جراحی زیبایی بینی چیست؟

گزارش بازرگانی،   4010317099

انسان بالفطره به دنبال زیبایی و زیباتر شدن است؛ با پیشرفت علم پزشکی بشر این امکان را بدست اورده تا چهره که مهمترین عضو ظاهری بدن و ویترین ارتباط با دنیای بیرون برای هر شخصی است، را آنطور که مورد دلخواهش است تغییر دهد.

جراحی زیبایی بینی می تواند مشکلات زیادی را در مورد بینی از جمله سایز بینی (در رابطه با صورت)، عرض بینی، اندازه و جای سوراخ‌های بینی، و مشخصات ظاهری بینی (با کوچک کردن قوزهای قابل مشاهده ، برجستگی ها یا فرورفتگی های روی سطح پل) برطرف سازد. بعضی از پزشکان پلاستیک با گذراندن دوره‌های قومیت‌شناسی و بدست اوردن تخصص در این زمینه، می توانند شکل ظاهری بینی افراد از قومیت ها و نژادهای مختلفی را که به دنبال تغییر ظاهر بینی خود هستند، تغییر دهند.

جراحی بینی نیز می‌تواند حالت نوک بینی را تغییر شکل دهد، ظاهر سوراخ‌های بزرگ بینی را کوچک کند و عدم تقارن بینی را برطرف کند. از لحاظ عملکردی، این روش از جراحی می‌تواند بعضی مشکلات تنفسی از جمله مشکلات ناشی از انحراف تیغه بینی را نیز برطرف کند. جراحی زیبایی نیز برای برطرف کردن نقص‌های مادرزادی و بینی‌هایی که در تصادفات و سانحه‌های رانندگی یا ورزش آسیب دیده‌اند نیز گزینه‌ خوبی است.

چه افرادی به دنبال جراحی زیبایی بینی می روند ؟

اغلب افرادی که تحت عمل جراحی تغییر شکل بینی قرار می گیرند، با ظاهر بینی خود احساس نارضایتی دارند و تمایل دارند نسبت به ابعاد صورت خود، بینی شان را اصلاح کنند. درصد پایین تری از داوطلبان عمل زیبایی بینی بیمارانی هستند که نارضایتی های ساختاری داشته و یا بینی شان صدمه دیده است. داوطلبان یا افراد طبیعی برای رینوپلاستی در سلامت عمومی قرار دارند؛ به عبارتی خطرات وابسته به جراحی را درک کرده و نگرش های واقع بینانه ای از نتیجه عمل دارند.



بهترین سن برای عمل بینی

نوجوانان به ظاهر صورت خود توجه زیادی می کنند. پس غیر عادی نیست که جراحی بینی در میان این گروه سنی داوطلبان زیادی داشته باشد. هم برای مراجعین نوجوان و برای جراحان آنها مهم است که مطمئن شوند آیا تغییر شکل بینی می تواند گزینه مناسب در زمینه زیبایی باشد؟ پزشکان در این موارد باید اطمینان پیدا کنند که تصمیم گیری برای انجام جراحی زیبایی بینی، انتخاب فرد است، نه نتیجه فشار همسالان و پدر و مادر داوطلب.



انواع مشکلات زیبایی بینی

در عمل رینوپلاستی پزشک تلاش می کند تا مشکلات زیبایی بینی بیمار را که در زیر به آن اشاره میکنیم از بین ببرد:

  • نوک غیر عادی بینی در برخی افراد یک طرف نوک بینی نامتقارن از طرف دیگر است. به طور مثال یک طرف بینی ممکن است بزرگتر، کوچکتر یا به سمتی متمایل شده باشد. به طورعمده فرم نوک بینی مربوط به غضروف زمینه‌ای آن است.

  • بینی کج : بینی کج ناشی از عدم قرار گرفتن استخوان‌های بینی یا تیغه بینی در خط وسط صورت است که حاصل آن این است که بینی به یک طرف کج می‌شود.

  • بینی پهن :بینی پهن می‌تواند برامده از پوست ضخیم اطراف بینی یافرم ساختار استخوانی آن باشد.

  • بزرگی بینی :اغلب بینی‌های بزرگ ساختار استخوانی دارند بنابراین تغییر شکل آن‌ها راحت است. البته نباید از جراح انتظار داشتن بینی خیلی کوچکی را داشته باشید. همچنین بینی بعضی بیماران ممکن است در مراحل بعدی زندگی به دلیل ابتلا به مراحل پیشرفته بیماری پوستی روزاسه بزرگ شود. در این حالات، جراحی بینی برای تغییر شکل آن واجب ‌تر است.

  • کوچکی بینی:همه داوطلبان بینی کوچکتری نمی‌خواهند. محتمل است به علت حادثه‌ای، پل بینی شما خرد شده باشد یا به طور طبیعی بینی خیلی کوچکی داشته باشید که در این وضعیت با بزرگ شدن اندازه آن زیباتر به نظر خواهید رسید.

  • بینی بلند: بینی بلند به طور معمول از روبه‌رو معمولی به چشم می اید اما بلندی آن هنگامی که کسی از نیم‌رخ به شما نگاه می‌کند، کاملاً واضح است. جراح با کم کردن طول غضروف زمینه‌ای، کوتاه کردن سپتوم بینی یا از بین بردن پوست درون سوراخ‌های بینی می‌تواند طول بینی را کاهش دهد.

  • دارا بودن قوز در بینی :برجستگی‌های روی بینی حاصل آسیب بینی یا ژنتیکی است. برآمدگی‌های بینی برای هر نوع و شکل از بینی رخ می‌دهد.

  • سوراخ‌های بزرگ بینی :این حالت در نژادهای خاص فراوان تر است به همین علت اغلب تحت عنوان رینوپلاستی قومیتی هم نام گذاری می‌شود.

  • افتادگی نوک بینی یا کم بودن زاویه بینی ولب

  • عدم تقارن در بینی



مرحله های جراحی زیبایی بینی

. بیهوشی

استفاده از داروها برای راحتی شما درهنگام عمل جراحی است. بر طبق نظر جراح، مسکن‌های وریدی یا بیهوشی عمومی برای شما صورت می گیرد.

. برش

جراحی زیبایی بینی به دو صورت بسته و باز صورت می گیرد. در روش بسته، تمامی برش‌ها داخل بینی ایجاد می‌شود. در روش باز، برش در سراسر کلوملا (پوست نازک بین دو سوراخ بینی) زده می‌شود.

اغلب برش‌ها درون بینی ایجاد می‌شوند اما در بعضی حالات، یک برش خارجی کوچک نیز نیاز است.با استفاده از این روش‌ها، پوستی که استخوان‌ها و غضروف بینی را پوشانده، به طور اهسته بالا می‌آید و اجازه تغییر شکل ساختار بینی را به پزشک می‌دهد.

. شکل‌دهی دوباره ساختار بینی

اندازه یک بینی بزرگ احتمال دارد با حذف استخوان و غضروف کاهش یابد. برخی اوقات عمل بینی ممکن است نیازمند پیوند غضروف باشد. برای این هدف، بیشتر از غضروف تیغه میانی بینی استفاده می‌شود. برخی اوقات هم از غضروف گوش یا به ندرت از بخشی از غضروف دنده می‌توان استفاده نمود.

تصحیح انحراف تیغه بینی

در صورتی که تیغه بینی کجی داشته باشد، این انحراف می‌تواند صاف شود و برآمدگی‌های درون بینی برای بهتر شدن تنفس کاهش یابند.

بستن برش

زمانی که ساختار زیرین بینی به شکلی مورد دلخواه تغییر یافت، پوست بینی و بافت، بخیه شده و برش‌ها بسته می‌شوند. برای تغییر اندازه بینی ممکن است برش‌های اضافی در چین‌های طبیعی حفره‌های بینی ایجاد گردد.

تکنیک های عمل بینی

بدون توجه به اینکه پزشک چه نوع جراحی بینی را برای بیمار این عمل در نظر می گیرد، به طور معمول از یک یا دو تکنیک مهم برای این کار استفاده می شود.

 

جراحی بینی با تکنیک بسته

عمل زیبایی به روش بسته به طور کلی روشی است که برتری دارد؛ زیرا تمام برش های جراحی در داخل بینی انجام می شود و زخم ها همه داخلی هستند؛با توجه به اینکه برش ها پنهان هستند، جراح هنوز می تواند به نقاط زیادی از بینی دسترسی پیدا کند تا به طیف گسترده ای از موارد زیبایی و ساختاری رسیدگی کند.

جراحی بینی با تکنیک باز

عمل بینی باز به پزشک امکان دسترسی وسیع تری به غضروف و استخوان های بینی را می دهد، اما احتمال دارد جای زخم کوچک بر روی بینی باقی بماند. در این روش با انجام یک برش در ناحیه غضروف میان دو بینی، جراح می تواند پوست را از نوک بینی بلند کند و غضروف را بسیار دقیق شکل دهد. در زمان بهبودی، جای برش یک زخم بسیار کوچک و تقریبا غیر قابل دیدن بر بینی می ماند.

 

آمادگی برای عمل جراحی زیبایی بینی

قبل از انجام جراحی بینی جراح لیستی از کارهایی که باید بکنید را به شما می‌دهد. عمدتا، بعد از نیمه شب تا صبح فردا باید از خوردن و آشامیدن خودداری کنید.

 

اگر سیگار می‌کشید، باید ۱ هفته قبل از جراحی بینی از کشیدن آن خودداری کنید. در صورتی که ترک سیگار برای شما دشوار باشد جراح ممکن است بتواند راه چاره ای را برای کمک به ترک شما فراهم کند. سیگار، علاوه بر سایر اثرات منفی که روی سلامتی می‌گذارد، جریان خون در پوست را به مقدار زیادی تحت تأثیر قرار می‌دهد. این بدان معناست که اکسیژن کمتری به پوست جهت بهبود زخم می‌رسد که در این وضعیت نکروز (مرگ) پوست رخ می‌دهد. نوشیدن الکل نیز یک هفته قبل از عمل باید قطع شود. زیرا الکل می‌تواند در روند بهبودی اختلال ایجاد کند.

 

همچنین پزشک ممکن است دستور به قطع بعضی از داروها در روزها یا هفته‌های منتهی به جراحی بینی دهد. به طور مثال، داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDs) مثل ایبوپروفن می‌توانند خطر خونریزی را بالا ببرند. اگرچه بعضی ویتامین‌ها و داروهای گیاهی مثل ویتامین E، گینگکو بیلوبا، اسیدهای چرب امگا 3 و چای سبز نیز می‌توانند ریسک خونریزی را افزایش دهند. پس پزشک خود را نسبت به هر آنچه که مصرف می‌کنید اگاه کنید. از جهتی، بعد از عمل هرگز مصرف داروهای تجویز شده از سوی پزشک را بدون مشورت با او قطع نکنید.

 

برخی از جراحان ممکن است قبل از جراحی زیبایی بینی، درمان‌های هومیوپاتی مثل آرنیکا (گیاهی که می‌تواند کبودی را به کمترین حد ممکن برساند) را برای شما تجویز کنند. بعضی از جراحان نیز برای کاهش تورم اولیه، استروئید تجویز می‌کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. کمی دیر نیست؟

    12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    23. اسراییل چه باید بکند؟ 

    24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین