نقش رژیم صهیونیستی در بحران ایران و آذربایجان

گروه جهان الف،   4000711108

رژیم صهیونیستی به دنبال فعالیت‌های اطلاعاتی و جاسوسی علیه جمهوری اسلامی ایران از خاک آذربایجان است که آذربایجان نیز به شروران و فتنه‌انگیزان جای پا داده و این امر منجر به ایجاد تنش و بحران با ایران شده است.

نقش رژیم صهیونیستی در بحران ایران و آذربایجان

به گزارش الف به نقل از پایگاه خبری المیادین، « ملحم ریا» تحلیلگر امور المیادین در امور ایران و خاورمیانه اعلام کرد که بحران میان ایران و آذربایجان دلایل اضطراری و پیشینی دارد.آذربایجان در گذشته قلمرو ایران محسوب می‌شد که روسیه پس از جنگ در سال ۱۹۱۱ آن را اشغال کرد.

المیادین نوشت: روابط تهران و باکو به دلیل اقدامات و تحرکات آذربایجان به مدت چند دهه صمیمانه نبوده است و اما بحران اخیر میان  این دو کشور به دلیل ورود صهیونیست‌ها به آذربایجان بوده به گونه‌ای که آذربایجان به فتنه‌انگیزی و شرارت این رژیم جای پا داده است.  هدف رژیم اسرائیل با حضور در خاک آذربایجان، انجام اقدامات جاسوسی و اطلاعاتی علیه ایران است.

پایگاه خبری مذکور تاکید کرد:حادثه اضطراری امروز از نگاه آذربایجان رانندگان ایرانی هستند که پلیس جمهوری آذربایجان و مرزبانان مستقر در برخی از بخشهای جاده «گوریس-قاپان» چند روز است که رانندگان حامل کالاهای ایرانی به ارمنستان را متوقف کرده و از این رانندگان به عنوان عوارض گمرکی، پول دریافت می‌کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: پس از جنگ در قره باغ ، آذربایجان سرزمین‌های ارمنستان را اشغال کرد  و امروز ادعا می‌کند که این کامیون‌ها به طور غیرقانونی عبور می‌کنند و ایران نیز اعلام کرده که آذربایجان به طور غیرقانونی پیش رفته و  این امر بر خلاف توافق آتش بس بود که تحت حمایت روسیه انجام شد.

این پایگاه خبری نوشت: ایران با رزمایش « فاتحان خیبر» در مرز ایران و آذربایجان می‌خواهد پیامی محکم به باکو و رژیم صهیونیستی بفرستد مبنی بر اینکه ایران اجازه فعالیت به گروه‌های تروریستی ، رژیم صهیونیستی و هرچیزی که منافع ملی را تهدید کند را در نزدیکی مرزهایش نخواهد داد .

پایگاه خبری المیادین در ادامه تاکید کرد: چندین سال است که روابط بسیار خوبی بین آذربایجان و اسرائیل وجود دارد و  دخالت‌های  رژیم اشغالگر صهیونیستی نقش مهمی در جنگ علیه ارمنستان ایفا کرده است؛چرا که آذربایجان یک کشور نفتی است و منافع اقتصادی خوبی برای رژیم صهیونیستی دارد. همچنین رژیم اسرائیل آذربایجان را بستری مناسب برای انجام اقدامات جاسوسی علیه ایران انتخاب کرده تا شکاف‌های داخلی را در این کشور ایجاد کند.

بر اساس گزارش این پایگاه خبری رژیم اسرائیل  اهداف نظامی نیز دارد و پایگاه‌های نظامی آذربایجان برای اسرائیل در هر جنگی مفید خواهد بود؛چراکه فاصله‌ها و هزینه‌ها را از نظر نظامی و مالی کاهش می‌دهد و خطر هوانوردی را نیز برای اسرائیل به حداقل می‌رساند.

المیادین افزود: رابطه اسرائیل با آذربایجان از جنبه استراتژیک به منظور تلاش برای بر هم زدن امنیت منطقه و همچنین ایجاد بی ثباتی در روابط ایران با همسایگان به ویژه مبادلات تجاری ایران با کشورهای همسایه  است؛چرا که رژیم اسرائیل می‌داند که برنامه ایران تقویت روابط با کشورهای همسایه و آسیا برای مقابله با تحریم‌ها است.

 در ادامه این گزارش  آمده است:رژیم اسرائیل در تلاش است طرحی را که رسانه‌های صهیونیستی  درباره آن صحبت می‌کردند ، یعنی طرح «هزار خنجر»  به جای رویارویی مستقیم با ایران اتخاذ کند.

نقش ترکیه در این تنش‌ها

پایگاه خبری المیادین تصریح کرد: برنامه‌ها و جاه طلبی‌های ترکیه خطرناک تر از جاه طلبی‌های اسرائیل در آن منطقه است و  این جاه طلبی‌ها از طریق حمایت گسترده ترکیه از آذربایجان علیه ارمنستان و اظهارات پس از آن جنگ ، به ویژه در رژه نظامی که پس از جنگ قره باغ ، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و «الهام علی اف» همتای آذری اش گرد هم آورد ، پدیدار شد.ترکیه در تلاش است تا جغرافیای منطقه را تغییر دهد ، به ویژه که پروژه و رویای رجب طیب اردوغان ایجاد امپراتوری ترکیبی از ناسیونالیسم ترک است .

در ادامه این گزارش آمده است: پیشتر« امیر موسوی» دیپلمات سابق ایرانی در گفت‌وگو با المیادین فاش کرد که اطلاعاتی به ایران رسیده که نشان می‌دهد ۱۰۰۰ نیروی صهیونیستی و ۱۸۰۰ نیروی گروه تروریستی داعش در داخل خاک آذربایجان وجود دارد و رزمایش نظامی ایران در مرزهای آذربایجان هشداری برای باکو است و این هشدار ایران جدی است؛چراکه کشور ما اجازه نفوذ داعش و صهیونیست‌ها را که تهدیدی برای ثبات منطقه هستند را نخواهد داد.

این پایگاه خبری نوشت: به نوبه خود  «محمدرضا قرایی آشتیانی»  وزیر دفاع ایران اعلام کرد که دشمنان ملت ایران قطعاً در برابر هرگونه اقدام نابخردانه و جهالت آمیز، پاسخ دندان‌شکنی دریافت خواهند کرد و هزینه سنگینی را متحمل می‌شوند.

المیادین در پایان نوشت: روز جمعه ارتش جمهوری اسلامی ایران در اقدامی هماهنگ و با استفاده از نیروهای خود در تیپ‌های ۲۱۶زرهی، ۳۱۶زرهی، تیپ ۲۵، گروه ۱۱ توپخانه، گروه پهپاد، جنگال و گروه ۴۳۳ مهندسی رزمی و با پشتیبانی بالگردهای هوانیروز، رزمایش نظامی بزرگ خود را تحت عنوان «فاتحان خیبر» در منطقه عمومی شمال‌غرب و بین محور پلدشت - جلفا و در نزدیکی مرز ایران با جمهوری آذربایجان، به نمایش گذاشت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  6. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  7. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  8. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  9. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  10. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  13. دور باطلی که تمامی ندارد!

  14. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  15. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  16. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  17. تضادی عجیب و پر ابهام!

  18. برای این عکس شما تیتر بزنید

  19. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  20. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  21. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  22. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  23. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  24. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

      پربحث‌های هفته

      1. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

      2. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

      3. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

      4. نتانیاهو و کابوس حمله به رفح

      5. پشت‌پرده استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی صهیونیست‌ها

      6. تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران

      7. واکنش تند حماس و جهاداسلامی به جنایت خائنانه تشکیلات ابومازن

      8. طرح رژیم اسرائیل برای حمله به رفح اعلام شد

      9. آزادی بیان به سبک آمریکایی/ بازداشت بیش از ۹۰۰ دانشجو

      10. بن‌گویر: نتانیاهو به من قول حمله به رفح داد!

      11. آیا آتش‌بس در غزه از کانال مصر برقرار می شود؟

      12. دانشجویان معترض در آمریکا، آقازاده هستند

      13. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

      14. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

      15. لشکرکشی پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا/ دانشجویان بازداشت شدند

      16. بعد از دنده «بن گویر » قلم پای «گانتز» هم شکست !

      17. تهدید هسته‌ای دوباره مکرون علیه روسیه

      18. عذاب الهی گریبان بن گویر را گرفت/ وزیر امنیت اسرائيل با سه دنده شکسته مرخص شد

      آخرین عناوین