جزئیات عملیات رهایی زن جوان گروگان گرفته شده

گروه حوادث الف،   3990525030

فرمانده انتظامی استان فارس جزئیات عملیات رهایی گروگان از دست قاتل فراری در شیراز را تشریح کرد.

جزئیات عملیات رهایی زن جوان گروگان گرفته شده

به گزارش فارس، کلیپی در فضای مجازی دست به دست می شود که برخوردی متفاوت و شوکه کننده  از یکی از فرماندهان ناجا را با قاتل فراری که برای فرار از دست پلیس یک زن را به گروگان گرفته بود به نمایش گذاشت؛ فیلمی که نشان از اقتدار، جسارت و دوراندیشی و تیزبینی فرمانده پلیس داشت.

در این فیلم قاتل فراری که به طور مسلحانه با مأموران پلیس درگیر شده بود بعد از ساعت‌ها تلاش و رایزنی  شخص فرمانده بالاخره خود را تسلیم پلیس می‌کند.

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس همان فرمانده شجاع و مقتدر پلیس است.

سردار رهام بخش حبیبی به جزئیات این حادثه اشاره و اظهار داشت: فردی سال گذشته در یک درگیری مسلحانه یک نفر را در بندر ریگ در گناوه استان بوشهر به قتل رساند و فراری شد تا این که خبر می‌رسد که قاتل فراری برای دیدار با نامزدش به شیراز آمده است.

فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: بعد از رصد اطلاعاتی و آگاهی از محل اختفای فرد، تیم عملیاتی پلیس در روز یکشنبه برای دستگیری به محل اعزام و محوطه را محاصره می‌کند.

وی گفت: پلیس طی اخطار به قاتل اعلام می‌کند که خود را تسلیم کند اما قاتل مذکور که مسلح بوده شروع به تیراندازی به پلیس می‌کند.

وی گفت: در این درگیری یک تیر هم به دست قاتل خورده و این فرد به خانه یکی از همسایه‌ها که مرد خانه برای تماشای درگیری به بیرون آمده وارد می‌شود و در را می‌بندد و زن خانه را که زن جوانی بود به گروگان می‌گیرد.

سردار حبیبی گفت: حدود ساعت 4 صبح بود که این درگیری را به بنده اطلاع دادند. بعد از نماز صبح به محل رفتم و سعی کردم با فرد گروگانگیر به صحبت بنشینم؛ شماره تلفن خانه را گرفته و با او صحبت کردم. حتی کنار پنجره‌ای رفتم که قاتل از آنجا تیراندازی می‌کرد؛ 4 نوبت و در مجموع 2 ساعت و خرده‌ای با فرد گروگانگیر صحبت کردم؛ قاتل فراری می‌گفت که به آخر خط رسیده و برایش هیچ فرقی نمی‌کند؛ یا باید اجازه بدهید که برود یا این که گروگان را می‌کشد.

وی افزود: بالاخره قاتل فراری قانع شد که من بدون هیچ اسلحه برای صحبت با او وارد خانه شوم. وقتی در را باز کرده و وارد خانه شدم دیدم که اسلحه در دستش است، با او صحبت کردم اما چون قانع نشد دوباره بیرون آمدم. به او گفتم که قرارمان این بود که بدون اسلحه با هم صحبت کنیم. بیرون آمدم و دوباره از پشت پنجره شروع کردم به صحبت با قاتل.

فرمانده انتظامی فارس تصریح کرد: دوباره در را باز کرد و من وارد شدم. اسلحه را کنار گذاشته بود؛ نزدیک که شدم دوباره اسلحه را برداشت، اما من دوباره با او صحبت کردم تا آنجا که اسلحه را پایین گذاشت و شروع کرد به درد دل کردن با من. من هم دستش را که زخمی بود با پارچه‌ای بستم؛ همراهش دو قبضه اسلحه بود. یک کلت با 50 تیر و یک قبضه کلاش با 4 خشاب پر. با او صحبت کردم و قول دادم که با احترام بیرون برود، اذیت نشود و خودم همراهش باشم تا به بیمارستان رفته و مداوا شود.

سردار حبیبی ادامه داد: فرد قاتل چنان اعتماد کرد که از من خواست که پیراهنی برایش تهیه کنم؛ چراکه پیراهن تنش نبود؛ از یکی از بچه‌ها پیراهنی گرفتیم و تنش کردیم و بدون پابند و دستبند او را بیرون آورده و سوار آمبولانس کردیم؛ خودم همراهش بودم تا به بیمارستان رفتیم؛ دکتر اعلام کرد که تاندون دستش آسیب دیده و باید جراحی شود. تمام مراحل همراهش بودم و در نهایت تحویل دستگاه قضا شد.

وی در پاسخ به دیگر پرسش در این خصوص که وضعیت زن گروگان گرفته شده چگونه بود، گفت: زن جوان، زنی شجاع و باشخصیت بود؛ چادر نمازی به سر داشت و گوشه‌ای ایستاده بود. خوشبختانه به زن گروگان آسیبی نرسید و صحنه گروگانگیری بعد از ساعت‌ها تیراندازی با آزاد سازی گروگان و دستگیری گروگان گیر به پایان رسید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین