روحانی: با شکست آمریکا در تحمیل تحریم‌ها ۳۰ شهریور ۹۹ روزی به یاد ماندنی خواهد بود/ هر زمان ۱+۴ به تعهدات برجامی بازگردند ایران هم به تعهدات خود برمی‌گردد

گروه سیاسی الف،   3990630115

رئیس جمهوری کشورمان گفت: با شکست قطعی آمریکا در تحمیل تحریم‌ها علیه ایران، ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ روزی به یاد ماندنی در تاریخ دیپلماسی جمهوری اسلامی خواهد بود. امروز می‌توانیم بگوییم فشار حداکثری آمریکا علیه ملت ایران در بخش سیاسی و در بخش حقوقی نه تنها شکست خورده بلکه باعث انزوای حداکثری آمریکا شده است.

روحانی: با شکست آمریکا در تحمیل تحریم‌ها ۳۰ شهریور ۹۹ روزی به یاد ماندنی خواهد بود/ هر زمان ۱+۴ به تعهدات برجامی بازگردند ایران هم به تعهدات خود برمی‌گردد

به گزارش الف، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی عصر یکشنبه در جلسه هیات دولت اعلام کرد که با شکست قطعی تلاش های بیش از دوساله آمریکا در تحمیل تحریم‌های شورای امنیت بر ایران، سی ام شهریور ۹۹ روزی به یاد ماندنی در تاریخ دیپلماسی کشورمان خواهد بود.

رئیس جمهور در عین حال هشدار داد که اگر آمریکا بخواهد قلدری کند و در مقام عمل بخواهد اقدامی برای حرف نادرستی که می‌گوید من توانستم قطعنامه‌ها را برگردانم و هیچ‌کس هم آن را قبول ندارد، انجام بدهد، حتماً با پاسخ قاطع ایران اسلامی مواجه می‌شود و کاملاً روشن است که ایران زیر بار قلدری آمریکا در هیچ مقطعی نرفته و در این مقطع هم در برابر قلدری آمریکا ایستادگی خواهد کرد.

رئیس دولت تدبیر و امید تصریح کرد: وقتی یک درخواست غیرحقوقی و ناصحیحی آمریکا مطرح کرده و در برابر آن درخواست، اکثریت قاطع قریب به اتفاق اعضای شورای امنیت ایستادگی کرده و آن را رد کرده اند، دیگر از این به بعد حرف زدن آمریکا جز یاغی‌گری معنای دیگری نخواهد داشت وکسی زیر بار این حرف نخواهد رفت و عواقب اینگونه حرف‌ها و اینگونه موضع‌گیری‌ها به خود آمریکا برمی‌گردد.

رئیس جمهور با مرور تلاش های سیاسی و حقوقی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: در واقع امروز می‌توانیم بگوییم فشار حداکثری آمریکا علیه ملت ایران در بخش سیاسی و در بخش حقوقی نه تنها شکست خورده بلکه باعث انزوای حداکثری آمریکا شده است.

روحانی با بیان اینکه آمریکا طی یک ماه گذشته ۳ بار پیاپی برای پیشبرد طرحهای ضد ایرانی خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد دچار شکست شده است، گفت: آمریکایی‌ها همیشه فکر می‌کردند که شورای امنیت به دلایل مختلف تاریخی و دوستان سنتی که در این شورا داشتند، نقطه قوت آنهاست و در پیشبرد طرحهایشان در این شورا شکست نمی خورند اما دنیا شاهد بود ۱۳ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت در برابر آمریکا ایستادند و از برجام حمایت کردند و نظر آمریکا را نپذیرفتند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه سخن آمریکا برای استفاده از مکانیزم ماشه نیز حرف نامعقولی بود که برای هیچکس در دنیا قابل پذیرش نبود، گفت: کاملاً روشن بود که آمریکا در این زمینه دچار شکست حتمی می‌شود اما در عین حال شیوه‌ای که شورای امنیت اتخاذ کرد یک شیوه بسیار ارزشمندی بود؛ "شیوه بی‌اعتنایی به تقاضا و نامه آمریکا" و اینکه هیچ جلسه‌ای برای بررسی درخواست آمریکا تشکیل نداد

روحانی اظهارداشت: ما همواره گفته ایم که در برابر ملت ایران یک راه بیشتر وجود ندارد و آن احترام به حقوق ملت ایران و با زبان تکریم با ملت ایران سخن گفتن است و هر کس بخواهد با قلدری با مردم ایران مواجه شود، پایان آن راه، قطعاً شکست خواهد بود و پاسخی نخواهد گرفت.

رئیس جمهور در ادامه با قدردانی از همه اعضای شورای امنیت که در یک ماه گذشته در برابر درخواست غیرقانونی و غیرمنطقی آمریکا ایستادگی کردند، گفت: از اندونزی و نیجر به عنوان روسای دوره قبلی و فعلی شورای امنیت قبلی، به خاطر ایستادگی در برابر حرکت‌های غیرقانونی آمریکا و از روسیه و چین به عنوان کشورهای دوست به این دلیل که با استحکام و قدرت در برابر بی‌منطقی آمریکا هم در مقاطع قبلی و هم در این مقطع ایستادگی کردند، تشکر و قدردانی می کنم. همچنین از سایر اعضای شورای امنیت شامل کشورهای اروپایی و غیراروپایی که با حمایت از ایران، در برابر آمریکا ایستادگی کردند باید قدردانی کنم. 

روحانی تاکید کرد: همچنین یک بار دیگر به ۱+۴ اعلام می کنم در صورتی که ۵ کشوری که امروز در توافق هسته‌ای باقی مانده اند به همه توافق و اصولی که در این توافق متعهد شدیم، عمل کنند ما هم به طور کامل به تعهد خودمان برمی‌گردیم. اینکه ما تعهدات برجامی را کاهش دادیم و کنار گذاشتیم به خاطر این بود که یکسال صبر کردیم و ۱+۴ به ما در زمینه اقتصادی پاسخ مثبت نداد گر چه از لحاظ حقوقی و از لحاظ سیاسی همواره مواضع خوبی را اتخاذ کردند.

رئیس جمهور همچنین بار دیگر این نکته مهم را متذکر شد که جمهوری اسلامی ایران همواره به تعهدات بین‌المللی خود عمل کرده، اما هیچ زمانی حاضر نبوده در یک توافقی که توازن آن بهم می‌خورد، بار آن توافق را یکجانبه برعهده بگیرد.

روحانی با تاکید بر اینکه همه موفقیت‌هایی که تا امروز و بویژه در ۲ سال و نیم گذشته داشته ایم مرهون ایستادگی و مقاومت ملت بزرگ ایران است، گفت: دشمنان فکر می‌کردند مردم تحت فشار تسلیم زورگویی‌های آنها می‌شوند اما مردم ایران به رغم فشاری که بر روی زندگی آنان بود ایستادگی و مقاومت کردند و این موفقیت ها ثمره همین ایستادگی ملت است.

رئیس جمهور اظهار داشت: موفقیتی که ما از لحاظ دیپلماسی به دست آوردیم و دیپلمات‌های ما توانستند در صحنه بین‌المللی این موفقیت ارزشمند را کسب کنند، در سایه مقاومت ملت و هدایت مقام معظم رهبری بوده و تا زمانی که این هدایت و این حمایت مردمی است، ما می‌توانیم به خوبی در برابر سخنان و اقدامات غیرمنطقی آمریکا ایستادگی کنیم و بی‌تردید پیروزی نهایی از آن ملتی است که با استواری برای حقوق خود ایستادگی کرده و ایستادگی خواهد کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

  24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

  25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

آخرین عناوین