قرائت وصیت‌نامه قابل‌تأمل یک زندانی محکوم به اعدام توسط رئیس قوه‌قضاییه

  4020115032 ۳۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس قوه قضاییه گفت: اگر امروز در حکمرانی و زندگی فردی خود، ضعف‌هایی داریم و شاهد برخی ناهنجاری‌ها هستیم، دلیل این امر کم‌توجهی به آموزه‌های قرآنی و دینی است.

قرائت وصیت‌نامه قابل‌تأمل یک زندانی محکوم به اعدام توسط رئیس قوه‌قضاییه

 به گزارش میزان، شب گذشته همزمان با دوازدهمین روز از ماه مبارک رمضان، محفل انس با قرآن کریم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای و جمعی از قاریان ممتاز کشور برگزار شد.
رئیس قوه قضاییه طی سخنانی در جریان این محفل نورانی، ضمن بیان نکاتی در باب عظمت و فضیلت ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن، به جایگاه رفیع حافظان و قاریان قرآن در طول تاریخ اشاره کرد و بیان داشت: خداوند به ما توفیق دهد که شنونده، تدبّرکننده و عامل به دستورات و توصیه‌های قرآنی باشیم.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: اگر امروز در حکمرانی و زندگی فردی خود، ضعف‌هایی داریم و شاهد برخی ناهنجاری‌ها هستیم، دلیل این امر کم‌توجهی به آموزه‌های قرآنی و دینی است؛ هر چه در مدیریت‌های خود و در زندگی فردی و اجتماعی خود ضعف داریم از آنجا ناشی می‌شود که قرآن را به طور کامل سرمشق قرار نداده‌ایم.

رئیس عدلیه بیان داشت: اگر طالب سعادت توأمان دنیا و آخرت هستیم و می‌خواهیم ملتی قوی باشیم و بر آسیب‌های اجتماعی غلبه کنیم و در برابر شیطان‌صفتان استقامت و هوشیاری و تدبیر داشته باشیم و تحت‌تاثیر القائات آن‌ها قرار نگیریم و در جنگ ترکیبی دشمن شکست نخوریم، باید عامل به دستورات قرآنی و توصیه‌های امامین انقلاب باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ضمن اشاره به توفیقات و پیشرفت‌های شگرفی که بعد از انقلاب اسلامی در حوزه ایجاد جامعه قرآنی و بسط فرهنگ قرآنی، حاصل شده، اظهار داشت: علی‌رغم اقدامات صورت گرفته و پیشرفت‌های حاصله در زمینه بسط فرهنگ و تربیت قرآنی در کشور، در این حوزه نیازمند کار و تلاش بیشتر هستیم؛ امروز وقتی پرونده‌های قضایی بویژه پرونده‌های کیفری را کالبدشکافی می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که ریشه بسیاری از این پرونده‌ها و جرائم به مسائل فرهنگی بازمی‌گردد.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: وقتی فرهنگ و تربیت قرآنی در جامعه فراگیر شود، آنگاه اثرات این امر در نوع سلوک افراد اجتماع، رفتارشان با یکدیگر و تقابل‌شان با شیطان‌صفتان، عیان و آشکار می‌گردد و نور قرآن و مسیر هدایت الهی بر همه زاوایای زندگی ما تابنده می‌شوند.

رئیس دستگاه قضا در ادامه با اشاره به تحولی که انس با قرآن در فکر و زیست و جسم و روح انسان‌ها، حتی افراد خطاکار و مجرم ایجاد می‌کند، به قرائت وصیتنامه یک زندانی محکوم به اعدام پرداخت؛ این فرد مرتکب جرم سرقت مسلحانه شده بود و از تحصیلات و تربیت اجتماعی بالا برخوردار نبود، اما در زندان توفیق انس با قرآن را پیدا کرده و متحول شده بود.

در وصیتنامه این فرد محکوم که توسط رئیس قوه قضاییه در محفل نورانی انس با قرآن کریم قرائت شد، آمده بود: «به نام خداوند بخشنده و هدایتگر؛ سلام پدر، مادر، برادر و خواهران گرامی؛ ان‌شاء‌الله که خوب باشید؛ یک درخواست از شما دارم که هیچ برای من ناراحت نباشید؛ من را حلال کنید، خیلی شما را اذیت کردم؛ فقط درخواستم آن است که دفتر قرآنم را بخوانید و بدان عمل کنید؛ حداقل روزی یک صفحه قرآن با معنا بخوانید؛ با قرآن دوست شوید، انگار من پیش شما هستم؛ من در زمانیکه بیرون از زندان بودم، حیوان بودم؛ کسی که لقمه حرام بخورد، خداوند چشم و گوش و همه‌چیز را از او می‌گیرد و عقل ندارد، پس با حیوان فرقی ندارد؛ اما به لطف خداوند من این چند وقت که در زندان بودم با قرآن و نماز انس گرفتم و حتماً خدا من را می‌بخشد؛ شما را به خدا قسم می‌دهم که مواظب همدیگر باشید و کاری را که گفتم انجام دهید؛ روزی یک صفحه قرآن با معنا بخوانید و نماز هم بخوانید، از نماز غافل نشوید».

پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ماه رمضان و شب‌های قدر بهترین فرصت برای رسیدن به مقام «محبوب الهی» است، اظهار کرد: خداوند متعال به همه انسان‌ها فطرتاً مقام مُحب الهی را اعطا کرده است و چنانچه ما بخواهیم به درجه محبوب الهی دست پیدا کنیم باید ضمن تبعیت از پیامبر اکرم (ص) پیوندی ناگسستنی با ایشان برقرار کنیم و بهره‌گیری از قرآن کریم به عنوان معجزه پیامبر، کمک شایانی به ما در رسیدن به مقام محبوب الهی خواهد کرد.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی طی سخنانی در این مراسم، قرآن کریم را کتاب حیات طیبه، جامعه‌پرور و تمدن‌ساز عنوان کرد و گفت: باید برای اُنس بیشتر جامعه با قرآن، از تمام ظرفیت‌های ممکن استفاده شود.

حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این نشست به ایراد سخنرانی پرداخت.

شایان ذکر است در این محفل انس با قرآن که با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی و قاریان ممتاز و بین‌المللی برگزار شد، علاوه بر تفسیر آیاتی از سوره مبارکه محمد (ص) توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی، قاریان «محمدرضا پورزرگری»، «حمیدرضا احمدی وفا»، «محمدحسین اقبالی» و «مهدی غلام‌نژاد» آیاتی چند از کلام‌الله مجید را قرائت کردند و حاج احمد ابوالقاسمی از قاریان بین‌المللی کشور نیز به ذکر خاطره‌گویی پرداخت.

در پایان این محفل نورانی قرآن، نماز جماعت مغرب و عشا به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای اقامه شد و حاضران روزه‌ی خود را همراه با رئیس قوه قضاییه افطار کردند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۹۷۶۷۸۷۱۰:۳۱:۲۸ ۱۴۰۲/۱/۱۵
کاش میگفتن اون محکوم اعدام شده یا نه
ناشناس۲۹۷۶۷۹۵۱۰:۳۷:۴۶ ۱۴۰۲/۱/۱۵
کاش مفسدان، رانت خواران و غارتگران بیت المال قرآن بخوانند و بفهمند آنگاه اثرش در کل جامعه پدیدار خواهد شد.
ناشناس۲۹۷۶۸۰۳۱۰:۴۰:۰۵ ۱۴۰۲/۱/۱۵
حالا بنده خدا اعدام شد؟
سیدبن مصطفی۲۹۷۶۸۳۵۱۰:۵۷:۴۸ ۱۴۰۲/۱/۱۵
مسئولین هم ما به انس با قرآن و آموزه هایش نیاز دارند.
علی۲۹۷۶۸۸۴۱۱:۲۹:۴۲ ۱۴۰۲/۱/۱۵
با سلام امیدوارم که این بنده خدا مورد عفو قراربگیرد بله انسان جایز الخطا است امیدوارم که اعدام نشه یه بنده خدایی رامیشناسم که لنج داره تو کشور امارات به جرم حمل مواد مخدر 5 سال زندان بوده که محکوم به اعدام میشه بخاطر حفظ کامل قرآن عف میخوره وآزاد میشه
محمود۲۹۷۶۹۴۴۱۲:۰۹:۴۶ ۱۴۰۲/۱/۱۵
گرانی و تورم پدر مردم رو درآورده، منشا تمام ناهنجاری جامعه فقر و فساد و گرانی و تبعیض است، روز به روزم بدتر و بدتر میشود، درآمد مردم با ریاله خرج کردن با دلاره.
ناشناس۲۹۷۶۹۵۳۱۲:۱۹:۲۹ ۱۴۰۲/۱/۱۵
آقای اژه ای موعظه جواب نمیدهد باید عمل کرد، زندگی مسئولین و عامه مردم را با هم مقایسه کنید،متوجه خواهید شد که البته شده اید که عیب کار کجاست.
نیکا۲۹۷۷۰۳۲۱۳:۰۲:۰۹ ۱۴۰۲/۱/۱۵
رئیس قوه قضائیه باید وصیت چنین فرد رو در جمع قرائت کند؟
ناشناس۲۹۷۷۰۶۶۱۳:۱۲:۱۷ ۱۴۰۲/۱/۱۵
چه داستان‌هایی جالبه باشه
ناشناس۲۹۷۷۰۸۸۱۳:۱۸:۳۵ ۱۴۰۲/۱/۱۵
قرآن فقط عشق هست و همه کس و همه چیز آدمی هست گرسنگی آدم را نمی کشد ولی بی ایمانی ذلیل میکنه
ناشناس۲۹۷۷۰۹۵۱۳:۲۱:۵۸ ۱۴۰۲/۱/۱۵
بله ایه اخر سوره قلم در خصوص قران کریم خیلی به صراحت اعلام کرده که قران پند و اندرزی باشد برای عالمیان
ناشناس۲۹۷۷۱۱۳۱۳:۳۰:۰۷ ۱۴۰۲/۱/۱۵
حلقه مفقوده مشکلات جامعه ما معنویت هستش چه برای مردم چه برای مسئولین
ناشناس۲۹۷۷۱۶۵۱۳:۵۶:۲۴ ۱۴۰۲/۱/۱۵
شاید هم دلیلش سو استفاده یک عده از دین باشد.
صابر۲۹۷۷۱۹۹۱۴:۰۴:۴۹ ۱۴۰۲/۱/۱۵
رییس محترم قوه قضایئه جناب اقای حاج اقا اژه ای این وصیت نامه یک زندگی بزرگی است این فرد زندانی حالابه راهش راپیداکرده واین فرد را به لطف الهی مورد عفو قراردهیدچون ایشان توبه کرده
مدافع اهلبیت۲۹۷۷۵۳۹۱۶:۴۸:۴۷ ۱۴۰۲/۱/۱۵
خدابخشنده است انشاالله که این بنده خدابخشیده شودانشاالله
ناشناس۲۹۷۷۲۰۷۱۴:۰۷:۵۹ ۱۴۰۲/۱/۱۵
من کامل نخواندم، همان ابتدا وقتی خوندم که گفته این ناهنجاریها ناشی از کم توجهی به آموزه های قرآنی و دینی است.
ناشناس۲۹۷۷۲۱۷۱۴:۱۰:۳۵ ۱۴۰۲/۱/۱۵
رئیس قوه قضاییه دستگاه قضا را سروسامان بدهد تازمین خواران وزورگویان مجازات شوند.
ناشناس۲۹۷۷۲۲۲۱۴:۱۱:۵۳ ۱۴۰۲/۱/۱۵
این هم زرنگ بوده فهمیده چیکار کنه.
محمد امامی۲۹۷۷۲۳۶۱۴:۱۸:۲۸ ۱۴۰۲/۱/۱۵
جوانی که مافیای کنکور فرصت تحصیلش را گرفته سیاست و برنامه های اشتباه شما شغل و درآمد و رفاه و امکان ازدواج را ازش گرفته مایوس و افسرده و سرخورده هیچ آینده ای ندارد اگر سمت اعتیاد و خطا برود مقصر ید . آیا برای جوانان ما حوصله و انگیزه شنیدن وصایا باقی مانده.
احمد۲۹۷۷۲۴۸۱۴:۲۰:۵۷ ۱۴۰۲/۱/۱۵
باتوجه به تغییررفتارزندانی وانس یاقران بایدرافت اسلامی شامل حال این بنده خدا میشد حداقل حبس ابد.
محمد۲۹۷۷۲۵۴۱۴:۲۲:۲۹ ۱۴۰۲/۱/۱۵
تنها رفاه اقتصادی تمامی آحاد مردم هست که جامعه رو به کمال و سعادت و خوشبختی و انسانیت رسانده، همچنان که حضرت علی علیه‌السلام فرمودند بزرگترین دلیل گناه فقر است.
ناشناس۲۹۷۷۲۶۱۱۴:۲۷:۵۷ ۱۴۰۲/۱/۱۵
کاش به مسولین هم یاد میداد که قران را به چه شکل خوانده که این‌قدر در او تأثیر مثبت داشته .
حسین۲۹۷۷۲۷۶۱۴:۳۴:۰۴ ۱۴۰۲/۱/۱۵
لااقل اعدمش نکنین .
ناشناس۲۹۷۷۳۰۱۱۴:۴۳:۰۱ ۱۴۰۲/۱/۱۵
آقای اژه‌ای اگه شما هم دوست دارین طبق قران عمل کنی باید با اختلاس گرا و مافیا برخورد کنی.
ناشناس۲۹۷۷۳۲۵۱۴:۵۰:۱۱ ۱۴۰۲/۱/۱۵
شما تنها در کره زمین زندگی میکنید میلیاردها انسان در این کره زمین در شادی و رفاه زندگی میکنند.
مهرداد۲۹۷۷۳۳۹۱۴:۵۷:۲۶ ۱۴۰۲/۱/۱۵
جناب رییس عدلیه نفرمودند که آیا این شخصی که به اعدام محکوم شد بخشیده شد یا نه ؟؟؟ سرقت مسلحانه اگه به قتل منجر شد که حکمش بدون بخشش اجرا میشه ولی در صورتی که اتفاق جانی نیفتاد می‌توانست در اجرای حکم تجدید نظر کنند حداقل بخاطر قرآن و وصیت نامه این زندانی بخشیده بشه
احمد۲۹۷۷۳۶۷۱۵:۰۷:۱۹ ۱۴۰۲/۱/۱۵
جناب آقای اژه ای شمامعیشت مردمودرست کن قران خونی خودش اجرامیشه .
یسنا۲۹۷۷۳۶۹۱۵:۰۸:۱۹ ۱۴۰۲/۱/۱۵
این زندانی آدم بسیار باهوشی بوده که گفته قرآن را با معنی بخوانید .
گناه کار۲۹۷۷۳۷۱۱۵:۰۹:۱۰ ۱۴۰۲/۱/۱۵
حالا که به دوران پیری وشکستهای زندگی رسیده ام دریافته ام که چقدر خدا مارا دوست دارد ماانسانها هرکه راخیلی دوست داریم برایش خرج می کنیم وازجان مایه میگذاریم ((((هرچه که خدا خلق کرده برای انسان خلق کرده به زبان ساده برای ما سنگ تما م گذاشته واز روح خودش درکالبد خاکی ما دمیده وتو دعوای ما وشیطان طرف مارو گرفته )))))ما دراین دوستی چقدر نامردی کردیم نامردی کردیم نامردی کردیم (((خدایا تنها دلخوشیم تویی این دلخوشی را ازمن نگیر)))
ناشناس۲۹۷۷۴۱۶۱۵:۳۶:۲۴ ۱۴۰۲/۱/۱۵
با وضعیتی که جامعه ما طی این چهل سال داشته است مسئولین بسیار بیشتر از مردم نیاز به اخلاق قرآنی دارند البته که همه مردم باید آموزه های درست و حقیقی قرآن را محور اعمالشان قرار دهند.
ناشناس۲۹۷۷۴۲۱۱۵:۳۹:۴۰ ۱۴۰۲/۱/۱۵
خیلی ناراحت کننده بود .
ناشناس۲۹۷۷۴۵۴۱۵:۵۶:۳۵ ۱۴۰۲/۱/۱۵
این وصیتنامه نشان میدهد ذات این آدم خوب بوده ولی بی توجهی مسئولین به خواسته ها و نیازهای اولیه آدمها آنها را عقده ای، کینه ای و... بار میآورد که دست به خلاف میزنند.
ناشناس۲۹۷۷۴۶۴۱۵:۵۹:۵۱ ۱۴۰۲/۱/۱۵
ای کاش در دادگاه ها نظارت بیشتر باشد و برخورد ها با قضاتی که متخلف میباشند شدیدتر می شد که برای دیگر قضات درس عبرت میشد ویکی از معضلهای بزرگ دادگاهاکارشناسان میباشد که گزارش کذب ‌می نویسند و با زندگی و روح وروان مردم بازی میکنند .
اکبر۲۹۷۷۴۶۶۱۶:۰۰:۱۴ ۱۴۰۲/۱/۱۵
خدایی حقوق متفاوت بازنشستگان کجای عدالت است.
ناشناس۲۹۷۷۴۸۴۱۶:۱۰:۱۳ ۱۴۰۲/۱/۱۵
این بنده خدا که توبه کرده و مومن شده را چرا اعدام میکنید
ناشناس۲۹۷۷۴۸۹۱۶:۱۳:۰۵ ۱۴۰۲/۱/۱۵
عامل تمام بدبختیها فقر هست همه دوست دارن قران بخونن به خدا نزدیک بشن ولی استرس بی پولی نمیزاره .
ناشناس۲۹۷۷۴۹۱۱۶:۱۵:۵۴ ۱۴۰۲/۱/۱۵
یک پیام دیگر نیز این وصیتنامه داشت و اون اینکه بعضی از افراد قابل هدایت و قابل بازگشت به جامعه هستند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  18. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  23. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

آخرین عناوین