آقای وزیر، اینترنت مان «نفتی» شده است!

محمد فیروزی، گروه فرهنگی الف،   4000914051 ۶۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

این روزها کندی سرعت اینترنت به حدی حس می‌شود که حتی صدای مسئولان کشور هم درآمده است!

آقای وزیر، اینترنت مان «نفتی» شده است!

«مودم را یکبار خاموش و روشن کن»، «خبر را گذاشتم داخل کارتابل اما عکسش آپلود نمیشه»، «حجم ویدئوی سخنرانی رئیسی خیلی بالاست نمیتونم دانلود کنم» اینها و بسیاری جملات مثل این صحبت‌های هر روز خبرنگاران تحریریه الف شده است. 

انگار اینترنت را نفتی کرده باشند، شرایط این روزها به نوعی قابل قیاس با زمان اینترنت Dial Up ( اولین نسل‌ اینترنت فراگیر در ایران) است. نکته جالب آنکه عیسی‌زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قائل به این کندی اینترنت نیست. او زمانی‌که در دفتر یکی از اپلیکیشن‌های نسبتا فراگیر ایرانی حضور داشت با گوشی یکی از حاضرین در برابر خبرنگاری که شاکی از وضعیت سرعت اینترنت بود،‌ تست سرعت اینترنت انجام داد و رقم 16 مگابیت بر ثانیه و پینگ 28 میلی‌ثانیه را گزارش کرد و آن را به عنوان محکی قابل قبول معرفی کرد. (لینک)

 ما خبرنگاران که هر روز از خدمات مختلف اینترنتی استفاده می‌کنیم به شکلی کاملا ملموس احساس می‌کنیم که سرعت اینترنت در این روزها چقدر کند است و واقعیت با آنچه ادعا می‌شود تطابق ندارد. 

حتی بسته‌های اینترنتی که روی گوشی تلفن همراه خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار فعال شد هم  از نظر سرعت اینترنت چندان تعریفی ندارد و برای باز کردن صفحات شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام کاربر بسیار معطل می‌شود و یا با قطعی مکرر مواجه می‌شود. 

در این میان فیلترشکن ها نیز ( که از ابزارهای اصلی ورود به برخی شبکه های اجتماعی مانند توییتر و تلگرام است ) با قطعی و اختلال مدام مواجه می‌شوند و بعد از مدتی نیز فیلترشکن ناکارآمد می‌شود. به عبارتی فیلترشکن‌ها مانند خودروهای فرسوده قدیمی شده‌اند که بعد از  10 بار استارت به زور روشن می‌شد بعد هم «پت پت کنان» خاموش می‌شدند و  پدران‌مان می‌بایست تا تعمیرگاه ماشین را هل می‌دادند. 

ادمین های تلگرام در سایت های خبری این روزها حسابی گلایه مندند، چرا که فیلترشکن‌های متعددی در گوشی‌ خود نصب کرده و حافظه گوشی‌اش تقریبا جای خالی ندارد. 

البته هنوز جای امیدواری و شکرگزاری وجود دارد که وزیر ارتباطات می‌پذیرد سرعت اینترنتی که در جمع خبرنگاران تست کرده برای کشور ایده‌آل نیست و حداقل می‌گوید باید به چند ده و حتی چند صد مگابیت بر ثانیه برسیم اما برای تحقق چنین هدفی برنامه‌ای از سوی او و وزارتخانه متبوعش برای عموم منتشر نشده تا همگان بدانند چه زمانی قرار است به سرعت اینترنت مقبول همانند کشورهای توسعه یافته برسیم.

ناگفته نماند بخش‌هایی از  صحبت‌های او باعث ناراحتی بعضی اقشار جامعه هم شده است و باعث شد بسیاری احساس کنند به شعورشان توهین شده است چرا که زارع‌پور می‌گوید سرعت کاربران در سراسر کشور به طور میانگین 5 تا 6 مگابیت بر ثانیه است و در پروانه اپراتورها 2 مگابیت برثانیه درج شده است. او با طرح این موضوع در جمعی از فعالان کسب‌وکارهای مجازی و خبرنگاران این حوزه تاکید می‌کند سرعت اینترنتی که تست کرده رکورد 8 برابری نسبت به قرارداد اپراتورها دارد. 

زارع‌پور در حالی این اظهارات را مطرح کرد که حتی برخی مسئولان و صاحب‌نظران کشور هم  آشکارا نسبت به موضوع کندی سرعت اینترنت گلایه می‌کنند اما گویا وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات تنها دلخوش به یک تست سرعت اینترنت نه چندان مطمئن است که حتی با رقم میانگین سرعت اینترنت کاربران (در سراسر کشور) که مورد ادعای خود وزیر هم هست (۵ تا ۶مگابیت بر ثانیه) اختلاف فاحشی دارد و به عبارتی نمی‌تواند محک قابل قبولی محسوب شود. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۳۲۴۴۰۳۱۲:۲۵:۰۰ ۱۴۰۰/۹/۱۵
امریکا اگر خواست ملت ایران و بخصوص جوانان را روانی کند می‌تواند اینترنت را قطع کند ظرف چند روز سر به کوه و بیابان می گذارند
ناشناس۲۳۲۴۴۷۸۱۲:۵۷:۱۴ ۱۴۰۰/۹/۱۵
چرا وضعیت اینترنت بعد از به عهده گرفتن مسئولیت وزیر جدید، اینچنین شد؟ با تصویب و اجرایی شدن طرح صیانت، وضعیت اینترنت چه قدر خرابتر و محدودتر از این قرار است بشود؟
ناشناس۲۳۲۵۳۳۷۲۳:۲۲:۵۲ ۱۴۰۰/۹/۱۵
کندی اینترنت تقصیر دولت قبل است پایان دولت روحانی را میتوان با پایان حمله مغول به ایران مقایسه کرد زیرا همه چیز نابود شده بود.
ناشناس۲۳۲۵۹۵۷۱۲:۱۴:۴۵ ۱۴۰۰/۹/۱۶
یادت رفت در دولت قبلی هم همین را می گفتی؟
ناشناس۲۳۲۴۴۸۹۱۳:۰۰:۲۳ ۱۴۰۰/۹/۱۵
همه چیز این مملکت باید به هم بیاید. وقتی گرانی سرسام آور، آلودگی هوا، کمبود آب و برق و گاز و.... است، چرا باید توقع اینترنت شیک و لوکس داشت؟
ناشناس۲۳۲۴۷۳۲۱۴:۵۸:۱۷ ۱۴۰۰/۹/۱۵
روحانی 8 سال با برجام فرصت سوزی کرد و گاز و اب و برق و اینترنت و مرغ و تخم مرغ و روغن و غیره را با بحران مواجه کرد.
ناشناس۲۳۲۴۴۹۳۱۳:۰۲:۰۴ ۱۴۰۰/۹/۱۵
تنها اینترنت نیست. کیفیت و کمیت همه کالاها و خدمات روز به روز کمتر و بدتر و گرانتر می شوند.
ناشناس۲۳۲۴۴۹۶۱۳:۰۲:۵۸ ۱۴۰۰/۹/۱۵
آذری جهرمی کجایی؟ یادت به خیر و نیکی
ناشناس۲۳۲۴۶۹۳۱۴:۳۰:۲۹ ۱۴۰۰/۹/۱۵
همان شخص بوده زیر ساخت ها را ایجاد نکرد
ناشناس۲۳۲۵۸۰۵۱۰:۵۹:۴۸ ۱۴۰۰/۹/۱۶
زیر ساخت ها یک دفعه مشکل ایجاد کرد؟
آریابان۲۳۲۴۷۲۶۱۴:۵۴:۳۳ ۱۴۰۰/۹/۱۵
در دوران انفجار اطلاعات، اینترنت جایگاهی همچون آب و نان پیدا کرده و مردم به بهره مندی از مزایای آن وابسته و حتی معتاد !!!! شده اند ؛ وای به روزی که کند باشه ، مصیبت بار ترآنکه قطع بشه ؛ شمار زیادی که کار خوشون رو از دست میدهند و به مفلسی !!!!! میفتند، بقیه هم در خماری مشرف به کما !!!!! سقوط خواهند کرد
ناشناس۲۳۲۵۶۸۳۰۹:۴۸:۱۰ ۱۴۰۰/۹/۱۶
خدا رو شکر مکل تورم و دلار و خودرو حل شده ، اینترنت هم حل میشه
ناشناس۲۳۲۴۴۰۶۱۲:۲۶:۴۸ ۱۴۰۰/۹/۱۵
کندی سرعت اینترنت به علت تعلل و کم کاری دولت روحانی است در 8 سال گذشته هیچ کاری برای پهنای باند و افزایش سرعت اینترنت انجام نشد.
ناشناس۲۳۲۴۴۸۱۱۲:۵۸:۲۹ ۱۴۰۰/۹/۱۵
وزیر ارتباطات دولت قبل ، یک جوون بی تجربه بود که وقتش رو به جای رسیدگی به اوضاع اسفناک اینترنت ، به کری خوندن برای استقلال میگذروند ؛ یعنی از دولت حقوق میگرفت که مسئول روابط عمومی پرسپولیس باشه . مثل وزیر ورزش همون دولت . اینها باید به خاطر اینهمه کم کاری و بی تعهدی ، محاکمه بشن
ناشناس۲۳۲۴۵۱۴۱۳:۱۲:۴۵ ۱۴۰۰/۹/۱۵
تا قبلش اینجوری نبوده
ناشناس۲۳۲۴۵۱۶۱۳:۱۳:۰۰ ۱۴۰۰/۹/۱۵
این که همه چیز را بندازیم تقصیر دولت قبل و.. خیلی دیگه کلیشه ای شده وزیر الان 3 ماه هست که اونجا است میتونست ظرفیت را زیاد کنه ضمن اینکه این مشکلات الان یکی دو ماهه ایجاد شده قبلا این مشکلات به این حد نبود انتظار ما از دولت رئیسی این است که در افزایش پهنای باند سریع عمل کند این که دیگه تحریم نیست مساله مدیریت است
ناشناس۲۳۲۴۵۴۵۱۳:۲۱:۱۰ ۱۴۰۰/۹/۱۵
شش ماه دیگر را هم خواهیم دید
ناشناس۲۳۲۴۵۵۷۱۳:۲۴:۲۹ ۱۴۰۰/۹/۱۵
چه قدر پس دولت روحانی کارش رو دقیق انجام داده که به صورت برنامه ریزی شده این افت ناگهانی سرعت و مشکلات دقیقا چند هفته بعد از روی کار اومدن دولت رئیسی آغاز شده. واقعا برنامه ریزی اونها قابل تحسینه!
ناشناس۲۳۲۴۵۹۸۱۳:۳۹:۲۴ ۱۴۰۰/۹/۱۵
افزایش قیمت‌ها در دولت سابق نشانه ضعف دولت بود، اما در دولت فعلی، توطئه دشمنانِ دولت! / دلار و کالا‌ها قیمتشان بالا می‌رود؛ اصلا هم توجه نمی‌کنند که دولت عوض شده!
ناشناس۲۳۲۴۷۶۳۱۵:۱۸:۰۵ ۱۴۰۰/۹/۱۵
دولت قبل از عمد افزایش قیمت می داد در حالی که تورم چیز دیگری می گفت که نباید اینقدر بالا برود ولی الان هم‌تراز با تورم بالاتر می رود
ناشناس۲۳۲۵۳۴۰۲۳:۲۵:۵۱ ۱۴۰۰/۹/۱۵
در هیچ دولتی قیمت ارز 10 برابر نشده بود اما این تراژدی غمناک در دوران روحانی اتفاق افتاد.
ناشناس۲۳۲۴۶۰۲۱۳:۴۳:۰۸ ۱۴۰۰/۹/۱۵
وزیری که در جلسه رای اعتماد عدم حضورش در شبکه های اجتماعی خارجی مثل اینستاگرام را جزو افتخاراتش، ابراز می کند، نتیجه بهتر از این نخواهد بود.
ناشناس۲۳۲۴۶۰۷۱۳:۴۵:۰۶ ۱۴۰۰/۹/۱۵
روحانی هیچکاری هم که نکرده باشد در این 8 سال اینترنت رو خیلی بهبود داده!!!
ناشناس۲۳۲۴۷۰۳۱۴:۳۵:۱۰ ۱۴۰۰/۹/۱۵
دولت روحانی در وزارت خارجه و برجام خلاصه شده بود و مابقی بخش ها تعطیل بود.
ناشناس۲۳۲۴۷۳۵۱۴:۵۹:۴۵ ۱۴۰۰/۹/۱۵
روحانی هیچکاری نکرد بجز اینکه قیمت ارز و طلا و مسکن و خودرو و موبایل را 10 برابر کرد.
ناشناس۲۳۲۴۸۲۰۱۵:۵۷:۵۰ ۱۴۰۰/۹/۱۵
قبل روحانی اینترنت موبایل فقطgprsبود آره جانم
یوسف۲۳۲۴۹۷۷۱۷:۵۸:۲۰ ۱۴۰۰/۹/۱۵
خواهشا دروغ نگید. در زمان احمدی نژاد رایتل با اینترنت 3G اومد.
ناشناس۲۳۲۵۲۱۵۲۱:۲۲:۴۴ ۱۴۰۰/۹/۱۵
لطفا هم به نفع خودتان تفسیر نکنید چون نتها بسترهمینgprsبود در دنیا و نه بیشتر
ناشناس۲۳۲۵۳۴۳۲۳:۲۹:۲۵ ۱۴۰۰/۹/۱۵
قبل از روحانی اینترنت ADSL توسعه داده شد و تعداد کاربران اینترنت افزایش چشمگیر یافت.
حسن۲۳۲۴۴۰۸۱۲:۲۷:۰۴ ۱۴۰۰/۹/۱۵
آقای وزیر، آقای همتی در مناظره‌ها بیان کردند که آقایان رضایی و چندی دیگر در مناظره‌ها و تریبون‌های عمومی موافق افزایش دسترسی و سرعت اینترنت هستند ولی در جلسات رسمی خیر. ما باور نکردیم
ناشناس۲۳۲۴۴۸۵۱۲:۵۹:۲۹ ۱۴۰۰/۹/۱۵
حرفها باور نکن . به جاش ببین رفیقش یعنی اذری جهرمی چه بلایی سر وزارت ارتباطات اورد
جهرمی۲۳۲۴۶۴۵۱۴:۰۳:۳۷ ۱۴۰۰/۹/۱۵
اتفاقا جهرمی ده ها کار مفید کرد روستاهای اطراف ما اصلا اینترنت نداشت اما الان اینترنت ثابت بدون قطعی داره دوما سامانه 195 رو درست کرد که تا شکایت میکردی فورا پیگیری میکردن سوما جلوی مخابرات و ایرانسل ایستاد که همه میدونید مال کدوم ارگان هستن اما از مرداد که دولت جدید اومد اخوی محترم مخابرات همه هزینه های خودش رو با موافقت دولت چند برابر کرد هزینه رانژه خط از 12 تومن شد 60 هزار تومان هزینه انتقال خط از 35 تومن شد 165 هزینه خط تلفن از 210 شد 260 هزینه تغییر نام تلفن ثابت از 7000 تومن شد 35000 اما دریغ از یک ذره ارتقا کیفیت خط تلفن
فرناز۲۳۲۴۸۲۳۱۵:۵۹:۱۴ ۱۴۰۰/۹/۱۵
چه بلایی؟ تا جایی که ما یادمونه، تا سه ماه پیش سرعت اینترنت اگر نگیم عالی، قابل قبول بود. الان چی؟
ناشناس۲۳۲۴۴۲۴۱۲:۳۳:۳۱ ۱۴۰۰/۹/۱۵
از نظر سرعت اینترنت در رده عقب افتاده ترین کشورهای جهان هستیم
ناشناس۲۳۲۴۵۹۵۱۳:۳۸:۰۳ ۱۴۰۰/۹/۱۵
در زمینه سرعت در رده کشورهایی چون کره شمالی سوریه و ونزوئلا و گوآتمالا هستیم
ناشناس۲۳۲۴۸۱۷۱۵:۵۲:۱۷ ۱۴۰۰/۹/۱۵
وقتی می گویی کره شمالی که اصلا اینترنت ندارد معلوم است کیلویی حرف زدن بدون کنتور است
ناشناس۲۳۲۴۴۲۷۱۲:۳۶:۴۲ ۱۴۰۰/۹/۱۵
هر چه سرعت اینترنت پائین تر ؛ سرعت رسیدن به واقعیت ها و افشای حقایق کمتر
ناشناس۲۳۲۴۴۳۹۱۲:۴۲:۰۳ ۱۴۰۰/۹/۱۵
امواج هاي راديويي ، تلويزيوني و نيز « اينترنت » در عهد و زمانه ما اژدهاي هفت سر است ، هفت سر كه هيچ كه ، بگو اژدهاي هفتاد سر ، كه بازهم هيچ ... بگو اژدهاي هفت صد سر ، است ، يك سر آن بزني ، هفت سر جديد سبز خواهد شد ! .. خدا رحمت كنه همسايه قديم ما ، ...سيل مهيب آذر سال ٦٥ ، ...آن مرحوم مغفور سعي و تلاش مي كرد كه با بيل خود ، جريان سيل آساي آب را به درون حياط خانه خود بگيرد !! اما رنج آن روانشاد بيهوده بود و سعي اش بي فايده !! ... --- شعبان جان پسرم ! امشب من كار دارم ، اخبار تا آخر گوش بگير ، ببين هواشناسي چه ميگه ... خدا كريمه كه باروني ، برفي در راه باشه ... آسمون بد جوري داره بخيل ميشه ... خوب گوش بگير ، بازي گوشي هم نكن !! --- بشينم منتظر گزارش هوا باشم ؟ ... هزار تا كار دارم قربونت برم ! الان گوشي ام ميارم ، عرض مي كنم كه اوضاع جوي تا يك ماه آينده ، چگونه است ! پدر جان شما ديگه در قرن ٢١ شرف حضور داري تصدقتم !!
ناشناس۲۳۲۴۴۴۰۱۲:۴۲:۱۱ ۱۴۰۰/۹/۱۵
اینترنت خانگی که استفاده می کنیم از نظر سرعت مشکلی ندارد
ناشناس۲۳۲۴۵۴۶۱۳:۲۱:۵۵ ۱۴۰۰/۹/۱۵
احتمالا شما پراید هم سوار می شوید و مشکلی ندارید.
ناشناس۲۳۲۴۵۵۳۱۳:۲۳:۱۵ ۱۴۰۰/۹/۱۵
اگر یک شهروند عراقی یا افغانی وارد ایران شود حتما از سرعت اینترنت ایران شکایت می کند. جای تعجب است که شما از سرعت اینترنت ایران راضی هستید. حتما معنای سرعت اینترنت را نمی دانید
ناشناس۲۳۲۴۶۹۷۱۴:۳۲:۴۶ ۱۴۰۰/۹/۱۵
عزیزم دقت کن چی گفته شده گفته سرعت اینترنت خانگی نسبت به سرعتی که خریداری شده همان سرعت است
اینترنت خانگی۲۳۲۴۶۴۸۱۴:۰۵:۱۳ ۱۴۰۰/۹/۱۵
خود مخابرات داره میگه بخاطر مشکلات فنی شصت درصد مناطق کشور رو بیشر از 4 مگ نمیده 4 مگ یعنی یک سوم سرعت اینترنتی اتیوپی
ناشناس۲۳۲۴۶۹۵۱۴:۳۱:۴۲ ۱۴۰۰/۹/۱۵
اینترنت با سرعت 8 تا الان مشکلی نداشته
محمد۲۳۲۴۴۴۳۱۲:۴۳:۰۰ ۱۴۰۰/۹/۱۵
این وزیر، که حتی اطلاعات دم دستی به ایشان اینجور می‌رسد و‌خبر از هیچ جا ندارد و حداکثر تلاشش برای کنترل همین است که میگویید
ناشناس۲۳۲۴۴۸۷۱۳:۰۰:۰۳ ۱۴۰۰/۹/۱۵
هرچی باشه از وزیر خام و قبلی خیلی بهتره
ناشناس۲۳۲۴۶۴۳۱۴:۰۳:۰۵ ۱۴۰۰/۹/۱۵
ملاک قضاوت تو چیه؟؟
ناشناس۲۳۲۴۶۷۷۱۴:۲۱:۳۳ ۱۴۰۰/۹/۱۵
همین سرعت اینترنت دیگه!!
ناشناس۲۳۲۴۴۴۴۱۲:۴۳:۳۷ ۱۴۰۰/۹/۱۵
سرعت اینترنت بد شده ولی اصلا قابل قیاس با dial up نیست، فکر کنم نویسنده خیلی جوان هستند و اون روز ها را یادشان نیست ولی به هرحال باید سرعت اینترنت را با کشورهای دیگر مقایسه کنیم و فکری به حال آن کنیم
ناشناس۲۳۲۴۴۸۰۱۲:۵۸:۲۷ ۱۴۰۰/۹/۱۵
بله ان زمان اینترنت خیلی خیلیییییی کند بود. نویسنده یادش نیست... نویسندگان سایت الف و کلا خیلی رسانه های ایرانی اهل اغراق هستند. نکن برادر نکن فیروزی جان!
ناشناس۲۳۲۴۴۶۵۱۲:۵۱:۱۳ ۱۴۰۰/۹/۱۵
وزیرای روحانی سرعت رو کم کردن که رئیسی رو خراب کنن پیش ما
ناشناس۲۳۲۴۴۹۰۱۳:۰۰:۴۱ ۱۴۰۰/۹/۱۵
وزرای روحانی هشت سال تلاش کردن و موفق شدن یک خرابه به آیندگان تحویل بدن
ناشناس۲۳۲۵۲۲۸۲۱:۳۸:۳۱ ۱۴۰۰/۹/۱۵
فازت چیه با یه سرعت اینترنت کی از چشم میوفته روحانی بده قبول ولی چرا همه چیو میندازین گردن روحانی
ناشناس۲۳۲۴۴۷۵۱۲:۵۴:۵۲ ۱۴۰۰/۹/۱۵
اولین گام طرح صیانت !
ناشناس۲۳۲۴۷۰۴۱۴:۳۵:۳۷ ۱۴۰۰/۹/۱۵
خخخه بخشی از طرح صیانت شبکه ملی اطلاعات است که داده های داخلی را با چند برابر سرعت بیشتر نسبت به الان ایجاد می شود و قیمت ها هم ارزان‌تر لطفا رو هوا یه چیزی نگویید که برایتان بازگو کردن
تهرانی۲۳۲۴۴۹۹۱۳:۰۴:۰۳ ۱۴۰۰/۹/۱۵
متاسفانه گاهی آنقدر سرعت پایین است که حتی برای گرفتن اسنپ هم دچار مشکل میشویم.
ناشناس۲۳۲۴۵۵۴۱۳:۲۳:۲۱ ۱۴۰۰/۹/۱۵
بنده فكر مي كنم اگر كسي در زمانه ما در هر ممالكي ، بخواهد با « اينترنت » در بيفتد ، كسي است كه اينترنت را نمي شناسه و فكر ميكنه « عينطرنط » هست !! --- عينطرنط ؟ ... اين عفريته ديگه چيه ؟ ... غلط ميكنه ... پدرش را در مي آورم ...پدر سوخته .... خيال كرده ... بلايي سرش را بياورم كه مرغان هوا و ماهيان دريا به حال و روزش زار زار گريه كنن ! ... حالا مي بينين !!
ناشناس۲۳۲۴۶۲۴۱۳:۵۲:۴۱ ۱۴۰۰/۹/۱۵
یواش یواش وکلا و وزرا با واقعیتهیا روی زمین بیشتر آشنا می شوند و مطالباتی که هر روز انباشته تر می شود و پاسخ این بزرگواران هم از جنس همان پاسخی است که جناب وزیر ارتباطات داده اند. ولی برادران گرامی لطفا از کرسی های استادی دانشگاه و خطابه در مسجد محل بیاید پایین، تا کی همیشه بگیم باز خدا پدر قبلی ها رو بیامرزه که .....
ناشناس۲۳۲۴۶۸۲۱۴:۲۲:۵۲ ۱۴۰۰/۹/۱۵
سری به اینترنت روستاها بزنید تا عمق فاجعه رو بفهمید.
حميد۲۳۲۴۷۵۳۱۵:۱۰:۳۸ ۱۴۰۰/۹/۱۵
ااا شما ديگه چرا؟ شما كه بايد وصل باشي
ناشناس۲۳۲۴۷۶۷۱۵:۲۰:۳۹ ۱۴۰۰/۹/۱۵
بازگشتمان به عهد دقیانوس برهمه دقیانوس اندیشان مبارک باد !
هادی۲۳۲۵۵۸۸۰۸:۱۰:۲۲ ۱۴۰۰/۹/۱۶
سلام من راننده تاکسی اینترنتی هستم وکارم کسب درآمد وخدمات دهی به مردم میباشد متاسفانه سرعت اینترنت اینقدر کم شده که اغلب اپلیکیشن مسافر گیری وآدرس گیج می‌زنند وکار با آنهاخیلی سخت شده لطفاً رسیدگی نمایید.
ناشناس۲۳۲۵۶۱۴۰۸:۵۲:۲۹ ۱۴۰۰/۹/۱۶
تقصیر مردمه، تقصیر امریکاست تقصیر روحانی است...این بهانه ها تا کی؟!
ناشناس۲۳۲۵۸۵۲۱۱:۲۲:۱۸ ۱۴۰۰/۹/۱۶
دادستان کل کشور گفت دولت قبل با فیلترینگ و محدودسازی اینترنت مخالف بود.
ناشناس۲۳۲۶۳۶۲۱۵:۲۰:۵۸ ۱۴۰۰/۹/۱۶
این تازه اولشه صبر کنید بهترم میشه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  2. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  3. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  4. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  5. شنبه‌ای که تکلیف تعطیلی شنبه‌ها را روشن کند هنوز نرسیده است!

  6. کنایه مجری شبکه ۴ رادیو بی‌بی‌سی به رضا پهلوی: هیچگاه نماد آینده ایران نیستی!

  7. سفیدشویی جنایت!

  8. جهان غرب و یک بازی عجیب با کشورهای در حال توسعه

  9. ترکیه ای که من دیدم! 

  10. تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعت کاری ادارات همچنان بلاتکلیف ماند

  11. درخواست نمایندگان از رئیس جمهور برای حذف ارز ترجیحی واردات برنج

  12. این حق مسلم را پایمال نکنید!

  13. رادان: پلیس در امنیت ملی اثرگذار است

  14. بانکی‌پور، نماینده مجلس: در قانون عفاف و حجاب پلیس اجازه بازداشت ۵ گروه را دارد

  15. کارگاه بزرگ تولید سلاح جنگی و شکاری در اندیمشک منهدم شد

  16. اهانت به جامعه جهاني!

  17. ماجرای اقدام شهرداری منطقهٔ ۳ تهران مقابل یک داروخانه چه بود

  18. بانک سینا بابت طلب ارزی توسط صندوق توسعه ملی تملیک شد

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  3. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  4. چرا این همه بد اخلاقی؟

  5. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  6. فردا دیر است...

  7. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

  8. درباره توبه تتلو

  9. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  10. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  11. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  12. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  13. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  15. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

  16. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  17. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  18. امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود

  19. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  20. تنوری که هنوز سرد است...

  21. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

  22. ایثارگران را بدنام نکنید !

  23. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  24. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  25. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

آخرین عناوین