عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی پاسخ داد چرا سرمایه گذاران از سرمایه گذاری فرار می کنند؟!

گروه سیاسی الف،   4010115053 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی می گوید بروکراسی اداری کشور خیلی اذیت کننده است و این بروکراسی کار را برای سرمایه‌گذاران دشوار کرده است که موجب می‌شود سرمایه‌گذاران رغبتی برای ورود به عرصه‌های سرمایه‌گذاری نداشته باشند.

چرا سرمایه گذاران از سرمایه گذاری فرار می کنند؟!

رمضانعلی سنگدوینی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با الف در رابطه با توان و ظرفیت بخش خصوصی کشور در حوزه انرژی اظهار کرد: در زمان اعمال تحریم ها علیه کشور از ظریت بخش خصوصی در کشور استفاده شد.

وی ادامه داد: اگر بخش خصوصی را از گذشته وارد مدار نفت و گاز می‌کردیم الان شاهد عقب ماندگی در برخی از حوزه‌های نفت و انرژی نبودیم.

سنگدوینی گفت:  بخش خصوصی یک ظرفیت بسیار خوبی است که می‌تواند با دور زدن تحریمها در مسائل اقتصادی به دولت کمک کند.

وی با بیان اینکه باید در همه حوزه ها از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود، افزود: باید از همه سرمایه گذاران داخلی و خارجی در همه بخش های اقتصادی کشور استفاده شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بروکراسی اداری کشور خیلی اذیت کننده است و این بروکراسی کار را برای سرمایه‌گذاران دشوار کرده است و موجب می‌شود که سرمایه‌گذاران رغبتی برای ورود به عرصه‌های سرمایه‌گذاری نداشته باشند. بنابراین ما باید شرایطی را فراهم کنیم که آنها بتوانند در بخش‌های مختلف کشور سرمایه‌گذاری را انجام دهند.

سنگدوینی در ادامه به تشریح راهکارهای توسعه و افزایش سهم بازار ایران در منطقه و جهان پرداخت و گفت: یکی از نیازهای جهان موضوع نفت و گاز است لذا کشورهایی که در دوران تحریم ها از ما فاصله گرفتند، درحال حاضر آمادگی انعقاد قراردادهای جدید را دارند.

وی بیان کرد: ما به تاکید و توصیه رهبر معظم انقلاب نه تنها در حوزه نفت بلکه در همه محصولات باید از خام فروشی پرهیز کنیم و در قدم اول ظرفیت را ایجاد کنیم که خام فروشی را کنار بگذاریم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و ستاره خلیج فارس ظرفیت تامین نیمی از بنزین کشور را دارند لذا این شرکت‌ها می‌توانند با یکدیگر کنسرسیوم تشکیل دهند و پروژه‌های بزرگ را با استفاده از ظرفیت‌های همدیگر اجرا کنند و از این طریق می‌توانند توسعه میادین نفت و گاز را در دستور کار قرار داده و در زمینه استخراج به کشور کمک کنند.

سنگدوینی با بیان اینکه درآمدهای حاصل از این پروژه‌ها نباید صرف هزینه‌های جاری کشور شود، تاکید کرد: باید این درآمدها صرف زیرساخت‌های کشور شود. اگر ما این درآمدها را صرف توسعه زیرساخت‌های کشور کنیم می‌توانیم شرایط خوبی در سطح خاورمیانه و حتی در جهان را برای خود به تثبیت برسانیم.

وی افزود: ما بعد از گذشت این همه سال هنوز نتوانسته ایم  آنچه مورد نظر رهبر انقلاب بوده و همواره بر آن تاکید داشته اند یعنی نجات از وابستگی به نفت رت اجرایی کنیم چراکه هنوز در بودجه و هزینه‌های جاری کشور وابسته به نفت هستیم و باید این وابستگی را به حداقل ممکن برسانیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به نقش بانک‌ها در حمایت از پروژه‌های ملی و سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: بانک‌ها چه خصوصی و چه دولتی از طریق سرمایه مردم و نظام جمهوری اسلامی توانستند بانک شوند و کسب اعتبار و سرمایه کنند، چرا که بانک به تنهایی که موجودیتی ندارند.

وی افزود:  اگر بانک‌های خصوصی بتوانند با حمایت از سرمایه‌گذاران امنیت لازم را برای آنها ایجاد کنند بخش خصوصی برای مشارکت در طرح‌ها پیش قدم می‌شود.

سنگدوینی ادامه داد: راه نجات کشور برای توسعه در همه بخش‌ها ورود بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران برای کمک به دولت است. همچنین باید به تولید داخلی توجه کرد و کیفیت محصولات داخلی را افزایش داد. 

وی با طرح این سوال که چرا کیفیت خودروسازی مان پس از گذشت سال‌ها هنوز دارای استانداردهای لازم نیست، گفت:  در بخش توسعه نظامی  جزو چند کشور اول جهان در تکنولوژی و فناوری های مربوط به این حوزه هستیم اما در خودروهای سواری تولید داخل هیچگونه پیشرفتی را نداشته ایم.

وی عنوان کرد: می‌توانیم صنعت خودروسازی را متحول کنیم و لازمه این کار این است که خودروسازی از انحصار خارج شود. بنابراین با ورود بخش خصوصی به خودروسازی در مدت زمان کوتاهی طی یک برنامه مدون می‌توان در این صنعت تحول چشمگیری ایجاد کرد.  

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عملکرد بخش خصوصی طی این سال‌ها عملکرد مثبتی بوده است و زمانی که در زمینه‌ای برای سرمایه‌گذاری ورود پیدا می‌کند به دنبال بهره‌وری و سود است، بنابراین باید از بخش خصوصی حمایت کرد تا بتواند هم منافع کشور را تامین کند و هم به سود مورد نظر خود دست یابد.

سنگدوینی در پایان گفت:  غالبا بخش‌هایی که واگذار شده غیرفعال است یا خط تولید راه‌اندازی نشده و ضرر این گونه اقدامات متوجه مردم می‌شود. 

دیدگاه کاربران

صمصام۲۴۵۸۲۷۶۰۹:۱۱:۱۷ ۱۴۰۱/۱/۱۷
وزیر ارتباطات آقای جهرمی در دولت قبل گفته بودند که برای راه اندازی یک کسب و کار در کشور ،فرد متقاضی باید از 38 سازمان و نهاد استعلام و موافقت اصولی بگیرد این یعنی طرف به غلط کردن میافته پولش که هیچ ...دمش رو هم میذاره رو کولش و الفرار !
ناشناس۲۴۵۸۳۱۴۱۰:۱۹:۰۲ ۱۴۰۱/۱/۱۷
در این کشور با یک عطسه قیمت ارز و سکه بالا و پایین می شود. آن وقت شما از سرمایه گذاری و تولید صحبت می کنید؟
ناشناس۲۴۵۸۶۸۲۱۶:۲۳:۳۸ ۱۴۰۱/۱/۱۷
نه دروغه من شرکت ثبت کردم راحت بود همش اینترنتی بود
ناشناس۲۴۵۸۲۸۲۰۹:۲۶:۳۰ ۱۴۰۱/۱/۱۷
بوروکراسی؟! در درجه اول، سرمایه گذار امنیت سیاسی نیاز داره. با وجود تحریمها! کدوم سرمایه گذار؟؟!!
ناشناس۲۴۵۸۲۸۸۰۹:۳۶:۵۳ ۱۴۰۱/۱/۱۷
هر جا که ثبات و امنیت نباشد، از سرمایه گذاری هم خبری نیست.
ناشناس۲۴۵۸۳۰۴۱۰:۰۳:۵۲ ۱۴۰۱/۱/۱۷
توسعه نظامی پیشرفت نکرده. یه نگاه به وضع روسیه بندازید. پهپادهای اسباب بازی با بمبهای ساده تانکهای آنها را از کار میاندازند. کشورهایی که در حوزه نظامی حرفی برای گفتن دارند در بقیه ضنایع هم پیشرفت کرده اند.
مهدی۲۴۵۸۵۷۳۱۴:۱۸:۱۴ ۱۴۰۱/۱/۱۷
این فرمایش شما صحیح نیست. کره جنوبی اصلا از نظر نظامی پیشرفت نکرده ولی پیشرفته ترین تکنولوژی را دارد و ژاپن.
احسان۲۴۵۸۳۴۷۱۰:۴۳:۳۳ ۱۴۰۱/۱/۱۷
چرا؟؟؟ به این دلیل؛ به عنوان یک تولید کننده‌ی برق تجدیدپذیر؛ اولا به عدم پرداخت مبلغ تولید سال گذشته توسط دولت با وجود قرارداد خرید تضمینی معترض هستیم. دولت باید با این تورم ۴۵ درصد، خسارت ما را جبران نماید. دوماً بر خلاف متن قرارداد، دولت اخیرا بدون کسب رضایت تولید کنندگان برق تجدیدپذیر آنها را مجبور به دریافت حواله گاز، نفت گاز و نفت کوره به قیمت صادراتی نموده!!! این بود حمایت از تولید کننده؟؟!!! یعنی دولت به قرارداد خودش هم پایبند نیست؟؟؟ آنوقت سنگ روی سنگ بند خواهد شد؟
محسن۲۴۵۸۳۵۳۱۰:۴۸:۱۷ ۱۴۰۱/۱/۱۷
مشکل ما فقط بروکراسی نیست ، عدم ثبات اقتصادی و تغییر قوانین و برخورد سلیقه ای مسئولین هم هست ، بنده بعنوان کسی که کار تولیدی را تجربه کرد عرض می کنم ، واقعا" برای تولید کننده و سازنده های مسکن (آنها هم تولید کننده هستند) ، تولید علاوه بر اینکه ریسک بالای از دست رفتن سرمایه و ورشکستی را دارد ، اغلب سوددهی بسیار پائینی دارد ، به همین علت سرمایه ها در دلالی وارد میشود علیرغم تاکید و خواست رهبر انقلاب ، علاوه بر اینکه هیچگونه حمایتی از تولید و تولید کننده صورت نمی گیرد ، روز بروز عرصه را برآنها تنگتر می کنند
ناشناس۲۴۵۸۳۶۳۱۱:۰۴:۵۵ ۱۴۰۱/۱/۱۷
مجوز در ایران هفت خوان رستم است. تا زمانی که دخالت دولت در اقتصاد تمام نشود ، بیکاری و فقر و فلاکت و تولید در کشور بهبود نمی یابد.
ناشناس۲۴۵۸۳۶۴۱۱:۰۵:۴۴ ۱۴۰۱/۱/۱۷
برنامه ریزیها در دولتها طوری بوده که هم خودشان را وابسته به پول نفت فروشی میکنند وهم بخش خصوصی را
ناشناس۲۴۵۸۵۴۱۱۳:۴۱:۴۲ ۱۴۰۱/۱/۱۷
اینطور متنها برای گمراه کردن مردم هست. بوروکراسی؟ سیستم با نظارت حداقلی ول هست و فساد از بالا تا پایین. موفق باشین و به درمان بیمار سرطانی با قرص استامینوفن ادامه بدین
معلم۲۴۵۸۶۶۳۱۶:۰۳:۴۲ ۱۴۰۱/۱/۱۷
تحلیل بنیادی بکنید میبینید باید بیرون برند چون شاخص نسبت به سال ۹۵ هیجده برابر شده کدوم کالا هیجده برابر شده میرن تا سود کنن
ناشناس۲۴۵۸۶۷۵۱۶:۱۵:۴۵ ۱۴۰۱/۱/۱۷
در کشور ما فساد و رانتهای فراوان باعث شده سرمایه داران را بسمت سود بالا با دردسر کمتر سوق بده .
ناشناس۲۴۵۸۷۴۳۱۷:۴۴:۱۳ ۱۴۰۱/۱/۱۷
تا وقتی به دلیل عدم ثبات وضعیت اقتصادی آینده سرمایه گذاری ها مبهم است سرمایه گذار جرات سرمایه گذاری ندارد‌
ناشناس۲۴۵۸۷۶۸۱۸:۱۹:۰۳ ۱۴۰۱/۱/۱۷
"چرا سرمایه گذاران از سرمایه گذاری فرار می کنند؟!" به خاطر اینکه سرمایه شون فرار نکنه
ناشناس۲۴۵۸۷۸۶۱۹:۰۰:۵۰ ۱۴۰۱/۱/۱۷
اقای سنگدوینی وقتی با دلالی سود بیشتری میبری، دغدغه کمتری داری، احترام اجتماعی بالاتر هست و اختیارت دست خودت هست، دیگه شما باشی میای سرمایه گذاری کنی و اقدام به تولید محصول؟
حسن۲۴۵۸۹۳۷۲۳:۲۱:۱۷ ۱۴۰۱/۱/۱۷
جداي از همه صحبتهايي كه شد سازمان تامين اجتماعي و سازمان مالياتي دارن كاري ميكنند همينهاييي كه الان مشغولن اموالشون رو بفروشن و بذارن توبانك و خودشون را از شر اين دو سازمان فراقانوني بي رحم نجات بدن
اينجي۲۴۵۹۱۳۸۱۰:۰۸:۴۱ ۱۴۰۱/۱/۱۸
و باز دلها را روانه کنيم به سطور کتاب "چرا ملتها شکست ميخورند" و درباره نبود نهادهاي فراگير در يک جامعه و متاستاز دادن نهادهاي استثماري به آنها مجددا بيانديشيم :)
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  11. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

  25. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

آخرین عناوین