نشریه آمریکایی: تندروهای ضد ایرانی ناکام خواهند ماند

گروه ترجمه الف،   3990826076 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک نشریه آمریکایی نوشت تندروهای ضد ایرانی در دولت ترامپ تلاش می کنند تا پیش از پایان این دولت، حداکثر فشارهای ناشی از تحریم را علیه  ایران اعمال کنند اما این سوء نیت به سراغ خودشان خواهد آمد. 

نشریه آمریکایی: تندروهای ضد ایرانی ناکام خواهند ماند

دانیل لاریسون در مقاله ای در نشریه محافظه کاران آمریکایی نوشت تلاش تندروهای ضد ایرانی در داخل دولت ترامپ و خارج از آن ناکام خواهد ماند.

<<"تیلر کالیس" وکیل متخصص تحریم ها، از دولت آینده بایدن خواسته است در دامِ "دیوار تحریم ها" که تندروهای ضد ایرانی پهن کرده اند اسیر نشود: آن به اصطلاح "سیلاب" تحریم هایی که برای هفته های آینده تدارک دیده شده اند، نیز دقیقا همین گونه است. این تحریم ها طراحی نشده اند تا رفتار ایران را تغییر دهند یا آن را از اقدام علیه منافع آمریکا بازدارد. بلکه، نکته کلی تحریم ها پهن کردن دام برای دولت بایدن است.

کالیس به تازگی در مقاله ای نوشته است دولت ترامپ بر تلاش هایش افزوده است تا جو بایدن را از پیوستن مجدد به برجام بازدارد و روابط ایران-آمریکا را به مناقشه ای پایان ناپذیر تبدیل کند. بلافاصله بعد از این که رسانه ها، بایدن را پیروز انتخابات اعلام کردند، دولت ترامپ از آمادگی خود برای اعمال به اصطلاح "سیلاب" تحریم هایی خبر داد که تا چند هفته  آینده  از راه  خواهند رسید. هم زمان، "الیوت آبرامز" نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و ونزوئلا به اسرائیل سفر کرد تا استراتژی مرتبط با تحریم ها را با دولت نتانیاهو هماهنگ کند. به گفته یک منبع اسرائیلی، "هدف آن است تا 20 ژانویه – زمان آغاز به کار دولت  بعدی آمریکا- تا حد امکان علیه تهران تحریم اعمال شود."

هیچ یک از این اقدامات تعجب برانگیز نیست. از زمان خروج آمریکا از برجام، دولت ترامپ تلاش کرده است اختلافات میان ایران و آمریکا، دایمی شود. به گونه ای که مانع از آن شود تا هر دولت بعدی بتواند به برجام بازگشته، یا با ایران توافق سیاسی جدیدی حاصل کند. آن چه که در این استراتژی بیش از هر چیز دیگر به چشم می خود، به اصطلاح "دیوار تحریم ها" است، عبارتی که "مارک دوبوویتس" از بنیاد دفاع از دمکراسی  ابداع کرد، که هدف آن بازداشتنِ سیاسی هر گونه جانشین برای دولت آمریکا است تا جرات نکند به فکر رفع تحریم های ضد ایرانی باشد.

دولت ترامپ برای عملیاتی کردن "دیوار تحریم ها"، بخش های گسترده ای از اقتصاد ایران را به همراه بانک های بزرگ و شرکت های آن، تحریم غیر هسته ای کرده است؛ از جمله تحریم های مرتبط با امور "ضد تروریسم..." 

دولت بایدن عاقل  تر از آن است که اسیر چنین دامی  شود. البته برای جبران خساراتی که دونالد  ترامپ (به ایران) وارد کرده و همچنین احیاء برجام – بر اساس پایبندی متقابل به تعهدات- گام های دمِ دستی صورت نمی گیرد لذا دولت بایدن با همان بحرانی مواجه خواهد شد که پیش از نهایی شدن توافق برجام وجود داشت، یعنی شرایطی که در چارچوب آن برنامه هسته ای ایران متناسب با تحریم های آمریکا شکل گرفت.

تندروهای ضد ایرانی در داخل و همچنین خارج از دولت ترامپ، صراحتا گفته اند که هدفشان تداوم افزایش تحریم ها علیه ایران و بستنِ دست رئیس  جمهور بعدی است تا  مانع از پیوستن  دوباره وی به توافق هسته ای ایران شوند.

آنها از چنین اقدامی به عنوان "دیوار تحریم ها" یاد کرده اند و از مانع تراشی خود بسیار  مغرور بوده اند. مشکل تندروهای ضد ایران این است که این  مساله را پنهان نکرده اند که بر اساس سوء نیت اقدام می کنند؛ و قطعا بایدن باید بلافاصله برای مقابله با آن اقدام کند. بسیاری از برنامه ریزی های جدید دولت ترامپ، ظاهرا نهادها و همچنین ایرانی ها را مشمول تحریم های غیر هسته ای می کند، و هدف اعلام شده از اعمال این تحریم ها کمک به نابودی برجام بوده است. در این شرایط تحریم های هسته  ای عنوانی جدید دارند. 

برجام دارای مکانیسم حل اختلافات بین طرف های امضا کننده است. این مکانیسم آنقدر صریح است تا دولت آتی بایدن بر اساس آن مجددا به این توافق بپیوندد و از آن به  گونه ای استفاده کند تا هم ایران و هم آمریکا را به تعهدات کاملشان بازگرداند. اگر بایدن مایل باشد به تعهداتش عمل کند، می توان برجام را به صورت کامل احیاء  کرد. تندروهای ضد ایران برای کارشکنی به منظور بازداشتن بایدن از برچیدن پویش "فشار حداکثری"، مجدانه در حال تلاش هستند. اما اقدام آنها که براساس سوء نیست صورت می گیرد، قطعا به چیزی جز این منجر نخواهد  شد که "دیوار تحریم ها" نابود شده، فروخواهد ریخت.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۹۰۸۵۹۱۲:۳۵:۲۳ ۱۳۹۹/۸/۲۷
تنها راه رفع مشکلات کشور تعامل با دنیا به ویژه با آمریکا است.
ناشناس۱۶۹۱۰۲۳۱۳:۳۶:۲۱ ۱۳۹۹/۸/۲۷
ابلهان یا بهتر بگوییم مورد دارها دنبال جا زدن مشکلات کوچک هم‌اند آمریکا هستند تا خودشان را قایم کنند و.....!
ناشناس۱۶۹۱۵۸۵۱۸:۰۸:۳۰ ۱۳۹۹/۸/۲۷
باید از دیوار آمریکا پرش کنیم
ناشناس۱۶۹۱۱۵۴۱۴:۱۹:۰۹ ۱۳۹۹/۸/۲۷
فقط اقتصاد مقاومتی مشکلات را حل می کند.
ناشناس۱۶۹۱۴۱۳۱۶:۱۸:۵۴ ۱۳۹۹/۸/۲۷
اقتصاد مقاومتی و مدیران جهادی و قوانین اسلامی ناب محمدی و اطاعت و اجرا کامل دستورات امام خامنیی تنها راه نجات ما
ناشناس۱۶۹۱۲۱۸۱۴:۵۰:۰۳ ۱۳۹۹/۸/۲۷
مثل برجام؟؟؟؟؟؟!!!!!
ناشناس۱۶۹۱۴۰۰۱۶:۱۱:۴۶ ۱۳۹۹/۸/۲۷
تجربه تلخ برجام نشان داد که نتیجه مذاکره با امریکا تحریم بیشتر است.
ناشناس۱۶۹۱۶۴۱۱۸:۴۴:۵۸ ۱۳۹۹/۸/۲۷
میشه درخصوص نتایج مذاکره یه کم اذهان ما رو روشن کنید!؟
ناشناس۱۶۹۰۹۱۷۱۲:۵۹:۲۹ ۱۳۹۹/۸/۲۷
داخلیا رو میگه یا خارجیا رو؟!
ناشناس۱۶۹۱۱۳۹۱۴:۱۴:۴۹ ۱۳۹۹/۸/۲۷
به همین خیال باشید ای اصلاح طلبان ضد کارگر و ضد عدالت
اسد۱۶۹۱۲۸۷۱۵:۱۹:۱۹ ۱۳۹۹/۸/۲۷
ومکرو مکرالله خدا مکر مکاران را به خودشان برمی گرداند
ناشناس۱۶۹۱۶۰۸۱۸:۲۱:۰۸ ۱۳۹۹/۸/۲۷
تا ترامپ هست با او باید به توافق رسید با بایدن اصلا امکان پذیر نیست
ناشناس۱۶۹۱۸۱۴۲۰:۴۳:۳۶ ۱۳۹۹/۸/۲۷
دلیل اینکه بایدن میخواد به برجام برگرده و تحریمها رو لغو کنه اینه که ذخایر اورانیوم ما زیاد شده! ما تا میتونیم باید قوی بشیم وگرنه تا بتونند به ما فشار میارند. هرچند باید دشمنی با آمریکا و دیگران رو هم کمتر کنیم.
ناشناس۱۶۹۱۸۲۶۲۰:۴۹:۰۲ ۱۳۹۹/۸/۲۷
اصولگرایان و اصلاح طلبان فقط برای خود جیب دوخته اند و بس
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین