روایت مصباحی‌مقدم از نقش مخبر در تیم اقتصادی دولت/ علی لاریجانی مثل برادرش عمل نمی‌کند/ تذکر جدی ایران به پاکستان درباره حمله به پنجشیر

  4000615083 ۲۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

روایت مصباحی‌مقدم از نقش مخبر در تیم اقتصادی دولت/ علی لاریجانی مثل برادرش عمل نمی‌کند/ تذکر جدی ایران به پاکستان درباره حمله به پنجشیر

آخرین آمار کرونا در ایران

از دیروز تا امروز ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۷ هزار و ۵۷۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۹۷۳ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۱۵۶ هزار و ۹۸۶ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۸۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱۱ هزار و ۲۵۷ نفر رسید.

تا کنون ۱۹ میلیون و ۶۲۰ هزار و ۵۹۶ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۹ میلیون و ۸۳۲ هزار و ۸۴۸ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند. بر این اساس مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۲۹ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۴۴۴ دُز رسید.

طبق اعلام وزارت بهداشت، تا ظهر روز گذشته  ۲۹ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۲۷ دُز  واکسن کرونا در کشور تزریق شده بود. با احتساب آمار اعلامی امروز از سوی وزارت بهداشت، از ظهر روز گذشته تا ظهر امروز (۲۴ ساعت گذشته) ۳۰۰ هزار و ۹۱۷  دُز واکسن کرونا تزریق شده است.

واردات ۹۰ میلیون دز واکسن به کشور تا پایان آبان

«کریم همتی» رئیس جمعیت هلال احمر ایران در گفت‌وگو با ایلنا در پاسخ به این سوال که به رغم ورود بیش از ده میلیون دز واکسن به کشور طی چند روز گذشته، اما به دلیل توزیع و ترخیص کند محموله‌ها همچنان مراکز واکسیناسیون با کمبود واکسن مواجه هستند، اظهار کرد: بخشی از واکسن‌هایی که به کشور وارد می‌شود از طریق هلال احمر و بخشی توسط منابع دیگر وارد کشور می‌شوند. واکسن وارد شده است و احتمالا توزیع آن با کندی صورت گرفته است. 

او ادامه داد: یک هفته وقفه‌ای رخ داد، اما از امروز شتاب بیشتری می‌گیرد و هلال احمر نیز پیرو تماس وزیر بهداشت ورود جدی به مساله تزریق واکسن خواهد داشت و این موضوع امروز به کل کشور ابلاغ می‌شود.

همتی درباره برنامه هلال احمر برای واردات واکسن به کشور گفت: تا پایان شهریور ماه ۲۰ میلیون دز و در مجموع از شهریور تا پایان آبان ماه ۹۰ میلیون دز واکسن وارد می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

وزیر بهداشت: افزایش واکسیناسیون کرونا به ۲ میلیون دُز در روز / حذف تدریجی محدودیت سفر و زیارت

***

روایت مصباحی مقدم از نقش مخبر در تیم اقتصادی دولت

غلامرضا مصباحی‌مقدم فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص «تقسیم کار در تیم اقتصادی دولت و حضور دو چهره شاخص مانند محسن رضایی در جایگاه معاونت اقتصادی رئیس و محمد مخبر در جایگاه معاون اول و اینکه مسئولیت هماهنگی تیم اقتصادی برعهده چه کسی خواهد بود؟»، گفت: من معتقدم که باید رئیس‌جمهور خیلی شفاف نسبت به نفر ارشد اقتصادی دولت اعلام موضع کند، البته اعلام موضع کرده و شفاف هم بوده است؛ یعنی اینطور نیست که پنهان مانده باشد، ایشان اعلام کرده‌اند که آقای مخبر مسئول هماهنگی تیم اقتصادی دولت است و از این جهت ظاهرا جای نگرانی نیست.

وی ادامه داد: نقش آقای رضایی نقش معاونت اقتصادی است، معاونت اقتصادی در ادوار گذشته دولت‌ها نقش مشاور داشته، نه نقش رهبری تیم اقتصادی دولت. اگر اکنون هم همین‌طور باشد، تصور نمی‌کنم مشکل یا دوگانگی به وجود بیاید. البته اگر احتمالا در این میان، بین این دو بزرگوار اختلاف‌نظری پدید آمد، ما باید انتظار داشته باشیم که رئیس‌جمهور تعیین تکلیف کند و موضع اول ایشان که تاکنون اعلام شده این است که آقای مخبر مسئولیت این مساله را برعهده دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری درباره طرح برخی گمانه‌زنی‌ها پیرامون یکدست نبودن تیم اقتصادی دولت، بیان کرد: من این اختلاف دیدگاه بین اعضای اقتصادی دولت را قبول ندارم، گمان می‌کنم یک القایی دارد صورت می‌گیرد که این‌ها شخصیت‌هایی هستند که همگی صاحب نظرند و ممکن است دیدگاه‌هایشان با هم اصطکاک داشته باشد. در حالی که به نظر من واقعیت امر اینگونه نیست.

روزنامه خراسان نوشت: «رئیس جمهور پس از انتخاب محمد مخبر به عنوان معاون اول خود، دو بار اعلام کرد که وی مسئول هماهنگی در تیم اقتصادی دولت است... حکم رئیس جمهور برای محسن رضایی به عنوان معاون اقتصادی رئیس جمهور نشان داد که آقای رئیسی تمایل دارد تا جایگاه معاون اقتصادی را که صرفا به مدت یک سال در دولت مرحوم هاشمی و همچنین در دولت دوم روحانی وجود داشت ، ادامه دهد.

جایگاهی که شاید تنها مسئولیت مشخص آن دبیری شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا باشد. این انتصاب برخی نقدها را برانگیخت که به این ترتیب امکان ایجاد هماهنگی در تیم اقتصادی سخت می‌شود. در چنین شرایطی فرهاد رهبر که طی سال های گذشته در مسئولیت های قبلی رئیسی جزو مشاوران اقتصادی وی بوده است، به عنوان دستیار اقتصادی رئیس جمهور انتخاب شد. سمتی که در دولت اول روحانی و در سال نخست دولت دومش در اختیار مسعود نیلی بود. 

به نظر می رسد ترکیب موجود در تیم اقتصادی دولت با سه چالش مشخص همراه باشد:

1- هماهنگی: به نظر می رسد اکثر افراد اتاق فرمان  اقتصادی دولت سابقه همکاری قبلی نداشته اند و هماهنگ شدن آن ها زمان ببرد. به جز مقطعی که فرهاد رهبر و مسعود میرکاظمی در سازمان اقتصادی رضوی در آستان قدس با یکدیگر همکار بودند، عملا همکاری چندانی بین سایر اعضای این  تیم اقتصادی با یکدیگر وجود نداشته است و حتی خاستگاه آنان تفاوت های جدی دارد..

2- شرح وظایف: نخستین سوال این است که دستیار اقتصادی و معاون اقتصادی رئیس جمهور چه وظایفی دارند؟ درباره سایر وزرا و سازمان ها با توجه به شرح وظایف مشخص آن ها می توان دانست که مثلا وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی یا رئیس سازمان برنامه و بودجه چه اقداماتی انجام می دهند اما درباره نقش و شرح وظایف معاون اقتصادی و دستیار اقتصادی رئیس جمهور، جزئیات مشخصی وجود ندارد.

3- جایگاه حقیقی یا حقوقی: درباره افرادی که جایگاه حقوقی چندان تعریف شده ای ندارند و جایگاه حقیقی شناخته شده ای دارند این احتمال وجود دارد که بخواهند با استفاده از جایگاه حقیقی خود در عرصه تصمیمات اقتصادی دولت اثرگذار باشند. در این صورت با یک در هم ریختگی در تیم اقتصادی مواجه خواهیم شد.»

***

اعضای تیم مذاکرات هسته ای باید بیشتر شود

رحمان قهرمانپور، صاحبنظر مسائل سیاست خارجی درباره مذاکرات هسته ای به ایران گفت: «اولین اقدامی که دولت آقای رئیسی باید انجام دهد این است که تعداد اعضای تیم مذاکرات برجام را گسترش دهد. تعداد تیم مذاکرات ما در برجام حداقل باید شامل 500 الی 600 نفر از متخصصان مختلف از جمله متخصصان صنعت گاز، نفت، بیمه، تحریم و حقوق بین‌الملل و سیاست بین‌الملل و... باشد.

خب این کار چند مزیت دارد؛ این کار اول میزان خطا و اشتباه را پایین می‌آورد. دوم اینکه 500 نفر ذینفع حضور دارند که در شرایط خاص که مذاکرات گره خورده و سخت شده می‌توانند جامعه نخبگان را توجیه و قانع کنند و آنها بروند افکار عمومی را قانع کنند.

این در حالی است که ما در گذشته کلاً 5 نفر دیپلمات داشتیم که هم مذاکره می‌کردند، هم با رسانه حرف می‌زدند، هم گزارش راهبردی می‌نوشتند، هم به شورای عالی امنیت ملی گزارش می‌دادند، هم اجماع‌سازی می‌کردند و هم با امریکایی‌ها مذاکره می‌کردند.

خب طبیعی است که این افراد با توجه به توان فیزیکی که دارند، نمی‌توانند به شکل مطلوب به این کار برسند. فراموش نکنیم که تعداد تیم مذاکراتی امریکا حداقل ده‌ها برابر تیم مذاکراتی ایران است. ما الان 18 سال است که با پرونده هسته‌ای درگیر هستیم اما در کل این کشور در این سال‌ها نمی‌توان 10 نفر را پیدا کرد که به کل ابعاد پرونده هسته‌ای مسلط باشد. م

مسأله هسته‌ای آنقدر پیچیده شده و ابعاد فنی حقوقی، اقتصادی از جمله مسائل بانکی، تحریم‌های اولیه و ثانویه و مشکلات با آژانس دارد که نمی‌توان هیچ ابردیپلمات و سیاستمداری پیدا کرد که سواد و توان پرداختن به همه اینها را داشته باشد. در نتیجه این اتفاق می‌افتد که وقتی تعداد تیم مذاکراتی 4 الی 5 نفر باشد آنها با انبوهی از مسائل رو‌به‌رو می‌شوند و چون توان پرداختن تخصصی را به آنها ندارند سعی می‌کنند که فقط موضوع مورد علاقه خود را برجسته کنند.»

***

علی لاریجانی مثل برادرش عمل نمی‌کند

ایسنا نوشت: «علی لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی که در سیزدهمین دور رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری صلاحیتش توسط شورای نگهبان تایید نشد؛ این روزها به عنوان عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسات این نهاد حاضر می شود...

باوجود آنکه تحلیلگران در آن ایام علی لاریجانی را حتی به احمدی نژاد، رئیس دولت های نهم و دهم شبیه دانستند؛ اما او با صدور نامه تشکری به رهبر انقلاب و بیانه هایی خطاب به مردم و جوانان خواستار حضور پررنگ آنان در انتخابات شد. بازتاب گسترده رسانه ای این تلاش نشان دهنده عزم او برای حضور مستمر در سیاست ایران بود.

... به نظر می رسد زمین بازی علی لاریجانی متفاوت از برادرانش است. او که در سمت ریاست مجلس شورای اسلامی به عنوان عضو حقوقی در مجمع تشخیص مصلحت عضویت داشت در تاریخ 8 خرداد 1399 با حکم مقام معظم رهبری به عضویت حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام درآمد و در جلسات این نهاد شرکت می کند. همچنین منصور حقیقت پور اعلام کرده بود که لاریجانی گزینه رهبری برای پیگیری و امضا قرارداد جامع همکاری 25 ساله با چین بوده است. 

ناصر ایمانی، کنشگر سیاسی اصولگرا به ایلنا گفت: بنده به دلایل دیگری استعفای آقای آملی لاریجانی را به مصلحت کشور و شخص ایشان نمی‌دانم و بهتر می‌دانستم که ایشان استعفا نمی‌داد. اما می‌خواهم بگویم که اگر قصد داریم قضاوت یا تحلیل کنیم باید اینطور قضاوت کنیم که این استعفاء به خاطر برادرش و یک موضوع شخصی نبوده، بلکه به خاطر یک رویه‌ای بوده که آن را درست نمی‌دانست. اگرچه من این استعفا را صحیح نمی‌دانم و فکر می‌کنم که ایشان کار درستی نکردند.

ایمانی درخصوص پیش‌بینی از آینده سیاسی برادران لاریجانی در سپهر سیاسی کشور، گفت: یکی از دلایلی که من برای این مخالفت با استعفاء داشتم، همین مساله بود. به این علت که به هرحال کشور می‌تواند از وجود این دو فرد ارزشمند که در جایگاه خودشان می‌توانند مثمرثمر برای شرایط کشور باشند، استفاده کند؛ در حالیکه آرام آرام دارند به این ترتیب کنار می‌کشند و این اتفاق خوبی نیست.

وی افزود:این مساله هم برای کشور که از خدمات این دو بزرگوار بخواهد محروم شود وهم برای شخص این دو بزرگوار و خانواده لاریجانی اتفاق مطلوبی نیست.

***

تذکر جدی ایران به پاکستان درباره حمله به پنجشیر

به گزارش ایسنا، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری روز دوشنبه خود با خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ به سوالی در مورد آخرین تحولات در منطقه پنجشیر و اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه برخی از رهبران مقاومت این منطقه توسط پهپادهای پاکستانی کشته شده اند و اینکه پاکستان شب گذشته به صورت مستقیم و غیرمستقیم در حملات طالبان علیه مردم پنجشیر دخالت داشته است، گفت: اخباری که از پنجشیر می رسد اخبار نگران کننده ای است. حملات دیشب به اشد وجه محکوم است. شهادت رهبران افغانستان مایه تأسف است و دخالت خارجی که شما اشاره کردید باید بررسی شود و ما این موضوع را در دست بررسی داریم.

این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه تاریخ افغانستان نشان داده است که دخالت مستقیم و غیرمستقیم نیروهای خارجی در امور افغانستان جز شکست برای نیروهای متجاوز نتیجه دیگری نداشته است، تصریح کرد: مردم افغانستان مردمی استقلال طلب و غیور هستند و هر گونه مداخله خارجی در امور افغانستان از نظر ما محکوم است.

بیشتر بخوانید:

خطیب‌زاده: گفت‌وگوهای وین انجام خواهد شد/ حملات شب گذشته به پنجشیر به اشد وجه محکوم است

***

هشدار سردار پاکپور به اقلیم کردستان

به گزارش سپاه نیوز؛  در پی برخی تحرکات جدید گروهک های تروریستی مسلح در مناطق مرزی شمال غرب کشور ، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه ضمن بازدید از یگان ها و پاسگاه‌های مرزی این منطقه گفت : سال ها است که گروه‌های تروریستی و ضد انقلاب وابسته به استکبار جهانی و سرویس‌های جاسوسی بیگانه از جغرافیای اقلیم شمال عراق برای برهم زدن امنیت و آرامش مناطق مرزی جمهوری اسلامی ایران و ایجاد اذیت و آزار برای مردم ساکن در این مناطق استفاده می‌کنند و در این خصوص به دولت عراق و مسئولین اقلیم شمال این کشور تذکرات لازم داده شده است. 

 وی با تاکید بر اینکه دولت عراق و اقلیم کردستان نباید به تروریست ها اجازه جولان و برپایی مقر در این سرزمین برای تهدید و ایجاد ناامنی علیه ایران را بدهند، تصریح کرد: هرگونه کوتاهی و غفلت در این خصوص را مغایر حسن همجواری و روابط حسنه دو کشور می دانیم.

سردار پاکپور تاکید کرد: با توجه به وضعیت منطقه و احتمال پاسخ قاطع ، کوبنده و پشیمان کننده جمهوری اسلامی ایران به گروهک های تروریستی وابسته به دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام اسلامی که در اقلیم شمال عراق لانه کرده اند ، از ساکنین این مناطق درخواست می کنیم از مقرهای تروریست ها فاصله بگیرند تا آسیبی متوجه آنها نشود.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۱۸۵۷۹۵۲۱:۰۶:۳۹ ۱۴۰۰/۶/۱۵
مخبر در برکت توفیق نداشت ببینیم در سکانداری اقتصادی دولت موفق میشود یا خیر
ناشناس۲۱۸۶۲۹۶۰۹:۴۹:۳۸ ۱۴۰۰/۶/۱۶
توفیق نداشت؟ آن وقت از چه نظر؟
ناشناس۲۱۸۶۴۰۲۱۰:۲۵:۴۶ ۱۴۰۰/۶/۱۶
3 روز بعد از اینکه مجوز واکسن برکت صادر شد امریکا تحریم واکسن را برداشت توفیقی از این بزرگتر می خواهی ؟!
ناشناس۲۱۸۵۷۹۷۲۱:۰۷:۳۲ ۱۴۰۰/۶/۱۵
عصر لاریجانی ها تموم شده دیگه
ناشناس۲۱۸۵۸۰۰۲۱:۱۰:۴۹ ۱۴۰۰/۶/۱۵
در کنار هشدار به اقلیم عراق به ISI پاکستان و دولت پاکستان نیز راجع به حمله به جبهه مقاومت در پنجشیر افغانستان نیز هشدار دهید
ناشناس۲۱۸۵۸۰۵۲۱:۱۵:۳۳ ۱۴۰۰/۶/۱۵
رئیسی نیاز به معاون بسیار قویتری داشت
ناشناس۲۱۸۵۸۰۷۲۱:۱۷:۳۵ ۱۴۰۰/۶/۱۵
جهت و سمت و سوی پرواز پهپادامون رو باید از عربستان به سمت پاکستان تغییر دهیم
ناشناس۲۱۸۶۳۳۹۱۰:۰۸:۰۲ ۱۴۰۰/۶/۱۶
شما اصلاح طلب ها چرا فقط برای کشور می خواهید هزینه درست کنید؟/
ناشناس۲۱۸۶۳۸۳۱۰:۱۹:۴۵ ۱۴۰۰/۶/۱۶
مملکت همین هایی که زاییده را بزرگ کنه تا نوبت به پاکستان برسه
ناشناس۲۱۸۵۸۱۰۲۱:۲۰:۱۳ ۱۴۰۰/۶/۱۵
پس این دولت کی میخواد دست بالا بزنه برای بهبود اوضاع معیشتی مردم ؟ قیمتا داره همینجوری میره بالا
ناشناس۲۱۸۵۸۱۸۲۱:۲۵:۳۵ ۱۴۰۰/۶/۱۵
مسئولان و مدیران وزارت بهداشت از تجربیات و اقدامات طالبان در حوزه کاهش میزان ابتلاء و مرگ و میر بیماری کرونا در کشور افغانستان استفاده کنند
ناشناس۲۱۸۵۸۲۳۲۱:۲۹:۱۹ ۱۴۰۰/۶/۱۵
ما نسبت به میزان جمعیت مون در تعداد ابتلاء و مرگ و میر ناشی از کرونا در جهان در رتبه نخست هستیم .
ناشناس۲۱۸۶۳۹۸۱۰:۲۳:۴۵ ۱۴۰۰/۶/۱۶
از ابتدای کرونا تاکنون امریکا رکورددار بیشترین تعداد مبتلایان و فوتی های کرونا در جهان است.
ناشناس۲۱۸۵۸۳۷۲۱:۴۴:۵۷ ۱۴۰۰/۶/۱۵
پاکستان جنایت کار است که باچراغ سبزامارات و عربستان و با گرفتن پول دست به اینکار زده و نباید پاکستان رابعنوان همسایه خوب و اعتمادبه او نگاه کردانهاطالبان رابرای ایران درست کردند
ناشناس۲۱۸۵۸۷۷۲۲:۱۷:۳۳ ۱۴۰۰/۶/۱۵
تذکر جدی ایران به پاکستان درباره حمله به پنجشیر در این خصوص آفرین به عکس العمل ایران اما چه دیر
محسن۲۱۸۵۹۵۵۲۳:۳۷:۵۷ ۱۴۰۰/۶/۱۵
آقا ما ملت بسمون هست نمی خواهیم دیگه لاریجانی ها به ما خدمت کنند.
ناشناس۲۱۸۵۹۶۱۲۳:۴۴:۳۸ ۱۴۰۰/۶/۱۵
از حسن و اسحاق و تیم آنها بشدت عصبانی هستیم و باید به مجازات بریند
ناشناس۲۱۸۵۹۸۰۰۰:۰۷:۲۹ ۱۴۰۰/۶/۱۶
نتیجه "تذکر جدی ایران به پاکستان درباره حمله به پنجشیر" چه شد؟
ناشناس۲۱۸۵۹۸۷۰۰:۱۶:۳۸ ۱۴۰۰/۶/۱۶
برای اولین بار خوشحال شدم که وزیرامورخارجع دخالت پاکستان به پنج شیررامحکوم کرد این دفاع ازحق بود درود برشما
حمید۲۱۸۵۹۹۵۰۰:۲۴:۳۵ ۱۴۰۰/۶/۱۶
پاکستان دیگه چی میگه ، هند را بندازید به جونش
ناشناس۲۱۸۶۰۲۱۰۱:۰۰:۵۲ ۱۴۰۰/۶/۱۶
تو را خدا ازاین لاریجانی ها دست بردارید
ناشناس۲۱۸۶۰۸۵۰۳:۲۹:۱۷ ۱۴۰۰/۶/۱۶
پس فرهاد رهبر چکاره است ؟
کارگر حداقل بگیر۲۱۸۶۲۲۰۰۹:۰۲:۲۷ ۱۴۰۰/۶/۱۶
از این انتخابها و تداخل مسولیت ها سر در گمی دولت عدم توانایی در حل مشکلات موجود میباشه.
ناشناس۲۱۸۶۳۸۴۱۰:۲۰:۰۱ ۱۴۰۰/۶/۱۶
پاکستان هم ترسید
ناشناس۲۱۸۶۳۹۵۱۰:۲۲:۵۳ ۱۴۰۰/۶/۱۶
افغانستان ها به خاطر تولید و مصرف خشخاش کرونا نمیگرن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  19. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  20. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  21. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  22. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  23. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  24. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

  25. گزارش سازمان برنامه از کاهش تورم سالانه: وارد کانال ۳۰ درصد شدیم

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  11. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  16. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  17. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

  25. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

آخرین عناوین