مصادر‌‌‌‌‌ه به‌ مطلوب سخنان رهبری

سامان مهراد، گروه سیاسی الف،   4020204043 ۴۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
مصادر‌‌‌‌‌ه به‌ مطلوب سخنان رهبری

این رسم دیرینه و مرسوم در کشور است که مسئولان و متولیان امر، کم‌کاری و بی‌عملی خود را پشت ارکان نظام پنهان کرده و از این طریق راهی برای شانه خالی کردن از بار مسئولیت پیدا می‌کنند. در شرایطی که اراده غالب مجلس برای استیضاح وزیر صمت است، یکی از نمایندگان با ارجاع آدرس غلط و در مظان اتهام قرار دادن نظام طوری سخن گفته که گویا هیچ تعهدی برای ایفای نقش نمایندگی خود ندارد. 

یکی از نمایندگان مجلس اظهار داشته که با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، استیضاح وزیر صمت منتفی است! و تعجب‌آور اینکه شخصی که در قامت نماینده مجلس ایفای نقش می‌کند و لباس وکالت ملت را به تن کرده، هنوز درک درستی از نقش و کارکرد مجلس ندارد. 

این نماینده باید توضیح دهد که از کدام قسمت از سخنان رهبری عدم استیضاح وزیر صمت برداشت می‌شود؟ سیاق همیشگی رهبر انقلاب توصیه کلی به همکاری همه‌جانبه سه قوه و اهتمام برای ارتقای وضعیت کشور در همه دولت‌ها بوده و در خطبه‌های نماز عید فطر هم دوباره ایشان از ضرورت همد‌لی، همکاری و هم‌افزایی سه قوه برای حل مشکلات و تمرکز برای گره‌گشایی از معضلات کشور سخن گفتند و باید پرسید که این نماینده محترم با چه منطقی، از یک توصیه کلی به نتیجه‌گیری جزئی در مسئله‌ای خاص رسیده است؟

اتفاقاً سمت و سوی اظهارات رهبر انقلاب، انجام وظیفه تمامی ارکان نظام و سه قوه برای پیشبرد امور است و ایفای نقش مجلس و نمایندگان آن هم مصداق عمل به توصیه رهبری است. 

نمی گوییم فاطمی امین حتما باید استیضاح شود ، که چنین سخنی در تناقض با ادعای اصلی این نوشته یعنی استقلال مجلس است. فارغ از عملکرد وزیر صمت و نقشی که او در رقم خوردن وضعیت حوزه تحت نظر خود دارد، عمل به قانون وظیفه مجلس و نمایندگان آن است و بهتر است به جای این‌گونه اظهارات بی‌پایه و اساس که کارکردی جز متهم کردن مجموعه نظام و تنزل جایگاه مجلس ندارد، نمایندگان به وظیفه قانونی خود عمل کنند و از توصیه‌های کلی، ترجیحات شخصی خود را برداشت نکنند!  اگر عقیده این نماینده مبنی بر عدم استیضاح وزیر صمت است، باید به دنبال اعمال نظر خود در چهارچوب و روال قانونی باشد و دلایل آن را هم به طور واضح بیان کند و دیگر نمایندگان را نیز متقاعد کند. اینکه اظهارات و توصیه‌های کلی رهبری مصادره به مطلوب شود، بیشتر شبیه یک حیله سیاسی است تا یک کنش دقیق و اقدام خردمندانه!

اگر چه باید ذکر کرد که ریشه این خطاها و قصور برخی نمایندگان، عدم شفافیتی است که در مجلس نهادینه شده. در همین ماجرای استیضاح وزیر صمت،‌ چندین اظهار نظر متناقض مبنی بر جمع‌آوری امضاها و پس گرفتن آن شنیده شد و همین آشفتگی، عدم انسجام  و فقدان شفافیت لازم در مجلس است که موجب چنین نتیجه‌گیری‌های ناصوابی می‌گردد که یک نماینده، سلیقه و نظر شخصی خود را پشت نظام و رهبری پنهان و آن‌ها را خرج خواسته‌های خود می‌کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۱۳۲۰۱۰۹:۰۱:۱۱ ۱۴۰۲/۲/۵
به نظر من این وضعیت فعلی که مجلس و دولت درست کرده ما را به بن بست خواهد رساند مجلس اصلا نقش خودش را ایفا نمی کنه دولت معلوم نیست داره چکار میکنه و.. جامعه ما مشکلات بزرگی پیدا کرده باید سریعتر بررسی و حل بشه
ناشناس۳۰۱۳۲۱۷۰۹:۱۴:۱۳ ۱۴۰۲/۲/۵
منظور عدم استیضاح نیست بلکه شاید به دیدگاه قبل رهبری مبنی بر کش ندادن موضوعاتی است که تحلیل آن برای همه مردم ممکن نیست!!!دیدگاه رهبری که که بعضی از مردم قدرت تحلیل درست و منطقی از اوضاع ندارند فقط مربوط به مردم عادی نیست نماینده مجلس هم شامل می‌شود!!!!!
ناشناس۳۰۱۳۲۶۵۰۹:۵۷:۵۲ ۱۴۰۲/۲/۵
نماینده ها نه راه حرکت به عقب دارند و نه راه حرکت به جلو. برای همین هم سر جای خود نشسته اند تا از بقیه دوران نمایندگی خود لذت ببرند. البته در آرامش به چگونگی دوباره انتخاب شدن فکر کنند!
ناشناس۳۰۱۳۳۶۳۱۱:۲۸:۰۵ ۱۴۰۲/۲/۵
سه قوه یکدست، هم فکر با هماهنگی با یکدیگر کشور را مدیریت می کنند.
ناشناس۳۰۱۳۳۷۲۱۱:۳۱:۰۸ ۱۴۰۲/۲/۵
نماینده های مجلس یک کار را خیلی خوب انجام می دهند. آن هم تهیه نامه و امضاء آن برای عرض تشکر و حمایت به مناسبتهای گوناگون است.
ناشناس۳۰۱۳۳۷۷۱۱:۳۳:۰۶ ۱۴۰۲/۲/۵
حقوق و مزایا و دریافتی ماهانه یک نماینده مجلس چه قدر است؟ آیا این حق مردمی که به آنها رای داده اند نیست که از آن آکاهی داشته باشند؟
ناشناس۳۰۱۳۲۶۷۰۹:۵۹:۰۷ ۱۴۰۲/۲/۵
تصمیمات مهم کشور در جلسه سران سه قوه اتخاذ می شوند.
ناشناس۳۰۱۳۲۲۴۰۹:۱۷:۰۳ ۱۴۰۲/۲/۵
ظاهراً نماینده های مجلس در حالت رو دربایستی با رئیسی گیر کرده اند! باید به آنها گفت تا وقت و عمر مسئولیتتان در این مجلس باقی مانده، از فرصت استفاده کرده و سکوتهای نابجا و خطاهای گذشته خودتان را جبران کنید. چون فردای روزگار باید جوابگو باشید.
ناشناس۳۰۱۳۲۳۸۰۹:۲۸:۵۵ ۱۴۰۲/۲/۵
از مجلسیان غیور و دلاور و شجاع که اهل رانت و امتیاز و پست نبوده در خواست میشود قانونی جامع و فراگیر مبنی بر مشروعیت سنجی اموال و دارایی ها برای همه آحاد جامعه تصویب کنند تا با اجرایی کردن این قانون ثروت های حرام و نامشروع افسانه ای و گنج قارونی به بیت المال باز گشته و موجب شکوفایی اقتصاد گردد
ناشناس۳۰۱۳۲۷۰۱۰:۰۰:۱۳ ۱۴۰۲/۲/۵
مشروعیت سنجی با کدام ترازو و در کجا؟!!!!!
ناشناس۳۰۱۳۵۶۸۱۴:۲۵:۵۲ ۱۴۰۲/۲/۵
با چند سوال و جواب بسیار ساده ۱-چند سالتونه۲از چند سالگی شروع به کار کردید۳-اگر ارث به شما رسیده چه میزان۴-چه مشاغلی داشته اید با چه درآمدی۵_ وچند سوال دیکر
ناشناس۳۰۱۳۲۳۹۰۹:۲۹:۲۴ ۱۴۰۲/۲/۵
اکثریت نمایندگان مجلس پیگیر مطالبات مردم از دولت نیستند. و به این ترتیب به نظر می‌رسد مردم به جای پیگیر بودن مطالبات خود از دولتمردان باید پیگیر مطالبه وظایف نمایندگان مجلس در قبال خود باشند!
ناشناس۳۰۱۳۲۴۲۰۹:۳۲:۵۲ ۱۴۰۲/۲/۵
دولت و مجلس وقتی نمی‌توانند مشکل گرانی، تورم، فقر، بی کاری، کمبود.... را حل کنند، دست به حاشیه‌سازی زده و به این ترتیب رو به جلو فرار کنند.
ناشناس۳۰۱۳۲۴۴۰۹:۳۳:۳۸ ۱۴۰۲/۲/۵
کمر بازنشسته ها زیر بار بالا رفتن هزینه‌های زندگی شکسته و شرمنده زن و بچه‌های خود شده‌اند.
ناشناس۳۰۱۳۲۴۵۰۹:۳۴:۲۲ ۱۴۰۲/۲/۵
عملکرد دولت تاکنون نتیجه‌ مثبتی برای کشور نداشته است.
ناشناس۳۰۱۳۲۴۷۰۹:۳۵:۵۳ ۱۴۰۲/۲/۵
مردم از سیاسی کاری خسته و سرخورده شده اند.
ناشناس۳۰۱۳۲۰۴۰۹:۰۳:۲۶ ۱۴۰۲/۲/۵
بانک مرکزی در حکومت اسلامی در واقع مدیر و ضمانت کننده حفظ امانت شما در بانکها به عنوان امین هست.مثلا شما سال گذشته یک میلیون در این بانکها با سیستم بانکداری اسلامی و تضمین بانک مرکزی گذاشتید که انزمان می توانستید ۵ کیلو گوشت بخرید.. الان حتی با سود ۱۸ درصد هم حداکثر دو و نیم کیلو گوشت می توانید بخرید. ایا این رسم امانت داری است که ارزش امانت شما نصف بشود و بانک مرکزی هیچ مسئولیتی در قبال ان قبول نکند؟!.
ناشناس۳۰۱۳۲۲۵۰۹:۱۷:۱۲ ۱۴۰۲/۲/۵
چرا تا بحال بیش از ده بار نمایندگان مختلف تفحص از بانک مرکزی را کلید زده اند ولی آنرا عملیاتی نکرده و در میانه راه تفحص را بباد فنا داده اند واقعا چرا?
ناشناس۳۰۱۳۲۷۱۱۰:۰۱:۰۳ ۱۴۰۲/۲/۵
بانک مرکزی قلک دولت است.
ناشناس۳۰۱۳۲۴۰۰۹:۲۹:۴۵ ۱۴۰۲/۲/۵
این آمارهایی که دولت در مورد بهبود وضعیت اقتصادی کشور ارائه می دهد نه اقتصاددان‌های جامعه را اقناع می‌کند و نه آثار آن بر سر سفره مردم دیده می‌شود.
ناشناس۳۰۱۳۲۰۵۰۹:۰۴:۴۳ ۱۴۰۲/۲/۵
مجلس باید با استیضاح و برکناری فاطمی امین، اشتباه قبلی خود را در دادن 2 بار رای اعتماد به او جبران کند.
ناشناس۳۰۱۳۲۰۶۰۹:۰۵:۳۷ ۱۴۰۲/۲/۵
دولت رئیسی در این 2 سال به‌گونه‌ای با مردم رفتار کردند که گویا کشور توسط آنان فتح شده و حق دارند هر کاری خواستند انجام بدهند.
ناشناس۳۰۱۳۲۳۴۰۹:۲۲:۴۹ ۱۴۰۲/۲/۵
دولت الان در بحث مسکن برای جامعه ایجاد چالش کرده چون مسکن نساخته در بحث خودرو هم که وضعیت کاملا مشخص است در بحث ارزش ریال و کاهش نرخ دلار هم شکست خورده و جوابگو هم نیست حامیان دولت هم اصلا فشاری به دولت نمیارن که جوابگو باشه
ناشناس۳۰۱۳۵۲۶۱۳:۴۸:۴۷ ۱۴۰۲/۲/۵
دولت روحانی 8 سال ساخت و ساز مسکن را متوقف کرد و واردات خودرو را ممنوع کرد و باعث ایجاد مشکلات عدیده شد.
ناشناس۳۰۱۳۷۱۴۱۶:۰۶:۰۱ ۱۴۰۲/۲/۵
حداقل رئیسی منتقدان را بیسواد و بی شناسنامه خطاب نمی کند و به جهنم حواله نمی دهد.
ناشناس۳۰۱۳۲۰۷۰۹:۰۷:۰۱ ۱۴۰۲/۲/۵
در حال حاضر مهم‌ترین و اصلی‌ترین دغدغه مردم گرانی و تورم بالاست، در چنین شرایطی دولت و مجلس دانسته یا ندانسته به این امر دامن می زنند.
ناشناس۳۰۱۳۲۰۸۰۹:۰۷:۱۱ ۱۴۰۲/۲/۵
سال نو مجلس نو نمایندگان نو
ناشناس۳۰۱۳۲۵۴۰۹:۴۲:۳۸ ۱۴۰۲/۲/۵
اگر اقتصاد را به 20 مدیر جهادی جنگ دیده واگذار کنند در مدت کوتاهی، قیمت‌ها را به زیر 50 درصد قیمت فعلی خواهند رساند به شرطی که دست دلالان را کوتاه و نظارت و کنترل محکمی اعمال شود.
ناشناس۳۰۱۳۳۷۸۱۱:۳۳:۱۶ ۱۴۰۲/۲/۵
تا کی میخواید با این حرفها در مورد جهان و نئولیبرال گفتمان ورشکسته خودتون رو توجیه کنید
ناشناس۳۰۱۳۵۴۲۱۳:۵۷:۵۵ ۱۴۰۲/۲/۵
الان هم دست همین افراده که وضعمون اینه
ناشناس۳۰۱۳۵۵۷۱۴:۱۰:۲۹ ۱۴۰۲/۲/۵
اقتصاد و قدرت اکنون در دست همان آقایون است! به مجلس بنگر، به دولت بنگر و به سایر ارگانها بنگر، چندتا از این آقایون را خواهی دید ولی اوضاع همچنان آشفته!
ناشناس۳۰۱۳۲۱۰۰۹:۰۸:۰۴ ۱۴۰۲/۲/۵
اصرار و پافشاری برای نگهداری وزرای ضعیف در دولت برای چیست؟ آیا 2 سال برای آزمون توانایی های یک وزیر کافی نیست؟
ناشناس۳۰۱۳۲۱۱۰۹:۱۰:۰۵ ۱۴۰۲/۲/۵
فاطمی امین سلطان خلف وعده در هیئت دولت است!
ناشناس۳۰۱۳۲۱۲۰۹:۱۰:۲۶ ۱۴۰۲/۲/۵
قریب دو سال است تفحص از بورس دولت روحانی در حال انجام بوده است ولی هیج گزارشی از آن توسط نمایندگان مسول ارائه نشده است
ناشناس۳۰۱۳۲۵۱۰۹:۳۹:۴۵ ۱۴۰۲/۲/۵
ارزش تخمینی اموال مازاد دولت چیزی حدود 18 هزار میلیارد تومان برآورد شده است. این که این اموال و دارایی به چه کسانی و با چه شرایطی واگذار شود می‌تواند بر اقتصاد کشور در این مقطع اثرات بسیار منفی داشته باشد.
ناشناس۳۰۱۳۲۷۲۱۰:۰۲:۰۴ ۱۴۰۲/۲/۵
محسن رضایی در مناظره های تلویزیونی چشم در چشم مردم گفت که لیست افرادی که با رانت اطلاعاتی بورس را به این روز انداختند را دارد
مصطفی۳۰۱۳۳۵۸۱۱:۲۴:۳۰ ۱۴۰۲/۲/۵
احمدی نژاد هم کلی لیست توی جیبش بود ولی عرضه اعلام آنها را نداشت .
ناشناس۳۰۱۳۵۲۵۱۳:۴۷:۰۴ ۱۴۰۲/۲/۵
احمدی نژاد در مناظرات انتخاباتی سال 88 نام برخی از افراد را بُرد و همان افراد 8 ماه مملکت را دچار اشوب کردند.
ناشناس۳۰۱۳۲۱۵۰۹:۱۳:۲۵ ۱۴۰۲/۲/۵
متاسفانه چند سالی است یک رویه غلط در مجلس شکل گرفته و آن اینکه هر چند وقت یک بار برخی نمایندگان تفحص و یا استیضاحی را مطرح می کنند ولی آن را به سر انجام نمی رسانند.
ناشناس۳۰۱۳۲۵۸۰۹:۴۷:۴۷ ۱۴۰۲/۲/۵
بیخود به این وزیر و آن وزیر گیر ندهید.
ناشناس۳۰۱۳۲۶۸۰۹:۵۹:۱۷ ۱۴۰۲/۲/۵
احترام به بزرگتر ها و افراد مسن جزو فرهنگ اسلامی و ایرانی ماست و هیچ کس حق ندارد به صرف داشتن یا نداشتن عقیده ای برای مخالفان خود آرزوی مرگ کند یا برای آنها درد و رنج و آبرو ریزی ایجاد کند فحاشی و بی حرمتی مردم به یکدیگر به هیچ عنوان به نفع هیچ کس نیست ما که بچه ی جوان و نوجوان و دبیرستانی و دانشگاهی داریم دلمان به یک مو بند است که بی دلیل با گروهی درگیر شوند و صدمه جسمی و روانی ببینند ما از پشت پرده افراد شروع کننده درگیری بی اطلاع هستیم و نمی خواهیم فرزندان ما طعمه اهداف نامعلوم دیگران شوند تاکید می کنم که همه والدین نگران هستند لطفا این بساط درگیری و زد و خورد و تقابل به دلیل موضوعات فرهنگی را جمع کنید
ناشناس۳۰۱۳۲۸۶۱۰:۱۵:۲۲ ۱۴۰۲/۲/۵
استیضاح و بازنگری وباز خواست در عملکرد وزرا وظیفه ذاتی مجلس است که متاسفانه همیشه از آنها بعنوان ابزاری برای کسب امتیاز استفاده شده است
ناشناس۳۰۱۳۲۹۰۱۰:۱۸:۴۴ ۱۴۰۲/۲/۵
وقتی کسی ظرفیت و قابلیت کاری را ندارد وبا امتیاز به آن جایگاه می رسد همین است .
ناشناس۳۰۱۳۲۹۴۱۰:۲۱:۲۷ ۱۴۰۲/۲/۵
با چه امیدی به این مجلس و دولت رای دادیم و چه شعارها داده شد ولی فکرش را خود من نمی کردم که به اینجا برسیم دوستان اصولگرا هم که کلا سکوت کردن و شرمندگی زن و بچه هم فقط برا ما است التماس دعا
ناشناس۳۰۱۳۳۳۹۱۱:۰۳:۱۰ ۱۴۰۲/۲/۵
مجلس حق دارد وزیرضعیف را استیضاح کند. این همه پافشاری معنی نداردبرای ماندگاری کسی که نه در داخل وزارت خانه خوب کار کرده ونه دربیرون از وزارت. چرا برخی تولید کنندگان برا منافع شخصی خود این همه هجمه به استیصاح کنندگان وارد می کنند. قطعا این پافشاری ها به ضرر وزیر تمام خواهد شد. نماینده ها وکیل مردمند وبه وطیفه قانونی خود عمل می کنند. فاطمی امین وطرفدارانش نباید از مقامات عالی کشور مایه بگذارند. چون این مردم هستند مه از عملکرد ایشان ناراضی هستند.
ناشناس۳۰۱۳۳۴۲۱۱:۰۵:۰۲ ۱۴۰۲/۲/۵
فاطمی امین از مسولین ارشدنظام مایه نگذارد باید از عملکردش دفاع کند. این همه لابی فساد زا است.
الف۳۰۱۳۷۷۷۱۷:۱۱:۰۴ ۱۴۰۲/۲/۵
این دولت چرا در تنظیم قیمت مرغ و تخم مرغ و..... مونده !!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

    3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

    6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

    10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

    11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

    15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

    16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

    18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

    20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

    22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

    23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

    آخرین عناوین