درخواست قالیباف برای تعویق کنکور/توکلی: مردم اشکنه هم نمی‌توانند بخورند/رویای ریاست جمهوری؛ از جهانگیری و لاریجانی تا سیدحسن خمینی

گروه سیاسی الف،   3990512141 ۵۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

درخواست قالیباف برای تعویق کنکور/توکلی: مردم اشکنه هم نمی‌توانند بخورند/رویای ریاست جمهوری؛ از جهانگیری و لاریجانی تا سیدحسن خمینی

آخرین آمار کرونا در ایران

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت بعد از ظهر یکشنبه دوازدهم مرداد ۹۹، به ارائه تازه‌ترین آمار کرونا در کشور پرداخت و گفت: در شبانه روز گذشته ۲۶۸۵ مورد جدید ابتلاء به کرونا در کشور گزارش شده است.

وی افزود: بر همین اساس، تا کنون ۳۰۹ هزار و۴۳۷ نفر در کشور به این بیماری مبتلا شده‌اند.

لاری به آمار فوتی‌های کرونا در شبانه روز گذشته اشاره کرد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۸ مورد جدید فوتی داشته‌ایم که بر همین اساس، آمار فوتی‌های کرونا به ۱۷ هزار و۱۹۰ مورد رسیده است.

وی با بیان اینکه استان های تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند، افزود: همچنین استان های آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم، در وضعیت هشدار قرار دارند.

علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: این بیماری قطعا امواج چندین‌باره خواهد داشت. باید توجه کرد که در این زمینه کشور‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند. کشور‌هایی که از روز اول با مدیریت منطقی و چابک در برابر این بیماری تدابیر جدی اتخاذ کردند و البته مولفه‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی آن‌ها با کشور ما در انطباق نیست. مانند تایوان، سنگاپور، کره جنوبی و بعضا در آلمان. برخی کشور‌ها در دور اول کرونا را مدیریت کردند و البته آسیب‌هایی هم دیدند و حالا موج دوم بیماری به سراغ‌شان آمده است. مانند ایران. تقریبا اکثر کشور‌های دنیا در همین مدل هستند.

زالی تاکید کرد: اینکه بخواهیم در برابر کرونا پرچم افتخار بالا ببریم، اصلا علمی نیست. باید با ادبیات علمی صحبت کنیم. به هر حال امواج بعدی کرونا خواهد آمد. این‌طور نیست که فکر کنید کشور‌هایی که در دور اول کرونا توفیق داشتند، قطعا گارانتی می‌شوند و دیگر کرونا سراغ‌شان نمی‌آید.

بیشتر بخوانید:

دکتر زالی: موفقیت در مدیریت موج اول کرونا، تضمینی برای موج‌های بعدی نیست

عضو ستاد مقابله با کرونا: مرگ و میر کرونا در کشور خیلی بالا نیست/ شدت بیماری با افزایش سن، رشد می‌یابد

سخنگوی وزارت بهداشت: محرم امسال، نذر ماسک را در اولویت قرار دهید

آمار کرونا در ایران: تعداد جان‌‌باختگان از مرز ۱۷۰۰۰ نفر گذشت

***

تعویق زمان کنکور ضروری است

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جریان‌های نفوذی به شدت مشغول خرابکاری هستند ولی بدانیم که تحول قریب الوقوع است. امید به آینده افراد سست عنصر و ناکارآمد و ناامید و یکجانشین را از صحنۀ مدیریت کشور در عرصه‌های گوناگون کنار خواهد گذاشت و نیروی جوان با استعداد خلاق و امیدوار و انقلابی را روی کار خواهد آورد.

قالیباف گفت: نگران رعایت نشدن پروتکل های دقیق بهداشتی در کنکور سراسری هستیم. متاسفانه به وعده‌های داده شده در برگزاری کنکور دکتری عمل نشد و بی‌توجهی‌های تاسف آوری در برگزاری آن کنکور وجود داشت که خود نیازمند بررسی دقیق‌تر و پیگیری است. این کوتاهی‌ها، نگرانی مردم در خصوص برگزاری کنکور سراسری را بیشتر کرده است و بسیاری از نمایندگان شنونده نگرانی های والدین در خصوص سلامت فرزندان خود بوده اند. بنظر می رسد تعویق زمان کنکور تا گذشتن از دوران پیک کرونا و خنک تر شدن هوا که امکان استفاده از ماسک بمدت چند ساعت را میسر کند، ضروری باشد. سلامت دانش آموزان عزیز ما، خط قرمز مجلس است و کمیسیون های بهداشت و آموزش مجلس وظیفه دارند تا اطمینان از رعایت بهترین تصمیم در این خصوص، مطالبات مردم را از مسئولین ذی‌ربط پیگیری کنند.

بیشتر بخوانید:

قالیباف: تعویق زمان کنکور ضروری است/ دوره پیگیری مشکلات اقتصادی آغاز شده/ سلامت دانش آموزان، خط قرمز است
 ***

سال 88 نیز بدترین نقشه ها توسط دشمن طراحی شد

آیت الله احمد جنتی، نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به فتنه های سال 78 و 88 گفت: در فتنه 18 تیر 78 برخی به دنبال متزلزل کردن مردم و نظام بودند ولی مردم با حضور خود در صحنه در 23 تیر همان سال با یک حرکت انقلابی و مستحکم همه نقشه های فتنه گران را به باد دادند و فتنه خاموش شد.

وی افزود: در سال 88 نیز بدترین نقشه ها توسط دشمن طراحی شد و مملکت را به آشوب کشیدند و ماهها این مردم در اضطراب به سر بردند و خیال دشمن راحت بود که این فتنه ی حساب شده و طراحی شده، نظام اسلامی را سرنگون می کند. اما در یک حرکت آرام مردمی و بدون فعالیت نظامی و تنها با حضور مؤثر و شکننده مردم در 9 دی 88 آن فتنه پیچیده، با آن نقشه های حساب شده که سال ها توسط دشمنان طراحی شده بود، در عرض چند ساعت و چند روز با راهپیمایی های سراسری مردم خاموش شد.

جنتی ادامه داد: در سال های مختلف از جمله سال 98 نیز آشوب هایی به راه افتاد که با لطف و هدایت خداوند متعال، ناکام ماند و این از لطف خداوند است که فتنه هایی را که دنبال آشوب و اغتشاش و خرابی و ویرانی در کشور است، توسط مردم و طی یک حرکت آرام مردمی خاموش می شود.

بیشتر بخوانید:

آیت الله جنتی: آل سعود در یمن جنایت می کند/ آمریکا در حال متلاشی شدن است

***

برنده مجلس دهم روحانی بود

 حسین مرعشی، عضو حزب کارگزاران سازندگی مصاحبه ای با ایرنا داشته که در ادامه بخش هایی از آن آمده است:

* اگر آقای عارف با دکتر لاریجانی با هم در طول عمر آن مجلس، متحد می‌ماندند، مجلس دارای دو فراکسیون می‌شد، نه سه فراکسیون. البته دولت هم در اینجا یک اشتباه تاریخی کرد. حزب اعتدال و توسعه از سه فراکسیونی شدن مجلس استقبال کرد که این خطای بزرگی بود.

* بعد از انتخابات مجلس دهم، در یک سفر استانی به کرمان خدمت آقای روحانی بودم. با هواپیما به سمت تهران می‌آمدیم. آقای دکتر روحانی از من پرسید مجلس دهم را چطور می‌بینید؟ گفتم مجلس دهم یک برنده دارد و آن هم شما هستید. گفتند چطور؟ گفتم دو فراکسیون تشکیل می‌شود که اکثریت هر دو، همراه با دولت می‌شوند. برگ برنده در مجلس دست شماست. اما دوستان و نزدیکان آقای دکتر روحانی، این برگ را سوزاندند. کار را به جایی رساندند که آقای دکتر روحانی، بازنده مجلس دهم شد. طوری که ۱۹۰  رای منفی به پاسخ رئیس جمهور به یک سوال داده شد. نتیجه‌اش هم این شد که مجلس یازدهمی شکل گرفت که دیگر نه آقای لاریجانی در آن هست و نه آقای عارف.

***

سفر امسال روحانی به نیویورک تفریحی خواهد بود

صادق زیباکلام، تحلیل گر مسائل سیاسی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک تضاد ماهوی و جوهری با آمریکا دارد بنابراین مهم نیست چه کسی در کاخ سفید رئیس جمهور باشد، درباره احتمال شانس مجدد روحانی برای مذاکره با آمریکا به سایت فردا گفت: آمریکایی ها می دانند آقای روحانی کاره ای نیست چون نتوانست برجام را به سرانجام برساند.

وی افزود: آمریکایی ها متوجه هستند، هر توافق دیگری هم بین دولت روحانی و آنها صورت بگیرد هیچ فایده ای ندارد و روحانی ضعیف تر از آن هست که بتواند آن توافق را به سرمنزل مقصود برساند. اما سال آینده که گزینه جناح مخالف حسن روحانی رئیس جمهور می شود، آمریکایی ها می دانند که اگر با او به توافق برسند، تضمینی وجود دارد که آن توافق از قالب سند همکاری، شکل عملیاتی به خود بگیرد.

زیباکلام تأکید کرد: غربی ها دیگر هیچ توافقی با آقای روحانی نمی کنند و منتظر می مانند تا ببینند چه کسی سال آینده رئیس جمهور ایران می شود. با این اوصاف آقای روحانی امسال یک سفر معمولی به نیویورک برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل خواهد داشت و هیچ کس هم آمدن او به نیویورک را جدی نمی گیرد. حتی خود روحانی نیز رفتن به نیویورک را جدی نمی گیرد، دقیقا تفریحی به نیویورک می رود و تفریحی هم به ایران بر می گردد.

*** 
روحانی سخت‌ترین سال پایانی را در بین همه روسای جمهور دارد

محمدعلی ابطحی، رئیس‌ دفتر دولت اصلاحات در مقایسه حجم دعواهای سیاسی سال آخر دولت دهم با دولت دوازدهم به برنا گفت: اینقدر حجم مشکلات در این شرایط زیاد است که با هیچ زمانی قابل مقایسه نیست. به عبارتی بحران تحریم، اقتصادی، سیاسی، قدرت، میزان تهاجم به دولت آنقدر حجم را سنگین کرده که نمی‌شود به حواشی پرداخت. به نظر می‌رسد که روحانی سخت‌ترین سال پایانی را در بین همه روسای جمهور دارد.

معاون امور حقوقی و مجلس دولت اصلاحات افزود: به خصوص با انتخاب این مجلس و مشکلاتی که احتمالا با مجلس و بخش‌های دیگر قوا خواهد داشت، سال آخر دولت دوازدهم قابل مقایسه با سال پایانی بقیه روسای جمهوری نیست.

ابطحی در رابطه با نوع تعامل دولت با مجلس و تخریب‌هایی که از طرف مجلس علیه دولت صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد هشدار رهبری مجلس را کنترل کرد در غیر این صورت مواردی نظیر استیضاح رئیس جمهور تا عدم کفایت و همین دعواهای شدیدی که قبل از هشدار رهبری انجام شده بود، شرایط بسیار سختی را می‌توانست ایجاد کند.

***

آبگوشت که هیچ؛ مردم اشکنه هم نمی‌توانند بخورند

احمد توکلی در مصاحبه با رادیو در پاسخ به این سوال که با بازگشت کوپن به اقتصاد موافق است یا خیر اظهار کرد: اگر کوپن به معنای کالابرگ باشد، باید گفت امروز کنترل آن آسان‌تر و تقلب در این زمینه، کمتر است.

وی ضرورت کوپنی شدن کالاهای اساسی در دوران جنگ را به دلیل مشکل در تامین مایحتاج مردم دانست و در پاسخ به این بحث که کوپنی شدن دور از شأن ملت ایران است گفت: این در شأن ملت ایران نیست که ۱۱ میلیون نفر حاشیه نشین داشته باشیم؟ به ملت ایران می‌آید گرسنه باشند و نتوانند یک کیلو گوشت بخرند؟

توکلی گفت: به دلیل سیاست‌های ارزی نادرست دولت، همه قیمت‌ها با افزایش ارز، بالا کشیده می‌شود و بدلیل عدم حضور دولت، تمام بنگاه‌های اقتصادی در نقش قیمت گذار وارد عمل می‌شوند و در این شرایط مردم آبگوشت که هیچ، حتی نمی‌توانند اشکنه بخورند.

توکلی افزود: آقای روحانی می‌گفت من از کوپن بدم می‌آید. خب معلوم است که چنین می‌گویید، چون شما مشکلی ندارید. بنده هم مشکلی ندارم. ولی مردم مشکل دارند. اگر ما به آنها غذا نرسانیم، در آینده دچار معضل کودکان ضعیف خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

توکلی: برخی دولتمردان مشکل معیشتی ندارند/ کوپن بدتر از نابودی پول ملی نیست

***

اصلاحات باید یک منتقد جدی باشد

آرمان ملی گفت‌وگویی با مهدی آیتی، عضو دوره ششم مجلس داشته که در ادامه بخش هایی از آن آمده است:

در این برهه زمانی که جریان اصلاحات تاثیرگذاری کمتری در عرصه سیاست کشور دارد باید در سایه به عنوان یک ناظر جدی و یک منتقد قدرتمند در امور سیاسی کشور ورود کنند. در این میان ضرورت دارد تا عملکرد جناح مقابل به‌خوبی رصد شود و با یک نگاه علمی بالا و پایین آن را سنجیده و در پایگاه و جایگاه انتقادی و اصلاحی قرار گیرند تا بتوانند به وظیفه خود به‌خوبی عمل کنند.

اگر اصلاحات با نگاه علمی اهداف سیاسی خود را پیش نبرد و شتابزده عمل کند بار دیگر شکست خواهد خورد پس ضرورت دارد در ابتدا نگاه همراه با یک اندیشه راهبردی در دستورکار قرار گیرد تا با دستانی پر در مقابل مردم حاضر شوند. در همین راستا نیاز است بار دیگر اعتماد مردم را جلب کند و صرفا با شعار در عرصه سیاست حاضر نشود بلکه با یک راهبرد علمی و عملی در عرصه سیاست کشور حاضر شود تا با بن‌بست مواجه نشود. اصلاحات در این عرصه نیاز است تا ضعف‌ها را شناسایی کند و با یک بازنگری اساسی در ساختار و تصمیمات به بازسازی خود بپردازد.

در این میان کارشکنی‌های داخلی آن چیزی است که به بدترین شکل می‌تواند این چرخه را کامل و این حلقه فشار را تنگ‌تر و استارت آن نیز با حمله به وزیر امورخارجه در مجلس زده شد اما ناگهان با مخالفت سران کشور با این رویه شعله آن اندکی کاهش پیدا کرد اما به نظر می‌رسد منتقدین دولت به دنبال مسیرهای دیگری برای ضربه زدن به دولت هستند تا اصلاحات را بیش از پیش به حاشیه برانند.

***

نامزدهایی که هنوز نیامده‌اند

شرق نوشت: ... تا این لحظه سیاست واحد انتخاباتی خاصی در میان اصلاح‌طلبان دیده نمی‌شود، اما جسته و ‌گریخته نام‌هایی مطرح می‌شود که هرکدام البته ویژگی‌هایی دارند اما اینکه آیا همه آنها با تمام تعاریف اصلاح‌طلبی همخوان باشند، جای تأمل دارد. این روزنامه به ‌محمدرضا عارف، ‌علی مطهری، ‌سیدحسن خمینی، ‌اسحاق جهانگیری، ‌علی لاریجانی، ‌محمدرضا خاتمی، معین و صفایی‌فراهانی به عنوان نامزدهای احتمالی اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری اشاره می کند.

اعتماد هم نوشت: ... نقب زدن به اسفندماه 98 كه كارگزاران ليست جداگانه‌اي ارايه كرد و حاضر به همراهي با اعضاي شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان نشدند، نشان مي‌دهد كه اين حزب دور جديدي از فعاليت خود را براي حضور جدي در انتخابات رياست‌جمهوري آغاز كرده است. گمانه‌زني‌ها در مورد كانديداهاي احتمالي اصلاح‌طلبان و شنيده‌ها حاكي از آن بود كه احتمالا محسن هاشمي و اسحاق جهانگيري، گزينه‌هاي كارگزاران براي انتخابات ۱۴۰۰ باشد كه گزينه محسن هاشمي قوي‌تر از جهانگيري به نظر مي‌رسيد. البته نزديكي كارگزاراني‌ها به علي لاريجاني نيز قابل كتمان نيست. آنها همواره از علي لاريجاني به عنوان گزينه‌اي ياد كرده و مي‌كنند كه مي‌تواند در انتخابات گزينه اصلاح‌طلبان هم باشد. اگرچه اغلب اصلاح‌طلبان همواره تاكيد داشتند كه هيچ قرابت فكري ميان علي لاريجاني و اصلاح‌طلبان وجود ندارد اما كارگزاراني‌ها معتقد بودند كه او مي‌تواند نقش حسن روحاني را در انتخابات بعدي ايفا كند. 

***

جمشید شارمهد ۱۰ مرداد در تاجیکستان دستگیر شده است

روزنامه جوان نوشت: جمشید شارمهد، سرکرده گروهک تروریستی تندر یا همان انجمن پادشاهی ایران که از خاک امریکا عملیات‌های تروریستی در خاک ایران را هدایت می‌کرد، اکنون در اختیار وزارت اطلاعات ایران است. اطلاعات رسیده حکایت می‌کند که او جمعه ۱۰ مرداد ۹۹ به دست سربازان گمنام امام زمان (عج) در تاجیکستان دستگیر شده است. 

خبر دستگیری سرکرده گروهک تندر در خارج از ایران، یادآور شیوه دستگیری نیما زم طی عملیات فریب و با شیوه‌های پیچیده اطلاعاتی بود.

بیشتر بخوانید:

جمشید شارمهد؛ از انجمن مرگ تا مرگ انجمن

***

گزینه های مطرح برای وزارت صمت

حجت‌الله فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مدرس خیابانی سرپرست فعلی وزارت صمت، اسماعیلی معاون وزیر صمت و و رزم حسینی استاندار فعلی خراسان رضوی به عنوان گزینه‌های مطرح برای تصدی وزارت صمت هستند و پیش‌بینی می‌شود، رئیس جمهور از میان این افراد وزیر پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند.

بیشتر بخوانید:

گزینه‌های تصدی وزرات صمت چه کسانی هستند؟

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۴۶۶۸۱۲۰:۳۷:۵۶ ۱۳۹۹/۵/۱۲
قالیباف در مورد برگزار شدن یا نشدن کنکور در موعد مقرر ، به نظر ستاد مبارزه با کرونا تمکین کند .
در سر عقل می باید بی کلاهی عار نیست۱۵۴۷۰۱۱۰۸:۵۹:۳۱ ۱۳۹۹/۵/۱۳
دو تا ازمون ازمایشی آن لاین برگزار کنید و سیاه لشکری را از داوطلبان کن کنید و کنکور اصلی را ور میان 30 دزصد داوطلبان که بیشترین امتیاز را اورده اند حضوری اجرا کنید
تبریزی۱۵۴۷۰۲۳۰۹:۱۶:۰۲ ۱۳۹۹/۵/۱۳
اوضاع اینقدرها هم که می گن بد نیست. همسایه ما تونست با فروش کلیه راست، قلب وسط و چشم چپش یک کاسه آبگوشت بخوره.
ناشناس۱۵۴۶۶۸۶۲۰:۴۰:۴۹ ۱۳۹۹/۵/۱۲
برای ریاست جمهوری لاریجانی مناسبتر است. تجربه مدیریتی کلان دارد.
سرگردان۱۵۴۷۰۳۴۰۹:۲۸:۰۶ ۱۳۹۹/۵/۱۳
قحط الرجال یعنی این.ایشان باید بره خونه خاطراتشو بنویسه.
ناشناس۱۵۴۶۶۸۸۲۰:۴۱:۵۴ ۱۳۹۹/۵/۱۲
این سید حسن چه کار مفید اجرایی در پرونده اش داره که سودای ریاست جمهوری را در سرش میپروراند ؟!!!
نوشین۱۵۴۷۰۲۱۰۹:۱۳:۵۹ ۱۳۹۹/۵/۱۳
توهم تا کجا ...
ناشناس۱۵۴۷۴۰۷۱۵:۲۸:۱۳ ۱۳۹۹/۵/۱۳
کی گفته سید حسن میخواد رییس جمهور بشه؟ لز خودت الکی حرف در نکن برادر
ناشناس۱۵۴۶۶۹۳۲۰:۴۵:۳۸ ۱۳۹۹/۵/۱۲
تورم ۱۸۵۰ درصدی با ریاست سید حسن خمینی
دیده بان بدون دوربین و بدون توپچی۱۵۴۶۶۹۷۲۰:۴۸:۲۴ ۱۳۹۹/۵/۱۲
جناب دکتر توکلی فاصله طبقاتی از فرش تا عرش شده تنها راهکار در گام دوم انقلاب بعد از انقلاب دوم که تسخیر لانه جاسوسی بود باید انقلاب سوم که اجرای بدون خط قرمز قانون از کجا اورده ای برای همه مشمولین چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی و چه افراد به اصطلاح آزاد و عادی می باشد اگر اقدام به عدالت اجتماعی و اقتصادی نشود با مخاطرات بسیار جدی مواجه خواهیم بود
داریوش۱۵۴۷۷۶۲۰۱:۰۵:۱۷ ۱۳۹۹/۵/۱۴
سلام. آخه برادر من مگه کسی جرات داره از اونهایی که مد نظر هستند بپرسه از کجا اوردی . چند وقت پیش در یه سایت خوندم رئیس دادگاه از اسد بیگی پرسیده از کجا .با کمال وقاهت به قاضی گفته به شما ربطی نداره . اینجاست که خود اقای رئیسی باید ورود کند و در دیدار اول یه کشیده آبداری نثار اسد بیگی کنه که کل هفت تپه دور سرش بچرخه چون توهین به قاضی یعنی به رئیسش چون نماینده اقای رئیسی هست
ناشناس۱۵۴۶۷۰۰۲۰:۵۰:۳۴ ۱۳۹۹/۵/۱۲
سوابق کاری سید حسن خمینی چی بوده که الان بخواد نامزد ریاست جمهوری شه ؟!!!
ناشناس۱۵۴۷۰۴۰۰۹:۳۲:۳۴ ۱۳۹۹/۵/۱۳
سابقه که مشکلی ندارد درست کردنش
ناشناس۱۵۴۶۷۰۲۲۰:۵۱:۱۲ ۱۳۹۹/۵/۱۲
ریاست محترم مجلس یازدهم منتظر اقدامات جنابعالی در زمینه برخورد با 4 درصدی ها که در هنگام تبلیغات از انها سخن می گفتید هستیم
ناشناس۱۵۴۶۷۰۸۲۰:۵۴:۰۱ ۱۳۹۹/۵/۱۲
علت اینکه عده ایی اشکنه هم ندارند ، این است که مالیاتها درست گرفته نمی شود و ثروت در دست عده ایی تجمع پیدا می کند.
ناشناس۱۵۴۶۷۱۴۲۰:۵۹:۵۲ ۱۳۹۹/۵/۱۲
جناب قالیباف اولویت اول شما معیشت مردم باشد . ورود به قضیه برگزار شدن یا نشدن کنکور اولویت اول مجلس نیست
ناشناس۱۵۴۶۷۲۲۲۱:۰۲:۴۴ ۱۳۹۹/۵/۱۲
سید حسن ۳۵ دقیقه هم سابقه کار اجرایی نداره
ناشناس۱۵۴۷۱۸۷۱۱:۵۷:۱۱ ۱۳۹۹/۵/۱۳
انهایی که سابقه مدیریتی داشتند چه کردند. اینهم مشکلی نداره برای هرکسی که بخواهند سابقه مدیریتی درست می کنند
ناشناس۱۵۴۶۷۲۴۲۱:۰۴:۱۵ ۱۳۹۹/۵/۱۲
قابل توجه جناب دکتر توکلی و جناب دکتر قالیباف طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی با اینکه در صحن مجلس دهم تصویب شد ولی عواملی نگذاشتند اینکار صورت بگیرد اقای قالیباف برای جبران مافات طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی را در مجلس یازدهم اجرایی نمایند
ناشناس۱۵۴۶۷۲۵۲۱:۰۴:۵۶ ۱۳۹۹/۵/۱۲
به نظر من آقای دوربینی مناسب تره برای رئیس جمهور شدن تا اینایی که شما نام بردید
ناشناس۱۵۴۷۰۵۰۰۹:۳۹:۰۱ ۱۳۹۹/۵/۱۳
کاربرد اون دوربینی بیشتره هم ملتی را خندوند و هم ضرری به مردم نرسوند
ناشناس۱۵۴۶۷۲۷۲۱:۰۶:۳۳ ۱۳۹۹/۵/۱۲
رئیس جمهوری ، بچه بازی نیست
ناشناس۱۵۴۷۰۹۲۱۰:۲۷:۰۰ ۱۳۹۹/۵/۱۳
فعلا که توی ایران اینجوریه
سرو۱۵۴۷۲۸۸۱۳:۲۵:۳۱ ۱۳۹۹/۵/۱۳
بازی بزرگتر هاست.
ناشناس۱۵۴۶۷۳۰۲۱:۰۷:۳۹ ۱۳۹۹/۵/۱۲
ریاست جمهوری را تشریفاتی کنید و مانند گذشتع بصورت نخست وزیری اداره شود رییس جمهور هم فقط علی برکت الله طرح ها بگوید
ناشناس۱۵۴۶۷۳۲۲۱:۰۸:۵۷ ۱۳۹۹/۵/۱۲
آقای قالباف شما به وظایف خودتان بپردازید من جمله اولویت اول که همانا معیشت مردم است و جهش تولید
ناشناس۱۵۴۶۷۳۴۲۱:۱۰:۴۰ ۱۳۹۹/۵/۱۲
هم ماسک نمیزنن هم درخواست تعویق کنکور دارن !
فرنی و شیره۱۵۴۶۷۴۸۲۱:۲۳:۱۶ ۱۳۹۹/۵/۱۲
اشگنه غذایی ساده و بسیار خوشمزه که متمولین و نسل جوان انرا درک نکرده و حضی از ان نبرده اند
ناشناس۱۵۴۶۷۵۱۲۱:۳۰:۰۲ ۱۳۹۹/۵/۱۲
اغلب مردم روز به روز فقیرتر میشن اما تولیت قصر در سودای تصاحب بیشتر است!!!! امام خمینی قطعاً راضی نیست
ناشناس۱۵۴۶۷۵۲۲۱:۳۰:۰۷ ۱۳۹۹/۵/۱۲
# تعویق _ کنکور
ناشناس۱۵۴۶۷۵۴۲۱:۳۲:۰۵ ۱۳۹۹/۵/۱۲
روحانی خبر داره اشکنه چیه ؟!
ناشناس۱۵۴۶۷۵۷۲۱:۳۵:۴۹ ۱۳۹۹/۵/۱۲
وز نبود تدبیر وتقوادر میان کارگزاران خودسر و ناروا***گشته فاصله ها از فرش تا عرش و در خور بسیار ناسزا
ناشناس۱۵۴۶۷۶۲۲۱:۴۲:۱۸ ۱۳۹۹/۵/۱۲
تمام سفرای ۷ سال قبل شیخ حسن به نیویورک تفریحی بود
تبریزی۱۵۴۷۰۳۰۰۹:۲۲:۳۱ ۱۳۹۹/۵/۱۳
خیر. هدف اصلی ادای احترام به قربانیان 9/11 بود که بحمدالله محقق شد.
ناشناس۱۵۴۶۷۶۳۲۱:۴۳:۲۸ ۱۳۹۹/۵/۱۲
کلا روحانی 7 ساله که داره تفریح میکنه
ناشناس۱۵۴۶۷۶۴۲۱:۴۶:۵۸ ۱۳۹۹/۵/۱۲
ملت ایران اگر هر یک از آقایان نامبرده شده در این نوشته را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنند تیر خلاص را به غیر خودی ها شلیک کرده اند .
ناشناس۱۵۴۶۷۷۶۲۲:۰۰:۱۱ ۱۳۹۹/۵/۱۲
جلیلی هم که بزارن رئیس جمهور ، دیگه تمومه . کاملِ کامل میشه همه چی
ناشناس۱۵۴۶۷۸۰۲۲:۰۵:۱۹ ۱۳۹۹/۵/۱۲
این اقای زیباکلام هم برای خودش سوژه ای هست ها یه طوری حرف زده هر که ندونه خیال میکنه این دولت روحانی بوده که به تعهداتش عمل نکرده نه امریکا بابا دس خوش خود امریکاییها هم اینطور که جنابعالی حرف می زنی و نظر داری نمیگن نظر ندارن
ناشناس۱۵۴۶۷۸۶۲۲:۱۳:۳۳ ۱۳۹۹/۵/۱۲
اصلاح طلبان و کارگزاران اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و باید از سیاست کناره گیری نمایند.
ناشناس۱۵۴۶۷۸۷۲۲:۱۵:۱۲ ۱۳۹۹/۵/۱۲
برنده مجلس دهم روحانی بود و بازنده اصلی آن مردم بودند زیرا مجلس دهم وکیل الدوله بود و صدای مردم از آن شنیده نشد.
ناشناس۱۵۴۶۷۸۸۲۲:۱۵:۴۸ ۱۳۹۹/۵/۱۲
لطفا نام خمینی را فقط برای امام خمینی نگه دارید آقای حسن مصطفوی به هیچ عنوان نام فامیل خمینی را ندارد نام فامیل وی مصطفوی است بهتر است طبق قانون ، ایشان خود رسما نام فامیل واقعی خود را اعلام کند. خمینی فقط مختص به امام خمینی (ره) بود وبس
ناشناس۱۵۴۶۷۹۰۲۲:۱۶:۳۵ ۱۳۹۹/۵/۱۲
سید حسن خمینی با کدام سابقه کار مدیریتی و اجرایی می خواهد رئیس جمهور بشود ؟!
ناشناس۱۵۴۶۷۹۱۲۲:۱۸:۴۷ ۱۳۹۹/۵/۱۲
با تدبیرشون کاری کردند که دیگه مردم اشکنه هم نمی توانند بخورند متاسفم.
ناشناس۱۵۴۶۷۹۷۲۲:۳۴:۵۹ ۱۳۹۹/۵/۱۲
از میان همه ی آنها که درصدد اند کاندید شوند فقط تعجبم از جهانگیری ست . با کدام پشتوانه می خواهد پا به میدان بگذارد . مدیریت . سوابق . خوشنامی . زیر و بالایت را دیدیم در عرصه ارز ۴۲۰۰ تومان و گرانی مسکن و کالا و هزارتا چیز دیگه سنگ پای قزوین کم می آورد مقابلت . لابد می شوی رییس جمهور و روحانی هم می شود معاون اول . عالی ست . سقوط کامل .
ناشناس۱۵۴۶۸۰۰۲۲:۳۹:۲۳ ۱۳۹۹/۵/۱۲
لاریجانی . مطهری . جهانگیری . هشت سال بر علیه مردم کار کردند کافی ست . بلای این روزها تنها به روحانی بر نمی گردد بلکه به لاریجانی و مطهری و دیگر نمایندگان وکیل الدوله هم بر می گردد و جهانگیری با آن دکترین اقتصادیش و تقویت کننده رانت و گرانی و سیستم دلالی در بازار و اقتصاد .
ناشناس۱۵۴۶۸۶۲۰۰:۱۴:۵۸ ۱۳۹۹/۵/۱۳
خدا وکیلی با چه رویی این افراد را به عنوان کاندید معرفی می کنند بفرمائید برای حفظ آبرو ی خود یا علی خدا نگهدار بزرگترین خدمت شما عدم حضور شماست
داریوش۱۵۴۶۹۱۵۰۳:۳۵:۰۹ ۱۳۹۹/۵/۱۳
سلام. جناب توکلی خدا پدر شما رو بیامرزه که دغدغه معیشت مردم رو دارید .ولی کو گوش شنوا . حیف حیف حیف از این کشور و انقلاب که در بعضی از پست ها به دست نااهلان افتاد . خیلی جاها زیر ساخت هایی داشتیم که به خاطر منافع شخصی عده ای که هویتشان مشخص نیست از بین رفت . بنده اهل استان فارس هستم .چه موقعیت های شغلی که وجود داشت و همه را نابود کردند . اگر تمایل داشته باشید همه را به سمعتان می رسانم.
ناشناس۱۵۴۶۹۷۴۰۸:۲۰:۴۷ ۱۳۹۹/۵/۱۳
همه رو ول کن فقط سید حسن خمینی رو بچسب. بنده خدا داره توی مناطق خوش آب وهوا اوقات فراغتش رو می گذرونه چی کارش دارین؟
ناشناس۱۵۴۷۰۲۴۰۹:۱۸:۵۶ ۱۳۹۹/۵/۱۳
کلا دیگه فرقی نمیکنه چه کسی رئیس جمهور بشه تجربه این سالها کاملا این مسئله روشن کرده. منتخبین مردم در دوره اول بد نیستند یا حداقل خنثی عمل می کنند و در دور دوم ریاستشان بشدت افت کرده و پیگیر مطالبات هرکسی باشند دیگه پیگیر مطالبات ملت نیستند. اینها باید هماهنگ با بقیه ارگانها باشند.
ناشناس۱۵۴۷۴۸۱۱۶:۴۲:۴۲ ۱۳۹۹/۵/۱۳
بجز دوره ی خاتمی که هر دو دوره اش مردم رفاه داشتند
iraniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiam۱۵۴۷۰۳۱۰۹:۲۲:۴۷ ۱۳۹۹/۵/۱۳
من نون و اب نتونستم بخورم اخ جون اشکنه
سرگردان۱۵۴۷۰۳۳۰۹:۲۵:۱۸ ۱۳۹۹/۵/۱۳
جهانگیری،لاریجانی،سید حسن ،شتر در خواب بیند پنبه دانه....
ناشناس۱۵۴۷۰۵۴۰۹:۴۲:۴۳ ۱۳۹۹/۵/۱۳
ساشا سبحانی ها هواپیمای خصوصی می خرند خاوری ها و مرجان ال اقایی و داماد نعمت زاده کانادا می چرخند بعد مردم باید مقاومت کنند تا اقازاده ها در خارج عیش کنند
ناشناس۱۵۴۷۵۸۴۱۹:۰۲:۰۴ ۱۳۹۹/۵/۱۳
یکی از بهترین تحلیلهای زیبا کلام بود که میگه دلالان تحریم فقط درصورتی توافق با غرب رو میگزارن به جایی برسه که غرب فقط تو سبد اونا تخم بگذاره. نمیدونم چه طوری اون دنیا میخوان جواب ۸۰ میلون رو بدن.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین