فرهنگیان چشم‌انتظار معرفی وزیر/گمانه‌زنی درباره گزینه‌های وزارت آموزش‌وپرورش

گروه سیاسی الف،   4000815099 ۴۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

با گذشت حدود دو و ماه نیم از تشکیل کابینه دولت سیزدهم هنوز تکلیف یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌های آن یعنی وزارت آموزش‌وپرورش مشخص نشده است. با توجه به شرایط انتظار است دولت گزینه‌ای کارآمد و تحول‌خواه را به‌دور از حواشی و سهم خواهی‌های سیاسی برای این وزارت انتخاب نماید.

فرهنگیان چشم‌انتظار معرفی وزیر/گمانه‌زنی درباره گزینه‌های وزارت آموزش‌وپرورش

به گزارش الف، بررسي پرونده صلاحيت وزراي پيشنهادي سيد ابراهيم رئيسي براي حضور در كابينه در سوم شهريورماه 1400 به پايان رسيد و نمايندگان مجلس به هيجده وزير از نوزده وزير معرفی‌شده رأی موافق دادند. تنها گزینه‌ای كه موفق نشد به كابينه راه يابد، حسین باغ گلی گزینه پیشنهادی وزارت آموزش‌وپرورش بود كه با ۷۶ رأی موافق، ۱۹۳ رأی مخالف و ۱۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۸۶ رأی نتوانست نظر مثبت نمایندگان مجلس را کسب کند.

در پی رأی عدم اعتماد، رئیس‌جمهور، چهارم شهریورماه علیرضا کاظمی (معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش) را به‌عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد تا یک ماه مانده به شروع سال تحصیلی، وضعیت بازگشایی مدارس و برنامه سال تحصیلی را سامان دهد.

مطابق تبصره دوم ماده یک‌صد و نود قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، ‌چنانچه مجلس به یک یا چند وزیر رأی اعتماد نداد یا وزارتخانه‌ای به هر دلیل وزیر نداشته باشد، رئیس‌جمهور موظف است حداکثر قبل از سه ماه فرد یا افراد دیگری را برای اخذ رأی به مجلس معرفی نماید. ‌با اين شرايط رئیس‌جمهور می‌بایست تا قبل از سوم آذرماه گزينه پيشنهادي خود را براي كسب تصدي وزارت آموزش‌وپرورش معرفي نمايد.

به همين دليل است كه برخي نمايندگان از اين احتمال گفته‌اند كه رئیس‌جمهور شايد در هفته جاری وزير پيشنهادي را به مجلس معرفي نمايد.

محمدرضا احمدی، عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی روز شنبه، پانزدهم مهرماه با تأکید بر اینکه هفته آینده مجلس جلسه علنی خواهد داشت و پس‌ازآن نمایندگان یک هفته برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه خود می‌روند، عنوان کرد: «با توجه به اینکه در زمان حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه، زمان دولت برای معرفی وزیر پیشنهادی به اتمام می‌رسد بهتر است تا رئیس‌جمهور در هفته جاری وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی کند».

 نماینده رشت در ادامه گفت: «تاکنون گزینه‌های متعددی برای این پست مطرح‌شده‌اند که هنوز نهایی نشده است». عدم نهايي شدن گزينه وزارت آموزش‌وپرورش قبل از اين نیز توسط معاون امور مجلس رئیس‌جمهور مورداشاره قرارگرفته بود.

سید محمد حسینی روز یکشنبه، دوم آبان ماه در حاشیه سفر یک‌روزه به شهرستان‌های ورامین و قرچک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: «بر اساس قانون اساسی، رئیس‌جمهوری برای معرفی وزیر جدید، سه ماه فرصت دارد و باوجود اداره وزارت آموزش‌وپرورش توسط سرپرست، به دلیل اهمیت این وزارتخانه، به‌زودی گزینه جدید به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شود».

حسینی ادامه داد: «برای تصدی وزارت آموزش‌وپرورش گزینه‌های متعددی مطرح است که هفته آینده با تأمل و بررسی، شایسته‌ترین فرد ازنظر کارآمدی، به مجلس معرفی می‌شود تا پس از کسب رأی اعتماد در رأس این وزارتخانه قرار گیرد».

باوجود گذشت حدود دو هفته از صحبت‌های معاون امور مجلس رئیس‌جمهور هنوز گزينه پيشنهادي دولت به مجلس معرفي نشده است. البته در هفته‌های اخير، اسامي مختلفي براي تصدي پست وزارت معرفی‌شده است. نام برخي از گزینه‌ها كه بيشتر در رسانه‌ها مطرح‌شده‌اند عبارت‌اند از: احمد قیومی (از مدیران سابق مناطق آموزش‌وپرورش شهر تهران و مشاور سابق مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران)، مسعود فیاضی (برادر داماد علیرضا زاکانی و معاون فرهنگي مركز پژوهش‌های مجلس شوراي اسلامي)، علیرضا علی احمدی (وزير سابق آموزش و پروش در دولت محمود احمدی‌نژاد)، محمد طیب صحرایی (مدير مجتمع آموزشي امام صادق شهر تهران)، ميثم نعمتي (عضو هیئت‌مدیره بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره))، احمد حیدری (مدیرکل سابق دفتر وزارتی و معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش‌وپرورش و معاون فعلي حقوقي، امور مجلس و پشتيباني وزارت نيرو)، یوسف نوری (مدیر سابق مرکز نیروی انسانی و فناوری اطلاعات آموزش‌وپرورش) و علیرضا کاظمی (سرپرست فعلی وزارتخانه و معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش).

برخي از گمانه‌زنی‌ها نيز مبني بر احتمال معرفي يكي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي است كه از آن جمله می‌توان به حميدرضا حاجی‌بابایی (وزير آموزش‌وپرورش در دولت محمود احمدی‌نژاد)، سید علی یزدی خواه (یکی از نمایندگان تهران در مجلس یازدهم)، علی کریمی‌فیروزجایی (عضو هیئت‌رئیسه و از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس)، علیرضا منادی سفیدان (رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس)، محمدمهدی زاهدی (نماینده مجلس و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت احمدی‌نژاد) می‌توان نام برد.

چه كسي بايد وزير شود؟

بدون شك وزارت آموزش و پروش يكي از مهم‌ترین وزارتخانه‌های کشور است كه به دلايل خاص هميشه موردتوجه بوده است.

وجود شانزده ميليون دانش‌آموز در كشور، نارضايتي معلمان، مشكلات مالي و مطالبات صنفي آن‌ها، کمبود نیروی تدریس، ترك تحصيل حدود یک‌میلیون دانش‌آموز، سرانجام رتبه‌بندی معلمان، بازگشایی مدارس در روزهای کرونایی و ... ازجمله مسائل و موضوعاتي است كه موجب شده وزارتخانه آموزش‌وپرورش در كانون توجهات باشد. ازاین‌رو منطقي است رئیس‌جمهور گزینه‌ای را براي اين وزارتخانه معرفي كند كه اشراف و آگاهي مناسبي نسبت به مشكلات و چگونگي كاهش و حل آن‌ها داشته باشد.

بدون شک معرفي گزینه‌های سياسي يا افرادي كه آشنايي كافي نسبت به مسائل حوزه آموزش و پروش ندارند مشكلات و نارضایتی‌ها بدنه اين وزارتخانه و دانش آموزان را تشديد خواهد کرد. ازاین‌رو ضرورت دارد گزینه‌ای تحول‌خواه و توانمند در رأس وزارت آموزش‌وپرورش قرار گیرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۷۸۱۱۹۱۱:۳۳:۲۳ ۱۴۰۰/۸/۱۶
در باره مسایل ذیل وزیر آموزش پرورش چه کاری از دستش بر می آید؟: کمی حقوق معلمان، قدیمی بودن ساختمان مدارس، افت تحصیلی و انصراف از تحصیل دانش آموزان، کتابهای درسی نامناسب و ناموزون، بازار مکاره کلاس های کنکور...... جواب: هیچی!
ناشناس۲۲۷۸۱۴۴۱۱:۵۰:۵۰ ۱۴۰۰/۸/۱۶
دو چیز در کشور اگر خراب باشند آن کشور اصلاح نخواهد شد یکی آموزش و پرورش و دیگری مجلس که متاسفانه در کشور ما این دو مقوله مهم آلوده شده اند
دبیر ۲۸ سال سابقه۲۲۷۸۱۴۵۱۱:۵۲:۲۶ ۱۴۰۰/۸/۱۶
اصلا هم منتظرمعرفی وزیر نیستیم . نگاه آقای رییسی به آموزش و پرورش با معرفی باغگلی کاملا مشخص شد . هیچ دولتی به این نهاد اهمیت نداده و نمی دهد .
ناشناس۲۲۷۸۳۴۵۱۴:۱۱:۳۹ ۱۴۰۰/۸/۱۶
دو جا اگر خراب و فاسد باشد آن کشور اصلاح شدنی نیست یکی آموزش و پرورش و دیگری مجلس متاسفانه معلمین فقط به فکر مادیات هستند و نمایندگان مجلس هم در فکر امتیاز و رانت
ناشناس۲۲۷۸۸۵۷۲۰:۲۶:۱۰ ۱۴۰۰/۸/۱۶
معلمان به فکر مادیات نیستند بلکه به فکر زنده ماندن هستند انها آرزو دارند فقط به خط فقر برسند . عزیزم معلمان زیر خط فقر هستند ولی زیر خط فهم نیستند
ناشناس۲۲۷۹۳۳۲۰۸:۳۹:۲۹ ۱۴۰۰/۸/۱۷
یجور میگی مادیات انگار از مدرسه اختلاس میکنیم .
بهنام۲۲۷۸۹۸۴۲۲:۲۹:۳۹ ۱۴۰۰/۸/۱۶
باغگلی بهترین گزینه بود. اما افرادی جوزده با شانتاژ و هوچیگری باعث رای نیاوردنش شدن. شما وزیری نیاز دارید که تکرار وضع موجود باشه. تَکرار تَکرار تَکرار
ناشناس۲۲۷۸۲۶۹۱۳:۲۹:۰۳ ۱۴۰۰/۸/۱۶
سرپرست وزارت آموزش و پرورش: 970 هزار دانش آموز در دوران کرونا ترک تحصیل کرده اند.
حسين۲۲۷۸۲۷۵۱۳:۳۱:۲۱ ۱۴۰۰/۸/۱۶
فقط دعا مي کنم آقاي حيدري نشود ايشان متاسفانه در حال حاضر بر خلاف ضوابط معاون امور مجلس دو دستگاه عريض وطويل دانشگاه آزاد ووزارت نيرو هستند !!1در اين دو دستگاه که موفق نيستند
ناشناس۲۲۷۸۲۷۹۱۳:۳۳:۴۴ ۱۴۰۰/۸/۱۶
در عکس مطلب، شعر توانا بود هر که دانا بود.... نوشته شده است. دوران این شعر گذشته است: توانا بود هر که آقازاده بود!!! ز رانت و پول مفت دل پیر برنا بود !!!
ناشناس۲۲۷۸۵۵۱۱۶:۲۸:۵۸ ۱۴۰۰/۸/۱۶
واقعا حقیقت داره ما با مدرک فوق لیسانس خدمات ماندیم اونهای که پارتی دارند با مدرک دیپلم وفوق دیپلم معاون ورییس شدن درد را به که بگویم
ن۲۲۷۸۳۰۴۱۳:۴۷:۵۸ ۱۴۰۰/۸/۱۶
شما رو بخیر ومارو به سلامت .همینجوری این وزارت مثل یتیم‌خانه ایران بمونه بهتره
ناشناس۲۲۷۸۴۴۴۱۵:۰۹:۴۹ ۱۴۰۰/۸/۱۶
خدا کنه یه نفر بالیاقت انتخاب بشه
ناشناس۲۲۷۸۳۴۸۱۴:۱۴:۰۲ ۱۴۰۰/۸/۱۶
حاج بابایی بهترین گزینه است
ناشناس۲۲۷۹۰۲۰۲۲:۵۴:۴۶ ۱۴۰۰/۸/۱۶
سلام متاسفانه بدترین رو پیشنهاد کردی همینطوری بدون وزیر بهتریم
یک معلم۲۲۷۸۳۵۷۱۴:۱۸:۰۷ ۱۴۰۰/۸/۱۶
اصلاً هم چشم انتظار نیستیم.چون بود و نبود وزیر در آموزش و پرورش هیچ تاثیری ندارد.مثلاً زمانی که وزرایی مانند فانی، فرشیدی، احمدی و بطحایی داشتیم چه گلی بر سر ما زدند که الآن از نبودشان نگران باشیم.همون بهتر که وزیری نداشته باشیم.
صمصام۲۲۷۸۴۲۰۱۴:۵۱:۳۸ ۱۴۰۰/۸/۱۶
دعا کنید فقط حاجی بابایی نباشه هنوز رفتار زشت این آقا در حادثه اتش سوزی مدرسه دختران شین اباد رو با جزییاتش به خاطر دارم در پاسخ رسانه ها که از کوتاهی وزارتخانه در تامین امنیت دانش اموزان طلبکارانه صداشو برد بالا و گفت شما چی؟ شما را برکنار کنیم یا نه؟؟؟ اگر به موقع خبر می‌دادید مواظب مدرسه شین آباد پیرانشهر باشید این اتفاق روی نمی‌داد!!!!
ناشناس۲۲۷۸۹۷۸۲۲:۲۳:۵۷ ۱۴۰۰/۸/۱۶
آفرین دقیقا این آقا اصلأ صلاحیت نداره
ناشناس۲۲۷۹۰۱۷۲۲:۵۲:۵۶ ۱۴۰۰/۸/۱۶
درود بر شما نمی دونم از حاجی بابایی چی دیدن که دوباره حرفش رو می زنند بدترین وزیر بوده واقعاً وزیر نداشته باشبم از حاجی بابایی خیلی بهتــــــــــره
ناشناس۲۲۷۸۴۲۹۱۴:۵۷:۱۱ ۱۴۰۰/۸/۱۶
آیا وزیر جدید قوانین را اجرا می کند ؟ و آموزش رایگان و وسایل آموزش رایگان را در اختیار معلمان و مدارس قرار می دهند ؟
صادق۲۲۷۸۴۷۵۱۵:۳۳:۱۹ ۱۴۰۰/۸/۱۶
با سلام بهترین گزینه برای وزارت اموزش و پرورش فقط دکتر بهروز پرنیان ریس اموزش و پرورش شیراز هست فردی باسواد و با لیاقت
ناشناس۲۲۷۸۴۹۸۱۵:۴۸:۴۱ ۱۴۰۰/۸/۱۶
انشالله حاجی بابایی یامنادی بشود
ناشناس۲۲۷۸۵۰۰۱۵:۵۲:۱۰ ۱۴۰۰/۸/۱۶
فرهنگیان چندان منتظر انتخاب وزیر نیستند منتظر این هستند که کی حقوقشان به اندازه تورم افزایش می یابد.
حمید رضا احمدی۲۲۷۸۵۳۶۱۶:۱۷:۵۷ ۱۴۰۰/۸/۱۶
به نظر می‌رسد دولت و مجلسیان در این امر هماهنگ هستند چون در همه ی ادوار آموزش و پرورش تنها وزارتخانه ای بوده که وزیرش رای اعتماد نیاورده و این نشانه ی کم اهمیت دادن به این وزارتخانه است
فقط خدا۲۲۷۸۵۴۹۱۶:۲۷:۴۹ ۱۴۰۰/۸/۱۶
ای کاش یکی بیاید، که بداند عدالت یعنی چه؟؟؟ ای کاش یکی بیاید، که خدا ترس باشه ای کاش یکی بیاید ، که آدم های زیر دستش برایش اهمیت داشته باشن ای کاش یکی بیاید، که بداند نقش معلم و ارزش والای معلم چیه وچقدر باید به معلمان بها بده از حقوق ها و رتبه بندی ها چیزی سَرش بشه ای کاش و ای کاش های بیشمارررررررررررررررررر
حسن زاده۲۲۷۸۵۵۲۱۶:۲۹:۳۵ ۱۴۰۰/۸/۱۶
همه کشورهای پیشرفته دنیا،دلیل پیشرفت خودرامهم بودن آموزش وپرورش وتوجه به آن می دانند.متاسفانه درایران همیشه اوایل کاردولتهاآموزش وپرورش باسرپرست ادراه می شو‌د.بهترین گزینه درحال حاضر حاج بابایی هستند.
ناشناس۲۲۷۸۵۵۶۱۶:۳۰:۳۴ ۱۴۰۰/۸/۱۶
بهترین گزینه دکتر حمیدرضا حاجی بابایی
محمدرضا ملایم پور۲۲۷۸۵۹۷۱۷:۰۱:۵۱ ۱۴۰۰/۸/۱۶
سلام علیکم ظلمی که نسبت به دانش آموزان شده و خیانت به آموزش و پرورش ، یک زمان توسط خداوند آشکار خواهد شد انشاء الله.
ایرانی۲۲۷۸۶۱۸۱۷:۱۰:۳۸ ۱۴۰۰/۸/۱۶
وزیر آموزش و پرورش باید توانمند، انقلابی، ولایی وپاک باشه کسی که واقعا بتونه بیشتر از آموزش، پرورش رو تقویت کنه چون واقعا مهمه
فیروز نیک بین۲۲۷۸۶۹۱۱۷:۵۳:۲۵ ۱۴۰۰/۸/۱۶
فقط از داخل آموزش و پرورش باشه دکتر حسن فرازنده خالدی ازهمه بهتره
ناشناس۲۲۷۸۷۰۰۱۷:۵۸:۵۵ ۱۴۰۰/۸/۱۶
باسلام فقط آقای کاظمی
بازنشسته فرهنگی۲۲۷۸۷۱۶۱۸:۱۶:۴۳ ۱۴۰۰/۸/۱۶
سلام، که تو در برون چه کردی؟ که درون خانه آیی! پرداخت هرچه سریعتر پاداش ۳۰ ساله ی بازنشستگان فرهنگی ۱۳۹۹ از اهم واجبات است. آقای رئیس چمهور ، قبل از انتخاب وزیر آپ، به فکر بازنشسته های این وزارتخانه ی بی در و پیکر باش. چهارده ماه از پایان خدمت صادقانه ۳۰ هزار معلم می‌گذرد و حق خدمت و پاداش خدمت این افراد خدوم دلسوز نظام اسلامی می‌گذرد. خداوند ناظر بر اعمالتان است. چرا و چرا ؟
حمید۲۲۷۸۷۷۹۱۹:۰۵:۲۰ ۱۴۰۰/۸/۱۶
بهترین گزینه حاجی بابایی
اقدس۲۲۷۸۸۰۳۱۹:۳۲:۱۷ ۱۴۰۰/۸/۱۶
حاج بابایی بهترین گزینه هست انشاءالله ک معرفی شود
علیرضا۲۲۷۸۸۳۹۲۰:۱۰:۳۳ ۱۴۰۰/۸/۱۶
بهترین گزینه فقط حاجی بابایی
ناشناس۲۲۷۸۸۷۱۲۰:۳۵:۱۰ ۱۴۰۰/۸/۱۶
فقط آقای حاجی بابایی بهترین گزینه می باشد
حمید۲۲۷۸۹۳۲۲۱:۳۷:۵۵ ۱۴۰۰/۸/۱۶
برخلاف دو نوشته بالا، بسیاری از فرهنگیان از جمله خود من، با وزارت آقای حاجی بابایی موافقند. و این به علت نوع برخورد ایشان با مسائل فرهنگیان در دوره نمایندگی شان بوده است. گرچه کلا به این دولت امیدی ندارم
ناشناس۲۲۷۹۶۸۵۱۲:۵۹:۵۶ ۱۴۰۰/۸/۱۷
آقا حمید بهتر بود به زمان وزارت ایشون هم اشارتی میکردی! چه زود فرامدش کردی؟!
ناشناس۲۲۷۸۹۴۶۲۱:۴۵:۵۱ ۱۴۰۰/۸/۱۶
بهترین گزینه آقای مسعودفیاضی هستند فردی جوان تحصیلکرده انقلابی
ناشناس۲۲۷۸۹۵۲۲۱:۵۶:۳۱ ۱۴۰۰/۸/۱۶
کسی که تاحالا معلم معاون مدیر مدرسه نبوده و رییس شهرستان و استان نبوده برای وزارت گران هستش
عدالت۲۲۷۸۹۹۴۲۲:۳۵:۰۷ ۱۴۰۰/۸/۱۶
اصلاهم منتظرمعرفی وزیر نیستیم . نگاه آقای رییسی به آموزش و پرورش با معرفی باغگلی کاملا مشخص شد . هیچ دولتی به این نهاد اهمیت نداده و نمی دهد.
فریادرس از نهاوند۲۲۷۹۰۱۲۲۲:۴۷:۲۰ ۱۴۰۰/۸/۱۶
هر کسی باشه فقط و فقط حاجی بابایی نباشه که فقط و فقط حرف می زنه آموزش و پرورش رو ویران می کنه
کوروش۲۲۷۹۰۲۴۲۲:۵۶:۳۳ ۱۴۰۰/۸/۱۶
فقط حاج بابایی نباشه همین طوری که هستیم خیلی خوبه
مدیر مدرسه با چهل سال سابقه۲۲۷۹۰۳۲۲۳:۱۱:۰۳ ۱۴۰۰/۸/۱۶
بهترین گزینه جناب یزدی خواه مدیر کل سابق آموزش و پرورش شهرستانهای تهران و آموزش و پرورش شهر تهران و نماینده فعلی مجلس یازدهم فردی ازبدنه آموزش و پرورش با تجربیات ارزشمند و برخوردار ازنگرش سیستمی و توانمندی لازم در ساماندهی و حل مشکلات متنوع وزارت آموزش و پرورش
ناشناس۲۲۷۹۱۶۰۰۱:۳۸:۱۰ ۱۴۰۰/۸/۱۷
از گزینه های مطرح شده آقای یوسف نوری واقعا جامع الشرایط است
م.ک.ک۲۲۷۹۸۲۲۱۴:۲۱:۲۲ ۱۴۰۰/۸/۱۷
درجه اول آقای حاجی ببایی با توجه به سابقه . بعد آقای منادی .... حیدری نباشه نباشه نباشه . در دوران کاری خود هیچ خدمتی به ما معلمان نکرد و نکرد و نکرد .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  20. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  21. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

  25. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

آخرین عناوین