چرا جهانگیری بهترین گزینه اصلاح‌طلبان است؟/ امیدواری اصولگرایان به نامزدی رئیسی/ قالیباف؛ آماده کاندیداتوری/ انتقادات پزشکیان از روحانی

گروه سیاسی الف،   4000130063 ۲۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

چرا جهانگیری بهترین گزینه اصلاح‌طلبان است؟/ امیدواری اصولگرایان به نامزدی رئیسی/ قالیباف؛ آماده کاندیداتوری/ انتقادات پزشکیان از روحانی

آخرین آمار کرونا در ایران

از دیروز تا امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۴ هزار و ۳۴۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۹۰۱ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۲۶۱ هزار و ۴۳۵ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۹۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۷ هزار و ۱۳۰ نفر رسید.

بیشتر بخوانید:

آمار کرونا در ایران: فوت ۳۹۸ بیمار و شناسایی ۲۴۳۴۶ مبتلا

آغاز تزریق یک میلیون دُز واکسن کرونا از امروز

***

دو دیدگاه درباره ادامه مذاکرات وین

علی بیگدلی، استاد دانشگاه در آرمان ملی نوشت: « حجم انتظارات ایران و آنچه اعلام شد که آمریکا باید از همه تحریم‌ها بگذرد و راستی‌آزمایی کنیم، سنگین به نظر می‌رسید.

بنابراین با این حجم از انتظارات روزهای اول نشست تا حدودی با ناکامی مواجه شده بود ولی بعد از اینکه سید عباس عراقچی دو سفر به تهران داشت و با مقامات ارشد ملاقات کرد، به نظر می‌رسد سطح انتظارات کاهش یافته و بدین ترتیب وارد مذاکره و سند مشترک امضا شده است.

از صحبت‌های آقای عراقچی اینطور برآمده که ایران پیشنهاد کرده که آمریکا تحریم‌هایی که مستقیما به برجام مربوط است را لغو کند، مثل فروش نفت یا باز کردن شبکه‌های بانکی به طرف ایران و ایران هم از غنی‌سازی 60 و 30 درصد انصراف دهد و غنی‌سازی خود را به 5 درصد برساند.

از طرف دیگر، مذاکرات و حل اختلافات ما با آمریکا دو مرحله‌ای شده. یعنی یک مرحله ایران و آمریکا و اتحادیه اروپا بر سر حل مسأله برجام صحبت می‌کنند و مرحله بعدی بر سر مشکلات منطقه خلیج‌فارس است.

با توجه به اینکه کشورهای خلیج‌فارس هم اخیرا بیانیه‌ای در مورد مذاکرات وین دادند، به نظر می‌رسد که در مرحله دوم آمریکا ایران را راضی کند که در جهت مسائل دیگر نرمش نشان دهد و یک نوع آشتی کنان مخصوصا با عربستان‌سعودی که در خبرهای تائید نشده‌ای در این رابطه به چشم می‌خورد.

موضوع سومی که خیلی اهمیت دارد این است که در برابر این نرمشی که ایران دارد از خودش نشان می‌دهد و اظهارنظرهای آقای عراقچی جناح راست تندرو دست به هیچ واکنشی نزده و این نشان می‌دهد که با دقت مسائل تحت نظارت است و آقای‌عراقچی با پیام‌هایی از طرف مقامات وارد این مذاکرات شده است.»

روزنامه کیهان نوشت: «مقامات ارشد کشور پیش از این تاکید کردند که در مسئله برجام، آمریکا باید ابتدا تمامی تحریم‌های ضدایرانی را یکجا و دائمی لغو کرده و در ادامه این اقدام توسط ایران راستی آزمایی شده و در صورت تایید، ایران به اجرای کامل تعهدات برجامی باز می‌گردد.

مطالبه ایران کاملا آشکار و بدون هرگونه پیچیدگی است. بر همین اساس هیچ نیازی به تفاهم جدید و متن مشترک وجود ندارد.

علاوه‌بر این، مقامات ارشد دولت پیش از این بارها تاکید کرده بودند که برجام قابل مذاکره مجدد نیست. به همین خاطر اظهارنظر عراقچی مبنی بر تفاهم جدید و تنظیم متن مشترک قابل تأمل و عجیب و غیرقابل پذیرش است.

وقتی طرف آمریکایی صراحتا اعلام کرده که حاضر نیست برای بازگشت به برجام، اقدام قابل توجهی انجام داده و وظایف بدیهی خود را «امتیاز ویژه به ایران» جا می‌زند، پس در این میان، توافق نهایی که عراقچی از آن سخن می‌گوید، چیست؟!

دولت بایدن، اولا می‌گوید بسیاری از تحریم‌ها را بر نمی‌دارد و ثانیا نام انجام تعهد نقض شده خود را «امتیاز» می‌گذارد! پس از آن هم می‌گوید «امتیازات عمده» نخواهد داد؛ یعنی اگر هم امتیازی بدهد، جزئی و حاشیه‌ای خواهد بود که مغایر با مطالبه مشروع جمهوری اسلامی است.»

***

چرا جهانگیری بهترین گزینه اصلاح‌طلبان است؟

آفتاب یزد نوشت: «از آن جایی که تایید صلاحیت جهانگیری را محتمل می‌دانند اگر حضور دیگر نامزدهای اصلاح‌طلب را نیز محتمل بدانیم ـ نظیر پزشکیان و غیره ـ علت اصلی اصرار به حضور جهانگیری در دو موضوع خلاصه می‌شود:

ـ نخست احاطه ی جهانگیری به بسیاری از مسائل که این مورد در پاسخگویی و رد اتهامات احتمالی به دولت روحانی در جریان مبارزات انتخاباتی می‌تواند کمک‌کننده باشد.

ـ رقبای احتمالی که قرار است در انتخابات شرکت کنند به واسطه ی دولت روحانی، قطعا حملات و هجمه‌های سختی علیه اصلاح‌طلبان تدارک خواهند دید که هر نامزدی از پس پاسخگویی و تحمل آن برنخواهد آمد و این جاست که یک اسحاق جهانگیری حاضر و آماده می‌تواند تعادل را در مناظره‌ها و گفت و شنودهای انتخاباتی برقرار سازد ضمن آن که هیچ کس همچون جهانگیری یارای پاسخگویی به استدلال‌ها و پرسش‌هایی که سرشار از ابهامات است را ندارد زیرا او در بطن و متن رخدادهای این هشت سالِ سخت قرار داشته و از پس حریفان برخواهد آمد....

عقیده داریم در هر صورت جهانگیری باید در این انتخابات به عنوان نامزد مورد توجه، حمایت و اجماع اصلاح‌طلبان حضور داشته باشد حتی اگر به زعم گروه‌های اصلاح‌طلبی، نامزد اصلی نباشد.علاوه بر دلایلی که قبلاً ذکر شد، هنر جهانگیری در تغییر میدان بازی و به دست گرفتن ابتکار عمل است...

خلاصه مطلب باز می‌گردد به دو موضوع:

ـ یکی این که مشارکت را مناظره‌ها و مباحث مطرح شده تعیین می‌کند و نیز وزن و نام نامزدها

ـ دیگر این که تصمیم نهایی را مردم در دقایق تلف شده خواهند گرفت؛ همان دقایقی که جهانگیری استاد مسلم در اختیار گرفتن آن است!»

***

قالیباف؛ آماده کاندیداتوری

اعتماد نوشت: «در عين حال شواهد و قرائني در كار است كه عدم كانديداتوري رئیسی را جدي مي‌كند. مثلا همين ليست 10 نفره‌اي كه شوراي وحدت ارايه كرده است. اين سازوكار انتخاباتي اصولگرا پيش‌تر پايش را در يك كفش كرده بود كه نامزد ما رييسي است و ولاغير.

اكنون اما ضمن اينكه همچنان نسبت به كانديداتوري رييسي تمايل نشان مي‌دهد براي ساير افرادي كه از نظر اين سازوكار شايسته نمايندگي جريان اصولگرا هستند، دعوتنامه فرستاده و 10 نفر اسم مي‌برد!

قابل توجه‌تر آنكه محمدباقر قاليباف، رييس مجلس در صدر اين فهرست قرار گرفته است.  از طرف ديگر شوراي ائتلاف يعني سازوكار انتخاباتي موازي اصولگرايان بيكار ننشسته و اگرچه اقدامات خود را به شفافيت و صراحت شوراي وحدت بيان نمي‌كند اما براي رسيدن به نامزد اصلي مي‌كوشد. اخباري نيز به گوش مي‌رسد كه گويا جدي‌ترين گزينه در اين بخش از جبهه اصولگرايي نيز كسي نيست غير از رييس مجلس. ..

سايت «فردا نيوز» كه نزديك به رييس مجلس است نيز در هفته اخير سلسله‌ مصاحبه‌هايي در جهت زمينه‌چيني براي نامزدي قاليباف منتشر كرده است.  اين‌طور كه به نظر مي‌رسد قاليباف آمادگي كامل دارد تا به جاي رييسي وارد ميدان شود.»

روزنامه کارگزاران در تیتر امروز خود از شروط سه‌گانه قالیباف برای اصولگرایان خبر داد. این سه شرط عبارتند از اینکه: رئیسی نیاید، رسما اعلام شود پرونده عیسی شریفی مربوط به او نیست، او در انتخابات هیات رئیسه مجلس،کاندیدا شود.

مهدی چمران، نائب رئیس شورای مرکزی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، درباره ادعای روزنامه سازندگی که از شروط سه گانه قالیباف برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری در جلسه با اصولگرایان سخن گفته بود، اظهار داشت: روز گذشته جلسه‌ای با حضور رئیس و دبیر شورای ائتلاف و برخی چهره‌های نزدیک به آقای قالیباف برگزار شد اما در این جلسه به هیچ عنوان ادعاهای روزنامه سازندگی طرح نشده بود. 

***

خیلی از نامزدهای انتخابات رجل سیاسی نیستند

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌و‌گو با «ایران» با تأکید براینکه بسیاری از این افراد که وارد رقابت 1400 شده اند را نمی‌توان در قامت رجل سیاسی و مناسب برای برعهده گرفتن مسئولیت ریاست جمهوری تصور کرد، افزود: تصور ناقصی در میان این کاندیداها وجود دارد و آن اینکه فکر می‌کنند اگر به عنوان یک نماینده مجلس یا یک مدیر اقتصادی موفق بوده‌اند همین موفقیت برای رئیس جمهور شدن کافی است.

***

روایت علی مطهری از جلسه در شورای نگهبان

علی مطهری نماینده سابق مجلس درباره احتمال تایید صلاحیت در انتخابات ریاست جمهوری به آفتاب یزد گفت: «به نظر من رد صلاحیت برای مجلس یازدهم خطای سهوی شورای نگهبان بود زیرا هیچ دلیل قانع کننده‌ای وجود نداشت.

تا حدی هم این تصمیم حاصل برخوردی بود که ما در شورای نگهبان با آن‌ها داشتیم؛ یعنی بعد از رد صلاحیت، بنده را دعوت کردند و در جلسه‌ای که با حضور یکی از حقوقدانان شورای نگهبان که کارشناس پرونده بود برگزار شد بعد از حرف‌های کلی موارد مورد نظرشان را گفتند و سه مورد از اظهار نظرات بنده را به عنوان خلاف نظر نظام ذکر کردند که در انتها من از حرف‌های گفته شده ناراحت شدم.

تعجب کرده بودم که چطور ممکن است یک عضو حقوقدان شورای نگهبان که ممکن است استاد دانشگاه هم باشد چنین نگاهی دارد و همانجا گفتم متاسفم و حیف خون شهید مطهری که به زمین ریخت و جلسه را ترک کردم.!

اگر در آن جلسه حرف‌های آن‌ها را درست می‌دانستم و مواضعشان را قبول می‌کردم به احتمال قوی صلاحیت من تایید می‌شد. لذا به نظر من دلیل قانع کننده‌ای برای رد صلاحیت من وجود ندارد. در عین حال من به عنوان انجام وظیفه وارد شدم و هر اتفاقی بیفتد راضی هستم. البته شورای نگهبان حتما بایدبرخی رویه‌های خودش را تغییر دهد و مشارکت هم بیشتر میشود.»

***

چالش‌های ظریف در انتخابات

شرق نوشت: «به‌ظاهر، ورود نامزدی ظریف برای اصلاح‌طلبان بازی برد-برد است، اما به نظر می‌رسد وضعیت به همین سادگی هم نیست؛ زیرا اولا بر‌اساس نشانه‌های موجود، ظریف نمی‌خواهند نامزد شود؛ چنانکه او بارها در مصاحبه‌های مختلف بیان کرده به‌هیچ‌وجه قصد نامزدی در انتخابات را ندارد...

از سوی دیگر، تفاوت دیدگاهی درباره جایگاه جناحی ظریف وجود دارد؛ برخی می‌گویند او یک اصلاح‌طلب تمام‌عیار است و برخی باور دارند محمدجواد ظریف اصلاح‌طلب نیست. تفاوت دیدگاه درباره این موضوع، به جایگاه جناحی ظریف بازمی‌گردد؛ او تمام عمر حرفه‌ای‌ خود را در وزارت خارجه گذرانده است و می‌دانیم که کارگزاران وزارت خارجه از حضور در احزاب و جناح‌های سیاسی منع دارند. به همین دلیل، ظریف هیچ‌گاه عضو هیچ جناحی نبوده است و اکنون هم از نظر تشکیلاتی نه اصلاح‌طلب است، نه اصولگرا و نه حتی اعتدالی...

 دومین چالش نیز بحران مخالفان است. اگر ظریف در انتخابات نامزد شود، حتما با موجی از مخالفت‌های گسترده، به‌ویژه از سوی اصولگرایان تند‌رو روبه‌رو می‌شود.... اگر ظریف نامزد شود، احتمالا به‌جای تبلیغات باید پاسخ‌گوی ایشان باشد و هیچ بعید هم نیست آنها در موقعیت مقتضی با ایجاد حملات گسترده، افکار بخشی از جامعه را تحت تأثیر خود قرار دهند.

سومین چالش ظریف، اقبال عمومی است. گرچه ظریف طرفداران خاص خود را دارد و همان‌طور که بیان شد جزء معدود افرادی است که هنوز به صفت شخصی‌اش رأی دارد، اما همه اینها شاید نتواند میزانی از رأی باشد که باعث پیروزی انتخاباتی او شود.»

***

شاید خاتمی در انتخابات ثبت‌نام کند

علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب به آرمان ملی گفت: «اگر لازم باشد آقای خاتمی در انتخابات حضور پیدا خواهند کرد. با این وجود اینکه شرایط اجازه بدهد ایشان در انتخابات حضور پیدا کند بسیار بعید است. به هر حال جریان اقتدارگرا حاضر به چنین ریسکی نیست که اجازه بدهد آقای خاتمی در انتخابات حضور پیدا کند.

اگر قرار است آقای خاتمی در انتخابات حضور پیدا کنند با توجه به شرایط کشور این اتفاق رخ خواهد داد. شرایط به شکلی نیست که ایشان بی‌گدار به آب بزنند و چنین اقدامی نخواهند کرد. این تصمیمی است که آقای خاتمی باید بگیرند و بنده تنها دیدگاهم را بیان می‌کنم.

با این وجود معتقدم اگر شرایط برای حضور ایشان در انتخابات فراهم باشد آقای خاتمی کسی نیست که کنار بکشد و نسبت به وضعیت امروز کشور بی‌تفاوت باشد. با این وجود اگر شرایط فراهم نباشد و تحلیل ایشان این‌گونه باشد که اگر در رقابت‌های انتخاباتی حضور پیدا کنند ردصلاحیت خواهند شد و این اتفاق را قطعی بدانند در انتخابات حضور پیدا نخواهند کرد.

گزینه نخست نهاد اجماع‌ساز در هر شرایطی آقای خاتمی است. این احتمال وجود دارد که نهاد اجماع‌ساز از آقای خاتمی بخواهند با توجه به شرایط امروز کشور در انتخابات ثبت‌نام کنند و برای مدیریت کشور برنامه ارائه کنند. نهاد اجماع‌ساز همه گزینه‌هایی را که امکان دارد در شرایط کنونی تأثیرگذار باشند و بتوانند مشکلات مردم را حل کنند، در دستور کار خود دارد که در راس همه آنها آقای خاتمی قرار دارد.»

***

انتقادات پزشکیان از روحانی

به گزارش اقتصادآنلاین پزشکیان، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: وقتی ترامپ آمد گفتم سهمیه‌بندی کنید تا نقشه‌هایش‌‌‌ خراب شود.

وی درباره سیاست های اقتصادی دوران سازندگی گفت: در دولت سازندگی می‌خواستند به هر قیمتی رشد اقتصادی داشته باشند؛ رشد بالا هم به له کردن انسان‌ها نمی‌ارزد.

وزیر سابق بهداشت با اشاره به این که اگر احمدی‌نژاد هدفمندی‌ها را درست اجرا می‌کرد شاید وضعیت بهتر می‌بود افزود: احمدی‌نژاد می‌گفت با اقتصاددان‌ها بحث می‌کنم ولی من می‌گویم در جایگاهی نیستم که با آن‌ها بحث کنم. احمدی نژاد به حرف اقتصاددان‌ها گوش نداد.

 وی گفت: روحانی می‌توانست خیلی کارها بکند ولی نکرد و به عملکردش نقد وارد است. امروز در جلسه‌ای با رییس‌جمهور‌ بودم و حتی نمی‌گذاشت برخی از وزیران حرف بزنند. مشکل کشور ما این است که هماهنگ‌کننده‌ها خیلی زیادند.

پزشکیان درباره قالیباف گفت: او در نیروی انتظامی تجربه دارد ولی در مجلس اینگونه به نظر نمی‌رسد.

وی همچنین درباره ظریف گفت: سیاستمدار پرقدرتی که در کار خود کارشناس است. 

***

تکذیب حمایت دولت از لاریجانی

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور درباره گمانه‌زنی‌هایی که از سوی برخی رسانه‌ها درباره حمایت رئیس جمهوری و دفتر وی از برخی کاندیداها از جمله علی لاریجانی و اسحاق جهانگیری مطرح می‌شود، به ایسنا گفت: تا کنون نه شخص آقای رئیس جمهوری و نه دفتر ایشان به دلیل گرفتاری‌ها و مشکلات متعدد اصلاً جلسه و برنامه‌ای درباره انتخابات نداشتند و اظهار نظری توسط آقای روحانی و اعضای دفتر ایشان در این زمینه در جایی مطرح نشده است. مهمترین موضوع برای ما مشارکت بالا و انتخابات سالم است.

***

امیدواری اصولگرایان به نامزدی رئیسی

سید محمد حسینی، وزیر ارشاد در دولت دهم و فعال سیاسی اصولگرا، در گفت و گو با برنا در رابطه با کاندیداتوری ابراهیم رئیسی در انتخابات آتی عنوان کرد: «به نظر می رسد مهمترین کاندیدای ر انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ شخص آیت الله رییسی است و همگان منتظر هستند که ایشان حضور و کاندیداتوری خود را رسما اعلام کند هم جبهه نیروهای انقلاب و هم کاندیدا هایی که در این عرصه ورود پیدا کرده اند و هم جبهه اصلاحات که می خواهند ببینند گزینه نهایی اصولگرایان چه کسی است‌؟ تا بر اساس آن آرایش انتخاباتی بگیرند.

بخش عمده مردم نیز منتظرند تا با ورود و انتخاب ایشان تحولی اساسی و به نفع مردم در قوه مجریه صورت گیرد. افرادی هم القا می‌کنند که ایشان نمی آید یا مدعی می شوند که رهبری موافقت نکرده است و می خواهند در  جامعه ایجاد تردید کنند. این گمانه زنی ها با انگیزه های مختلفی انجام می شود ولی از شواهد و قرائن بر می آید که آقای رئیسی بر مبنای تکلیف شرعی و ضرورت‌ها وارد عرصه انتخابات خواهد شد که البته بنا به ملاحظاتی تا امروز اعلام نشده است و تاکنون  فعالیت های ایشان بر اقدامات مهم قضایی متمرکز بوده است.»

منوچهر متکی، سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان در نشست خبری با بیان اینکه مطالبه همگانی از ابراهیم رئیسی برای حضور در انتخابات از سوی اقشار مختلف زیاد است تصریح کرد: اطلاعی از نامه فرماندهان سپاه برای درخواست از رهبر انقلاب در خصوص حضور آقای رئیسی در انتخابات ندارم اما کسانی که مخالف حضور رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری هستند یا خودشان نامزد دیگری دارند یا آینده روشنی بعد از آقای رئیسی در قوه قضاییه نمی بینند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۹۲۹۵۶۹۲۰:۴۴:۴۹ ۱۴۰۰/۱/۳۰
جهانگیری اگر کاندید شود هم برای فرار از محاکمه دولت است که قرار است در پایان دوره دولت و مدیرانش ممنوع الخروج و محاکمه شوند
ناشناس۱۹۳۰۰۲۰۰۹:۴۴:۵۶ ۱۴۰۰/۱/۳۱
اینها را باید مورد محاکمه قرار داد
ناشناس۱۹۲۹۵۷۸۲۰:۵۱:۲۵ ۱۴۰۰/۱/۳۰
قالیباف همیشه اماده است
ناشناس۱۹۳۰۰۳۰۰۹:۵۲:۴۰ ۱۴۰۰/۱/۳۱
چرا جلسه دیروز سران سه قوه لغو شد
ناشناس۱۹۳۰۰۴۷۱۰:۰۵:۵۰ ۱۴۰۰/۱/۳۱
آماده بازدید میدانی سرزده با دوربین و خبرنگار !
ناشناس۱۹۲۹۶۰۰۲۱:۱۶:۲۰ ۱۴۰۰/۱/۳۰
ملت به چهره های شناخته شده رای ندهند زیرا همگی رفوزه هستند و اگر مانند گذشته بود باید اخراج میشدند ولی چون شیر تو شیر است هنوز هستند
ناشناس۱۹۲۹۶۰۷۲۱:۱۹:۴۰ ۱۴۰۰/۱/۳۰
مردم نشان داده اند که انتخاب درست بلد نیستند بهتر از از میان کاندیدهای تایید صلاحیت شده قرعه کشی بعمل اید هم کرونا بواسطه انتخابات منتقل نمی شود و هم هزینهدهای سنگین انتخابات را نداریم
ناشناس۱۹۲۹۶۴۱۲۱:۴۲:۰۲ ۱۴۰۰/۱/۳۰
رای من فائزه رفسنجانی و لاغیر
ناشناس۱۹۲۹۶۴۷۲۱:۴۷:۳۶ ۱۴۰۰/۱/۳۰
جهانگیری نه تنها بدترین گزینه اصلاح طلباس بلکه اصولا بدترین گزینه روی کره زمین است برای ریاست ! ۸ سال بس نیست با این عملکرد ؟!!! .
ناشناس۱۹۲۹۶۴۹۲۱:۴۹:۱۴ ۱۴۰۰/۱/۳۰
باشه چشم . حتما ۸ سال شیخ حسن روی مخمون مردم بود ۸ سال هم جناب اسحاق بره توی مخمون !
ناشناس۱۹۲۹۶۵۳۲۱:۵۲:۵۳ ۱۴۰۰/۱/۳۰
بودن یا نبودن تدارکاتچی چه فرقی با هم داره ؟ کلا ما تدارکاتچی نخواهیم باید کیو ببینیم ؟
ناشناس۱۹۳۰۰۵۴۱۰:۰۸:۰۹ ۱۴۰۰/۱/۳۱
شواهد امر نشان میدهد که نیازی به ۲ قوه مقننه و مجریه نیست . تعطیل شوند تا در هزینه های بیت المال صرفه جویی شود
ناشناس۱۹۲۹۶۵۹۲۱:۵۵:۲۸ ۱۴۰۰/۱/۳۰
همانگونه که ؛؛ در بیابان گرسنه را شلغم پخته به ز نقر خام است ؛؛ آقای جهانگیری هم بهترین گزینه اصلاح طلبان برای انتخابات است .
ناشناس۱۹۲۹۶۷۰۲۲:۰۱:۱۰ ۱۴۰۰/۱/۳۰
هیچکدوم از اینایی که تا الان اسمشون افتاده سر زبون ها به درد رئیس جمهوری نمیخورن .
ناشناس۱۹۲۹۷۲۲۲۳:۰۳:۲۸ ۱۴۰۰/۱/۳۰
جهانگیری: ما موفق بودیم چرا میگویید ناکارآمدیم؟! از خودمتشکرها بدرد مدیریت نمیخورند
احمدی نژاد۱۹۲۹۷۳۷۲۳:۲۰:۳۰ ۱۴۰۰/۱/۳۰
فقط احمدی نژاد
ناشناس۱۹۳۰۰۲۲۰۹:۴۶:۲۱ ۱۴۰۰/۱/۳۱
مموتی خوبه . زیاد تدارکاتچی نیست . حرف شو میزنه ولی متاسفانه بیش از حد خرافاتیه .
ناشناس۱۹۲۹۷۷۷۰۰:۰۷:۳۳ ۱۴۰۰/۱/۳۱
با عملکرد مفتضحی که دولت آقای روحانی داشته اصلاح طلبان پیروزی رو مگه توی خواب ببینند مخصوصا آقای جهانگیری که مردم از ایشون متنفرند
ناشناس۱۹۲۹۸۱۸۰۰:۵۶:۰۰ ۱۴۰۰/۱/۳۱
اسحاق در طول این ۸ سال ثابت کرد رنگ بوقلمونش سرخ‌تر از روحانیست به همین دلیل قدمی از حسن روحانی دور نمیشود _______ هرچه قرمزتر ، محبوب‌تر نزد هم‌کیشان
ناشناس۱۹۲۹۸۵۴۰۲:۴۷:۵۸ ۱۴۰۰/۱/۳۱
اصولگرایان به لحاظ سابقه اجرایی به قالیباف خیلی امیدوارترند
ناشناس۱۹۲۹۸۷۲۰۴:۱۸:۴۷ ۱۴۰۰/۱/۳۱
اگر جهانگیری و ظریف و یا هر اصلاح طلب دیگری که ریاست جمهوری بلد هست به روحانی یاد بدهد که قیمت مرغ را پایین بیاورد
ناشناس۱۹۲۹۸۹۳۰۶:۱۵:۴۹ ۱۴۰۰/۱/۳۱
جناب استاد دانشگاه! اموال شما را سرقت کنند و تحریمت هم بکنند و بعد از سارق بخواهی حداقل تحریم را بردارد،درخواست سنگینی است؟؟؟!!! سنگین نیست، شجاعت می خواهد که....
ناشناس۱۹۲۹۹۳۷۰۷:۵۵:۰۰ ۱۴۰۰/۱/۳۱
روحانی، جهانگیری، آخوندی، نعمت زاده و ... بهتر است خود را برای محاکمه و مجازات آماده کنند.
ناشناس۱۹۲۹۹۴۳۰۸:۰۱:۳۵ ۱۴۰۰/۱/۳۱
ایشون اگه کاری از دستش بر میاد چرا همین الان انجام نمیده؟
ناشناس۱۹۲۹۹۵۳۰۸:۲۱:۱۹ ۱۴۰۰/۱/۳۱
باز هم جهانگیری واقعا که!!!! .... کاش این اصلاح طلب ها دست از سر این کشور بردارند.... 40 ساله که ریاست جمهوری دست اصلاح طلب هاست. هیچ کار درستی هم نکردند تا حالا...
سید۱۹۳۰۰۲۶۰۹:۴۹:۱۸ ۱۴۰۰/۱/۳۱
ببین من نه اصول گرام نه اصلاح طلب،یک انقلابی ام،فقط چرا دروغ میگی؟شهید رجایی و بنی صدر را کم کن،احمدی نژاد را کم کن،آن وقت میبینی که ۴۰ سال نمیشود...
ناشناس۱۹۲۹۹۶۹۰۸:۴۸:۲۲ ۱۴۰۰/۱/۳۱
چرا جهانگیری ؟چون بانک گردشگری!!!!
ناشناس۱۹۲۹۹۷۸۰۹:۰۴:۱۳ ۱۴۰۰/۱/۳۱
جهانگیری خوب بلده همه رو تو مناظره لو له کنه 4 تا تهمت به همه میزنه و میگه مردم اینا اگه بیان فلان میشه بهمان میشه رای دیگرانو میریزه
ناشناس۱۹۳۰۰۷۶۱۰:۲۲:۴۶ ۱۴۰۰/۱/۳۱
چرا جهانگیری بهترین گزینه اصلاح‌طلبان است؟ چون رای نمیاره
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین