شهید فطرت

محسن سلگی، گروه فرهنگی الف،   4020213083 ۵۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۹ تکراری یا غیرقابل انتشار
 شهید فطرت

شهید حمیدرضا الداغی، شهید حیا وحیات، شهید زن و زندگی است. او شهید رهایی و آزادی است. اما چه تمایز و امتیازی میان زن، زندگی و آزادیِ برخاسته از اقدام جهان‌تاریخی او با شعارهای رمزنگاری شده پیرامون فوت مهسا امینی وجود دارد؟

ابتدا باید بگویم شهادت الداغی، بیش از آن که مبتنی بر غیریت (دشمنی و تقابل) باشد، مبتنی بر غیرت و شرافت است. 

به درستی او را شهید غیرت نامیده اند. او در راه غیرت و سپس غیریت کشته شد. در حالی که مدعیان زن در تحرک موسوم به انقلاب مهسا، به زن غیرتی ندارند بلکه از آغاز علیه غیرت صف آرایی کردند. در تجمع نمادین این مدعیان در خارج کشور زنی با رساندن صدای خود به گوش همه در میکروفون گفت که زنان ناموس کسی نیستند و سپس هشتگ «من بی ناموسم» را در دستور قرار دادند. اما مشکل آنها در نگاه به زن، بنیادین ترین و اساسی تر از این بود. این تحرک یا به قولی جنبش، مبتنی بر انداختن زنان در وادی جنگ و صلح زدایی از زندگی آن ها و سپس صلح زدایی از زندگی ایرانی بود. در حالی که شهید الداغی بر بودن زن-و ایران- در صلح و آرامش و امنیت دست به آن اقدام انسانی و الهی زد.

او مبتنی بر جوهر انسانی-الهی(فطرت) که مشخصاً و بیشتر در نام و شمایل و مفهوم غیرت ظاهر شد، به استقبال مرگ رفت. او برای زندگی و زن، به آغوش مرگ رفت و معنایی راستین و راستگو از دفاع از زنان را نشان داد؛ درست در برابر مدعیان «زن، زندگی، آزادی» که در آسایش مادی غرب غلت می خورند و در آن سو برای جان دادن زن ایرانی نسخه داده و آنها را تشویق به خشونت و دست کم برهم زدن امنیت جامعه و بازار به وسیله کشف حجاب می کنند.

این جریان با غیریت سازی در پی غیرت زدایی است. آنها بنا به ادعای خود می خواهند به تمایز و خواست فردی زنان تحقق ببخشند اما واقعیت آن است که منجر به نامتفاوت شدن و بی تفاوت شدن زنان می شوند. به بیان دیگر، از سویی زن-و نیز مرد – را نسبت به دیگران بی تفاوت کرده و از سویی دیگر آنان را شبیه یکدیگر و بدل به کالایی مشابه و تولید شده توسط کارخانه رسانه ای ضد ایرانی می سازند. این تشابه تا سرحد تشابه مرد و زن پیش رفته و از هر حیث ضد تفاوت یا تمایز و به طریق اولی، ضد امتیاز یا ممتاز شدن افراد اعم از زن و مرد است.

در مقابل این جریان، انقلاب اسلامی توانست زنان را متمایز و ممتاز کند؛ به آنها هویت مستقل داد یا برای آنها هویت مستقل قائل شد. 

مطابق آنچه از نظر گذشت، غیریت سازی زن توسط ضدانقلاب، هم ضد تمایز و هم ضد ممتاز بودن زن و هم عامل دشمنی و جنگ و ناامنی برای زنان است. در مقابل، انقلاب اسلامی مبتنی بر فطرت انسانی- الهی (غیرت یک جلوه فطرت و ذات الهی انسانی است) برای زن هم تمایز و هم امتیاز یا ممتازی قائل شده و به وجود آورده است.

آنچه در اقدام فردی شهید الداغی و انعکاس کم نظیر و دردناک آن دیدیم، مبتنی بر فطرت انسانی بود. مادر و خواهر این شهید بزرگوار تصریح کردند که شهید تیپ مذهبی مرسوم و متعارف نبوده است(نقل مضمون) اما انسانی مؤمن  بوده است. روی همین نقطه و تأکید انسانی یا تأکید خانواده شهید بر انسانی بودن شخصیت و اقدام دلاورانه شهید دست می گذارم و می گویم که هرچه انسانی تر، الهی تر و هر چه انسانی تر، اسلامی تر. نیز هرچه اسلامی تر، جهانی تر و هر چه جهانی تر، اسلامی تر. 

به راستی ارزشهای فطری، نقطه تلاقی و ملاقات ارزش های اسلامی و ارزش های جهانی است. مطابق این حقیقت، حیازدایی که توسط رسانه های غربی و جهانی ترویج می شود، نه مطابق ارزش جهانی(انسانی)، که مقابل آن است. فطرت و ذات بشر از حیا و غیرت دفاع می کند. دفاع از وطن و ناموس و غیرت نسبت به همنوعان است که همچون ارزش جهانی و فراتاریخی (فرازمانی و فرامکانی)  باقی خواهد ماند نه حیازدایی و دفاع از بی بند و باری. استدلال ها به سود خویشتن داری و فداکاری برای دیگران قوی تر و معقول تر از استدلال ها به زیان آن است.

مطابق این پیشینه و ریشه فلسفی و هستی شناسانه و انسانی است که می توان شهید الداغی را شهید ایران، شهید اسلام و شهید جهان خواند. او با اقدامی فردی اما همزمان جهانی، منحصربفرد شد. اقدامش هرچند فردی بود اما از آنجایی که برخاسته از ارزشهای انسانی و الهی بود، او را علاوه متمایز کردن، ممتاز ساخت؛ او را ملی و جهانی کرد.

او متفاوت تر از متفاوت شد؛ چنانکه باید او را «متفاوط» خواند. او پاسخی به بی تفاوتی لیبرالی و اصل «بی تفاوتی به تفاوت ها» و نیز اصل لیبرالی لسه فر لسه پسه(بگذار رها باشد، بگذار بگذرد) بود. او معنای غیرت عقلانی و غیریت عقلانی و درست بود. او بی تفاوت نگذشت و نگذاشت آن جوانان متعرض ملعون به راحتی بگذرند و ناموس او -و ناموس انسانیت - را با خود ببرند. 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۲۷۱۹۸۱۶:۵۹:۰۷ ۱۴۰۲/۲/۱۴
ایکاش مداخله نمی کرد. اکنون زنده بود.
ناشناس۳۰۲۷۲۷۷۱۷:۵۲:۱۴ ۱۴۰۲/۲/۱۴
مداخله در صحنه جرم تخصص، آموزش و روانشناسی می خواهد.
ناشناس۳۰۲۷۷۸۲۰۱:۰۸:۴۹ ۱۴۰۲/۲/۱۵
یکی از این روزها ممکنه ناموستون در شرایط مشابهی بین اسرار و اوباش گیر کنه اونوقت آرزو میکردید یه رادمرد مثل این شهید بزرگوار به دادش برسه ایکاش قاتل‌هایی که سابقه شرارت هم دارن به شکلی مجازات شده بودن که امروز جرأت تجاوز و تعدی و آدمکشی پیدا نمیکردن ______ متاسفانه در اغلب موارد مجازات متناسب با جرم نیست و اصلا بازدارنده نیست بلکه تشویق کننده‌س
ناشناس۳۰۲۷۹۴۰۰۶:۵۶:۲۸ ۱۴۰۲/۲/۱۵
به جای این حرف ها، بهتر بود می گفتی اگر هر کس وظیفه اش را به نحو احسن انجام دهد، مشکلات کم تر می شوند.
ناشناس۳۰۲۹۴۸۱۲۲:۳۶:۲۴ ۱۴۰۲/۲/۱۵
شما تو ژاپن ببینید خانم ها آیا حجاب دارند ولی ساعت ده شب به راحتی در خیابان راه میر وند
ناشناس۳۰۲۷۲۸۰۱۷:۵۵:۴۰ ۱۴۰۲/۲/۱۴
حضور پررنگ و به موقع ماموران از وقوع جرم های مشهود به شدت می کاهد. چرا فرماندهی نیروی انتظامی تعداد پرسنل خود را افزایش نمی دهد؟
کور پیش بین در خشت خام۳۰۲۷۲۹۱۱۸:۰۶:۲۴ ۱۴۰۲/۲/۱۴
همانگونه که سپاه در کنار ارتش قرار گرفت و توانستند مرزهای و سرحدات کشور را حفاظت کنند بسیج هم باید در کنار نیروی انتظامی قرار گیرد تا بتوان امنیت و آسایش را به جامعه بازگرداند و قوانین اجتماعی را نظارت نمود
ناشناس۳۰۲۷۳۱۷۱۸:۳۰:۰۲ ۱۴۰۲/۲/۱۴
غیرت را باید به اصطلاح مردانی پیدا کنند که اجازه می دهند نوامیس آنها خود را به دیگران عرضه کنند تا امثال این جوان فدای بی غیرتی آنها نشوند
ناشناس۳۰۲۷۳۶۰۱۹:۰۵:۳۲ ۱۴۰۲/۲/۱۴
مسئولان نباید در امور به‌ گونه‌ای عمل کنند که منجر به دو قطبی در جامعه شود.
ناشناس۳۰۲۷۳۶۳۱۹:۰۷:۱۵ ۱۴۰۲/۲/۱۴
با مشکلاتی که وجود دارد و جامعه را رنج می‌دهد چاره‌ای جز تحول در برخی از مدیریت‌ها و روش‌های مدیریتی نیست.
ناشناس۳۰۲۷۳۶۵۱۹:۰۸:۱۲ ۱۴۰۲/۲/۱۴
روحش شاد .... حق این مردم نیست که هر روز اخبار گرانی و افزایش قیمت‌ها را بشنوند و آزرده خاطر شوند.
به آفرید۳۰۲۷۴۵۰۲۰:۴۰:۵۱ ۱۴۰۲/۲/۱۴
مخالفم،زندگی یک امانت دست انسان هست برای دست یابی به یک هدف، سوالم از شما این است آیا کار این فرد انسانی بود یا غیر انسانی، اگر انسانی بود پس حرف شما صحیح نیست.یا شخصی که باور دارد باید صبر می‌کردند تا مامورین بیاییند، اگر مادر ،خواهر و یا دختر تون در این وضعیت بود بازهم منتظر اومدن مامورین میشدید؟؟؟ اگر پاسخ شما بله باشد برای شما باید تاسف خورد.
ناشناس۳۰۲۷۸۷۲۰۴:۴۹:۱۶ ۱۴۰۲/۲/۱۵
ادم اگه براشرافتش نمیره فرداروزی یااز مریضی یا پیری یا تصادف میمیره مرگ باعزت به از زندگی بیهوده بخور بخوابه درود بر شرفش درس مردانگی به ما داد
ناشناس۳۰۲۷۲۰۱۱۷:۰۰:۱۹ ۱۴۰۲/۲/۱۴
تنها مامور قانون باید در صحنه جرم با مجرم روبرو شود. کاش مامورها بودند
ناشناس۳۰۲۷۲۷۶۱۷:۵۰:۱۹ ۱۴۰۲/۲/۱۴
اگر زنان و دختران جامعه حیا و آبرو داشته باشند و درست در جامعه حاضر شوند این حوادث کمتر پیش می آید
ناشناس۳۰۲۸۱۰۵۰۹:۲۵:۰۶ ۱۴۰۲/۲/۱۵
اصل قضیه پلیس کجا بود؟برای حجاب و سگ و.. فوری برای امنیت مردم غایب. اراذل و اوباش بسادگی ازاد می شوند تا بارها جرم و جنایت کنند. بعد می گویند اگر زنان نباشند کسی تجاوز نمیکند! اگر کسی گوشی موبایل نداشته باشد دزدی نمیشود! اگر کسی در خانه پول نداشته باشد سرقت نمیشود!
ناشناس۳۰۲۷۲۰۲۱۷:۰۲:۳۰ ۱۴۰۲/۲/۱۴
دفاع با دست خالی، در مقابل حیوان درنده امکانپذیر نیست.
ناشناس۳۰۲۷۲۷۸۱۷:۵۲:۴۱ ۱۴۰۲/۲/۱۴
از نبود اقتدار نیروی انتظامی است که اراذل و اوباش و سارقان در جامعه بیداد می کنند ........... نیروی بسیج باید به میدان امنیت در جامعه ورود کند
ناشناس۳۰۲۷۳۵۹۱۹:۰۳:۵۵ ۱۴۰۲/۲/۱۴
چقدر خوب است زمانی که مردی برای تشکیل زندگی مشترک به خواستگاری خانمی می‌رود به جای اینکه از او بپرسند چقدر پول داری سؤال کنند هدفش از ازدواج چیست و آیا مهارت‌های زندگی را بلد است و اگر روزی همسرش را ناراحت دید واکنش او چیست؟
ناشناس۳۰۲۸۸۹۷۱۸:۰۴:۵۸ ۱۴۰۲/۲/۱۵
البته مرد هم باید برای ابن سوالات پاسخ منطقی داشته باشد
ناشناس۳۰۲۷۲۰۹۱۷:۰۵:۱۹ ۱۴۰۲/۲/۱۴
ای کاش برخی از مسئولان از این مرحوم یاد گرفته و از مردم در مقابل غارتگران و مافیا بهتر دفاع می کردند.
ناشناس۳۰۲۷۲۱۷۱۷:۰۸:۲۱ ۱۴۰۲/۲/۱۴
هیچکس مسئولیت خشن شدن مردم به خصوص نسل جوان را به عهده نمی گیرد! چرا؟
ناشناس۳۰۲۷۲۱۹۱۷:۱۱:۲۰ ۱۴۰۲/۲/۱۴
البته در کنارش مردم باید یاد بگیرند که در مواجهه با جرم مشهود فقط باید مورد را به نیروی انتظامی گزارش کنند. زیرا این کار هم وظیفه و هم تخصص نیروی انتظامی است.
ناشناس۳۰۲۷۲۲۲۱۷:۱۴:۳۱ ۱۴۰۲/۲/۱۴
همانطور که ساختمانی آتش می گیرد، به آتشنشانی خبر می دهیم؛ شخصی بد حال می شود، به اورژانس خبر می دهیم، باید در مواجهه با اراذل اوباش به نیروی انتظامی خبر دهیم.
ناشناس۳۰۲۷۲۲۵۱۷:۱۶:۲۸ ۱۴۰۲/۲/۱۴
آمر به معروف و ناهی از منکر همانطور که احمد وحیدی وزیر کشور دیروز اعلام کرد، تنها باید در حد لسانی اقدام کند.
ناشناس۳۰۲۷۲۳۲۱۷:۲۰:۴۱ ۱۴۰۲/۲/۱۴
آیا فکر نمی کنید که امر به معروف و نهی از منکر زمینه برخورد افراد با یکدیگر را افزایش می دهد؟ آیا فکر نمی کنید که حدقانونی، موقعیت سنجی و همه جوانب این کار باید با صراحت برای مردم بیان شود؟
ناشناس۳۰۲۷۲۳۶۱۷:۲۴:۰۶ ۱۴۰۲/۲/۱۴
درد از همین دختران بی حیا است اگر اینها درست در جامعه ظاهر شوند انسان هایی مانند ضارب شهید به خود جرات چنین جنایاتی نمی دهند
ارمین۳۰۲۷۸۴۲۰۲:۴۶:۱۷ ۱۴۰۲/۲/۱۵
اول از همه باید به زیربنا اهمیت داد که چرا جوانان امروز بی نهایت خشمگین هستند و چطوری اینقدر سلاح سرد ازادانه به فروش میره چرا اون پسر تو یه خانواده ی درست تربیت نشده .چرا اینقدر ارازل اوباش زیاد شده.چرا پلیس در سطح شهری نیست.
ناشناس۳۰۲۷۲۴۰۱۷:۲۷:۰۹ ۱۴۰۲/۲/۱۴
کلا جامعه ما، جامعه مغروری است. بسیاری از مردم هر گونه تذکری، چه غلط چه درست را فضولی قلمداد کرده و آن را بر نمی تابند. وقتی به اکثر رانندگانی که رانندگی خطرناک و خلاف مقررات انجام می دهند، تذکر می دهید، نتنها نمی پذیرند، بلکه با دادن فحش و ناسزا و در مواردی خشونت رفتاری در مقام مقابله بر می آیند!!!
ناشناس۳۰۲۷۲۴۲۱۷:۲۸:۱۲ ۱۴۰۲/۲/۱۴
در همه جای دنیا مقابله با مجرمان، تنها و تنها وظیفه پلیس است.
ناشناس۳۰۲۷۳۹۷۱۹:۳۷:۵۷ ۱۴۰۲/۲/۱۴
مجرمان اخلاقی بدترن
mostafa.kamali95@yahoo.com۳۰۲۷۲۵۰۱۷:۳۲:۴۵ ۱۴۰۲/۲/۱۴
هر جا فتنه و فسادی هست پای یک یا چند زن و دختر در میان است حتما این دخترانی که ضارب قصد سو نسبت به آنها داشته وضعیت مناسبی نداشته اند.
ناشناس۳۰۲۷۲۵۲۱۷:۳۳:۴۵ ۱۴۰۲/۲/۱۴
هیچگاه نباید «انصاف» را قربانی نفع شخصی و امیال کرد.
ناشناس۳۰۲۷۲۵۷۱۷:۳۶:۳۰ ۱۴۰۲/۲/۱۴
هر چه فساد است زیر سر این سبزه های مزبله است
ناشناس۳۰۲۷۲۵۹۱۷:۳۸:۳۴ ۱۴۰۲/۲/۱۴
چرا با مفسدان دانه درشت برخورد نمی شود؟ چرا با ابربدهکاران بانکی بر خورد نمی شود؟ چرا برخوردها تنها به تخلفات سبک محدود شده اند؟
ناشناس۳۰۲۷۲۶۰۱۷:۳۹:۴۵ ۱۴۰۲/۲/۱۴
وقتی سبزه های مزبله در جامعه یله و رها هستند اراذل و اوباش هم قد علم می کنند
ناشناس۳۰۲۷۲۶۲۱۷:۴۱:۴۵ ۱۴۰۲/۲/۱۴
مسئولان نیز امر به معروف و نهی از منکر را از خودشان شروع کنند.
ناشناس۳۰۲۷۲۶۴۱۷:۴۲:۴۹ ۱۴۰۲/۲/۱۴
علی مطهری: تعداد باحجاب ها خیلی بیشتر از کم حجاب ها است.
ناشناس۳۰۲۷۳۶۹۱۹:۱۰:۱۹ ۱۴۰۲/۲/۱۴
شاهد قیمت‌های سرسام‌آور چادر مشکی هستیم و عملاً بسیاری از خانواده‌ها در شرایط اقتصادی امروز نمی‌توانند آن را خریداری کنند.
ناشناس۳۰۲۷۲۶۶۱۷:۴۳:۴۸ ۱۴۰۲/۲/۱۴
دولت اصلاحات جامعه را منحرف و دختران را بی حیا کرده است
ناشناس۳۰۲۷۲۶۸۱۷:۴۴:۳۳ ۱۴۰۲/۲/۱۴
محسنی اژه ای: کسانی که به واسطه تفاوت در قول و عمل ما به اسلام و نظام بدبین می‌شوند، مظلمه این موضوع بر گردن ما است
ناشناس۳۰۲۷۳۹۵۱۹:۳۶:۳۵ ۱۴۰۲/۲/۱۴
بحث اخلاقیه نه فقط اسلامی
اینجا جایی برای خنده نیست۳۰۲۷۳۱۴۱۸:۲۸:۰۷ ۱۴۰۲/۲/۱۴
این بنده خدا نمونه ایی از مردم عادی ایران بود آدمی فارغ از هیچ وابستگی به گروهی خاص که فقط سعی داشت کار درست و انسانی انجام بدهد که متاسفانه به قیمت جانش تمام شد .
ناشناس۳۰۲۷۳۸۸۱۹:۲۹:۴۳ ۱۴۰۲/۲/۱۴
اگر کسی به خواهر با همسر شما متعرض شد ، آن گاه باز خواهید گفت که تنها وظیفه پلیس بود و چقدر خوب که کسی مداخله نکرد؟!!!!!
ناشناس۳۰۲۷۳۹۰۱۹:۳۰:۳۸ ۱۴۰۲/۲/۱۴
اخلاق و انسانیت فراتر از قانون است. عجب از این جماعت که تا دیروز ضد نیروی انتظامی بودند و حالا می گویند باید به نیروی انتظامی اتکا کرد و اطلاع داد
ناشناس۳۰۲۷۳۹۴۱۹:۳۶:۰۵ ۱۴۰۲/۲/۱۴
اقتصادمون رو که با تحریم نابود کردن فک میکنن غیرت رو هم میتونن ازمون بگیرن
ایمان۳۰۲۷۴۰۶۱۹:۴۸:۵۰ ۱۴۰۲/۲/۱۴
مرگ بر دختر و زن بی حجاب
ناشناس۳۰۲۷۵۶۱۲۱:۵۹:۵۳ ۱۴۰۲/۲/۱۴
و به اصطلاح مردان بی غیرت آنها
ناشناس۳۰۲۷۶۹۴۲۳:۴۹:۲۴ ۱۴۰۲/۲/۱۴
با مرگ بر بی حجاب مشکل حل نمیشه
ناشناس۳۰۲۷۷۳۴۰۰:۲۶:۱۷ ۱۴۰۲/۲/۱۵
در ادامه مرگ بر ریاکاران. مرگ بر دروغگویان. مرگ بر ظالمان. مرگ بر مفسدان. مرگ بر اختلاسگران. مرگ بر نجومی بگیران. مرگ بر باندبازان. مرگ بر رانت خواران. ....
ناشناس۳۰۲۸۸۹۶۱۸:۰۴:۳۱ ۱۴۰۲/۲/۱۵
هیچ کس از بی حجاب بی حیاتر نیست
ناشناس۳۰۲۷۵۷۶۲۲:۱۰:۵۷ ۱۴۰۲/۲/۱۴
یک سوال. اگر بجای دو خانم ، دو پسر نوجوان دچار مشکل شده بودند ، آیا این شهید مداخله نمی کرد؟ جواب واضح است. پس ایشان شهید دفاع از مظلوم است و در تمام دنیا ذات انسانی همین عکس العمل را پیشنهاد می کند..
ناشناس۳۰۲۸۴۲۱۱۲:۴۴:۵۲ ۱۴۰۲/۲/۱۵
شهید غیرته نه یک کلمه بیشتر ته یک کلمه کمتر
عباس۳۰۲۸۰۰۵۰۸:۰۷:۱۳ ۱۴۰۲/۲/۱۵
کاش یک غیرتی پیدا شود و مشکلات اقتصادی مردم را حل کند.
ناشناس۳۰۲۸۵۵۳۱۴:۰۷:۱۲ ۱۴۰۲/۲/۱۵
حالا جمله سازی شروع شد تا یک اتفاق میفته سریع همه شروع میکنن به جمله سازی های کاملا بی محتوا و بی ربط. شهید فطرت!!! سر وجود فطرت بین فیلسوفها دعوا هستش اونوقت جناب نویسنده مثلا با معلومات این تیتر رو انتخاب میکنه!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  2. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  3. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  4. مأمور خاطی بازداشت شد

  5. اژه‌ای: توطئه دشمن در حوزه حجاب به جایی نمی‌رسد

  6. تحریم‌های جدید استرالیا علیه ایران

  7. شباهت های عجیبِ قیمت و قدرت!

  8. مرده متحرک !

  9. حل يك ابرچالش نظام

  10. محکومیت‌وزیر‌سابق جهادبه ۳ سال حبس/ احضار ۲ وزیر ‌در چای‌دبش 

  11. واکنش الناز شاکردوست به جنایات اسرائیل

  12. صدور "اعلان قرمز برای یاسین رامین" منتظر دستور قضایی

  13. جزئیات دستگیری صادق زیباکلام

  14. گروسی: روابط با ایران می‌تواند وارد مرحله جدیدی شود

  15. خاندوزی: نرخ رشد نقدینگی به ۲۴ درصد رسیده است

  16. آبروریزی اپوزیسیون در شبکه‌های فارسی زبان؛ این‌بار آنتن زنده اینترنشنال!

  17. واکنش آمریکا به توافق ایران و هند در چابهار

  18. واکنش فدراسیون فوتبال به پرونده رشوه و تبانی؛ اجازه مطرح کردن اسامی را نداریم

  19. رئیسی: افزایش کیفیت اینترنت و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و اطلاعاتی در دستور کار قرار گیرد

  20. ارجاع پرونده تخلفات چهار دستگاه به قوه قضائیه 

  21. تحقیق و تفحص از بانک مرکزی باید انجام شود

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  4. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  5. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  6. فردا دیر است...

  7. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

  8. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  9. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  10. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  11. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  12. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  13. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  15. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

  16. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  17. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  18. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  19. مأمور خاطی بازداشت شد

  20. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  21. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

  22. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  23. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  24. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  25. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

آخرین عناوین