مینو محرز: وضعیت تهران قرمزتر شده/ کرونا به طور متداول تغییر می‌کند

گروه اجتماعی الف،   3990630044

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا می‌گوید: در حال حاضر با گذشت زمان بیماری کووید۱۹، کرونا نه تنها کاهش نیافته بلکه وضعیت شهر تهران قرمزتر شده است. در خرداد ویروس کرونا جهش پیدا کرد و تغییراتی در آن به وجود آمد که موجب مبتلا شدن بسیاری از افراد در اقصی نقاط کشور شد.

مینو محرز: وضعیت تهران قرمزتر شده/ کرونا به طور متداول تغییر می‌کند

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: با توجه به آمار و وضعیت مراکز درمانی و بیمارستان‌ها تعداد مبتلایان کرونایی رو به افزایش است و تهران نیز شرایط خوبی را طی نمی‌کند.

متاسفانه شیب تند ابتلا به کرونا و افزایش مرگ و میرها نگران کننده است، اوضاع تمام مراکز درمانی و بیمارستانی خوب نیست و با شیوع پیدا کردن ویروس آنفلوآنزا  در روزهای آتی شرایط سختی  پیش رو خواهیم داشت.

ویروس کرونا مثل یک بمب ساعتی می ماند و ممکن است هر لحظه منفجر شود و تمام زیرساخت ها را متلاشی کند.

ویروس کرونا

وضعیت قرمز کرونایی در شهر تهران

مینو محرز  عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا ایران درباره وضعیت قرمز شهر تهران اظهار کرد:در حال حاضر با گذشت زمان بیماری کرونا نه تنها کاهش نیافته است بلکه وضعیت شهر تهران قرمزتر شده است. خردادماه، ویروس کرونا جهش پیدا کرد  و تغییراتی در آن به وجود آمد که موجب مبتلا شدن بسیاری از افراد در اقصی نقاط کشور شد.

او گفت: حتی به دلیل جهش ویروس کرونا اگر عضوی از خانواده نکات لازم را رعایت نکند می تواند موجب مبتلا شدن کل اعضا خانواده شود و با وجود شیوع ویروس آنفلوآنزا شرایط برای کل اعضا خانواده ناگوار شود. ویروس کرونا به طور متداول تغییر می کند و موجب می شود  که نوع مبتلا شدن در افراد هر شهر یا کشور با هم متفاوت باشد همین امر موجب سخت تر شدن شناسایی و درمان بیماری می شود. به همین دلیل تنها با یک کوتاهی می توانیم نه تنها به خود بلکه به تمام افراد جامعه صدمه بزنیم.

علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در تهران نیز گفت: مجموعه بستری‌های ما بالاتر از ۵۰۰ نفر در طول شبانه روز است و میزان بستری ها تقریباً به یک الگوی ثابت‌ تبدیل شده است و  اگر در هفته آینده هم این الگوی افزایش آمار را در تهران داشته باشیم، نشان دهنده آن است که ما باید در انتظار اوج‌گیری مبتلایان به این بیماری باشیم، در واقع باید تا آخر هفته صبر کنیم تا تحلیل آماری این هفته را مورد ارزیابی قرار دهیم.

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در تهران گفت: نکته مهم و قابل ذکر این است که تهران همچنان به عنوان یک منطقه قرمز و پرخطر تلقی می‌شود.

زالی درباره آخرین تمهیدات کمیته اجتماعی، انتظامی ستاد ملی کرونا در تهران بیان کرد: محدودیت‌هایی که بر اساس مصوبه کمیته انتظامی، اجتماعی ستاد ملی به تهران ابلاغ شده مشمول بند ۳ و ۴ این مصوبه است که استمرار پیدا خواهد کرد و هدف ما تمدید حضور دو سوم کارمندان و چرخش ترخیص و مرخص شدن همکاران بخش‌های اداری و اجرایی و یک سوم به صورت دورکاری است و تا پایان شهریور ماه این مسئله ادامه پیدا خواهد کرد.

زالی تصریح‌ کرد: امیدواریم بتوانیم با استفاده بهینه از ماسک به خصوص در فضای عمومی، اجتناب از سفرهای غیر ضروری و درون شهری، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برای مشاغل و ادارات با کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا رو به رو شویم و باید توجه داشت که افراد بالای ۶۵ سال، مبتلایان به بیماری زمینه ای، بیماران قلبی، دیابتی ها، افراد چاق و خانم های باردار جزء گروه‌های پر خطر تلقی می‌شوند.

ویروس کرونا

سیر نزولی استفاده از ماسک و افزایش موارد ابتلا کرونا در کشور

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاثیر مستقیمی بر شدت شیوع بیماری کووید۱۹ دارد. نقش استفاده از ماسک به عنوان مهم‌ترین عامل بازدارنده در انتقال ویروس کرونا همواره مورد تاکید مسئولان و کارشناسان بهداشت و درمان در سراسر جهان بوده است.

او افزود: بر اساس آخرین بررسی‌های صورت گرفته میزان استفاده از ماسک در کشورمان دارای سیر نزولی بوده و همزمان با این روند کاهشی شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری روزانه در اغلب استان‌های کشور هستیم.

او گفت: بر اساس آخرین اطلاعات در هفته گذشته میزان استفاده از ماسک توسط مردم کشور در اماکن عمومی ۵۹.۱۲ درصد بوده است که با کمال تاسف شاهد کاهش ۱۶.۴۵ درصدی میزان استفاده نسبت به هفته ماقبل آن بودیم. همچنین میزان استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی ۶۴.۲ درصد گزارش شده است که نسبت به هفته ماقبل کاهش ۸.۳ درصدی را نشان می‌دهد.

لاری بیان کرد: بر اساس آخرین گزارشات واصله میزان استفاده از ماسک توسط شاغلین صنوف و صنایع ۶۳.۲۵ درصد و توسط کامندان ادارات و بانک‌ها ۸۲.۱۶ درصد است که متاسفانه بازهم شاهد روند کاهشی محسوس در میزان استفاده از ماسک در این گروه‌ها هستیم.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشورمان در هفته گذشته به پایین ترین میزان خود ظرف ۶ هفته قبل از آن رسیده است. نباید فراموش کنیم وضعیت فعلی بیماری در کشور بازخورد نوع رفتار ما در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک طی هفته‌های گذشته بوده است و بدون شک عادی انگاری شرایط مهم ترین عامل بروز خیز مجدد بیماری در کشور است. مطمئنا ویروس کرونا ماه‌ها با ما خواهد بود و باید سبک زندگی خود را با حضور آن تغییر دهیم‌. اگر کشوری عملکر موثرتری داشته است این موفقیت مرهون همکاری مردم کشورش در رعایت نکات بهداشتی است. امیدواریم با همکاری مردم در رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک شاهد کنترل ویروس و کاهش موارد ابتلا و بستری روزانه در کشور باشیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین