پایگاه خبری میدل ایست مانیتور بررسی می کند  مقصرِ اصلی در مذاکرات هسته ای وین

گروه سیاسی الف،   4000918051 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

پایگاه خبری"میدل ایست مانیتور" در گزارشی می نویسد: «لابی اسرائیلی نقش قابل توجهی در حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی بازی کرد و اکنون نیز این لابی می تواند با خرابکاری در روند مذاکرات هسته ای ایران، تخریب برجام را به لیست به اصطلاح موفقیت های خود بیفزاید. »

مقصرِ اصلی در مذاکرات هسته ای وین

به گزارش الف، پایگاه خبری "میدل ایست مانیتور" در گزارشی، به روند جاری مذاکرات هسته ای ایران در وین پرداخته و به طور خاص، اسرائیل را مقصر اصلی در ایجاد موانع مختلف در روند مذاکرات و حتی انجام تلاش های پیدا و پنهان جهت نابودی کلیِ مذاکرات مذکور، معرفی کرده است. 

میدل ایست مانیتور در این رابطه می نویسد: «هفتمین دور از مذاکرات هسته ای وین(با محوریت احیای توافق برجام)، جمعه گذشته و در حالی در پایتخت اتریش به پایان رسید که طرف های حاضر در مذاکره نشان دادند که فاصله زیادی تا دستیابی به یک توافق دارند. در این میان، خودداری واشنگتن از لغو تحریم ها علیه ایران و در عین حال، درخواست های جدی تهران مبنی بر اخذ تضمین های لازم از دولت آمریکا مبنی بر اینکه در آینده هیچ دولت دیگری در این کشور همچون دولت ترامپ، بار دیگر از توافق برجام خارج نخواهد شد، همه و همه چهارچوب تعاملات راجع به معادله هسته ای ایران در وین را پیچیده تر کرده اند.

 در شرایطی که همچنان بحث و رایزنی ها در مورد مذاکرات وین در جریان است، یک مناظره موازی نیز در جریان است که سعی دارد به این سوال بنیادین پاسخ دهد که مسوولِ وضعیت نامناسب کنونی دقیقا کدام طرف است؟ 

نباید فراموش کرد که این "دونالد ترامپ" رئیس جمهور سابق آمریکا بود که در سال 2018، به صورت یکجانبه آمریکا را از توافق برجام خارج ساخت. توافقی که توسط رئیس جمهور قبل از وی یعنی "باراک اوباما" در سال 2015 میلادی منعقد شده بود. حتی در آن زمان که ترامپ این اقدام را انجام داد، این حرکت به نحو گسترده ای به مثابه اقدامی "بی ملاحظه" تلقی و تفسیر شد با این حال، شمار کمی از افراد به این نکته اشاره کردند که این اقدامِ ترامپ، عملا یکی از هزاران هدیه ای بود که وی به اسرائیل اعطا کرد. در این رابطه "توماس فریدمن" ستون نویس مشهور "نیویورک تایمز" در مقاله ای می نویسد: "تصمیم ترامپ در خارج کردن آمریکا از توافق برجام، یکی از احمقانه ترین، بی فکرترین و در عین حال غیرسازنده ترین تصمیماتِ مرتبط با حوزه امنیت ملی آمریکا در عصر پساجنگِ سرد بوده است". 

نباید فراموش کرد که همین توماس فریدمن، از تریبونِ تاثیرگذار خود در نیویورک تایمز بارها استفاده کرده و از اسرائیل دفاع، و استعمارگرایی و رویه های امپریالیستی آمریکا نظیر حمله آن به عراق در سال 2003 میلادی را توجیه کرده است. با این حال، در مساله هسته ای ایران، بحث ها و تحقیقات وی موجب شده اند تا او "بنیامین نتانیاهو" و "دونالد ترامپ" را عاملان خلق فاجعه در معادله مذکور ذکر کند. در این راستا، توماس فریدمن به تازگی در مقاله ای استدلال می کند که نوع رهبریِ آن ها(نتانیاهو و ترامپ)، موقعیت جهانی آمریکا را به نحو قابل توجهی تضعیف کرده است. ترامپ با خارج کردن آمریکا از توافق برجام، سیاست "فشار حداکثری" را علیه تهران عملیاتی کرد و امید داشت که جمهوری اسلامی ایران تسلیم شود و تَن به مذاکرات جدید و پذیرش شروط واشنگتن دهد. این در حالی است که در عمل، ایران رویه هایی مخالف را در پیش گرفت و رویکردهای دولت ترامپ را بلوفی پیش ندانست و از طوفانِ ایجاد شده توسط این دولت، عبور کرد. 

البته که توماس فریدمن به عنوان خبرنگار و نویسنده ای که برنده جایزه برجسته "پولیتزر" نیز شده، تنها فردی نیست که انگشت اتهام را در معادله هسته ای ایران به سمت نتانیاهو و ترامپ می گیرد. وزیر دفاع سابق اسرائیل "موشه یعلون" نیز به سهم خود مواضع کوبنده ای را در این رابطه اتخاذ کرده است. وی در این راستا به روزنامه "هارتض" اسرائیل می گوید: "بزرگترین اشتباه در رابطه با سیاست های اتخاذ شده در قبال ایران در دهه اخیر، خروج از توافق هسته ای برجام بوده است". یعلون در فاصله سال های 2013 تا 2016، خود وزیر دفاع دولت نتانیاهو بوده است. وی می گوید که اگرچه در ابتدای کار، مخالف با انعقاد توافق برجام بوده، با این حال، خروج از آن را اشتباهی به مراتب بزرگتر و خطرناک تر ارزیابی کرده و می کند. 

"ایهود باراک" نخست وزیر اسرائیل در دوره قبل از نتانیاهو نیز موضع گیری شبیه به موشه یلعون دارد. وی می‌گوید: "سیاست اسرائیل در قبال ایران از زمان انعقاد توافق برجام در سال 2015، کاملا با شکست و ناکامی همراه بوده است. باراک این شکست را ناشی از ناتوانی و توهمات خطرناک رهبران اسرائیل و به طور خاص شخص نتانیاهو دانسته است". 

هرچه اعترافاتی از این نوع بیشتر و بیشتر می شوند، این مساله نیز نباید فراموش شود که لابی مهم اسرائیل در خاک آمریکا موسوم به "آیپک"، عملا تصمیم ترامپ جهت خارج کردن آمریکا از توافق برجام را یک پیروزی راهبردی برای خود در نظر می گرفت و حتی آن را جشن نیز گرفت. حتی رسانه های اسرائیل نیز این رویداد را یک پیروزی بزرگِ ژئوپلیتیک برای تل آویو توصیف می کردند. دیگر گروه های صهیونیستی نیز احساسات مشابهی را در این رابطه بروز می دادند به عنوان مثال، "ران لادر" رئیس کنگره جهانی یهود قبل از اینکه در موضع گیری عجیب و البته طنز از جامعه بین المللی بخواهد که اجازه ندهد ایران قوانین بین المللی را نقض کند، اقدامِ ترامپ در خارج کردن آمریکا از برجام را "شجاعانه" توصیف کرد. وی حتی خواستار بالاترین حد اعمالِ تحریم های اقتصادی علیه ایران شد. البته که سطح نفوذ لابی های اسرائیلی در عرصه سیاسی آمریکا به حدی زیاد است که اوباما در کتاب خود با نام "سرزمین موعود" به صراحت می گوید: "هر دو حزب آمریکا شدیدا نگران عبور از خط قرمزهای لابی آیپک هستند". 

در این راستا، این گفته اوباما به نوعی نشان دهنده سطح بالای فشاری است که لابی های حامی اسرائیل نظیر آیپک بر روسای جمهور آمریکا وارد می کنند و حتی آن ها را تهدید می کنند که در صورت عدم تبعیت از درخواست هایشان، پیروزی مجدد آن ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را با چالش رو به رو می سازند. اوباما در این رابطه می نویسد: "آن دسته از سیاستمداران ی که با صدای بلند از اسرائیل انتقاد کنند، با برچسب هایی نظیر ضداسرائیلی و حتی ضدیهودی رو به رو می شوند و به احتمال فراوان با رقبای جدی نیز در انتخابات آتی آمریکا مواجه خواهند شد که به نحو گسترده ای توسط لابی های اسرائیلی حمایت مالی می شوند". 

لازم است به یاد آوریم که در دوره ریاست جمهوری اوباما در آمریکا، در رویدادی تحقیر آمیز برای او، در شرایطی که وی در حال رایزنی جهت انعقاد توافق هسته ای برجام بود، نتانیاهو به کنگره آمریکا دعوت شد و علیه برجام سخنرانی کرد. با این حال، اوباما ضمن پذیرش این تحقیر، حتی به نتانیاهو هدیه هم داد(اوباما بسته کمک های نظامی به ارزش 38 میلیارد دلار را به اسرائیل ارائه کرد). 

اکنون بار دیگر اسرائیل تهدید می کند که بنا دارد تا مذاکرات جاری هسته ای در وین را تخریب کند. در این راستا، در شرایطی که مذاکرات در جریان است، اسرائیل مکررا از آمریکا می خواهد تا علیه ایران دست به اقدام نظامی بزند. بسیاری از ناظران و تحلیلگران بر این باورند که سفر اخیر وزیر دفاع اسرائیل و همچنین رئیس موساد به آمریکا نیز در راستای همین دستورکار بوده است. در این رابطه حتی موساد این هشدار را به مقام های آمریکایی داده است که همچنان به حملات و اقدامات خرابکارانه خود در قلب برنامه اتمی ایران ادامه خواهد داد. 

جریان های غربی و اسرائیلی، ایران را نیرویی بی ثبات کننده در خاورمیانه معرفی می کنند با این حال، رویه های مداخله جویانه اسرائیل و نیروهای حامی آن در مسائل بین المللی، به مراتب چالش‌زا تر هستند. در این رابطه، همانطور که اساتید برجسته علوم سیاسی "جان میر شایمر" و "استفان والت" می گویند: "لابی اسرائیل نقش قابل توجهی در حمله آمریکا به عراق در سال 2003 میلادی بازی کرد و اکنون نیز این لابی می تواند با خرابکاری در روند مذاکرات هسته ای ایران، تخریب برجام را به لیست به اصطلاح موفقیت های خود بیفزاید". با این همه، باید به یاد داشته باشیم: "این اسرائیل و نَه ایران خواهد بود که هرگونه توافق هسته ای را به سمت نابودی می برد و منطقه را به سمت درگیری و جنگ های تازه سوق خواهد داد». 

*لینک: 

https://www.middleeastmonitor.com/20211208-remember-this-it-will-be-israel-not-iran-which-destroys-any-new-nuclear-deal/

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۳۲۹۸۱۴۱۵:۲۲:۲۷ ۱۴۰۰/۹/۱۸
برای ما فرقی ندارد چون آخرش مانند قبلی ها خواهد بود البته دارد وقتی توافق شد بعدا تحریم بیشتر می شود!
ناشناس۲۳۲۹۸۳۹۱۵:۵۰:۲۲ ۱۴۰۰/۹/۱۸
پس اسراییل قدرت لازم برای مداخلات سیاسی را مثل مداخلات نظامی دارد
ناشناس۲۳۲۹۸۵۹۱۶:۰۸:۰۸ ۱۴۰۰/۹/۱۸
ما در مداکرات دنبال قاتل بروسلی هستیم
ناشناس۲۳۲۹۸۶۳۱۶:۰۹:۱۴ ۱۴۰۰/۹/۱۸
اسرائیل غده سرطانی و سگ هار منطقه است و باید از روی نقشه کره زمین محو بشود.
ناشناس۲۳۲۹۸۶۴۱۶:۱۰:۱۳ ۱۴۰۰/۹/۱۸
درس عبرت برجام این بود که هرگز نباید به مذاکره با دولتهای بدعهد و خبیث اعتماد کنیم.
ناشناس۲۳۲۹۸۷۴۱۶:۱۶:۱۰ ۱۴۰۰/۹/۱۸
سریع فوری بچسبید به میز مذاکره . ۴۰ نفری . مردم احساس آرامش کنند
ناشناس۲۳۲۹۸۸۳۱۶:۲۱:۴۱ ۱۴۰۰/۹/۱۸
مقصر اصلی رسانه های معاند هستن
ناشناس۲۳۲۹۸۹۷۱۶:۴۱:۱۶ ۱۴۰۰/۹/۱۸
مقصر اصلی مردم هستند. اصولا در رخداد مهم مثل آلودگی هوا، کمبود آب، گرانی ارزاق، تورم سالیانه، گرانی بنزین توافق برجام و نقض برجام و.... مردم مقصر هستند
ناشناس۲۳۲۹۹۲۹۱۷:۲۲:۰۴ ۱۴۰۰/۹/۱۸
از شما بپرسن میگید که تا ابد دولت روحانی مقصره
ناشناس۲۳۲۹۹۵۲۱۷:۵۱:۲۹ ۱۴۰۰/۹/۱۸
دنبال مقصر خارجی نگردید لطفا. نگاهی به داخل بیندازید !!
ناشناس۲۳۲۹۹۵۵۱۷:۵۲:۱۱ ۱۴۰۰/۹/۱۸
رئیس نمیخواد معیشت رو به برجام گره بزنه
علی اصغر۲۳۲۹۹۷۳۱۸:۱۲:۴۹ ۱۴۰۰/۹/۱۸
سلام. اگه مذاکره کننده علمی از همه جوانب را درنظر بگیرد وارد مذاکره بشه.. هیچ عقل سلیمی قبول نمیکند که اسراییل بتونه مذاکره را از راه دور بهم بزنه.
ناشناس۲۳۲۹۹۸۶۱۸:۳۰:۰۲ ۱۴۰۰/۹/۱۸
اسرائیل کاملا از برجام سود می‌بره فقط داره ادای مخالف در میاره که ایران بیشتر امتیاز بده!!!
منم۲۳۳۰۰۲۸۱۹:۵۱:۱۶ ۱۴۰۰/۹/۱۸
به خداوندی خدا که تن اسراییل بد میخاره..میگن خدا بخواد کسی رو بزنه زمین اول عقلش رو ازش میگیره..
مهدی۲۳۳۰۰۳۵۲۰:۰۷:۳۶ ۱۴۰۰/۹/۱۸
خب اسراییل میدونه اگر توافق بشه منزوی میشه و نصف قدرت نفوذیشو از دست میده و دولت فعلیمون اینو خوب میدونه به همین دلیل به دنبال دوستی با همسایگان و تعامل بیشتر با دنیاس دنیایی که دیگه حوصلش از دست صهیونیستها سر رفته
بهلول۲۳۳۰۰۳۹۲۰:۱۲:۳۱ ۱۴۰۰/۹/۱۸
ایران ومقاومت باید باهم به اسراییل حمله کرده واین رژیم دیوانه را نابود کنند تنها راه حل این هست مرگ یکبار شیون هم یکبار تا کی باید نظاره گر خرابکاری این رژیم وحشی صفت باشیم
ابراهیم۲۳۳۰۰۵۴۲۰:۵۸:۱۱ ۱۴۰۰/۹/۱۸
آمریکا به خوبی عواقب شروع جنگ با ایران را به خوبی میداند . اسرائیل هم میداند اما مثل یک آدم ناقص عقل داره شلتاخ می‌کنه .آنهم به دلگرمی آمریکا .. اسرائیل باید بداند .که میداند شروع جنگ پایان عمر ننگین صهیونیست خواهد بود
طلسم و جادو۲۳۳۰۰۸۴۲۱:۴۸:۰۰ ۱۴۰۰/۹/۱۸
باور کنید من را با تیم مذاکره ببرید بدون کوچکترین امتیازی برای طرفهای مقابل تمامش میکنم میتونم چشمهایشان رو ببندم هرچه را امضا و قبول کنند فقط منو ببرید ببینید
ناشناس۲۳۳۰۰۹۱۲۲:۰۳:۵۵ ۱۴۰۰/۹/۱۸
درود بر ظریف با سواد و وطن دوست
حسین۲۳۳۰۱۲۱۲۳:۰۸:۱۹ ۱۴۰۰/۹/۱۸
شما که میدونید لابی صهیونیست این قدر قوی هست که امریکا (۲۵٪ اقتصاد جهان) را تحت تاثیر میزاره الانم داره کل مذاکرات بگفته خودتون بهم میریزه اخه چرا دایم باهاشون الکی درگیرید ؟
ناشناس۲۳۳۰۱۲۵۲۳:۲۵:۵۸ ۱۴۰۰/۹/۱۸
بمب اتم رو بسازید بابا این کفتارها فقط از زور نظامی ایران میترسن بمب اتمی باید داشته باشیم
م شفیعی۲۳۳۰۱۵۴۲۳:۵۴:۰۸ ۱۴۰۰/۹/۱۸
سلام البته باید در نظر گرفت که علاوه بر اسرائیل در داخل کشور هم مسلکهای شما نیز مخالف مذاکرات بودند.
ناشناس۲۳۳۰۱۸۷۰۱:۳۸:۵۹ ۱۴۰۰/۹/۱۹
مقصر هر کی است چوبش رو فقط ما می خوریم و بس
مهران۲۳۳۰۲۵۹۰۷:۲۴:۴۲ ۱۴۰۰/۹/۱۹
اسراییل کیلویی چند آقا مشکل اصلی خود آمریکاست که نمی‌خواد همزمان با مذاکرات رفع تحریم میاد تحریم می‌کنه دولت انقلابی که باید انقلابی پاسخ بده میشینه به مذاکره
ناشناس۲۳۳۰۲۶۷۰۷:۴۳:۳۹ ۱۴۰۰/۹/۱۹
این ره که تو میروی به ترکستان است
ناشناس۲۳۳۰۴۰۷۱۱:۴۲:۲۱ ۱۴۰۰/۹/۱۹
دنبال مقصر گشتن مشکلی از مردم ایران حل نمی کند ،بهتر است دنبال راه حل بروید .
مسئولان اصلی پند نمیگرند در ج.ا۲۳۳۱۰۱۴۰۵:۳۶:۰۳ ۱۴۰۰/۹/۲۰
اشتباهات تایپی اصلاح شد// تز خنثی سازی تحریم، یعنی چه؟ مثلا: 1- خودکفایی در محصولات داخلی؟ خودرو و لوازم خانگی انحصاری کرده و دست تاجر بیرحم باز گذاشتید برای احتکار و گرانفروشی و مافیایی بازی یعنی تحریم داخلی! 2- خلق کاذب پولهای هنگفت در سیستم بانکی و دادن وامهای میلیاردی با کمترین پشتوانه برگشت به به مثلا یک درصد نورچشمی های صاحب نفوذ؟ نه این خنثی سازی تحریمها نیست!، حنثی سازی تحریم این است، همزمان بروید مذاکرات کنید حتی مستقیم مسئول اصلی تحریم یعنی امریکا و مثل بچه ها قهر نکنید، باید از سه سال پیش رئوس اصلی کشور (و نه خائننی داخل نفوذی در دولت روحانی) میرفتند هزینه سازی میکردند برای تحریمچیان غربی و همکارنش، یعنی میگفتن اگر تا ترامپ و بقیه متحدانش سالی صد میلیارد دلار به اقتصاد ایران ضربه برنند و تحریمهای ظالمانه ای مثل دارو و غذا ایجاد کنند علیه ایران، ایران توانایی دارد (مثلا غیر مستقیم از طریق نیروهای نیابتی به منافع انرژی و بقیه منافع شما در همه جهان) و عملا معادل صد میلیارد دلار به منافع شما ضربه میزند! این راه درست خنثی سازی تحریم است! یعنی تا تحریم کننده تنبیه و هزینه ای در مقابل ظلمش نبیند، دست از ظلم تحریم نمیکشد!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  4. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  5. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  6. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  7. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  8. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  9. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  10. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  11. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  12. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  13. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  14. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  15. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  16. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  17. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  18. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  19. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  22. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  23. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  24. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

  25. صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد

آخرین عناوین