پیش‌بینی وضعیت امروز بورس

  3990630040

جو مثبت بازار سهام هنوز بر جو منفی برتری دارد اما در همین جو مثبت روند شاخص ها دیروز نزولی شد.حالا باید دید یک شنبه های ریزشی می توان سنت شکنی کند و برای بازار ارمغان سبز داشته باشد.

پیش‌بینی وضعیت امروز بورس

اقتصادنیوز نوشت: بورس در شرایطی به استقبال دومین روز معاملاتی هفته می‌رود که در روز شنبه بازگشایی پالایشی‌ها در دقیقه نود، بازار را با افت شاخص مواجه کرد.

ارزش روز سهام عدالت

در روزی که بازار بیش از 4 هزار واحد نزول کرد، 486 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد و ارزش سهام عدالت نیز 3.6 درصد کاهش یافت. ارزش سبد سهام عدالت با ۵۳۲ هزار تومان نزول در پایان معاملات، به ۱۶ میلیون و ۶۷۶ هزار تومان رسید، در حالی که ارزش آن در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته، ۱۷ میلیون و ۸۱۲ هزار تومان بوده است.

بورس در انتظار شستا

ارزش معاملات روز شنبه 17 هزار و 667 میلیارد تومان بود که نسبت به روز چهارشنبه 24 درصد کاهش یافته است. شاخص کل 0.27 درصد و شاخص کل هم‌وزن نیز 0.58 درصد کاهش داشتند. کاهش چشم‌گیر ارزش معاملات نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته نشان می‌دهد که سهام‌داران در انتظار روزهای آتی بازار و گذر از عرضه اولیه «وسپهر» و «پالایشی یکم» هستند. همچنین بازار در انتظار بازگشایی شستا است، باید در انتظار بود که شستا بالاخره چه زمانی بازگشایی می‌شود.

صف های خرید و فروش بورس

در روز گذشته 52 درصد نمادها صف فروش داشتند و مابقی در صف خرید بودند، ارزش صف خرید روز شنبه هزار و 522 میلیارد تومان و ارزش صف فروش بیش از 6 هزار و 2000 میلیارد تومان بود. تفاوت معنادار ارزش صف خرید و صف فروش نشان می‌دهد که عوامل بیرونی تاثیر بیشتری بر نزولی شدن شاخص داشته‌اند.

دیروز نیز در 59 درصد نمادها حقیقی ها خریدار اکثریت بودند و 41 درصد حقوقی ها اکثریت خرید را به خود اختصاص دادند.

بورس ترس خورده

به نظر می‌رسد علاوه بر تاثیر عرضه‌های اولیه و بازگشایی‌های ابتدای هفته، بازار نسبت به اخبار سیاسی نیز واکنش منفی نشان داده است. اخبار افزایش تحریم‌ها و فعال شدن مکانیسم ماشه از جمله اخبار تاثیرگذار روزهای اخیر بوده است.

البته برخی دیگر می گویند این ترس به پایان خود رسیده است نمادهای پالایشی که یکی از ترس های بازار بود باز شده و آخرین خاکریز استرس شستا است. این گروه می گویند تغییرات قیمت دلار برای بورس جاذبه بیشتر از اتفاقات سیاسی دارد.

بازار در انتظار گزارش‌های ۶ ماهه

یکی دیگر از اتفاقات پیش روی بورس، به روز شدن گزارش های مالی شرکت ها است. از سه‌شنبه گزارش ماهانه شرکت‌ها راهی سامانه‌ی کدال می‌شود که با توجه به رو اتمام بودن پایان شهریورماه گزارش‌های 6 ماهه و میان‌دوره‌ای شرکت‌ها اهمیت فراوانی برای بازار دارد، به این دلیل که بازار به دنبال یک معیار برای اندازه‌گیری ارزندگی شرکت‌ها خواهد است.

پیش بینی بورس امروز ۳۰ شهریور

امروز هم مثل دیروز کفه خوش بینان به شاخص بیشتر است اما خوش بینی دیروز نافرجام بود.

خوش بینان امروز هم با استناد به معاملات دیروز بازار سهام بر بهبود روند معاملات و منطقی شدن آن تاکید دارند. آنان امروز امیدوار هستند شاخص بی توجه به اتفاقات سیاسی و با تکیه بر عوامل بنیادین رشد کند و کانال یک میلیون و 700 هزار را پس بگیرد. برخی نیز روزهای پر عرضه را روزهایی می دانند که ترس سهامداران را می گیرد به همین دلیل با توجه به عرضه های دیروز رای به سبز پوشی بورس در امروز می دهند.

اما اخبار سیاسی پیرامون اقتصاد ایران در کنار تلاش سهامداران برای جابجایی سهام کوچک و متوسط با سهام های بنیادی دلایلی است که برخی تاکید دارند حداقل نیمی از بازار را سرخ رنگ می دارد. در این نگاه با فرض مثبت شدن شاخص کل، هم چنان شاهد نزولی بودن شاخص هم وزن هستیم.

برخی اما امکان عرضه ها را بیشتر می دانند، عرضه هایی که می تواند در یک یا دو روز آینده پای بازار را در کانال یک میلیون و 600 هزار گیر دهد.

گروهی از تحلیل‌گران انتظار دارند پس از بازگشایی پالایشی‌ها و به دنبال آن تعدیل شاخص، با ورود شستا استرس نمادهای بسته‌شده کاملاً از بین برود و بازار دوباره می‌تواند تثبیت شود. اما دسته دیگر معتقدند سیاست‌های حمایت از بازار تنها تعدیلات قیمتی را به تعویق انداخته و بازار هنوز به تخلیه‌ی حباب‌های قیمتی نیاز دارد.

در بورس امروز دو گروه وجود دارند بدبین هایی که یا فرار را بر قرار ترجیح می دهند یا به دنبال آن هستند که شانس خود را در نمادهای دیگر امتحان کنند.آنها فروشندگان بالفطره بازار این چند روز خواهند بود اما خوش بین ها به روند قیمت جهانی و ارز تاکید دارند جایی که در بهترین حالت به کار نیمی از بازار می آید.

یکی از فعالان بازار سهام می گوید: با توجه به دو عرضه اولیه به ظاهر جذاب امروز در بورس تهران شاهد مسابقه طناب کشی بین شاخص سازها و کوچک ها است باید دید کدام یک می تواند دیگر را به سمت خود بکشاند. هر کدام برنده شوند می توانند چند روزی شاخص را به دبنال خود بکشانند. البته هستند کسانی که می گویند بازار با عبور از یک شنبه ریزشی می تواند مسیر خود را از دوشنبه معکوس کند. باید دید برنده امروز بازار کدام گروه هستند شاخص سازها که در هر مثبتی بازدهی بالاتر و در هر منفی ریزش بیشتری دارند یا سهام های کوچک و متوسط که میل به تعدیل شاخص و هدایت بازار به سوی تعادل دارند؟

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین