جزئیاتی از پرونده «کیوان امام» با ۳۰۰ تجاوز طی ۱۰ سال!

  3990722051 ۳۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

سمیه رفیعی، نماینده مردم تهران می‌گوید: رئیس پلیس پایتخت اعلام کرده است که متهم کیوان امام به تجاوز به بیش از ۳۰۰ دختر طی ۱۰ سال اعتراف کرده اما تنها حدود ۱۰ نفر حاضر شده‌اند با حضور در دادسرا و قرار گرفتن در برابر متهم او را شناسایی کنند.

جزئیاتی از پرونده «کیوان امام» با ۳۰۰ تجاوز طی ۱۰ سال!

همشهری آنلاین نوشت: پرونده کیوان‌ الف هم‌اکنون در شعبه سوم دادسرای امنیت اخلاقی تهران زیر نظر بازپرس روح‌الله رضاپورگتابی تحت رسیدگی است و تاکنون حدود ۳۰ دختر جوان که از سوی وی مورد تجاوز قرار گرفته‌اند، از او شکایت کرده‌اند. ۱۰ نفر از این دختران در مواجهه‌ حضوری با متهم او را شناسایی کرده و نزد بازپرس پرونده توضیح داده‌اند که چطور متهم با فریب و ریختن طرح دوستی، آنها را به خانه‌اش کشانده و پس از خوراندن نوشیدنی مسموم، به آنها تجاوز کرده است.

بقیه شاکیان نیز به‌صورت تلفنی با دادسرا تماس گرفته و شکایت خود را مطرح کرده‌اند. شاکیان این پرونده دختران جوانی اهل تهران و برخی از شهرستان‌ها هستند و حتی برخی از آنها از خارج از کشور با دادسرا تماس گرفته و شکایت خود را مطرح کرده‌اند.

کیوان‌. الف در جریان بازجویی‌های اولیه مدعی شده بود که شاکیان با اراده خودشان با او ارتباط برقرار کرده‌اند. اما وقتی مأموران به دستور قاضی رضاپور گتابی محل زندگی متهم را بازرسی کردند، فیلم‌های سیاهی به‌دست آوردند که وی از صحنه تجاوز به برخی از قربانیانش ضبط کرده بود. با کشف این فیلم‌ها متهم که چاره‌ای جز اعتراف نداشت، این بار مدعی شد که به بیماری سادیسم مبتلا است و به‌خاطر تجربه هیجان دست به این اقدامات می‌زد.

این پسر جوان که پس از دستگیری و انتقال به زندان اوین از بیماری سنگ کلیه رنج می‌برد، با دستور بازپرس به بیمارستان منتقل شد و پس از عمل جراحی و درمان بیماری‌اش هم‌اکنون در بازداشتگاه پلیس امنیت به سر می‌برد و تحقیقات از او ادامه دارد. این در حالی است که بازپرس پرونده، قرار است به‌زودی قرار جلب به دادرسی (کیفرخواست) برای او به اتهام افساد فی‌الارض صادر کند و پس از صدور این قرار پرونده وی برای شروع محاکمه به دادگاه انقلاب فرستاده خواهد شد.

براساس این گزارش، روز گذشته مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی میهمان سردار حسین‌رحیمی، فرمانده انتظامی پایتخت بودند و رئیس پلیس تهران در این دیدار ضمن تشریح عملکرد پلیس در ماه‌های اخیر به بیان جزئیاتی از ابعاد پرونده کیوان. الف نیز پرداخت. سمیه رفیعی، نماینده مردم تهران به همشهری گفت: رئیس پلیس تهران در این جلسه اعلام کرد که متهم به تجاوز به بیش از ۳۰۰ دختر طی ۱۰ سال اعتراف کرده اما تنها حدود ۱۰ نفر حاضر شده‌اند با حضور در دادسرا و قرار گرفتن در برابر متهم او را شناسایی کنند. همچنین به گفته یکی دیگر از نمایندگان تهران، پلیس موفق به کشف فیلم‌های سیاه از تجاوز به ۴۶ دختر جوان از مخفیگاه متهم شده‌ و رسیدگی به این پرونده و تلاش با هدف تشویق شاکیان برای مراجعه به دادسرا و پلیس و طرح شکایت از متهم ادامه دارد.

شکایت در فضای مجازی 

کیوان. الف پس از آن تحت تعقیب پلیس تهران قرار گرفت که از اوایل شهریورماه در شبکه‌های اجتماعی ازجمله توییتر و اینستاگرام هشتگی با عنوان تجاوز خبرساز و جنجالی شد. برخی از دخترانی که به گفته خودشان قربانی تجاوز شده و جرأت نکرده بودند شکایت کنند، حالا در فضای مجازی به بازگویی روایت‌های تلخی از لحظاتی که قربانی تجاوز شدند، پرداخته بودند تا شاید از این طریق بتوانند متجاوز را رسوا کنند. بسیاری از این روایات تکان‌دهنده علیه یکی از دانشجویان دانشگاه تهران به نام کیوان. الف بود که بازتاب گسترده‌ای داشت. دختری جوان مدعی شده بود که کیوان او را فریب داده و به خانه‌اش کشانده و بعد از تعارف نوشیدنی مسموم به او تجاوز کرده است. بقیه دختران نیز روایات مشابهی علیه این مرد جوان مطرح کردند. این در حالی بود که هیچ دختری از ترس آبرویش از فرد متجاوز شکایت رسمی نکرده بود.

آنطور که قربانیان مطرح کرده بودند، متهم دانشجوی رشته باستان‌شناسی بود که پس از آشنایی با دختران دانشجو در دانشگاه یا فضای مجازی، آنها را به خانه خود دعوت می‌کرد. دختران دانشجو مدعی شدند که وی مشروبات الکلی سرو می‌کرد و آنها پس از نوشیدن از هوش می‌رفتند. وقتی هم به هوش می‌آمدند، کار از کار گذشته و متوجه می‌شدند که به آنها تجاوز شده است.

روایت‌های افشاگرانه از این فرد متجاوز باعث جریحه‌دار شدن احساسات عمومی جامعه مخصوصا زنان و دختران شد و در ادامه مأموران پلیس امنیت عمومی، با دستور قاضی روح‌الله رضاپورگتابی، بازپرس شعبه سوم دادسرای امنیت اخلاقی تهران وارد عمل شدند و متهم را دستگیر کردند.

قاضی پرونده و پلیس بارها به قربانیان اعلام کرده‌اند که هویت‌شان محفوظ خواهد ماند و نیز هیچ اتهامی علیه آنها مطرح نخواهد شد و به این ترتیب حتما برای شکایت به دادسرا یا پلیس امنیت مراجعه کنند، اما شاکیان زیادی هستند که هنوز شکایت‌شان را مطرح نکرده‌اند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۴۱۴۸۷۱۲:۴۴:۱۵ ۱۳۹۹/۷/۲۲
چرا باید به 300 تجاوز اعتراف کنه. مگر اینکه شکنجه شده باشه
ناشناس۱۶۴۱۴۹۱۱۲:۴۵:۰۴ ۱۳۹۹/۷/۲۲
دانشجوی دانشگاه تهران نبوده... خیلی دوست دارین رو دامن دانشگاه لکه بذارین؟...سالها قبل فارغ التحصیل شده
ناشناس۱۶۴۲۱۲۸۱۷:۱۳:۲۳ ۱۳۹۹/۷/۲۲
یه زمانی دانشجوی دانشگاه تهران بوده.
ناشناس۱۶۴۲۲۵۷۱۸:۵۹:۰۹ ۱۳۹۹/۷/۲۲
همه جا خوب و بد پیدا میشه میخواد دانشگاه باشه یا زایشگاه.
ناشناس۱۶۴۲۳۹۴۲۰:۴۳:۴۹ ۱۳۹۹/۷/۲۲
ایشون به قول اصلاح طلبا "فعال مدنی" بوده! تصور میکنم اگر همون موقعی که ایشون با تمام وجود سرگرم فعالیت های مدنیش! بود، یکی از این دخترهای قربانی میرفت و شکایت میکرد و پلیس هم حسب وظیفه این فرد رو دستگیر میکرد؛ اونوقت امثال شما چه واکنشی نشون میدادن؟! احتمالا مینوشتید که یک فعال مدنی آزادی خواه! با "پرونده سازی توسط نظام" اون هم با حربه استفاده از "پرستوها" در بند کشیده شد! و فقط تصور کنید حال اون دختری رو که این حیوان فعال مدنی به جسم و روحش تعرض کرده و شما فعالان مجازی به آبرو و شرافتش!
ناشناس۱۶۴۱۵۷۱۱۳:۰۹:۵۰ ۱۳۹۹/۷/۲۲
این خبر بازیارو تموم کنید. طی 10 سال!!!
ناشناس۱۶۴۱۶۴۶۱۳:۴۳:۲۲ ۱۳۹۹/۷/۲۲
احتكار و افزايش قيمتها و دزدي ها باعث جریحه‌دار شدن احساسات عمومی نميشه؟ميشه ها
ناشناس۱۶۴۱۶۹۶۱۴:۰۳:۱۵ ۱۳۹۹/۷/۲۲
دختری که رابطه با نامحرم برقرار میکنه و مشروبات الکلی میخوره این بلا نوش جانش . خود کرده را تدبیر نیست.
ناشناس۱۶۴۲۴۳۲۲۱:۰۶:۳۹ ۱۳۹۹/۷/۲۲
شرم بر تو
ناشناس۱۶۴۲۵۸۸۲۳:۵۳:۴۳ ۱۳۹۹/۷/۲۲
انشالله سر خود بی شخصیتت بیاد تا بفهمی نوش جان چیست.
ناشناس۱۶۴۲۶۰۸۰۰:۱۸:۰۰ ۱۳۹۹/۷/۲۳
انشالله نوش جان ..ت بشود
ناشناس۱۶۴۱۶۹۸۱۴:۰۶:۰۹ ۱۳۹۹/۷/۲۲
اسم این شیطان کیوان امام وردی است. کاملش رو بنویسید لطفا
ناشناس۱۶۴۱۷۴۲۱۴:۲۱:۱۹ ۱۳۹۹/۷/۲۲
این متجاوز از ایادی اسلاحات و خاتمی و موسوی بوده
ناشناس۱۶۴۱۹۷۳۱۵:۵۳:۳۲ ۱۳۹۹/۷/۲۲
برو بابا تو هم این وسط .. و مهمل میبافی
ناشناس۱۶۴۱۷۶۲۱۴:۳۰:۰۶ ۱۳۹۹/۷/۲۲
این پسر که باید به سزای اعمال ناشایتست اش برسه اما، تو تنها تا منزل متهم میری! مشروبات الکلی هم باهاش مصرف میکنی! اونوقت توقع داری بعدش منچ بازی کنی !؟ امان از بعضی زنها!
ناشناس۱۶۴۱۸۰۴۱۴:۴۴:۱۵ ۱۳۹۹/۷/۲۲
در سبعیت و حیوانیت این بشر حرفی نیست ولی از حماقت طعمه ها هم نباید غافل شد، آدم عاقل با تعارف یه نفر غریبه به خونه اش میره و بهش اعتماد میکنه ؟ اگر خدای نکرده همه شما را بعد از تجاوز به قتل میرسوند که ردپا گم کنه چی میشد؟
ناشناس۱۶۴۱۸۱۴۱۴:۴۷:۱۹ ۱۳۹۹/۷/۲۲
اعدام نکنید!!! اعدام نکنید!!! طفلک صرفا برای هیجان این کارهارو کرده!! قربانیان هم به درک!!!
ناشناس۱۶۴۲۰۴۴۱۶:۲۳:۴۰ ۱۳۹۹/۷/۲۲
اینو جدا نباید اعدام کنن ده سال سیصد نفر یعنی سالی سی نفر یعنی به طور متوسط هر دوازده روز تونسته یه حرکتی بزنه اونوقت نه کسی متوجه شده، نه شکایت کرده، نه پلیسی گیر داده و .. یه جای این داستان میلنگه
ناشناس۱۶۴۱۸۷۶۱۵:۰۹:۴۵ ۱۳۹۹/۷/۲۲
این مردک که واقعن یه شیطان و توش شکی نیست ولی وقتی تعداد به 300 تا اونم بظاهر همه یا اکثرن از یه دانشگاه قضیه متاسفانه ناجور میشه شاید مثل قضیه .. در این مورد هم همه دختران دانشگاه به این شیطان گرایش داشتن بیماری گرایش داشتن متاسفانه دربین دختران ما انگار شایعه هست شاید بخاطر عدم اعتماد بنفس دختران جامعه ماست شاید خیلی ها اینم حرف رو تایید کنند که متاسفانه دختران در محیط دانشگاه به هر پسری حتی از نوع اوران گوتان که با یکی دو تا دختر رابطه ایجاد میکرد به صورت تجمعی جذب میشدن شاید چون اون فرد رو دست یافتنی یا دم دست ترین مورد میدونستن من ریشه همه اینا رو اول در نداشتن اعتماد بنفس میدونم و عدم توجه به نیازهای جنسی قشر جوان مجرد مخصوصا دختران اون قضیه مرد توریست آمریکایی هم که در خاطراتش نوشته بود در حدود 1 ماه با چند 10 یابیشتر دختر ایرانی رابطه نزدیک ایجاد کرده بود و ایران رو بهشت میدونست هم باز نشانه عدم اعتماد بنفس دختران و البته و ..
مهران۱۶۴۱۹۱۴۱۵:۳۰:۵۷ ۱۳۹۹/۷/۲۲
احتمالا بعضی ها نمیخوان بگن فیلمی از تجاوزش وجود نداره یا بگن زیر شکنجه اعتراف کرده یا بگن طرف هنرمند و روشنفکر است(به جای ورزشکار)یا بگن طرف یه معترض به گرونی بوده که به زور ازش اعتراف گرفتن
ناشناس۱۶۴۱۹۳۳۱۵:۴۱:۴۷ ۱۳۹۹/۷/۲۲
روزیکه خفاش شب بخاطر سه چهارتجاوز وکشتن زنان دستگیر شد نیامدند علت ناراحتی روحی روانی اورا بررسی و روانکاوی کنند تا اقدامات مشابه را در جامعه توسط افراد بیمار دیگر تکرار نشود سریع طناب دار بر گردنش نهاده واعدامش کردند الان هر روز شاهد تکرار آن درگوشه وکنارکشور باابعاد وحشتناک هستیم
سینا۱۶۴۲۰۲۹۱۶:۱۷:۲۶ ۱۳۹۹/۷/۲۲
کمترین حقش 5 بار اعدامه
ناشناس۱۶۴۲۰۶۸۱۶:۳۴:۰۲ ۱۳۹۹/۷/۲۲
با مسلسل سوراخ سوراخش كنيد بي ناموس
ناشناس۱۶۴۲۰۹۱۱۶:۵۱:۱۶ ۱۳۹۹/۷/۲۲
علت شکایت نکردن زنان بیشتر به این خاطر است که با محاکمه اشخاص حل نمیشود و مشکل قوانین کشور است..
ناشناس۱۶۴۲۱۵۱۱۷:۳۶:۰۰ ۱۳۹۹/۷/۲۲
چقدر دخترها ساده شده اند.اینها همه به خونه ش رفتن. آموزش به دخترها خیلی ناقص هست, مردان برای رفتن خونه غریبه بیشتر احتیاط میکنند.
ناشناس۱۶۴۲۱۹۵۱۸:۱۲:۰۷ ۱۳۹۹/۷/۲۲
حتما قربانی ها راضی بودند وگرنه چه کسی دعوت یک آدم نامحرم رو قبول می کنه!
سعید۱۶۴۲۲۰۷۱۸:۱۸:۱۸ ۱۳۹۹/۷/۲۲
چرا موضوع را سیاسی می کنیم. این فرد هرکسی هست باشد، دانشجو، کاسب، کارمند و یا .. هر موضعی دارد باشد، اصلاح طلب و یا اصول گرا و هر دینی دارد داشته باشد، رفتاری دون شان یک انسان انجام داده و حتی اگر به جای ۳۰۰ مورد یکبار این کار را کرده باشد باید به اشد مجازات گرفتار شود.
ناشناس۱۶۴۲۳۵۶۲۰:۱۲:۵۹ ۱۳۹۹/۷/۲۲
این جانی را با مسئولینی که احتکار و اختلاس و رانت خواری و زمین خواری و رشوه خواری و جعل مدارک تحصیلی و سوابق اجرایی برای رئیس شدن انجام میدهند، با هم اعدام کنید.
...۱۶۴۲۳۹۶۲۰:۴۴:۱۷ ۱۳۹۹/۷/۲۲
ظاهرا عده ای تمایل دارند از این کیوان حیوان هم حمایت کنند ان شاالله که یک چنین کیوانی نصیب نزدیکان خودشان بشه هرچند خانمهایی هستند که افتخار هم خواهند کرد چون مثل خود این موجود هستند ولی اونهایی که خانواده شان را دوست دارندچرا باید بی فکرانه حمایت کنند؟؟
ناشناس۱۶۴۲۴۳۴۲۱:۰۷:۰۷ ۱۳۹۹/۷/۲۲
مجازات چنین آشغال هایی تنها اعدام است و بس
ناشناس۱۶۴۲۴۳۷۲۱:۱۰:۱۰ ۱۳۹۹/۷/۲۲
چرا پس الان گفته میشه ؟ ده سال غلط کاری میکرده
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  4. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  5. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  7. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  8. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  9. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  10. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  11. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  12. دور باطلی که تمامی ندارد!

  13. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  14. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  15. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  16. تضادی عجیب و پر ابهام!

  17. برای این عکس شما تیتر بزنید

  18. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  19. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  22. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  23. سقوط در آغوش پهلوی!

  24. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  25. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

آخرین عناوین