تهدیدهای انصارالله علیه امارات عملی می‌شود؟

گروه جهان الف،   4001102067 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

بعداز تشدید تجاوزات ائتلاف عربی-آمریکایی علیه غیرنظامیان یمنی، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن متجاوزان را تهدید به پاسخ‌های کوبنده کردند.

 تهدیدهای انصارالله علیه امارات عملی می‌شود؟

به گزارش الف، بعد از حمله موشکی و پهپادی که دوشنبه هفته گذشته (17 ژانویه 2022) توسط ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عمق امارات انجام شد و مواضع حساس این کشور از جمله فرودگاه دبی و ابوظبی و پالایشگاه نفت در منطقه صنعتی المصفح ابوظبی و تعداد دیگری از تأسیسات مهم و حساس امارات را هدف گرفت، تجاوزات ائتلاف سعودی-اماراتی علیه غیرنظامیان یمنی در مناطق مختلف این کشور تشدید شده است.

ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی که هربار بعد از ناکامی در عرصه میدانی مقابل ارتش یمن، به انتقام از غیرنظامیان متوسل می‌شود این بار نیز قصد دارد با کشتار مردم بی‌گناه و زنان و کودکان بر شکست‌های نظامی خود در جبهه‌های مختلف جنگ یمن سرپوش بگذارد.

این تجاوزات که از چهارشنبه هفته گذشته آغاز شد، پنجشنبه و جمعه به اوج خود رسید و در یکی از وحشتناک‌ترین این تجاوزات، جنگنده‌های ائتلاف سعودی-اماراتی زندان مرکزی صعده را هدف قرار دادند که بنا به اعلام وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن در این حمله بیش از 60 نفر جان خود را از دست داده و بیش از 100 نفر نیز به شدت مجروح شده‌اند و اوضاع مناسبی ندارند.

ائتلاف متجاوز عربی پیش از حمله به صعده، تجاوزات جنون آمیزی در استان الحدیده نیز انجام داد که طی آن 4 غیرنظامی جان باخته و نزدیک به 20 نفر نیز زخمی شدند.

دولت صنعا نیز با صدور بیانیه‌های تندی علیه ائتلاف متجاوز ضمن محکوم نمودن این جنایات تاکید کرد: عربستان و امارات ابزارهای کثیف آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و جنایات سعودی در صعده و الحدیده بدون مجازات باقی نمی‌ماند.

در همین راستا روز گذشته مردم یمن در صنعا با برگزاری تظاهرات گسترده‌ای ضمن محکوم کردن جنایات ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی-اماراتی تاکید کردند که برای مقابله به حملات بزدلانه این ائتلاف، در کنار نیروهای مردمی و جنبش انصارالله خواهند بود.

یمنی‌ها همچنین در جریان تظاهرات مذکور اعلام کردند که حاضرند فررندان خود را برای دفاع از کشورشان به جبهه‌های جنگ بفرستند تا در کنار نیروهای مسلح یمن با جان و مال خود از وطن دفاع کنند و دشمن باید بداند که هیچ چیز اراده یمنی‌ها را نخواهد شکست.

مقامات و تحلیلگران یمنی نیز علاوه بر صدور بیانیه‌های رسمی علیه ائتلاف آمریکایی-سعودی، در گفتگو با خبرگزاری‌های ایرانی تاکید کردند که پاسخ قاطع و کوبنده یمن به این جنایات در راه خواهد بود به طوری که نه تنها امارات بلکه سایر کشورهای عضو ائتلاف متجاوز نیز تحمل ضربات بعدی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را ندارند.

اما آیا یمنی‌ها واقعا توان عملی کردن تهدیدات خود را دارند؟

برای پاسخ به این سوال لازم است نگاهی به تحولات چند ماه گذشته جنگ یمن داشته باشیم؛ یعنی تحولاتی که بعد از انجام عملیات موازنه بازدارندگی هشتم انصارالله در عمق عربستان سعودی در اواخر 2021 انجام شد. در آن زمان دولت صنعا برای نخستین بار از سال 2018 امارات را تهدید کرد که اگر هرگونه تحرک متجاوزانه‌ای در برابر یمن انجام دهد باید منتظر عواقب آن باشد و ممکن است به سرنوشت عربستان دچار گردد.

به فاصله کوتاهی از این تهدید انصارالله علیه ابوظبی بود که اوایل ژانویه 2022 منابع از توقیف یک کشتی اماراتی حامل تجهیزات نظامی در دریای سرخ خبر دادند. بعد از آن منابع یمنی اعلام کردند که مرحله جدید جنگ یمن آغاز شده؛ مرحله‌ای که آتش‌بس غیررسمی میان ابوظبی و صنعا به پایان رسید و از این پس مواضع داخلی امارات نیز همانند مواضع عربستان در تیررس موشک‌های یمنی خواهد بود.

اما به نظر می‌رسد که اماراتی‌ها این تهدیدات را جدی نگرفتند یا اینکه تحت فشار آمریکایی‌ها مجبور شدند به شکل علنی در تجاوزات ائتلاف سعودی علیه یمن مشارکت کنند؛ جایی که ابوظبی تروریست‌های «العمالقه» را که تحت حمایت امارات در ساحل غربی یمن فعال هستند به جبهه‌های مارب و شبوه فرستاد تا با ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بجنگند.

بعد از تلفات سنگینی که این مزدوران اماراتی در شبوه متحمل شدند، انصارالله تهدید خود را عملی کرد و عملیات «طوفان یمن» در عمق امارات در همین چارچوب انجام شد.

علاوه بر آن تجارب تاریخی جنگ یمن نشان داده که کارت کشتار غیرنظامیان برای تحت فشار قراردادن یمنی‌ها جهت پذیرش دیکته‌های ائتلاف عربی-آمریکایی، سوخته و دیگر کارساز نیست. همچنین یمنی‌ها همواره پاسخ هرگونه جنایات غیرانسانی ائتلاف متجاوز را با حمله‌ای کوبنده‌تر داده‌اند و حتی معادلات جنگ به گونه‌ای رقم خورده که یمن دیگر صرفا در موضع دفاع نیست.

از سوی دیگر عملیات طوفان یمن ثابت کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور برای دفاع از وطنشان هیچ خط قرمزی را نمی‌شناسد و در صورتی که امارات تجاوزات خود را تکرار کند، باید منتظر خروج سرمایه‌گذاری‌ها و شرکت‌های خارجی از کشورش در پی حملات سنگین یمنی‌ها باشد.

شاخص‌های مربوط به جنگ یمن در مرحله جدید بیانگر آن است که ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی-اماراتی طی روزهای آینده تجاوزات خود را در مناطق مختلف یمن به ویژه استان الحدیده را که یک منطقه حیاتی برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به یمنی‌ها محسوب می‌شود، تشدید خواهد کرد. در مقابل یمنی‌ها که چیزی برای از دست دادن در این جنگ ندارند طبق استراتژی جدید و محرمانه‌ای که چندی قبل «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح این کشور به آن اشاره کرده بود، غافلگیری‌های جدیدی برای متجاوزان خواهند داشت که در قالب عملیات‌های پیشرفته در عمق کشورهای ائتلاف انجام می‌گیرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۳۸۲۰۵۴۰۷:۳۴:۱۳ ۱۴۰۰/۱۱/۳
امارات مدارا میکند با این گروه
ناشناس۲۳۸۲۲۶۱۱۰:۴۵:۳۳ ۱۴۰۰/۱۱/۳
توانایی آن را داراست که در عرض کمتر از ۳ ساعت آنها را محو کند
ناشناس۲۳۸۲۳۰۸۱۱:۲۰:۵۵ ۱۴۰۰/۱۱/۳
خیلی جوک هستید
ناشناس۲۳۸۲۶۶۳۱۴:۴۶:۳۶ ۱۴۰۰/۱۱/۳
چاره‌ای جز مدارا هم نداره، همونطور که با آمریکا هم مجبوره مدارا کنه!!
ناشناس۲۳۸۲۰۶۳۰۷:۴۲:۰۸ ۱۴۰۰/۱۱/۳
امارات به این گروه فکر هم نمیکند
ناشناس۲۳۸۲۲۶۵۱۰:۴۷:۵۳ ۱۴۰۰/۱۱/۳
دولتمردان و حاکمان امارات فقط به رفاه و پیشرفت مردم و کشورشان فکر میکنند
ناشناس۲۳۸۲۶۷۰۱۴:۵۱:۳۵ ۱۴۰۰/۱۱/۳
نیازی به فکر کردن هم نیست، همه چیز مشخصه، به جای فکر کردن باید برن التماس کنن تا یمنیها دست از سرشون بردارن!!!!
ناشناس۲۳۸۲۷۲۸۱۵:۱۷:۴۵ ۱۴۰۰/۱۱/۳
وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ ... و لو کره الکافرون
ناشناس۲۳۸۲۰۷۸۰۷:۵۵:۴۸ ۱۴۰۰/۱۱/۳
زیاد زرنگ باشند بتوانند شکم های خود را سیر کنند .
ناشناس۲۳۸۲۳۱۰۱۱:۲۱:۳۳ ۱۴۰۰/۱۱/۳
از تصرف چند روزه چه خبر که رسیدین به چند سال؟!!!
ناشناس۲۳۸۲۴۷۳۱۳:۱۴:۱۰ ۱۴۰۰/۱۱/۳
چرا هیچکس به فکر کشته شدن مسلمونای دوطرف ماجرانیست؟تاکی خاورمیانه درلج ولجبازی مسلمونا باید اتش وخون باشه؟
ناشناس۲۳۸۲۲۱۷۱۰:۰۴:۵۱ ۱۴۰۰/۱۱/۳
وقتی آنها مردم عادی را شهید می کنند یمن هم باید مردم عادی این ها را به هلاک بفرستند آن وقت این کشورهای شیشه ای مجبور به پایان دادن به جنگ می شوند
ناشناس۲۳۸۲۸۳۱۱۶:۲۱:۱۶ ۱۴۰۰/۱۱/۳
وقتی چند سال است مردم عادی را می کشند برای ما ژست حقوق بشری می گیرند که چرا امارات را می‌زنید!
ناشناس۲۳۸۲۲۷۷۱۰:۵۴:۳۵ ۱۴۰۰/۱۱/۳
امارات می رود بیرون و می ماند یمن. کشوری قبیله ای با 30 میلیون فقیر و گرسنه. تنگه باب المندب هم دست جنوبی هاست که مسلح و متحد اماراتی ها هستند.
کارمند ساده۲۳۸۲۳۷۰۱۲:۰۴:۰۵ ۱۴۰۰/۱۱/۳
در قرآن محجور بارها آمده است که چه بسا گروهی اندک بر عده ای زیاد غلبه پیدا کرده اند
ناشناس۲۳۸۲۶۸۴۱۴:۵۷:۴۴ ۱۴۰۰/۱۱/۳
به.هشتاد.درصد.مردم.یمن.نگو.گروه..این.مردم.شریف.از.کشورشون.دفا.میکنن
ناشناس۲۳۸۲۷۵۸۱۵:۳۵:۱۶ ۱۴۰۰/۱۱/۳
یمن از بزرگواریشه که برج خلیفه رو نمیزنه
ناشناس۲۳۸۲۷۷۳۱۵:۴۸:۴۲ ۱۴۰۰/۱۱/۳
تا وقتی یمن تاسیسات غیرنظامی امارات و عربستانو نزنه اوضاع همینه بسع دیگه چن تا موشک بفرستن وسط ریاض حساب کار دستشون بیاد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین