اختصاص ۳۱ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح تأمین کالاهای اساسی

گروه اقتصادی الف،   3990631028

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه ۳۱ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح تأمین کالاهای اساسی ویژه اقشار آسیب‌پذیر اختصاص یافته گفت: ۶۰ میلیون ایرانی در این طرح تحت پوشش قرار می‌گیرند.

اختصاص ۳۱ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح تأمین کالاهای اساسی

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه طرح تأمین کالاهای اساسی برای حمایت از اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه با ابتکار وی در مجلس مطرح شده است اظهار داشت: 31 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح تأمین کالاهای اساسی ویژه اقشار آسیب‌پذیر در نظر گرفته شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس همزمانی شیوع ویروس کرونا با سایر التهابات و مشکلات اقتصادی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: مردم به‌علت این شرایط و نابه‌سامانی‌های اقتصادی که در کشور رخ داده است و ادامه هم دارد از حیث معیشتی نیازمند حمایت و کمک دولت هستند.

نماینده مردم رشت در مجلس با تأکید بر اینکه گزارش طرح تأمین کالاهای اساسی در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بررسی شده و هفته آینده در صحن علنی مجلس هم مطرح می‌شود تصریح کرد: بررسی این طرح بعد از برگزاری جلسات متعدد به اتمام رسیده و منابع لازم آن هم دیده شده است.

کوچکی‌نژاد تحت پوشش قرار گرفتن 60 میلیون ایرانی در طرح تأمین کالاهای اساسی تا سال 1400 را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: اعتبارات لازم برای اجرای این طرح از محل تبصره 2 و 14 با موافقت دولت در نظر گرفته شده و مشکلی از حیث اصل 75 قانون اساسی و بار مالی وجود ندارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از واریز مبالغی در کارت بانکی خانوارها که امکان خرید کالا را در اختیارشان قرار می‌دهد سخن گفت و خاطرنشان کرد: این مبالغ قابل برداشت نقدی نیستند و از طریق آن افراد می‌توانند کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری خود را از فروشگاه‌ها تأمین کنند.

کوچکی‌نژاد یکی از اولویت‌های مجلس یازدهم را با توجه به شعارهایی که داده شده است بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم ذکر کرد و در همین زمینه افزود: مجلس برای تحقق این موضوع اقدامات خوبی را در بحث بودجه سالانه، مسکن و نظایر این‌ها اتخاذ کرده که در نهایت به نفع قشرهای آسیب‌پذیر است.

وی نابه‌سامانی‌ها و آشفتگی در بازار و افزایش قیمت انواع کالاها را از جمله مواردی که فشار مضاعفی را بر مردم وارد کرده است تلقی کرد و بیان داشت: دولت موظف است این شرایط را سروسامان دهد و بر تحولات بازار نظارت کافی اعمال کند در کنار آن مجلس نیز از ابزارهای قانونی خود استفاده می‌کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین