دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور: یک درصد هزینه‌ شرکت‌های دولتی و بانک‌ها به حوزه فرهنگ اختصاص یابد

  4020216084 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: یک درصد هزینه‌های شرکت‌های دولتی و بانک‌ها الزاما باید به حوزه فرهنگ اختصاص یابد و آیین‌نامه آن آماده و در مراحل نهایی تصویب قرار دارد.

 یک درصد هزینه‌ شرکت‌های دولتی و بانک‌ها به حوزه فرهنگ اختصاص یابد

سید مجید امامی، امروز شنبه ۱۶ اردیبهشت در شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: پنج اولویت از سخنان رهبر معظم انقلاب که البته برخی اولویت‌های عمومی نظام فرهنگی کشور است احصاء و شاخص‌های کمی و دقیقی ذیل آن شناسایی شد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه ما وضعیت ملی آن شاخص‌ها را تا پایان اردیبهشت ماه ارائه می‌دهیم، افزود: البته یکی سری از آنها داده‌های غیرثبتی و نیازمند نظرسنجی‌های استان است که درخواست داریم استاندار این موضوع را با کمک جهاددانشگاهی انجام دهد

امامی ادامه داد: با مجموعه دستگاه‌های فرهنگی در نظام، شوراهای فرهنگی عمومی استان‌ها و تلاش ائمه جمعه باید بر مواردی تمرکز کنیم که طی یکسال به صورت محسوس نتیجه بگیریم.

وی افزود: همیشه این ایراد بوده است که جدای از اولویت‌های استانی و موردی که در شهرستان گاهی به اقتضا پیش می‌آید چرا راهبری کلان در نظام فرهنگی کشور صورت نمی‌گیرد که باید از دل نقشه مهندسی فرهنگی و مباحث مقام معظم رهبری در روزهای آغازین سال و متناسب با رویکرد ایشان مبنی بر تحول انقلابی در ساختار فرهنگی کشور محقق شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد: نرخ تمایل به مهاجرت در کشور ۳۹ درصد و در بازه سنی ۱۸ تا ۳۵ سال میل به مهاجرت ۶۰ درصد است و این خیلی خطرناک است البته بسیاری از اینها پس لرزه‌های اتفاقات دهه گذشته، ماجرای کرونا و بحران اقتصادی است.

وی بیان کرد: اگر در برخی از این شاخص‌ها رشد کنیم یا نگذاریم وضعیت بدتر شود یعنی کار ما در شورای فرهنگ عمومی نتیجه داده است.

امامی با اشاره به اینکه اولویت اول فرهنگ کار و تولید است که چهار شاخص ذیل آن وجود دارد، گفت: پایداری خانواده و زیست عفیفانه، انسجام اجتماعی و اعتماد به نفس ملی، پرهیز از اسراف و تجمل و نیز افزایش سرانه و مصرف فرهنگی از دیگر اولویت‌های اعلام شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای سال ۱۴۰۲ شورای فرهنگ عمومی است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به ورود به ماجرای فرهنگ سقط غیرقانونی جنین در حوزه پایداری خانواده و زیست عفیفانه، افزود: بسیاری از مشکلاتمان در حوزه بحران جمعیت را به واسطه جلوگیری از سقط جنین می‌توانیم حل کنیم و اینکه در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۲ در اجرای قانون جوانی جمعیت پسرفت داشتیم یکی از دلایل آن بخاطر عدم کنترل سقط جنین بود.

وی با بیان اینکه مشکل جدی در حوزه انسجام اجتماعی و امید به آینده داریم که نتیجه‌اش را در افزایش نرخ میل به مهاجرت یا در خصوص منازعات خیابانی و خشونت خانوادگی نشان می‌دهد، افزود: وقتی ساختار محله قوی باشد ما دچار بسیاری از خشونت‌های اجتماعی و شهری نمی‌شویم.

امامی به اولویت پرهیز از اسراف و تجمل در حوزه فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: با این وضعیت افزایش مصرف بنزین و برق دچار بحران خواهیم شد که کاهش مصرف انرژی باید فرهنگ‌سازی عمومی شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به افزایش سرانه و ارتقای کمی و کیفی مصرف فرهنگی، تصریح کرد: اگر کالا و صنایع فرهنگی ایرانی را مصرف می‌کردیم امروز درگیر قهرمانان پوشالی و شخصیت‌های تبلیغی بر روی جوانان نبودیم.

وی به پایدارسازی منابع و اعتبارات غیرمستقیم اشاره کرد و ادامه داد: در سال جاری باید پنج درصد اعتبارات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به حوزه فرهنگ، جمعیت، میراث و مساجد اختصاص یابد و دیوان محاسبات ناظر بر این موضوع خواهد بود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۳۱۱۲۴۲۰:۰۳:۳۴ ۱۴۰۲/۲/۱۶
باید بگویید یک درصد بودجه شرکتهای دولتی به فرهنگ اختصاص یابد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. من عجله ندارم!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  10. دور باطلی که تمامی ندارد!

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  19. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  20. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  21. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین