انقلاب درست!

محمدكاظم انبارلويي،   3991224135 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
انقلاب درست!

1- كمتر از 3 ماه به انتخابات سرنوشت‌ساز رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي مانده است. افرادي مدت هاست خودشان را گرم مي كنند تا حضوري مسئولانه در اين جشن ملي داشته باشند. به همه كساني كه به ايران سربلند، عزتمند و مقتدر مي انديشند بايد در اين عرصه خوش‌آمد گفت. هر كس كه در اين معركه بخشي از رأي مردم را نمايندگي مي كنند محترم هستند و بايد كرامت آن‌ها در ميداني توأم با رقابت جدي حفظ شود.
ميزان مشاركت مهم است. ميزان آراي مردم در مشروعيت مردمي نظام در كنار مشروعيت الهي نقش مهمي در امنيت ملي و حفظ منافع ملي و حتي رفاه ملي دارد لذا بايد همه به آن همت گمارند.
ملت ايران طي چهار دهه گذشته کارکرد پنج رئيس جمهور را تجربه كردند. قوه مجريه در اين پنج دهه پيشاني نظام در برابر دسايس و حيله ‌ها و نيرنگ‌هاي قدرت‌های جهاني بوده است. قدرت‌هاي بزرگ تمام سعي و تلاش خود را براي ناكارآمدي نظام با جنگ داخلي، تحميل جنگ خارجي و فتنه نرم، تحريم اقتصادي و تهديد نظامي به كار گرفتند تا در زیست شرافتمندانه مردم اخلال كنند اما خداوند بزرگ به همت مردان بزرگي كه از جان و مال خود مايه گذاشتند توطئه‌هاي آن‌ها را خنثي كرد و امروز ملت ايران شاداب‌تر و بانشاط‌تر از هميشه سر پا ايستاده است و به حيات الهي خود ادامه مي دهد بخشي از سخنان مهم رهبري در عيد مبعث امسال اختصاص به عناصر مهم و تعيين كننده مواجهه ملت با دشمني داشت. ايشان «صبر» و «بصيرت» را دو عنصر مهم در مانايي انقلاب توصيف كردند و سرّ پیروزی های مردم ايران را در اين دو كلمه تفسير فرمودند. دشمن 42 سال است مشغول وارونه‌نمايي حقايق انقلاب و دستاوردهاي سترگ ملت ايران در عرصه داخلي و خارجي است، اما بصيرت ملت ايران مانع رسيدن دشمن به اهداف خود است. دشمن بيش از چهار دهه است تلاش مي كند زنجيره تواصي به حق و صبر و مقاومت ملت ايران را در هم شكند، اما هرچه بيشتر تلاش مي‌كند كمتر نتيجه مي‌گيرد. اين نشان مي‌دهد مردم راه خود را درست انتخاب كرده‌اند و دشمن بيهوده آب در هاون مي‌كوبد.
2- دولت‌هاي پس از انقلاب به ماهو دولت جمهوري اسلامي هر كدام توفيقاتي داشتند. اين توفيق در قاب اطاعت از رهبري امامين انقلاب معنا و مفهوم پيدا مي‌كند و هر كدام به هر ميزان كه از اين مسير منحرف شدند دشمن را در جنگ نرم و شكستن زنجيره مقاومت و جريان تواصي به صبر كمك كردند. غفلت برخي زمامداران و نفوذ دشمن، حركت پرشتاب انقلاب را گاهي كند كرده اما مجموعه ساخت دولت كه عمدتا دست انقلابيون و وفاداران به اسلام و مردم بوده يك حركت تكاملي را طي كرده است.
ايرانيان همزمان با ورود به قرن جديد در حال ساخت وساز دولتي جوان، انقلابي ، حزب‌اللهي و جهادي هستند تا با شركت در يك حضور حماسي در انتخابات 1400 گام دوم را محكم‌تر ، اساسي‌تر و بنياني‌تر بردارند.
«دولت» به ماهو «حكومت» در هر نظام سياسي متكفل دو امر مهم و كليدي است:
 1- امنيت
 2- رفاه  
اتاق فكر حكومت بايد متشكل از نخبگان حكومت در مسير توليد منطق قدرت در پاسداشت اين دو مقوله حركت بكنند.
امنيت مردم طي 40 سال گذشته مورد تهديد قدرت‌هاي جهاني بوده است . ايران به دليل واقع شدن در يك منطقه استراتژيك و به لحاظ ژئوپليتيك طي 200 سال گذشته همواره مورد تهديد قدرت‌هاي جهاني بوده است و طي قرون گذشته بخش‌هاي عظيمي از خاك خود را از دست داده، اما در تهديدات جديد نه‌تنها وجبي از خاك ايران جدا نشد بلكه دامنه نفوذ ايران در غرب آسيا و حتي پنج قاره جهان اكنون مورد مطالعه انديشكده‌هاي سياسي و نظامي جهان است.
كشوري كه در ايام جنگ تحميلي حتي سيم‌خاردار براي حفظ ثغور خود نداشت امروز با زرادخانه پهپادي و موشكي و خودكفايي در نيازهاي نظامي خود نه‌تنها امنيت مردم خود را حفظ كرده بلكه امنيت و موجوديت همسايگان خود را كه در معرض تجزيه و تلاشي بودند را نيز حفظ كرده‌ است. امروز دشمنان اسلام و انقلاب و ايران همه فكر خود را روي مهار قدرت ايران متمركز كرده‌اند. اين قدرت مهارشدني نيست چون خداوند پشتيبان آن است. اين قدرت مهارشدني نيست چون تكيه به مردان رزمنده و شيرزناني دارد كه قبل از عبور از سيم‌خاردار دشمن از سيم‌خاردار درونشان عبور كرده‌اند.
امنيت اين انقلاب به قدرت لايزال الهي متكي است. امنيت اين انقلاب با خون صدها هزار شهيد و جانباز و آزاده و اراده ملت ايران مبني بر حفظ استقلال و آزادي تضمين شده است. اما در مورد «رفاه» مردم كاستي‌هايي داریم كه بايد در رفع آن‌ها در اتاق فكر انقلاب متمركز شويم. بايد يك آسيب‌شناسي دقيق صورت گيرد تا ببينيم كاستي‌هاي ما چيست و راه‌حل آن كدام است؟ بخشي از اين كاستي‌ها مربوط به اقتصاد كشور است و بخش ديگر به ساخت دولت‌ها و ساخت سياسي و مفصل‌بندي قدرت در داخل برمي‌گردد. عقل سليم حكم مي‌كند ملت 80 ميليوني ايران كه هفدهمين اقتصاد جهان را دارد نبايد مشكلاتي مثل توزيع مرغ و تخم‌مرغ و ... داشته باشد.
وقتي نسبت مالیات به توليد ناخالص ملي در همه كشورهاي جهان 5/22 درصد است در ايران 5/5 درصد است، نشان مي‌دهد دولت در اداره «ماليه عمومي» مشكل دارد.
اساسي‌ترين مشكل اقتصادي يا بهتر بگوييم بيماري اقتصادي كشور همين عدم اهتمام دولت‌ها به امر «ماليه عمومي» است. تهديدهاي دشمن و تحريم‌هاي ظالمانه  قدرت‌هاي جهاني در مقابل قدرت « توليد ملي» چيزي نيست. ما 40 سال گذشته در همه سال‌هاي جنگ و پس از جنگ يك بازار بانشاط و يك داد و ستد فعال در بازارها داشتيم و هرگز رنگ قحطي را نديديم. سطح و مقدار توليد كالا و خدمات در كشور همواره يك عدد قابل قبول بوده است.
ما نبايد يك مملكت ثروتمند را با يك دولت فقير اداره كنيم. اگر اشكالي وجود داشته در کم خردي و بي عرضگی در توزيع ثروت و تنظيم عدالت اجتماعي و ساماندهي نيازهاي مردم در قاب «برنامه» و «بودجه» كشور بوده است. دولت‌هاي سازندگي ، اصلاحات ، عدالت و مهرورزی و اعتدال طبق برنامه عمل نكردند و تفريغ «بودجه» درستي نداشتند.
3- رقابت‌هاي سياسي ما رنگ و بوي اسلامي ندارد. ساخت سياسي قدرت مبتني بر اجماع روي حل مسائل كشور بنا نشده است. خمیرمایه قدرت دولت قبل از شكل‌گيري محصور در سه سيم‌خاردار درون است؛ 1-تكبر 2- حسد 3- حرص.
خطر تكبر ، خودشيفتگي ، خودبيني و خودپسندي و خودخواهي از خطر آمريكا براي ما بيشتر است. حضرت علي (ع) فرمودند: از سرنوشت ابليس عبرت بگيريد كه از سابقه 6 هزار سال عبادت كه معلوم نيست از سال‌هاي دنيوي باشد يا اخروي چگونه با يك لحظه تكبر و فخرفروشي سقوط كرد (نهج البلاغه خطبه 92). خطر تكبر براي كساني كه سال‌ها مشغول طاعات و عبادات بوده‌اند بيشتر از كساني است كه دستشان خالي است تجربه عصيان شيطان اين را به ما مي‌گويد.
مبناي ما از اول سربازي بود براي انقلاب، اما با حرص و حسد و تكبر سر از ژنرالي درآورديم . ژنرال‌انديشي، ما را به ورطه هولناك فتنه نرم دشمن انداخت. امام (ره) بارها فرمودند: تا وقتي ما دعوت به «خود» مي‌كنيم مسير را عوضي مي‌رويم. رهبر معظم انقلاب نيز بارها فرموده است: تا ما گرفتار  «خود» هستيم نمي‌توانيم كاري انجام دهيم. خدا رحمت كند شهيد مطهري را يك وقتي آن هم از قول يك بزرگي مي‌فرمود:«آنچه ما در دعاها مي‌خوانيم همه‌اش مي‌گوييم خدايا بده نمي‌گوييم خدايا از ما بگير اين در حالي است كه چيزهايي كه بايد خدا از ما بگيرد خيلي بيشتر از چيزهايي است كه بايد به ما بدهد بايد بگوييم خدايا اين كبر ، غرور ،حبّ جاه ، حسد و حرص را از ما بگير تا اين‌ها را از ما نگيرد چيزي قابل دادن نيست.» بعد شهيد مطهري مي‌فرمايد: «تو كي هستي، چي را براي كجا طلب مي‌كني؛ آيينه شو بعد جمال پري‌طلعت را طلب كن.»
اكنون برحسب روايات صحيح بيش از 80 نفر در اردوگاه اصولگرايان و اصلاح‌طلبان و مستقلین خود را براي انتخابات رياست‌جمهوري 1400 گرم مي كنند. اين فضاي رقابت براي گرم‌كردن فضا و افزايش مشاركت خوب است، اما واقعا در كشور براي تصدي يك صندلي جايي براي نشستن همه اين 80 نفر وجود دارد. 
ملت ما براي تأمين امنيت ملي خود شاهد ظهور ابرمرداني بود مثل شهيد بهشتي، شهيد رجايي، شهيد باهنر، شهداي محراب ، شهدايي چون همت ، باكري ، چمران ، صياد شيرازي و از همه مهم‌تر شهيد قاسم سليماني ، شهيد حججي و... اينها از سيم‌خاردار درونشان قهرمانانه عبور كردند تا توانستند از سيم خاردار دشمن عبور كنند و امنيت پايدار را براي ملت ما و ملت‌هاي منطقه به ارمغان آوردند. آيا ما در حوزة «سياست» و تأمين «رفاه ملي» در دولت انقلابي آينده شاهد ظهور چنين مرداني هستيم كه بتوانند از سيم‌خاردار درونشان عبور كنند و در ساخت و توليد «قدرت ملي» هر كدام نقش ويژة خود را ايفا كنند و مردم را در انتخاب درست رئيس‌جمهور آينده ياري كنند؟ اصلاح امور در گرو انتخابات درست است چه از سوي مردم چه از سوي نخبگان از ميان خود .

دیدگاه کاربران

وهاب زاده۱۸۶۸۱۵۹۲۰:۵۶:۵۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
دلت خوشه جناب انبارلویی عمرمان تمام شد و کمرمان زیرباراین همه فشار شکست باز موسم انتخابات شد یاد ما کردید؟؟؟ نه حاجی نه
ناشناس۱۸۶۸۳۹۴۰۷:۲۲:۴۵ ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
ملت ایران شاداب تر و با نشاط تر سرپا ایستاده است؟!
ناشناس۱۸۶۸۴۲۰۰۷:۵۵:۵۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
۷ رئیس جمهور نه ۵ تا.
ناشناس۱۸۶۸۴۶۳۰۸:۴۶:۲۲ ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
این حرف ها از شکم سیر حکایت دارد.برو میان مردم تا نامید و خستگی را درک کنی .چیزی که ملت اصلا بهش فکر نمی کنند انتخابات است
ناشناس۱۸۶۸۴۶۷۰۸:۴۸:۱۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
فقط حرف و حرف.دو صد گفتار چون نیم کردار نیست، برادر من ما آزموده ایم بخت خویش
ناشناس۱۸۶۸۸۶۱۱۱:۴۸:۰۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
60 درصد اقتصاد قانونی اصلا مالیات نمی دهد. قبل از شما بقیه هم اینها را می دانستند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین