استقبال فاطمی امین از استیضاح/ سیم‌کارت بدون فیلتر برای گردشگران در آستانه تصویب/ توضیحات جواد لاریجانی درباره مسئله رفراندوم

  4020206096 ۶۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

استقبال فاطمی امین از استیضاح/ سیم‌کارت بدون فیلتر برای گردشگران در آستانه تصویب/ توضیحات جواد لاریجانی درباره مسئله رفراندوم

استقبال فاطمی امین از استیضاح

به گزارش فارس، سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران تصریح کرد: سال گذشته به لحاظ رشد تولید و مهار تورم در بخش صنعت، اتفاقات خوبی رخ داد به طوری که مجموع تورم کالاها در حوزه وزارت صمت کمتر از تورم کل اقتصاد بود.

فاطمی امین همچنین تاکید کرد: در سال گذشته بیش از کل اقتصاد رشد در بخش صنعت داشتیم.

 وزیر صنعت درباره استیضاحش در مجلس گفت: استیضاح حق مجلس است و ما هم روز یکشنبه می رویم و پاسخ می دهیم و معتقدیم فرصت خوبی است برای عموم مردم و مجلس که ابهاماتی که هست برطرف شود.

فاطمی امین درباره اینکه یکی از نمایندگان گفته برای منتفی شدن استیضاح قبلی، شما به برخی نمایندگان خودرو داده‌اید، اظهار داشت: حتی اگر یک مورد بود، بگویید تا خودم پیگیری کنم چنین چیزی صحت ندارد.

ادعای نماینده تبریز درباره استیضاح  فاطمی‌امین

احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در گفت‌وگو با ایلنا،‌ درباره این‌که پس از سخنان رهبری در خطبه‌های نماز عید فطر درخصوص همدلی قوا عده‌ای، این سخنان را مبنای از دستور خارج کردن استیضاح وزیر صمت قرار داده و عده‌ای دیگر مطرح می‌کنند سخنان رهبری به معنای عدم ایفای نقش نظارتی و قانونی نمایندگان نیست، گفت: من خودم به شخصه معتقدم آن‌چه‌که رهبری فرمودند تعارضی با وظیفه نظارتی مجلس ندارد و بنا بر تعطیل شدن وظیفه نظارتی نخواهد بود.

وی یادآور شد: البته این سنت سیئه از گذشته در مجلس وجود داشته که هنگام مطرح شدن موضوع استیضاح، یک آدم‌هایی با بهانه‌های مختلف و وجه‌المصالحه قرار دادن وظیفه نظارتی مجلس به امتیازاتی دست پیدا می‌کنند و شأن نظارتی مجلس مورد خدشه قرار می‌گیرد. حتما ملت شریف ایران این موضوع را که مردم در این شرایط از کاستی‌هایی که در این وزارتخانه وجود دارد رنج می‌برند، مورد توجه قرار خواهند داد. 

علیرضابیگی مدعی شد: بنا ندارم از امتیازاتی که داده شده است صحبت کنم، اما خوب است هیات رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی بیاید تکلیف آن خودروهایی که به نمایندگان داده شد را مشخص کند. مشخص کند چرا قریب به  ۷۰ تا ۷۵ دستگاه خودرو در اختیار نمایندگان قرار گرفت و تکلیف و ارتباط آن را با موضوع استیضاح نمایندگان روشن کنند.

وی با طرح این ادعا که این خودروها در استیضاح گذشته داده شده است، ادامه داد: تکلیف آن ۷۰ خودرو شاسی بلندی که در اختیار مجلس قرار گرفت و ارتباطش با منتفی شدن استیضاح باید مشخص شود، انتظار این است که هیات رئیسه در این خصوص ورود پیدا کند و موضوع ۷۰ دستگاه را به صورت نقد مشخص کنند که چه بوده است؟

وی در پاسخ به این سوال که آیا در مورد خودروهایی که عنوان شد، اسناد و مدارکی برای اثبات دارید، گفت: یک نماینده مجلس دارد این را به شما عنوان می‌کند که ۷۰ خوردو شاسی بلند به نمایندگان و تعدادی از کارکنان مجلس تحویل داده شده است. بیایند مشخص کنند که مبنایش چه بوده است. عاشق چشم و ابروی چه کسی بودند؟ به چه کسانی داده شده است؟

تکذیب ادعای یک نماینده درباره تحویل خودروی شاسی بلند به نمایندگان

وزارت صمت ادعای  یکی از نمایندگان مبنی بر اینکه در جریان منتفی شدن استیضاح قبلی «فاطمی امین» ۷۰ تا ۷۵ خودروی شاسی بلند در اختیار مجلس قرار گرفته است را قویا تکذیب کرد.

به گزارش ایرنا، وزارت صمت تاکید کرد: این ادعا کاملا کذب است و این وزارتخانه پیگیری حقوقی این موضوع را در دستور کار قرار خواهد داد.

فاطمی امین یکی از مخالفان جدی واردات خودروهای کارکرده بود

جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در گفت‌وگو با ایلنا درباره استیضاح فاطمی امین گفت: البته من نمی‌گویم زمستان ۱۴۰۰ و سه ماه بعد از آغاز به کار دولت، ولی اگر همان استیضاحی که ۶ ماه قبل به صحن آمد و ما استدلال می‌کردیم که آقای فاطمی امین توانایی مدیریت مجموعه‌‌اش را ندارد و این وعده‌هایی که بیان می‌کند، موضوعاتی است که نمی‌تواند به آن عمل کند را دوستان از ما می‌پذیرفتند و آن زمان استیضاح انجام می‌شد به نظر من شاید شاهد اتفاقات دیگری بودیم.

وی ادامه داد: من در جلسات مختلف شرکت می‌کردم و اطلاع دارم که یکی از مخالفان جدی واردات خودروهای کارکرده آقای فاطمی امین بود اما امروز می‌بینیم که در آستانه استیضاح ایشان نظرش تغییرکرده و صحبت از تلاش برای صدور مجوز واردات خودرهای کارکرده مطرح می‌کند.

نماینده موافق استیضاح وزیر صمت همچنین تصریح کرد: اگر ما صحبت از استیضاح و مسائل این‌چنینی می‌کنیم، علت آن لجبازی با دولت نیست، بلکه برعکس می‌خواهیم به دولت کمک کنیم و رضایتمندی مردم را به دست بیاوریم. من فکر می‌کنم اگر فاطمی هم برود و هرکسی بیاید که بخواهد با همین دست‌فرمان فاطمی امین پیش برود بازهم تغییری در کار اتفاق رخ نخواهد داد؛ لذا به همین خاطر یک طرح دوفوریتی را آماده کردیم که بحث واردات خودروهای کارکرده را به دولت تکلیف کنیم.

***

سیم‌کارت بدون فیلتر برای گردشگران در آستانه تصویب

به گزارش ایسنا، عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران رابطه با سیم کارت‌های بدون فیلتر برای گردشگران تصریح کرد: ما هم‌چنان معتقدیم که باید سیم کارت مناسب برای رفع نیاز گردشگران تامین شود  و این کار استدلال دارد نه تنها برای آنها (گردشگران خارجی) بلکه برای مجموعه های اصلی در کشور که خدمات مسافری می دهند باید این ظرفیت برای آنها فراهم شود. بعد از پیشنهادی که من دادم در کمیته‌های مربوطه که مسئول رسیدگی به این موضوع هستند مساله بررسی شده و تا حد زیادی مورد تصویب قرار گرفته و امیدوارم در چند روز آینده که نتیجه اعلام می شود بتوانیم این امکان را برای گردشگران فراهم کنیم.

ضرغامی گفت: ما می توانیم پیام رسان‌های داخلی را برای ایرانیانی که خارج از کشور می روند و یا برای گردشگران خارجی توجیه و توصیه کنیم. ولی تا زمانی که این برناهم‌ها تعمیم پیدا کند و عادت شود نیاز به زمان داریم و اینها حداقل خدمات اولیه است که باید در اختیار گردشگر خارجی قرار گیرد و اگر فراهم نشود نمی‌توانیم انتظار رونق گردشگری را داشته باشیم.

***

سوءقصد به جان نماینده مجلس خبرگان در بابلسر

روح‌الله سلگی، معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در گفت‌وگو با فارس از سوء قصد به جان آیت الله سلیمانی عضو مجلس خبرگان رهبری در بابلسر خبر داد.

وی تصریح کرد: ضارب دستگیر شده است.

بنا بر گفته معاون سیاسی امنیتی استاندار متأسفانه آیت الله عباسعلی سلیمانی در اثر این حادثه جان باخته است.

نماینده ادوار چهارم و پنجم مجلس خبرگان رهبری، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، مسؤول امور اهل سنت استان‏ سیستان و بلوچستان، نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان، امامت جمعه و عضو شوراى ائمه جمعه استان مازندران از ۱۳۵۹تا ۱۳۸۰، نماینده ولی ‏فقیه در دانشگاه ‏هاى ملى استان‏ هاى مازندران و گلستان، عضو هیئت امنای دانشگاه زاهدان و علوم دریایی چابهار و امامت جمعه‏ بابلسر از مهم ترین مسؤولیت های سیاسی، اجتماعی و علمی آیت الله سلیمانی است.

***

لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در دولت تصویب شد

به گزارش ایسنا، محمد حسینی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: ما بر این باور بودیم که چون طرح وزارت بازرگانی وجود دارد و لایحه دوفوریتی سازمان بازرگانی ارائه شده شاید نیازی نباشد، اما وقتی هیئت رئیسه و شخص رئیس مجلس این موضوع را مطرح کردند، امروز در دولت لایحه تشکیل وزارت بازرگانی تصویب شد.

وی یادآور شد: در اولین فرصت آن را تقدیم مجلس می‌کنیم تا بار وزارت صمت و وزارت کشاورزی کاهش می‌یابد و به مسئولیت‌های اصلی خود که تولید است بیشتر خواهند پرداخت و همزمان باعث همگامی و همکاری بیشتر دولت و مجلس می‌شود.

***

تکذیب افزایش قیمت بنزین توسط وزیر نفت

به گزارش ایسنا، جواد اوجی، وزیر نفت در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست هیات دولت گفت: خیال همه مردم را راحت کنم هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت سوخت وجود ندارد.

وی‌افزود: در بودجه ۱۴۰۲ به ما تکلیف کرده است که سوختگیری خودرو ها با کارت سوخت انجام بشود. ما یک ماهه کارت سوخت را تحویل می دهیم. از مردم می خواهیم زمان مراجعه به جایگاه ها حتما با کارت شخصی خودشان مراجعه کنند.

وی گفت: کارت‌های سوخت جایگاه ها جمع آوری نشده بلکه تعدادشان کم شده است تا کنترل کنیم. مردم طبق قانونی که مجلس گذاشته باید از کارت سوخت خود استفاده کنند و این کارت ها برای زمانی است که اگر کسی کارتش را گم کرد مشکلی نداشته باشد و از کارت سوخت اضطراری جایگاه استفاده کند. اگر جایگاهی می گوید کارت سوخت ندارد تخلف است.

***

توضیحات جواد لاریجانی درباره مسئله رفراندوم

دکتر محمدجواد لاریجانی، فعال سیاسی درباره جایگاه رأی مردم و ابعاد مسئله رفراندوم گفتگویی با پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رهبری داشته که بخش‌هایی از آن را می‌خوانید:

«-قدرت تحلیل مردم، مسئله تکنیکی است. مثلا شما ببینید میزان مالیاتی که باید از درآمدهای مختلف گرفت یک مسئله تکنیکی است دیگر. این مسئله تکنیکی باید طراحی بشود و ببینیم که واقعا ابعاد آن چیست؟

  -آیا همه مردم باید به اندازه نمایندگان مجلس یا وزرای دولت یا کارشناسان بخش مالی وقت بگذارند که این مسئله را بررسی کنند؟ طبیعتا نه! حرف آقا خیلی روشن است.

 - در قانون اساسی ما یک بند درباره همه‌پرسی هست و طبق آن همیشه میشود همه‌پرسی کرد

-  در فصول اولیه قانون اساسی، اصولی است که پایه‌های قانون اساسی است و بقیه فروع است. درباره فروع می‌شود همه‌پرسی کرد مثلا اینکه آیا کشور نخست‌وزیر داشته باشد یا نه؟ این‌ها در چارچوب قانون است.

-  در جمهوری اسلامی نمی‌شود اصل دموکراسی را همه‌پرسی کنیم. قانون اساسی ما از ب بسم الله تا تای تمت مبتنی بر مردمسالاری است و همه ارکان نظام براساس رای مردم است.

-  درباره اسلام هم نمیتوانیم همه‌پرسی کنیم. مثلا یک گروهی بگوید رفراندوم کنیم برخی از احکام اسلام اجرا بشود یا نشود؛ این خلاف قانون اساسی است و نمی‌تواند موضوع رفراندوم باشد.

- درباره استقلال کشور هم نمی‌توانیم همه‌پرسی کنیم. در قانون اساسی استقلال یکی از پایه‌هاست.»

***

افرادی که کشف حجاب کنند، اجازه حضور در برنامه‌های هنری را ندارند

به‌گزارش مهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، درباره اقدام وزارت ارشاد برای مقابله با کشف حجاب، گفت: اعلام کردیم که در این زمینه قانون محور برنامه‌های ما خواهد بود و کسی که خارج از قانون برخورد کند، بنا بر مقررات با او برخورد می‌شود. از لحاظ قانونی نمی‌توانیم به کسانی که کشف حجاب کرده‌اند، اجازه حضور در برنامه‌های هنری را دهیم.

***

چرا نام محکومان پرونده هواپیمای اوکراینی اعلام نشد؟

به گزارش مهر، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره جزئیات صدور کیفرخواست برای ترک فعل‌های صورت گرفته در قانون هوای پاک گفت: محدودیت‌هایی در حوزه اعلام اسامی در رسیدگی مقدماتی و در مرحله محاکماتی وجود دارد و باید مقید به رعایت موازین باشیم پرونده قانون هوای پاک در شعبه ۳ دادسرای کارکنان دولت رسیدگی شد و برای ۵ نفر از مسئولان دولت سابق قرار جلب به دادرسی صادر شده است و کیفرخواست صادر شده است.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: معاونت برق و انرژی یکی از وزارتخانه معاون وقت نظارتی یکی از سازمان‌ها، معاونت وقت تدوین و ترویج یکی از سازمان‌ها، مقاوم وقت وزیر در یک شرکت خدمت رسان، معاون یک سازمان خدمت رسان اتهام داشته‌اند و اکنون در مرحله ارجاع به محکمه هستند.

وی در پاسخ به سوالی درباره احکام اولیه حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی و اینکه چرا حکم اعدام صادر نشده و اسامی متهمان رسانه‌ای نشده است گفت: رأی قانونی لازم در این زمینه صادر و در ایام فروردین ماه فرایند ابلاغ رأی صادره صورت گرفت و آنها در حد کفایت بوده است.

ستایشی گفت: در ارتباط با اسامی محدودیت‌هایی وجود دارد و نمی‌توان به آنها بی توجه بود و عدم اعلام اسامی نیز به دلیل همین موازین دست و اگر قطعی شود اطلاع رسانی دقیق صورت خواهد گرفت.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: تمامی عنوان محکومیت بصورت شفاف اطلاع رسانی شده است و جای هیچ شبهه و ابهامی نیست قضات رسیدگی به پرونده نیز به لحاظ اینکه قتل شبه عمد و لغو دستور را احراز کردند باید مطابق موازین قانونی مجازات جرم را صادر می‌کردند و نمی‌توانستند خلاف شرع حکمی صادر کنند.

وی اظهار کرد: احراز قتل شبه عمد و لغو دستور از ناحیه متهم ردیف اول احراز شد و حداکثر مجازاتی که قانون گذار برای وی در نظر گرفته ۳ سال برای اتهام قتل شبه عمد و ۱۰ سال برای لغو دستور است همچنین مجازات تکمیلی نیز برای متهم در نظر گرفته شده و بر خلاف ادعای مطروحه اساساً عنوان محاربه نمی‌توانست برای متهمان صادر شود.

ستایشی درباره جزئیات طرح مقابله با کشف حجاب و اقدامات دستگاه قضائی و با اشاره به پلمب مراکز تجاری با بیان اینکه آخرین ایستگاه برای برخورد با هنجار شکنان دستگاه قضائی است گفت: دستگاه‌های فرهنگی باید به وظایف خود عمل کنند درباره حجاب مقررات کمی وجود ندارد مواد ۱۹،۶۳۸، ۲۱۵،۲۳ قانون مجازات اسلامی دقیقاً مسائل مربوط به هنجارشکنان اعلام شده است.

وی گفت: مقررات در رابطه با اماکن نیز در دستگاه‌های ذی مدخل وجود دارد و نظر قوه قضائیه درباره حجاب مکرراً اعلام شده که حجاب اولاً فرهنگی است قوه قضائیه ۵ تکلیف برعهده دارد که تمامی آنها را انجام داده است.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۱۵۱۹۲۲۰:۴۱:۰۶ ۱۴۰۲/۲/۶
هر انسان وطن‌دوست حتی بی‌دین اگر انصاف داشته و تاریخ خوانده باشد تصدیق می‌کند عامل استحکام ایران در مقابل هجمه‌های سنگین دشمنان در طول این سال‌ها پشتیبانی ملت و برخورداری از ولایت است.
ناشناس۳۰۱۵۳۸۸۲۲:۵۵:۴۷ ۱۴۰۲/۲/۶
مطرح کردن رفراندوم برای به حاشیه بردن شعار سال بود ورشکستگان سیاسی می خواهند مانع تحقق شعار سال که مهار تورم و رونق تولید است بشوند.
ناشناس۳۰۱۵۵۴۷۰۱:۴۳:۰۵ ۱۴۰۲/۲/۷
اگر دست باشد واگذاری ۷۰ خودرو به مجلس و با نمایندگان تحت هر نام وشرایطی جرم و تبانی و فساد بوده است و به هیچ وجه قابل توجیه نیست
ناشناس۳۰۱۵۶۱۵۰۵:۳۰:۴۱ ۱۴۰۲/۲/۷
یکی از توصیه‌های مهم رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای در سخنرانی نوروزی خویش در حرم مطهر رضوی در شروع سال جدید مشارکت دادن مردم در اقتصاد بود. اگر چنانچه اقتصاد مردمی بشود ظرفیت‌های پیش‌بینی‌نشده‌ای آزاد خواهد شد که سرعت حل مشکلات جامعه را شتاب خواهد داد. امیدواریم در این دولت مردمی این اتفاق بیفتد.
ناشناس۳۰۱۵۶۵۴۰۶:۰۹:۲۱ ۱۴۰۲/۲/۷
با پارچه کثیف نمی‌توان شیشه را پاک کرد.
ناشناس۳۰۱۵۶۶۲۰۶:۲۲:۲۵ ۱۴۰۲/۲/۷
با توجه به توصیه‌های مکرر مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای به مهار تورم و ثبات اقتصادی کشور، امید است قوای سه‌گانه با نشست‌های تخصصی هماهنگ راه مهار تورم و کنترل ارز و سکه را بیابند و اجرا کنند و نگذارند نقشه‌های دشمنان برای ناامید کردن مردم عملی شود.
ناشناس۳۰۱۵۶۷۸۰۶:۴۴:۴۸ ۱۴۰۲/۲/۷
چند مدرسه در تهران شهریه خودشان را به دلار می گیرند!!! روزنامه دنیای اقتصاد: مدرسه «نون»، «سین» و «الف» جزو مدارس رده اول در میان مدارس بین‌المللی هستند. حداقل شهریه‌ای که برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تعیین شده، ۸۵۰ تا ۱۲۰۰ دلار است که به تناسب دوره تحصیلی این عدد بالا می‌رود و تا ۱۵۰۰ دلار نیز می‌رسد.
ناشناس۳۰۱۵۴۰۱۲۳:۰۲:۵۲ ۱۴۰۲/۲/۶
دولت فرانسه چرا در مورد افزایش سن بازنشستگی رفراندوم برگزار نمی کند ؟!
ناشناس۳۰۱۵۶۳۷۰۵:۵۵:۱۵ ۱۴۰۲/۲/۷
خرما یکی از محصولات پرمصرف و مغذی در کشورمان ایران است و قدمت برداشت آن به هزاران سال قبل می‌رسد ولی متاسفانه باید گفت به‌رغم خودکفا بودن در تولید این محصول قیمت آن به چند برابر افزایش پیدا کرده و تهیه آن برای بسیاری از مردم به‌ویژه قشر محروم جامعه مقدور نیست. کاش مسئولین دولتی کاری می‌کردند این محصول هم از سر سفره مردم حذف نشود.
ناشناس۳۰۱۵۶۴۵۰۶:۰۳:۴۸ ۱۴۰۲/۲/۷
قبول مسئولیت بعضی‌ها بدون اینکه شایستگی‌های لازم را برای کسب مسئولیت داشته باشند مثل کسی است که یک‌شبه ثروتمند می‌شود و با این ثروت بادآورده نمی‌داند چه بکند و لذا آن را خیلی راحت بر باد می‌دهد.
ناشناس۳۰۱۵۴۱۶۲۳:۱۳:۳۱ ۱۴۰۲/۲/۶
فواد ایزدی ، استاد دانشگاه: در بحث رفراندوم ایران 3 بر صفر از امریکا جلو است.
ناشناس۳۰۱۵۶۱۹۰۵:۳۲:۳۴ ۱۴۰۲/۲/۷
این انتظار از مسئولان محترم آموزش‌و پرورش وجود دارد که مجوز فعالیت و راه‌اندازی مؤسسه‌های قرآنی و مهد (کودکستان) بسیج خواهران در آذربایجان غربی را بدهند.
ناشناس۳۰۱۵۴۸۶۰۰:۰۰:۴۴ ۱۴۰۲/۲/۷
ادعای تحویل ماشین به نمایندگان کذب است قوه قضاییه باید در اسرع وقت شایعه پردازان کذاب را تحت پیگرد قانونی قرار بدهد.
ناشناس۳۰۱۵۶۲۰۰۵:۳۲:۵۹ ۱۴۰۲/۲/۷
بسیاری از اقشار جامعه واقعا تحمل این همه بار سنگین گرانی را ندارند.
ناشناس۳۰۱۵۶۳۶۰۵:۵۴:۰۲ ۱۴۰۲/۲/۷
چرا هیچ اراده‌ای برای توقف گرانی‌ها در دولت دیده نمی‌شود؟
ناشناس۳۰۱۵۶۴۸۰۶:۰۵:۰۱ ۱۴۰۲/۲/۷
مدتی است که سرقت از منازل و خودروهای فاز 2 شهرک اندیشه بلوار نیلوفر، بلوار گلسار شهریار زیاد شده است. از مسئولین نیروی انتظامی درخواست می‌شود ضمن برخورد قاطع با سارقان، امنیت مردم را تامین نمایند.
ناشناس۳۰۱۵۶۵۲۰۶:۰۷:۳۲ ۱۴۰۲/۲/۷
آیت‌الله رئیسی ثابت کرده در خط انقلاب و رهبری بوده ضمن ترجیح قانون بر منافع جناحی آنچه برای او اهمیت دارد ریشه‌کن شدن فساد و مفسدین است و نشان داده از عهده آن برمی‌آید.
ناشناس۳۰۱۵۷۴۰۰۸:۰۹:۵۲ ۱۴۰۲/۲/۷
سرتیپ مجید مشعلچی فیروزآبادی، قائم مقام بیمه مرکزی در یک اظهار نظر گفته صنعت بیمه باید درخواست استیضاح وزیر صمت را به خاطر بدهی خودروسازان مطرح کند. همین اظهارات باعث توبیبخ او شده و حالا خبر رسید که او برکنار شده است.
ناشناس۳۰۱۵۵۴۱۰۱:۳۳:۳۳ ۱۴۰۲/۲/۷
کسانی که در سال 88 در مقابل رای اکثریت و جمهوریت نظام ایستادند و فتنه و اشوب به راه انداختند حالا دم از رفراندوم می زنند !
ناشناس۳۰۱۵۶۲۳۰۵:۳۳:۳۸ ۱۴۰۲/۲/۷
ریشه این همه افزایش قیمت خودرو و آشفتگی در این بازار کجاست؟ مردم چه گناهی کرده‌اند که باید به هر‌‌ ‌سازی که این دو شرکت انحصاری خودروساز کشور می‌زنند برقصند و راه دیگری هم ندارند؟
ناشناس۳۰۱۵۶۴۹۰۶:۰۵:۲۸ ۱۴۰۲/۲/۷
امیدوارم دستگا‌ه‌های مسئول تدبیری نمایند جوانانی که تازه می‌خواهند تشکیل خانواده دهند برای دریافت وام ازدواج این قدر دچار پیچ و خم اداری و ضامن‌های ویژه و... نشوند و بتوانند در حداقل زمان و به راحتی وام را دریافت نمایند نه اینکه پس از یک سال دوندگی آخرالامر هم به آن‌ها اعلام شود بودجه نیست، یا شما نمی‌توانید وام بگیرید و دلسرد شوند!
ناشناس۳۰۱۵۷۰۰۰۷:۱۶:۵۱ ۱۴۰۲/۲/۷
اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از افزایش قیمت کولر آبی به ۱۰ میلیون تومان خبر داد. اکبر پازوکی در گفتگو با اقتصادآنلاین در خصوص قدرت خرید مردم نیز گفت: کمبود وجود ندارد، کالا آنقدر گران شده که مردم پول ندارند بخرند. کسانی هم که قصد خرید دارند، قسطی می‌خرند، چون با ۷ تا ۸ میلیون حقوق، کسی نمی‌تواند لباسشویی ایرانی ۱۵ میلیونی و یا کولر آبی ۱۰ میلیون تومانی بخرد.
ناشناس۳۰۱۵۷۳۴۰۸:۰۲:۱۲ ۱۴۰۲/۲/۷
محمد علوی تبار، معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از افزایش ۳۰ درصدی قیمت کتاب‌های درسی نسبت به سال گذشته خبر داد.
ناشناس۳۰۱۵۶۵۹۰۶:۲۰:۰۹ ۱۴۰۲/۲/۷
در صورت اثبات تخلف و تبانی در گرفتن خودرو در مجلس باید برخورد بشه.
ناشناس۳۰۱۵۱۹۳۲۰:۴۲:۰۳ ۱۴۰۲/۲/۶
دولت فکری برای ما روستائیان بکنند تا بتوانیم از طریق اینترنت و پست بانک برای خرید و فروش سهام عدالت خود اقدام بکنیم. چرا باید همه امکانات برای شهرنشین‌ها باشد؟
ناشناس۳۰۱۵۵۷۳۰۲:۳۱:۵۳ ۱۴۰۲/۲/۷
در صورت صحت واگذاری خودرو به نمایندگان مجلس تحت هر نو اسمی فساد و تبانی و رشوه است
ناشناس۳۰۱۵۱۹۶۲۰:۴۴:۵۰ ۱۴۰۲/۲/۶
از همین حالا باید به ملت گفته شود اگر انتخاب درستی داشتید می‌توانید انتظار رفع مشکلات را داشته باشید و الا فردا نباید توقع برداشته شدن مشکلات را به بهانه‌ حضور صرف در انتخابات و عدم انتخاب صحیح را داشت.
ناشناس۳۰۱۵۶۲۸۰۵:۴۶:۵۳ ۱۴۰۲/۲/۷
دست‌هایی در کار است تا مردم را نسبت به نظام و انتخابات پیش‌رو بدبین و ناراضی نماید تا مشارکت مردم پایین بیاید. لازم است دستگاه قضایی و مجلس و بازرسی کل کشور و... با مدیران متخلف برخورد جدی نمایند.
ناشناس۳۰۱۵۶۲۹۰۵:۴۷:۴۱ ۱۴۰۲/۲/۷
ملت ما در دنیا از هر حیث بی‌نظیر است. شهامت و صبوری این مردم واقعا مثال زدنی است. فقط باید در انتخاب اصلح هرچه بیشتر دقت بکنند. این مردم هستند که با نوع انتخاب خود سرنوشت آینده کشور را برای چند سال رقم می‌زنند پس باید با شناخت و آگاهی کامل دست به انتخاب بزنند.
ناشناس۳۰۱۵۶۵۳۰۶:۰۸:۱۹ ۱۴۰۲/۲/۷
هرکسی در انتخابات شرکت نکند قطعا برخلاف میل و رضایت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی عزیز و امنیت کشور گام برداشته است.
ناشناس۳۰۱۵۱۹۸۲۰:۴۵:۴۱ ۱۴۰۲/۲/۶
چند روز پیش بر اثر سرقت کابل فشار قوی مجتمع مسکونی ما، برق ساختمان دو فاز شد و بیشتر وسایل برقی ما سوخت(دو تا یخچال، پکیج و...) وقتی به اداره برق مراجعه کردم گفتند سرقت جزو بیمه نمی‌شود! چرا باید کابل به راحتی به سرقت برود و خسارت میلیونی وسایل افراد پای مصرف‌کننده نوشته شود؟!
ناشناس۳۰۱۵۲۰۰۲۰:۴۷:۵۱ ۱۴۰۲/۲/۶
پیشنهادم این است که بنزین یارانه‌ای خودروهایی که قیمت آنها بالای یک میلیارد تومان می‌باشد حذف شده و دارندگان این خودروها از بنزین آزاد استفاده کنند.
ناشناس۳۰۱۵۵۰۷۰۰:۳۳:۵۸ ۱۴۰۲/۲/۷
الان پژو 207 بالای 1 میلیارده.چطور موقع عوارض و مالیات ماشین میلیاردی برای دولت خوبه اما موقع سهمیه بنزین صدات درمیاد؟
ناشناس۳۰۱۵۶۴۳۰۶:۰۱:۱۳ ۱۴۰۲/۲/۷
راه، مکتب و ایدئولوژی شهید سردار دلها سلیمانی در میدان و در صحنه بودن است و باپشت میزنشینی، بوروکراسی و پیشبرد بخشنامه‌ای و دستوری امور، در تضاد است!
ناشناس۳۰۱۵۲۰۲۲۰:۴۸:۲۸ ۱۴۰۲/۲/۶
بیمه تأمین اجتماعی با حذف دفترچه‌ها، منفعت نجومی می‌برد و مردم هم باید با نرخ آزاد به تهیه دارو و ویزیت اقدام کنند!
ناشناس۳۰۱۵۲۰۸۲۰:۵۰:۱۳ ۱۴۰۲/۲/۶
این ملت به کمبود و تحمل سختی‌ها عادت دارد ولی حاضر نیست عزت و اقتدار کشور که حاصل خون ده‌ها هزار شهید می‌باشد، در مذاکرات هسته‌ای قربانی توافقی مانند برجام لعنتی بشود و بار دیگر کلاه سرمان برود.
ناشناس۳۰۱۵۳۰۳۲۲:۰۲:۳۲ ۱۴۰۲/۲/۶
کلاه وقتی سرمون میره که نفت رو با تخفیف باید بفروشیم
ناشناس۳۰۱۵۳۸۳۲۲:۵۳:۰۲ ۱۴۰۲/۲/۶
با برجام قیمت جهانی نفت 40 دلار شد الان از اون زمان گران تر می فروشیم.
ناشناس۳۰۱۵۶۳۳۰۵:۵۰:۰۰ ۱۴۰۲/۲/۷
بفرمائید درآمد حاصله کجا و چگونه هزینه شده ؟
ناشناس۳۰۱۵۶۳۴۰۵:۵۱:۲۰ ۱۴۰۲/۲/۷
حقوق‌های حداقلی بیمه‌شدگان بازنشسته و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی کشور با این گرانی‌های افسارگسیخته و تورم روزافزون، کفاف ده روز اول ماه آنها را نمی‌دهد. ضروری است مجلس و دولت برای بهبود وضعیت زندگی آنها فکر اساسی و اقدام عاجلی نمایند.
ناشناس۳۰۱۵۳۸۹۲۲:۵۶:۵۳ ۱۴۰۲/۲/۶
ایران نفت خود را به نرخ اوپک پلاس می فروشد و هیچ تخفیفی در کار نیست.
ناشناس۳۰۱۵۳۹۴۲۲:۵۹:۰۷ ۱۴۰۲/۲/۶
کلاه وقتی سرمون رفت که در برجام تاسیسات هسته ای را بتن ریزی کردیم اما تحریمهای بانکی لغو نشد و نتوانستیم پول صادرات نفت خود را به کشور انتقال بدهیم.
ناشناس۳۰۱۵۶۵۵۰۶:۱۰:۴۵ ۱۴۰۲/۲/۷
به علت قیمت‌های سرسام‌آور علوفه و داروهایی که به گوسفندان تزریق می‌شود و به صرفه نبودن نگهداری گوسفند، متاسفانه دامداران به کشتار وسیع گوسفندان اقدام می‌نمایند که در صورت تداوم این روند در آینده ممکن است برای تامین نیاز داخلی به گوشت به یکی از واردکنندگان اصلی آن در منطقه تبدیل شویم
ناشناس۳۰۱۵۶۷۹۰۶:۴۶:۰۰ ۱۴۰۲/۲/۷
اگر بتون ریحته بودیم چطور تونستیم در عرض چند روز دوباره غنی سازی را انجام دهیم....
ناشناس۳۰۱۵۴۱۹۲۳:۱۴:۴۳ ۱۴۰۲/۲/۶
برجام کلاه گشادی بود که سر روحانی و ظریف گذاشتن زیرا تحریمها نه تنها لغو نشدند بلکه تشدید شدند.
ناشناس۳۰۱۵۵۴۲۰۱:۳۴:۳۲ ۱۴۰۲/۲/۷
به قول خود جان کری اگر برجام نبود دیوار تحریمهای ضد ایرانی فرو ریخته بود.
ناشناس۳۰۱۵۵۳۸۰۱:۲۹:۰۴ ۱۴۰۲/۲/۷
در دولت روحانی صادرات نفت ایران به کمتر از 100 هزار بشکه روزانه رسیده بود حالا روزانه 1/5 میلیون بشکه به قیمت 100 دلار صادر می کنیم و ارز حاصله به کشور می اید.
ناشناس۳۰۱۵۶۲۴۰۵:۳۶:۰۴ ۱۴۰۲/۲/۷
از شرایط اقتصادی مملکت معلوم است!
ناشناس۳۰۱۵۶۶۱۰۶:۲۰:۵۹ ۱۴۰۲/۲/۷
انگاری کسی به فکر کارگر و بازنشسته و قشر کم در آمد نیست.
ناشناس۳۰۱۵۸۹۴۰۹:۴۷:۰۰ ۱۴۰۲/۲/۷
پس چرا دلار روز بروز گرانتر میشود!؟
حسین۳۰۱۶۰۵۸۱۱:۳۵:۱۲ ۱۴۰۲/۲/۷
ممنون از اینهمه خبرهای خوب و مسرت بخش فقط نتیجه خوبش کو؟
ناشناس۳۰۱۵۲۱۰۲۱:۰۰:۵۲ ۱۴۰۲/۲/۶
مجلس شورای اسلامی قانونی از تصویب بگذراند که براساس آن سیطره و تسلط دولت از روی رسانه ملی برداشته شود. مدیران صداوسیما از ترس اینکه دولت حقوق آنها را قطع نکند محافظه‌کار شده و دست به عصا راه می‌روند.
عفتی۳۰۱۵۳۹۱۲۲:۵۸:۴۹ ۱۴۰۲/۲/۶
رادیو تلویزیون باید خصوصی شوند. دموکراسی و مردم سالاری بدون رسانه آزاد و مستقل قابل دستیابی نیست.
ناشناس۳۰۱۵۶۴۱۰۵:۵۸:۳۴ ۱۴۰۲/۲/۷
زیبنده نیست که از رسانه ملی کشور کالاهایی چون پفک در حد لالیگای اسپانیا و با نمادهای فیلم های آمریکایی تبلیغ و معرفی می‌شود. خود کم‌بینی بعضی از ما در کجا ریشه دارد و چرا اجازه چنین تبلیغی داده شده است؟
ناشناس۳۰۱۵۲۴۶۲۱:۲۳:۱۷ ۱۴۰۲/۲/۶
تمام شرکت‌های پخش خواروبار، قیمت اجناس خود را 25 درصد افزایش داده‌اند و دولت هم فقط نظاره‌گر است!
ناشناس۳۰۱۵۲۵۶۲۱:۲۶:۲۶ ۱۴۰۲/۲/۶
حساب بانکی بسیاری از کارمندان، کارگران و بازنشستگان به دلیل گذر از عید نوروز خالی است .وضعیت قیمت مرغ، تخم مرغ، میوه و گوشت هم خراب است.
ناشناس۳۰۱۵۲۵۹۲۱:۲۷:۴۸ ۱۴۰۲/۲/۶
ای کاش معاش دولتمردان ما را مثل مردم بود تا درک کنند چه بر سر مردم آورده‌اند!
ناشناس۳۰۱۵۴۱۷۲۳:۱۳:۴۲ ۱۴۰۲/۲/۶
چرا می خواهید واقعیت فیلتر فضای مجازیمان را از خارجی ها بپوشانید ؟!!
ناشناس۳۰۱۵۶۳۸۰۵:۵۵:۵۱ ۱۴۰۲/۲/۷
وزیر ارتباطات سامانه پاسخگویی به مردم را سروسامان بدهد که اگر فردی با 118 تماس گرفت نیاز نباشد 1380 ثانیه منتظر بماند!
ناشناس۳۰۱۵۷۷۴۰۸:۳۷:۰۹ ۱۴۰۲/۲/۷
خارجیها که سردستشون امریکاس خودش داره تیک تاک رو‌فیلتر میکنه
ناشناس۳۰۱۵۶۴۲۰۵:۵۹:۱۴ ۱۴۰۲/۲/۷
از شهرداری منطقه 22 درخواست می‌شود نظارت بیشتری بر پیمانکاران پارک‌ها به ویژه پارک رشد در شهرک گلستان غربی داشته باشند. متاسفانه پارک به حال خود رها شده و نظافت سرویس بهداشتی مطلوب نیست. مثلا یک مایع دستشویی در آن پیدا نمی‌شود!
ناشناس۳۰۱۵۷۰۴۰۷:۲۴:۲۲ ۱۴۰۲/۲/۷
بنظر بنده ضمن رعایت ادب و احترام به همه بزرگان ارزشمند...همانطور که اول انقلاب مردم دارای درک و فهم بودند و در رفراندوم شرکت کردند الان هم اطلاعات عمومی اکثریت ملت بسیار خوب است و ما ملت عقب افتاده ذهنی و فکری و عقلی نسیتم...انشااله خداوند عاقبت همه ما رو بخیر کند که این دنیا فانیست و دیار باقی دیار ابدیست.
ناشناس۳۰۱۵۷۳۷۰۸:۰۷:۰۹ ۱۴۰۲/۲/۷
خبرگزاری جمهوری اسلامی: نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در راستای جوانی جمعیت و فرزندآوری به مادران دانشجوی باردار یا بچه‌دار متولد سال ۱۴۰۱ به بعد هدیه می‌دهد. این هدایا برای مادران دانشجو باردار یا دارای بچه کوچک متولد سال ۱۴۰۱ محدودیت سنی ندارد. این هدایا شامل کارت هدیه یک میلیون تومانی برای مادر، تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی، سپرده ۲ میلیون تومانی برای کودک (اهدای دفترچه حساب به نام فرزند متولد ۱۴۰۱با سود ۱۸ درصد و قابل برداشت در ۱۸ سالگی و با امکان افزایش موجودی از طرف والدین) است.
ناشناس۳۰۱۵۷۵۶۰۸:۲۴:۰۶ ۱۴۰۲/۲/۷
.احمد رسولی نژاد عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در روزی که قرار بود وزیر استیضاح شود، اسناد زیادی با خود به همراه آورده بودم و دفاع ما با سند و مدرک بود اما دفاع وزیر شعاری با آمارهای ساختگی بود. در آن روز اگر یک نماینده مجلس بی‌طرف هم بود و صحبت‌های موافقان استیضاح را می‌شنید کاملا با استیضاح وزیر موافقت می‌کرد. در آن روز قبل از شروع سخنرانی من یکباره اعلام شد که رای‌ها به استیضاح وزیر برگشته است و در همان روز مباحثی مطرح شد که شب قبل از استیضاح وزیر در خیابان سمیه در ساختمان وزارت صمت حواله ۷۰ تا ۷۵ خودرو شاسی بلند به نمایندگان مجلس داده شده است.
ناشناس۳۰۱۵۷۷۰۰۸:۳۶:۲۰ ۱۴۰۲/۲/۷
چرا در اين سال ها هيچوقت به بند مربوط به همه پرسي در قانون اساسي نياز نشده است؟؟؟
ناشناس۳۰۱۵۸۴۲۰۹:۲۱:۲۶ ۱۴۰۲/۲/۷
فیلترینگ را برای مردم ایران رفع کنید
ناشناس۳۰۱۵۹۳۱۱۰:۱۳:۵۷ ۱۴۰۲/۲/۷
تزریق و تقویت بازار قاچاق و دلالی سیم کارت خارجی موجود است
حمید۳۰۱۶۴۱۰۱۴:۴۶:۴۶ ۱۴۰۲/۲/۷
اگر پول فروش نفت وارد کشور می شود چرا دولت خرید دلار در بازار عراق با قیمت بیشتر از نرخ معمولی را پیگیری کرده است .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

    3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

    6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

    10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

    11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

    15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

    16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

    18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

    20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

    22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

    23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

    پربحث‌های اخیر

      پربحث‌های هفته

      1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

      2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

      3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

      4. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

      5. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

      6. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

      7. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

      8. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

      9. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

      10. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

      11. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

      12. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

      13. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

      14. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

      15. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

      16. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

      17. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

      18. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

      19. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

      20. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

      21. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

      22. صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد

      23. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

      24. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

      25. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

      آخرین عناوین