بذرپاش رئیس دیوان محاسبات شد/ پیش‌بینی روحانی از آینده کرونا/ نامزد جدید اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰/ باهنر: انتخابات هیات رئیسه مجلس به خیر گذشت 

گروه سیاسی الف،   3990501133 ۲۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

بذرپاش رئیس دیوان محاسبات شد/ پیش‌بینی روحانی از آینده کرونا/ نامزد جدید اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰/ باهنر: انتخابات هیات رئیسه مجلس به خیر گذشت 

آخرین آمار کرونا در ایران

دکتر سیما سادات لاری،سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از دیروز تا امروز ۱ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۸۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۹۳۴ نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۸۱ هزار و ۴۱۳ نفر رسید.

لاری اظهار داشت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴ هزار و ۸۵۳ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: همانند روزهای گذشته استانهای مازندران، فارس، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند.

حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور صبح امروز در جلسه هیات دولت درباره کرونا گفت: ... راهِ باقی مانده ما بیشتر از آنی است که قبلا تا امروز عبور کردیم و در این پنج ماه از برخی از مشکلات عبور کردیم، یک عده مبتلا شدند، یک عده‌ای به بیمارستان رفتند، یک عده‌ای از بیمارستان مرخص شدند، یک عده بدون اینکه بفهمند دوره کرونایی را سپری کردند و تمام کردند و الان سالم هستند و همه این کارها انجام گرفته که یک مقدار زیادی هم پیش رو باقی مانده و آنهایی که تا امروز در بیمارستان بستری شدند، پیش بینی‌های دقیق علمی این است در ماههای آینده بستری ما در مجموع تا پایان سال بیشتر از آن مقداری است که در این چهار یا پنج ماه بستری شدند اینها کارهای تحقیقاتی دقیق روی آن انجام گرفته و حالا کسی همینطور شعار بدهد و چیزی بگوید، این برای ما روشن است.

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت در پاسخ به این پرسش که چرا آمار فوتی‌های مبتلا به کرونا همچنان رو به افزایش است گفت: این موضوع ناشی از آن است که در مقاطعی رعایت فاصله گذاری اجتماعی در سطح جامعه کاهش یافت و مردم با برگزاری مراسم‌های عروسی و و انجام سفرها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکردند از سوی دیگر دولت به دلیل نیازهای اقتصادی مجبور به بازگشایی اصناف و اماکن شد.

وی افزود: همانطور که بارها اظهار شده نتیجه آثار هر تغییر مثبت و منفی اجتماعی پس از چند روز یا چند هفته خود را نشان می‌دهد به طوری که پس از ۵ الی ۱۰ روز موارد سرپایی افزایش پیدا می‌کند، دو الی چهار هفته بعد شاهد افزایش موارد بستری هستیم و از سوی دیگر ۴ الی ۶ هفته بعد شاهد افزایش یا کاهش موارد مرگ هستیم.

بیشتر بخوانید:

۲۵۸۶ ابتلا و ۲۱۹ فوتی جدید کرونا در کشور / وضعیت وخیم ۳۶۰۹ نفر از بیماران

روحانی خبر داد: افزایش تعداد بستری های کرونایی تا پایان سال

جهانپور: عادی پنداری باعث اوج‌گیری کرونا شد/ شرایط عادی نیست/ نگران بحران آبان هستیم

***

نظر وزارت بهداشت برای برگزاری کنکور طی ۴ روز است

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور گفت: امروز سازمان تبلیغات اسلامی، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و وزارت بهداشت نظرات خود را درباره برگزاری مراسم‌های محرم مطرح کردند.

او افزود: وزارت بهداشت مخالف برگزاری انتخابات میان دوره‌ای مجلس بود اما مقرر شد طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت، درباره برگزاری انتخابات میان دوره‌ای مجلس در جلسه بعدی بحث شود.

وزیر کشور تاکید کرد: در ارتباط با بحث کنکور هم وزارت بهداشت و درمان، وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش متفق بودند که کنکور را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به جای ۲روز در ۴ روز برگزار کنیم؛ همچنین سالن‌های برگزاری کنکور حدود ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

***

زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شد

محمدحسین فرهنگی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در تشریح جزییات جلسه بررسی انتخاب رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در هیات رییسه، گفت: در جلسه هیات رئیسه مجلس که هیات امناء مرکز پژوهش‌های مجلس هستند، موضوع رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس از میان کلیه داوطلبان اعم از آنها که کتبا و یا شفاها اعلام داوطلبی کرده بودند، بررسی شد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: پس از دو مرحله رای‌گیری آقای علیرضا زاکانی با اکثریت مطلق آرای اعضای هیات رئیسه مجلس، به عنوان رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی انتخاب شد و مقرر شد در جلسه بعدی برنامه‌های خود را به هیات امناء مرکز ارائه کند.

بیشتر بخوانید:

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس مشخص شد

***

شاید اصلاح طلبان در ۱۴۰۰ تایید شوند

محسن رهامی، فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه جریان اصلاحات می تواند بین شصت تا هفتاد درصد جامعه را پای صندوق آرا بیاورد، به ایسنا گفت: با این حال در انتخابات ۹۸ کاندیداهای این جریان ردصلاحیت شدند و با استعفای عارف و موسی لاری،شورای سیاستگذاری هم تعطیل شد و انسجام دوباره اصلاح طلبان زمان بر خواهد بود. وقتی اصلاح طلبان به صورت جدی در صحنه نباشند، رقیب آنها هم حضور چندان چشمگیری نخواهد داشت. وقتی مثل انتخابات۹۸ اصلاح طلبان در صحنه نباشند، رقیب هم بی انگیزه خواهد شد و این وضعیت در انتخابات۱۴۰۰ می تواند تشدید شود.

رهامی با اشاره به تاثیر نارضایتی مردم در کاهش مشارکت در انتخابات، گفت: در این شرایط شاید با تایید صلاحیت کسانی که شعارهای پوپولیستی و عوام فریبانه می دهند، تلاش شود تا مشارکت بیشتر شود. حتی ممکن است برخی اصلاح طلبان که در شرایط عادی هیچ گاه تایید صلاحیت نمی شدند هم تایید صلاحیت شوند تا مشارکت افزایش یابد. در انتخابات سال۷۶ محمد خاتمی بیست میلیون رای آورد در حالیکه اگر او تایید نمی شد شاید مجموع رای دهندگان بیش از ده میلیون نفر نمی شد. در سال۹۲هم تقریبا همین شرایط بوجود آمد.

***

نمایندگان مجلس چند روز یکبار تست کرونا می‌دهند؟

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که یکشنبه هر هفته از نمایندگان تست کرونا گرفته می‌شود و برگزاری جلسات صحن علنی هم  با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

تا امروز ۱۹ نماینده مجلس به کرونا مبتلا شده‌اند.

***

حضور همزمان تندروها و تازه‌کارها مدیریت مجلس را برای قالیباف سخت کرده است

ناصر ایمانی، تحلیل‌گر سیاسی اصولگرا در خصوص تندروی برخی نمایندگان در برخورد با وزرای دولت و همچنین بازتاب این رفتارها در سطح جامعه به ایلنا گفت: ما در مجلس با دو پدیده مواجه هستیم که هر کدام از آن‌ها جداگانه دارای اهمیت است، پدیده اول افرادی هستند که مواضع تند دارند و پرخاشگرانه به مسائل مختلف جامعه نگاه و برخورد می‌کنند که البته این طیف‌ها در مجالس قبلی هم حضور داشتند و جدید نیستند. همواره در دوره‌های قبل مجلس هم افراد تندی حضور داشتند که با موضوعات به صورت رادیکال برخورد می‌کردند.

ایمانی در ادامه از کم‌تجربه بودن برخی نمایندگان در مجلس اشاره کرد و اظهار داشت: پدیده دومی که با آن موجه هستیم حضور افراد تازه‌کار و بدون سابقه در مجلس است. برخی نمایندگان در مجلس هستند که نخستین دوره حضور در مجلس را تجربه می‌کنند و تصور می‌کنند که به واسطه حضور در مجلس همه جوانب مختلف امور در اختیار آن‌ها است و باید درخصوص هر موضوعی به سرعت اظهار نظر کرده و موضع بگیرند، بدون اینکه در آن حوزه کار کارشناسی انجام داده باشند.

 این تحلیلگر اصولگرا ابراز داشت: در نتیجه‌ این عامل، کار اداره مجلس برای آقای قالیباف سخت‌تر می‌شود؛ چرا که او نیز نخستین بار است که در مجلس حضور پیدا کرده و رئیس مجلس هم شده است، لذا تجربه کمتری در خصوص نحوه مواجهه با این افراد و طیف دارد، به صورتی که هم شأن نمایندگی آن‌ها حفظ شود و هم مجلس از ریل خود خارج نشود.

***

ادعای یک نماینده درباره افزایش امتیاز 41 نماینده توسط هیات رییسه

هاجر چنارانی، نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در تذکری بیان کرد: براساس ماده ۶۲ آیین نامه داخلی مجلس هر نماینده شش ماه یک بار می‌تواند درخواست تغییر کمیسیون خود را به هیات رئیسه داده و پس از بررسی‌های لازم با رعایت تناسب و موافقت کمیسیون‌های ذی‌ ربط می‌تواند جابجایی صورت گیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: هنوز دو ماه از آغاز به کار مجلس یازدهم شروع نشده که دیروز در یکی از کمیسیون‌های مهم مجلس در خصوص تغییر کمیسیون رای گیری شده است. قرار نبود عده‌ای نماینده و عده‌ای دیگر نماینده تر باشند. قرار نبود به عده‌ای امتیاز خاصی داده شود.

وی ادعا کرد: ما دیدیم  در پاتکی به ۴۱ نفر از نمایندگان امتیاز خاص دادید و به هر کدام ۱۵۰ تا ۲۰۰ امتیاز در انتخاب کمیسیون‌ها اضافه کردید.

نماینده مردم نیشابور در ادامه تصریح کرد: هیات رئیسه مگر قسم نخوره است تا از حداکثر توان خود برای اجرایی آیین نامه با حفظ بی طرفی استفاده کنند؟  مگر مجلس جای معامله است؟ قرار است در این مجلس برای تظلم خواهی مردم فریاد بزنیم. آیین نامه مجلس باید خط به خط اجرا بشود. آن چه که در تغییر کمیسیون اتفاق افتاده است خلاف آیین نامه است.

علی نیکزاد، نایب‌رئیس مجلس تصریح کرد: در این ماده نیامده که باید بعد از 6 ماه تغییر دهد بلکه گفته که در طول 6 ماه می‌تواند یک بار کمیسیون خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ عوض کند، بنابراین نمایندگانی که کمیسیون‌های خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تغییر داده‌اند با رعایت تمام مراحل بوده است.

***

بذرپاش رئیس دیوان محاسبات کشور شد

مهرداد بذرپاش از مجموع ۲۴۴ رای ماخوذه، با کسب ۱۵۸ رای نمایندگان مجلس به عنوان رئیس دیوان محاسبات کشور انتخاب شد.

گفتنی است وکلای ملت به لطف الله فروزنده دیگر کاندیدای ریاست دیوان محاسبات ۸۲ رای دادند.

احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام دیروز در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرده بود: پذیرش داوطلبی آقای بذرپاش از اساس غیرقانونی است. چرا که تبصره ۱ ماده ۵۱ قانون آئین نامه داخلی مجلس می گوید که داوطلب باید حداقل بیست سال سابقه کار داشته باشد. در حالی که سابقه کار نامبرده به ۱۷ سال هم نمی رسد.

توکلی گفت: وقتی برادرانه به آقای بذرپاش تذکر داده شد که جنابعالی بیست سال سابقه کار ندارید و سابقه تراشی نیز در شان شما نیست و مصلحت آن است که داوطلب نشوید تا اعتراضات برانگیخته نشود، گفت که من در سال ۱۳۷۸ در تاسیس فلان پژوهشگاه نقش مهمی داشتم. و بعدا در بسیج دانشجویی سمت فرماندهی داشتم. در حالی که سابقه کار در عرف و متون حقوقی معنای روشنی دارد که رکن آن بیمه شدن در مشمولین قانون کار است و غیر آن، و داشتن حکم استخدامی در مشمولان قوانین استخدامی دولتی است.

بیشتر بخوانید:

 رئیس دیوان محاسبات انتخاب شد

درخواست توکلی از قالیباف برای حذف نام بذرپاش از منتخبین ریاست دیوان محاسبات کشور/ پذیرش داوطلبی بذرپاش از اساس غیرقانونی است

پاسخ میرتاج‌الدینی به نامه احمد توکلی درباره بذرپاش

جوابیه دیده‌بان شفافیت و عدالت به نامه میرتاج‌الدینی

***

پیشنهاد‌ عجیب یک نماینده مجلس 

سیدسلمان ذاکر، نماینده مردم ارومیه در جلسه علنی امروز مجلس گفت: امروز نمایندگان ساعت‌ها وقت خود را برای امر مهم نظارت و انتخاب نمایندگان در شورا‌های عالی صرف کردند.

نماینده مردم ارومیه گفت: با کارآمدسازی نظارت در مجلس رابطه بین دولت و مجلس شفاف شده که در این راستا باید ارتباط میان مجلس با دستگاه‌های دولتی تعریف شود، نمایندگان مجلس باید بتوانند معاونان پارلمانی دستگاه‌ها را انتخاب کنند، زیرا با وجود انتخاب معاونان پارلمانی از سوی نهاد‌ها به دلیل عدم شناخت ما نسبت به آنها این نظارت به خوبی انجام نمی‌شود.

ذاکر تاکید کرد: برای قوی‌تر شدن امر نظارت مجلس باید معاونان پارلمانی را مجلس انتخاب کند.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: اگر قرار باشد نظر شما لحاظ شود، باید موارد مدنظر در آیین‌نامه داخلی مجلس اصلاح شود.

***

کنایه‌های باهنر به نمایندگان جدید

محمدرضا باهنر، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفتگو با خبرآنلاین با انتقاد از عملکرد برخی نمایندگان مجلس یازدهم گفت: اگر ... فکر کنید که مجلس تحویل یک جریان اصولگرایی شده و این جریان اصولگرایی یک پدرخوانده یا یک مرکز سیاسی یا یک اتاق فکر بیرون داشته باشد و اینها با هم کار می کنند، متاسفانه از این خبرها نیست و این جریانات سیاسی بیشتر در زمان انتخابات مقداری به جنب و جوش می آیند و فعالیت هایی می کنند و بعد هم ارتباط، ارتباط تشکیلاتی حزبی تعریف شده نیست و ما این گرفتاری را داریم.  

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: مجلس یازدهم خوب شروع کرده است اما مسائلی هم وجود داشت. در روز اول ۱۰ نفر کاندیدای ریاست داشتیم و ۲۰ و چند نفر می خواستند نایب رئیس شوند، اینها اکثرا می گفتند که ما از یک حزب هستیم اما الحمدالله مسئله مدیریت شد و این بخش در مجلس به خیر گذشت، اما این مشکلات و این اختلافات وجود دارد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین خاطر نشان کرد: از روز اولی که مجلس شورای اسلامی در هر دوره آغاز به کار می کند، اقلا ۳ الی ۴ ماه وقت می برد تا نماینده ها روی ریل موردنظرشان بیفتند. تا الان که دعوا بر سر انتخابات هیئت رئیسه مجلس بوده و بعد هم انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون ها، از طرفی از حالا تا یک ماه آینده شاید مجلس باید ۱۰۰ نفر ناظر را برای جاهای مختلف طبق قوانین موضوعی کشور انتخاب کند. بنابراین الان اصلا نمی توان روی رفتار و عملکرد مجلس یازدهم قضاوتی داشت.ما در حال تلاش هستیم تا آنها روی غلتک درستی بیفتند.

باهنر با اشاره به ترکیب هیئت رئیسه مجلس یازدهم و ریاست محمدباقر قالیباف بر آن، اظهار کرد: آقای قالیباف یک نکته مثبت و خوب دارد و آن این است که عقل حکومتی خوبی دارد. این عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تصریح کرد: از این جهت روحیه آقای قالیباف روحیه مناسبی است، اما تا بر مدیریت مجلس عادت کند ممکن است مقداری طول بکشد، هرچند عملکرد آقای قالیباف با توجه به اینکه مدیریت کردن نماینده های مجلس کار سختی است تاکنون خوب بوده، چون اگر نماینده ها نخواهند کاری انجام شود هیچ کس نمی تواند آنها را مجبور کند مگر اینکه رئیس مجلس آنها را قانع کند. در مجلس اصولا کارها باید اقناعی و لابی گری باشد و دستوری کاری پیش نمی رود.

***

یک وجب از خاک ایران را به کسی واگذار نمی‌کنیم

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین عنوان کرد: به دلیل کرونا الان مذاکرات نهایی حضوری هنوز انجام نشده ولذا هیچ سندی معتبر نیست. چیزهایی که بحث می‌شود هیچ توافقی درباره آن صورت نگرفته است.

وی عنوان کرد: بسیار به توافق نزدیک هستیم و به چینی‌ها گفتیم آمادگی داریم درباره سندی که براساس سند ما به ما دادند مذاکره و نهایی کنیم، احساس ما این است که بعد از چند ماه می‌شود این سند را نهایی کرد و انشاءالله به امضا رساند و بعد از آن حسب اینکه مواردی داشته باشد که نیاز به تصویب مجلس یا تصویب جهت‌های دیگر داشته باشد اقدام قانونی لازم در آن زمینه صورت خواهد گرفت و حتما اطلاع رسانی به افکار عمومی کاملا شفاف صورت می‌گیرد.

ظریف تأکید کرد: تا حالا همه مراحل شفاف و اعلام شده بوده و هیچ چیزی پنهان نیست.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین عنوان کرد: مردم اطمینان داشته باشند که این دولت و نه هیچ دولت دیگری در ایران یک وجب از خاک ایران را نه به کسی واگذار می‌کند و نه حتی اجازه استفاده اختصاصی از یک وجب از خاک ایران را به کسی خواهد داد.

***

احتمال کاندیداتوری پزشکیان برای ۱۴۰۰ قوت گرفت

خراسان نوشت: درحالی که برخی گمانه زنی ها از احتمال حضور مسعود پزشکیان نماینده اصلاح طلب مجلس در انتخابات ریاست جمهوری  1400 حکایت دارد، برخی شنیده ها... حاکی است که او به طور تلویحی این مسئله را تایید کرده است. پزشکیان نایب رئیس اول مجلس دهم و وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و از چهره های سرشناس اصلاح طلب است.

یک منبع نزدیک به  پزشکیان در گفت وگو با خراسان از قوت گرفتن احتمال کاندیداتوری وی خبر داد و افزود : این مسئله احتمالا به زودی اعلام عمومی خواهد شد . در همین حال پزشکیان  در جمعی که بر حضور وی در انتخابات  1400تأکید داشتند گفته است: فعلا درحال ارزیابی وضعیت هستم ودر صورتی که به این نتیجه برسم که حضورم در انتخابات 1400 می تواند برای کشور مفید و موثر باشد، اعلام نامزدی خواهم کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۳۳۱۹۰۲۰:۳۸:۲۶ ۱۳۹۹/۵/۱
بهتر از بذرپاش نبود؟؟؟؟
ناشناس۱۵۳۳۱۹۲۲۰:۳۸:۵۰ ۱۳۹۹/۵/۱
روحانی در مقابل مشکلات کشور پشت کرونا مخفی شده
کور پیش بین در خشت خام و کج وکوله۱۵۳۳۲۱۵۲۰:۵۹:۳۳ ۱۳۹۹/۵/۱
از نان شب واجبتر برای کشور اجرای قانون بدون خط قرمز از کجا آورده ای برای ثروت های کلان و نجومی و گنج قارونی که باعث ایجاد فاصله طبقاتی از فرش تا عرش شده اند
ناشناس۱۵۳۳۲۳۱۲۱:۱۸:۳۴ ۱۳۹۹/۵/۱
طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی در اردیبهشت 98 در صحن مجلس تصویب شد ولی به علت تبانی دولت با رییس مجلس وقت اجازه عملیاتی سدن پیدا نکرد مجلس یازدهم به قید فوریت به این مهن ورود نمایند
ناشناس۱۵۳۳۲۳۶۲۱:۲۳:۲۸ ۱۳۹۹/۵/۱
چرا باید هر کالایی برای خود یک سلطان داشته باشد الان وضع بگونه ای شده که سلطات بیل و سلطان دسته بیل و سلطان کلنگ . سلطان دسته کلنگ هم داریم
ناشناس۱۵۳۳۲۷۹۲۲:۲۱:۲۱ ۱۳۹۹/۵/۱
اصلاح طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و باید از سیاست کناره گیری نمایند.
علی۱۵۳۵۳۹۴۲۰:۵۲:۲۳ ۱۳۹۹/۵/۳
این خود ما بودیم که با رای خودمون مملکت رو به گند کشیدیم. کاش می‌تونستیم دوباره برگردیم سال 92. و شاید هم قبل‌تر.
ناشناس۱۵۳۳۳۰۱۲۲:۴۶:۳۷ ۱۳۹۹/۵/۱
از تخلف امروز مجلس نباید به سادگی گذشت اگر این محلس یاد بگیرد که به راحای میتواند قوانین را زیر پل بگذارد از مجلس دهم بدتر میشود
ناشناس۱۵۳۳۵۱۱۰۳:۰۹:۴۶ ۱۳۹۹/۵/۲
وقتی اصلاح طلبها رای نمی آورند: 1. ما در انتخابات نبودیم 2. تقلب شده
ناشناس۱۵۳۴۵۹۲۰۸:۱۶:۰۸ ۱۳۹۹/۵/۳
می تونسید شرکت کنید تا ببینید هیچ تقلبی نشده.
ناشناس۱۵۳۳۵۴۶۰۶:۰۱:۵۶ ۱۳۹۹/۵/۲
هر چه بگندد نمکش می‌زنند وای به روزی که بگندد نمک آقای بذرپاش از کجا سابقه کار مورد نیاز برای احراز این سمت را داشتند؟ اصل کاندیدا شدن ایشان برای این سمت اشکال قانونی دارد جناب توکلی در نامه سرگشاده به جناب قالیباف این تذکر را دادند، ولی کو گوش شنوا
ناشناس۱۵۳۳۶۱۳۰۸:۲۳:۲۵ ۱۳۹۹/۵/۲
آقایون برای اقناع مردم لااقل بصورت صوری هم شده رد دلابل آقای توکلی را میکردند‌.
ناشناس۱۵۳۳۶۹۷۰۹:۳۶:۲۸ ۱۳۹۹/۵/۲
بذرپاش دارای کدوم تخصص تو حوزه مالی هست !!!
ناشناس۱۵۳۴۲۴۷۱۸:۴۱:۵۹ ۱۳۹۹/۵/۲
تا تعهد هست نیازی به تخصص نیست
رضا۱۵۳۴۱۵۴۱۶:۳۱:۵۹ ۱۳۹۹/۵/۲
زمانیکه آقای بذرپاش مدیرعامل سایپا شد چه گُلی به سر روی خودروسازی زد که الان با دیوان محاسبات بخواد بزنه. مدیران برکنار نمیشن، بلکه از صندلی به صندلی دیگه نقل مکان میکنن. مدیریت موروثی
ناشناس۱۵۳۴۱۹۳۱۷:۱۰:۵۰ ۱۳۹۹/۵/۲
اصلاح طلبان پیروز انتخاباتند، شک نکنید
ناشناس۱۵۳۴۲۴۶۱۸:۴۱:۱۵ ۱۳۹۹/۵/۲
یک بیماری آمد عده ای گرفتند عده ای مردند عده ای شفا یافتند همین رویه در ماههای آینده با شدت بیشتر ادامه پیدا می‌کند و این دقیقا علمی است اظهارات اقای روحانی شما پیدا کنید پرتقال فروش را
پرویزی۱۵۳۴۲۵۰۱۸:۴۵:۲۸ ۱۳۹۹/۵/۲
مجلسی که خود بایستی قانونمند و قانون گذار امین مردم باشد با انتخاب بذرپاش نشان داد از راه اصلی خود که صیانت از قانونمداری است خارج شده.........
ناشناس۱۵۳۴۴۰۹۲۲:۴۵:۵۶ ۱۳۹۹/۵/۲
بذرپاش همان بلایی که سر سایپا آورد مطمئنا سر دیوان محاسبات می آورد منتظر باشین.
ناشناس۱۵۳۵۱۶۸۱۷:۰۰:۰۷ ۱۳۹۹/۵/۳
بذر پاش در ایرانخودرو و جاهای دیگر تخلفات فراوانی داشته؟
ناشناس۱۵۳۵۳۵۸۱۹:۵۹:۰۸ ۱۳۹۹/۵/۳
چقدر دایره مدیریت کشور دوستانه و باندی و محدود به چند نفر است آدم قطحی است و این چقدر وحشتناک و دلیل تمام بدبختیها و فلاکت ایرانه
هموطن۱۵۳۵۴۵۲۲۲:۲۶:۵۱ ۱۳۹۹/۵/۳
لطفا مجلس طرح تحقیق وتفحص از بانک‌ملت و بانک صادرات را هم کلید بزند.
هموطن۱۵۳۵۴۵۳۲۲:۲۷:۵۷ ۱۳۹۹/۵/۳
اندازه بذرپاش تو این مملکت آدم نیست
ناشناس۱۵۳۶۲۴۷۱۴:۴۲:۱۷ ۱۳۹۹/۵/۴
" یک وجب از خاک ایران را به کسی واگذار نمی‌کنیم " جناب دکتر ظریف در مذاکرات منتهی به برجام هم قول های زیادی شنیدیم ولی نتیجه خلاف تمام قول ها بود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  16. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  17. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  18. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  22. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  23. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  24. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  25. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

آخرین عناوین