پیگرد و بازداشت مظنونان حادثه پارک لاله

گروه حوادث الف،   3990521143

به گفته شهردار منطقه ۶ پس از حادثه مرگ یک نوجوان ۱۴ ساله در پارک لاله بر اثر برق گرفتگی؛ ناظر، مدیر و پیمانکارانی که در گذشته و حال، در پارک لاله فعالیت می کردند با هماهنگی پلیس و مراجع قضایی از صبح یکشنبه مورد پیگرد قرار گرفته و احضار و بازداشت شدند.

به گزارش فارس، تورج فرهادی، شهردار منطقه ۶ در گفتگوی زنده اینترنتی با شبکه خبر ضمن تشریح ابعاد حادثه شنبه ‌شب پارک لاله که منجر به مرگ نوجوان ۱۴ ساله شد ضمن ابراز تأسف و عذرخواهی بابت بروز این حادثه گفت: من به سهم خودم ضمن تسلیت مجدد به این خانواده داغ‌ دیده و عذرخواهی از شهروندان تهرانی بابت وقوع این حادثه تلخ از همان لحظات اولیه حادثه با تشکیل کمیته‌ای  پیگیری خود را برای بررسی چرایی این حادثه آغاز کردیم.

فرهادی در توضیح این مطلب افزود: ضمن هماهنگی با پلیس و مراجع قضایی تمامی افرادی که در پارک لاله فعالیت می‌کردند اعم از ناظر و مدیر و پیمانکارانی که درگذشته و حال، در پارک کار می‌کردند از صبح یکشنبه مورد پیگرد، احضار و بازداشت قرار گرفتند.

شهردار منطقه ۶ ادامه داد: این موضوع باید تعیین تکلیف شود و گروه فنی، کارشناسان اداره برق و کارشناسان رسمی دادگستری که از طرف مرجع قضایی مشخص شدند بررسی فنی خود را در خصوص تشخیص نهایی علت حادثه آغاز کردند.

وی افزود: کمیته‌ای که در منطقه تشکیل‌شده نیز تمام پرونده‌ها و گزارش اقدامات پیمانکارانی را که در این زمینه فعالیت کرده‌اند را احصا و به مراجع قضایی تحویل خواهد داد، تا آخرین نظر از مرجع قضایی گرفته‌شده و کسانی که در این زمینه قصور داشتند شناسایی شوند. کوتاهی و قصوری که در نصب اتصالات و کارهایی که برای پایه چراغ‌ها انجام شده باعث رخ دادن این اتفاق شده است.

فرهادی در پاسخ به سؤال خبرنگار شبکه خبر درباره اثبات تخلف احتمالی در این زمینه گفت: حتماً باکسانی که در این زمینه نقش داشتند برخورد قانونی انجام خواهد شد.

وی تأکید کرد: به طور حتم ما و همچنین مراجع قضایی از این موضوع نخواهیم گذشت و تلاش می‌شود که دیگر چنین اتفاقاتی تکرار نشود . بر همین اساس از روز گذشته به‌طورجدی در تمام پارکها، نظارت‌ها چندین برابر شده تا این قضیه دیگر تکرار نشود و خیال شهروندان در فضای امنی مثل پارک از همه‌چیز راحت باشد.

فرهادی در پاسخ به این پرسش که چرا پایه چراغ‌ها داخل آب هستند و ممکن است سیم داخل آب لخت و برق ‌گرفتگی ایجاد شود، گفت: اینکه ما بخواهیم کابل برق  را از  داخل آب  و با استفاده از  پوشَن مناسب عبور بدهیم اتفاقی است که در تمام دنیا در دستگاه‌های مختلف تفریحی گردشگری صنعتی، دریایی، نظامی و  غیرنظامی انجام می‌شود و آب و جریان انتقال برق در کنار هم هستند.  اما مهم این است که پیمانکار و ناظر مربوطه دقت نظر کافی را در اجرای این مسئله نداشتند که متأسفانه منجر به بروز این حادثه تلخ شد و در این زمینه هم ‌نظر قطعی را باید کارشناسان امر بدهند. ولی نکته مهم اینجاست که  مسئله عبور کابل از داخل آب با علم امروز قابلیت حل دارد به‌شرط اینکه کارشناسان و کسانی که متخصص اجرای کار هستند در اجرای آن دقت کافی داشته باشند و نظارت دقیقی روی آن انجام‌شده باشد.

شهردار منطقه 6 در پایان گفت: حتماً تلاش می شود که این اتفاق بار دیگر برای مردم نیفتد و از همه مردم و این خانواده محترم ضمن عرض تسلیت، عذرخواهی جدی دارم و امیدوارم که این مسئله تکرار نشود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین