اظهارات تازه روحانی درباره برجام

  4020216060 ۵۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق ایران در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور دولت‌های یازدهم و دوازدهم گفت: من امیدوار بودم که مساله برجام در اسفند ۹۹ یا فروردین ۱۴۰۰ حل شود تا دولتی که بر سر کار می‌آید، دچار این مشکل بزرگ نباشد.

اظهارات تازه روحانی درباره برجام

به گزارش جماران؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق ایران در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور دولت‌های یازدهم و دوازدهم که روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت برگزار شد، با تبریک روز کارگر و معلم گفت: امروز شرایط اقتصادی مردم مناسب نیست و اکثریتی از جامعه، کاهش قدرت خرید خود را لمس می‌کنند. وقتی تورم بالاتر از ۵۰ درصد است و افزایش حقوق حدود ۲۰ درصد، معلوم است که قدرت خرید مردم پایین می‌آید و این میزان یارانه هم کفاف زندگی مردم را نمی‌دهد.

او با بیان اینکه تمام تلاش ما این بود که دولت سیزدهم بتواند با مشکلات کمتری کار را شروع کند، اظهار داشت: من امیدوار بودم که مساله برجام در اسفند ۹۹ یا فروردین ۱۴۰۰ حل شود تا دولتی که بر سر کار می‌آید، دچار این مشکل بزرگ نباشد. برای احیای برجام همه چیز تمام شده و آماده بود. حتی موفق شدیم از طرف‌های مذاکره امتیاز خروج سپاه پاسداران از فهرست گروه‌های تروریستی و لغو تحریم دفتر رهبری و نهادهای مربوط به ایشان را بگیریم که وقتی آن را به مقام معظم رهبری گزارش دادم، ایشان خیلی خوشحال شدند. اما متاسفانه این امکان فراهم نشد.

 
رئیس‌جمهور سابق کشورمان افزود: ما واکسن کرونا به اندازه کافی آماده کردیم و رقم بالایی را سفارش دادیم. علاوه بر آن معادل ۴۰۰ همت اسکناس ارز در بانک مرکزی در اختیار این دولت گذاشتیم. طرح‌های ۹۵ تا ۹۸ درصد آماده افتتاح را برای دولت سیزدهم به جای گذاشتیم. دولت تا دی‌ماه می‌توانست همه این طرح‌های‌ بزرگ را افتتاح کند. راه‌آهن زاهدان به خاش و چابهار به ایرانشهر آماده افتتاح بود. فاز اول طرح بسیار بزرگ خط لوله گوره–جاسک که رهبری فرمودند استراتژیک‌ترین طرح است، عملیاتی شد که می‌تواند ۳۰۰ هزار بشکه نفت صادر شود اما آن را تعطیل کردند و فاز ۳ هم دنبال نمی‌شود. بزرگترین طرح انتقال آب از خلیج فارس به کویر اجرا شد و به سیرجان، اردکان و یزد رسید ولی حالا دنبال نمی‌شود. در ۵ ماه آخر دولت دوازدهم ۶۸۸۵۵ طرح مهم را افتتاح کردیم به ارزش ۸۱۵۱۲۷ میلیارد تومان که به غیر از افتتاح طرح‌ها توسط وزرا و استانداران بود. سابقه ندارد که در هفته‌های آخر یک دولت این همه طرح مهم افتتاح شود.

روحانی اظهار داشت: ما در آغاز کار دولت یازدهم شرایط بسیار سختی داشتیم اما در سایه امید و اعتماد مردم و قبل از اینکه طرح‌های دولت آغاز شود، شرایط بهبود حاصل کرد. نرخ دلار در اواخر سال ۹۱ حدود ۳۹۰۰ تومان بود اما در بهمن و اسفند ۹۲ به ۲۷۰۰ تومان رسید. پس از ۹ ماه تورم نقطه به نقطه از ۴۵ درصد به ۱۴ درصد رسید، یعنی ۳۱ واحد درصد کاهش پیدا کرد که بی‌نظیر بود. تورم خوراکی‌ها در اردیبهشت ۹۲ ماهانه ۶.۹ درصد بود و در اردیبهشت ۹۳ به ۱.۸ درصد رسید.

رئیس‌جمهور سابق افزود: حالا با اینکه گفته می‌شود حاکمیت یکدست شده، انتظار می‌رود مشکلات زیادی حل شود. البته باید دید منظور از حاکمیت یکدست چیست و آیا می‌تواند مفید باشد؟ چون قوه قضائیه که باید بی‌طرف باشد، پس لابد منظور از حاکمیت یکدست، دولت و مجلس است. انشاءالله که برای صداوسیما و ائمه جمعه و نیروهای مسلح هم فرق نمی‌کند که چه دولت یا مجلسی سر کار باشد. در اصل باید ملت و حاکمیت یکدست شوند نه قوای حاکمیت. اگر ملت و حاکمیت یکدست شدند، مشکلات حل می‌شود. دولت قوی نمی‌تواند کاری کند، جامعه قوی می‌تواند مشکلات را حل کند، آن هم با همراهی یکدیگر.

او با ابراز نگرانی نسبت به بروز اختلافات در جامعه گفت: در این ۴۴ سال همه تلاش‌ها بر این بود که فاصله‌ها کم و وحدت اجتماعی تقویت شود؛ وحدت بین اقشار مختلف مردم با هر مذهب و عقیده و سلیقه‌ای. امروز اما مساله از شکاف اجتماعی گذشته و تبدیل به تنازع اجتماعی شده است. نباید گذاشت در جامعه دودستگی و چنددستگی ایجاد شود و یک جمعیت به جمعیتی دیگر یا صاحبان یک تفکر به تفکری دیگر متعرض شوند. حضرت امیرالمؤمنین(ع) در دوره حکومت، قصد داشت برخی انحرافات آشکار را اصلاح کند اما سکوت کرد چون نگران بود در جامعه و حتی در صفوف لشکریان خودش اختلاف ایجاد شود.

روحانی با تاکید بر اینکه باید توجه کنیم جامعه عوض شده است، افزود: اکثریت قاطع جامعه، جوانانی هستند که در ۴۰ سال گذشته به دنیا آمده‌اند. این نسل جدید و جوان، فرهنگ خود، زبان خود و خواسته‌های خود را دارد. دنیای اطراف خود را می‌بیند و مقایسه می‌کند. ما نمی‌توانیم با زبان تحکم با آنها سخن بگوییم. آنها برای مشارکت، باید قانع شوند. باید انگیزه پیدا کنند. باید ببینند که رأی و نظر آنها مهم و محترم است. راه همراه کردن جوانان، دورباش و کورباش نیست. زبان تازیانه در این عرصه کارساز نیست. جوانان باید امکان تغییر را ببینند تا سرمایه کار و ابتکار خود را به میدان بیاورند. خطر بزرگ فرار مغزها تنها با ایجاد زمینه جذب و امید به اثرگذاری، از سر کشور دور می‌شود. میدان را باید برای جوانان باز کرد تا بمانند و بسازند.

او تاکید کرد: امیرالمؤمنین(ع) فرمود اگر به مردم ظلم شود و مردم از حاکمیت فاصله بگیرند، اخْتَلَفَتْ هُنَالِکَ الْکَلِمَةُ، جامعه دچار اختلاف و پراکندگی می‌شود، فریبکاری در دین آغاز و نشانه‌های تجاوز و ظلم پدیدار می‌شود. در آن شرایط خوبان خوار و خانه‌نشین و بدان و اشرار بر مردم حاکم می‌شوند. باید راه برای حضور و مشارکت آنها فراهم شود. این مملکت به همه ایرانی‌ها تعلق دارد؛ مگر می‌شود یک جمع بگوید من به بقیه نیاز ندارم. حاکمیت باید دستان خودش را به سمت پیران خردمند و باتجربه و جوانان اندیشمند و پرابتکار دراز کند و از آن‌ها راه‌حل را بخواهد. تنها راه اصلاح و خروج ما از مشکلات، رجوع به مردم و طلب یاری از آنهاست، جز این راهی نیست.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۳۰۶۵۳۱۴:۴۴:۳۹ ۱۴۰۲/۲/۱۶
صد رحمت به‌دوران‌روحانی و کلیدش
ناشناس۳۰۳۱۰۶۵۱۸:۵۰:۳۵ ۱۴۰۲/۲/۱۶
چنان کلید در جا گذاشته و شکسته که باید چند تا کلید ساز اورد تا در اورد
ناشناس۳۰۳۱۸۷۵۱۱:۵۴:۴۵ ۱۴۰۲/۲/۱۷
روحانی باید محاکمه بشه - بعنوان بانیان وضع موجود - کلی بدهی برای رئیسی گذاشته - کمی صبور باشیم
دانا۳۰۳۰۶۶۴۱۴:۴۹:۵۶ ۱۴۰۲/۲/۱۶
این همه صحبت های شیرین کردی اما در عجبم که در دوران ریاست جمهوری خودت چرا به گفته های خودت عمل نکردی؟؟؟
ناشناس۳۰۳۰۶۸۱۱۴:۵۷:۵۳ ۱۴۰۲/۲/۱۶
روحانی و تیمش باید دستگیر و محاکمه شوند
ناشناس۳۰۳۱۰۸۴۱۹:۱۶:۴۳ ۱۴۰۲/۲/۱۶
مانند سیف و عراقچی و حیدری رییس کل اسبق بانک مرکزی و معاون ارزی و معاون‌ نظارتی
ناشناس۳۰۳۰۶۸۷۱۵:۰۱:۴۵ ۱۴۰۲/۲/۱۶
اقای روحانی صدرجمت برتو ویارانتان الان شاسی بلند میگیرند میگویند گدابازی درنیارید مگه چی شده .
ناشناس۳۰۳۱۲۱۱۲۱:۲۸:۴۵ ۱۴۰۲/۲/۱۶
حقوق نجومی زمان حسن روحانی مد شد
ناشناس۳۰۳۱۶۶۴۰۹:۴۳:۵۳ ۱۴۰۲/۲/۱۷
شاسی بلند را زمان ایشون دادند نه الان
ناشناس۳۰۳۰۶۸۸۱۵:۰۲:۰۷ ۱۴۰۲/۲/۱۶
قیمت دلار در آن سال 3400 تومان تحویل گرفتی و نه 3900 که رقم اصلی خودش بعد با سرکوب آن و برخی سرکوب اقتصادی دیگر در ظاهر برای چند سال اوضاع را آرام کردی ولی با پر شدن ظرفیت آن در سال 96 دیگر نتوانستی جلوی آن را بگیری و شروع به افزایش دادن شد و در سال 97 هم با آمدن تحریم آمریکا آن سرکوب را بیشتر اثر گذارتر کرد حال بماند خلق ارز 4200 توسط خود جنابعالی هم باعث شد به تنهایی اقتصاد مملکت تا الان را با تورم بالای 40درصدی روبرو کند
ناشناس۳۰۳۰۶۹۱۱۵:۰۴:۲۸ ۱۴۰۲/۲/۱۶
برجام یک سند خیانتی هست که باج دادن یک طرفه ما بود و برای احیای آن که برخی چیزها در آن گنجانده شد در آن سال که از برجام اولیه هم خیانت بارتر، راستی چرا توازن ایجاد نمی کردی وقتی برجام رو هوا شد؟
هنر تحریمها۳۰۳۱۰۰۵۱۸:۰۵:۴۲ ۱۴۰۲/۲/۱۶
ترامپ با برنامه به قصد خارج کردن روحانی و اصلاح طلبان از صحنه سیاسی ایران و جنگ اقتصادی برجام را پاره کرد...
ناشناس۳۰۳۱۰۴۲۱۸:۳۳:۳۰ ۱۴۰۲/۲/۱۶
برجام 2
ناشناس۳۰۳۱۰۸۰۱۹:۱۰:۱۵ ۱۴۰۲/۲/۱۶
شما معوض برجامتان چیست ؟ …
ناشناس۳۰۳۰۷۱۰۱۵:۱۱:۵۵ ۱۴۰۲/۲/۱۶
روحانی این را درست می گوید. برجام امضا نشد حالا افتاده اند به التماس
ناشناس۳۰۳۱۰۴۷۱۸:۳۶:۱۹ ۱۴۰۲/۲/۱۶
التماس؟ این دولت مانند آن دولت وا داده نیست و غربی ها هم بعد آشوب چپ و راست پیام می فرستند برای مذاکره همانند سال 88 به بعد ، ولی اگر اینبار ایران کوتاه بیاید از قوانین بین‌الملل آن هم مقابل کشورهای بمب اتم دار....!
ناشناس۳۰۳۰۷۱۲۱۵:۱۲:۵۹ ۱۴۰۲/۲/۱۶
با بی درایتی وزیر شما که دقت نکرده بود 4 بار در برجام قید شده تحریم ها تعلیق خواهد شد نه برطرف. مردم رو به این روز نشاندی با باخبر شدنت از گرانی بنزین در روز شنبه مردم رو به ستوه آوردی دلار از 3.5 تومان به 32 هزار تومان یعنی تقریبا 10 برابر رساندی ؟
ناشناس۳۰۳۰۷۱۷۱۵:۱۵:۲۷ ۱۴۰۲/۲/۱۶
به امید محاکمه روحانی
ناشناس۳۰۳۰۷۲۸۱۵:۱۸:۵۴ ۱۴۰۲/۲/۱۶
اون جماعتی که برای خود شیرینی در برجام سنگ اندازی کردن باید پاسخگو این حجم ازتحریم و فشار اقتصادی بر مردم باشند
ناشناس۳۰۳۱۰۵۲۱۸:۴۲:۱۷ ۱۴۰۲/۲/۱۶
شما نمی خواهد وارونه کنی آن روزی که داشتند با 3 کشور اروپایی می نشستند و توافق سعد اباد غیر قانونی که ربطی به آن کشورها نداشت و امضا می کردن که در هیچ قانون اژانس وجود نداشت باید پاسخگو باشند و همین طور ادامه دادید و شد 6 کشور و بعد هر بار مذاکره و توافق تحریم کمتر نشد بلکه بیشتر هم شد
ناشناس۳۰۳۱۰۷۰۱۸:۵۴:۴۶ ۱۴۰۲/۲/۱۶
با دخالت دیگران در امور داخلی دیگران شعار نه شرقی و نه غربی چی شد؟ اینجا لابد خوب هست چون غربی خواستار دخالت در امور داخلی ایران بودن؟ آره؟
ناشناس۳۰۳۱۱۲۹۲۰:۰۹:۳۵ ۱۴۰۲/۲/۱۶
سنگ اندازی اون طرفی کرد که از برجام خروج کرد.
ناشناس۳۰۳۰۷۴۹۱۵:۲۹:۳۰ ۱۴۰۲/۲/۱۶
دولتی که پنهانی و یک شبه بنزین را چند برابر گران کند مشخص هست دنبال چی هست و دم از مردم و... نزند ، حتی وزیرش هم گفت ما می‌دانستیم چه اتفاقی بعد گران شدن پنهانی می افتد!!
ناشناس۳۰۳۰۹۶۲۱۷:۲۴:۵۸ ۱۴۰۲/۲/۱۶
در این که همه به هر حال منتخب شورای نگهبان جمهوری اسلامی هستندکه حرفی نیست، ولی تاثیر 3 برابر کردن قیمت بنزین بیشتر بود، یا 10 برابر کردن قیمت آرد؟
ناشناس۳۰۳۱۱۰۲۱۹:۴۴:۰۴ ۱۴۰۲/۲/۱۶
خودت چی فکر می کنی بنزین مهمتر هست یا آرد؟
ناشناس۳۰۳۱۳۸۰۰۰:۱۰:۵۴ ۱۴۰۲/۲/۱۷
اخوی! اردیبهشت پارسالو (افزایش قیمت فقط ۴ قلم کالا!!!) فراموش کردی که با اعتماد به تفس داری شعار میدی؟!
رضا۳۰۳۰۷۵۱۱۵:۳۰:۰۲ ۱۴۰۲/۲/۱۶
آقای روحانی دستت درد نکنه ولي همش ما امتیاز دادیم اینرا چگونه جبران کنیم؟
ناشناس۳۰۳۰۸۰۲۱۵:۵۲:۴۱ ۱۴۰۲/۲/۱۶
مخالفان برجام باید پاسخگو‌باشند هم برای کار شکنی در زمان روحانی ‌وچه پس از بدست گرفتن قدرت اما چه سود که نه عزمی برای اجرای عدالت و نه گوش شنوایی برای شنیدن و بازبینی اشتباهات وجود ندارد
ناشناس۳۰۳۱۰۳۵۱۸:۳۱:۱۰ ۱۴۰۲/۲/۱۶
یکی از موارد مخالفان برجام= در نحوه تنظیم ایراد داشتند که همه چیز را دادید رفت و منتظر ماندید تا بهشت به روی شما باز شود!!
ناشناس۳۰۳۰۸۰۵۱۵:۵۳:۳۴ ۱۴۰۲/۲/۱۶
فساد 92 هزار میلیارد تومانی که در اواخر دولت قبل رُخ داد ظلم بزرگی بود که به مردم روا شد.
ناشناس۳۰۳۱۰۳۶۱۸:۳۱:۱۲ ۱۴۰۲/۲/۱۶
عمو همه اش فساد نبود...بیش از پنجاه هزار رو دولت خودش به فولاد مبارکه گفته بود به کمتر از قیمت دلار فولاد رو خودروسازان واگذار کند که فساد نیست و درستش هم همینه
ناشناس۳۰۳۰۸۰۹۱۵:۵۵:۱۵ ۱۴۰۲/۲/۱۶
برجام بیراهه بود روحانی در سال 92 کشور را با 700 عنوان تحریم تحویل گرفت و با 1500 عنوان تحریم تحویل داد نتیجه برجام دو برابر شدن تحریم ها و نابودی اقتصاد ایران شد.
ناشناس۳۰۳۰۸۱۲۱۵:۵۶:۴۹ ۱۴۰۲/۲/۱۶
در سال 92 میزان مشارکت در انتخابات 73 درصد بود در سال 1400 میزان مشارکت به 48 درصد رسید عملکرد بسیار ضعیف دولت روحانی باعث ناامیدی و یاس مردم شد.
ناشناس۳۰۳۰۹۷۲۱۷:۳۳:۰۷ ۱۴۰۲/۲/۱۶
نه برادر، .... حتی دکتر لاریجانی هم رد شد، برای این بود مشارکت پایین بود.
ناشناس۳۰۳۱۱۰۳۱۹:۴۵:۴۹ ۱۴۰۲/۲/۱۶
انتخابات همیشه یک عده ای رد می شوند ولی مشارکت هیچ وقت این قدر کم نبود همانند سال 98
ناشناس۳۰۳۰۸۱۵۱۵:۵۷:۳۸ ۱۴۰۲/۲/۱۶
درس عبرت برجام این بود که هرگز نباید به مذاکره و تعامل با دولتهای بدعهد و خبیث اعتماد کنیم.
ناشناس۳۰۳۰۸۲۵۱۶:۰۰:۵۶ ۱۴۰۲/۲/۱۶
در دولت روحانی فقط 26 میلیون دوز واکسن کرونا ثبت سفارش و 19 میلیون دوز واکسن وارد شد اما در دولت سیزدهم بیش از 140 میلیون دوز واکسن ثبت سفارش و وارد شد.
ناشناس۳۰۳۰۸۲۷۱۶:۰۱:۲۱ ۱۴۰۲/۲/۱۶
روحانی اگر بر سر شعارهایش ایستاده بود و هزینه میداد الان خیلی محبوب بود او سیاست دارد اما شجاعت و جسارت نه
ناشناس۳۰۳۰۸۳۴۱۶:۰۳:۰۵ ۱۴۰۲/۲/۱۶
روحانی مملکت را با 1500 هزار میلیارد تومان بدهی و 480 هزار میلیارد تومان کسری بودجه و خزانه منفی و تورم 65 درصدی تحویل داد.
ناشناس۳۰۳۰۸۳۹۱۶:۰۵:۰۲ ۱۴۰۲/۲/۱۶
دولت شما بجز قرض و بدهکاری و بی اعتباری در عرصه بین الملل چیزی بجای نگذاشت از طرف امریکا و اروپا تحریم بودیم با چین و روسیه و حتی عربستان و امارات هم رابطه نداشتیم و منزوی بودیم.
ناشناس۳۰۳۰۸۵۱۱۶:۱۰:۱۲ ۱۴۰۲/۲/۱۶
چرا ا این امکان (برجام) فراهم نشد ؟
ناشناس۳۰۳۰۸۵۶۱۶:۱۵:۰۴ ۱۴۰۲/۲/۱۶
8 سال اقتصاد کشور و معیشت مردمو معطل مذاکره و برجام کردند و رکورد تورم و جهش ارز در بعد از انقلاب را شکستن بازهم دست بردار نیستن !
ناشناس۳۰۳۱۳۸۴۰۰:۱۴:۵۱ ۱۴۰۲/۲/۱۷
دوست عزیز! صادقاته بگو معیشت مردم اکنون معطل جیست؟!
ناشناس۳۰۳۰۸۶۰۱۶:۱۶:۲۷ ۱۴۰۲/۲/۱۶
با توجه به اینکه محرز شده است که تخلفات و فسادهای کلانی در دولت قبل صورت گرفته چرا قوه قضاییه با مسئولان دولت قبل مماشات می کند ؟!
ناشناس۳۰۳۰۸۹۶۱۶:۲۹:۵۰ ۱۴۰۲/۲/۱۶
روحانی همه امورات مملکت را به برجام و FATF گره زده بود و دستاورد اون تقریبا هیچ بود.
ناشناس۳۰۳۰۹۰۱۱۶:۳۲:۲۳ ۱۴۰۲/۲/۱۶
باید از فرصت احیای برجام استفاده می شد اما عده ای گفتن باید خودمون این کار را بکنیم .
ناشناس۳۰۳۰۹۲۰۱۶:۴۷:۰۵ ۱۴۰۲/۲/۱۶
کی باورش میشه یه دولتی تمام هم و غمش رو گذاشته برای رفع مشکلات دولت بعدی که سرکار میاد؟؟؟
ناشناس۳۰۳۰۹۴۱۱۷:۰۲:۳۸ ۱۴۰۲/۲/۱۶
ظاهراً اقاى روحانى مشكلاتى كه در زمان دولت خودش بوجود اورده بود را فراموش كرده!
ناشناس۳۰۳۰۹۵۲۱۷:۱۶:۲۴ ۱۴۰۲/۲/۱۶
از كليد روحاني وحشت دارم اين كليد دلار 3000 توماني را 27000 تومان كرد جالب اينجاست كه اصلا يك درصد هيچ اشتباهي را از جانب خودشان قبول نمي كنند
ناشناس۳۰۳۰۹۷۵۱۷:۳۴:۱۸ ۱۴۰۲/۲/۱۶
برجام جهاني / آسايش ايراني
ناشناس۳۰۳۰۹۹۷۱۷:۵۸:۱۴ ۱۴۰۲/۲/۱۶
فرق زمان روحانی......الان همه نهادها دارند کمک می کند اما نمیشود
ناشناس۳۰۳۱۰۴۹۱۸:۳۷:۳۵ ۱۴۰۲/۲/۱۶
ایشان تمام دلایل ناکامی دولتش را در اجرای برجام گفت ولی نگفت با وجود موافقت رهبری عاملان بی برجامی کیا بودند. .
علی۳۰۳۱۰۵۴۱۸:۴۲:۳۵ ۱۴۰۲/۲/۱۶
روحانی با بیان اینکه تمام تلاش ما این بود که دولت سیزدهم بتواند با مشکلات کمتری کار را شروع کند .....آخه کسی نیست به او همانجا بگوید اقای روحانی بدهی 500 هزار میلیارد تومانی و کسری بودجه 400 هزار میلیارد تومانی شما را که برای دولت سیزدهم به ارث گذاشتید را باید باور کرد یا این ادعای جدید را ؟ پول بدون پشتوانه و با خزانه خالی را چاپ کردید تا بزعم خود کشور را برای چند صباحی پیش ببرید و اصلا به تورمی که این نقدینگی ایجاد برای دولت سیزدهم و برای سالهای بعد ایجاد میکرد اصلا فکر کردید یقینا پاسخ مثبت هست چون قصد شما زمین زدن این دولت بود نه اینکه مدعی شدید تمام تلاشتان این بود که دولت سیزدهم با مشکلات کمتری روبرو شود ........ بنظرم اگر پای محاسبه روزی بمیان اید معلوم خواهد شد چه بلایی برسر کشور آوردید
کارمند ساده۳۰۳۱۰۷۵۱۹:۰۱:۳۹ ۱۴۰۲/۲/۱۶
تجربه را تجربه کردن خطا است، ........
ناشناس۳۰۳۱۲۰۰۲۱:۱۵:۳۲ ۱۴۰۲/۲/۱۶
همه میدانند که دوران روحانی بهتر از الان بود حالا چرا نزاشتند برجام را نهایی کند عمدتا به دلایل سیاسی؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  18. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  23. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

آخرین عناوین