ثبت رکوردهای تاریخی در بازار سکه و دلار/ مسئولان وعده مداخله و کنترل می‌دهند

گروه اقتصادی الف،   3990403182 ۶۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

طی هفته‌های اخیر قیمت دلار و سکه روند صعودی داشته اما مسئولان دولتی دائماً از گذرا و موقتی بودن چنین افزایشی سخن می‌گویند.

ثبت رکوردهای تاریخی در بازار سکه و دلار/ مسئولان وعده مداخله و کنترل می‌دهند

به گزارش الف، درحالی‌که هرروز قیمت‌های جدیدی در بازار طلا و ارز ثبت می‌شود اما واکنش مسئولان دولتی اشاره به گذرا و موقتی بودن آن است.

دیروز بازار در حالی به پایان رسید که قیمت دلار تا حدود 20 هزار و 500 تومان رسیده بود که نسبت به‌روز گذشته افزایش 3.71 درصدی داشته است. قیمت یورو نیز به 23 هزار تومان نزدیک شد که نسبت به‌روز قبل افزایش 3.65 درصدی داشت.

قسمت سکه بهار آزادی هم همانند روزهای قبل به سیر صعودی خود ادامه داد و به هشت میلیون و چهارصد هزار تومان رسید. این اتفاق در حالی رخ‌داده که یک روز قبل از آن یعنی پریروز قیمت سکه هشت میلیون و صد هزار تومان بود. سکه امامی با افزایش حدود 5 درصدی به هشت میلیون و پانصد و پنجاه‌وهشت هزار تومان رسید.

در مقابل این سیر صعودی قیمت‌ها و نوسانات بازار سکه و ارز، رئیس‌جمهور و رئیس بانک مرکزی موضع‌گیری‌هایی اتخاذ کردند و عنوان داشتند که این ارقام موقتی و گذراست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی، روز سه‌شنبه در چهل و ششمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی بابیان این‌که بازگشت درآمدهای ارزی به کشور بازار ارز را متعادل خواهد کرد گفت: شوک ایجادشده در بازار ارز موقت و گذرا بوده و ریشه و دلیل بنیادی اقتصادی ندارد و باید تعادل به بازار ارز برگردد.

روحانی افزود: برخی تحرکات و عملیات روانی در عرصه بین‌المللی علیه ایران و همچنین ایجاد یک نگرانی غیرواقعی در بین مردم از عوامل اصلی آشفتگی و نوسانات اخیر در بازار ارز است.

عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی نیز که دیروز به کمیسیون اقتصادی مجلس دعوت‌شده بود تا درباره نوسانات بازار ارز توضیح دهد بعدازآن نشست گفت: بعد از عید نوروز به دلیل اتفاقات ناشی از ویروس کرونا و کاهش درآمد برخی از محصولات برخی محدودیت‌ها در مرزها نقصان در عرضه نسبت به تقاضا ایجاد شد و این موجب نوسانات کوتاه‌مدتی شد و من مطمئن هستم که این نوسانات مرتفع خواهد شد.

دلایل افزایش قیمت ارز و سکه

نوسان بازار ارز و طلا در حالی ادامه دارد که برخی کارشناسان تحلیل‌های دیگری نیز ارائه می‌دهند. در این راستا بعضی از اقتصاددانان دلیل افزایش سرسام‌آور قیمت ارز را جبران کسری بودجه می‌دانند.

چنان چه حسین راغفر، استاد دانشگاه الزهراء در گفت‌وگو با ایلنا در مورد شرایط اقتصادی کشور اظهار داشت: متأسفانه این تقریباً ویژگی همه دولت‌های فرومانده و درمانده است که برای تأمین کسری بودجه به سمت کاهش ارزش پول ملی حرکت می‌کنند تا هم ارزش بدهی‌های خود را تقلیل دهند و هم منابع مردم را از جیب آن‌ها به جیب دولت منتقل کنند. اما عوارض این موضوع کوتاه‌مدت نیست و آسیب‌های جدی به اقتصاد کشور وارد می‌کند.

این استاد اقتصاد اضافه کرد: همین افزایش قیمت سکه در بازار را مشاهده کنید که عملاً یک بانک در ماه‌های اخیر اقدام به خرید سکه با اختلاف ۷۰۰ تا ۵۰۰ تا هزارتومانی در بازار آتی می‌کرد که امروز باعث شده قیمت سکه به بالای ۸ میلیون تومان برسد. بانک مربوطه قیمت سکه را بالا می‌برد و بانک مرکزی به خاطر اعتراض صنف طلافروشان خریدوفروش سکه در بازار آتی را ممنوع می‌کند اما واکنش دیگر مشاهده نمی‌شود. 

روز سه‌شنبه اما مسعود یزدانی، نایب‌رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران درباره به‌هم‌ریختگی بازار سکه گفت: مسائل آشفتگی بازار سکه و طلا در چندماهه اخیر به لحاظ قیمت به دلیل افزایش نرخ انس جهانی، کروناویروس  و نوسانات افزایشی نرخ ارز رخ‌داده است.

برخی نیز طبق معمول برای توضیح نوسانات بازار صرفاً به متغیرهای سیاسی اشاره دارند اما اوایل هفته جاری عبدالناصر همتی در یادداشتی اینستاگرامی نوشت: ارزش ذاتی نرخ ارز با در نظر گرفتن متغیرهای اقتصادی، سیاسی و روانی در مقایسه با نرخی که امروز در بازار خریدوفروش می‌شود، حتماً پایین‌تر است.

همتی در ادامه عنوان می‌کند: حربه دو سال اخیر به‌ویژه تا مهرماه ۹۸ نشان داده است نرخ ارز قابل‌کنترل است. علیرغم التهابات آبان سال ۹۸، ورود به لیست سیاه FATF، شیوع کرونا و افت شدید قیمت نفت و فرآورده‌ها که هرکدام به‌نوعی تأثیر افزایشی در نرخ داشتند بانک مرکزی از تمام ظرفیت‌های خود برای اعاده ثبات استفاده کرد. لذا شرایط به وجود آمده به خاطر کرونا و فشار موقت وارده به بازار ارز در فصل اول امسال و جو روانی ناشی از قطعنامه شورای حکام آژانس نباید موجب دریافت سیگنال اشتباه بشود.

 به نظر می‌رسد علی‌رغم موضع‌گیری مقامات دولتی روند افزایش و نوسانات پردامنه قیمت‌ها در بازار ارز و طلا در چند هفته اخیر به‌طور مداوم ادامه داشته و مشخص نیست وعده دولت برای کنترل بازار و موقتی بودن آنچه زمانی عملیاتی خواهد شد. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۹۵۶۱۱۰۹:۰۸:۲۱ ۱۳۹۹/۴/۴
به جای جهش در تولید جهش در دلال بازی صورت گرفته
ناشناس۱۴۹۵۶۹۷۱۰:۱۷:۰۴ ۱۳۹۹/۴/۴
بهترین زمان برای اجرای قانون از کجا آورده ای و ملی مردن ثروت های حرام و نامشروع تا دولت بجای دست اندازی بر نرخ ارز از اینطریق کسری بودجه‌ها تامین کند
ناشناس۱۴۹۶۲۵۹۱۵:۲۷:۴۷ ۱۳۹۹/۴/۴
مبارک روحانی و حامیان ایشان باشد؟!! راستی اون کلید قفل کدام یک از مشکلات مملکت را باز کرد؟!!!
ناشناس۱۴۹۶۳۲۴۱۶:۰۵:۰۵ ۱۳۹۹/۴/۴
کلیدش اقتصاد کشور را قفل کرد.
ناشناس۱۴۹۶۶۲۴۲۱:۵۹:۵۱ ۱۳۹۹/۴/۴
قیمت دلار مربوط به تحریم های که در زمان احمدی نژاد شما شروع شد ربطی به روحانی ندارد
ناشناس۱۴۹۷۶۷۹۱۹:۰۱:۳۵ ۱۳۹۹/۴/۵
fatf که تصویب نشد کجا بودید
ناشناس۱۴۹۵۶۱۷۰۹:۱۰:۲۷ ۱۳۹۹/۴/۴
دولت هر چی را میخواد گران کند اول از تزریق ان جلوگیری و بعد که گران شد دوباره تزریق میکند و اخر سر هم میندازد گردن دلال ها خود دولت بزرگترین دلال است
ناشناس۱۴۹۵۶۲۳۰۹:۱۲:۲۰ ۱۳۹۹/۴/۴
کم شدن ارزش پول ملی نوعی سرقت از جیب ملت است چرا مثل یک سارق با دولت برخورد نمیکنند.
ناشناس۱۴۹۵۷۷۸۱۱:۲۷:۲۱ ۱۳۹۹/۴/۴
دولت چکار میتونه بکنه؟؟؟ به خودمون که نباید دروغ بگیم.در اثر تحریمها فروش نفت و دهها میلیارد دلار ارز حاصل از اون از دست رفته بنابراین ارز به مثابه یک کالا با کمبود شدید عرضه مواجه شده و طبعا قیمتش به همین نسبت صعود کرده.
ناشناس۱۴۹۶۵۳۹۲۰:۲۰:۵۲ ۱۳۹۹/۴/۴
خود دولت اعلام میکنه صادرات غیر نفتی مون کمی بیشتر از کل وارداتمون هست. این یعنی این گرونی ها توجیه نداره
ناشناس۱۴۹۶۶۳۵۲۲:۱۱:۳۳ ۱۳۹۹/۴/۴
وقتی اوضاع شب است باید برای همه شب باشد نه اینکه در همیت شرایط حقوق های نجومی و کلان و ثروت های گنج قارونی دارند
ناشناس۱۴۹۶۸۶۴۰۵:۵۸:۲۰ ۱۳۹۹/۴/۵
ساده
ناشناس۱۴۹۵۶۲۶۰۹:۱۴:۳۹ ۱۳۹۹/۴/۴
مسئولین وقتی می گویند این وضعیت گذارا و موقتی است دارند درست می گویند. منظورشان این است که مثلا دلار روی 20000 تومان باقی نمی ماند بلکه بالاتر می رود. این از کج فهمی ماست که صحبت مسئولین را درست متوجه نمی شویم.
ناشناس۱۴۹۵۶۲۹۰۹:۱۷:۱۷ ۱۳۹۹/۴/۴
ترسناک تر از دلار 20 تومنی دلار 18 تومنیه که قراره با پایین اومدنش خوشحال بشیم .....
ناشناس۱۴۹۵۶۸۸۱۰:۱۲:۲۸ ۱۳۹۹/۴/۴
دیالوگ های فیلم هیولا رو تکرار نکن. از خودت بگو اگه چیزی در چنته داری؟!
ناشناس۱۴۹۶۲۸۲۱۵:۳۷:۵۸ ۱۳۹۹/۴/۴
اینکه روحانی هر چی سال 92 بر علیه احمدی نژاد گفت خودش 100 برابر بدترشو سر این مردم پیاده کرد
ناشناس۱۴۹۵۸۰۴۱۱:۴۳:۳۷ ۱۳۹۹/۴/۴
ارز درکشورهای دنیا ثابت نیست و همیشه بالا و پایین می شود قربان عادت بدی به شما دادن در سال های گذشته که دلار را ثابت نگه داشتند و فکر می کردی بهترین کار است
ناشناس۱۴۹۶۲۶۴۱۵:۳۰:۱۶ ۱۳۹۹/۴/۴
شما برو ارمنستان برو تاجیکستان برو ترکیه! کجا نوسانش اینجوری بله توی همون اندازه که هست نوسان داره نه اینکه 5 برابر بشه!
ناشناس۱۴۹۶۵۲۹۲۰:۱۳:۰۲ ۱۳۹۹/۴/۴
اونها نفت ندارند که اقتصادشون معامله پایاپای نفت در برابر دلار باشه اونها اقتصاد محصولی و ریخت و پاش های کشورهای اقتصاد نفتی را ندارند وقتی نفت از سر سفره هاتون برداشته شد باید نرخ تولید به نرخ مصرف بخوره :))).
ناشناس۱۴۹۶۳۲۹۱۶:۱۰:۳۸ ۱۳۹۹/۴/۴
محدوده «نوسان» باید 1%، 2% و ... باشد نه اینکه 200% ، 300% شود! به والله در هیچ کجای دنیا به این جهشهای تاریخی، «نوسان» گفته نمی شود.
ناشناس۱۴۹۶۴۷۷۱۸:۳۶:۵۰ ۱۳۹۹/۴/۴
خدا شفات بده بابا! مطمئن هستم تا حالا پات رو از ایران بیرون نزاشتی
ناشناس۱۴۹۶۶۵۰۲۲:۳۴:۱۵ ۱۳۹۹/۴/۴
بله در همه جای دنیا در عرض دو سال ارزش پول ملی شون یک چهارم میشه !!!!
ناشناس۱۴۹۷۲۸۱۱۳:۱۱:۵۲ ۱۳۹۹/۴/۵
احتمالا شمام یکی از بالایی سیبلت چرب می‌کنه که نفست گرمه شرو ور میگی وگرنه اگر کارگر بودی حرف نمیزدی
ناشناس۱۴۹۵۶۴۶۰۹:۳۲:۳۳ ۱۳۹۹/۴/۴
دولت برای جبران کسری بودجه چاره ای ندارد جز گران کردن ارز. 50 درصد کسری بودجه شوخی نیست.
ناشناس۱۴۹۵۷۱۱۱۰:۳۳:۳۵ ۱۳۹۹/۴/۴
افزایش نرخ ارز و سکه برای جبران کسری بودجه دولت مایه تاسف و شرمساری فراوان است.
ناشناس۱۴۹۵۷۵۶۱۱:۱۰:۲۷ ۱۳۹۹/۴/۴
کسری بودجه نداریم. شما هر استانی رو نگاه کنید ساخته نشده. این پول ها سال ها جمع شده وگرنه هیچ کجای کشور تو این سال ها از نظر زیبایی و ساخت و ساز درست و حسابی درست نشده.
ناشناس۱۴۹۶۱۶۸۱۴:۴۶:۳۲ ۱۳۹۹/۴/۴
پس بفرما دولت برای جبران کسری بودجه باید دست تو جیب مردم بکنه ...؟؟؟!!!
رضا۱۴۹۶۳۱۷۱۵:۵۸:۵۵ ۱۳۹۹/۴/۴
وقتی 50 درصد افزایش حقوق میخواهی و سود بانکی 20 درصدی در مملکتی با خلق ثروت منفی ،فقط از این راه میشه تامینش کرد
ناشناس۱۴۹۶۳۳۱۱۶:۱۲:۰۶ ۱۳۹۹/۴/۴
شما راه دیکه ای سراغ داری
ناشناس۱۴۹۵۶۷۹۱۰:۰۲:۱۲ ۱۳۹۹/۴/۴
بانک مرکزی از دیروز وارد شده و اگر راست باشد ابن خبر منتظر سقوط چند هزار تومانی دلار باشید
ناشناس۱۴۹۵۷۶۲۱۱:۱۳:۰۵ ۱۳۹۹/۴/۴
شاید اما مشکل با ورود بانک مرکزی حل نخواهد شد مشکل خیلی بزرگتر از انچه فکر میکنی هست که بانک مرکزی حل کند
ناشناس۱۴۹۵۷۹۹۱۱:۴۰:۵۲ ۱۳۹۹/۴/۴
عزیزم دلار با چراغ سبز دولت بالا رفته و بانک مرکزی هم اگر بخواهد می تواند به راحتی قیمت را بیاورد پایین و این کار از کارهای ساده بانک مرکزی است
omid۱۴۹۵۶۹۴۱۰:۱۶:۱۷ ۱۳۹۹/۴/۴
اَمان از تدبیر و امید.....
فالانژ۱۴۹۵۶۹۸۱۰:۱۸:۵۸ ۱۳۹۹/۴/۴
ان شااله نمایندگان جدید با قوانین درست و بجا سریع این اوضاع سروسامان دهند . البته فعلا سرگرم ایستا و .... هستنند خبر گرانی ارز و ..... به گوششان نخورده . والا
ناشناس۱۴۹۵۷۱۰۱۰:۳۲:۴۷ ۱۳۹۹/۴/۴
هر وقت رییس بانک مرکزی گفت نخرید شما بخرید قطعا سود میکنید
ناشناس۱۴۹۵۷۱۳۱۰:۳۴:۳۹ ۱۳۹۹/۴/۴
دولت روحانی توان اداره امور جاری کشور را ندارد و باید استیضاح و برکنار بشود.
محسن۱۴۹۵۷۲۱۱۰:۴۴:۲۴ ۱۳۹۹/۴/۴
دولت چه کاری می تواند انجام دهد ؟ به قول سعدی : بر احوال آن مرد باید گریست که دخلش بود نوزده و خرج بیست
ناشناس۱۴۹۵۷۲۶۱۰:۵۰:۲۰ ۱۳۹۹/۴/۴
اقای حسین راغفر شما چه اقتصادی هستی که نمی دانی بازار اتی سکه دو سال است متوقف شده! بر اساس اطلاعات قدیمی همیشه هم در حال انتقاد کردنی !
رضا۱۴۹۵۷۳۴۱۰:۵۳:۳۶ ۱۳۹۹/۴/۴
جهش تولید ما توی شهرک صنعتی کار میکنیم روزی حداقل 3 ساعت برق نداریم اینم از جهش تولید . کارخونه داره تعطیل میشه بخاطر نوسانات ارز بعد اسم سال رو گذاشتن جهش تولید. جهش تعطیلی بهترین واژه است.
رضا۱۴۹۶۳۱۹۱۶:۰۱:۲۶ ۱۳۹۹/۴/۴
برادر برق تولید را قطع می کنند تا مردم کولر گازی روشن کنند جدا اگر اینجا تحت سلطه استالین بود با مسئولین اداره برق و وزیرش چه می کرد؟
ناشناس۱۴۹۵۷۵۲۱۱:۰۸:۱۶ ۱۳۹۹/۴/۴
دلار 3200 تحویل گرفتن الان 6 برابر شده و هنوز در حال بالا رفتن است کی مقصره به جز دولت؟
اكبر۱۴۹۶۵۶۷۲۰:۵۱:۳۲ ۱۳۹۹/۴/۴
دولت را ما انتخاب كرديم دولت را ما رها كرديم دولت را ما كنترل نكرديم ما دنبال خريدوفروش سهام و طلا و دلار هستيم. ما توليد را فراموش كرديم. ما تقاضاهايي داريم كه براورده كردنش فقط با دلار ٢٠-٢٥ ميسر است. از ماست كه بر ماست.
ناشناس۱۴۹۵۷۹۰۱۱:۳۷:۵۱ ۱۳۹۹/۴/۴
مردم از وعده های دروغ خسته شده اند وحرف هیچ مسولی را قبول ندارند ودر باتلاقی افتاده اند که هر روز بیشتر غرق میشوند ودولت دلسوز هم به جای اینکه به غرق شدگان کمک کند آنها را بیشتر غرق میکند وجلوی نجات غریق ها را هم میگیرد
ناشناس۱۴۹۶۴۹۶۱۹:۱۵:۰۱ ۱۳۹۹/۴/۴
دولت دلسوز!!!!
ناشناس۱۴۹۵۸۰۲۱۱:۴۲:۱۷ ۱۳۹۹/۴/۴
کاری کرد که باید گفت صد رحمت به محمود!
ناشناس۱۴۹۵۸۱۰۱۱:۴۵:۴۵ ۱۳۹۹/۴/۴
اصلا و ابدا نگران نباشید آقای پرزیدنت دستور داده اند هم قیمت ارز پایین بیاد هم قیمت مسکن و اجاره ها و هم قیمت طلا و هم قیمت همه چیز... علی برکت ال......
نا شناس۱۴۹۵۸۲۶۱۱:۵۳:۰۶ ۱۳۹۹/۴/۴
جلوی سقوط پول ملی را نمی توان گرفت مگر اینکه مشکل کسری بودجه حل شود، کسری بودجه حل نمی شود مگر اینکه تصمیمات سیاسی مهمی اتخاذ گردد. تا در نحوه اداره کشور و ارتباط با جامعه بین الملل تجدید نظر اساس صورت نپذیرد وضعیت از این هم ناگوارتر خواهد شد، هر دولت و مجلسی هم سر کار باشه در اصل قضیه تفاوتی حاصل نمیشه
ناشناس۱۴۹۶۰۲۳۱۳:۲۱:۴۱ ۱۳۹۹/۴/۴
بورس داره رشد میکنه بازار طلا و دلار را هم با خودش بالا میبره
sina۱۴۹۶۰۹۹۱۴:۱۷:۴۱ ۱۳۹۹/۴/۴
کاش مظلومین رو از گور در می آوردند و دوباره اعدامش میکردند فکر کنم از اون دنیا داره دوباره اخلال ایجاد میکنه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اكبر۱۴۹۶۱۴۵۱۴:۳۴:۴۲ ۱۳۹۹/۴/۴
اونايي كه از دلار ٢٠ تومني ناراحتند ، چرا دنبال اضافه حقوق و اضافه دستمزد بودند؟ نميدونستيد هر يك ريال اضافه حقوق ، يعني كسري بيشتر بودجه؟ نميدونستيد دولت درامد نداره؟ نميدونستيد بنزين محاني كه استفاده ميكنيد بايد از جاي ديگه جبران كنيد؟ نميدونستيد فشاري كه به دولت براي عودت سرمايه هايي را كه در صندوقهاي مختلف سرمايه گذاري از دست داديد، نهايتا جاي ديگه بايد جبران بشود؟ و دهها مثال ديگر، ما بايد دولت و مجلس را مجبور كنيم هزينه هاي جاريش را كنترل و هرگونه افزايشي را بمدت سه سال ممنوع كنيم. برادران و خواهران: اگر دست هر سه قوه مجريه و مقننه و قضاييه را در مخارج جاري و هزينه اي نبنديم و دخل و خرج مملكت را كنترل نكنيم، اگر هواي توليد و كارگران توليدي را نداشته باشيم، اگر دولت را مجبور نكنيم دوسوم كارمندانش را به مرخصي اجباري با حداقل حقوق بفرستد ، وضع بدتر خواهد شد. يدالله مع الجماعه.
رضا۱۴۹۶۳۲۲۱۶:۰۴:۳۴ ۱۳۹۹/۴/۴
اخوی شما یک 30 تا 50 سالی از درک مردم جامعه ات جلوتری و انتظار نداشته باش انچه که تو میفهمی عوام هم بفهمند انها باید خودشان گفته های تو را تجربه کنند
ناشناس۱۴۹۶۳۷۴۱۶:۴۶:۳۸ ۱۳۹۹/۴/۴
آقای پرفسورمیدونی حداقل حقوق کارگری به دلارچندمیشه ....... موضوع اینه که دخل به ریاله خرج به دلار،افتاد........ شمابرووزیراقتصادبشوپرفسور......
نيما۱۴۹۷۷۳۲۱۹:۴۷:۴۳ ۱۳۹۹/۴/۵
عزيزجان ميگه بايد هواي كارگران و توليد را داشته باشيم كارمندي كه ارزش كارش٢٠ دقيقه است بايد بره مرخصي حرفش حسابه، بايد همه دولت فقط به توليد كننده واقعي و كارگران توجه كنند. پرفسور نيست ، نوشته اكبر. گمونم كارگره.
ناشناس۱۴۹۶۴۵۰۱۸:۱۴:۳۷ ۱۳۹۹/۴/۴
۲ میلیون کارمند را اخراج کنند و ۱۰ میلیون نفر (با احتساب خانواده ها) را به گرسنگی و بدبختی بکشند ولی از اموال شما مالیات نگیرند؟ بهترین محل برای تامین کسر بودجه مالیات است و مالیات. از ثروتمندانی که ۹۰ درصد آنها نه از کارآفرینی که از زالو صفتی و مکیدن خون مردم طی این سالها از فرش به عرش رسیده اند باید تا ۸۰ درصد درآمدشان مالیات گرفته شود که با این کار هم کسری بودجه تامین، هم ضریب جینی کاهش و هم عدالت تا حدودی رعایت میشود. پیدا کردن کسانی که در فرشته و زعفرانیه و فرمانیه ده ها و صدها میلیارد سرمایه به جیب زده اند اصلا سخت نیست!
ترابي۱۴۹۶۷۵۸۰۰:۲۶:۴۶ ۱۳۹۹/۴/۵
كاملا موافقم. خرج دولت خيلي زياد و كارايي ان كم است، حقوق نمايندگان خيلي زياد است، هزينه هاي دادرسي را كم كنيد. نرخ پزشكان خيلي بالا است، ميوه گران است، مواد غذايي گران است.
ناشناس۱۴۹۶۸۴۳۰۳:۲۵:۰۴ ۱۳۹۹/۴/۵
حاج اکبر شما هم انگار دستی براتش بیت‌المال داری که نمیدونی قیمتها هزاردرصد بالا رفته کوپنجاه درصد کجاست که من کارگر نمی بینم این حرفها برای یک اقتصاد صاحب داشته باشه نه این هردمبیل دولت بجایی رسیده همه چیز رها کرده فقط میگه درست میشه وقتی دلارهارو به رفقا دوستان بدی برای واردات اونا جاش برن تو سرزمین کفر ویلا بخر ن برای روز مبادا همین میشه
ناشناس۱۴۹۶۵۲۰۱۹:۵۸:۱۳ ۱۳۹۹/۴/۴
این وضعیت باعث نومیدی در مردم از کار آمدی دولت هاست نه در بحث مسایل خارجی و رفع مشکلات توان دارند جز شعار های همیشگی، نه توان پیشرفت در تولید داخلی،
علی۱۴۹۷۴۰۷۱۵:۲۰:۴۵ ۱۳۹۹/۴/۵
نقش‌اتحادیه‌در این‌میان‌چیست،؟؟؟
مهدی۱۴۹۷۷۴۳۲۰:۰۸:۵۷ ۱۳۹۹/۴/۵
همه مردم عادی از این بی ثباتی داغونند
مهدی۱۴۹۷۷۴۴۲۰:۱۲:۱۹ ۱۳۹۹/۴/۵
اولین اقدام جدی اینه که احکام قاطع تری برای مفسدان اقتصادی (اصلی) صادر و عمل شود مانند قطع دست و اعدام و مصادره کامل اموال بنفع بیت المال
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین