نفس کشیدن دانش آموزان را فراموش نکنید لطفا !

گروه اجتماعی الف،   4010120030 ۷۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
نفس کشیدن دانش آموزان را فراموش نکنید لطفا !

از عصر روز گذشته که موضوع آلودگی هوای کشور در صدر اخبار قرار گرفت نخستین چیزی که ذهن خانواده های ایرانی را در شهرهای در معرض آلودگی به خود مشغول ساخت حضور دانش آموزان و به خصوص دبستانی ها در مدرسه بود. اعداد بسیار بالای مربوط به شاخص آلودگی اعلام تعطیلی و یا غیر حضوری شدن مدارس را بسیار محتمل و معقول می ساخت. اعدادی که چند واحد بالاتر از شاخص های آلودگی در زمستان به دلیل وارونگی هوا قرارداشت. اما با کمال تعجب پس از اطلاع رسانی های قطره چکانی درباره تشکیل جلسه در این باره بالاخره در ساعات پایانی شب گذشته اعلام شد که نتیجه این جلسه بر تعطیلی حضوری مدارس نیست و دانش آموزان حتما باید در کلاس های درس شرکت داشته باشند ! 

جالب اینجاست که نماینده وزارت بهداشت در این جلسه در پاسخ به گزارشگر تلویزیون مخالفت خود با این تصمیم را در جلسه مذکور یادآور شد و بر اهمیت و اولویت سلامت بر هر چیز دیگری در چنین مواقعی تاکید کرد.

بر اساس اطلاعات خبرنگار الف، این تصمیم غیر معقول ظاهرا برای بسیاری از خانواده ها قابل پذیرش نبوده و دستکم در شهر تهران بخش قابل توجهی از آنان از حضور فرزندان خود  در مدرسه خودداری کرده اند.

دراین باره یادآوری چند نکته ضروری است:

۱- تشکیل جلسات در باره موضوعاتی که مربوط به سلامت مردم است باید بر محور نظر تخصصی مسوولان سلامت باشد و شاخص آلودگی بسیار بالای هوای برخی شهرها و به خصوص تهران به قدری بود که شاید بدون حضور و اعلام نظر نمایندگان بهداشت و درمان کشور در چنین جلساتی نیز عقل سلیم هر  شهروندی بر غیر حضوری شدن مدارس  دست کم در مدارس ابتدایی صحه می گذاشت. 

در شرایطی که دانش آموزان ابتدایی که بخش قابل توجهی از آنان نیز واکسن نزده اند مجبورند در شرایط فشرده در کلاس ها حضور پیدا کنند چگونه می توان انتظار داشت که با بسته بودن پنجره ها به دلیل آلودگی هوای بیرون، گردش هوای مناسب و همان پروتکل های معروف کرونایی اجرا شود؟ اعلام غیر حضوری شدن یک یا چند روز دیگر چندان تفاوتی در ماجرا نداشت. 

۲- هر چند تصمیم به حضوری شدن مدارس به دلیل افت محسوس آموزش در دوران کرونا به خصوص برای مقاطع بالاتر به دلیل تزریق گسترده واکسن، در کل قابل دفاع است اما شرایط کرونا مانند هر شرایط دیگر اجتماعی در کنار تهدیدهایی که داشت فرصت هایی را هم پدید آورد و آن فرصت گسترش و تقویت آموزش غیر حضوری بود که نباید پس از دوران کرونا فراموش شود. اهمیت این فرصت در حدی است که حتی می توان در صورت تاسیس زیرساختهای مناسب و مدیریت درست آموزش بار مالی قابل توجهی را نیزاز دوش نظام آموزشی کشور برداشت. 

۳- متاسفانه تغییرات اقلیمی که طی چند دهه گذشته در منطقه غرب آسیا به وقوع پیوسته و تنها محدود به وضعیت هوا نمی شود بلکه بر اساس برخی پیش بینی های بدبینانه دانشمندان ممکن است به ظهور برخی بیماری ها نیز منجر شود، ایجاب می کند موضوع آلودگی محیط زیست تنها در قالب آلودگی ناشی از تردد خودروها آن هم در فصل زمستان محدود نشود و نظام مدیریتی و حکمرانی در کشور متناسب با شرایط پیش رو از هماهنگی و آرایش جدیدتری برای مواجهه با شرایط یاد شده برخوردار شود.
 البته همراهی و آموزش مردم نیز بخش مهمی از این فرایند است. متاسفانه آنچه در تجربه کرونا شاهد آن بودیم نه از سوی مردم و نه از مسوولان آنچنان که باید قابل دفاع نیست و تا هماهنگی و کارآمدی لازم در شرایط بحرانی فاصله زیادی هست که باید هر چه زودتر از این فاصله کاست.

۴- سخن آخر اینکه مغایرت تصمیمات این چنینی مسوولان با برخی مصلحت های آشکار (در این جا موضوع سلامت دانش آموزان) در صورت تکرار از وجاهت و مشروعیت چنین جلسات و چنین تصمیم گیری هایی نزد شهروندان خواهد کاست. امری که یقینا در مدیریت شرایط بحرانی اثرات منفی خواهد داشت و ضررهای آن متوجه همه شهروندان خواهد بود. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۴۶۰۳۲۶۱۲:۳۸:۰۹ ۱۴۰۱/۱/۲۰
"سخن آخر اینکه مغایرت تصمیمات این چنینی مسوولان با برخی مصلحت های آشکار (در این جا موضوع سلامت دانش آموزان) در صورت تکرار از وجاهت و مشروعیت چنین جلسات و چنین تصمیم گیری هایی نزد شهروندان خواهد کاست" مردم خیلی وقته وجاهتی برای تصمیمات این مسوولین قائل نیستند.
ناشناس۲۴۶۰۵۷۱۱۷:۴۶:۲۰ ۱۴۰۱/۱/۲۰
استدلال مقامات: فقط کلاس حضوری . مردین که مردین بما چه
ناشناس۲۴۶۱۰۶۶۰۱:۳۰:۴۵ ۱۴۰۱/۱/۲۱
واقعا خیلی وقته وجاهتی در کار نیست.درست گفتی
ناشناس۲۴۶۰۳۳۴۱۲:۴۲:۱۷ ۱۴۰۱/۱/۲۰
مسأله اینجاست که ظاهراً آموزش و پرورش موظف شده نقش اینترنت در آموزش مدارس رو به هر طریقی شده، صفر کنه. برای همین یکدفعه همه رو حضوری کرد، استفاده از پلتفرم‌هایی غیر از شاد رو به شدت ممنوع کرده و مدارس رو تحت فشار گذاشته (مدرسه فرزندان من اسکای روم استفاده میکردند که بعد از تعطیلات، اجازه استفاده اصلا ندارند، حتی برای فعالیت‌های قرآنی در ماه رمضان) بعد هم که امروز حاضر نشدند تهران را تعطیل کنند. مشهد هم کهمدارس تعطیل شده فشار زیادی گذاشتند که فقط شاد و نه چیز دیگر. من نمی‌دونم داستان به خاطر افزایش تعرفه اینترنت هست یا ماجرا اصرار بر کاهش استفاده از اینترنه یا شاید هم مقدمه چینی برای اجرای طرح صیانت هست، فقط می‌دونم این عدم شفافیت به شدت منزجرکننده و کلافه کننده است. اینکه جون بچه‌ها رو با کرونا و آلودگی به خطر بیندازی و حاضر نشی بابتش هم توضیح بدهی، اعتماد رو خراب می‌کنه.
مهدی۲۴۶۰۶۹۸۱۹:۵۵:۱۱ ۱۴۰۱/۱/۲۰
اعتمادی مگه مونده.مسئولان کاری با اعتماد مردم کردن که تمام دشمنان با هم نمیتونستند انقدر اعتماد مردم رو خدشه دار کنند
ناشناس۲۴۶۰۳۵۳۱۳:۰۶:۲۶ ۱۴۰۱/۱/۲۰
بنظرم فقط لجبازی دولتمردان جدید با قدیم است و سلامتی مردم در درجه دوم اهمیت است . بنظرم خودمردم باید بفکر سلامتیشان باشند
ناشناس۲۴۶۰۳۶۹۱۳:۳۳:۲۶ ۱۴۰۱/۱/۲۰
جان انسان ارزان ترین کالا در این سرزمین است!!!
مهرداد۲۴۶۰۳۷۳۱۳:۴۰:۲۴ ۱۴۰۱/۱/۲۰
سلام گرد و غبار باعث شده استاندار تهران بگوید در فضای باز نباشید و از طرفی دانش آموزان داخل کلاس هایی هستند که برای تهویه بهتر لازم است پنجره ها باز باشند حالا با این وضعیت شما بیابید پرتقال فروش را
ناشناس۲۴۶۰۳۸۶۱۳:۵۹:۵۹ ۱۴۰۱/۱/۲۰
کرونا هراسی تمام شد آلودگی هوا شروع شد بعدش هم بهانه دیگه ای جور می کنند
navid۲۴۶۰۷۰۰۱۹:۵۶:۱۵ ۱۴۰۱/۱/۲۰
کجا کرونا تموم شده
ناشناس۲۴۶۰۴۱۹۱۴:۲۹:۰۴ ۱۴۰۱/۱/۲۰
استانداری تهران باید پاسخگو باشند .
ناشناس۲۴۶۰۴۴۲۱۴:۵۶:۴۳ ۱۴۰۱/۱/۲۰
هرکسی خودش باید بفکر خودش و خانواده اش باشه کسی بفرمایید نیست
ناشناس۲۴۶۱۱۸۷۰۶:۰۵:۰۲ ۱۴۰۱/۱/۲۱
رئیس ستاد کرونا باید پاسخگو باشد و مجلس باید محاکمه اینها را شروع کنه
ناشناس۲۴۶۰۵۹۴۱۸:۱۸:۱۳ ۱۴۰۱/۱/۲۰
دستورالعمل اینه: هر کاری دولت قبل کرد نکنید، هر کاری دولت قبل نکرد بکنید، مملکت نیست مهد کودکه!!!!
یه پدر۲۴۶۰۶۰۳۱۸:۲۵:۰۹ ۱۴۰۱/۱/۲۰
منافع عده ای در حضوری بودن آموزش هاست و اتفاقا این عده در مراکز تصمیم گیری مستقیم و غیر مستقیم نقش دارند. اعم از دولتی و غیر دولتی.
نازنین۲۴۶۰۶۰۴۱۸:۲۵:۵۶ ۱۴۰۱/۱/۲۰
سلام من یه سوال دارم چرا ابتدایی ها و مهد کودک ها به خاطر آلودگی هوا تعطیل باشن بعد ما دبیرستانی ها و ... تعطیل نباشیم ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!! یعنی جای تعجبه شما فک کردین مثلاً دبیرستانی ها تنفس بیشتری دارن و تنفسشون زیاده یا فک کردین ما آلوده نمیشیم که مثلاً زامبی هستیم یا فک کردین ما حیوان هستیم تنفسمون خوب کار میکنه یعنی چی واقعا براتون مهم نیست لطفاً مسئولان کشور و آموزش و پرورش فک کنن به این مسئله ببینیم جریان چیه دبیرستانی تو هوای آلوده یا شایدم اگه سنگ از آسمون بیاد ما باید حتماً بریم مدرسه
مادر۲۴۶۰۶۰۹۱۸:۳۲:۱۴ ۱۴۰۱/۱/۲۰
دختر من بیمار بود ،تو دبیرستان دخترانه نظام مافی تهران منطقه ۹ ،صبح به مدیر دبیرستان میگم اگه اشکال نداره دخترم رو نیارم سرم داد میزنه اگه خونه باشه خوب میشه زود بردار بیارش تو این آلودگی بچه رو آوردم مدرسه ،جناب وزیر که میگی مدارس حضوری ولی سه گروه می تونند از شاد استفاده کنند بیایید نظارت کنید مدارس میگن بچه کرونا داشته باشه باید بیاد تو شاد هم چیزی به عنوان درس نمیزارن
ناشناس۲۴۶۱۴۲۱۱۱:۲۲:۵۵ ۱۴۰۱/۱/۲۱
برای سلامتی دخترت تصمیم گیرنده شما هستین و نباید با حرف مدیر سلامتیشو به خطر بیاندازی
ناشناس۲۴۶۰۶۲۵۱۸:۴۶:۴۷ ۱۴۰۱/۱/۲۰
تمام زنگ های ورزش بچه ها بیرون از کلاس بودند و توپ بازی و ... به راه بود واقعا خانواده ها خودشون تصمیم بگیرن بهتره
ناشناس۲۴۶۰۶۳۲۱۸:۵۲:۵۰ ۱۴۰۱/۱/۲۰
توروخدا بچه های ما گناه دارند تعطیل کنید هوا آلوده هست
خزایی۲۴۶۰۶۳۴۱۸:۵۵:۲۵ ۱۴۰۱/۱/۲۰
واقعا چرادارن با جون مردم به راحتی بازی میکنن تکلیف مردم روشن کنید بچه های ما موش آزمایشگاهی نیستن
ناشناس۲۴۶۱۴۲۴۱۱:۲۵:۱۹ ۱۴۰۱/۱/۲۱
وقتی نمی توانند درست تصمیم گیری کنند والدین باید بر اساس سلامتی فرزندانشون تصمیم گیری کنند.
زهرا۲۴۶۰۶۳۶۱۸:۵۷:۰۷ ۱۴۰۱/۱/۲۰
یعنی چی که تو این شرایط افتضاح هوا میخوان بچه های ما برن مدرسه،این درس خوندنو یادگرفتن به چه قیمتی قراره تموم شه ؟؟؟!!!!
محمد۲۴۶۰۷۶۲۲۰:۵۴:۱۸ ۱۴۰۱/۱/۲۰
عالی
من۲۴۶۲۱۵۷۲۱:۳۵:۳۴ ۱۴۰۱/۱/۲۱
درسته
ناشناس۲۴۶۰۶۶۲۱۹:۲۳:۵۹ ۱۴۰۱/۱/۲۰
کی پاسخگو هست هرکی به هرکیه مدرسه با من امروز صف کشیدن زنگ تفریح حیاط بودن پنجره کلاسا باز بوده تازه ناظم‌مدرسه گفته ماسکتونم میتونید در بیارید ایرادی نداره
حسن۲۴۶۰۶۶۸۱۹:۲۸:۲۸ ۱۴۰۱/۱/۲۰
ما که فرزندمون را نمیفرستیم مدرسه
ناشناس۲۴۶۰۶۷۶۱۹:۳۳:۳۹ ۱۴۰۱/۱/۲۰
آلودگی هوا ،کرونا،اینا دلیلی نمیشه ک مدارس تعطیل باشن؟باید دانش آموزانی ک پدرومادر کم سواد دارند حضوری بروند مدرسه.بقیه در شاد آموزش ببینند،خود دانش آموز و خانوادش انتخاب کنند ک مجازی یا حضوری باشه.اگه ب اینجا رسیدیم یعنی پیشرفته ایم.الودگی هوا باعث دیابت و خیلی ار بیماری‌ها می‌شود.
ناشناس۲۴۶۰۶۹۳۱۹:۵۰:۰۵ ۱۴۰۱/۱/۲۰
شاخص آلودگی هوای تهران 400 بود. یعنی بسیار خطرناک. واقعا برای استانداری تهران باید متاسف بود که علیرغم این رقم بالا مدارس ابتدایی را تعطیل نکرد. ریاست محترم جمهور لطفا همانطور که برای بازگشایی مدارس دستور می دهند برای تعطیلی مدارس در این شرایط هم دستور دهند تا اگر شاخص بالای 150 بود باید مدارس تعطیل شوند.
فاطمه۲۴۶۰۷۰۳۱۹:۵۷:۴۱ ۱۴۰۱/۱/۲۰
سلام منم مخالفم با حضوری شدن مدرسه سلامتی بچه ها ازهمه چیز مهمتر بی سوادباشن بهتراز این ک خدای نکرده اتفاقی براشون پیش بیاد
علی۲۴۶۰۷۲۵۲۰:۱۶:۲۸ ۱۴۰۱/۱/۲۰
آلوده تر از گرد وخاک (دود اون سیگاری هست که توی دست اون راننده سرویس مدارس هست.فرزندان ما وظیفه دارن پروتکل های بهداشتی را رعایت کنن ولی شما مسولین وظیفه کنترل ورسیدگی به وضعیت رانندگانی که از طرف پیمانکاری که خودتان معرفی میکنید را ندارید.برای ما جای سوال هست که شما توانایی انجام چه‌کاری را دارید
M۲۴۶۰۷۴۱۲۰:۳۴:۱۰ ۱۴۰۱/۱/۲۰
فردا مدارس استان اصفهان تعطیل است یا خیر خیلی گرد و غبار باد میاد و هوای آلودی بدی دارد لطفاً به فکر خودتون نباشید به فکر ما ها هم باشین
ففه۲۴۶۰۷۴۳۲۰:۳۶:۱۰ ۱۴۰۱/۱/۲۰
میگن روزه بگیرین که نرین جهنم .نمی‌دونم اینجا چه فرقی با اون جهنم که میگن داره .گرانی و بدبختی و فقر و کرونا و گردو غبار و...
مهدی۲۴۶۰۷۶۳۲۰:۵۴:۳۴ ۱۴۰۱/۱/۲۰
مگه می تونیم نفرستیم میگن غیبت کنید اخراج دیگه هیچ کس به فکر ما و بچه هامون نیست خدایا به دادمون برس
م۲۴۶۰۷۶۶۲۰:۵۸:۲۶ ۱۴۰۱/۱/۲۰
من امروز به خاطر آلودگی هوا چشمهام مثل قلوه خون شده و به شدت میسوزه دیگه نمیتونم تحمل کنم فردا باید برم دکتر
ناشناس۲۴۶۰۷۷۷۲۱:۱۱:۳۴ ۱۴۰۱/۱/۲۰
من متاسفم براشون که جون بچه ها براشون مهم نیست
حق گو۲۴۶۰۷۹۰۲۱:۲۲:۲۳ ۱۴۰۱/۱/۲۰
من معلم بعد از عید با دومین روز کلاس، اونم تو مدرسه روستایی با جمعیت کم، بیمار شدم . هر وند خطرناک نیست ولی خواستم بگم در کل سیستم تصمیم گیری و اجرایی مسئولین صحیح نیست . چیزی به نام ضد عفونی و بهداشت هم وجود نداره همش جلوی تلویزیون و مدارس خاص شهری است .
ناشناس۲۴۶۰۷۹۷۲۱:۲۵:۴۵ ۱۴۰۱/۱/۲۰
فقط آموزش غیر حضوری و مجازی، به هیچ والدین عاقل و فهیم بچه ها را نمی‌فرستند
Shrabnjay061۲۴۶۰۷۹۸۲۱:۲۶:۰۶ ۱۴۰۱/۱/۲۰
اینها فقط میخوان مردم و به کشتن بعدن واکسن بزن نمیدونم هوا خراب میشه همه باید مدرسه برند یه چند روز دیگه‌معلوم نیست چند تا کشته داشته باشیم خدا بهمون رحم کند
ناشناس۲۴۶۰۸۰۰۲۱:۲۹:۱۹ ۱۴۰۱/۱/۲۰
نفس کشیدن معلم ها هم مهم است
مادر۲۴۶۰۸۰۸۲۱:۳۴:۴۹ ۱۴۰۱/۱/۲۰
با جان فرزندان ما بازی نکنید بخاطر کرونا باید پنجره ها باز باشه بخاطر آلودگی بسته چرا مارو تحت فشار قرار میدید خدایا خودت به داد مابرس
محمدی۲۴۶۰۸۲۳۲۱:۴۲:۵۹ ۱۴۰۱/۱/۲۰
تنها کار اینه که اولیا بچه ها را نفرستند حالا هر چی میخواد حرف بزنند این مسئولین
ناشناس۲۴۶۰۸۳۲۲۱:۵۰:۱۳ ۱۴۰۱/۱/۲۰
ازیه طرف میگن جمعیت کمه ازیه طرف دارن بچه هامون روبه کشتن میدن
ناشناس۲۴۶۰۸۶۳۲۲:۰۸:۲۷ ۱۴۰۱/۱/۲۰
من واقعا متاسفم که جون بچه های ما انقدر بی ارزشه حداقل به ابتدایی ها رحم میکردید یکم از خدا بترسید الودگی هوا و کلاس های کوچک ۴۰ نفره با سرویس بهداشتی های کم به کجا دارید میرید
سارا۲۴۶۰۸۶۷۲۲:۱۱:۲۶ ۱۴۰۱/۱/۲۰
اصلا نباید برای تصمیم گیری اینها وجاهتی قایل بود هر تصمیمی که درست هست در مورد فرزندانمون میگیریم و به هیچ وجه مدرسه نمیفرستیم
ناشناس۲۴۶۰۸۹۸۲۲:۴۱:۱۹ ۱۴۰۱/۱/۲۰
هوای آلوده شرایط غیر بهداشتی آموزش تا ساعت ۱۳ فاصله گذاری اجتماعی صفر ..پرخاشگری و کلافه شدن دانش آموز با این شرایط غیر استاندارد طبیعیه ..بیچاره سیستم آموزشی ک ب عواقب کار فکر نمی‌کنند
مریم۲۴۶۰۹۳۷۲۳:۱۶:۵۸ ۱۴۰۱/۱/۲۰
معلمهای بیچاره که شش ساعت در هوای آلوده بدون اکسیژن زبان روزه و با ماسک دهنهاشان کف کرد ارزشی ندارند. آیا این ظلم نیست؟ اگر نیست ظلم را تعریف کنید. هیچ عقل سلیمی نمی تواند این رفتار را توجیه کند.
ناشناس اعظم۲۴۶۰۹۴۴۲۳:۲۴:۱۹ ۱۴۰۱/۱/۲۰
مگه دانش آموزا نفس میکشن؟ فکر میکردم فتوسنتر میکنن!
ناشناس۲۴۶۰۹۷۵۲۳:۵۳:۲۷ ۱۴۰۱/۱/۲۰
توروخدا جمعش کنیدبسه دیگه مقصراولیا هستن که بچهاشون فرستادن حضوری الان خوسرخک هم اضافه شده خدامیدونه چیزی دیگس اسم گذاشتن روش سرخک حتی بزرگاروهم گرفته همه چیزوآلوده کردن
دبیر ادبیات۲۴۶۰۹۷۹۲۳:۵۸:۵۷ ۱۴۰۱/۱/۲۰
کم توی این شرایط کرونا مدارسو باز کردید اعصاب همه رو خورد کردید حالا هم بخاطر آلودگی تعطیل نمیکنید
ناشناس۲۴۶۱۳۷۱۱۰:۳۹:۵۱ ۱۴۰۱/۱/۲۱
واقعا هم منم بچه ام تازه رفته پیش دبستانی من به معلمش گفتم ولی میگه باید بیاد مدرسه اونم در این الودگی هوا و کرونای جدید کلش
ناشناس۲۴۶۱۰۰۶۰۰:۲۴:۳۴ ۱۴۰۱/۱/۲۱
مابچه کلاس اولی داریم تورا خدا حدقل کلاس اولی ها تعطیل کنید
ناشناس۲۴۶۱۰۲۴۰۰:۳۸:۲۸ ۱۴۰۱/۱/۲۱
نفس کشیدن دانش آموزان را فراموش نکنید لطفااا
آسی۲۴۶۱۰۲۵۰۰:۳۹:۴۴ ۱۴۰۱/۱/۲۱
ای بابا ،با کی دارین لجبازی میکنیین،بچه های ما چه گناهی کردن ،یه کم منطق لطفا
ناشناس۲۴۶۱۰۳۸۰۰:۵۵:۳۳ ۱۴۰۱/۱/۲۱
من بردم خودم رفتم بیمار شدم
سارا۲۴۶۱۰۵۵۰۱:۱۸:۴۱ ۱۴۰۱/۱/۲۱
واقعا چه خبره صدرحمت به برره ...اینجا کجاست افتادیم توش دیوونه خونست واقعا حضوری کردن ضربتی بعدش گفتن آلودگی که کشک چه خبر
مریم۲۴۶۱۱۰۲۰۲:۳۹:۱۳ ۱۴۰۱/۱/۲۱
کروناوترس ازاون کم بود.بازگشایی یهویی مدرسه هابعدتعطیلات .العان هم آلودگی هوا.جناب مسئولین میفرمایندهوای تهران خطرناکه ودرچندسال گذشته به بالاترین حدخودش رسیده وهمه گروهای سنی بایدرمنزل بمانند ولی تاکید دارن که بچهای بیچاره مابایدبرن مدرسه. واقعا چراا
ناشناس۲۴۶۱۱۴۳۰۴:۳۲:۲۸ ۱۴۰۱/۱/۲۱
همگی نباید میفرستادید
محیا۲۴۶۱۱۴۶۰۴:۴۴:۵۲ ۱۴۰۱/۱/۲۱
من که دانشجوی ارشدم مجازی خیلی بهتر بود الان از سر کار با سه ساعت فاصله رفت و آمد با دهان روزه سر کلاس درس حاضر میشم هیچی هم نمی فهمم لااقل مجازی چند بار فیلم ها رو میشد نگاه کرد زمانی که حالم خوب بود
احمدی۲۴۶۱۱۷۲۰۵:۴۲:۵۵ ۱۴۰۱/۱/۲۱
بچه های ما ک براشون اهمیت ندارن همون بخاطر اجرای صیانت مدرسه حضوری و کلا قطع اینترنت رو بهونه کردن
ناشناس۲۴۶۱۱۷۷۰۵:۵۱:۵۳ ۱۴۰۱/۱/۲۱
هوای اهواز هم بیش از آلوده به گردوغباره اما از تعطیلی خبری نیست.ابنجوری میخوان جمعیت کشور رو زیاد کنن...
ناشناس۲۴۶۱۱۷۸۰۵:۵۳:۵۳ ۱۴۰۱/۱/۲۱
سلام خسته نباشید ازشما مسوولان محترم تقاضا دارم که اینقدر مارو تو استرس نندازین به اندازه کافی سه سال آزگار استرس داشتیم وعذابهامونو کشیدیم هنوز هم هنوز ازسایه خودمون می‌ترسیم اینقدر ر نگین این مردم تو این سه سال حال کردن چه حالی حال نرفتن خونه اقوام نرفتن بچه ها بمدرسه گرونی اقتصاد ازکجاش بگم ازداغدار بودنمون سر این ویروس لعنتی بس کنید دیگه نمک به زخم مردم نزنید تمومش کنید
من۲۴۶۲۱۵۱۲۱:۳۲:۱۲ ۱۴۰۱/۱/۲۱
بخدا من خودم یه سال برای کرونا افسردگی داشتم
حسن۲۴۶۱۲۰۳۰۶:۳۷:۳۵ ۱۴۰۱/۱/۲۱
مدرسه کوچک کلاسها کوچک ۳۰ مفر در یک جا سه نفر نشسته اند تویک نیگکت تورا خدا بچه ها مریض بشوند کی جواب گ است النلاین خیلی خوب بود تو این وضعیت
ناشناس۲۴۶۱۲۳۶۰۷:۴۳:۲۰ ۱۴۰۱/۱/۲۱
پسرم از دیروز که رفته مدرسه سردرد داره ببیند چه کسانی برای مملکت تصمیم گیری می کنند.
ناشناس۲۴۶۱۳۱۸۰۹:۴۶:۳۳ ۱۴۰۱/۱/۲۱
هدف : فقط حذف اینترنت!
ناشناس۲۴۶۱۳۳۰۰۹:۵۶:۴۸ ۱۴۰۱/۱/۲۱
واقعا جای تاسف داره برای مسولین کشور
مریلا۲۴۶۱۳۶۹۱۰:۳۶:۰۹ ۱۴۰۱/۱/۲۱
واقعا افتضاح اول میگین تهران تعطیل بعد میگین نه این چه وضشه
نازنین۲۴۶۱۳۸۲۱۰:۵۴:۴۶ ۱۴۰۱/۱/۲۱
این چه وضعیه بچه من مریض شده تعطیل کنید
لیلا۲۴۶۱۴۲۳۱۱:۲۴:۵۱ ۱۴۰۱/۱/۲۱
دختر کلاس دوم دارم یه هفته رفت مدرسه الان کرونا گرفته درگیر دکتر ودارو شدیم کی میاد جواب بده
ارین۲۴۶۱۹۹۹۱۸:۰۶:۳۱ ۱۴۰۱/۱/۲۱
تعطیل کنید شهر هارا کرمانشاه تهران اهواز به فکر جان دانش آموزان باشید
انشالا خودتان کرونا بگیرید۲۴۶۲۱۵۶۲۱:۳۵:۲۷ ۱۴۰۱/۱/۲۱
من خودم میریم مدرسه اصلا هیچ رعایت نیست کرونا تومدرسه فرار میکنه همه مجبور دونفری بشینند
شهروند۲۴۶۲۲۳۴۲۲:۵۸:۲۲ ۱۴۰۱/۱/۲۱
نه عدالتی نه انصافی نه وجدانی نه رحم و انعطافی بچه ها گناه دارن از بیماری از آلودگی به خودتون بیایید
ناشناس۲۴۶۲۲۵۹۲۳:۴۷:۳۹ ۱۴۰۱/۱/۲۱
آقا مدارس کرمانشاه را چرا با دو ساعت تاخیر باز میکنند تو این دو ساعت مثلا گد و خاک ها از بین میره
ناشناس۲۴۶۲۳۶۹۰۳:۴۵:۴۰ ۱۴۰۱/۱/۲۲
فقط میتونم بگم متاسفم به حال مسئولین برای این تصمیم گیرای اشتباهاتشان
گمنام۲۴۶۲۶۰۷۱۱:۱۷:۰۳ ۱۴۰۱/۱/۲۲
نفس کشیدن مختص دانش آموزان فقط نیست همه اقشار جامعه است بزرگ وکوچک نداره
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  20. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین