودن بورس را تائید نمی‌کند.

وزیر اقتصاد گفت: از نظر کارشناسی اساساً فرضیه حبابی بودن رشد بورس در ابتدای سال ۱۴۰۲ کاملا منتفی است.

***

وحیدی: هیئت‌های اجرایی در بررسی صلاحیت‌ها سخت‌گیری نمی‌کنند

احمد وحیدی، وزیر‌ کشور در گفت و گو با فارس در رابطه با کم و کیف برنامه وزارت کشور و هیأت‌های اجرایی در انتخابات سال جاری گفت: در هیات‌های اجرایی هم قانون یک ضوابطی را مشخص کرده است اما باید بگویم؛ هیچ برنامه سخت‌گیرانه‌ای از طرف وزارت کشور و هیات‌های اجرایی برای تایید صلاحیت‌ها نخواهد بود، ولی طبیعتا رعایت ضوابطی که در قانون ذکر شده و تطبیق آن شرایطی که در قانون اساسی پیش‌بینی شده است، با کاندیداها و داوطلبان بررسی خواهد شد.

وزیر کشور افزود: با این که هیات‌های اجرایی هنوز تشکیل نشده است، بحث مشارکت به عنوان  یکی از مهم‌ترین محورها در انتخابات جزو برنامه‌های ماست و در 4 مولفه‌ای که رهبر انقلاب مطالبه کردند؛ سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت، طبیعتا مشارکت یک محور بسیار عمده است که باید همگان این وظیفه را به درستی انجام دهند.

وی گفت: این موضوع مختص صرفا وزارت کشور نیست و مربوط به همه مردم و مسئولان است که ان‌شاءالله همین طور هم خواهد شد و ما حضور بسیار پررنگی را به امید خدا شاهد خواهیم بود، به‌ویژه این که طلیعه و مقدمات این حضور را در مشارکت پررنگ مردم  در روز 22 بهمن، روز قدس و نماز عید فطر دیدیم و ان‌شاءالله درنهایت با حضور پررنگ مردم در انتخابات شاهد یک حماسه عظیم مردمی در اسفند ماه خواهیم بود.

***

کمیته بررسی ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱ جناحی عمل نکند

ولی اسماعیلی، نماینده گرمی در گفت‌وگو با ایلنا درباره حکم رئیس‌جمهور مبنی بر این‌که هیاتی مامور بررسی ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱ می‌صود، اینکه این کمیته چقدر می‌تواند پیگیر واقعیت‌های رخ داده باشد و چه کمکی می‌تواند به شفاف‌سازی داشته باشد و چه پیام و چه هدفی را دنبال می‌کند؟ گفت: ما هر چقدر بتوانیم شفاف‌سازی کنیم و در مورد آنچه که اتفاق افتاده است صادقانه با مردم صحبت کنیم و اطلاعات در اختیار آنان قرار دهیم، قطع به یقین به آرامش جامعه کمک خواهد کرد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: کمیته بررسی ناآرامی‌های ۱۴۰۱ باید در راستای شفاف‌سازی مسائل را پیگیری کند و از دیدگاه کارشناسی وارد این بحث‌ها شود و کارش دور از بحث‌های سلیقه‌ای سیاسی و جناحی باشد و مردم در جریان کار قرار بگیرند، جاهایی که واقعا با اصول ما زاویه داشته باشد و آنجا‌هایی که به این نتیجه برسیم که برخی افراد از خارج هدایت شده‌اند بحث جدا دارند، اما  افرادی که در داخل معترض بودند یک بحث دیگری دارد. باید بحث‌های اقناعی با آن‌ها صورت گیرد مردم در جریان واقعیت‌های جامعه قرار گیرند و ما هم از کمیته‌ای که تشکیل شده است استقبال می‌کنیم.

***

تغییر وزیر ارشاد تکذیب شد

خبری از روز گذشته در برخی کانال‌های مجازی و رسانه‌ها دست به دست می‌شود که احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به آن واکنش نشان داد. خبر به جا به جایی و تغییر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برمی‌گردد.

راستینه در گفت‌وگویی با تسنیم با ردِ شایعه جا به جایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد وظیفه نمایندگان مجلس و رویه طبیعی بر تذکر و پیگیری مسائل مربوط به حوزه‌های مختلف است. کمیسیون فرهنگی وظیفه دارد در خصوص هر اتفاقی چه در صداوسیما، چه وزارت ارشاد و نهادهای دیگر این موضوعات را مورد بررسی قرار دهد. اما راجع به خبرِ جا به جایی و هر نوع تغییر، باید بگویم این خبرها صحت ندارند و آنها را تکذیب می‌کنم.

***

توضیح میرسلیم درباره مخالفت با واردات خودرو

به گزارش ایلنا، مصطفی میرسلیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با سه پیشنهاد دولت برای واردات خودرو نو و کارکرده و نیز واردات خودرو از مناطق آزاد گفت: پیشنهادهاى دولت در مورد خودرو متشتت و پریشان است زیرا محتواى آن با شعار سال یعنى «مهار تورم و رونق تولید» ، و نیز با سند تحول دولت که ریاست جمهورى اعلام کرده و محور آن رشد تولید داخلى است هماهنگ نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به اظهار نظر سخنگوی دولت در مورد اینکه نیاز بازار خودرو ایران، یک میلیون و هفتصد هزار دستگاه است گفت: تولید خودرو در ١٤٠٠، نزدیک به نهصد هزار دستگاه بوده و در ١٤٠١ به بیش از یک میلیون و سیصد هزار رسیده یعنى رشد ٣٦٪ ؛ با این حال قیمت کاهش نیافت و دلیل آن نیاز کاذب است؛ نیاز واقعى در حدود یک میلیون و دویست هزار دستگاه است و بعلاوه هم اکنون خیابانها به حد اشباع رسیده و سرعت متوسط در ساعات ازدحام کمتر از ده کیلومتر در ساعت است.

وی با اشاره به اینکه «مخالفت هیئت عالى نظارت براجراى سیاستها، به دلیل مغایر بودن پیشنهاد دولت با سیاستهاى اقتصاد مقاومتى بود.» گفت: هر دستگاه خودرو وارداتى جاى یک دستگاه تولید داخلى را مى گیرد و به کاهش تولید ناخالص داخلى و کاهش ارزش پول ملى و در نتیجه گرانى عمومى منجر مى شود که خواست دشمن است.

میرسلیم به مشکلات احتمالی برای تامین ارز جهت واردات خودرو اشاره کرد و گفت: ارز محدود کشور باید براى تأمین کالاهاى ضرورى صرف شود و الا تولید داخلى رو به تعطیل شدن خواهد رفت. ظرفیت کارخانه ها در حدود دو میلیون دستگاه خودرو است و سند دولت الزام مى کند که مشابه نوع کالاى تولید داخل از خارج وارد نشود. ضمنا سیاستهاى ترابرى تصریح مى کند که  اولویت با حمل و نقل عمومى بر پایه راه آهن است ، که هنوز از آن بسیار فاصله داریم.

مهندس میرسلیم در پاسخ به اینکه شما پیش شرط رشد صنعت خودرو داخلی و رونق بازار آن را چه می دانید، گفت: هر بهبود کیفى البته مستلزم تحقیقات توسعه اى است و هزینه آن را در نهایت مردم که مشترى حقیقى اند باید بپردازند ولى مردم بر مبناى منافعشان هیچ انگیزه اى براى هزینه کردن در سرمایه گذارى ندارند چون بازگشت سرمایه با توجه به قیمت ارزان سوخت طولانى و از نظر اقتصادى توجیه پذیر نیست. در نتیجه ما، هم عواید ناشى از صادرات مان را به نفع همسایه از دست مى دهیم و هم در جهت خلاف رونق تولید گام بر مى داریم و اینها همه برخلاف سیاستهاى کلى ابلاغى است.

***

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۳۷۹۵۶۲۱:۲۸:۲۶ ۱۴۰۲/۲/۲۰
منظور از اقتصاد مردمی که آقای قالیباف می‌گه دقیقا چیه؟ در دنیای اقتصاد چندتا دیدگاه وجود داره، هیچکدوم از واژه‌ی مردمی استفاده نکردند.
ناشناس۳۰۳۸۱۲۳۲۳:۴۵:۰۲ ۱۴۰۲/۲/۲۰
تنها راه نجات اقتصاد کشور اجرای قانون مشروعیت سنجی اموال و دارایی ها می باشد و به عنوان پایلوت باید از مدیران بانکی و نمایندگان مجلس شروع شود
ناشناس۳۰۳۸۲۹۹۰۶:۱۷:۲۴ ۱۴۰۲/۲/۲۱
دولت و مجلس دانسته یا از روی ناآگاهی و به دنبال آن هستند که آموزش و پرورش و بهداشت و درمان را به سمت کاملا خصوصي شدن ببرند‌. یعنی هركس پول بيشتري دارد، با كيفيت بهتري آموزش ‌ببيند و درمان شود! این افراد با چنین طرز تفکری که به آن افتخار هم می کنند و آن را راه‌حل اساسی در این دو حوزه می دانند درحال دامن زدن به شكاف طبقاتي و بي‌عدالتي هستند.
ناشناس۳۰۳۸۳۰۰۰۶:۱۸:۱۹ ۱۴۰۲/۲/۲۱
وقتـی 80% درآمد کارگران برای هزینه مسکن صرف می‌شـود واقعا یک کارگر بـا30 درصد باقیمانده چگونه می‌تواند با این هزینه‌های سـنگین تا پایان ماه دوام بیاورد؟
ناشناس۳۰۳۸۳۰۳۰۶:۲۲:۳۰ ۱۴۰۲/۲/۲۱
جای تاسف دارد که مشاهده می‌کنیم دولت و مجلس در مورد تاثیر زیانبار گرانی، تورم، بیکاری، فقر..... بر روی از هم پاشیده شدن خانواده ها در این کشور هیچ ناراحت و نگران نیست. .
ناشناس۳۰۳۸۳۰۴۰۶:۲۴:۴۳ ۱۴۰۲/۲/۲۱
برای پایان یافتن دوره این دولت و این مجلس لحظه‌شماری می‌کنم.
ناشناس۳۰۳۸۳۰۶۰۶:۲۷:۳۵ ۱۴۰۲/۲/۲۱
با توجه به گرانی میوه در بازار چه ضرورتی دارد که مسئولین برای جلسات خود از جیب بیت‌المال میوه‌های گرانقیمت تهیه و مصرف کنند، در حالی که بسیاری از مردم قادر به تهیه آن نیستند؟
ناشناس۳۰۳۸۳۰۸۰۶:۲۸:۴۲ ۱۴۰۲/۲/۲۱
دولت در ابتدای سال جدید قیمت ویزیت پزشکان را 25 درصد، کرایه اتوبوس و تاکسی‌ها را 40-60درصد داده است. البته گرانی‌های دیگری هم در راه است که قرار شده با فاصله اعلام بکنند. .
ناشناس۳۰۳۸۳۵۵۰۷:۴۹:۳۱ ۱۴۰۲/۲/۲۱
بسیار لازم اما ناکافی
ناشناس۳۰۳۸۷۰۹۱۳:۱۴:۰۸ ۱۴۰۲/۲/۲۱
از یک طرف جوانان تحصیلکرده باهوش صادر میکنید خارج از اون طرف اتباع اجنبی اموزش ندیده با زاد و ولد فراوان در قالب مهاجرت بر کشور تحمیل می شوند پاسحگو مهاجرت نخبگان کیست؟
علي هاشمي۳۰۳۷۹۷۱۲۱:۳۸:۱۷ ۱۴۰۲/۲/۲۰
با غرض سلام خدمت ياران الف ، روی سخنم با آقای قالیباف است ، ریاست نیروی انتظامی ، شهردار و رئیس مجلس بودید ، دیگه چه جایگاهی نداشتید که نظریات حاکمیتی نوین مورد نظرتان را نهادینه کنید .
ناشناس۳۰۳۸۳۱۰۰۶:۳۰:۵۱ ۱۴۰۲/۲/۲۱
بیشتر مشکلات جامعه برخاسته از ناتوانی برخیها در اداره کشور است. دولتمردان کم توان باید به خاطر عملکرد غلط و ضعیف خود پاسخگو شوند.
ناشناس۳۰۳۸۳۱۶۰۶:۳۵:۱۰ ۱۴۰۲/۲/۲۱
دولتی که با رأی مستقیم مردم انتخاب شد، قول رفع مشکل اقتصادی مردم را داده بود ولی نه تنها چنین نکرد بلکه مشکلات را روز به روز بیشتر کرد. این جا دیگر مقصر آمریکا نیست.
ناشناس۳۰۳۸۳۳۵۰۷:۰۷:۲۷ ۱۴۰۲/۲/۲۱
محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس: افزایش قیمت ها به اندازه‌ای است که کسی جرأت انتشار آمار واقعی را ندارد!
ناشناس۳۰۳۷۹۹۰۲۱:۵۳:۱۲ ۱۴۰۲/۲/۲۰
لحظه استیضاح وزیر اقتصاد نزدیک شده
ناشناس۳۰۳۸۳۱۲۰۶:۳۱:۱۴ ۱۴۰۲/۲/۲۱
مرغ را هم از سر سفره مردم فقیر برداشتند. مسئولیت عواقب سوء تغذیه‌ای که در کشور به وجود خواهد آمد با کیست؟ چرا با هیچ مسئولی برخورد نمی‌شود؟
ناشناس۳۰۳۸۳۲۰۰۶:۳۷:۰۵ ۱۴۰۲/۲/۲۱
تمام قوه مجریه تبدیل به تشکیل جلسات متعدد ستادی شده است. پشت سر هم تصمیم‌گیری می‌شود ولی از اجراء و نظارت خبری نیست.
امیر حسین سلطان/تهران۳۰۳۸۵۱۳۱۰:۱۰:۵۴ ۱۴۰۲/۲/۲۱
استیضاح چاره کار نیست. یک وزیر و یا حتی مجموعه وزرا هم که استیضاح گردند باز چاره کار نخواهد بود. روسای کل بانک مرکزی در ادوار گذشته و حال میبایست مورد سئوال و حتی بازخواست قرار بگیرند چرا که مسئولیت سیاست پولی با بانک مرکزی است. اگر روسای سابق بانک مرکزی که میبایست هر لحظه نبض ارزش پول ملی را در دست می داشتند واقعا احساس مسئولیت می کردند و هر آنچه را که روی بالا و پایین رفتن ارزش پول ملی تاثیر می گذاشت بدون تعارف و رودربایستی با مسئولان طراز اول کشور در میان می گذاشتند اینقدر بی دفاع و سراسیمه طی سالهای اخیر اقتصاد کشور دچار آسیب نمی شد که حالا فرضا نمایندگان محترم مجلس چاره کار را در استیضاح این وزیر و یا آن وزیر دولت جستجو نمایند! من به سهم خودم هیچگاه قصور و غفلت دکتر بهمنی رئیس کل اسبق بانک مرکزی را نمی بخشم چرا که اگر ایشان در زمان خود با احساس مسئولیت و وظیفه بیشتری در قبال مسئولیت اصلی بانک مرکزی یعنی حفظ ارزش پول ملی عمل می کرد بسیار بعید بود به وضعیت اقتصادی و معیشتی امروزی می رسیدیم. افسوس و هزاران افسوس!
ناشناس۳۰۳۸۱۱۳۲۳:۴۱:۱۶ ۱۴۰۲/۲/۲۰
نمایندگان و کارکنان مجلس که خودرو فیدلیتی و دیگینیتی گرفته اند باید تفاوت قیمت با بازار آزاد را به حساب کمیته امداد واریز کنند و فیش آنرا به سمن دیده بان شفافیت و عدالت بدهند
ناشناس۳۰۳۸۳۳۸۰۷:۰۹:۴۶ ۱۴۰۲/۲/۲۱
حجت الاسلام حاجی صادقی، نماینده رهبری در سپاه: تحریم زیباترین نعمت دشمن برای پیشرفت کشور است تا به اذن خدا با داشته‌های خودمان به خودکفایی برسیم.
ناشناس۳۰۳۸۳۱۵۰۶:۳۴:۴۱ ۱۴۰۲/۲/۲۱
سخنگوی دولت مصاحبه کرده و گفته دست‌هایی در کار است که مردم را نسبت به شرکت در انتخابات دلسرد کنند. عرض می‌کنم مگر این دست غیر از دست دولت است که هر روز با سوءمدیریت خود فشار به مردم را بیشتر می‌کند؟
ناشناس۳۰۳۸۳۱۷۰۶:۳۵:۴۷ ۱۴۰۲/۲/۲۱
کور و نابود باد هر آن کس یا کسانی که اقتدار و صلابت سربازان گمنام این سرزمین اسلامی را تاب دیدن ندارند.
ناشناس۳۰۳۸۳۲۹۰۷:۰۰:۴۹ ۱۴۰۲/۲/۲۱
حامد طالبی خبرنگار و سردبیر روزنامه ایران با انتشار توییتی در حساب کاربری خود نوشته است که به دلیل یک پرسش انتقادی ساده از رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در کامنت اینستاگرام او از روزنامه ایران اخراج شده است!!!
ناشناس۳۰۳۸۳۳۰۰۷:۰۱:۴۱ ۱۴۰۲/۲/۲۱
طبق اعلام سازمان پزشکی قانونی، آمار تلفات حوادث رانندگی در سال گذشته ۱۹ هزار و ۴۹۰ نفر گزارش شده، این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۱۶ هزار و ۷۷۸ نفر بود، ۱۶.۲ درصد بیشتر شده است.
ناشناس۳۰۳۸۳۳۳۰۷:۰۴:۴۷ ۱۴۰۲/۲/۲۱
محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران: ایران حائز رتبه اول جهان در مهاجرت دانشجویان است.
ناشناس۳۰۳۸۳۷۵۰۸:۱۵:۴۴ ۱۴۰۲/۲/۲۱
خدا همه رانتخواران وچپاولگران بیت المال در رسوا ونابود گردان ... امین یا رب العالمین
ناشناس۳۰۳۸۳۹۱۰۸:۳۲:۴۱ ۱۴۰۲/۲/۲۱
علت وضعیت این چند روزه بورس کاملا واضح و مشخص است.چرا من که اطلاعات چندانی ندارم می تونم لیست درصدی ها رو بررسی کنم و متوجه بشم چه حقوقیهایی این چند روزه سنگین رنج منفی و فروش زدن ولی سازمان بورس نمیتونه .
مهدی۳۰۳۸۴۲۷۰۹:۰۷:۵۰ ۱۴۰۲/۲/۲۱
کمی هم به حمل و نقل عمومی توجه بشه ضرری نداره
ناشناس۳۰۳۸۴۴۲۰۹:۱۹:۴۵ ۱۴۰۲/۲/۲۱
وجود اقای محسن رضایی باعث چه گشایشی در اقتصاد بوده؟
ج۳۰۳۸۵۵۰۱۰:۵۵:۳۶ ۱۴۰۲/۲/۲۱
وکلای مجلس در قبال اوضاع مسئول هستند.
ناشناس۳۰۳۸۵۵۸۱۱:۰۳:۴۷ ۱۴۰۲/۲/۲۱
یک فایل سیاست اقتصادی توسط مرحوم نور بخش در ده هفتاد تنظیم شد هر سال همان با تغییر اعداد در حال تکرار است
ناشناس۳۰۳۸۵۸۵۱۱:۳۰:۵۷ ۱۴۰۲/۲/۲۱
آقای قالیباف بهتره بیشتر مجلس رو سر و سامان بدین .
۰۳۰۳۸۶۰۹۱۱:۴۸:۳۸ ۱۴۰۲/۲/۲۱
اقتصاد مردمی در کدام کشور یا سیستم اقتصادی وجود داره که ما دومین آن باشيم اگر کسی میدونه به ما بگه
ناشناس۳۰۳۸۸۳۲۱۴:۵۷:۰۸ ۱۴۰۲/۲/۲۱
فرق اقتصاد اسلامی با اقتصاد مردمی چیه؟؟
ناشناس۳۰۳۹۴۴۶۰۸:۴۸:۰۹ ۱۴۰۲/۲/۲۲
دولت ریسی رکورد دار تورم نقطه به نقطه در اسفند 1401 با ثبت عدد 70% می باشد
ناشناس۳۰۳۹۴۴۸۰۸:۴۹:۱۸ ۱۴۰۲/۲/۲۲
این سخنان از کیست؟ تورم را پس از 2 سال به نيم و در انتهای 4 سال تک رقمي ميکنم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    4. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    5. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

    6. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    7. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    8. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

    9. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

    10. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

    11. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

    12. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

    13. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

    14. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

    15. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

    16. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

    17. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

    18. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

    19. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

    20. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

    21. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

    22. صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد

    23. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

    24. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

    25. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

    آخرین عناوین