توضیحات دیده بان شفافیت و عدالت در پاسخ به ادعای ناظر گمرکات بوشهر در قاچاق قرص های روان گردان و اسپری تقویت جنسی: مسئول گمرک بوشهر فرافکنی می کند

اقتصادی،   4000412078

عضو کارگروه گمرک دیده بان شفافیت و عدالت: مسئول گمرک بوشهر با فرافکنی قصد سرپوش گذاشتن بر تخلفات متهمین قاچاق کالاهای ممنوعه را درد.

مسئول گمرک بوشهر فرافکنی می کند

به گزارش الف، در هفته های گذشته دیده بان شفافیت و عدالت مطلبی با عنوان ورود قرص های روان گردان در گمرک بوشهر منتشر نمود .

به دنبال آن ناظر گمرک بوشهر طی گفتگویی با خبرگزاری فارس گزارش دیده بان را خلاف واقع دانست و در مورد آن توضیحاتی ارائه داد که می توانید آن را در اینجا بخوانید. 

در پی ادعای ناظر گمرک بوشهر ،دیده بان شفافیت و عدالت با یکی از اعضای خود در کارگروه گمرک گفتگویی ترتیب داد که در ادامه می آید:

عضو کارگروه گمرک دیده بان شفافیت و عدالت گفت: جالب اینجاست که به جای روابط عمومی گمرک ایران، ناظر گمرکات استان بوشهر در پی پاسخگویی بر می آید و ایشان نیز به جای شناسایی عوامل فساد و برخورد با متخلفین پاسخی می دهد که در حقیققت عذر بدتر از گناه است. 

وی در پاسخ به ادعای ناظر گمرک مبنی بر قصور گمرک در تایید سند سفارت ایران در دبی  و برخورد با کارمند خاطی، گفت: طبق اسنادی که در دست ماست اولا، ناظر گمرک در نامه ارسالی به مرجع قضایی و دفتر بازرسی گمرک، به صراحت اعلام کرده که هیچ گونه استعلامی از سفارت ایران در دبی صورت نگرفته و کارمند خاطی حاضر به همکاری و تکمیل پرونده نیست . ثانیا، بازپرس محترم قوه قضائیه در قرار صادره به نامه گمرک مبنی بر گرفتن استعلام از سفارت ایران، استناد نموده و به عبارتی مقصر اصلی گزارش خلاف واقع، گمرک عسلویه بوده است.

عضو کارگروه گمرک در دیده بان شفافیت و عدالت، ادامه داد: نکته مهم دیگر تصمیم گیری در مرجوع نمودن کالا و گزارش خلاف واقع گمرک عسلویه بر مجاز مشروط بودن کالاست. در حالیکه ،همانطور که در گزارش قبلی کارگروه گمرک دیده بان نیز اشاره شد، در ماده 122 قانون گمرکی به صراحت بر ممنوع الورود بودن و مرجع رسیدگی به اینگونه کالاها اشاره شده است که منحصرا در صلاحیت دادگاه انقلاب است و گمرک عسلویه در این مورد نیز عامداً قصور نموده است. 

وی در پاسخ به ادعای ناظر بوشهر در مورد اینکه کالاهای ممنوعه درمحدوده گمرک کشف شده و صاحب کالا چنانچه قصدی داشت کالا را درخورغیر مجاز،محل غیر مجاز ،  تخلیه می کرد، گفت: در این مورد نیز باید اشاره کنیم چون کالا در محدوده گمرک کشف شده ،لزوما اقدامات بعدی و تعیین ارزش و جریمه و پاسخگویی به مرجع قضایی نیز با گمرک است.  ضمن اینکه دفتر گمرکی بوشهر در جوار منازل لنج داران و در موقعیت خاص است و اینگونه لنج داران به راحتی می توانند کالاهای خود را پس از خروج از گمرک در خور غیرمجاز تخلیه نمایند.

عضو کارگروه گمرک دیده بان شفافیت و عدالت در پایان گفت: از دادستان محترم کل کشور درخواست می شود تا با عوامل گمرک که با گزارش خلاف واقع موجب انحراف دستگاه قضایی در صدور قرار مرجوع کردن روان گردان ها شدند برخورد شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  4. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  5. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  7. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  8. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  9. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  10. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  11. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  12. دور باطلی که تمامی ندارد!

  13. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  14. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  15. تضادی عجیب و پر ابهام!

  16. برای این عکس شما تیتر بزنید

  17. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  18. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  19. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  20. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  21. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  22. سقوط در آغوش پهلوی!

  23. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  24. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

  25. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

آخرین عناوین